Yep, instrukcja będzie przed/w trakcie kampanii (obecnie jest w składzie). Gamepaye też będą .
Bretwalda (Lew Sołowiej)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
Obie ekipy w naszej grupie po testach stwierdziły, że mocne meh/10. Do tego cena zabójcza. Niestety pass. Ostatnio straszna posucha w kategorii area control
- ave.crux
- Posty: 1624
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 1110 times
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
Dasz radę opisać 5te przez 10te co nie siedziało w tytule?
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
Skoro miałeś możliwość pograć, daj znać jaki "meh" widziałeś w tej grze, lub plusy.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11170
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3391 times
- Been thanked: 3307 times
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
O crowdfundingu rozmawiamy tutaj: viewtopic.php?f=57&t=75953
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- RasTafari
- Posty: 1410
- Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
- Lokalizacja: Breslau
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 69 times
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
Czy są to jakieś konkretne mehy czy takie overallowe mehy? Jeśli możesz napisz proszę tutaj albo do mnie na priva (albo mariusz@phalanxgames.co.uk). Obecnie dzięki Wam zbieramy dużo feedbacku wszędzie gdzie pokazujemy Bretwę i w większości Wasze spostrzeżenia pokrywają się z naszymi co pomoże nam zrobić grę jeszcze lepszą Ja najbardziej ubolewam że nie ma krakena ale reszta ekipy, nie wiedzieć czemu, zawetowała mój pomysł
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
- SoloGram
- Posty: 89
- Rejestracja: 28 kwie 2021, 11:27
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 82 times
- Kontakt:
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
Chciałbym w imieniu swoim i pozostałych gości programu "NieSoloGram" zaprosić na premierowy pełny gameplay na YouTube, w którym będziecie mogli zobaczyć Bretwaldę w akcji. Mówimy trochę o zasadach, niektóre pokazujemy w trakcie gry, a na koniec dorzucamy trochę od siebie na temat tego zacnego tytułu. Zapraszamy!
- Namurenai
- Posty: 570
- Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
- Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 219 times
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
Jak nie przepadam za jego autorytatywnymi postami "tak jest i tyle, reszta z Was się nie zna", tak krzywdzące jest nazywanie XLR8 trollem i pisanie o nim nieprawdy - po prostu w jego grupie jest duży przemiał gier i wiele z nich odpada, nie wpisując się w profil grupy.planszufka pisze: ↑14 cze 2022, 10:26On nie napisze nic merytorycznego, bo to troll forumowy. Pisze to samo o kazdej grze.RasTafari pisze: ↑14 cze 2022, 09:30Czy są to jakieś konkretne mehy czy takie overallowe mehy? Jeśli możesz napisz proszę tutaj albo do mnie na priva (albo mariusz@phalanxgames.co.uk). Obecnie dzięki Wam zbieramy dużo feedbacku wszędzie gdzie pokazujemy Bretwę i w większości Wasze spostrzeżenia pokrywają się z naszymi co pomoże nam zrobić grę jeszcze lepszą Ja najbardziej ubolewam że nie ma krakena ale reszta ekipy, nie wiedzieć czemu, zawetowała mój pomysł
Ale są też takie, które otwarcie chwalił (np Mysthea) i takie, o których pisał coś więcej (Great Wall) - więc prosze się ogarnąć
-----
A na temat, mi w Bretwaldzie przeszkadza głównie:
1. Powtarzalność wykonywania akcji zbierania.
Przy ciągłej potrzebie płacenia za coś (kafle zdolności, budynki, wojsko, karty przybywających Danów, ruchy jednostkami neutralnymi) połączonej z naprawdę niskim przychodem (triggerowanym tylko i wyłącznie akcją), przynajmniej na początku rozgrywki trzeba wykonywać akcję "Zbiory" co 2-3 ruchy jeśli chce się rozwijać. Co jest zwyczajnie smutne przy dwóch akcjach/runda, bo chciałoby się zrobić coś więcej, ale gra mówi "chcesz czerpać przyjemność z możliwości, jakie daję - zbieraj".
Do tego w zasadzie konieczne jest kupno Kafelka Rozwoju pozwalającego zbierać ze wszystkich kontrolowanych obszarów (nie tylko tych, na których się fizycznie posiada wojska), bo inaczej zbierać trzeba będzie jeszcze częściej jeśli nie chce się stać rozdzieloną armią w miejscu
2. Możliwość przejścia ze swojej stolicy do wrogiej stolicy w jednym ruchu i przejęcia jej "ot tak".
Na początku gry jest możliwe i wykonalne (co pokazała rozgrywka, w której brałem udział), żeby przejść jednostką 3ciego poziomu (i/lub królem) ze swojej stolicy do stolicy wroga, wygrać w rzucie kośćmi (bo przecież obrońcy mogą wypaść same blanki / atakujący może mieć kartę "walczymy do upadłego") i okupowanie tejże stolicy praktycznie do samego końca gry (bo przecież kości mogą równie dobrze dawać 4 tarcze co rzut ) - czerpiąc korzyści i jednocześnie pozbawiając jednego gracza sensownego dochodu podczas Zbiorów (jakby chciał odbić stolicę).
I wiem, wiem, kości. Nadal - sama możliwość zrobienia tego w jednym ruchu w pierwszej rundzie (zaraz po tym jak przeciwnik wykorzystał akcję ruchu, żeby podbić sąsiadujące rejony) jest dla mnie absurdalna (i niemal wymusza pewne zagrania a la Stark w GoT - w tym przypadku celowe zastawianie się oddziałami/zostawanie w stolicy, żeby przypadkiem ktoś nie wszedł tam za darmo).
3. Brak zaangażowania w poczynania osoby, która jest po drugiej stronie mapy - przynajmniej przez 2/3 rozgrywki
Skoro i tak mam dwóch sąsiadów i oni mogą być bezpośrednim zagrożeniem/stwarzać dla mnie okazje, to po co mi informacja o tym, co robi ktoś, do kogo muszę się podwójnie wysilać?
Owszem, posiadając dwa statki można ładnie przenosić wojska z jednego końca mapy na drugi, ale to wymaga sporej inwestycji i wystawia statki na akcje przeciwników (bo kto chce pozwolić na obce statki obok siebie?) + pojawiających się Drakkarów.
4. Bardzo niski threshold punktów zwycięstwa wymaganych do zakończenia gry, przy możliwości zgarnięcia 3-4pkt w jednym ruchu od (mniej więcej) drugiej połowy rozgrywki.
Jedną akcją ruchu można przejąć kilka miejsc dających PeZety, a do tego spełnić jeszcze quest. Co więcej, może to robić również gracz będący na przedzie (bo pierwszy odpali akcję Ruch).
Przy możliwym natychmiastowym kończeniu gry (sudden death), przez takie akcje można mieć (imo uzasadnione) poczucie "serio? robiłem tyle w grze i w końcowym rozrachunku nie osiągnąłem niczego, bo ktoś przyszedł i odebrał mi wszystkie punkty?".
Można debatować "halo halo, przecież przed tym można się totalnie zabezpieczyć, ciągle pilnować się nawzajem i przeciągać linę", ale dla mnie to nie jest dobry argument do gry, w której na kościach istnieją blanki i możliwość odbicia tych miejsc, bo przeciwnik nic nie mógł zrobić
I o ile jeszcze rozumiem to w rozgrywce ~1-1.5h, w której te szybkie konflikty są główną osią (taki Kemet da się bardzo szybko zamknąć), tak grając przez 2.5h-3h (a w to celuje Phalanx wg tego co mówili) taki feel z gry jest to dla mnie nieakceptowalny.
Żeby nie było - napisałem "mi przeszkadza", ale rozmawiałem z ludźmi z innych playtestów i mieli podobne wrażenia.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2022, 14:07 przez Namurenai, łącznie zmieniany 1 raz.
- Gizmoo
- Posty: 4127
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2686 times
- Been thanked: 2598 times
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
O nie... W tej grze są kostki? Nie miałem o tym pojęcia. Jakoś umknęło to mojej uwadze, a w sumie z góry założyłem, że konflikty są czysto deterministyczne.
No cóż... Wygląda świetnie, klimat i gatunek mój, ale tak duża losowość w tak obszernej grze, to nie moja bajka.
Co nie znaczy od razu, że chwalił gry dobre.
- Namurenai
- Posty: 570
- Rejestracja: 03 sty 2017, 12:17
- Lokalizacja: Warszawa (Mokotów)
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 219 times
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
Ale też nie oznacza, że to troll
W sensie sympatia sympatią, ale XLR8 ewidentnie w gry grywa i ma prawo do swojego zdania.
Brakuje nam po prostu uzasadnień do jego - często kontrowersyjnych na tle reszty - opinii, ale to wynika tylko z faktu, że być może forumowicz z niego meh/10
Żeby było jasne - to nie kości "zadajesz hity na szóstkach", tylko customowe z mieczami, tarczami i blankami, a pokonujesz kogoś tylko jeśli przebijając się sumą mieczy przez sumę jego tarcz zadałeś odpowiednią liczbę ran (i sam przeżyłeś).Gizmoo pisze: ↑14 cze 2022, 12:33O nie... W tej grze są kostki? Nie miałem o tym pojęcia. Jakoś umknęło to mojej uwadze, a w sumie z góry założyłem, że konflikty są czysto deterministyczne.
No cóż... Wygląda świetnie, klimat i gatunek mój, ale tak duża losowość w tak obszernej grze, to nie moja bajka.
A dodatkowo możesz dopalać wynik kostek kartami (masz możliwość odrzucenia jednej karty (czyli pozyskania jednego miecza) na każdą twoją jednostkę, która bierze udział w konflikcie. Do tego każdy z trzech rodzajów jednostek ma swój typ kości (aczkolwiek blanki z jakiegoś powodu są na każdej jednej).
W Bretwaldzie całe szczęście nie ma "typowego dicefestu" - ale niestety nawet przy tym rozwiązaniu może dochodzić (i dochodzi!) do sytuacji opisanych powyżej, w której zmarnowałeś właśnie połowę swojej rundy przegrywając wszystkie bitwy (bo wyrzucałeś blanki/obrońca wyrzucał milion tarcz) - a sekundkę później ktoś wjeżdża na Twoje tereny radośnie rzucając mieczami na prawo i lewo i natychmiast kończy wygrywając grę "ot tak"
- RasTafari
- Posty: 1410
- Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
- Lokalizacja: Breslau
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 69 times
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
@Namurenai
Dzięki, wrzucone do excella
Co do blanków na kościach to pachoły (najsłabsza jednostka) mają takie dwa, średniaki jednego a koks z królem nie mają blanków wcale
Dzięki, wrzucone do excella
Co do blanków na kościach to pachoły (najsłabsza jednostka) mają takie dwa, średniaki jednego a koks z królem nie mają blanków wcale
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
Przepraszam za brak argumentacji, ale miałem wkleić całą naszą rozmowę na czacie grupowym,.ale w tym momencie życie mi spłatało figla i cały dzień to był istny rollercoaster.
Tak więc ogólnie to do gry podchodziłem bardzo pozytywnie, bo co tu dużo mówić wygląda cudownie.
Niestety główna krytyka to to co napisał wyżej Numeronai. Ja tylko bym dorzucił kampenie, dość skrypciarski początek (siedzimy u siebie i punktujemy) oraz bardzo dużą karę jeśli przegramy bitwę. Ciężko jest się odbudować, a system walki jest dość losowy. Ogólne wrażenie jest takie, że jest bardzo dużo do doszlifowania.
Niestety to tylko nasze pobieżne wrażenia, bo Pan nam bardzo słabo wytłumaczył grę, a klimat też nie sprzyjał. Choć uważam,.że dobra gra by się obroniła jednak.
Tak więc ogólnie to do gry podchodziłem bardzo pozytywnie, bo co tu dużo mówić wygląda cudownie.
Niestety główna krytyka to to co napisał wyżej Numeronai. Ja tylko bym dorzucił kampenie, dość skrypciarski początek (siedzimy u siebie i punktujemy) oraz bardzo dużą karę jeśli przegramy bitwę. Ciężko jest się odbudować, a system walki jest dość losowy. Ogólne wrażenie jest takie, że jest bardzo dużo do doszlifowania.
Niestety to tylko nasze pobieżne wrażenia, bo Pan nam bardzo słabo wytłumaczył grę, a klimat też nie sprzyjał. Choć uważam,.że dobra gra by się obroniła jednak.
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
Wydaje mi się to będzie gra tak na prawdę tylko na 4 osoby. Rozwiązanie, ze skalowanie dosyć topornie się prezentuje na papierze, chyba że czegoś nie widzę i mnie ktoś wyprowadzi z błędu. Mamy więc stojące w miejscu, całkowicie bierne frakcje, zastępujące żywego przeciwnika
W grze na 3 osoby, jeden z graczy znajdzie się pośrodku dwóch aktywnych graczy, którzy będą mieć po jednej stronie biernego przeciwnika.
Na 2 osoby, w ogóle może być sytuacja, że żywi gracze są po dwóch stronach, z dwoma biernymi frakcjami po bokach. No nikt się po area control raczej nie nastawia na cuda na 2 graczy, ale można przecież zawęzić planszę czy cuś
Nie wiem czy transport morski niweluje brak bezposredniego graniczenia, albo środek planszy bardzo szybko zostaje terytorium walk?
Szczerze mówiąc spodziewałem się automy.
W grze na 3 osoby, jeden z graczy znajdzie się pośrodku dwóch aktywnych graczy, którzy będą mieć po jednej stronie biernego przeciwnika.
Na 2 osoby, w ogóle może być sytuacja, że żywi gracze są po dwóch stronach, z dwoma biernymi frakcjami po bokach. No nikt się po area control raczej nie nastawia na cuda na 2 graczy, ale można przecież zawęzić planszę czy cuś
Nie wiem czy transport morski niweluje brak bezposredniego graniczenia, albo środek planszy bardzo szybko zostaje terytorium walk?
Szczerze mówiąc spodziewałem się automy.
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 14 mar 2022, 08:12
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 48 times
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
w jakich grach area control przy 2-3 graczach jest automa, ze sie jej spodziewales?khomaniac pisze: ↑15 cze 2022, 20:20 Wydaje mi się to będzie gra tak na prawdę tylko na 4 osoby. Rozwiązanie, ze skalowanie dosyć topornie się prezentuje na papierze, chyba że czegoś nie widzę i mnie ktoś wyprowadzi z błędu. Mamy więc stojące w miejscu, całkowicie bierne frakcje, zastępujące żywego przeciwnika
W grze na 3 osoby, jeden z graczy znajdzie się pośrodku dwóch aktywnych graczy, którzy będą mieć po jednej stronie biernego przeciwnika.
Na 2 osoby, w ogóle może być sytuacja, że żywi gracze są po dwóch stronach, z dwoma biernymi frakcjami po bokach. No nikt się po area control raczej nie nastawia na cuda na 2 graczy, ale można przecież zawęzić planszę czy cuś
Nie wiem czy transport morski niweluje brak bezposredniego graniczenia, albo środek planszy bardzo szybko zostaje terytorium walk?
Szczerze mówiąc spodziewałem się automy.
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
Ok, może źle się wyraziłem życzyłbym sobie automy.planszufka pisze: ↑17 cze 2022, 23:03 w jakich grach area control przy 2-3 graczach jest automa, ze sie jej spodziewales?
W grach 2+ automa jest np. w Scythe, ale pod solo to już nie rzadkość. Nie kojarzę natomiast żeby w innych AC było to tak rozwiązane jak w Bretwaldzie. Skalowanie poprzez zmniejszenie obszaru gry, zwiększenie ilości akcji na gracza, specjalne scenariusze. Ale nie strzelanie do frakcji nie-graczy jak do kaczek. Brazil: Imperium też ma bierna frakcje pod solo (nuda), ale automa jest na ukończeniu.
WYDAJE mi, że w tek chwili wygląda to naprawdę mało ciekawie. Solo szczególnie. WYDAJE mi się, że prosta automa (ruchy jednostek, rekrutacja, licytacja wikingów), przy tak prostych regułach gry, nie byłaby taka trudna do zaprojektowania. Albo właśnie scenariusze ze zmniejszeniem obszaru gry, zmianą warunków zwyciestwa. Nie wnikam czy balans różnych umiejętności władców/technologii byłby zachowany, bo i z tym może być problem.
-
- Posty: 2470
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 659 times
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
Najlepsza automa pod solo jest w Hellenice (można sobie grać i 1 vs 7 ;p), ale co do zasady automa w grach AC to jakieś wynaturzenie. Więc nie ma co się zbyt mocno nastawiać, AC to z założenia gry pod multi.
- Gambit
- Posty: 5244
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
-
- Posty: 726
- Rejestracja: 19 lip 2021, 01:52
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 72 times
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
No to mi ostudziłeś zapał Gambit tym, że to poniżej 4 ludzi nie działa. Jeszcze te 500 zł byłem w stanie dać, ale teraz po tym komentarzu i po tym jak bardzo chcą napakować do tej gry plastiku a nie więcej nowych ścieżek gameplay to myślę, czy dobrze postępuje.
- Gambit
- Posty: 5244
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
Mechanicznie działa. Ale radocha płynąca z gry była o kilka poziomów niżej, niż przy pełnym składzie. Generalnie jest sporo gier, które najlepiej działają w pełnym składzie, a przy mniejszej liczbie graczy jest albo pustawo na planszy, albo coś innego doskwiera. Ale zwykle to było dla mnie jakieś pomniejsze zmartwienie, bo nadal była fajna zabawa. W Bretwaldzie miałem wrażenie, że ktoś mi odciął gaz rozweselającyantonio3333 pisze: ↑19 cze 2022, 13:23 No to mi ostudziłeś zapał Gambit tym, że to poniżej 4 ludzi nie działa. Jeszcze te 500 zł byłem w stanie dać, ale teraz po tym komentarzu i po tym jak bardzo chcą napakować do tej gry plastiku a nie więcej nowych ścieżek gameplay to myślę, czy dobrze postępuje.
- Leviathan
- Posty: 2272
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 398 times
- Been thanked: 1053 times
- Kontakt:
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
Dorzucam recenzję prototypu na Wojennik TV:
Ostatnio zmieniony 08 lut 2023, 13:27 przez Leviathan, łącznie zmieniany 1 raz.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11170
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3391 times
- Been thanked: 3307 times
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
Dyskusja o czytelnosci wydzielona
viewtopic.php?f=64&t=76016
viewtopic.php?f=64&t=76016
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
Update: W strech golach widzę, że pojawiła się automa i to do rozgrywek solo i na 2/3/4 graczy (4 grając z rozszerzeniem na 5)
Od razu wygląda lepiej, ale czekamy jeszcze na drugą stronę planszy i alternatywny scenariusz
Od razu wygląda lepiej, ale czekamy jeszcze na drugą stronę planszy i alternatywny scenariusz
- Gambit
- Posty: 5244
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 528 times
- Been thanked: 1852 times
- Kontakt:
Re: Bretwalda (Lew Sołowiej)
Ja nadal liczę na dodatkowe karty Pór Roku
Chyba dodali, ale cztery karty sezonów. Pytanie czy to wystarczy? https://gamefound.com/projects/phalanx/ ... -goal/1802
Btw. Dzięki Gambit za rzetelny materiał filmowy. Takich ludzi, to że świecą szukać.
Wszyscy wydawcy powinni się z Tobą konsultować w sprawie prototypu zanim utworzą jakąkolwiek kampanię.