Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- brazylianwisnia
- Posty: 4137
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 942 times
Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
Nowe ciezko euro od Tworcow Anachrony i Trickerion. Tym razem jest to wlasciwie cala seroa gier ktora docelowo ma skladac sie z 4 epizodów umozliwiajacych gre w trybie kampanii skladajaca sie z 8 rozgrywek. Jest to gra od 1 do 4 graczy gdzie glowna mechanika jest Dice Drafting/Dice Placement. Jednym z autorow jest David Turci wiec o solo mozna byc spokojnym. Kazdy epizod ma byc coraz bardziej rozbudowany a pierwszy autorzy okreslaja na poziomie Anachrony.
Obecnie na Kickstarterze sa pierwsze dwa epizody ktore sa dwoma pełnoprawnymi grami. Tworza one mini kampanie skladajaca sie z 4 rozgrywek ale mozna oczywiscie tez zagrac standardowa rozgrywke w dowolny epizod. Do wyboru jest standardowa edycja i deluxe. Gra ma miec bardzo ograniczona dystrybucje poza KS.
https://boardgamegeek.com/boardgame/256 ... chronicles
https://www.kickstarter.com/projects/mi ... YYQAvD_BwE
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- Swawolny_Pionek
- Posty: 290
- Rejestracja: 29 cze 2016, 10:43
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 93 times
- Been thanked: 8 times
Re: Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
Ja grałem, episode 1 raz solo na 2 ręce, raz true solo (świetnie zrobiony tryb) i raz na 2 osoby przez TTS. A w ten weekend będzie chyba partia z full składem.
Jest duża szansa, że to będzie wg mnie najlepsza gra od Mindclash na ten moment. A podobno EP2 jest jeszcze lepszy.
Mega pozytywne wrażenia, siedzi mi w tej grze chyba wszystko. Bardzo fajny dice placement ze wspólną pulą kości, dużo kminienia, świetny system przygotowania i samej walki z dinozaurami. Do tego punktujemy na różne sposoby i w różny sposób - czy to przez samo majority w lokacjach, czy na kartach liderów. Bardzo fajnie zrealizowane "przygody" (patrole). Do tego mega tematyczne i klimatyczne.
Jest duża szansa, że to będzie wg mnie najlepsza gra od Mindclash na ten moment. A podobno EP2 jest jeszcze lepszy.
Mega pozytywne wrażenia, siedzi mi w tej grze chyba wszystko. Bardzo fajny dice placement ze wspólną pulą kości, dużo kminienia, świetny system przygotowania i samej walki z dinozaurami. Do tego punktujemy na różne sposoby i w różny sposób - czy to przez samo majority w lokacjach, czy na kartach liderów. Bardzo fajnie zrealizowane "przygody" (patrole). Do tego mega tematyczne i klimatyczne.
- Swawolny_Pionek
- Posty: 290
- Rejestracja: 29 cze 2016, 10:43
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 93 times
- Been thanked: 8 times
Re: Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
Jak wygląda ten aspekt kampanijny? Powiem szczerze on mnie najbardziej zniechęca. Mógłbyś coś o nim powiedzieć?ckbucu pisze: ↑19 maja 2022, 14:53 Ja grałem, episode 1 raz solo na 2 ręce, raz true solo (świetnie zrobiony tryb) i raz na 2 osoby przez TTS. A w ten weekend będzie chyba partia z full składem.
Jest duża szansa, że to będzie wg mnie najlepsza gra od Mindclash na ten moment. A podobno EP2 jest jeszcze lepszy.
- brazylianwisnia
- Posty: 4137
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 942 times
Re: Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
Przecież nie jest obowiązkowy.Swawolny_Pionek pisze: ↑22 maja 2022, 19:04Jak wygląda ten aspekt kampanijny? Powiem szczerze on mnie najbardziej zniechęca. Mógłbyś coś o nim powiedzieć?ckbucu pisze: ↑19 maja 2022, 14:53 Ja grałem, episode 1 raz solo na 2 ręce, raz true solo (świetnie zrobiony tryb) i raz na 2 osoby przez TTS. A w ten weekend będzie chyba partia z full składem.
Jest duża szansa, że to będzie wg mnie najlepsza gra od Mindclash na ten moment. A podobno EP2 jest jeszcze lepszy.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Re: Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
To jest wariant, nic Ci o nim nie napiszę, bo w niego nie grałem.Swawolny_Pionek pisze: ↑22 maja 2022, 19:04 Jak wygląda ten aspekt kampanijny? Powiem szczerze on mnie najbardziej zniechęca. Mógłbyś coś o nim powiedzieć?
- Pan_K
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
Z tego, co rozumiem, to są w gruncie rzeczy dwie gry w jednym pudle, niezależne od siebie mechanicznie (tzn. można grać w epizod drugi nie grając w pierwszy), a powiązane jedynie tematycznie. Epizod 1: przybywamy na wyspę i musimy się jakoś ogarnąć (zbudować obóz, schronienie, umocnienia, bo okazuje się, że na wyspie żyją dinozaury). Epizod 2: początki już za nami - teraz zaczynamy eksplorować samą wyspę, oswajać dinozaury itp. Epizod 2 ma nieco inne komponenty, inną planszę, nieco odmienne mechaniki w niektórych aspektach.Swawolny_Pionek pisze: ↑22 maja 2022, 19:04Jak wygląda ten aspekt kampanijny? Powiem szczerze on mnie najbardziej zniechęca. Mógłbyś coś o nim powiedzieć?ckbucu pisze: ↑19 maja 2022, 14:53 Ja grałem, episode 1 raz solo na 2 ręce, raz true solo (świetnie zrobiony tryb) i raz na 2 osoby przez TTS. A w ten weekend będzie chyba partia z full składem.
Jest duża szansa, że to będzie wg mnie najlepsza gra od Mindclash na ten moment. A podobno EP2 jest jeszcze lepszy.
W przygotowaniu kampania na epizod 3 i 4
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- Ardel12
- Posty: 3387
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2063 times
Re: Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
Rozegrałem jedną partię trzyosobową w piewszy epizod. Zasady jak i instrukcja to typowy Mindclash. Nie są to złe zasady, ale mi nigdy łatwo nie wchodzą i zawsze mam jakieś 'ale'. Sama gra to dice placement. Kości kładziemy na kilku obszarach, w których znajdują konkretne pola akcji. Pola mogą mieć wymagania względem stawianych kości, ale sporo jest pól pustych, które przyjmą każdą ściankę. W 3os nie odczułem przez to w ogóle problemu z wykonananiem swoich akcji. Pól jest na prawdę sporo i jeśli wszyscy nie pójdą w to samo, to obecnie nie wyobrażam sobie problemu zblokowania. Kości możemy również obracać za jeden z zasobów. U mnie zostało to użyte aż dwa razy.
Większość akcji to typowe otrzymywanie zasobów, ale możemy rozbudowywać naszą osadę przez stawianie kolejnych domków, chodzić na patrole i tłuc tam dinusiów, przygotowywać obronę przed atakiem dinozaurów(mury i pułapki) oraz rekrutować i wysyłać żołnierzy do obrony danych obszarów. Twist z dodawaniem dinozaurów bardzo mi się spodobał. Chyba przy każdej akcji widnieje ikonka dinozaura lub/i kości, które powodują pojawianie się kolejnych przeciwników w danym obszarze. Po zapełnieniu wszystkich pól przez dinusie, następuje atak na dany obszar. Przed drapieżcami możemy bronić się na kilka sposobów. Możemy wysyłać naszych ludzi do obrony, budować mury jak i stawiać pułapki. Im więcej zabijemy tym więcej PZ możemy ugrać. Dla mnie walka działa tutaj znacząco ciekawiej niż w Great Wall, gdyż nie tylko ważne jest odpowiednie ustawienie naszych żołnierzy i pułapek, ale i dinozaurów. Walka oferuje możliwość dość chamskiego przepuszczenia części dinozaurów w celu zaszkodzenia przeciwnikom przez zniszczenie im osad lub po prostu zeżarcie im ludzi
Gra oferuje całkiem sporo rzutów kośćmi, ale żaden z graczy nie był nią odrzucony. Rzucamy kością przywołania dinozaurów, więc nigdy nie wiadomo ile i jakie przybędą, patrole mogą wymuszać na nas testy zagrożenia(k6 i należy wyrzucić nie mniej niż lub tracimy żołnierza), mury oraz pułapki również wymuszają rzuty na to czy udało się danego dinusia ukatrupić. Co ważne, to każdy z tych rzutów można wyciąć i zastąpić przeliczalnymi mechanikami o co postarali się twórcy. Wszystko dostajemy w pudle. Mi się grało dobrze i nie odczułem by rzut kością miał większy wpływ na moją strategię.
Sama gra płynie bardzo sprawnie i choć grałem 2.5h to cały czas byłem zaangażowany. Wpływały na to pojawiające się dinozaury, które mogły zrobić mi wjazd na niebronione osady, walka o wpływy u dowódców oraz przewagi w obszarach, które są nam niezbędne do ugrania głosów. A głosy to tona PZ, więc dość ważny element gry.
Wiele elementów mi się w Perseverance podoba. Dice placement, możliwe strategie, walka z dinozaurami, przepychanki z innymi graczami o wpływy w danych obszarach i wykonanie. Na minus znikoma różnorodność postaci(strona B dodaje umiejętności, ale dalej mamy te same zasoby startowe), zerowa liczba elementów wpływających na start oraz dalszą rozgrywkę i tym samym różnorodność partii(obawiam się powtarzalności, w Anachrony mieliśmy masę budynków i superprojektów oraz znacząco różnorodne frakcje, w Trickerionie zagranie innym startowym iluzjonistą ma spory wpływ na nasze wybory itd.) i zbyt dużo luzu na planszy.
Na razie dam mocne 7/10. Z chęcią zagram ponownie oraz sprawdzę kolejny epizod. Czapki z głowy mi na pewno gra nie urwała i jakbym zagrał u kogoś to nie byłbym przekonany do zakupu i potrzeby posiadania tej gry w kolekcji.
Większość akcji to typowe otrzymywanie zasobów, ale możemy rozbudowywać naszą osadę przez stawianie kolejnych domków, chodzić na patrole i tłuc tam dinusiów, przygotowywać obronę przed atakiem dinozaurów(mury i pułapki) oraz rekrutować i wysyłać żołnierzy do obrony danych obszarów. Twist z dodawaniem dinozaurów bardzo mi się spodobał. Chyba przy każdej akcji widnieje ikonka dinozaura lub/i kości, które powodują pojawianie się kolejnych przeciwników w danym obszarze. Po zapełnieniu wszystkich pól przez dinusie, następuje atak na dany obszar. Przed drapieżcami możemy bronić się na kilka sposobów. Możemy wysyłać naszych ludzi do obrony, budować mury jak i stawiać pułapki. Im więcej zabijemy tym więcej PZ możemy ugrać. Dla mnie walka działa tutaj znacząco ciekawiej niż w Great Wall, gdyż nie tylko ważne jest odpowiednie ustawienie naszych żołnierzy i pułapek, ale i dinozaurów. Walka oferuje możliwość dość chamskiego przepuszczenia części dinozaurów w celu zaszkodzenia przeciwnikom przez zniszczenie im osad lub po prostu zeżarcie im ludzi
Gra oferuje całkiem sporo rzutów kośćmi, ale żaden z graczy nie był nią odrzucony. Rzucamy kością przywołania dinozaurów, więc nigdy nie wiadomo ile i jakie przybędą, patrole mogą wymuszać na nas testy zagrożenia(k6 i należy wyrzucić nie mniej niż lub tracimy żołnierza), mury oraz pułapki również wymuszają rzuty na to czy udało się danego dinusia ukatrupić. Co ważne, to każdy z tych rzutów można wyciąć i zastąpić przeliczalnymi mechanikami o co postarali się twórcy. Wszystko dostajemy w pudle. Mi się grało dobrze i nie odczułem by rzut kością miał większy wpływ na moją strategię.
Sama gra płynie bardzo sprawnie i choć grałem 2.5h to cały czas byłem zaangażowany. Wpływały na to pojawiające się dinozaury, które mogły zrobić mi wjazd na niebronione osady, walka o wpływy u dowódców oraz przewagi w obszarach, które są nam niezbędne do ugrania głosów. A głosy to tona PZ, więc dość ważny element gry.
Wiele elementów mi się w Perseverance podoba. Dice placement, możliwe strategie, walka z dinozaurami, przepychanki z innymi graczami o wpływy w danych obszarach i wykonanie. Na minus znikoma różnorodność postaci(strona B dodaje umiejętności, ale dalej mamy te same zasoby startowe), zerowa liczba elementów wpływających na start oraz dalszą rozgrywkę i tym samym różnorodność partii(obawiam się powtarzalności, w Anachrony mieliśmy masę budynków i superprojektów oraz znacząco różnorodne frakcje, w Trickerionie zagranie innym startowym iluzjonistą ma spory wpływ na nasze wybory itd.) i zbyt dużo luzu na planszy.
Na razie dam mocne 7/10. Z chęcią zagram ponownie oraz sprawdzę kolejny epizod. Czapki z głowy mi na pewno gra nie urwała i jakbym zagrał u kogoś to nie byłbym przekonany do zakupu i potrzeby posiadania tej gry w kolekcji.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11170
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3391 times
- Been thanked: 3307 times
Re: Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
Wydaje mi sie po przeczytaniu czesci zasad, ze creme de la creme to Episode 2, a Episode 1 to taki tutorial, zeby zbyt ciężko nie oberwać Ep2
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
czy wiadomo kiedy bedzie ks z 3 i 4 epizodem ? no i najważniejsze czy podzcas tej kampani bedzie do kupienia epizod 1 i 2 bo nigdzie nie ma
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11170
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3391 times
- Been thanked: 3307 times
Re: Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
Kampania ma być w 2023, wiec spokojnie bym zalozyl ze bedzie to 2024 rok
Obstawiam, ze jak skoncza wysylki do wspierajacych to Perseverance trafi do sklepu Mindclasha
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
Info z bgg
lysanderofsparta pisze:MCG just sent out a newsletter, on June 8th the remaining stock of deluxe boxes (with and without wash) will be offered for sale, link to the store below:
Mindclash Games - Webshop
Re: Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
I zgodnie z zapowiedzią jest u nich na stronie
https://eu.mindclashwebshop.com/shop/ca ... everance-5
https://eu.mindclashwebshop.com/shop/ca ... everance-5
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11170
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3391 times
- Been thanked: 3307 times
Re: Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
Ale cena zabija w zestawieniu z tą, która była podczas kampanii w zbiórce - 860 zł vs ~480 złGatzky pisze: ↑09 cze 2022, 08:00 I zgodnie z zapowiedzią jest u nich na stronie
https://eu.mindclashwebshop.com/shop/ca ... everance-5
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- imadlo64
- Posty: 63
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 13:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 3 times
Re: Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
Czekałem na tego 8.06 bo to, że gra będzie u nich w sklepie było wiadomo wcześniej z newslettera. Ale cena mnie jednak przystopowała. Chyba rozsądniej będzie poczekać na kampanię ep. 3 i 4 i wtedy kupić wszystko razem...
Ostatnio zmieniony 09 cze 2022, 13:07 przez imadlo64, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
2 LATA , dolar był tańszy i teraz inflacja cene ze 135$ zmienili na 180€
podejrzewam ze w nast kampanii będzie już coś pod 180$
podejrzewam ze w nast kampanii będzie już coś pod 180$
-
- Posty: 1854
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 944 times
- Been thanked: 591 times
Re: Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
Cena nie musi być lepsza. Np. Trickerion w ramach PM po kampanii Voidfalla był w tej samej cenie co w sklepie, a koszty wysyłki większe.
No i koszty produkcji rosną, więc nowy druk może być droższy od obecnego.
No i koszty produkcji rosną, więc nowy druk może być droższy od obecnego.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11170
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3391 times
- Been thanked: 3307 times
Re: Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
Nie liczyłbym na to, ze cena spadnie w kolejnej kampanii - wszystkie koszty rosną
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- AnlAir
- Posty: 214
- Rejestracja: 18 lut 2020, 22:05
- Lokalizacja: 3sity
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 90 times
Re: Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
Mnie też cena zaskoczyła, liczyłem na ciut mniej.
I tu się waham, może lepiej poczekać na kolejne epizody?
Udało się komuś ukończyć drugi epizod?
Jak to się ma w całości?
Troszkę poczytałem na bgg i opinie są różne, jak zawsze
Ale kilka się powtórzyło, że epizod 1 to taki tutorial, drugi lepszy ale głowy nie urywa.
Poziom trudności poniżej Anachrony, Trickeriona.
Ludzie spodziewają się, że kolejne epizody będą cięższe, bardziej skomplikowane.
No i wspomniano, że jest trochę mało zmiennych w porównaniu z Anachrony /frakcje, zdolności, moduły/ co może wpłynąć na regrywalność.
I tu się waham, może lepiej poczekać na kolejne epizody?
Udało się komuś ukończyć drugi epizod?
Jak to się ma w całości?
Troszkę poczytałem na bgg i opinie są różne, jak zawsze
Ale kilka się powtórzyło, że epizod 1 to taki tutorial, drugi lepszy ale głowy nie urywa.
Poziom trudności poniżej Anachrony, Trickeriona.
Ludzie spodziewają się, że kolejne epizody będą cięższe, bardziej skomplikowane.
No i wspomniano, że jest trochę mało zmiennych w porównaniu z Anachrony /frakcje, zdolności, moduły/ co może wpłynąć na regrywalność.
- Ardel12
- Posty: 3387
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 2063 times
Re: Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
Wczoraj rozegrałem pierwszą partię 3os w drugi epizod i grupa miała mieszane wrażenia. Każdy z grających grał też w epizod pierwszy, więc liczyłem, że zasady pójdą sprawnie, gdyż spora ich część się powtarza. Oj ja głupi, wytłumaczenie zasad wraz z rozłożeniem tego kolosa to ponad godzina roboty! Wszystko rozbija się o mnogość umiejętności i dostępnych akcji. Plansza jak w epizodzie pierwszym składa się z 4 tych samych części miasta, ale dochodzi nam na górze cały rejon mapy liczony jako 5 obszar. Akcje z planszy choć w części podobne to jednak oferują kilka całkiem nowych opcji, które są kluczem do eksploracji dalszej części wyspy. Następnie przelatujemy przez nagrody i punktacje szefów by skończyć na planszetkach graczy. Po pierwsze nie różnią się one niczym prócz grafiką. Każdy dostaje ten sam zestaw surowców i te same perki do odkrycia. Perków jest 30 i trzeba przez wszystkie przejechać od razu, gdyż ikonografia na tym etapie nie będzie jeszcze jasna, a nawet w trakcie partii musieliśmy wracać do zasad. Dla mnie jest to typowy twór Mindclasha. Przepych akcji i możliwości, które potrafią spowodować paraliż decyzjny a same w sobie nie powodują wielu odmiennych strategii. Dodatkowo w trakcie partii możemy budować przyczółki, które dadzą nam kolejne pola akcji, co powoduje jeszcze większy oczopląs :O
Po przebiciu się przez zasady graliśmy ok 3h. Tura gracza jak w ep1 składa się z akcji głównej z użyciem kości, akcji dodatkowej:
- dodawanie wpływów na szefów
- dodawanie perków
- dostajemy możliwość wystawienia naszego przywódcy na planszy na jeden z 5 obszarów, by móc odpalić dowolną akcję z tegoż miejsca, czyli daje nam to dodatkową akcję główną
- przemieszczenia lidera z jednego obszaru do innego i odpalenia akcji
- zebrania karty i surowców,
następnie odpalamy kartę przygody, na której mamy żołnierzy i teardown. Kurde ile to trwa, jak gracz przed nami odpala jedną akcję z kości, potem z przywódcy a na koniec jeszcze odpala przygodę to spokojnie można pójśc na fajkę. Akcje musimy przeczekać, gdyż mogą mieć wpływ na naszą turę. Przygodę na szczęście może gracz rozegrać równolegle z turą kolejnego gracza. Same akcje są od króciutkich w stylu dostaję tyle i tyle surowców do całkiem złożonych, które mają wpływ na plaszę eksploracji i mogą mieć na innego gracza. Najbardziej rozbudowaną akcją jest Adventure, które umożliwia nam walkę z dinozaurami, eksplorację pustych kalfi i stawianie obozowisk. Jest to w sumie clue tej gry, gdyż tylko eksplorując możemy zagrywać karty przygody oraz stawiać nowe budowle. A finalnie dotrzeć do świątyni, która umożliwia zrealizowanie naszej karty przygody, która nie jest niczym innym jak ukrytym celem dającym masę PZ.
Wykonanie jak w ep1 jest świetne. Plansza spora, dinozaury rozstawione na planszy robią robotę. Niektórzy z graczy narzekali na czytelność przez zbyt dla nich małe ikonki, ale ja tego problemu nie odczułem. Ja zastrzeżeń do wykonania żadnych nie mam.
Porównując ep1 do ep2 to muszę stwierdzić że preferuję jednak ten pierwszy. Gra oferowała mniej akcji, łatwiej było się na coś konkretnego nastawić a ustawianie żołnierzy i walka z dinozaurami były dla mnie po prostu przyjemna i ciekawa. W ep2 czułem się po prostu zagubiony i przytłoczony. Jest tego stanowczo za dużo i może z kolejnymi partiami wszystko sobie poukładam, ale nie wiem czy będę chciał. Na plus dla ep2 wypada liczba pól przy danych akcjach, które w końcu były zajmowane i toczył się o nie wyścig, choć krótki jak można zawsze wysłać swojego przywódcę...
Podsumowując, oba epizody oceniam na okolice 7 przy czym ep1 stawiam wyżej. Jest to dla mnie gra pięknie wydana z przyjemnym dice placementem i nic więcej. Po Anachrony jest to kolejny rzemieślniczy tytuł, który niczym mnie nie zachwycił. Boli mnie też brak różnorodności w setupie w obu epizodach jak i przywódcach(w ep2 niczym się nie różnią) co moim zdaniem spowoduje szybkie przejedzenie się tym tytułem. Jestem ciekaw trybu kampanijnego, ale nie wiem czy będzie mi dane go sprawdzić.
- Gambit
- Posty: 5244
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
-
- Posty: 881
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 21:44
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
Hej, doszedłem do 2 rozdziału i mam zagwostkę.
Takie pytanie: macie kafelek C7/A ? (bo ja mam tam nadruk C3/B)
Takie pytanie: macie kafelek C7/A ? (bo ja mam tam nadruk C3/B)
Mam i się podzielę: Planszostrefa 11%, Planszomania 10%, 3Trolle 7%, AlePlanszówki 3%, Mepel 4%, Portal 2%
Polecam interesy z tymi użytkownikami:
Odradzam interesy z tymi użytkownikami:
Polecam interesy z tymi użytkownikami:
Odradzam interesy z tymi użytkownikami:
- eltadziko
- Posty: 364
- Rejestracja: 18 lis 2014, 22:05
- Lokalizacja: Oława
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 79 times
Re: Perseverance: Castaway Chronicles (Mindclash games, David Turczi)
To jest błąd w produkcji, na jednym kafelku jest zły numer wydrukowany (była o tym informacja w jakimś updacie na KS).