Dice Realms (Tom Lehmann)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8735
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2331 times

Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: Curiosity »

Obrazek

Kolejna gra Toma (Race for the Galaxy, Res Arcana). Data wydania jeszcze nie jest znana.
Spoiler:
Opis via BGG:
Spoiler:
Na stronie nie ma ani słowa o mechanice ani liczbie graczy, sugerowanym wieku gracy i ciężarze gry. Znalazłem na reddicie krótką relację z rozgrywki w wersję testową, ale niewiele mi ona mówi o grze: https://www.reddit.com/r/boardgames/com ... ldcon_new/

Na szczęście jest wideoprezentacja z Genconu 2019 https://www.youtube.com/watch?v=7eiep-a-5Wg
Tam mamy już więcej szczegółów. Tom mówi o 600 (słownie: sześciuset!) wymiennych ściankach. Wysoka cena powoli staje się zrozumiała. I chociaż to rozumiem, to jednak wydanie 400-500zł żeby porzucać sobie kośćmi, brzmi jak dowcip.

Rozgrywka jest symultaniczna. Rzucamy swoimi kośćmi, a jedna osoba dodatkowo "kością losu" (Fate Dice). Jeśli wypadnie na niej symbol płatka śniegu, musimy odrzucić ze swoich zasobów "jedzenie". Inne wyniki to Obfite żniwa bądź Klęska żywiołowa (pewnie dodaje/odejmuje nam to żarcie). Kość Losu też jest "cusomowa". Na ściankach swoich kości można wylosować np. jedzenie czy PZ-ki (zdobywamy wtedy jedno i drugie). W jakiś sposób można też zdobywać pieniądze, za które można ulepszać kości. Można manipulować kośćmi (ustawiając np. wybraną ściankę dzięki "set tokenowi" - przedmiot do kupienia). To wszystko chaotyczne, cóż, urok prezentacji na targach.

Jakie tam są mechaniki oprócz Dice Rolling i Dice Manipulation? Chyba niewiele więcej. "The core of the game through the rolling and collecting is the upgrade"
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Dziami
Posty: 288
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 197 times
Been thanked: 74 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: Dziami »

Czyżby nikt się nie skusił na ten tytuł?

Ja dzięki uprzejmości lisek2000 nabyłem swój egzemplarz drogą kupna w """rozsądnej""" cenie (o czym trochę więcej na końcu).

Jestem po pierwszej, czteroosobowej partii i... Nie jest źle.
Grę kupiłem dosyć impulsywnie zapoznawszy się wczesniej z instrukcją i kilkoma recenzjami, których w sumie jak na lekarstwo, a jeśli już to potrafią być skrajne.
Sam nie wiedziałem czego do końca się spodziewać, ale dałem kredy zaufania Lehmannowi (lubię Rolla, bardzo lubię Race, uwielbiam Res Arcana). Kolejnym "za" były porównania z Dominionem, którego również uwielbiam. I faktycznie można powiedzieć, że to jakaś tam wariacja D na kościach.
Generalnie miałem duże obawy, czy to w ogóle będzie dawało frajdę i pod tym względem po pierwszej partii miałem lepsze odczucia niż po pierwszej partii Dominiona.
Nie uświadczymy tu spektakularnych silniczków czy przewijania talii jak we wspomnianej karciance (chociaż jakaś tam mała mozliwosc istnieje), główny trzon zabawy leży w budowaniu kości (jak i talii w Dominionie), za to Lehmann zafundował nam sporo możliwości mitygowania losowości. Wracając do kombosów przy wylosowaniu odpowiednich kafelków i dozie szczęścia jest możliwość przerzucania kości z jednoczesnym uzyskiwaniem z nich korzyści. Są po prostu ścianki, które pozwalają nam pobrać określone korzyści i nakazują przerzut. Jest ograniczenie jednej takiej scianki na kość, ale z tego co wyczytałem jest mozliwosc zainstalowania roznych scianek z tym ograniczeniem na jednej kości. Takich scianek jest 4, więc przy bardzo małym prawdopodobieństwie wystąpienia wszystkich w grze, jest prawdopodobieństwo uzyskania korzyści z takiej kości wielokrotnie (przy czym nie są to jakieś przesadnie mocne korzyści).
Poza tym autor dał nam narzędzia do przerzucania i ustawiania kości na konkretne ścianki, które dosyć łatwo uzyskać, wiec nie jest to taka bezmyślna turlanka jak można by wywnioskować na podstawie samej instrukcji czy ogólnego zaznajomienia się z grą. Mózgożer to też nigdy nie będzie, ale wstepnie, w moim odczuciu, wygląda to właśnie na coś w stylu Dominion: the dice game.
Jedynie dziwne odczucie po tej pierwszej partii mieli wszyscy apropo dodatkowych kafli (predefiniowany zestaw startowy był w użyciu) i ścianek, które można dzieki nim nabyć (w grze zawsze występuje pięć rodzajów/grup scianek podstawowych oraz pięć lub sześć losowych).
Mianowicie nikt nie kupował tych dodatkowych scianek. Te podstawowe wydawały się wystarczająco silne (silniejsze?), chociaż może to wynikać z braku doświadczenia. Tutaj ciężko to ocenić, trzeba zagrać więcej.
Co do skalowalności nikt nie miał scianek z atakami, wiec gra na czterech graczy była bardzo płynna (symultaniczna), a wydaję się, że na dwóch czy trzech nic nie straci, więc skalowalność wydaję sie bardzo dobra.
Odniosę sie jeszcze co do ceny. No... Mała nie jest. Tak jak wspomniałem pomógł kolega z forum za co jeszcze raz bardzo dziękuję, ale mimo wszystko tanio nie było.
Szkopuł w tym, że ta gra jeśli komuś siądzie (i okaże się, ze faktycznie to brak umiejętności wykorzystania dodatkowych ścianek, a nie ich nieprzydatność) to gra zapewnia regrywalność na poziomie dwóch, może trzech pudełek Dominiona jeśli już do tego klasyka grę porównuję. I okazuje się, że wcale nie kupujemy jakoś mało gry w grze, wręcz może być bardzo dobrze, a cena wyda się być mniej lub więcej uzasadniona. Pomijam fakt, że wyprodukowanie tego mogło być (przynajmniej tak mi się wydaję) dużo droższe niż druk kart. Gdybym miał samą podstawkę Dominiona to pewnie nie stał by się moją ulubioną dwuosobową karcianką, a trzy zakoszulkowane pudła to koszt przynajmniej 400zł.
Generalnie chcę w to jeszcze pograć, a tak jak wspomniałem na wstępie, po pierwszej partii może nie ma wow, ale wrażenia były lepsze niż po pierwszej partii Dominiona i chociaż raczej koscianka go nie zdetronizuje to jest nadzieja na dużo dobrej zabawy.
Dziami
Posty: 288
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 197 times
Been thanked: 74 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: Dziami »

Post pod postem, ale jak nikt nie gra to ja uzupełnienie swoje wrażenia....

Zacznę od tego co pominąłem i napiszę słówko o wykonaniu.
Gra jest... WYKONANA :D
A powazniej to troszkę nie wiem jak to ocenic. Raczej ciezko to oceniać ze względu na estetykę. Jeśli już to ze względu na funkcjonalność i czytelność, która imho jest bardzo dobra. Wszystkie ikony są jasne i zrozumiałe, o dziwo również czytelne jak na tak małe zetoniki. Tacki świetnie się sprawdzają co powoduje, że setup gry jest na prawdę bardzo szybki. Podobno były jakieś problemy z niektórymi kośćmi, ścianki nie chciały wchodzić, ale u mnie ten problem się nie pojawił. Raczej czasem ciężko taką ściankę wyciągnąć.
Wracając do estetyki to po trzech rozgrywkach nie jestem w stanie powiedziec nic o grafikach na kaflach bo kurcze... Na nie nikt nie patrzy. Czytasz opis, patrzysz na żeton czy wszystko jasne i grasz. Jedyne rzeczy do których można się przyczepić to żetony zwycięstwa i żetony puntów ujemnych. Te pierwsze to nuda, mogli tam wstawić jakąś fajniejszą grafikę, cokolwiek. Te drugie to imho porażka i dizajn z lat 90tych.
Jest jeszcze pudło, ktore jeden bok ma szerokość standardowego kwadratu, a drugi jest dłuższy. Mogli to zmieścić w standardowym kwadracie, ale to tak na siłę minus.

Wracając do samej gry dzisiaj zagraliśmy dwie partie, znowu w czterooslsobowym składzie.
Jedna partia była beznadziejna, druga super.
W pierwszej partii wylosowaliśmy żeton ataku, który zabierał zboże innym graczom. Od dwóch do czterech żetonów zboża. Trzej koledzy uzbroili się w te żetony i masakra. Gra skończyła się chyba w czwartej czy piątej rundzie wyczerpaniem żetonów z ujemnymi punktami (chociaz pula była powiększona). Nie było juz miejsca na kombinowanie, rozwój, nic. Zabrakło zboża i w ostatniej rundzie dostałem chyba 16 czy 18 punktów ujemnych. Skończyło się wynikami w okolicach -20,-5,2,10. To była, porażka, ale nie poddaliśmy się.
W drugiej partii wywalilismy ten żeton plus ze dwa inne, wylosowaliśmy nowe i grało się na prawdę bardzo dobrze. Dalej nie widzimy zastosowań dla części dolosowywanych ścianek, ale to akurat na razie zrzucam na barki braku doświadczenia i umiejętności ich wykorzystania (chociaż słabe układy kart i w Dominionie się zdarzają, wiec taki urok tego typu gier).

Generalnie chcę grac dalej, chociaż poki nie okaże się, ze coś źle graliśmy z żetonem niszczącym zboże bedzie on zawsze wracał do woreczka. Chociaz jest opcja, że przy grze na dwie osoby nie będzie on taki upierdliwy, ale mimo wszystko dla mnie to słaby żeton raczej bez przyszłości.
Awatar użytkownika
Furan
Posty: 1529
Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
Lokalizacja: Warszawa, Wola
Has thanked: 9 times
Been thanked: 201 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: Furan »

W sumie w Res Arcanie ludzie też początkowo narzekali - aaaleeee po co te smoooki i atakowanie, ajwaj! A moim zdaniem dodają grze smaku i są zbalansowane na tip top. Może tu jest podobnie? T. Lehmann raczej nie robi baboli w swoich grach.
jakiCHś - w tym wyrazie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!

(S) Temporum
Flowenol
Posty: 92
Rejestracja: 16 sty 2020, 16:21
Has thanked: 20 times
Been thanked: 20 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: Flowenol »

Curiosity pisze: 30 sty 2020, 15:27 Wysoka cena powoli staje się zrozumiała. I chociaż to rozumiem, to jednak wydanie 400-500zł żeby porzucać sobie kośćmi, brzmi jak dowcip.
I tam w tmb też sobie rzucam kośćmi. Liczy się po co rzucam i jak dla mnie ma to sens wszystkie pieniądze świata są tego warte :mrgreen:
Dziami
Posty: 288
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 197 times
Been thanked: 74 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: Dziami »

Furan pisze: 03 cze 2022, 18:37 W sumie w Res Arcanie ludzie też początkowo narzekali - aaaleeee po co te smoooki i atakowanie, ajwaj! A moim zdaniem dodają grze smaku i są zbalansowane na tip top. Może tu jest podobnie? T. Lehmann raczej nie robi baboli w swoich grach.
Furan co do ostatniego tez na to liczyłem (liczę). Smoki z Resa, ktorego jestem fanem, są tu świetnym przykładem. Może nie mam na koncie wielu partii (ok.25), ale mi smoki nigdy nie przeszkadzały. Co prawda chyba tylko 2 partie w składzie większym niz dwie osoby i jak mogę sobie wyobrazić, że przy większej ilości graczy i smoków mogą one stac się upierdliwe, tak przy dwóch graczach to nie bardzo jakoś przeszkadzają. Poza tym sa przeważnie cholernie drogie, nie dają prawie korzyści oprócz ataku i kombienia się z enklawami/artefaktami i da się przygotować na atak, a ich wystawienie trochę trwa. Tutaj mozna w pierwszej turze uzbroić się spokojnie w dwa, trzy (chyba dwa max w pierwszej turze) ataki i po naszej partii z kaflem, który kradnie zboże (pillage) wszyscy mieli miny jakby na stół wszedł pigmej i zrobił klocka na środku. Przy czym wszyscy zastanawiali sie co bardziej szokuje... Klocek czy pigmej...Gdybyśmy nie mieli szczęścia z fate die (miała w tej rozgrywce trzy scianki z zimą), gdzie zima wypadła tylko w pierwszej rundzie, to gra potrwała by rundę albo dwie krócej, a trwała może 15 min. Moze nawet mniej.
Chcę tą grę przetestować jeszcze z tymi atakami, ale jakoś dla mnie sa zbyt inwazyjne, a w połączeniu z jednak w tym wypadku duża losowością (zwiększa sie imho w tym wariancie bo atak/obrona ogranicza rozwój) zrobiła nam się w tej rozgrywce jakaś śmieszna masakra.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8735
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2331 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: Curiosity »

Kurde, zacząłem się zastanawiać nad tą grą, problemem jest cena i dostępność. Google trochę pomogło, ale i tak najtaniej co znalazłem w zagranicznym sklepie to około 450zł, a zwykle jest to w okolicach 500 i więcej. Jeszcze człowiek widzi po ile było w polskich sklepach (jak jeszcze miały na stanie - nawet poniżej 400zł) i to nie pomaga w podjęciu decyzji. Oglądam te wideorecenzje, te filmiki i zastanawiam się gdzie tam by dla mnie była przyjemność z grania. Na jednym z "play through" gracze przez 10 minut nie robili nic innego, tylko rzucali kośćmi i wymieniali ścianki, co wydaje się mega płytkie i nie bardzo widać do czego to prowadzi. To znaczy - wiadomo, że chodzi o wymianę ścianek na coraz lepsze, ale tu wychodzi na to, że nie jest to jedynie sposób na dojście do celu, tylko cel sam w sobie.

Wczoraj już miałem klikać w "kup teraz", ale jak przelałem kasę na konto walutowe żeby nie płacić prowizji, to w ostatniej chwili zmieniłem zdanie.

Tom Lehmann raczej gwarantuje swoim nazwiskiem dobry i przemyślany gameplay i to jest jeszcze rzecz, która mnie trzyma przy zakupie.

Pomożecie? 8)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6356
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: yosz »

Ja miałem podobnie. Mnie do tej gry zniechęca to, że to jest deckbuilding w postaci kościanej, a za takim czystym deckbuildingiem nie przepadam. Cena jak liczyć że to Dominion plus dwa dodatki, już nie jest taka straszna. Musiałbym w to zagrać żeby się przekonać czy warto.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8735
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2331 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: Curiosity »

Aaaa tam, raz się żyje - kupiłem (w sensie że kliknąłem w jakimś norweskim sklepie i teraz czekam na wysyłkę). Pewnie jakoś tak za tydzień do mnie dojedzie.

Co prawda wyszło nieco więcej niż początkowo planowałem wydać, ale to dlatego, że sklep musiał dopiero skalkulować shipping. Czyli najpierw zapłaciłem za samą grę, a po paru godzinach przysłali resztę - z informacją, że jeśli koszt wysyłki jest nieakceptowalny, to zwrócą całą wpłatę.

A co mnie przekonało?
To nagranie: https://www.youtube.com/watch?v=u6BOGAQi9Gw
Gościu rozłożył całą grę, wyjaśnił zasady i rozegrał kilka tur w trybie dla 3 graczy. Był szczegółowy, ale jednocześnie nie zamulał. Wyraźny i prosty angielski, bez ozdobników. 65 minut zleciało jak z bicza strzelił.

Najlepsze jest to, że gra jest... dokładnie tym, czym obawiałem się, że będzie :D To znaczy z czegoś, co uznałem za wadę, zrobiła zaletę. Tak, w grze nie ma w zasadzie niczego więcej poza turlaniem i wymienianiem ścianek, ale od 3-4 tury tam już się robi rozgrywka bez mała taktyczna. Zależnie od gry, do rozgrywki są dolosowywane nowe ścianki do kostek. Gdzieś czytałem, że ma to dać w sumie ponad 320 tysięcy kombinacji (nie chciało mi się sprawdzać jednak sprawdziłem, tego będzie nawet więcej!), czyli wystarczająco dużo, żebym wszystkich nie ograł.

Tłumaczenie zasad powinno trwać nie więcej niż 5 minut. A same zasady są proste - jak to u Lehmanna. Fakt, ikonografia by mogła być ładniejsza, no ale przynajmniej jest czytelna. Aha, zapomniałbym - rozgrywka powinna się zamknąć w godzinie i to niezależnie od liczby graczy, bo rundy są symultaniczne. Jestem w stanie w to uwierzyć. Szkoda, że podstawka jest tylko na 4 graczy, bo bez problemu można by było zagrać nawet w 6. Ale jak teraz się zastanawiam, to widzę, że u Toma często podstawka jest na 4 osoby, a dopiero dodatki dokładały kolejnych graczy (Race, Res Arcana). Ciekawe swoją drogą, czy ma w planie dodatki? A raczej czy one się ukażą, bo idę o zakład w ciemno, że je zaplanował 8)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6356
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: yosz »

W pudelku jest miejsce na jeszcze jedną wypraskę na ścianki kości ;)

Jakbyś chciał sprzedawać to daj znać :)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Rykas
Posty: 371
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23
Has thanked: 143 times
Been thanked: 69 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: Rykas »

Myślicie ze żaden Polski wydawca nie zainteresuje się tym tytułem?
Awatar użytkownika
Largo
Posty: 699
Rejestracja: 27 lip 2017, 09:31
Has thanked: 136 times
Been thanked: 107 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: Largo »

Rykas pisze: 25 cze 2022, 16:33 Myślicie ze żaden Polski wydawca nie zainteresuje się tym tytułem?
Nie ma szans wg mnie. Zaporowa cena na obecne czasy. Niektórzy tez twierdzą, że współpraca z rio grande jest ciężka, ale nie wiem ile w tym prawdy
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8735
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2331 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: Curiosity »

Rykas pisze: 25 cze 2022, 16:33 Myślicie ze żaden Polski wydawca nie zainteresuje się tym tytułem?
Gra jest bardzo mało zależna językowo. Jedyny tekst jest na kafelkach. Są one jawne dla każdego i pojawia się ich od 5 do 7 w jednej rozgrywce. Można go sobie przetłumaczyć chociażby translatorem.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Rykas
Posty: 371
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23
Has thanked: 143 times
Been thanked: 69 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: Rykas »

No tak ale gra jest nie do kupienia w Polsce, a sciaganie z zagranicy zwieksza i tak już nie mały koszt. Dlatego się trochę łudze, że może ktoś to wyda. Lucky Ducki wydali przecież war chest, który też ma znikomą i ogolnie dostepną ilość tekstu i dice throne, które jest prostą kościanką a kosztowała sporo.
Awatar użytkownika
trixon
Posty: 627
Rejestracja: 24 sie 2020, 10:08
Has thanked: 256 times
Been thanked: 288 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: trixon »

Rykas pisze: 26 cze 2022, 07:55 No tak ale gra jest nie do kupienia w Polsce, a sciaganie z zagranicy zwieksza i tak już nie mały koszt. Dlatego się trochę łudze, że może ktoś to wyda. Lucky Ducki wydali przecież war chest, który też ma znikomą i ogolnie dostepną ilość tekstu i dice throne, które jest prostą kościanką a kosztowała sporo.
Jeszcze miesiąc temu była w Rebelu do kupienia za fajne w mojej ocenie pieniądze (szczególnie jeżeli zgarnęło się kupon na 15% i poprosiła lisek2000 o zamówienie). De facto Dziami podkupił mi ten ostatni egzemplarz, bo kompletowałem większe zamówienie :D. Ale widząc ile frajdy mu sprawia, nie żałuję ;p.
W mojej ocenie gra jest nie do wydania w polskich realiach. Nadchodzi kryzys, ceny gier szaleją i wydanie lekkiej ciekawej turlanki za ok. 400 zł jest dość karkołomne.
Moim zdaniem jedyną grupą docelową są koneserzy, którzy mają spore kolekcje, szukają czegoś nietuzinkowego albo dla osób, które będą chciały grać z mniej ogranymi znajomymi i pokazać, że gry planszowe mogą być czymś więcej niż obracanie kartonikami i żetonami.
Dziami
Posty: 288
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 197 times
Been thanked: 74 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: Dziami »

trixon sorki :wink:

Niestety od tych trzech partii nie dane było mi zagrać. Wiecej pracy ostatnimi czasy, a co i rusz jakas nowość na stole. Ale napiszę apdejt jak tylko uda się coś zagrać. Szczególnie muszę przetestować bardziej te kafle z interakcją, ale generalnie marnie widzę ten aspekt. Tomek z dice tower również nie był zachwycony tym wariantem.
Awatar użytkownika
nidhog
Posty: 1611
Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 21 times
Been thanked: 358 times
Kontakt:

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: nidhog »

Rykas pisze: 26 cze 2022, 07:55 No tak ale gra jest nie do kupienia w Polsce, a sciaganie z zagranicy zwieksza i tak już nie mały koszt. Dlatego się trochę łudze, że może ktoś to wyda. Lucky Ducki wydali przecież war chest, który też ma znikomą i ogolnie dostepną ilość tekstu i dice throne, które jest prostą kościanką a kosztowała sporo.
Jest o kupienia m.in. w sklepie, z którego ludzie robią zbiórki na tym forum https://www.philibertnet.com/fr/rio-gra ... 05630.html Tam często są promki - może akurat się trafi.
Jest w tlamagames, ale drożej niz tu.
W którymś sklepie, z którego zamawiam z kumplami regularnie była za 80 Eur. Musiałbym poszukać w którym. Ale to już raczej jak komuś cena odpowiada. Z reszta mogę zamówić przy okazji, to koszt wysyłki będzie wtedy w Polsce a nie w Europie.
Moje zbiórki: Inventions - Szczegóły: tu
Rabaty: TlamaGames - 6%, Regatuljocurilor - 20%
W dniach 5.11 - 19.11 - nie ma mnie w Polsce. Kontakt może być utrudniony.
Rykas
Posty: 371
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23
Has thanked: 143 times
Been thanked: 69 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: Rykas »

Dostałem informację od dwóch Polskich sklepów, że gra powinna być ponownie dostępna w połowie lipca.
feniks_ciapek
Posty: 2283
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 926 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: feniks_ciapek »

Zanim się dowiedziałem, że wróci do Polski ściągnąłem egzemplarz z Litwy. Miałem nadzieję, że zastąpi on w mojej kolekcji Dice Forge (Kowali Losu) z dodatkiem Rebellion.

Tyle się nasłuchałem o jakości wykonania, że chyba miałem zbyt wysokie oczekiwania. Owszem, jest dobrze, ale Kowalom do pięt nie sięga. Tamte kostki są po prostu genialne i tyle. Plus w moim egzemplarzu jedna z kostek jest wadliwa (przy każdym rzucie w zasadzie wypada ścianka), a druga na skraju akceptacji. Więc będę pisał do Rio Grande Games, zobaczymy co mi odpowiedzą.

Ale nawet estetycznie rzekłbym, że jest to taka 4+. Ikonki malutkie, segregowanie całości zajęło mi chyba z godzinę. Kolory niestety niezbyt w moim guście. Szkoda.

Co do rozgrywki, to jest typowo Lehmannowska. Ponad dość oczywistą powierzchnią kryje się dostęp do różnych bardziej wydumanych strategii i konieczność kontrolowania tempa gry, żeby nie obudzić się z ręką w nocniku. Losowość trochę daje o sobie znać, ale przecież o to w tej grze chodzi, więc tutaj żadnych pretensji nie mam.

Na pewno jest więcej kminienia, niż w Dice Forge, nawet z dodatkiem (Rebellion robi z tamtego festiwalu losowości nawet ciekawy lekko-średni turlacz z nieoczywistymi wyborami). Natomiast jeśli chodzi o wywoływane emocje, to nie ma zupełnie porównania. W Dice Forge każdy rzut ekscytuje i sprawia, że turlanie kostkami jest przyjemnością, a Dice Realms tę radochę jednak zabija przez możliwość kilkukrotnego przerzucenia (więc emocje po rzucie są tłumione przez konieczność podjęcia decyzji), konieczność kontrolowania tempa gry, czy reagowania na to, co akurat wypadnie na kości losu albo czy przeciwnik nie idzie przypadkiem w czerwone. Więc to takie ostro-kwaśne połączenie festiwalu losowości z próbą okiełznania go przez głębszą warstwę strategiczną. Stanowczo nie dla wszystkich.

Zobaczymy, co powie na to lepsza połówka, dla której w zasadzie tę grę kupiłem. Pewnie będę musiał wyłączyć czerwoną ścieżkę w trakcie rozgrywki, ale jestem ciekaw jej opinii.

To na razie moje wstępne wrażenie, chociaż nie sądzę, aby się wiele zmieniło po większej liczbie rozgrywek. Nie jestem pewien, czy Lehmann i kości to dobry miks. Zwłaszcza za tę cenę.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10876
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3205 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: japanczyk »

feniks_ciapek pisze: 07 lip 2022, 18:54 Plus w moim egzemplarzu jedna z kostek jest wadliwa (przy każdym rzucie w zasadzie wypada ścianka), a druga na skraju akceptacji. Więc będę pisał do Rio Grande Games, zobaczymy co mi odpowiedzą.
W każdym egz - wymieniaja te kostki
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8735
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2331 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: Curiosity »

No i stało się, jako założyciel wątku - musiałem kupić 8) Gra szła do mnie 3 tygodnie (z "zagramanicy"), ale za to dziś wieczorem zagrałem od razu 4 razy z rzędu w dwie osoby. Przy okazji, potwierdzam problem z szarą kością - wypada jedna ścianka. Już założyłem ticket na stronie Rio Grande Games.

Gra jest bardzo fajna, ale oboje jesteśmy wielkimi fanami Race`a, Res Arcany, mam też kościankę Lehmanna "Um Krone und Kragen", w którą czasami gramy. Mniej lubimy Rolla, no ale rozchodzi mi się o to, że generalnie Pan Tomek ma u nas duży kredyt zaufania. I Dice Realms tego zaufania nie zawiódł.

Partie 2-osobowe trwają może po 15-20 minut i mamy tylko jeden zarzut - strasznie nieprzewidywalny jest moment zakończenia gry. W RftG było to proste: jak ktoś miał wyłożone 10 kart, to już trzeba było się streszczać, bo w kolejnej turze mógł wystawić i planetę i technologię i koniec gry. A tutaj? Zanim rzucisz kośćmi, to nie wiesz, czy weźmiesz 10 snopków zboża, czy zapłacisz 5 ze swojej rezerwy. I to jedno nam zgrzytało.

Nie mieliśmy zupełnie, ale to zupełnie problemów z negatywną interakcją. Zagraliśmy z polecanym dla pierwszej gry układem i "Złodziej" był jedną z częściej kupowanych przez nas ścianek :lol: Nie brakowało tur, w których każde z nas wylosowało po dwóch złodziei i zawsze był z tego wielki zaciesz.

Wygrane - pół na pół, 2 do 2. Okazuje się, że my raczej po macoszemu traktujemy zdobywanie PZ, najczęściej one wchodzą "przy okazji" i większość punktów ciułamy za wymienione ścianki. Ale ostatnia partia pokazuje, że ślepa pogoń za ulepszeniami nie daje wygranej. Punktów za ścianki zebrałem 19, ale PZ tylko 6 (8, ale była też -2) i przegrałem 25 do 30. A upgrade`ów miałem wyraźnie więcej.

Niektóre zasady nie są jeszcze w 100% jasne, ale to w sumie niuanse. Doczytam, albo dointerpretuję po swojemu.

Grę polecam, bo jest fajna, szybka, a ponieważ jest symultaniczna, to pewnie się nie dłuży przy większej liczbie graczy. Podejrzewam, że w 20 minut da się zamknąć partię.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8735
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2331 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: Curiosity »

Przedwczoraj na BGG pojawił się wpis Toma Lehmanna, dotyczący strategii w grze. Są też rozważania o rachunku prawdopodobieństwa. Ciekawa lektura.
https://boardgamegeek.com/thread/290245 ... ategy-tips
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8735
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2331 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: Curiosity »

japanczyk pisze: 07 lip 2022, 20:36
feniks_ciapek pisze: 07 lip 2022, 18:54 Plus w moim egzemplarzu jedna z kostek jest wadliwa (przy każdym rzucie w zasadzie wypada ścianka), a druga na skraju akceptacji. Więc będę pisał do Rio Grande Games, zobaczymy co mi odpowiedzą.
W każdym egz - wymieniaja te kostki
Dzisiaj dostałem przesyłkę nierejestrowaną z szarą kostką. Tzn. dzisiaj odebrałem z poczty, bo awizo dostałem wczoraj, ale oczywiście PP nie jest w stanie wydać paczki tego samego dnia, którego przyszło avizo. Nie i już.

Mniejsza z tym. Mała szara koperta z Niemiec, w środku formułka w trzech językach i jedna szara kość, ale za to... cała wypełniona ściankami. Przy czym są to losowe ścianki z tych podstawowych: 3 różowe (dwie jedynki i czwórka), dwie zielone (jedynka i dwójka) i szara (jedynka). Warto zaznaczyć, że prosiłem o wysłanie dwóch kości, a dostałem jedną. Widocznie wydawca jest zdania, że tylko jedna kostka miała wadę - a ja się zastanawiam nad kolejnym ticketem. Od wystawienia zgłoszenia na stronie, paczka szła równo tydzień. Nie dostałem żadnego potwierdzenia ani w ogóle niczego - po prostu wysłali. Czyli z jednej strony duży plus, że ogarnęli temat w miarę szybko, z drugiej nie podoba mi się, że potraktowali mnie jak cwaniaka chcącego wyłudzić ekstra kość.

EDIT: jak się przyjrzałem kopercie, to zacząłem się zastanawiać, czy jakieś lepkie rączki jej już wcześniej nie otworzyły. :roll:

Obrazek
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4621
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1021 times
Been thanked: 1929 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: warlock »

hm... napisali "the dice were tested", więc chyba faktycznie w kopercie powinny być dwie kości :?
Awatar użytkownika
kudlacz135
Posty: 645
Rejestracja: 15 sie 2013, 21:39
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Dice Realms (Tom Lehmann)

Post autor: kudlacz135 »

Właśnie niekoniecznie. Spotykam się w instrukcjach anglojęzycznych firm, że "Dice" zaczyna być używane zarówno w liczbie pojedynczej jak i mnogiej. Słownik to potwierdza.
ODPOWIEDZ