Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Fidel-F2 pisze: ↑02 lut 2022, 18:46Recenzenci zachwalali jak to fajnie się gra z aplikacją. I nigdzie jej nie ma. Ktoś coś wie?
maly193 pisze: ↑04 lut 2022, 22:32No właśnie kupiłem grę w przedsprzedaży i jak dzieciaki rysowały swoje postaci to ja zmarnowałem 20 min na poszukiwania aplikacji. (...)
W tym tygodniu planujemy wysłać aplikację do Google Play oraz App Store.
Następnie obie platformy potrzebują ją zweryfikować. Jest to niezależne od nas, ale szacujemy, że zajmie im to maksymalnie 2 tygodnie.
Poinformujemy kiedy zakończy się proces weryfikacji i aplikacja będzie dostępna.
Wczoraj pobrałem aplikację. Wiele owa aplikacja do gry nie wnosi ale że "totalne g" to bym nie powiedział. Niektóre funkcje fajne. Generuje nazwy graczom, generuje losowe układy planszy w zależności od wybranej trudności i tego czy gra się z dodatkiem. Odlicza czas dostępny na wylosowanie przedmiotu. Czyli coś tam ułatwia, ale można też grac bez aplikacji i nic się nie straci.
adam_k27 pisze: ↑17 mar 2022, 13:44
Niektóre funkcje fajne. Generuje nazwy graczom, generuje losowe układy planszy w zależności od wybranej trudności i tego czy gra się z dodatkiem. Odlicza czas dostępny na wylosowanie przedmiotu.
są to funkcje całkowicie bezwartościowe, no może to generowanie układów planszy ma jakąś, minimalną, wartość, ale to takie szukanie plusów na siłę
A co Twoim zdaniem w tej aplikacji powinno się znaleźć?
Fakt że jak ktoś się po aplikacji spodziewał jakichś fajerwerków to może się rozczarować. Tutaj zacytuję słowa wydawnictwa Rebel:
"Poczuj jeszcze więcej emocji podczas rozgrywki w Kroniki zamku Avel dzięki specjalnej, darmowej aplikacji, która przeniesie Twoje rozgrywki na zupełnie nowy poziom!"
Osobiście nie sądzę aby aplikacja potęgowała emocje płynące z rozgrywki, a "przenoszenie rozgrywki na zupełnie nowy poziom" to już ewidentna marketingowa ściema.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2022, 11:40 przez adam_k27, łącznie zmieniany 1 raz.
Moim zdaniem przydałoby się aby aplikacja odtwarzała jakąś nastrojową muzykę czy dzwięki. To by dodało klimatu. Te odgłosy atak chybiony i atak udany są bez sensu, bo jak to w ogóle używać? Po każdym ataku? Po pokonaniu potwora? No i po co?
Gralem pare razu z córką. Poziom malo zbalansowany, jak na grę dla dzieci ale jej sie podobało.
Raz gralismy z dorosłymi 3 plus córka i bylo bardzo fajnie. Jak na tak prostą grę, dorośli się nie nudzili.
Zagrałem w sumie z córką 4,5l 10partii. Tylko pierwsza bez dodatku. Niestety gra jest promowana jako familijna a grając zawsze łatwy poziom wygraliśmy 3 razy. Kafle powinny mieć mniejsza losowość przy rozkładaniu, bo jak wypadnie kiepsko, bo nic nie zrobisz w grze na dwie osoby. Myślałem nawet czy jako zasady domowe nie losować osobno kart z portalami by były zawsze na środku, albo od razu dodać buty z +1ruchu. Dodatek ma karty planszy w innym odcieniu więc te karty widać od razu że są inne Sama gra, kolorowanie bohatera itd fajna. Dodatek daje zwierzęta które jak zobaczy moja córką od razu idzie do nich ale przeważnie wygra w dwóch turach bo na początku nie da się pokonać tak mocnych potworów. Ze strategii które pomagają, zawsze najpierw wygraj 2-3 rundy z kartami obok zamku i dokup wyposażenie za to złoto. Bez tego jak odkryjesz dużego potwora będzie bardzo ciężko. W grze przydałoby się w kolejnych dodatkach dodać naklejkę portal ale tylko jak graja dwie osoby albo dać buty+ od razu na start(albo dla każdego dziecka, odkryje planszę tacie).Albo dodać z dwie tury więcej. Sama grę polecam Super wykonanie i dużo w środku, dziecko 4,5l jest zachwycone i tylko dwa razy na moment się znudziła.
Kupiłem i w dwa dni rozegrałem 6 partii. 2 solówki, 3 w 2 osoby i 1 w 3 graczy. Tak jak piszą przedmówcy, najtrudniej gra się w duecie. Wtedy poziom trudności idzie mocno w górę i wygrana zależy bardziej od układu kafli niż geniuszu graczy. Super działa solo, bo mając 4 akcje można coś ciekawego zrobić. W trzech graczy było najłatwiej, ale nie że jakiś spacerek. No i gramy od razu z dodatkiem, który dla mnie jest obowiązkowy.
Gra jest świetna. Prosta mechanicznie, ale dająca sporo frajdy i bardzo regrywalna. Szkoda że nie dodano figurki monstrum, choć może ta składanka lepiej przylega do nazwy potwora
Też potwierdzam, że na 2 osoby jest trudniej, ale i tak bardziej zależy to odntrgo, gdzie się ustawią 2 kluczowe kafelki (a jak się gra z dodatkiem to potrafią się nie wylosować i wtedy w ogóle kaplica): ten który robi mur oraz ten który robi te księżyce, które blokują respawn wrogów (zwłaszcza ten). Jak to jest gdzieś daleko, to zanim znajdziemy te pola i zdążymy je odpowiednią liczbę razy uruchomić (blokada respawnu no to na maxa musi być) mija sporo czasu, którego na 2 osoby może brakować.
Ale tak poza tym, to gra jest bardzo fajna, są emocje, są decyzje, jest losowość ale taka ogarnialna, jest ulepszanie swojego bohatera - idealna gra familijna w klimatach fantasy.
planszomania.pl - 10% (rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Wczoraj kolejna partia w składzie 3-osobowym. To chyba optymalny zestaw przy graniu z dzieckiem, bo poziom trudności jest odpowiedni. Rozgrywka jest łatwiejsza, ale nadal wszystko może się rozsypać. Pokonaliśmy Monstrum dosłownie w ostatnich akcjach. Dodam tylko, że nie gramy na jakiejś potwornej optymalizacji ruchów. Preferujemy raczej rozrywkowy styl. Dopiero jak na planszy pojawia się Monstrum, to analizujemy sytuację dłużej, żeby nie przegrać przedwcześnie. Pod zamkiem są 3 legowiska i to trzeba mieć ogarnięte. Albo poprzez blokady, albo przez mury, albo przez rozwałkę potworów po ostatnim respawnie. My po raz drugi zastosowaliśmy trzecią z opcji i okazała się skuteczna.
Kroniki Zamku Avel: Nowe Opowieści to ekscytujące, duże rozszerzenie, w którym gracze ponownie staną się bohaterami i bohaterkami z epicką misją pomocy magicznej krainie Avel. Gra wprowadza 3 scenariusze tematyczne, które mogą być rozgrywane oddzielnie lub jako kampania, oraz 3 moduły, które można wykorzystać w różnych kombinacjach, aby stworzyć spersonalizowane wyzwania. Gracze będą musieli współpracować, aby wybrać najlepszą strategię, wspierać się wzajemnie i zwyciężać.
Gracze będą kontynuować eksplorację świata Avel, korzystając z modułowej planszy stworzonej z sześciokątnych kafelków. Nowe kafelki miejsc, ekwipunek, potwory i nowa Bestia dadzą możliwość opowiedzenia nowych historii w znacznie bardziej wciągający sposób. To rozszerzenie jest odpowiedzią na prośby graczy - zawiera wszystkie niezbędne elementy, które sprawią, że Kroniki Avel staną się jeszcze lepsze!
Paweł "Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie