Jasne, że dobre combo potrafi podnieść siłę karty, ale wg mnie combo powinno z kart średnich robić karty mocne, bo jeśli odpalamy combo, by kartę słabą wyciągnąć do poziomu średniego do szkoda zachodu Z Bait and Switch tak właśnie jest - jak masz efekt przy ataku wroga (Spider-Man, Drax, Venom), gdy masz Retaliate itp. to jest szansa, że z tej karty wyjdzie coś niezłego, ale właśnie - wg mnie to jeszcze za mało (jeśli uwzględnimy wszystkie koszty, potencjalne zagrożenia z boost kart itp.), by dostać te 4 thwarta z maina. Wg mnie w tej chwili jedynie odpowiednio zbudowany Drax jest w stanie z B&S wycisnąć coś naprawdę opłacalnego.c08mk pisze: ↑04 cze 2022, 15:33 Jeżeli chodzi o podstawową interpretację kart to się zgodzę ale trzeba też brać pod uwagę, że te karty "poniżej przeciętnej" mogą być idealne w combo z innymi efektami. Taki Bait and Switch przykładowo aktywuje Spider-Sense czyli dobierasz kartę, a do tego gracz na Protection może mieć na stole czy w ręce inne efekty dla atakującego Villaina. Co kosztów obrony to Protection właśnie bazuje na aktywacji pozytywnych efektów w zamian za obronę. Często wręcz ten aspekt swoją turę rozpoczyna bez kart na ręce bo wszystko wydał w trakcie fazy Villaina zadając mu obrażania czy zdejmując threata.
Także są karty lesze i gorsze. Bait and Switch jest tylko przykładem tego, że karta pomimo, że nie wydaje się dobra to może znaleźć zastosowanie przy przemyślanym deckbuildingu. Mam swoje ulubione karty ale też tych na które tylko kiedyś rzuciłem okiem nie skreślam i czasem wręcz staram się znaleźć dla nich zastosowanie.
Też do Novy dodałem Resourceful Co prawda po zmianach zostały 2 kopie, ale naprawdę się przydają i nie wiem, czy nie wrócę do 3. Przy czym ja grałem już Resourceful u Venoma, bo on ma różne efekty, do których potrzeba konkretnych zasobów - zazwyczaj on daje radę, gdy odpali też swoją zdolność z hero, ale taki zielony zasób na ręce lub czasem zmagazynowany też potrafił się przydać. Zwłaszcza gdy grałem na tańszych kartach, więc "Power of..." się nie opłacało do talii dodawać.c08mk pisze: ↑04 cze 2022, 15:33Ostatnio grając Nova wrzuciłem do talii 3x Resourceful, który do tej pory rzadko używałem. Na tej postaci ta karta potrafi zdziałać bardzo dużo - albo jako wild resource albo jako tani magazyn wild resource na przyszłe koszty.
Hmm, może masz rację. Ja tam nie zwracam uwagi, co kiedy wyszło. Jak tylko kupuję nowy dodatek, to wszystko ląduje we wspólnej puli i z tego buduję. Ale faktycznie te 3 krytykowane przeze mnie karty są z co najwyżej z 2 fali, a teraz mamy 5 falę i te karty jakieś takie lepsze. Ale nawet jak przyjrzymy się kartom z samego zestawu Scarlet Witch, to Justice otrzymało bardzo dobrą Turn the Tide, też offsferowa karta, a bardzo dobra. Wcześniej w Black Widow też wyszedł Stealth Strike. Wiem, że to trochę inne karty (bo TtT ma wymaganie, a SS jest droższy), ale każda z tych kart jest dobra, świetnie uzupełnia Justice o możliwości ataku i trzyma poziom w przeciwieństwie do Swift Retribution, które jest cienkie i czeka na swoje combo, które podbije wartość karty do średniej.Ayaram pisze: ↑05 cze 2022, 09:13Jump flip wyszedł znacznie później, więc jeśli porównywać do LOTRa - tam też karty offsferowe im dalej w cyklach tym mniej ta offserowość. Pewnie w Marvelu też tak będzie. Generalnie w LCGach póki co widać tą tendencje, że im dalej w las tym można budować dużo bardziej uniwersalne decki i tym solo jest łatwiejsze. Co jest w sumie fajne i nie fajne. Granie, gdy aspekt ma wyraźnie słabe punkty w okół którego trzeba jakoś grać, też ma swój jakiś urok.Atamán pisze:Może to i jest kwestia offsferowa, ale Protection otrzymał też Jump Flip oraz True Grit, które wypadają znacznie lepiej od B&S (w sensie koszt do efektu).
A co do słabego punktu - to czy Leadership ma jakiś?
Mi tam się podoba to, że każdy aspekt zaczyna mieć możliwość robienia wszystkiego, ale bardziej jest to związane ze sposobem, w jaki się to robi. Czyli np. Aggression dostała karty do thwartowania powiązane z zabijaniem minionów albo wartością ataku oraz karty do obrony powiązane z wartością ataku. A Protection otrzymuje karty, które pozwalają thwartować, ale albo robią to przy okazji obrony.