Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
ravenone
Posty: 239
Rejestracja: 13 lip 2016, 21:29
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: ravenone »

Nie ma osobnego tematu w dziale pytań, więc rzucę tutaj:
Jak dokładnie działają kości robotów?
Zbudowanego robota kładziemy w następnej rundzie na dowolnym polu i pod koniec fazy go aktywujemy?
Czy położenie robota w danej kolumnie również przesuwa statki?
dwaduzepe
Posty: 687
Rejestracja: 27 maja 2020, 14:27
Has thanked: 125 times
Been thanked: 254 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem ( Tomáš Uhlíř)

Post autor: dwaduzepe »

ravenone pisze: 14 maja 2021, 21:00 Nie ma osobnego tematu w dziale pytań, więc rzucę tutaj:
Jak dokładnie działają kości robotów?
Zbudowanego robota kładziemy w następnej rundzie na dowolnym polu i pod koniec fazy go aktywujemy?
Czy położenie robota w danej kolumnie również przesuwa statki?
Kladziesz robota w fazie pomieszcze i on zostaje na stale i kiedy chcesz aktywujesz. Jest to w instrukcji gdzies pod koniec opisane.
bartekb8
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 66 times
Been thanked: 59 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem ( Tomáš Uhlíř)

Post autor: bartekb8 »

1. Kładziesz kość pracownika w niebieskim pomieszczeniu w fazie kości.
2. Kładziesz kość robota o takiej samej wartości w dowolnym wykopanym pomieszczeniu w fazie pomieszczeń, zdejmując przedtem kość tego pracownika. Robot będzie nieaktywny w tej rundzie, tzn. niebieska kość będzie przekręcona o 45 stopni. Nieaktywne roboty przekręca się z powrotem na koniec fazy pomieszczeń - oznacza to że od kolejnej rundy znowu będzie można ich używać.

Kość robota można w dowolnej chwili zdjąć lub zastąpić inną kością w każdej fazie kości. Po użyciu robota jego kość się nie tylko przekręca o 45 stopni ale również redukuje jej wartość o 1. Robot nie powoduje ruchu statków ani nie wpływa na limit jednej kości w kolumnie.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2651 times
Been thanked: 2332 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Curiosity »

ravenone pisze: 14 maja 2021, 21:00 Nie ma osobnego tematu w dziale pytań, więc rzucę tutaj:
Co za pokrętna logika. Kiedyś musi być ten pierwszy post i wiesz co? To właśnie jest ten przypadek 8)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Erni »

Spoiler:
"... i przesuń ją na pole badań" - czyli na wykopane i nie zajęte zielone pole w Bazie (Laboratorium) plus ewentualnie rozpatruję tę kość przesuwając znacznik badań?
Ostatnio zmieniony 25 maja 2021, 05:46 przez Erni, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: sirafin »

@Erni
Zgadza się.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
CoLdY7
Posty: 183
Rejestracja: 01 kwie 2020, 02:13
Lokalizacja: Strzelin
Has thanked: 490 times
Been thanked: 55 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: CoLdY7 »

ravenone pisze: 14 maja 2021, 21:00 Nie ma osobnego tematu w dziale pytań, więc rzucę tutaj:
Jak dokładnie działają kości robotów?
Zbudowanego robota kładziemy w następnej rundzie na dowolnym polu i pod koniec fazy go aktywujemy?
Czy położenie robota w danej kolumnie również przesuwa statki?
Sam grałem robotami źle na początku, ale wydaje mi się, że teraz już wiem jak. Poprawcie mnie w razie potrzeby:

1. W fazie kości, umieszczam pracownika (szara/biała kość) na pomieszczeniu robotów (niebieskim), przesuwam odpowiednio statki w tej kolumnie.

2. W fazie pomieszczeń, rozpatrując pomieszczenie robotów, kładę na wybranym, wykopanym już polu, niebieską kostkę z wartością równą sile rozpatrywanego pomieszczenia (+/- modyfikatory).
-Kostkę robota (niebieska) ustawiam pod kątem 45 stopni, by zaznaczyć, że w tej fazie nie mogę rozpatrzyć tego pomieszczenia.
-Niebieska kostka nie wpływa na statki obcych.

3. Na końcu tej fazy pomieszczeń, czyli po odrzuceniu wszystkich pracowników
(szare i białe kostki), ustawiam kostki robotów w normalnej pozycji.

4. Kolejna faza kości. Niebieskie kostki można ściągać z planszy by umieścić w tym miejscu pracownika. Kostka wraca do zasobów.

5. Następna faza pomieszczeń. Po rozpatrzeniu pomieszczenia z robotem (niebieską kostką), zmniejszam wartość niebieskiej kostki o jedno oczko i ustawiam ją w pozycji 45stopni.
Na koniec tej fazy ustawiamy ją normalnie, a w kolejnej fazie pomieszczeń znów będę mógł rozpatrzyć to pomieszczenie.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: sirafin »

@CoLdY7
Zgadza się.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
ravenone
Posty: 239
Rejestracja: 13 lip 2016, 21:29
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: ravenone »

Czyli aktywacja robota nie przesuwa statków, tak jak to robią pozostałe kości? 🤔
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Erni »

Nie.
bartekb8
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2011, 11:03
Has thanked: 66 times
Been thanked: 59 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: bartekb8 »

ravenone pisze: 15 maja 2021, 14:52 Czyli aktywacja robota nie przesuwa statków, tak jak to robią pozostałe kości? 🤔
Str. 11 instrukcji, jest wyszczególnione wytłuszczonym napisem.
CoLdY7
Posty: 183
Rejestracja: 01 kwie 2020, 02:13
Lokalizacja: Strzelin
Has thanked: 490 times
Been thanked: 55 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: CoLdY7 »

Jak interpretować zdolność miasta Praga?
Spoiler:
1. Czy "wyżej na niebie" (z niebieskiej strony) oznacza tylko tę samą kolumnę i dowolną odległość pól wyżej? Czy tylko jedno pole wyżej a dowolną kolumnę?

2. Na tym samym kaflu nieba, czyli też poniżej statku?

3. Czerwona strona daje mi możliwość zmiany celu za każdy statek, który mogłem zestrzelić? Np. jak na polach eksplozji są 3 statki i wykonuję akcję by je wszystkie zestrzelić, to mogę zestrzelić 3 inne zamiast tych? Oczywiście na tym samym lub wyższym kaflu.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: sirafin »

1. Wyżej na niebie, czyli w dowolnym rzędzie powyżej statku. Nie ma żadnego wymogu odnośnie kolumny.

2. Tak.

3. Tak.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2019
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1494 times
Been thanked: 1142 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Bruno »

Pytanie dot. postaci w kampanii:
Rozdział 1, jestem po zakończonej sukcesem obronie pierwszego miasta, w walce pomagał mi wylosowany "pan X". Rozumiem, że zachowuję jego postać, ale czy mogę jej też użyć od razu podczas obrony drugiego z miast w tym samym rozdziale kampanii? Czy też w obronie drugiego z miast używam wyłącznie postaci wylosowanej w stosie z danym miastem i scenariuszem?

Skoro instrukcja nakazuje "zachować" postaci z wygranych bitew, to zakładam, że będzie okazja ich użyć w przyszłości, ale nie jest jasne, czy można to robić zawsze, czy też dopiero z czasem pojawi się jakaś konkretna reguła, która to umożliwi...

Generalnie, jak na tak prostą grę, to instrukcja jest miejscami bardzo mętna :roll:


A teraz coś z innej beczki:
Erni pisze: 15 maja 2021, 08:04 "... i przesuń ją na pole badań" ...
Wrzuć ten obrazek w spoiler - to jest postać z którejś tam misji w kampanii i szkoda psuć innym niespodziankę.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Erni »

Drugie miasto w tym samym rozdziale bronisz z pomocą drugiej wylosowanej postaci.
Kolejny rozdział powie Ci, kiedy możesz użyć po raz drugi już raz wykorzystanej postaci.
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Erni »

Kładę "szóstkę" na pojedynczym pomieszczeniu laboratorium. Jest tam modyfikator +2. Czy wartość tego pomieszczenia wzrasta do ośmiu czy jednak nigdy nie może być wyższa niż sześć?
adman
Posty: 242
Rejestracja: 05 sty 2015, 12:22
Lokalizacja: k/Olsztyna
Been thanked: 18 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: adman »

Erni pisze: 24 cze 2021, 08:16 Kładę "szóstkę" na pojedynczym pomieszczeniu laboratorium. Jest tam modyfikator +2. Czy wartość tego pomieszczenia wzrasta do ośmiu czy jednak nigdy nie może być wyższa niż sześć?
W instrukcji jest napisane:
"Wartość pomieszczenia jest równa liczbie oczek na kości zwiększonej albo zmniejszonej o ewentualny modyfikator pomieszczenia."
"Uwaga! Modyfikator pomieszczenia nie wpływa na ruch statków obcych w fazie kości."

Nigdzie nie ma wzmianki o maksymalnych dozwolonych wartościach.
Czyli jak najbardziej wartość tego pomieszczenia to 8, a statek obcych porusza się o 6.
sprzedam: duzy zestaw x-wing 1.0 i inne wynalazki
kupię: dodatek do gears of war...
MsbS
Posty: 883
Rejestracja: 30 mar 2008, 17:34
Has thanked: 54 times
Been thanked: 73 times

Re: Under Falling Skies / Pod wrogim niebem (Tomáš Uhlíř)

Post autor: MsbS »

Głupie (?) pytanie od kogoś, kto grał tylko na poziomie zero. Czy obraca się losowe kafelki? Czy widzicie różnicę w trudności w zależności czy obrócę kafel nisko, czy wysoko?
m_marple
Posty: 69
Rejestracja: 29 lut 2020, 23:15
Has thanked: 28 times
Been thanked: 62 times

Re: Under Falling Skies / Pod wrogim niebem (Tomáš Uhlíř)

Post autor: m_marple »

Erni pisze: 29 lip 2021, 20:59 Obroniłem przed Obcymi wszystkie miasta na poziomach trudności 0, 1 i 2. Czasem było łatwiej, czasem trudniej, ale jakoś się udawało.
Rozegrałem już kilka gier na poziomie trzecim (trzy odwrócone kafelki nieba) i nijak nie mogę powiedzieć, że byłem o krok od wygranej. Raczej kilometr...
Czy ktoś z Was wygrał w tę grę na poziomach trudności trzecim lub czwartym?
1 raz wygrałam na poziomie trzecim (na bodajże 3 partie rozegrane na tej trudności). Byłam o włos od przegranej, teraz próbuję powtórzyć mój sukces, żeby udowodnić sobie, że to nie była wyłącznie zasługa szczęśliwych kości ;)
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Under Falling Skies / Pod wrogim niebem (Tomáš Uhlíř)

Post autor: Erni »

MsbS pisze: 29 lip 2021, 21:29 Głupie (?) pytanie od kogoś, kto grał tylko na poziomie zero. Czy obraca się losowe kafelki? Czy widzicie różnicę w trudności w zależności czy obrócę kafel nisko, czy wysoko?
Zgodnie z instrukcją obraca się losowe kafelki (ale nikt Ci nie zabroni robić inaczej).
A czy jest różnica w trudności w zależności od wyboru obróconego kafelka nieba? Nie zawsze; wszystko zależy od miasta, poziomu trudności i doświadczenia gracza. Na pewno zauważysz różnicę w rozgrywce, gdy nad jednym konkretnym miastem raz obrócisz kafelek np. pierwszy, a kolejnym razem np. drugi albo np. czwarty.
bdm
Posty: 580
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 382 times
Been thanked: 63 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: bdm »

Mam kość na pomieszczeniu Hangar myśliwców ale nie ma akurat żadnych statków do zestrzelenia. Czy w takiej sytuacji ponoszę koszt energii?
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Erni »

Nie. Ściągasz kostkę z Hangaru, nie rozpatrując jej efektu; a skoro kość "nie zadziałała", to nie zużywasz energii.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1115 times
Been thanked: 1282 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: seki »

W spoilerze scenariusz Ewakuacja z rozdziału 1
Spoiler:
Jeśli cywile uratowani to sam statek zadaje obrażenia wg standardowych zasad, czy nie?
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Erni »

Pytanie odnośnie scenariusza "Naprawa bazy":
Spoiler:
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: Under Falling Skies || Pod wrogim niebem - pytania i zasady

Post autor: Erni »

seki pisze: 20 maja 2022, 21:01 W spoilerze scenariusz Ewakuacja z rozdziału 1
Spoiler:
Jeśli cywile uratowani to sam statek zadaje obrażenia wg standardowych zasad, czy nie?
Moim zdaniem tak.
Na grafice, na kafelku scenariusza żetony z numerami ułożone są obok ikonek reprezentujących efekty statku-matki, nie zakrywają ich, co moim zdaniem sugeruje, że mają być widoczne i aktywne.
ODPOWIEDZ