51 Stan - poprawiony wariant gry solo

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
kemot
Posty: 8
Rejestracja: 16 lut 2021, 10:10
Has thanked: 1 time

51 Stan - poprawiony wariant gry solo

Post autor: kemot »

DODATKOWE ZASADY do ROZGRYWKI SOLOWEJ 8)

"51. STAN" - wersja solo 8)

Mam kilka usprawnień do solowej rozgrywki:
1. W wariancie solo rozgrywałoby się maksymalnie 7 rund, chyba, że wirtualny przeciwnik wcześniej osiągnie pułap 25 pkt.

2. Jeśli w rundzie (już 1. i w kolejnych też) w fazie 3 próby ataku wirtualnego przeciwnika gracz nadal nie posiada wybudowanej żadnej lokacji (ruiny się nie liczą) to wirtualny przeciwnik automatycznie otrzymuje 2 pkt. (to zabezpieczenie przed opóźnianiem przez gracza rozbudowy stanu do późniejszych rund, aby zmniejszyć ryzyko plądrowania i zdobywania pkt. przez „Wirt. Przeciwnika”) "A przecież wirtualny przeciwnik lubi plądrować" ? To spowoduje, ze solowa rozgrywka nabierze tępa już od 1. rundy :D

3. „Wirt. Przeciwnik” przeprowadza akcję niszczenia PODPISANYCH UMÓW. Wygląda to w następujący sposób: Gdy podejmowana jest przez „Wirt. Przeciwnika” próba plądrowania, sprawdza się równocześnie na wylosowanej karcie symbol PRODUKCJI. Jeśli ten symbol odpowiada symbolowi aktywnej PRODUKCJI gracza, natychmiast następuje zniszczenie tej UMOWY, gracz nie otrzymuje w zamian nic, a „Wirt. Przeciwnika” +1PKT ZW.
- SPLĄDROWANIE Lokacji przez „Wirt. Przeciwnika” max. 1x w Rundzie
- Niszczenie UMÓW max. nawet 3x w Rundzie, aż do spasowania przez „Wirt. Przeciwnika”

4. W wariancie solowym ograniczamy ilość podpisywanych w rundzie umów max do 5razy, i tak samo ograniczamy max do 5razy ilość akcji plądrowania w jednej rundzie. (zaznaczamy to np. nowymi żetonami) Powoduje to, że akcje muszą być bardziej przemyślane i zaplanowane.
(Przy tych ograniczeniach Gildia Paladynów, bazująca na budowaniu Lokacji będzie miała przewagę nad innymi frakcjami... Ale w budowaniu 51. Stanu przecież o to chodzi, żeby bazować na budownictwie. :P )
- Atak na „Wirt. Przec.” liczy się do puli 5 ataków w 1. Rundzie (trzeba zaznaczyć to znacznikiem)

5. Aha, zapomniałem o jeszcze jednej zasadzie: kiedy otrzymuję w produkcji tarczę, to mam możliwość przydzielić ją do jednej ze swoich lokacji, i liczę ją -1 do dystansu danej lokacji ? Co to powoduje? A no to, że mogę ochraniać przed atakiem "wirtualnego przeciwnika" lokację bardziej dla mnie cenną, w momencie gdy np 2 lokacje z identycznym symbolem mają tę sama liczbę dystansu. Tarcza obniża dystans o 1, i w razie ataku lokacja jest chroniona)

6. Jeszcze jedna zmiana przyszła mi do głowy: po udanym plądrowaniu lokacji "Wirtualnego Przeciwnika" nie usuwać od razu karty, ale zamienić ją w "ruiny" i jeśli któraś z nowych lokacji "Wirt. Przeciwnika" będzie miała ten sam symbol, co karta ruin, przebudowuje i zyskuje 1 pkt. (to spowoduje, że mamy jednak jeszcze mniej czasu na działanie).

7. W wariancie solo 3ba jeszcze zmienić zasadę, że CECHĘ z karty można wykorzystać tylko 1x w rundzie, tak jak AKCJĘ czy PRODUKCJĘ.
Uchroni to rozgrywkę przed „efektem kuli śniegowej” :P

8. Gdy „Wirt. Przec.” splądruje Lokację z GWIAZDKĄ w Łupach, otrzymuje natychmiast +1PKT ZW. za każdą z nich.

9. Gdy „Wirt. Przec.” wybuduje Lokację dającą PKT. ZW. za ZBUDOWANIE otrzymuje natychmiast +PKT ZW.

10. Tarczy można użyć na 2 sposoby:
- albo do obniżenia o 1 dystansu karty wybudowanej lokacji (aby ją ochraniać przed splądrowaniem). Można użyć więcej niż jedną "TARCZĘ" dla jednej lokacji, jeśli mamy taką możliwość, wtedy ich efekty się sumują
- albo do ochrony podpisanych umów. Wtedy w przypadku trafienia tarcza przyjmuje na siebie uderzenie i natychmiast jest niszczona (żeton wraca do puli), ale ocala podpisaną umowę przed zniszczeniem (anulowaniem)

PS: 9. Jeśli na karcie Lokacji wybudowanej przez „wirt. przec.” znajduje się info, że za wybudowanie karty przysługuje bonus pkt. zwyc., należy te pkt. zwyc. Natychmiast przyznać „wirt. przec.” na torze punktacji.
No to tyle innowacji dla wariantu solo na razie :D
Takie mam sugestie, które wprowadziłem metodą prób i błędów do własnej solowej rozgrywki korygując instrukcję i wg mnie poprawiając solową grywalność „51. Stanu”, który jest świetną grą :D
ODPOWIEDZ