Weather Machine (Vital Lacerda)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- brazylianwisnia
- Posty: 4137
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 942 times
Re: Weather Machine (Vital Lacerda)
Z KS wogole pewnie się nie połączy. Myśle że wydadzą wersję retail + upgrade do KS. Cena myślę że będzie rekordowo niska jeśli mówimy o stosunku ceny na KS do ceny PL.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11177
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3391 times
- Been thanked: 3311 times
Re: Weather Machine (Vital Lacerda)
Z tego co mówił Ignacy na q&a to drukowane razem z KSowa wersja, ale szczegóły blizej premiery
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- Siersciu
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 01:02
- Lokalizacja: Radzionków
- Has thanked: 177 times
- Been thanked: 53 times
Re: Weather Machine (Vital Lacerda)
Od soboty 23 kwietnia jest już otwarty Pledge Manager. Można już składać zamówienia na Weather Machine i inne gry Lacerdy.
Portal póki co dalej milczy, nie zdradził zbyt wiele szczegółów odnośnie samego wydania gry. Ktoś ma może jakieś konkretne informacje?
Portal póki co dalej milczy, nie zdradził zbyt wiele szczegółów odnośnie samego wydania gry. Ktoś ma może jakieś konkretne informacje?
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 310 times
- Been thanked: 278 times
Re: Weather Machine (Vital Lacerda)
Wczoraj na Planszowych Newsach temat był poruszany:
https://www.youtube.com/watch?v=ePb9PGO1bpo
po timestampie znajdziesz sekcje o Weather Machine
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
-
- Posty: 1049
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 870 times
- Been thanked: 524 times
Re: Weather Machine (Vital Lacerda)
Gość tak niewyraźnie mówi, że mało co zrozumiałemkhuba pisze: ↑27 kwie 2022, 10:56Wczoraj na Planszowych Newsach temat był poruszany:
https://www.youtube.com/watch?v=ePb9PGO1bpo
po timestampie znajdziesz sekcje o Weather Machine
Re: Weather Machine (Vital Lacerda)
Ja nie miałem problemów ze zrozumieniem. W sumie to nawet nie zauważyłem, że może być to jakiś problembuhaj pisze: ↑27 kwie 2022, 17:03Gość tak niewyraźnie mówi, że mało co zrozumiałemkhuba pisze: ↑27 kwie 2022, 10:56Wczoraj na Planszowych Newsach temat był poruszany:
https://www.youtube.com/watch?v=ePb9PGO1bpo
po timestampie znajdziesz sekcje o Weather Machine
- Siersciu
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 01:02
- Lokalizacja: Radzionków
- Has thanked: 177 times
- Been thanked: 53 times
Re: Weather Machine (Vital Lacerda)
Grzesiu powiedział, że będzie gra podstawowa, upgrade pack (zawierający odblokowane SG) oraz metalowe zębatki do kupienia w ich sklepie. Ciekaw jestem tylko jaka cena będzie tego wszystkiego. Bo jeżeli cena za retail będzie taka jak na KS i będzie trzeba sobie za SG dopłacić to kto wie czy cenowo nie wyjdzie to samo co zamówienie na KS z kosztami wysyłki (tam SG każdy otrzymuje domyślnie).
Myślicie, że warto czekać na wersję od Portalu czy lepiej z KS brać?
Myślicie, że warto czekać na wersję od Portalu czy lepiej z KS brać?
- Nilis
- Posty: 663
- Rejestracja: 26 mar 2020, 13:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 248 times
- Been thanked: 381 times
Re: Weather Machine (Vital Lacerda)
Lepiej poczekać na wersję portalu, będzie tańsza niż KS+wysyłka
Osobiście często bardziej wolę pograć z ludźmi w planszówki, niż słuchać, co wydaje im się, że mają do powiedzenia. feniks_ciapek
Re: Weather Machine (Vital Lacerda)
a w razie niejasności w polskiej instrukcji to wersję angielska zawsze możesz ściągnąć z netu, chyba już draft był podany podczas kampanii.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Weather Machine (Vital Lacerda)
Wczoraj udało się zagrać w Weather Machine. Niestety albo staty na 2 graczy. Napisze kilka zdań bo może niektórzy są ciekawi
Zaczynając od początku to powiem że trochę straciłem zaufanie do Lacerdy. Escape plan czy On mars mnie nie zachwyciły. Niestety. Zagrać - zagrałem i zapomniałem. Z Weather Machine wiązałem nadzieję i... Poniżej sami się przekonacie:
1. Wykonanie - ta gra wymiata. Wykonanie high level. Wszystko grube. Plansze graczy wypasione. Nadruki na drewienka są choć wcale nie musiałoby ich być bo i tak wszystko byłoby jasne. Plastikowe pudełka. No cud malina. Jedyny feler to brak koloru niebieskiego dla gracza
2. Grafiki - ponownie gra wymiata. Jest cudnie. I jak nienawidzę nowej szaty Vinhos tak tutaj nie jestem w stanie się do niczego przyczepić. Genialnie wszystko wygląda. Aż sobie fotki porobiłem
3. Ikonografia - dla mnie średnio jasna ale prawdopodobnie nie wynika to ze złego oznaczenia ale z faktu dużej ilości ikon do ogarnięcia. Na szczęście każdy dostaje książeczkę i jest lepiej ale przy pierwszej grze było wiele pytań. Pewnie teraz byłoby 80% mniej bo podstawowe bez problemu już znam ale pewnie trafiła by się taka przy której książeczka byłaby nieodzowna.
4. Czas gry - ok. 2h nie licząc składania i tłumaczenia zasad. Oczywiście czas zwiększał się przy rozczytywaniu ikon i pewnie da się zejść niżej. O ile? Nie wiem.
5. Interakcja - standardowa jak na euro i Lacertę. Wiadomo - jakaś jest ale to bardziej po jakieś pole co by zdobyć coś przed kimś.
6. Odczucia - gra się bardzo fajnie. Wiadomo że na początku nie wiesz nic. I teoretycznie brakuje wszystkiego. Np. na początku gry sprawdzamy gdzie idzie pozyskać zębatki - pól z zębatkami za wiele nie ma więc jak głupi zrobiłem wszystko żeby mi ich na początku nie brakło. I faktycznie - nie brakło mi ich do końca. Szkoda że brakowało mi robotów... Ale kto to wiedział. Przy następnej grze przygotuję się na roboty. Ciekawe czy zębatek zabraknie
7. Kupić nie kupić? - ja, niestety nie kupię i nie dlatego, że gra była niefajna. Gra mi się bardzo podobała i MEGA chętnie jeszcze zagram ale mam Vinhos, Kanbana, Gallerist, Lisboa... Nie wydam (nie znam ceny) 400+ na kolejną grę którą wyciągnę raz na rok. Takich mam już za wiele. 9-letniej córki też nie nauczę bo choć ogarnęła Ark Nova to poziom wejścia tutaj jest zupełnie inny. Plusem jest to, że ktoś z moim znajomych na pewno będzie miał
Zaczynając od początku to powiem że trochę straciłem zaufanie do Lacerdy. Escape plan czy On mars mnie nie zachwyciły. Niestety. Zagrać - zagrałem i zapomniałem. Z Weather Machine wiązałem nadzieję i... Poniżej sami się przekonacie:
1. Wykonanie - ta gra wymiata. Wykonanie high level. Wszystko grube. Plansze graczy wypasione. Nadruki na drewienka są choć wcale nie musiałoby ich być bo i tak wszystko byłoby jasne. Plastikowe pudełka. No cud malina. Jedyny feler to brak koloru niebieskiego dla gracza
2. Grafiki - ponownie gra wymiata. Jest cudnie. I jak nienawidzę nowej szaty Vinhos tak tutaj nie jestem w stanie się do niczego przyczepić. Genialnie wszystko wygląda. Aż sobie fotki porobiłem
3. Ikonografia - dla mnie średnio jasna ale prawdopodobnie nie wynika to ze złego oznaczenia ale z faktu dużej ilości ikon do ogarnięcia. Na szczęście każdy dostaje książeczkę i jest lepiej ale przy pierwszej grze było wiele pytań. Pewnie teraz byłoby 80% mniej bo podstawowe bez problemu już znam ale pewnie trafiła by się taka przy której książeczka byłaby nieodzowna.
4. Czas gry - ok. 2h nie licząc składania i tłumaczenia zasad. Oczywiście czas zwiększał się przy rozczytywaniu ikon i pewnie da się zejść niżej. O ile? Nie wiem.
5. Interakcja - standardowa jak na euro i Lacertę. Wiadomo - jakaś jest ale to bardziej po jakieś pole co by zdobyć coś przed kimś.
6. Odczucia - gra się bardzo fajnie. Wiadomo że na początku nie wiesz nic. I teoretycznie brakuje wszystkiego. Np. na początku gry sprawdzamy gdzie idzie pozyskać zębatki - pól z zębatkami za wiele nie ma więc jak głupi zrobiłem wszystko żeby mi ich na początku nie brakło. I faktycznie - nie brakło mi ich do końca. Szkoda że brakowało mi robotów... Ale kto to wiedział. Przy następnej grze przygotuję się na roboty. Ciekawe czy zębatek zabraknie
7. Kupić nie kupić? - ja, niestety nie kupię i nie dlatego, że gra była niefajna. Gra mi się bardzo podobała i MEGA chętnie jeszcze zagram ale mam Vinhos, Kanbana, Gallerist, Lisboa... Nie wydam (nie znam ceny) 400+ na kolejną grę którą wyciągnę raz na rok. Takich mam już za wiele. 9-letniej córki też nie nauczę bo choć ogarnęła Ark Nova to poziom wejścia tutaj jest zupełnie inny. Plusem jest to, że ktoś z moim znajomych na pewno będzie miał
- Siersciu
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 01:02
- Lokalizacja: Radzionków
- Has thanked: 177 times
- Been thanked: 53 times
Re: Weather Machine (Vital Lacerda)
Spoiler:
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11177
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3391 times
- Been thanked: 3311 times
Re: Weather Machine (Vital Lacerda)
Gdybania o cenie viewtopic.php?f=64&p=1435754#p1435754
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Weather Machine (Vital Lacerda)
Jest duża szansa na ogranie tytułu jeszcze w tym roku. Fragment aktualizacji z kickstartera:
Production for Weather Machine is now complete! The games are being packed into their cases and awaiting being loaded into the shipping containers bound for their respective fulfillment location. As those containers begin to hit the water, we will post further updates on the fulfillment timeline. Currently, we are still expecting fulfillment to begin in November in many locales.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Re: Weather Machine (Vital Lacerda)
Jaka jest duża szansa jak portal się zapowiedział że jest w transporcie szyku lepiej hajs na listopad! (Myślę że przed grudniem się wyrobia!) Jak nie na następny tydzień, kiedy wjadą przedsprzedaże i ruszy Machina!tomp pisze: ↑23 wrz 2022, 07:36 Jest duża szansa na ogranie tytułu jeszcze w tym roku. Fragment aktualizacji z kickstartera:
Production for Weather Machine is now complete! The games are being packed into their cases and awaiting being loaded into the shipping containers bound for their respective fulfillment location. As those containers begin to hit the water, we will post further updates on the fulfillment timeline. Currently, we are still expecting fulfillment to begin in November in many locales.
- Siersciu
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 01:02
- Lokalizacja: Radzionków
- Has thanked: 177 times
- Been thanked: 53 times
Re: Weather Machine (Vital Lacerda)
Pojawił się unboxing gry na yt. Metalowe zębatki robią wrażenie. Myslalem, że będą mniejsze. Całość hak zwykle wygląda przepieknie. Ciekaw jestem, czy wersja od Portalu bedzie identyczna jakościowo, bo ich zadaniem było tylko zrobić tłumaczenie?
https://youtu.be/9iJioNe8aRc
https://youtu.be/9iJioNe8aRc
Re: Weather Machine (Vital Lacerda)
Tam nie ma kart
EDIT: jednak są, to chyba do automy + pomocnicze cele jak w On Mars czy Lisboa
Re: Weather Machine (Vital Lacerda)
Na pewno w podstawowej wersji nie będzie tych wszystkich metalowych komponentów (nagroda Nobla, koła zębate) bo to są dodatki z KS.Siersciu pisze: ↑04 paź 2022, 20:43 Pojawił się unboxing gry na yt. Metalowe zębatki robią wrażenie. Myslalem, że będą mniejsze. Całość hak zwykle wygląda przepieknie. Ciekaw jestem, czy wersja od Portalu bedzie identyczna jakościowo, bo ich zadaniem było tylko zrobić tłumaczenie?
https://youtu.be/9iJioNe8aRc
- Siersciu
- Posty: 166
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 01:02
- Lokalizacja: Radzionków
- Has thanked: 177 times
- Been thanked: 53 times
Re: Weather Machine (Vital Lacerda)
Tak, wiem. Liczę na to, że Metalowy nobel będzie można dostać w przedsprzedaży, a zębatki normalnie dokupićPaskuda pisze: ↑05 paź 2022, 10:11Na pewno w podstawowej wersji nie będzie tych wszystkich metalowych komponentów (nagroda Nobla, koła zębate) bo to są dodatki z KS.Siersciu pisze: ↑04 paź 2022, 20:43 Pojawił się unboxing gry na yt. Metalowe zębatki robią wrażenie. Myslalem, że będą mniejsze. Całość hak zwykle wygląda przepieknie. Ciekaw jestem, czy wersja od Portalu bedzie identyczna jakościowo, bo ich zadaniem było tylko zrobić tłumaczenie?
https://youtu.be/9iJioNe8aRc
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: Weather Machine (Vital Lacerda)
Udało mi się z kolegami zagrać w trójkę, to podzielę się wrażeniami.
Informacyjnie - grałem we wszystkie Lacerdy, poza Escape Planem. Nie jestem jakimś turbofanem, ale szanuję jego gry i jak jest okazja to usiądę do stołu.
Pierwsza część od której bym zaczął to uczenie się zasad. Oglądałem filmik Gaming Rules + przeglądałem instrukcję i powiem szczerze, to kompletnie nie ogarniałem co w tej grze tak naprawdę ma się dziać. Mechanik jest masa, każda akcja robi 5 rzeczy na raz a do tego jeszcze mamy ogromną planszetkę gracza, gdzie całkiem sporo się dzieje. Zdecydowanie pomogło mi jeszcze obejrzenie kawałka gameplayu, ale ogólnie chyba nigdy jeszcze tak trudno nie było mi przyswoić zasad gry poza COINami. W innych grach Lacerdy akcje są często proste i mają konkretny cel, tutaj jakoś jest to wszystko bardzo abstrakcyjne a ikonografia jest wg. mnie co najwyżej średnia.
No i właśnie, ta nieszczęsna ikonografia. Gra ma miejscami skopaną i niespójną ikonografię/design. Kilka przykładów:
1. W środkowym departamencie koła zębate na planszy są tylko celach estetycznych, co jest okrutnie mylące.
2. Ikona na którą kładziemy bota w środkowym departamencie jest kosztem, a w prawym jest nagrodą, co też trochę myli.
3. Dalej w sumie nie wiem po co jest ikona inwestycji na planszetce gracza w miejscu gdzie się przesuwa chmurkę, jeżeli jest ona też narysowana na akcji jako osobny krok - otrzymaj inwestycję. Człowiek się zastanawia, czy ma wziąć 2, czy może to jest przy akcji zdejmowania tej chmurki?
4. Niektóre ikony subsydiów mają pokazane że jest to bez użycia surowca a niektóre nie, co wprowadza chaos w pierwszej grze. (tak, wiem, że jest zasada ogólna, że nie płaci się voucherów, to dalej jest ciężko ogarnąć IMO)
Wiem, że są to pierdoły, ale przy naszym stole kilka razy ktoś się przez to mylił. Elementów do ogarnięcia w grze nie brakuje a to tylko utrudnia niepotrzebnie sprawę. Sam ikony wg. mnie są też średnie, stylizowanie gry połączone z abstrakcją tematu nie sprzyja przyswajaniu.
No dobra, to zaczynamy rozgrywkę. Jako, że mocniej się przygotowałem trochę i w miarę rozumiałem co mam robić, to cisnąłem do przodu i szybko zacząłem zbierać książki i przeprowadzać eksperymenty. Koledzy przy stole trochę mniej obejrzeli materiałów i byli mocno zagubieni - gra ma kilka rzeczy, które na samym początku ciężko ogarnąć, a które zaczynają się dość szybko mścić. I tak jak w Galleriście łatwo zrozumieć, że jak biorę obraz, to kontrakt musi mieć taki sam obrazek, to tutaj ta feeria elementów i ikon trochę utrudnia intuicyjne zrozumienie wszystkiego. W pewnym momencie, kiedy gracze zaczną robić podwójne akcje, to tury zaczynają się trochę dłużyć. Tura gracza to wtedy:
1. Wykonaj inwestycję/akcję z subwencji (potencjalnie to akcja - kolejne kilka kroków!)
2. Przesuń pionek + weź zasoby
3. Jak jest Lativ, to przesuń go i wykonaj efekt przesunięcia
4. Zrób akcję, która się składa z 4-5 kroków
5. Zrób drugą akcję, która składa się z 4-5 kroków
6. Umieść książki na planszetce i weź potencjalnie bonus
Taka tura potrafi trochę zająć, a jako, że w niej potencjalnie kilkukrotnie coś płacimy/dostajemy, to trzeba trochę się naliczyć żeby ją zaplanować. Dość mocno to odbiega od relatywnie prostych tur w innych grach autora. Do tego jeszcze dochodzi rozliczanie eksperymentu na koniec tury, które też trochę potrafi potrwać. Dochodziło do tego, że rozliczaliśmy eksperyment gdzie dwaj gracze brali udział i skończyliśmy i ten trzeci pytał czy jakaś tura go nie minęła, bo tyle się zadziało
Mechanicznie mi się wszystko w miarę spina i w sumie całkiem przyjemnie mi się grało jak już rozumiałem główną pętlę gry. Na pewno jeszcze sporo do odkrycia przede mną, ale coś mam wrażenie, że kilka rzeczy dla mnie jest niepotrzebnie przekombinowanych:
1. Tory nad działami odpala się dość rzadko i trochę są w tej grze na siłę? Nie wiem czy gra by cokolwiek straciła jakby ich nie było.
2. Niepotrzebna wydaje się zasada, że za maszynę musimy płacić kołami z jednego rzędu.
3. Nie wiem po co zasada, że nie można 2 razy tej samej subwencji wziąć. Nie jest to coś, co by jakoś grę złamało na pół, więc w sumie po co.
4. Niewiele wnosi eskalacja pogody po eksperymentach. Jasne, mamy lekko rosnący koszt, ale czy jak na tak ogromne płytki nie mogli dać coś ciekawszego? Szczególnie, że i tak ten koszt rośnie przy eksperymentach, które są wymagane do późniejszej budowy maszyny, więc tego pierwszego poziomu to rzadko dotkniemy?
Na razie oceniam grę całościowo nieźle, na pewno druga rozgrywka pokaże trochę więcej pazura. W pierwszej jak nie do końca wiedzieliśmy co robić to na pewno było trudniej złapać rytm, przez co też mniej robiliśmy podwójnych akcji i to znowu pogarszało wyniki.
Informacyjnie - grałem we wszystkie Lacerdy, poza Escape Planem. Nie jestem jakimś turbofanem, ale szanuję jego gry i jak jest okazja to usiądę do stołu.
Pierwsza część od której bym zaczął to uczenie się zasad. Oglądałem filmik Gaming Rules + przeglądałem instrukcję i powiem szczerze, to kompletnie nie ogarniałem co w tej grze tak naprawdę ma się dziać. Mechanik jest masa, każda akcja robi 5 rzeczy na raz a do tego jeszcze mamy ogromną planszetkę gracza, gdzie całkiem sporo się dzieje. Zdecydowanie pomogło mi jeszcze obejrzenie kawałka gameplayu, ale ogólnie chyba nigdy jeszcze tak trudno nie było mi przyswoić zasad gry poza COINami. W innych grach Lacerdy akcje są często proste i mają konkretny cel, tutaj jakoś jest to wszystko bardzo abstrakcyjne a ikonografia jest wg. mnie co najwyżej średnia.
No i właśnie, ta nieszczęsna ikonografia. Gra ma miejscami skopaną i niespójną ikonografię/design. Kilka przykładów:
1. W środkowym departamencie koła zębate na planszy są tylko celach estetycznych, co jest okrutnie mylące.
2. Ikona na którą kładziemy bota w środkowym departamencie jest kosztem, a w prawym jest nagrodą, co też trochę myli.
3. Dalej w sumie nie wiem po co jest ikona inwestycji na planszetce gracza w miejscu gdzie się przesuwa chmurkę, jeżeli jest ona też narysowana na akcji jako osobny krok - otrzymaj inwestycję. Człowiek się zastanawia, czy ma wziąć 2, czy może to jest przy akcji zdejmowania tej chmurki?
4. Niektóre ikony subsydiów mają pokazane że jest to bez użycia surowca a niektóre nie, co wprowadza chaos w pierwszej grze. (tak, wiem, że jest zasada ogólna, że nie płaci się voucherów, to dalej jest ciężko ogarnąć IMO)
Wiem, że są to pierdoły, ale przy naszym stole kilka razy ktoś się przez to mylił. Elementów do ogarnięcia w grze nie brakuje a to tylko utrudnia niepotrzebnie sprawę. Sam ikony wg. mnie są też średnie, stylizowanie gry połączone z abstrakcją tematu nie sprzyja przyswajaniu.
No dobra, to zaczynamy rozgrywkę. Jako, że mocniej się przygotowałem trochę i w miarę rozumiałem co mam robić, to cisnąłem do przodu i szybko zacząłem zbierać książki i przeprowadzać eksperymenty. Koledzy przy stole trochę mniej obejrzeli materiałów i byli mocno zagubieni - gra ma kilka rzeczy, które na samym początku ciężko ogarnąć, a które zaczynają się dość szybko mścić. I tak jak w Galleriście łatwo zrozumieć, że jak biorę obraz, to kontrakt musi mieć taki sam obrazek, to tutaj ta feeria elementów i ikon trochę utrudnia intuicyjne zrozumienie wszystkiego. W pewnym momencie, kiedy gracze zaczną robić podwójne akcje, to tury zaczynają się trochę dłużyć. Tura gracza to wtedy:
1. Wykonaj inwestycję/akcję z subwencji (potencjalnie to akcja - kolejne kilka kroków!)
2. Przesuń pionek + weź zasoby
3. Jak jest Lativ, to przesuń go i wykonaj efekt przesunięcia
4. Zrób akcję, która się składa z 4-5 kroków
5. Zrób drugą akcję, która składa się z 4-5 kroków
6. Umieść książki na planszetce i weź potencjalnie bonus
Taka tura potrafi trochę zająć, a jako, że w niej potencjalnie kilkukrotnie coś płacimy/dostajemy, to trzeba trochę się naliczyć żeby ją zaplanować. Dość mocno to odbiega od relatywnie prostych tur w innych grach autora. Do tego jeszcze dochodzi rozliczanie eksperymentu na koniec tury, które też trochę potrafi potrwać. Dochodziło do tego, że rozliczaliśmy eksperyment gdzie dwaj gracze brali udział i skończyliśmy i ten trzeci pytał czy jakaś tura go nie minęła, bo tyle się zadziało
Mechanicznie mi się wszystko w miarę spina i w sumie całkiem przyjemnie mi się grało jak już rozumiałem główną pętlę gry. Na pewno jeszcze sporo do odkrycia przede mną, ale coś mam wrażenie, że kilka rzeczy dla mnie jest niepotrzebnie przekombinowanych:
1. Tory nad działami odpala się dość rzadko i trochę są w tej grze na siłę? Nie wiem czy gra by cokolwiek straciła jakby ich nie było.
2. Niepotrzebna wydaje się zasada, że za maszynę musimy płacić kołami z jednego rzędu.
3. Nie wiem po co zasada, że nie można 2 razy tej samej subwencji wziąć. Nie jest to coś, co by jakoś grę złamało na pół, więc w sumie po co.
4. Niewiele wnosi eskalacja pogody po eksperymentach. Jasne, mamy lekko rosnący koszt, ale czy jak na tak ogromne płytki nie mogli dać coś ciekawszego? Szczególnie, że i tak ten koszt rośnie przy eksperymentach, które są wymagane do późniejszej budowy maszyny, więc tego pierwszego poziomu to rzadko dotkniemy?
Na razie oceniam grę całościowo nieźle, na pewno druga rozgrywka pokaże trochę więcej pazura. W pierwszej jak nie do końca wiedzieliśmy co robić to na pewno było trudniej złapać rytm, przez co też mniej robiliśmy podwójnych akcji i to znowu pogarszało wyniki.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2022, 13:12 przez Fojtu, łącznie zmieniany 1 raz.
- detrytusek
- Posty: 7340
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1116 times
Re: Weather Machine (Vital Lacerda)
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy