Lossentur pisze: ↑
Hm*... trochę wygląda mi to na nietrafione oczekiwania względem dokonanego zakupu. Mianowicie ta gra nigdy nie miała być o postaciach "od zera do bohatera" - czyli o epickim, dającym się odczuć na każdym kroku rozwoju postaci, gdzie zaczynając gre mamy problem ze zwykłym goblinem czy szkieletem, a kończymy zabijając i młócąc wszystki złołi w zasięgu wzroku. Wydaje mi się, że tu mamy starcia z potężnymi bestiami i średnio jest tu miejsce na umieszczenie takiego dorodnego, pełnego systemu rozwoju postaci... Zdecydowanie ta gra była i jest opisywana jako prowadzenie konkretnej grupy bojowej do walki ze złem. Wyszkolonej i zaprawionej w bojach. I zabawa wydaje mi się jest tu nastawiona na mieszanie składów, szukanie synergii i właśnie dowolny mix w każdej chwili kiedy tylko tego zapragniemy i to nawet z nowymi graczami
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
. I to jest nawet zalecane. Baw się ustawieniami, baw się postaciami, mieszaj je i szukaj skutecznej drogi do zwycięstwa. Tu nie ma oglądania się za siebie, że jestem w 7 rozdziale, trochę mi się znudziło granie moim wykokszonym wojownikiem, chętnie zagrałbym magiem, ale musiałbym od początku...
Kolejną sprawą jest fabuła. Ona jest w tej grze bardzo konkretna, ale służy do opisu świata, poczucia go, wniknięcia w niego poprzez opis mnóstwa sytuacji i miejsc z niego. Też nie doszukałem się wcześniej, aby to miała być gra o narracji w której cały świat zmienia się jak np. w Tainted Grail na skutek naszych decyzji. Twórcy wprowadzili klimatyczne wprowadzenie dla chętnych - jeśli chcesz, proszę bardzo - spróbuj wytropić, znaleźć ślady, rozwiązać łamigłówkę przed spotkaniem z tą maszkarą, po drodze możesz kogoś spotkać, komuś pomóc, poznać nowe miejsca. Wszystko to ma sprawić, że poprostu ten świat i okoliczności w nim zachodzące będą Ci bliższe, wczujesz się bardziej w to. Nie oczekiwałbym od tego wodotrysków jak od prawdziwego RPG. Dla mnie to akurat normalne i niczym zaskakujące nie jest, że ta eksploracja jest czasowo ograniczona i że początek i koniec są podobne - czyli kończy się to zawsze spotkaniem ze złołem z danego rodziału (bo chyba nie da się ich uniknąć). Ta gra aż krzyczy, że to w niej jest, więc czego oczekiwałeś? xD
I na koniec jedna rzecz- dla każdego, kto już raz to przeszedł, albo mu się nie chce można to przyspieszyć , aby zająć się prawdziwym mięskiem.
Lektor dla mnie robi robotę
Ostatnia rzecz to uwagi do walki - odniosłem totalnie inne odczucia i wszystko, ale to wszystko mi tam współgra i działa. Zwłaszcza przy reakcjach złoli. Mechanice battleflow, kości lub kart, ten system wygląda co najmniej bardzo dobrze.
W każdym razie - to Twoja opinia, ja ją szanuję. Nie mniej uważam patrząc po Twoich oczekiwaniach, że skoro napisałeś co napisałeś powinieneś kupić inny tytuł, bo po prostu w nim nie ma rzeczy na których Ci zależy i których potrzebujesz/oczekiwałeś
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
W każdym wątku o każdej grze powinny być i dobre i złe wrażenia, aby Ci mniej zdecydowani mogli sobie pomóc przy wyborze.
*zanim poleje się na mnie fala krytki, tak, nie grałem jeszcze. Ale jako osoba inwestująca w all in przy reprincie... odpowiednio zgłębiłem temat. Delikatnie mówiąc. Przeczytana połowa wpisów na BGG, Obejrzałem gameplay z walk (nie jeden), przeczytałem o postaciach, mechanikach, zainstalowałem aplikację i odsłuchałem sobie trochę początkowych skryptów, zapoznałem się z instrukcją i takie tam, więc jako tako czuję się jako osoba, która pomimo (jeszcze) braku fizycznej kopii gry, coś na ten temat wie. I cholernie nie mogę się doczekać, aż to wpadnie w moje ręce
Zdrówka
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)