ixi24 pisze: ↑22 paź 2022, 22:22
4 postacie to dla mnie za dużo, a nie chcesz też, aż tyle ułatwiać i robić z tego tylko gry paragrafowej
Trochę żartowałem, a trochę nie.
Są w tej grze przynajmniej dwa miejsca, które zapamiętałem jako irytujące i losowe. Gdyby TG był grą komputerową, to zapisałbym ją przed wejściem do nich, znalazł optymalną drogę i potem już przechodził tylko mając to w pamięci, żeby jak najmniej stracić i jak najwięcej zyskać. Lokacje te nic fabularnie nie wnoszą, nie ma w nich żadnych ciekawych wyborów i sprowadzają się w zasadzie do tego, ile masz energii, ile testów uda ci się wykonać i czy akurat znajdziesz dobrą drogę do przodu. Trochę epoka wczesnych gier przygodowych Sierry i sztuczne wydłużanie czasu rozgrywki. Tam naprawdę nic nie stracisz, jak zrobisz z tego paragrafówkę.
Miejsca te wrzucam w spoiler, chociaż w zasadzie dopóki się ich nie znajdzie, to nazwy raczej nikomu nic nie powiedzą.
Rozwój postaci jest imo zbyt wolny, za bardzo restrykcyjny i właśnie dlatego powstają takie listy, jak ta podlinkowana. Jeśli bawi Cię grind, to możesz grać zgodnie z zasadami. Jeśli bawi Cię przygoda, to zachęcam do tego, aby tak od 3-4 rozdziału przestać się jakoś bardzo przejmować zasobami i gasnącymi menhirami oraz od 2-3 rozdziału przyspieszyć nieco rozwój postaci właśnie przez dociąganie kart walki/dyplomacji przy okazji każdego awansu.
Co do 4 postaci - powiedzmy, że jest w grze sporo sytuacji, w których któraś z postaci w drużynie może pomóc (albo zepsuć
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
. Chociaż w sumie można zagrać raz na 2, a drugi raz na 2-3, bo faktycznie ścieżki w kampanii są co najmniej dwie i obie nawet ciekawe. Z echami przeszłości jeszcze nie grałem, może tam jeszcze inne rzeczy dochodzą.