Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
dispe
Posty: 351
Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
Lokalizacja: WWA
Has thanked: 271 times
Been thanked: 109 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: dispe »

Lubię komiksy, mam nawet na półce "Chłopaków" ale w to nie wchodzę, po prostu co za dużo to nie zdrowo, potem się tylko kurzą te dodatki. Jedyne czym mnie CMON mógłby skusić jeszcze to jakiś crossover z Walking Dead.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 872
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 301 times
Been thanked: 291 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: KOSHI »

@japanczyk

Jednak miałeś rację. W 2 edycję można w zasadzie w montować wszystko. Nabyłem reboot boxa i wymiękłem jak zobaczyłem Big Lebowskiego w szlafroku, Seagala w żonobijce z wystającą samarą czy Rambo z worami pod oczami. Nie mam pytań. Jest ogień. :mrgreen: Wezmę te urban legends jak wyjdą jednak.

Dodatkowo nabyłem fort Hendrix i soldier pack. O ile do mechaniki żołnierzy się przekonałem (mając różne zombie talia się rozwadnia i nie wyskakują za często) tak mechanika all dice mi ostatecznie nie siadła. Za małe profity, za duże ryzyko. Może w kampanii z dedykowanymi postaciami to hula, ale w zwykłym zombicide bez Military decku słabo to funkcjonuje, chyba, że jakoś tą talię wmontujemy do gry. Mechanika nocy nie jest też najgorsza. Trzeba sporo walczyć wręcz co niweluje przewagę nad atakami dystansowymi z tej edycji. Niestety też skrojona jest bardziej pod kampanię, w której mamy przedmioty typu noktowizor czy karabiny do strzelania w nocy. Ja na razie gram tak, że podniesienie żółtego znacznika daje nam 1 przedmiot z Military deck za free.
Awatar użytkownika
Prus
Posty: 85
Rejestracja: 01 sie 2019, 12:17
Has thanked: 29 times
Been thanked: 37 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Prus »

Toksyczni i berserkowie bardzo poprawili u mnie grywalność, dołożyłem też wilki jako psy - gra zyskała, warto było. Dołożę jeszcze "atomową" abominację " i za radą KOSHI'ego wykorzystam 3 figurki abominacji z zestawu fantasy (dotąd miałem inne zastępstwo). Kruki chyba mnie nie przekonują. Czy warto szukać skinnerów, seekerów i VIPów? Na moje oko seekerzy mają może jakiś sens, skinerzy są słabsi, a VIPy miały uzasadnienie w jedynce, tu chyba nie za bardzo. Niech mnie ktoś poprawi, jeżeli się mylę.
Widziałem też pudełko Lost Zombivors... nie mam pojęcia co z nimi. Myślałem, że to drugie stadium Ocalałych, zamiast zgonu, ale mają swoje karty namnażania, więc nie wiem. Proszę o ewentualne wyjaśnienie co z nimi zrobić i czy warto to kupować.
Przy okazji - na mepel.pl pojawił się jakiś czas temu upgrade kit. Może ktoś już tutaj sygnalizował. Ja sporo przepłaciłem ściągając karty z Wielkiej Brytanii.
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 571
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 114 times
Been thanked: 208 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Zmij »

Prus pisze: 03 sie 2022, 20:53 Toksyczni i berserkowie bardzo poprawili u mnie grywalność, dołożyłem też wilki jako psy - gra zyskała, warto było. Dołożę jeszcze "atomową" abominację " i za radą KOSHI'ego wykorzystam 3 figurki abominacji z zestawu fantasy (dotąd miałem inne zastępstwo). Kruki chyba mnie nie przekonują. Czy warto szukać skinnerów, seekerów i VIPów? Na moje oko seekerzy mają może jakiś sens, skinerzy są słabsi, a VIPy miały uzasadnienie w jedynce, tu chyba nie za bardzo. Niech mnie ktoś poprawi, jeżeli się mylę.
Widziałem też pudełko Lost Zombivors... nie mam pojęcia co z nimi. Myślałem, że to drugie stadium Ocalałych, zamiast zgonu, ale mają swoje karty namnażania, więc nie wiem. Proszę o ewentualne wyjaśnienie co z nimi zrobić i czy warto to kupować.
Przy okazji - na mepel.pl pojawił się jakiś czas temu upgrade kit. Może ktoś już tutaj sygnalizował. Ja sporo przepłaciłem ściągając karty z Wielkiej Brytanii.
Lost zombivors nie ma zastosowania w 2nd edt jako że zmiana zasad wykluczyła zamianę w zombivors (tu się przegrywa jeżeli ktokolwiek zginie a w pierwszej edycji można było grać dalej jako nieumarły bohater)
Seekerzy, vipy za rzadko się będą pojawiać żeby byl sens ich dodawać, skinerzy za to fajni ale tylko zamiast zwykłych walkerow bo tak to rozrzedzą zbytnio deck namnażania i gra stanie się za prosta. Co do kruków to ich używam, mimo iż to poprostu lżejsza wersja psów. Im więcej szybko ruszających się przeciwników tym większą dynamikę działań gra na graczach wymusza co mi pasuje
Frozenwar
Posty: 71
Rejestracja: 02 paź 2019, 07:48
Has thanked: 6 times
Been thanked: 8 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Frozenwar »

Pojawił się filim na YouTube opowiadający o dodatku zombi ZC.
https://youtu.be/VHOpoe1aYPk
Awatar użytkownika
Dako
Posty: 895
Rejestracja: 13 paź 2021, 18:37
Has thanked: 277 times
Been thanked: 276 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Dako »

Takie pytania:
Ta nowa kampania Waszyngton ZC daje możliwość (po jej ukończeniu) wykorzystania jej zawartości w dalszej zabawie?
Bohaterowie, ekwipunek, kafelki mapy, nowe zasady jeszcze się przydadzą?
Jest to kompatybilne z podstawką, scenariuszami?
Czy to tylko jednorazowa kampanijna zabawa? A później należy to sprzedać?
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 571
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 114 times
Been thanked: 208 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Zmij »

Dako_W pisze: 08 sie 2022, 10:10 Takie pytania:
Ta nowa kampania Waszyngton ZC daje możliwość (po jej ukończeniu) wykorzystania jej zawartości w dalszej zabawie?
Bohaterowie, ekwipunek, kafelki mapy, nowe zasady jeszcze się przydadzą?
Jest to kompatybilne z podstawką, scenariuszami?
Czy to tylko jednorazowa kampanijna zabawa? A później należy to sprzedać?
Zasady i elementy do dnia i nocy (latarki)oraz allout dice (nowe kości wraz z deckiem przedmiotów do podmianki) można używać w każdym scenariuszu co zreszta polecam bo urozmaica rozgrywkę. Dodatkowo masz kilka nowych postaci do grania więc lepiej nie sprzedawać po przejsciu wg mnie
Zbaviec
Posty: 69
Rejestracja: 09 wrz 2020, 07:40
Has thanked: 39 times
Been thanked: 21 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Zbaviec »

Większość sprzętu z dodatku to ten sam sprzęt co z podstawki różni się jedynie dodaniem all-dice. Nowy sprzęt to ten z kart secret service, ale można go również dodać. Nie wiem jak z jego mocą czy jest na poziomie odpicowanego, czy na zwykłym poziomie, sam czekam na dodatek
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 872
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 301 times
Been thanked: 291 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: KOSHI »

W Forcie Military deck nieco ciekawszy od VIP z Washington i dużo lepszy pod względem Pimp Weapons. Dodatkowo Soldiers w pakiecie. I postacie mniej nastawione pod all out co jest dla mnie plusem, bo są bardziej uniwersalne. W Forcie są też granaty zapalne o zasięgu 2 i jest ich sporo także robi się sroga rozpierducha. Także wg. mnie Fort lepszy pod względem kontentu. Kampani nie grałem w obu przypadkach, bo nie zamierzam, także się nie wypowiem, która lepsza.
Awatar użytkownika
Prus
Posty: 85
Rejestracja: 01 sie 2019, 12:17
Has thanked: 29 times
Been thanked: 37 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Prus »

KOSHI pisze: 31 lip 2022, 10:52 ...Wezmę te urban legends jak wyjdą jednak...
Ja chyba też. "Dwójka" cierpi na brak abominacji z charakterem. Te cztery z podstawki są dość nijakie. Szczególnie blado wypadają w konfrontacji z trzema abominacjami z dodatku Zombie Bosses do CP/ZH. Po dołożeniu abominacji z "jedynki" stwierdziłem, że te są równie mdłe. Wściekły z jedną aktywacją jest praktycznie jak Pacjent 0, Toksyczny i A-Bomb niewiele lepiej. Tym trzem panom podziękuję. Gdybym miał oryginalne figurki, to pewnie by zostali, ale nie mam, korzystam z figurek zamiennych. Miejskie Legendy odchodzą nieco od leitmotivu gry, ale liczę, że grywalność na tym zyska.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 872
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 301 times
Been thanked: 291 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: KOSHI »

No szału nie robią. Podstawowe ssą, te z 1 ed też takie sobie. Toxic jeszcze daje radę, ale z drugiej strony to jest upierdliwa abo, bo bardzo szybko może zrobić gnój na planszy. Tak się zastanawiam, czy nie grać ostatecznie połączonym packiem urban + reboot... :?
Awatar użytkownika
Gab
Posty: 618
Rejestracja: 15 maja 2013, 00:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 101 times
Been thanked: 85 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Gab »

KOSHI pisze: 13 sie 2022, 12:13 No szału nie robią. Podstawowe ssą, te z 1 ed też takie sobie. Toxic jeszcze daje radę, ale z drugiej strony to jest upierdliwa abo, bo bardzo szybko może zrobić gnój na planszy. Tak się zastanawiam, czy nie grać ostatecznie połączonym packiem urban + reboot... :?
Dla mnie bersekerzy i toksyczne zombie to podstawka. Do tego opcjonalnie seekerzy. Nie dodaję kruków oraz Vip, ponieważ uważam, że są zupełnie niepotrzebne. Im więcej dodatków tym jest trudniej. Sama podstawka jest bardzo prosta, każdy kolejny dodatek/rodzaj zombie mocno podnoszą poziom rozgrywki. Jeśli chodzi o abominacje, to dobrą robotę robią te z Reboot Boxa - zwłaszcza Mumia gdzie nie ma rozgrywki, aby mi ta cholera nie wyszła.
Awatar użytkownika
Prus
Posty: 85
Rejestracja: 01 sie 2019, 12:17
Has thanked: 29 times
Been thanked: 37 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Prus »

Właśnie rozpakowałem Urban Legends, Waszyngton jeszcze w folii. Po rozpakowaniu Zombi Bosses tamte Abominacje jawiły mi się jako ogromne, do przesady. Pewnie dlatego te wydają mi się małe.
Dla mnie bersekerzy i toksyczne zombie to podstawka. Do tego opcjonalnie seekerzy. Nie dodaję kruków oraz Vip, ponieważ uważam, że są zupełnie niepotrzebne. Im więcej dodatków tym jest trudniej. Sama podstawka jest bardzo prosta, każdy kolejny dodatek/rodzaj zombie mocno podnoszą poziom rozgrywki.
Gram z berserkerami i toksycznymi, ale bez Abominacji z "jedynki". Mam też psy/wilki - wg mnie one najwięcej wnoszą jako dodatek, bardziej dynamizują rozgrywkę niż wymienieni wcześniej.
opulentus
Posty: 522
Rejestracja: 11 wrz 2016, 15:55
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 94 times
Been thanked: 29 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: opulentus »

Witam,
Otworzyłem właśnie przedsprzedażowe pudło Washington ZC i brakuje mi jednej żółtej karty ekwipunku Secret Service. Pomoże ktoś ją zidentyfikować?
Z zółtych mam:
- Ożeż x 2,
- Desert Eagle x2,
- Latarka x2,
- Tarcza Policyjna x2,
- Przekąska x1,
- Saperka x1,
- Glock 17 x4,
- Karabin Colt M16A4 x2,
- KA-BAR x4,
- MP5 x4,
- Zestaw Naprawczy x6,
- Gogle Noktowizyjne x2

W sumie 32, wg polskiej instrukcji powinny być 33 sztuki. (łącznie 95 kart ekwipunku)
Wg angielskiej instrukcji żółtych kart ekwipunku Secret Service powinno być 35. (łącznie 97 kart ekwipunku)
Awatar użytkownika
Prus
Posty: 85
Rejestracja: 01 sie 2019, 12:17
Has thanked: 29 times
Been thanked: 37 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Prus »

opulentus pisze: 16 wrz 2022, 11:28 Witam,
Otworzyłem właśnie przedsprzedażowe pudło Washington ZC i brakuje mi jednej żółtej karty ekwipunku Secret Service. Pomoże ktoś ją zidentyfikować?
Z zółtych mam:
- Ożeż x 2,
- Desert Eagle x2,
- Latarka x2,
- Tarcza Policyjna x2,
- Przekąska x1,
- Saperka x1,
- Glock 17 x4,
- Karabin Colt M16A4 x2,
- KA-BAR x4,
- MP5 x4,
- Zestaw Naprawczy x6,
- Gogle Noktowizyjne x2

W sumie 32, wg polskiej instrukcji powinny być 33 sztuki. (łącznie 95 kart ekwipunku)
Wg angielskiej instrukcji żółtych kart ekwipunku Secret Service powinno być 35. (łącznie 97 kart ekwipunku)
Sprawdzę przy najbliższym graniu, ale wydaje mi się, że są dwie saperki.
Awatar użytkownika
Prus
Posty: 85
Rejestracja: 01 sie 2019, 12:17
Has thanked: 29 times
Been thanked: 37 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Prus »

Wczoraj zagrałem - są dwie saperki.
Natomiast wg angielskiej instrukcji też są 33 karty, nie 35.
opulentus
Posty: 522
Rejestracja: 11 wrz 2016, 15:55
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 94 times
Been thanked: 29 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: opulentus »

Prus pisze: 04 paź 2022, 09:50 Wczoraj zagrałem - są dwie saperki.
Natomiast wg angielskiej instrukcji też są 33 karty, nie 35.
Dzięki za pomoc. Bazowałem na angielskiej niefinalnej wersji instrukcji, może stąd ta rozbieżność.
Awatar użytkownika
Prus
Posty: 85
Rejestracja: 01 sie 2019, 12:17
Has thanked: 29 times
Been thanked: 37 times

Zombicide - Waszyngton ZC - pierwsze wrażenia

Post autor: Prus »

Jestem przed ostatnim scenariuszem, ale wydaje się, że z przyczyn obiektywnych rozegramy go nie prędko, więc pozwolę sobie na recenzję dodatku Waszyngton ZC.
Nadmienię, że gramy we dwójkę (każdy po 3 Ocalałych z dodatku), mamy Toksycznych, Wściekłych, Atomową Abominację, Miejskie Legendy i Wilki/Psy. Dołożyłem też Wilczą Abominację, która stanowi swoisty bufor i pojawia się po wyczerpaniu figurek wilków zamiast ich pierwszej dodatkowej aktywacji (raz trafiły mi się trzy karty Psów/Wilków w jednej fazie namnażania, a że byliśmy już w „czerwonym” więc rozłożyły mi dobrze rokującą rozgrywkę). Poza tym nie wprowadziłem chyba żadnych home rules, może poza tymi, które „wymusiła” kampania i paroma drobiazgami, ale o tym później.

Co jest fajne…
1. Tryb noc/dzień – bardzo podnosi jakość rozgrywki, zresztą za radą jednego z forumowych kolegów z dobrym skutkiem wprowadziłem go prowizorycznie przed zakupem dodatku.
2. Kości „idź na całość” – miałem wątpliwości, ale to świetna sprawa. Koniec z zachowawczym kolekcjonowaniem arsenału, teraz broń się zacina, przegrzewa, łamią się ostrza maczet. Większa dynamika gry, do tego fajne połączenie z cechami nowych Ocalałych. Byłem przekonany, że to zupełnie mi nie podejdzie, tymczasem… strzał w dziesiątkę. Rozważam wprowadzenie tego do Czarnej Plagi.
3. Nowi Ocalali – są chyba nieźle zbalansowani, przynajmniej u nas rozwijają się w miarę równomiernie. Ważna jest obecność Antona, który ma raczej słabe cechy, ale szybko zdobywa zdolność zabijania Abominacji. Tu warto rozważyć własne home rules, które sprawią, że część Abominacji można zabić tylko mołotowem, bo inaczej Anton może stać się bogiem wojny.
4. Sam tryb kampanii – ciągłość, fabularne karty zamiast znaczników celów, rozwój postaci – to wszystko na plus. Raczej na plus.

… a co mniej
1. Zachowywanie ekwipunku ze scenariusza na scenariusz – teoretyczne jest to fajnie dopracowane, ale w praktyce działa tak sobie. Ocalali wchodzą do gry uzbrojeni po zęby i jest za łatwo. Brak tego trudnego początku, który zawsze lubiłem. Najpierw dołożyliśmy dodatkową kość do losowania, by podnieść poprzeczkę, co niewiele dało i w końcu odpuściliśmy. Nowy scenariusz zaczynamy z „szarą” bronią, innego ekwipunku nie można zachować i takie rozwiązanie zdecydowanie polecam innym.
2. Umiejętności Kampanii – są fajne, ale jest ich trochę i obsługując kilka postaci czasem trudno całość ogarnąć. Poza tym Ocalali pod koniec robią się dość silni. U mnie w okolicach siódmego czy ósmego scenariusza mieli już po pięć dodatkowych zdolności. Można rozważyć, czy od pewnego momentu nie przejść na dodatkowe akcje, zamiast dodatkowych zdolności.
3. Czas rozgrywania scenariuszy jest mocno zaniżony. W instrukcji 45 minut, w rzeczywistości pół dnia. Może przyczyniły się do tego moje dodatki jak Psy, Toksyczni itd., ale czas podany przez producenta jest na pewno niedoszacowany.
4. Liniowość i mała regrywalność – niby tak, ale nie jest tak źle. Po rozegraniu całej kampanii rozpoczęcie jej od nowa raczej nie wchodzi w rachubę, ale po pewnym czasie można śmiało do nie wrócić. Trochę gorzej było przy powtarzaniu scenariuszy, bo wiadomo co jest na kartach celów. Z drugiej strony, w niektórych sytuacjach była możliwość rozmieszczenia kart celów losowo, z niewielkim uszczerbkiem dla samego scenariusza.

Wrażenia
Pierwsze scenariusze wypadły blado, ale chyba przy trzecim zrobiło trudniej i ciekawiej. Gra stała się dużo bardziej interesująca, pojawił się lekki wątek fabularny i walor przygody, których brak dotąd uważałem za mankament Zombicide’ów. Teraz przy ostatnich scenariuszach jakby wraca rutyna, ale ogólnie gra się bardzo fajnie. Jeżeli ktoś lubi 2.edycję, to dodatek wydaje się obowiązkowy.

Inne home rules w 2.ed
1. Umiejętność Kampanii „Co za smród” – chyba lepiej działa wg zasad CP, czyli przeszukanie gdy Ocalały zabije ostatniego Zombi w swojej strefie. Wg zasad 2.ed przeszukanie następuje, gdy zginie ostatni Zombi w strefie, co oznacza zbiorowe przeszukania, wszyscy są uzbrojeni w moment i całość idzie zbyt gładko.
2. Zawsze losuję, a nie wybieram, którędy pójdą Zombi, kogo uprowadzi porywacz, kogo upatrzy sobie krokodyl itd. Tylko rany rozdaję Ocalałym wg własnych preferencji.
3. Zdolność „Broń do pary”, którą dysponuje na starcie Doug z podstawowego składu jest słaba (Doug jest chyba najsłabszą postacią) i upierdliwa (przeszukiwanie całej talii, inni się niecierpliwią, potem okaże się, że nie ma, a czy można szukać wśród kart odrzucanych… same kłopoty). Przyjąłem, że gdy Doug trzyma w jednej ręce broń podwójną „niebieską” lub podwójną Secret Service, a drugą rękę ma wolną, to liczy się za dwie bronie. I już. Tak jest łatwiej, prościej i przyjemniej.
4. Próbowałem też innych modyfikacji, ale zwykle od nich odstępowałem. Czytelność i intuicyjność zasad Zombicide'ów jest ich wielkim atutem. Przekombinowane reguły zazwyczaj szkodzą płynności rozgrywki.
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1362
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 26 times
Been thanked: 299 times
Kontakt:

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Portal Games »

Cześć! W piątek udostępniliśmy dodatkowy solo-scenariusz do Zombicide. Jeżeli jeszcze nie pobraliście materiału, podajemy link tutaj:

https://portalgames.pl/pl/misja-na-week ... ombicide/

Obrazek
Moonz
Posty: 284
Rejestracja: 14 sty 2022, 13:55
Has thanked: 60 times
Been thanked: 28 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Moonz »

Przeczytałem cały wątek i chciałbym potwierdzić. Dokupując Comlete Upgrade Kit, mam tak naprawdę masę dodatkowej zawartości- tyle, że bez figurek, ale te można załatwić domowymi sposobami si? 70 ocalałych do 2 edycji, to jakaś absurdalna liczba :D. Czy wykorzystanie tych postaci jest jakoś ograniczone?
MgK1989
Posty: 322
Rejestracja: 10 cze 2014, 10:34
Has thanked: 54 times
Been thanked: 126 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: MgK1989 »

Nie polecam wrzucać wszystkich 70 surwów do jednej gry:p takie ograniczenie:p
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2097
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 434 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: tomp »

Moonz pisze: 28 sty 2023, 19:53 Przeczytałem cały wątek i chciałbym potwierdzić. Dokupując Comlete Upgrade Kit, mam tak naprawdę masę dodatkowej zawartości- tyle, że bez figurek, ale te można załatwić domowymi sposobami si? 70 ocalałych do 2 edycji, to jakaś absurdalna liczba :D. Czy wykorzystanie tych postaci jest jakoś ograniczone?
z dostępnej puli ocalałych, wybierasz 6 na scenariusz.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Moonz
Posty: 284
Rejestracja: 14 sty 2022, 13:55
Has thanked: 60 times
Been thanked: 28 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Moonz »

Tak rozumiem, że wybieram 6, ale mam do wyboru 70? W sensie jak nie wnikam w figurki to mogę grać każdym z tych kart używając zastępczych? To samo tyczy sie kruków, ogarniam figurki/zamienniki i można grać?
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2097
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 434 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: tomp »

rozumiem, że masz dostęp do karty postaci, ale brakuje ci figurki. Ja nie widzę powodu, a korzystać z zastępczej figurki.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Moonz
Posty: 284
Rejestracja: 14 sty 2022, 13:55
Has thanked: 60 times
Been thanked: 28 times

Re: Zombicide: 2nd Edition / 2 Edycja (Raphaël Guiton, Jean-Baptiste Lullien, Nicolas Raoult)

Post autor: Moonz »

Od początku, bo mijam sie z wami. Czy postacie zawarte w Zombicide Complete Upgrade Pack moge wykorzystać dowolnie w podstawce 2 ed. Czy są jakieś ograniczenia, typu scenariusze? Pytanie może z czapki, ale nie grałem w tę grę, a planuje zakupy/kompletowanie.
ODPOWIEDZ