Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
- NestorZolo
- Posty: 334
- Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 526 times
- Been thanked: 124 times
Re: Dune: Imperium - zasady
1. Nie. Przyprawa to koszt, a koszt bezwzględnie trzeba opłacić. Czyli minimum 2 przyprawy musisz sprzedać.
2. Przynajmniej dwa. Może być więcej.
3. Tak.
2. Przynajmniej dwa. Może być więcej.
3. Tak.
1.BrassB, 2.Madeira, 3.Nippon, 4.ProjektGaja, 5.ImperialSteam, 6.Carnegie, 7.Skymines, 8.Władcy Ziemi, 9.GWT, 10.KlanyKaledonii
Re: Dune: Imperium - zasady
Witam mam pytanie czy jak mój status sojuszu jest już na maxymalnej wysokości na torze(nie ma gdzie wyżej przesunąć znacznika)to czy dalej mogę zagrywać agentów na jedno z dwóch pól danego sojuszu?
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Dune: Imperium - zasady
Tak, nie ma żadnych tego typu ograniczeń. Podbicie jest efektem pójścia na takie pole, nie kosztem/wymaganiem.
Diuna imperium ix Tessia Vernius - pytania o zasady
Siema, nie do końca wiem jak dokładnie działają umiejętności postaci Tessia Vernius, czy ktoś mógłby opisać szczegółowo tą postać. Z góry dziekuje.
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 525 times
Re: Diuna imperium ix Tessia Vernius
Masz 4 tory wpływów: Imperator, Gildia, Bene Gesserit i Fremeni: kładziesz na tych torach (albo obok) po znaczniku (na pozycjach oznaczonych punktem zwycięstwa).
Gdy twoja kostka dojdzie do tego poziomu na danym torze to poza punktem zwycięstwa z toru, zdobywasz też bonus z twojej karty lidera, czyli po kolei:
1) odrzuć kartę by zdobyć przyprawę
2) zdobywasz bonus z tego toru wpływu (czyli to co daje dany tor wpływu gdy osiągniesz na nim 4 pkt. wpływu, odpowiednio dla każdego toru byłyby to: 2 Jednostki, 3 Solari, karta Intrygi, woda)
3) przesuwasz się od razu o jeden poziom wyżej na danym torze
4) to samo co 2) i 3) razem wzięte
Pierwszy tor, na którym dojdziesz do znacznika (gdy 4 znaczniki znajdują się na torach) powoduje aktywowanie 1) i zdjęcie znacznika (po czym kładziesz go na swojej karcie lidera zakrywając efekt 1)). Drugi tor, na którym dojdziesz do znacznika (gdy 3 znaczniki pozostały na torach) powoduje aktywowanie 2) i zdjęcie znacznika (po czym znów kładziesz go na swojej karcie lidera, tuż pod pierwszym znacznikiem). Itd.
Gdy zdejmiesz wszystkie znaczniki, i tym samym aktywujesz efekt 4), to od tej pory twoja karta sygnetu przestaje mieć dodatkowy efekt, bo nigdzie nie da się jej aktywować.
Masz jeszcze jakieś wątpliwości?
Gdy twoja kostka dojdzie do tego poziomu na danym torze to poza punktem zwycięstwa z toru, zdobywasz też bonus z twojej karty lidera, czyli po kolei:
1) odrzuć kartę by zdobyć przyprawę
2) zdobywasz bonus z tego toru wpływu (czyli to co daje dany tor wpływu gdy osiągniesz na nim 4 pkt. wpływu, odpowiednio dla każdego toru byłyby to: 2 Jednostki, 3 Solari, karta Intrygi, woda)
3) przesuwasz się od razu o jeden poziom wyżej na danym torze
4) to samo co 2) i 3) razem wzięte
Pierwszy tor, na którym dojdziesz do znacznika (gdy 4 znaczniki znajdują się na torach) powoduje aktywowanie 1) i zdjęcie znacznika (po czym kładziesz go na swojej karcie lidera zakrywając efekt 1)). Drugi tor, na którym dojdziesz do znacznika (gdy 3 znaczniki pozostały na torach) powoduje aktywowanie 2) i zdjęcie znacznika (po czym znów kładziesz go na swojej karcie lidera, tuż pod pierwszym znacznikiem). Itd.
Gdy zdejmiesz wszystkie znaczniki, i tym samym aktywujesz efekt 4), to od tej pory twoja karta sygnetu przestaje mieć dodatkowy efekt, bo nigdzie nie da się jej aktywować.
Masz jeszcze jakieś wątpliwości?
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Cześć. Co oznacza termin "Fremeńska więź" na kartach Fremenów? Pojawia się kilka razy na różnych kartach i daje bonusy, ale nie znalazłem wyjaśnienia w instrukcji. Zakładam że chodzi o posiadanie wpływu w tej frakcji, ale dziwi mnie brak szczegółów?
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Fremeńska więź to efekt, który uruchamia się, gdy w zagranych kartach masz już kartę z symbolem fremenów. Tor wpływu nic nie ma do tego.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
-
- Posty: 844
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 122 times
- Been thanked: 525 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Znajdziesz to na ostatniej stronie instrukcji (okładce), piąty opis licząc od góry.
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Missionaria Protectiva
1 "Inną kartę bene gesserit w grze" nie rozumiem dlaczego twórcy użyli takiego sformułowania „in Play" przecież karty po zagraniu ich w turze agenta idą od razu na stos kart odrzuconych A te jak dla mnie nie biorą już udziału w grze (przynajmniej w większości gier karcianych tak jest albo zagrywamy kartę na stół albo odrzucamy)
2 Proszę o potwierdzenie że w tych kartach bene gesserit chodzi o to że trzeba zagrać dwie z rzędu w trakcie kolejnych swoich tur.
3 a co jeśli odkrywam karty w fazie odkrywania i potem je odrzucam. Mogę sobie odrzucic na wierzch kartę bene geserit po to żeby w kolejnej turze mieć już gotowy warunek "inna karta BG w grze"?
1 "Inną kartę bene gesserit w grze" nie rozumiem dlaczego twórcy użyli takiego sformułowania „in Play" przecież karty po zagraniu ich w turze agenta idą od razu na stos kart odrzuconych A te jak dla mnie nie biorą już udziału w grze (przynajmniej w większości gier karcianych tak jest albo zagrywamy kartę na stół albo odrzucamy)
2 Proszę o potwierdzenie że w tych kartach bene gesserit chodzi o to że trzeba zagrać dwie z rzędu w trakcie kolejnych swoich tur.
3 a co jeśli odkrywam karty w fazie odkrywania i potem je odrzucam. Mogę sobie odrzucic na wierzch kartę bene geserit po to żeby w kolejnej turze mieć już gotowy warunek "inna karta BG w grze"?
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Karty w Diunie po zagraniu nie idą do odrzuconych, tylko są właśnie "in Play". Ma to tylko zastosowanie nie tylko do Bene Geserit ale także do Fremenów i faktu, że jeżeli tasujesz karty w czasie tury, bo nie są one wtasowywane, bo nie są w stosie odrzuconych. Karty in Play po prostu kładziesz przed siebie do momentu kiedy robisz odkrycie - dopiero wtedy wszystko razem trafia na stos kart odrzuconych.Vantropf pisze: ↑22 wrz 2022, 12:56 Missionaria Protectiva
1 "Inną kartę bene gesserit w grze" nie rozumiem dlaczego twórcy użyli takiego sformułowania „in Play" przecież karty po zagraniu ich w turze agenta idą od razu na stos kart odrzuconych A te jak dla mnie nie biorą już udziału w grze (przynajmniej w większości gier karcianych tak jest albo zagrywamy kartę na stół albo odrzucamy)
2 Proszę o potwierdzenie że w tych kartach bene gesserit chodzi o to że trzeba zagrać dwie z rzędu w trakcie kolejnych swoich tur.
3 a co jeśli odkrywam karty w fazie odkrywania i potem je odrzucam. Mogę sobie odrzucic na wierzch kartę bene geserit po to żeby w kolejnej turze mieć już gotowy warunek "inna karta BG w grze"?
Bene geserit nie musza być grane pod rząd, musi być "in play" inna karta, możesz zagrać z pierwszym agentem jedną a potem z trzecim agentem taką, która korzysta z innej "in play"
Trzecie pytanie nie ma w ogóle zastosowania, karty w odrzuconych nie są in play.
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 06 lip 2006, 12:03
- Lokalizacja: Bielawa
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 42 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
1) na jednej z kart BG jest sformułowanie "przeciwnik musi wycofać jednostkę z pola bitwy - albo - odrzucić kartę" . Czy dobrze rozumiem że jak nikt nie ma jednostek na polu walki to musi odrzucić karte z ręki?
Karta "test of humanity" . Poznałem odpowiedź.
Tak przeciwnik musi wykonać możliwą akcję. Jeśli ma "0" kart na ręce musi wycofać jednostkę. Jeśli nie ma jednostek musi odrzucić kartę.
Zostaje tylko pytanie nr. 2
2) Na artefakcie mamy "Wymień 3 przyprawy na punkt zwycięstwa" - bez żadnych ikon. Ile razy można użyć tej akcji? Raz ? Raz na rundę? Raz na turę? Dopóki starczy nam przyprawy?
Karta "test of humanity" . Poznałem odpowiedź.
Tak przeciwnik musi wykonać możliwą akcję. Jeśli ma "0" kart na ręce musi wycofać jednostkę. Jeśli nie ma jednostek musi odrzucić kartę.
Zostaje tylko pytanie nr. 2
2) Na artefakcie mamy "Wymień 3 przyprawy na punkt zwycięstwa" - bez żadnych ikon. Ile razy można użyć tej akcji? Raz ? Raz na rundę? Raz na turę? Dopóki starczy nam przyprawy?
> Kamiya <
"Jestem starszy niż Google"
"Jestem starszy niż Google"
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Witam.
Mam pytanie do was szanowni gracze jak interpretujecie poniższą zagwozdkę (dziś przez ten problem o mało gra nie wyleciała przez okno
), do rzeczy:
1. Zagrywam katę (niech to będzie 3 agent) z oznaczeniem Freemanów w fazie agenta i ta karta ląduje w strefie gry (in play), zbieram bonusy z ramki agenta i kończę swoją turę.
Zagrana karta ma w polu odkrycia bonus, który rzecz jasna jest nie aktywny, ale posiada także bonus "Fremańska więź: pobierz 1 przyprawy",
2. W następnej turze przechodzę do fazy odkrycia i odkrywam kartę freemanów, która także posiada bonus "Fremańska więź" i zgarniam ten bonus.
Pytanie brzmi czy otrzymuję także bonus Fremańska więź z karty zagranej w pierwszym kroku, tzn z tej zagranej w 3 turze agenta????
Mam pytanie do was szanowni gracze jak interpretujecie poniższą zagwozdkę (dziś przez ten problem o mało gra nie wyleciała przez okno

1. Zagrywam katę (niech to będzie 3 agent) z oznaczeniem Freemanów w fazie agenta i ta karta ląduje w strefie gry (in play), zbieram bonusy z ramki agenta i kończę swoją turę.
Zagrana karta ma w polu odkrycia bonus, który rzecz jasna jest nie aktywny, ale posiada także bonus "Fremańska więź: pobierz 1 przyprawy",
2. W następnej turze przechodzę do fazy odkrycia i odkrywam kartę freemanów, która także posiada bonus "Fremańska więź" i zgarniam ten bonus.
Pytanie brzmi czy otrzymuję także bonus Fremańska więź z karty zagranej w pierwszym kroku, tzn z tej zagranej w 3 turze agenta????
Megadeqs
- vder
- Posty: 777
- Rejestracja: 30 gru 2007, 20:20
- Lokalizacja: warszawa
- Has thanked: 346 times
- Been thanked: 146 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
z tego co kojarzę, to fremenska więź aktywuje się także na kartach zagranych wcześniej, w przeciwieństwie do kart bene geserit, gdzie jest po prostu powiedziane, by aktywować efekt trzeba mieć kartę 'in play'
- Otorek
- Posty: 916
- Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 309 times
- Been thanked: 515 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Tak, karty przed Tobą zagrane w turze agenta czy odkrywaniu są "wyłożone", a kolejność ich zagrania nie ma znaczenia, więc się aktywują.
Edit:
Karta zagrana podczas tury agenta uruchamia tylko karte zagraną w turze odkrywania, ale sama nie zapewnia bonusu.
Edit:
Karta zagrana podczas tury agenta uruchamia tylko karte zagraną w turze odkrywania, ale sama nie zapewnia bonusu.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2022, 07:46 przez Otorek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2002
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 1035 times
- Been thanked: 661 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Nie otrzymasz bonusu, bo w turze odkrywania rozpatrujemy tylko efekty odkrytych karty.
W tym niezbyt precyzyjnym zapisie w instrukcji chodzi o to, że jeśli w przy odkrywaniu kart nie ma znaczenia kolejność. Wynika to z tego, że najpierw odkrywamy karty, a dopiero potem rozpatrujemy ich efekty. Ale nie rozpatrujemy efektów na karta już zagranych w turach agenta. Problem jest z tym nieszczęsnym słówkiem "aktywować". Zwróćcie uwagę, że w opisie tury agenta i tury odkrywania jest mowa o rozpatrywaniu efektu kart, a nie ich aktywowaniu.
EDIT: nawet w instrukcji, w opisie tury odkrywanie macie wyraźnie napisane, że nie rozpatrujemy tych z kart zagranych w turach agenta.
W tym niezbyt precyzyjnym zapisie w instrukcji chodzi o to, że jeśli w przy odkrywaniu kart nie ma znaczenia kolejność. Wynika to z tego, że najpierw odkrywamy karty, a dopiero potem rozpatrujemy ich efekty. Ale nie rozpatrujemy efektów na karta już zagranych w turach agenta. Problem jest z tym nieszczęsnym słówkiem "aktywować". Zwróćcie uwagę, że w opisie tury agenta i tury odkrywania jest mowa o rozpatrywaniu efektu kart, a nie ich aktywowaniu.
EDIT: nawet w instrukcji, w opisie tury odkrywanie macie wyraźnie napisane, że nie rozpatrujemy tych z kart zagranych w turach agenta.
- Otorek
- Posty: 916
- Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 309 times
- Been thanked: 515 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Racja, może aktywować, ale tylko kartę w odkrywaniu. Wyjaśnienie twórcy:
There may have been some confusion because this comment (“ Fremen Bond cards look at any Fremen cards played before or after the card in question had been played.”) is only indicating how to process a Fremen Bond ability in a reveal box during a reveal turn. It does not mean that you can activate a Fremen Bond card that was played during an agent turn earlier in the round.
Example 2:
You play Stilgar during your first agent turn this round,
You reveal Fedaykin Death Commando during your reveal turn, but no other Fremen cards.
Result: Death Commando’s Fremen Bond activates because you have another Fremen card in play (Stilgar).
https://boardgamegeek.com/thread/2562091/fremen-bond
There may have been some confusion because this comment (“ Fremen Bond cards look at any Fremen cards played before or after the card in question had been played.”) is only indicating how to process a Fremen Bond ability in a reveal box during a reveal turn. It does not mean that you can activate a Fremen Bond card that was played during an agent turn earlier in the round.
Example 2:
You play Stilgar during your first agent turn this round,
You reveal Fedaykin Death Commando during your reveal turn, but no other Fremen cards.
Result: Death Commando’s Fremen Bond activates because you have another Fremen card in play (Stilgar).
https://boardgamegeek.com/thread/2562091/fremen-bond
Re: Dune: Imperium - zasady
czy zgrana karta fremenów (fremeńska więż) w turze agenta łączy sie/ma powiązanie z zagraną kartą fremenów w fazie odkrywania? czy tez fremeńska wieź dotyczy tylko fazy odkrywania?Fojtu pisze: ↑28 cze 2021, 21:491. TakJilwah pisze: ↑28 cze 2021, 21:23 hej,
prośba o pomoc w ogarnięciu kilka wątpliwości.
1) Karta "jeźdźcy piasku", chodzi mi o treść w ramce odkrywania. Jeżeli ktoś ma 2 punkty wpływu u Fremenów to dostaje 4 miecze, a jeżeli dodatkowo ma sojusz z Fremenami to dostaje dodatkowe 2 czyli łącznie 6? Dobrze zrozumiałem?
2) Ikona "zniszcz kartę". To gracz decyduje, którą kartę niszczy?
3) "Fremeńska więź" to nie jakaś konkretna karta tylko sytuacja w której mam wystawiona conajmniej jedną kartę fremenów i chce się wystawić kolejna (np. "Matka wielebna siczy")?
2. Tak, możesz zniszczyć kartę z gry, z ręki albo ze stosu kart odrzuconych (nie możesz z talii)
3. Część kart ma efekty, które działają tylko jeżeli masz inną kartę fremenów.
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Dune: Imperium - zasady
Jak zagrasz kartę A z tagiem fremen w turze agenta, to wtedy karta B w fazie odkrywania będzie miała działającą fremeńską więź. Tak więc karta A umożliwia działanie karty B.Chmir pisze: ↑10 paź 2022, 15:29czy zgrana karta fremenów (fremeńska więż) w turze agenta łączy sie/ma powiązanie z zagraną kartą fremenów w fazie odkrywania? czy tez fremeńska wieź dotyczy tylko fazy odkrywania?Fojtu pisze: ↑28 cze 2021, 21:491. TakJilwah pisze: ↑28 cze 2021, 21:23 hej,
prośba o pomoc w ogarnięciu kilka wątpliwości.
1) Karta "jeźdźcy piasku", chodzi mi o treść w ramce odkrywania. Jeżeli ktoś ma 2 punkty wpływu u Fremenów to dostaje 4 miecze, a jeżeli dodatkowo ma sojusz z Fremenami to dostaje dodatkowe 2 czyli łącznie 6? Dobrze zrozumiałem?
2) Ikona "zniszcz kartę". To gracz decyduje, którą kartę niszczy?
3) "Fremeńska więź" to nie jakaś konkretna karta tylko sytuacja w której mam wystawiona conajmniej jedną kartę fremenów i chce się wystawić kolejna (np. "Matka wielebna siczy")?
2. Tak, możesz zniszczyć kartę z gry, z ręki albo ze stosu kart odrzuconych (nie możesz z talii)
3. Część kart ma efekty, które działają tylko jeżeli masz inną kartę fremenów.
Natomiast działanie fremeńska więź karty A nie zadziała, bo karta nie jest odkrywana, była zagrana wcześniej w turze.
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Drodzy użytkownicy mam pytanie co do karty intrygi: Udawany incydent. Karta " Walka"
Treść karty:
"Tracisz w konflikcie 3 swoich żołnierzy
punkt"
Czy w momencie wykładania karty od razu usuwam 3 swoich żołnierzy i dostaje punkt ( jeszcze przed roztrzygnieciu konfliktu) czy zostają oni w konflikcie i po rozstrzygnięciu konfliktu otrzymuje punkt dodatkowy?
Treść karty:
"Tracisz w konflikcie 3 swoich żołnierzy
Czy w momencie wykładania karty od razu usuwam 3 swoich żołnierzy i dostaje punkt ( jeszcze przed roztrzygnieciu konfliktu) czy zostają oni w konflikcie i po rozstrzygnięciu konfliktu otrzymuje punkt dodatkowy?
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Usuwasz i obniżasz odpowiednio swoją siłę w walce o 6. Jeżeli imałeś tylko 3 żołnierzy, to wypadasz z walki i nie uczestniczysz w rozstrzygnięciu. Sam grałem tę kartę bardzo długo źle, jak dla mnie tłumaczenie jest dość niefortunne. Jest w FAQ: (nazwa angielska to staged incident)Yosek pisze: ↑19 lis 2022, 09:13 Drodzy użytkownicy mam pytanie co do karty intrygi: Udawany incydent. Karta " Walka"
Treść karty:
"Tracisz w konflikcie 3 swoich żołnierzypunkt"
Czy w momencie wykładania karty od razu usuwam 3 swoich żołnierzy i dostaje punkt ( jeszcze przed roztrzygnieciu konfliktu) czy zostają oni w konflikcie i po rozstrzygnięciu konfliktu otrzymuje punkt dodatkowy?
https://boardgamegeek.com/filepage/2107 ... perium-faq
Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Dzięki za odpowiedź. Tak grałam, ale nie chciałam uwierzyć że to aż tak mocna karta

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady
Jest chyba na ostatniej stronie instrukcji wytłumaczenie ikon.
Czy mocna? No mocna, ale znowu 8 kredytów na zakup dość ciężko uzbierać. Zwłaszcza, że to efekt jednorazowy, a potem jedyne wykorzystanie to 3 pieniążki w fazie odkrywania.
