Zaginiona wyspa Arnak / Lost Ruins of Arnak (M. "Elwen" Stach, M. “Mín” Stachova)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Furan
- Posty: 1552
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 215 times
Re: Lost Ruins of Arnak / Zaginiona wyspa Arnak (Michal "Elwen" Stach, Michaela “Mín” Stachova)
Z moich 3 partii z dodatkiem (postaciami i nowymi kartami, świątynia węża z podstawki) na 2 graczy:
- warto wziąć pod uwagę, że na 2 graczy 1. gracz jest pierwszy trzy razy i pierwszym graczem powinien zostać ten używający ,,trudniejszej w obsłudze" (wg instrukcji) postaci;
- postaci są dość zbalansowane - kapitan vs mistyk przy drugiej partii mieli 3 punkty różnicy na koniec
- dynamika rozwoju postaci jest bardzo różna - niektóre ,,odpalają" się dużo później;
- odkrywa się o niebo więcej - gra jest mniej ciasna z nowymi kartami i specjalnymi umiejkami postaci i wyżej dociera na torze badań;
- nowe karty mają dużo bardziej dominionowe akcje - przejrzyj talię, odłóż w dowolnej kolejności; mają też dużo więcej alternatyw rozłącznych - akcja z karty albo/albo, co sprawia, że to bardziej deckbuilding niż poprzednio, a mniej worker placement;
- jest dobrze, jest serio cholernie dobrze. W przypadku dodatku do Bonfire albo El Dorado nie mam poczucia, że koniecznie chcę przetestować każdą kombinacją startowego zwierzaka, żeby nauczyć się pod nie grać. Tu natomiast aż korci, żeby pograć każdą postacią (i wygrać tym cholernym mistykiem!).
Rewelacyjny dodatek... a tory jeszcze nieruszone (swoją drogą pomysły na te nowe tory zostały częściowo wdrożone również wcześniej w kampanii solo).
- warto wziąć pod uwagę, że na 2 graczy 1. gracz jest pierwszy trzy razy i pierwszym graczem powinien zostać ten używający ,,trudniejszej w obsłudze" (wg instrukcji) postaci;
- postaci są dość zbalansowane - kapitan vs mistyk przy drugiej partii mieli 3 punkty różnicy na koniec
- dynamika rozwoju postaci jest bardzo różna - niektóre ,,odpalają" się dużo później;
- odkrywa się o niebo więcej - gra jest mniej ciasna z nowymi kartami i specjalnymi umiejkami postaci i wyżej dociera na torze badań;
- nowe karty mają dużo bardziej dominionowe akcje - przejrzyj talię, odłóż w dowolnej kolejności; mają też dużo więcej alternatyw rozłącznych - akcja z karty albo/albo, co sprawia, że to bardziej deckbuilding niż poprzednio, a mniej worker placement;
- jest dobrze, jest serio cholernie dobrze. W przypadku dodatku do Bonfire albo El Dorado nie mam poczucia, że koniecznie chcę przetestować każdą kombinacją startowego zwierzaka, żeby nauczyć się pod nie grać. Tu natomiast aż korci, żeby pograć każdą postacią (i wygrać tym cholernym mistykiem!).
Rewelacyjny dodatek... a tory jeszcze nieruszone (swoją drogą pomysły na te nowe tory zostały częściowo wdrożone również wcześniej w kampanii solo).
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 14 mar 2022, 08:12
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 48 times
Re: Lost Ruins of Arnak / Zaginiona wyspa Arnak (Michal "Elwen" Stach, Michaela “Mín” Stachova)
Spoiler:
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Lost Ruins of Arnak / Zaginiona wyspa Arnak (Michal "Elwen" Stach, Michaela “Mín” Stachova)
Wolę być drugi (lub kolejny) z racji lepszych surowców startowych. Często w 1 turze przez kompas na planszetce i dwie karty eksploracji możesz od razu odkryć nowe stanowisko archeologiczne. Pierwszy gracz chyba nie może takiej akcji przeprowadzić.
Dużo zależy od rozłożenia i tasowań. Można złapać 4 strachy mistykiem w 1 rundzie.- dynamika rozwoju postaci jest bardzo różna - niektóre ,,odpalają" się dużo później;
W każdej grze przynajmniej jedna osoba docierała na szczyt, ale nawet w instrukcji jest zapis, że postacie mają łatwiej poruszać się po torze badań i w przypadku wybrania podstawowych torów może być to bardzo łatwe. Swoją drogą taki zabieg może spowodować, że w końcu kafle z końca świątyni zaczną znikać w większych ilosciach.- odkrywa się o niebo więcej - gra jest mniej ciasna z nowymi kartami i specjalnymi umiejkami postaci i wyżej dociera na torze badań;
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- Furan
- Posty: 1552
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 215 times
Re: Lost Ruins of Arnak / Zaginiona wyspa Arnak (Michal "Elwen" Stach, Michaela “Mín” Stachova)
Tak, ale zakup kart (bycie pierwszym do zakupu) + dostęp do dobrych (zwłaszcza II poziomu) stanowisk jest łatwiejszy, jeśli było się pierwszym graczem w 1. rundzie.
I znikają...ave.crux pisze: ↑19 kwie 2022, 23:41W każdej grze przynajmniej jedna osoba docierała na szczyt, ale nawet w instrukcji jest zapis, że postacie mają łatwiej poruszać się po torze badań i w przypadku wybrania podstawowych torów może być to bardzo łatwe. Swoją drogą taki zabieg może spowodować, że w końcu kafle z końca świątyni zaczną znikać w większych ilosciach.- odkrywa się o niebo więcej - gra jest mniej ciasna z nowymi kartami i specjalnymi umiejkami postaci i wyżej dociera na torze badań;
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
(S) Pueblo, Burgundy, Trismegistus, Felix, Hit!
-
- Posty: 593
- Rejestracja: 02 lut 2019, 08:41
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 507 times
Re: Lost Ruins of Arnak / Zaginiona wyspa Arnak (Michal "Elwen" Stach, Michaela “Mín” Stachova)
.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2024, 16:47 przez PanFantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
- kurdzio
- Posty: 821
- Rejestracja: 26 paź 2019, 13:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 131 times
- Been thanked: 384 times
Re: Lost Ruins of Arnak / Zaginiona wyspa Arnak (Michal "Elwen" Stach, Michaela “Mín” Stachova)
O ile pamiętam to plansza zasobów i plansza główna miały różne szerokości.
Jednak kupiłem, nie ukrywam że skusiła mnie niska cena. Jesteśmy po pierwszej partii (pani od przedmiotów vs pan od artefaktów) - bawiłem się tak samo dobrze jak zawsze. Asymetryczność postaci wymusza korzystanie z różnych strategii, gdzie w podstawce definiowały ją głównie zakupione karty. Dodatek z pewnością przedłuży żywotność Arnaka na kolejne naście/dzieścia partii. Polecanko
Gramy głównie w 2 osoby, służę radą :)
- kuleczka91
- Posty: 421
- Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
- Has thanked: 632 times
- Been thanked: 419 times
Re: Lost Ruins of Arnak / Zaginiona wyspa Arnak (Michal "Elwen" Stach, Michaela “Mín” Stachova)
Tak pierwszy druk Arnaka miał ciut węższą planszę na zasoby. Poprawili to w kolejnych drukach.
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 14 mar 2022, 08:12
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 48 times
Re: Lost Ruins of Arnak / Zaginiona wyspa Arnak (Michal "Elwen" Stach, Michaela “Mín” Stachova)
ta poprawiona idealnie pasuje rozmiarem do planszy glownej, w pierwszym druku byla wezsza
- Leviathan
- Posty: 2272
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 398 times
- Been thanked: 1053 times
- Kontakt:
Re: Lost Ruins of Arnak / Zaginiona wyspa Arnak (Michal "Elwen" Stach, Michaela “Mín” Stachova)
Wybrałem się ostatnio na samotną wyprawę na Arnak. Jeżeli chcecie zobaczyć jak poszło, to zapraszam:
Ostatnio zmieniony 08 lut 2023, 14:01 przez Leviathan, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Lost Ruins of Arnak / Zaginiona wyspa Arnak (Michal "Elwen" Stach, Michaela “Mín” Stachova)
Kapsle na monety i kompasy? Toż to rozpusta... Przecież to nie powinno się zniszczyć, nie mieszasz tym w woreczku ani nie losujesz.
- nidhog
- Posty: 1675
- Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 371 times
- Kontakt:
Re: Lost Ruins of Arnak / Zaginiona wyspa Arnak (Michal "Elwen" Stach, Michaela “Mín” Stachova)
Takie jak do szarlatanów są ok. 21 mm.
Lisek2000 kiedyś mial zapas, brałem od niego do Szarlatanów. Spytaj może ma jeszcze.
Re: Lost Ruins of Arnak / Zaginiona wyspa Arnak (Michal "Elwen" Stach, Michaela “Mín” Stachova)
Hej zastanawiam się nad kupnem tej gry m.in do trybu solo niepokoi mnie jedna rzecz a a mianowicie wymiar planszy ponieważ mam ograniczone miejsce do gry i nie wiem czy Zaginiona wyspa Arnak to dobry wybór
- kuleczka91
- Posty: 421
- Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
- Has thanked: 632 times
- Been thanked: 419 times
Re: Lost Ruins of Arnak / Zaginiona wyspa Arnak (Michal "Elwen" Stach, Michaela “Mín” Stachova)
Rozmiar głównej planszy bez dostawki: 48,8 cm (szerokość) x 68,7 cm (długość).
Dostawka: 48,8 cm (szerokość) x 18,4 cm (długość).
Całość: 48,8 cm (szerokość) x 87,1 cm (długość)
Tak na prawdę dostawkę możesz dać gdziekolwiek lub nawet grać bez niej, bo na niej jest tylko wydzielone miejsce na zasoby gry i asystentów. Nie ma tam żadnej ważnej informacji potrzebnej do rozgrywki
Re: Lost Ruins of Arnak / Zaginiona wyspa Arnak (Michal "Elwen" Stach, Michaela “Mín” Stachova)
super dzięki za pomoc i myślę, ze po wypłacie się skuszę
- Leviathan
- Posty: 2272
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 398 times
- Been thanked: 1053 times
- Kontakt:
Re: Lost Ruins of Arnak / Zaginiona wyspa Arnak (Michal "Elwen" Stach, Michaela “Mín” Stachova)
Dorzucam recenzję tego tytułu na Wojennik TV:
Ostatnio zmieniony 08 lut 2023, 13:55 przez Leviathan, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2238
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 270 times
- Been thanked: 422 times
- Kontakt:
Re: Lost Ruins of Arnak / Zaginiona wyspa Arnak (Michal "Elwen" Stach, Michaela “Mín” Stachova)
Zagrałem pierwszą partię z Przywódcami Ekspedycji i powiem tak: fajny dodatek
Zagraliśmy Kapitanem , Sokolniczką i Badaczką.
Kapitan spoczko z jednym dodatkowym chłopkiem od razu na start , Sokolniczka fajowa z tymi ptakami , ale najfajniejsza Badaczka z tymi przekąskami , czyli (od 3 rundy) 4 meeplami tak naprawdę.
Dodatkowe ruchy wydłużają nieco rozgrywkę , ale i dają dodatkowe możliwości , więc i nie dziwota , że gra trwa dłużej.
Arnak był grą , którą często wrzucaliśmy na drugą nogę , jak nie było za dużo czasu , bo zdarzało się , że udawało się wyrobić do 1h z partią.
Z Przywódcami to już raczej niemożliwe , naprawdę dochodzi wiele opcji , można bardzo przedłużyć swoją rundę , no i o to chodzi.
Bardzo przyjemnie się to grało , postacie którymi graliśmy okazały się fajne , myślę że i pozostałe będą równie ok.
Ogólnie dodatek oceniam bardzo wysoko , bo prócz postaci , które same w sobie są fajne i są dobrym pomysłem , to i nowe tory badań , nowe karty , nowi pomocnicy , nowe stanowiska , nowi strażnicy ...
Naprawdę pudełko wypełnione po brzegi , no a to wszystko za sześć dyszek ...
Tak jak zawsze dodatkom mówię nie , tak tutaj naprawdę trudno się do czegoś doczepić i rzekłbym , że to najfajniejszy (a i pożądany) dodatek do gry po dodatku do Tzolkina ever
Zagraliśmy Kapitanem , Sokolniczką i Badaczką.
Kapitan spoczko z jednym dodatkowym chłopkiem od razu na start , Sokolniczka fajowa z tymi ptakami , ale najfajniejsza Badaczka z tymi przekąskami , czyli (od 3 rundy) 4 meeplami tak naprawdę.
Dodatkowe ruchy wydłużają nieco rozgrywkę , ale i dają dodatkowe możliwości , więc i nie dziwota , że gra trwa dłużej.
Arnak był grą , którą często wrzucaliśmy na drugą nogę , jak nie było za dużo czasu , bo zdarzało się , że udawało się wyrobić do 1h z partią.
Z Przywódcami to już raczej niemożliwe , naprawdę dochodzi wiele opcji , można bardzo przedłużyć swoją rundę , no i o to chodzi.
Bardzo przyjemnie się to grało , postacie którymi graliśmy okazały się fajne , myślę że i pozostałe będą równie ok.
Ogólnie dodatek oceniam bardzo wysoko , bo prócz postaci , które same w sobie są fajne i są dobrym pomysłem , to i nowe tory badań , nowe karty , nowi pomocnicy , nowe stanowiska , nowi strażnicy ...
Naprawdę pudełko wypełnione po brzegi , no a to wszystko za sześć dyszek ...
Tak jak zawsze dodatkom mówię nie , tak tutaj naprawdę trudno się do czegoś doczepić i rzekłbym , że to najfajniejszy (a i pożądany) dodatek do gry po dodatku do Tzolkina ever
Always look on the bright side of life
Re: Lost Ruins of Arnak / Zaginiona wyspa Arnak (Michal "Elwen" Stach, Michaela “Mín” Stachova)
A czy nie lepiej już wtedy zamiast kapsli kupić odpowiedniki akrylowe lub plastik - druk 3D?
Może nie lepiej - nie wiem jaki jest koszt kapsli
Poza tym oczywiście kwestia co się komu podoba.
Re: Lost Ruins of Arnak / Zaginiona wyspa Arnak (Michal "Elwen" Stach, Michaela “Mín” Stachova)
Mam odnośnie trybu solo pytanie, które komuś mogłoby popsuć zabawę, więc wrzucam w spoiler
Jestem ciekawa Waszych refleksji i doświadczenia
Spoiler: