Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Też gdzieś widziałem takie info. Pytanie kiedy będzie...
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 353
- Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 249 times
- Kontakt:
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Oficjalnie potwierdzamy, że podpisaliśmy umowę na Reinforcements i w wersji PL będzie w tym roku.
- stary gracz
- Posty: 358
- Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 70 times
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
To prosimy jeszcze żeby w środku był insert (wypraska) aby móc to wszystko poukładać.
-
- Posty: 353
- Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 249 times
- Kontakt:
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Nie mieści właśnie...
Przy Reinforcements spróbujemy coś wymyślić, ale nie możemy obiecać, że będzie.
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Insertom które nie mieszczą kart w koszulkach mówimy stanowczo: NIE.
(S)Ghost Stories z dodatkiem Black secret, Pan tu nie stał.
- karmazynowy
- Posty: 1036
- Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 437 times
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Na BGG piszą, że pudełko od dodatku mieści wszystko (siebie, Normandię i Afrykę). Czy potwierdzicie?
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
- tomuch
- Posty: 1933
- Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
- Lokalizacja: zza winkla
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 176 times
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Nie przełożyłem jeszcze Afryki, ale już widać (po samej Normandii), że w koszulkach będzie ciężko.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
- hutriel
- Posty: 1221
- Rejestracja: 11 maja 2012, 07:13
- Lokalizacja: Legionowo
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 28 times
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Sam nie próbowałem jeszcze tego wcisnąć, ale rzeczywiście insert nie wygląda na projektowany pod karty w koszulkach. Ale jakieś gam pomysły na zmieszczenie się mimo to są : https://boardgamegeek.com/thread/277079 ... dy-and-nor
-
- Posty: 1602
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 455 times
- Kontakt:
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Gramy w Undaunted: Normandy z młodymi adeptami gier wojennych
Moi dwaj młodzi synowie zawsze byli zafascynowani "grami taty". Gdy nadarzyła się okazja pograć ze starszym kuzynem bez wahania sięgnęliśmy po Nieustraszonych. Zabawa była przednia - miłej lektury!
LINK: Playing Undaunted Normandy with… young adepts of wargaming! Part 1
Moi dwaj młodzi synowie zawsze byli zafascynowani "grami taty". Gdy nadarzyła się okazja pograć ze starszym kuzynem bez wahania sięgnęliśmy po Nieustraszonych. Zabawa była przednia - miłej lektury!
LINK: Playing Undaunted Normandy with… young adepts of wargaming! Part 1
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
-
- Posty: 1602
- Rejestracja: 02 sty 2019, 09:46
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 455 times
- Kontakt:
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Gramy z młodymi adeptami gier wojennych w Nieustraszonych. Część II.
Wesołych Świąt! Wykorzystując czas przerwy od codziennych zajęć (szkoła, praca) kontynuujemy proces wdrażania młodzieży do wspaniałego świata historycznych gier planszowych. Nieustraszeni świetnie się do twego nadają. Miłej lektury!
LINK: Playing Undaunted Normandy with… kids! Part 2
Wesołych Świąt! Wykorzystując czas przerwy od codziennych zajęć (szkoła, praca) kontynuujemy proces wdrażania młodzieży do wspaniałego świata historycznych gier planszowych. Nieustraszeni świetnie się do twego nadają. Miłej lektury!
LINK: Playing Undaunted Normandy with… kids! Part 2
Mój blog, serdecznie zapraszam!
https://theboardgameschronicle.com/
https://theboardgameschronicle.com/
-
- Posty: 803
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 551 times
- Been thanked: 170 times
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Mam pytanko do gry.
Jestem po dwóch scenariuszach z gry i mimo, że gra dość mnie zafascynowała to trochę to radosne kulanie kostką mnie zniechęciło. Czy po dodaniu wiekszych map oraz wszystkich rodzajów żołnierzy troche się to zmienia na plus? Bo na razie te dwa scenariusze były dość statyczne bez większych działań taktycznych.
Jestem po dwóch scenariuszach z gry i mimo, że gra dość mnie zafascynowała to trochę to radosne kulanie kostką mnie zniechęciło. Czy po dodaniu wiekszych map oraz wszystkich rodzajów żołnierzy troche się to zmienia na plus? Bo na razie te dwa scenariusze były dość statyczne bez większych działań taktycznych.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Pierwszy scenariusz jest mizerny, ale przy drugim można już poczuć większy ciężar decyzji gracza. Dalej będzie jeszcze lepiej.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Flank3r
- Posty: 64
- Rejestracja: 09 gru 2018, 16:41
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 31 times
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Potwierdzam zdanie osoby odpowiadającej przede mną.
Wręcz zdarzyło mi się, że jedna osoba współgrająca była zniechęcona do dalszej gry, gdy ogrywaliśmy pierwszy scenariusz. On jest dobry tylko do zapoznania się z zasadami (nawet solo).
Drugi scenariusz również dzięki niesymetryczności stron jest o wiele ciekawszy.
- stary gracz
- Posty: 358
- Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 70 times
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Żeby dołożyć trochę taktyki proponuję home rule.
Nie można strzelać przez las i wzgórza. Nie dotyczy to moździerza.
Nie można strzelać przez las i wzgórza. Nie dotyczy to moździerza.
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Ja bym nic tutaj nie zmieniał. W tej grze prostota zasad sprawia, że można skupić się na... taktyce. Decyzji nie ma przytłaczająco wiele, ale wszystkie są istotne, od wyboru karty inicjatywy, po wykonanie ruchu, ataku czy innego manewru. Do tego jeszcze dochodzi przecież sól gry czyli deckbuilding, gdzie też można mieć sporo pomysłów. Jest to bardzo sprytna gra, ale pierwsza misja ją sprowadza do roli bezmyślnej turlanki kośćmi.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Czołem, czy ktoś z Was może pakował krążki jednostek w kapsle numizmatyczne? Zastanawiam się nad wielkością kapsli.
Ja wiem, że ta gra nie jest aż taka droga i rzadka, ale kapsle zawsze dają fajny feeling, trochę jakby się sztonami pokerowymi grało. Plus ochrona komponentu.
Ja wiem, że ta gra nie jest aż taka droga i rzadka, ale kapsle zawsze dają fajny feeling, trochę jakby się sztonami pokerowymi grało. Plus ochrona komponentu.
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Ja myślałem o takim home rule jeśli kogoś wkurza że ktoś na fuksie dobrze wyrzuca trafienia.stary gracz pisze: ↑26 kwie 2022, 18:42 Żeby dołożyć trochę taktyki proponuję home rule.
Nie można strzelać przez las i wzgórza. Nie dotyczy to moździerza.
Gdy musisz wyrzucić 8+ to po wyrzuceniu trafienia musisz jeszcze raz rzucić kością wyrzucając minimum połową wyniku w tym przypadku 4. Jeśli miałoby być 7+ to wtedy 3,5 zaokrąglając w dół czyli 3.
Wiadomo że dłużej by się grało bo więcej by było potencjalnych nietrafień.
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
30/31 mm na żetony oddziałów, 41 mm na pojazdy z Afryki. Tak przynajmniej podają tu: https://boardgamegeek.com/geeklist/2302 ... ing?page=5ScorpZero pisze: ↑28 sie 2022, 09:06 Czołem, czy ktoś z Was może pakował krążki jednostek w kapsle numizmatyczne? Zastanawiam się nad wielkością kapsli.
Ja wiem, że ta gra nie jest aż taka droga i rzadka, ale kapsle zawsze dają fajny feeling, trochę jakby się sztonami pokerowymi grało. Plus ochrona komponentu.
Dziś mi przyjdą kapsle 31 to sprawdzę osobiście
-
- Posty: 2601
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1237 times
- Been thanked: 1461 times
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
No i jak tam z Waszymi opiniami o tym trybie? Chciałbym coś w klimacie 2WW solo co nie kosztuje 600zł za jedną mapę;) Daje radę czy bieda?garg pisze: ↑24 wrz 2021, 21:28A tak zwykle jestfeniks_ciapek pisze: ↑24 wrz 2021, 21:11Oczywiście pytanie, czy bot Turciego nie będzie wymagał więcej czasu na jego obsługę, niż to, ile potrzeba drugiemu graczowi na rozegranie swojej tury.
Szczerze nie lubię jego trybów, bo choć są solidne mechanicznie, to tworzą zupełnie nowe byty i wymagają nauki gry od nowa.
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1030 times
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Mnie najbardziej irytuje to, że wszystkie oddziały są w zasięgu strzału, bo wyrzucone "0" na kości oznacza zawsze hita. W niektórych scenariuszach, zwłaszcza tych asymetrycznych gdzie jedna strona musi wykazać się większą inicjatywą na polu bitwy, ta druga może stać w miejscu i tylko strzelać. Przykładowo, taki kaemista ma 2 kości ataku, a snajper 3. To skłania do pójścia najkrótszą drogą, choć nie w każdym scenariuszu można to stosować tak bezrefleksyjnie. Może warto by było jednak wprowadzić maksymalny zasięg strzału do 1-2 kafli, żeby nieco zapobiec takim sytuacjom?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1310 times
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
czekam, bo wydaje się to fajnym rozwiązaniem ...
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Przetestowałem kapsle, w 31 mm jest trochę luzu — na oko właśnie 1 mm. Jeżeli ktoś lubi, żeby żetony siedziały sztywno to 30 mm będą ok.
Jest tylko jeden minus w kapslowanych żetonach. Jeżeli będzie ich więcej na kafelku może być tłoczno. Każdy kapsel dodaje około 5 mm do średnicy żetonu.
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Witam, czy jest możliwe, żeby ktoś wrzucił scenariusze do undanted normandy w wersji polskiej, chyba, że już gdzieś jest to byłbym wdzięczny za link!
-
- Posty: 2310
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1616 times
- Been thanked: 941 times
Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)
Rozegrałem pierwszy scenariusz z Reinforcements, zarówno na dwóch graczy, jak i solo, i obie rozgrywki mnie nieco rozczarowały.
Dodatkowe karty z pojazdami zwiększają liczbę dostępnych talii, co sprawia że setup zabiera więcej czasu, gra zajmuje więcej miejsca na stole, ale także sama talia z konieczności robi się gruba i powolna i na oczekiwane akcje oraz nowe jednostki można czekać całkiem długo, co w wypadku takich np. moździerzy ma kluczowe znaczenie.
Być może była to kwestia pierwszego scenariusza, gdzie punkty są tak rozłożone, że do zwycięstwa nie ma potrzeby specjalnie się o nic bić i lepiej szybko rozpoznać i ekspresem starać się uzyskać kontrolę nad najbliższymi celami. Grubość talii gra tutaj na niekorzyść, stanowczo najlepszą strategią wydaje się szybkie zasilenie piechoty i pęd do zdobycia kontroli nad najbliższymi obszarami. Kluczowy wydaje się most najbliżej Amerykanów i do pewnego stopnia budynek na SW krańcu mapy albo kafelek obok niego. Wszystkie pozostałe lokacje w zasadzie mają swoich właścicieli.
Tryb solo wydłuża setup jeszcze bardziej, bo trzeba znaleźć odpowiednie karty oraz złożyć i potasować talie uzupełnień, a gra zajmuje jeszcze więcej miejsca. I pomimo tego, że bot działa faktycznie w miarę rozsądnie, to obsługa bywa momentami dość uciążliwa. Szczerze mówiąc, widząc to rozwiązanie, to do grania solo wolałbym apkę na tablet lub telefon.
Muszę jeszcze rozegrać jakieś inne scenariusze, a może zobaczyć też, jak walczy się w tym pierwszym Niemcami, ale na ten moment mam wrażenie, że Reinforcements gubi gdzieś tę prostotę i elegancję pierwszego Undaunted. I chociaż pierwotnie bardzo czekałem na dołożenie pojazdów do walk w Normandii, to jestem nieco rozczarowany tym, jak to zostało zrobione i zastanawiam się, na ile chętnie będę w nią dalej grał.
Dodatkowe karty z pojazdami zwiększają liczbę dostępnych talii, co sprawia że setup zabiera więcej czasu, gra zajmuje więcej miejsca na stole, ale także sama talia z konieczności robi się gruba i powolna i na oczekiwane akcje oraz nowe jednostki można czekać całkiem długo, co w wypadku takich np. moździerzy ma kluczowe znaczenie.
Być może była to kwestia pierwszego scenariusza, gdzie punkty są tak rozłożone, że do zwycięstwa nie ma potrzeby specjalnie się o nic bić i lepiej szybko rozpoznać i ekspresem starać się uzyskać kontrolę nad najbliższymi celami. Grubość talii gra tutaj na niekorzyść, stanowczo najlepszą strategią wydaje się szybkie zasilenie piechoty i pęd do zdobycia kontroli nad najbliższymi obszarami. Kluczowy wydaje się most najbliżej Amerykanów i do pewnego stopnia budynek na SW krańcu mapy albo kafelek obok niego. Wszystkie pozostałe lokacje w zasadzie mają swoich właścicieli.
Tryb solo wydłuża setup jeszcze bardziej, bo trzeba znaleźć odpowiednie karty oraz złożyć i potasować talie uzupełnień, a gra zajmuje jeszcze więcej miejsca. I pomimo tego, że bot działa faktycznie w miarę rozsądnie, to obsługa bywa momentami dość uciążliwa. Szczerze mówiąc, widząc to rozwiązanie, to do grania solo wolałbym apkę na tablet lub telefon.
Muszę jeszcze rozegrać jakieś inne scenariusze, a może zobaczyć też, jak walczy się w tym pierwszym Niemcami, ale na ten moment mam wrażenie, że Reinforcements gubi gdzieś tę prostotę i elegancję pierwszego Undaunted. I chociaż pierwotnie bardzo czekałem na dołożenie pojazdów do walk w Normandii, to jestem nieco rozczarowany tym, jak to zostało zrobione i zastanawiam się, na ile chętnie będę w nią dalej grał.