Nemesis (Adam Kwapiński)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- akahoshi
- Posty: 902
- Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 26 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
A co z dodatkami takimi jak Nieznane historię #1i #2? Jest jakaś szansa na pojawienie się ich w sklepach?
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11170
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3391 times
- Been thanked: 3306 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
To nieprawda - polska wersja bedzie dostarczana w lipcu
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- Hardkor
- Posty: 4549
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1371 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Polska wersja Lockdown oraz dodatków do podstawki z kickstartera *
Zapomniałeś dodać Pytanie czy rebel jakoś podpina sie pod ten druk oraz czy dystrybucją w PL (wersji retail) Lockdownu zajmuje się AR czy Rebel
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11170
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3391 times
- Been thanked: 3306 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Stąd, że brakujace dodatki w moim zamówieniu przypłyną z polską wersją podstawki Nemesis Lockdown - same się nie dodrukują
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Miesiąc temu na "ale planszówki" był w sprzedaży medyk teraz już niedostępny. Chciałbym zaopatrzyć się w Aftermath i nie wiem czy kupować wersje angielską czy faktycznie będzie jeszcze jakiś polski dodruk.
- Hardkor
- Posty: 4549
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1371 times
- Been thanked: 875 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Zależy jak bardzo ci się śpieszy. Niedługo ma być premiera Nemesis Lockdown, a wraz z nim płyną do polski również dodatki PL (w tym aftermath) ludzi, którzy brali w jednej fali zamówienie. Dużo tego nie będzie, ale zawsze coś się na rynku pojawi. Dodatkowo też nieopłacone zamówienia w sklepach wrócą, ale tutaj to pewnie będzie wyścig.
Drugą kwestią jest słowność AR. Jeśli są słowni to nie wrzucą do sklepu swojego tego dodatku, jeśli nie będą to wrzucą. To już wróżenie z fusów.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
widziałem tą "dostępność", ale okazało się, że to była tylko jedna kopia tzw. zwrot
- BOLLO
- Posty: 5324
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1722 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Takie moje odczucia po pierwszych partiach w grę:
Wreszcie udało mi się zagrać w tę wyczekiwaną grę. Dodatkowo czułem wielką presję bo bardzo chciałem żeby ta gra się mi i żonie spodobała ale jednocześnie nie byłem pewien czy takie klimaty nam przypadną do gustu.
Po przeczytaniu 2 krotnym instrukcji (bardzo prosze wydawnictwa o zaniechanie robienia instrukcji w takim formacie i na takim połyskującym papierze) musiałem się jednak wspomóc wideoinstrukcją. I chylę czoła Kaczmarowi z GEEK Factor który tak wielką kobyłe był w stanie dobrze przedstawić i nauczyć. Naprawdę brawo! Po wideoinstrukcji jeszcze raz na szybko przewertowałem instrukcję i rozegrałem próbną grę żeby nie było plamy (kilka rund).
W końcu nastał czas na prawdziwą pełnoprawną partię którą zagraliśmy z żoną i synem. Niestety nie obeszło się bez wertowania instrukcji (słabo pamiętałem jednak proste aczkolwiek sporo drobnych zasad) i gra nie była płynna.
Pierwsze wrażenie było natomiast bardzo ciekawym doświadczeniem do tego stopnia że stwierdziłem że to nie była "planszówka" a po prostu jakaś ciekawie przedstawiona futurystyczna przygoda. Przy pierwszej grze przeszkadzały nam wielkości potworów na planszy (intruzów).
Zadawałem sobie też pytania sam do siebie "Adam dlaczego ta gra zajęła ci aż 6lat żeby ją wydać?" Nie widziałem w niej nic zaskakującego chociaż wielkie wrażenie zrobiło na mnie prostota a jednocześnie ciekawy element przy "wyczerpywaniu" przeszukiwanych pomieszczeń.
Odpowiedziałem sobie na wiele pytań dopiero po 3ciej rozgrywce. Kiedy skupiałem się mało na graniu a na mechanice która jest zawarta w Nemesis. Gra jest GIGANTYCZNIE losowa i tak naprawdę na każdym kroku zamiast planować czekamy raczej co się wydarzy bo:
-rzut kostką
-żeton eksploracji
-karty na ręce
-kafel pomieszczenia
-szmery
-woreczek z obcymi
-czy obcy atakuje
-ile ma HP
-czy to może ja trafiłem
-itd....
Naprawdę masa losowości ale takiej która mimo to nie wiedzieć czemu nie przeszkadza. Oczywiście jakiś tam minimalny wpływ na rozgrywkę mamy w postaci odpowiednio zagranych kart czy wykonanych akcji z planszetki czy przedmiotu z plecaka ale generalnie gramy raczej tak jak nam się potoczą losy. Gra jednak o dziwo działa i działa bardzo dobrze. Daję sporą imersję i chętnie siadaliśmy do niej pomimo że rozgrywki trwały 2-3h.
Nie wiem jak działa/a raczej nie działa fakt że ktoś za wcześnie ginie. nie wyobrażam sobie sytuacji że gramy w 3-4osoby i ktoś ginie po 30min gry czy nawet po 1h i czeka kolejne 2 patrząc jak inni się świetnie bawią.
No oczywiście może sterować intruzami ale omówmy się....to nie daje frajdy.
Z każdą partią było coraz mniej wertowania w instrukcji i gra była już płynna i nie stopowały mnie mikrozasady. Tym samym mogliśmy skupić się na grze a nie na zasadach. No i powiem wam że bawliśmy się świetnie. Klimat jest i po tych kilku partiach zmieniłem nawet zdanie ze dobrze że intruzi są tacy duzi. Czuć przed nimi respekt. Fajnie że postacie są inne ale nie każda uważam że jest tak dobra jak pozostałe. jak dla mnie czuć dysproporcję.
Wykonanie samej gry jest obłędne. Jakość każdego komponentu jest fenomenalna. Aczkolwiek nie dałbym raczej więcej za tę grę jak 400pln. ja kupiłem w promocji za 333 i jest to cena rewelacyjna jak za tyle kontentu.
Podsumowując gra Nemesis to bardzo ciekawy tytuł z masą losowości i czasem upierdliwych mikro zasad. Nie jest to tytuł ani semi-cop ani kooperacyjny jak reklamuje wydawca. Gra inna niż wszystkie dotychczasowe w jakie grałem ale zdaję sobie sprawę z tego ze nie każdemu przypadnie do gustu. Mi jak i moim współgraczom bardzo się spodobała i na pewno nie raz jeszcze wyląduje na stole. jestem ciekaw reakcji moich współgraczy którzy ogrywają ze mną głównie tytuły euro.
Plusy:
-wykonanie
-regrywalność
-odmienne talie postaci
-klimat
-mechanika
-dosyć proste zasady
-polski autor
Minusy:
-sporo zasad
-gracz oganiający gre nie gra na 100% bo musi bardzo dużo kontrolować by gra się nie wykrzaczyła
-bardzo losowa
-wygranie/przegranie gry może być przypadkiem
-wczesne odpadniecie od gry współgracza
To wszystko na tę chwile powoduje że gra w moich oczach wypada bardzo dobrze. Co prawda to tylko 4 partie ale cieszę się że udało się tę grę poznać. Dla mnie 9/10
Wreszcie udało mi się zagrać w tę wyczekiwaną grę. Dodatkowo czułem wielką presję bo bardzo chciałem żeby ta gra się mi i żonie spodobała ale jednocześnie nie byłem pewien czy takie klimaty nam przypadną do gustu.
Po przeczytaniu 2 krotnym instrukcji (bardzo prosze wydawnictwa o zaniechanie robienia instrukcji w takim formacie i na takim połyskującym papierze) musiałem się jednak wspomóc wideoinstrukcją. I chylę czoła Kaczmarowi z GEEK Factor który tak wielką kobyłe był w stanie dobrze przedstawić i nauczyć. Naprawdę brawo! Po wideoinstrukcji jeszcze raz na szybko przewertowałem instrukcję i rozegrałem próbną grę żeby nie było plamy (kilka rund).
W końcu nastał czas na prawdziwą pełnoprawną partię którą zagraliśmy z żoną i synem. Niestety nie obeszło się bez wertowania instrukcji (słabo pamiętałem jednak proste aczkolwiek sporo drobnych zasad) i gra nie była płynna.
Pierwsze wrażenie było natomiast bardzo ciekawym doświadczeniem do tego stopnia że stwierdziłem że to nie była "planszówka" a po prostu jakaś ciekawie przedstawiona futurystyczna przygoda. Przy pierwszej grze przeszkadzały nam wielkości potworów na planszy (intruzów).
Zadawałem sobie też pytania sam do siebie "Adam dlaczego ta gra zajęła ci aż 6lat żeby ją wydać?" Nie widziałem w niej nic zaskakującego chociaż wielkie wrażenie zrobiło na mnie prostota a jednocześnie ciekawy element przy "wyczerpywaniu" przeszukiwanych pomieszczeń.
Odpowiedziałem sobie na wiele pytań dopiero po 3ciej rozgrywce. Kiedy skupiałem się mało na graniu a na mechanice która jest zawarta w Nemesis. Gra jest GIGANTYCZNIE losowa i tak naprawdę na każdym kroku zamiast planować czekamy raczej co się wydarzy bo:
-rzut kostką
-żeton eksploracji
-karty na ręce
-kafel pomieszczenia
-szmery
-woreczek z obcymi
-czy obcy atakuje
-ile ma HP
-czy to może ja trafiłem
-itd....
Naprawdę masa losowości ale takiej która mimo to nie wiedzieć czemu nie przeszkadza. Oczywiście jakiś tam minimalny wpływ na rozgrywkę mamy w postaci odpowiednio zagranych kart czy wykonanych akcji z planszetki czy przedmiotu z plecaka ale generalnie gramy raczej tak jak nam się potoczą losy. Gra jednak o dziwo działa i działa bardzo dobrze. Daję sporą imersję i chętnie siadaliśmy do niej pomimo że rozgrywki trwały 2-3h.
Nie wiem jak działa/a raczej nie działa fakt że ktoś za wcześnie ginie. nie wyobrażam sobie sytuacji że gramy w 3-4osoby i ktoś ginie po 30min gry czy nawet po 1h i czeka kolejne 2 patrząc jak inni się świetnie bawią.
No oczywiście może sterować intruzami ale omówmy się....to nie daje frajdy.
Z każdą partią było coraz mniej wertowania w instrukcji i gra była już płynna i nie stopowały mnie mikrozasady. Tym samym mogliśmy skupić się na grze a nie na zasadach. No i powiem wam że bawliśmy się świetnie. Klimat jest i po tych kilku partiach zmieniłem nawet zdanie ze dobrze że intruzi są tacy duzi. Czuć przed nimi respekt. Fajnie że postacie są inne ale nie każda uważam że jest tak dobra jak pozostałe. jak dla mnie czuć dysproporcję.
Wykonanie samej gry jest obłędne. Jakość każdego komponentu jest fenomenalna. Aczkolwiek nie dałbym raczej więcej za tę grę jak 400pln. ja kupiłem w promocji za 333 i jest to cena rewelacyjna jak za tyle kontentu.
Podsumowując gra Nemesis to bardzo ciekawy tytuł z masą losowości i czasem upierdliwych mikro zasad. Nie jest to tytuł ani semi-cop ani kooperacyjny jak reklamuje wydawca. Gra inna niż wszystkie dotychczasowe w jakie grałem ale zdaję sobie sprawę z tego ze nie każdemu przypadnie do gustu. Mi jak i moim współgraczom bardzo się spodobała i na pewno nie raz jeszcze wyląduje na stole. jestem ciekaw reakcji moich współgraczy którzy ogrywają ze mną głównie tytuły euro.
Plusy:
-wykonanie
-regrywalność
-odmienne talie postaci
-klimat
-mechanika
-dosyć proste zasady
-polski autor
Minusy:
-sporo zasad
-gracz oganiający gre nie gra na 100% bo musi bardzo dużo kontrolować by gra się nie wykrzaczyła
-bardzo losowa
-wygranie/przegranie gry może być przypadkiem
-wczesne odpadniecie od gry współgracza
To wszystko na tę chwile powoduje że gra w moich oczach wypada bardzo dobrze. Co prawda to tylko 4 partie ale cieszę się że udało się tę grę poznać. Dla mnie 9/10
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1109 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Geek faktor źle tłumaczy zgon postaci. Bo w przypadku otrzymania jakiejkolwiek rany, gdy ma się 3 głębokie - postać umiera. Na filmie mówi o 4-tej głębokiejBOLLO pisze: ↑09 maja 2022, 13:38
Po przeczytaniu 2 krotnym instrukcji (bardzo prosze wydawnictwa o zaniechanie robienia instrukcji w takim formacie i na takim połyskującym papierze) musiałem się jednak wspomóc wideoinstrukcją. I chylę czoła Kaczmarowi z GEEK Factor który tak wielką kobyłe był w stanie dobrze przedstawić i nauczyć. Naprawdę brawo! Po wideoinstrukcji jeszcze raz na szybko przewertowałem instrukcję i rozegrałem próbną grę żeby nie było plamy (kilka rund).
Zdarzyło się w 3ciej rundzie wylosować królową, ale gra szybko się wtedy kończy.
Co do obsługi - na BGG jest świetna kartka do druku, która ma w sobie wszystkie najważniejsze zasady i przede wszystkim - co robimy z danym żetonem po wylosowaniu go z wora w fazie kolonii.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
https://www.youtube.com/watch?v=g1NnAHptaeE
Pełnoprawna instrukcja na YT, a nie jakieś postękiwania kolegi i zbędne filozofie.
Pełnoprawna instrukcja na YT, a nie jakieś postękiwania kolegi i zbędne filozofie.
- BOLLO
- Posty: 5324
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1722 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Ale królowa chyba wchodzi tylko w tedy jak jest odkryte kafel gniazda. O ile dobrze zrozumiałem zasady .ave.crux pisze: ↑09 maja 2022, 14:11Geek faktor źle tłumaczy zgon postaci. Bo w przypadku otrzymania jakiejkolwiek rany, gdy ma się 3 głębokie - postać umiera. Na filmie mówi o 4-tej głębokiejBOLLO pisze: ↑09 maja 2022, 13:38
Po przeczytaniu 2 krotnym instrukcji (bardzo prosze wydawnictwa o zaniechanie robienia instrukcji w takim formacie i na takim połyskującym papierze) musiałem się jednak wspomóc wideoinstrukcją. I chylę czoła Kaczmarowi z GEEK Factor który tak wielką kobyłe był w stanie dobrze przedstawić i nauczyć. Naprawdę brawo! Po wideoinstrukcji jeszcze raz na szybko przewertowałem instrukcję i rozegrałem próbną grę żeby nie było plamy (kilka rund).
Zdarzyło się w 3ciej rundzie wylosować królową, ale gra szybko się wtedy kończy.
Co do obsługi - na BGG jest świetna kartka do druku, która ma w sobie wszystkie najważniejsze zasady i przede wszystkim - co robimy z danym żetonem po wylosowaniu go z wora w fazie kolonii.
Faktycznie bardzo fajnie pokazane zasady. Ale niestety po angielsku a u nas tylko Kaczmarowi chciało się to jakkolwiek przedstawić i nagrać.Pynio pisze: ↑09 maja 2022, 14:18 https://www.youtube.com/watch?v=g1NnAHptaeE
Pełnoprawna instrukcja na YT, a nie jakieś postękiwania kolegi i zbędne filozofie.
Widać że u nas recenzentom szkoda czasu lub nie umieją nagrywać długich i trudnych wideoinstrukcji. I wcale mnie to nie dziwi.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
BOLLO: Ja z całym szacunkiem polecam ten film:
https://www.youtube.com/watch?v=0zeRcuBSQ08
bite 4h tłumaczenia
ps. żeby mi posta nie skasowali za off top. Nemesis jest świetną grą, bardzo polecam.
https://www.youtube.com/watch?v=0zeRcuBSQ08
bite 4h tłumaczenia
ps. żeby mi posta nie skasowali za off top. Nemesis jest świetną grą, bardzo polecam.
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1109 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
W przypadku fazy kolonii, czyli wtedy kiedy już jest ostatni podpunkt rundy i wylosujesz królową.
Jeżeli jest to zwyczajne ciągnięcie z wora spowodowane wyrzuceniem kostką szmerów korytarz, w którym szmer już jest, to wtedy królowa normlanie wychodzi na planszę i atakuje/nie atakuje z zaskoczenia w zależności ile masz kart.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- BOLLO
- Posty: 5324
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1722 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
zdradze ci serkret....widziałem ten film. I jestem pełen podziwu. Dlatego kupiłem Bitwę pięciu armiiPynio pisze: ↑09 maja 2022, 14:50 BOLLO: Ja z całym szacunkiem polecam ten film:
https://www.youtube.com/watch?v=0zeRcuBSQ08
bite 4h tłumaczenia
ps. żeby mi posta nie skasowali za off top. Nemesis jest świetną grą, bardzo polecam.
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Mi królowa wyszła w 1 rundzie. Próbowałem ją wypchnąć śluzą ale spierdzieliła i tylko jeden dorosły poszedł zwiedzać kosmos. Masz rację BOLLO, że jest losowo. Z początku masz plan ale z czasem wszystko się wali. Statek się rozpada, pomieszczenia płoną, pół statku zalane obcymi... I to mi się w grze podoba. Czasem takie epickie akcje wychodzą, że mamo. Okładanie królowej z pięści, pożar, który zalał pół statku od strzała, wystrzelenie kapsuły przed nosem itd. Jest srogo i tak ma być. W kosmosie nikt nie zobaczy twojej miękkiej gry...
Ostatnio zmieniony 09 maja 2022, 22:32 przez KOSHI, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 817
- Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
- Has thanked: 121 times
- Been thanked: 93 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Jak podoba Ci się nemsis to sprawdź jak jeszcze tego nie zrobiłeś Deep Madness. Mniej losowa ale trudniejsza.KOSHI pisze: ↑09 maja 2022, 17:50 Mi królowa wyszła w 1 rundzie. Próbowałem ją wypchnąć śluzą ale spierdzieliła i tylko jeden dorosły poszedł zwiedzać kosmos. Masz rację BOLLO, że jest losowo. Z początku masz plan ale z czasem wszystko się wali. Statek się rozpada, pomieszczenia płoną, pół statku zalane obcymi... I to mi się w grze podoba. Czasem takie epickie akcje wychodzą, że mamo. Odkładanie królowej z pięści, pożar, który zalał pół statku od strzała, wystrzelenie kapsuły przed nosem itd. Jest srogo i tak ma być. W kosmosie nikt nie zobaczy twojej miękkiej gry...
- akahoshi
- Posty: 902
- Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 26 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Mnie ostatnio królowa weszła w 2 rundzie. Niestety miała pecha, bo w pomieszczeniu były dwie postacie, każda wyposażona w dwie bronie. Na dodatek jej żywotność wyszła (przy trzecim ataku) 3+2, więc bardzo szybko poszła do piachu
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Miałem. Obsługa mnie nie urzekła oraz faza potworów. Szybko sprzedałem. Mam Machina Arcana. Jeszcze nie grałem bo teraz na topie LE Alien ale chyba zagości na dłużej.Fenrisek83 pisze: ↑09 maja 2022, 21:08Jak podoba Ci się nemsis to sprawdź jak jeszcze tego nie zrobiłeś Deep Madness. Mniej losowa ale trudniejsza.KOSHI pisze: ↑09 maja 2022, 17:50 Mi królowa wyszła w 1 rundzie. Próbowałem ją wypchnąć śluzą ale spierdzieliła i tylko jeden dorosły poszedł zwiedzać kosmos. Masz rację BOLLO, że jest losowo. Z początku masz plan ale z czasem wszystko się wali. Statek się rozpada, pomieszczenia płoną, pół statku zalane obcymi... I to mi się w grze podoba. Czasem takie epickie akcje wychodzą, że mamo. Odkładanie królowej z pięści, pożar, który zalał pół statku od strzała, wystrzelenie kapsuły przed nosem itd. Jest srogo i tak ma być. W kosmosie nikt nie zobaczy twojej miękkiej gry...
- BOLLO
- Posty: 5324
- Rejestracja: 24 mar 2020, 23:39
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 1091 times
- Been thanked: 1722 times
- Kontakt:
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Mm ale kupiłem po zagraniu w Zombicide bo chciałem coś trudniejszego. Myślę że tytuł mi się spodoba bo jest bardziej taktyczny niż waleczny. Fajne planowanie akcji. Zobaczymy ale to jeszcze trochę potrwa zanim się za niego wezmę.Fenrisek83 pisze: ↑09 maja 2022, 21:08Jak podoba Ci się nemsis to sprawdź jak jeszcze tego nie zrobiłeś Deep Madness. Mniej losowa ale trudniejsza.KOSHI pisze: ↑09 maja 2022, 17:50 Mi królowa wyszła w 1 rundzie. Próbowałem ją wypchnąć śluzą ale spierdzieliła i tylko jeden dorosły poszedł zwiedzać kosmos. Masz rację BOLLO, że jest losowo. Z początku masz plan ale z czasem wszystko się wali. Statek się rozpada, pomieszczenia płoną, pół statku zalane obcymi... I to mi się w grze podoba. Czasem takie epickie akcje wychodzą, że mamo. Odkładanie królowej z pięści, pożar, który zalał pół statku od strzała, wystrzelenie kapsuły przed nosem itd. Jest srogo i tak ma być. W kosmosie nikt nie zobaczy twojej miękkiej gry...
Zgadzam się i nam takie epickie akcje wychodziły że potrafiliśmy przegrać idąc już do kapsuły bo statek się rozpadł albo spłonął. Gra czasem irytuje bo przegrywasz bo "ona" tak chce i możesz się pocić i spinać a i tak wtopisz. Ale jak to Adam ładnie ujął w wywiadze z Ignacym Trzewiczkiem "Ignacy ja to nie wiem co w tym ludzie widzą ale ewidentnie jara ich to jak giną w grach " ...i faktycznie coś w tym jest.KOSHI pisze: ↑09 maja 2022, 17:50 Mi królowa wyszła w 1 rundzie. Próbowałem ją wypchnąć śluzą ale spierdzieliła i tylko jeden dorosły poszedł zwiedzać kosmos. Masz rację BOLLO, że jest losowo. Z początku masz plan ale z czasem wszystko się wali. Statek się rozpada, pomieszczenia płoną, pół statku zalane obcymi... I to mi się w grze podoba. Czasem takie epickie akcje wychodzą, że mamo. Okładanie królowej z pięści, pożar, który zalał pół statku od strzała, wystrzelenie kapsuły przed nosem itd. Jest srogo i tak ma być. W kosmosie nikt nie zobaczy twojej miękkiej gry...
- Gizmoo
- Posty: 4127
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2686 times
- Been thanked: 2598 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Przepraszam, ale strasznie mnie to rozbawiło. Dlaczego plusem ma być polski autor? Mamy jakąś ogólnie wyrobioną międzynarodową markę? Niemieckie euro, polskie ameri?
No ja tego kompletnie nie rozumiem i znam ZERO osób, które cenią gry z eliminacją graczy.
Całkiem niedawno siedziałem sobie w planszówkowym lokalu, rozwijając umysłowo przy niemieckim euro, gdy obok jeden z graczy promował język polski kląc siarczyście przy Nemesis. Odpadł po jakiś 14 minutach gry i siedział przez następne dwie i pół godziny jak wuj na imieninach, złorzecząc na zły los. No ja osobiście nie widzę przyjemności w losowych grach, w których "gra gra we mnie", a czasami nawet w nie "nie gram", tylko obserwuję jak "bawią się inni". No, ale masochizm też ma swouich sympatyków.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8801
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2707 times
- Been thanked: 2394 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Jeżeli rzeczywiście tak było, a nie jest to jedynie Twoja licentia poetica, to oznacza, że po prostu źle grali. Bo w Nemesis śmierć postaci gracza nie oznacza końca gry.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
Żeby odpaść po 14 minutach to raczej trzeba rzucić kartami i wyjść chyba że ktoś próbował 3razy w ręki dorosłego bić inaczej nie jest to możliwe. Ale kazdy kto.ma iq wyższe niż numer swojego buta, tego nie robi i od razu ucieka dostaje atak i tyle.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2022, 18:37 przez gogovsky, łącznie zmieniany 1 raz.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- Gizmoo
- Posty: 4127
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2686 times
- Been thanked: 2598 times
Re: Nemesis (Adam Kwapiński)
To chyba i oni grali źle i ja źle grałem. A co robi w takim razie gracz, który zginie?