Napad na Doomrock - Pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
madyoss
Posty: 66
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:58
Has thanked: 13 times
Been thanked: 47 times

Napad na Doomrock - Pytania i wątpliwości

Post autor: madyoss »

1. Furia: z jakim poziomem Furii Tyrani zaczynają się starcie??? (brak tej informacji w instrukcji)
Domyślnie zero.
2. Karty Aktywacji z ilustracją Sług lub Tyrana na rewersie. W instrukcji stoi, że tych drugich używamy tylko podczas starcia rangi III, a tymczasem pierwsi Tyrani pojawiają się – wraz ze Sługami – już w starciu II (np. Widmo Zagłady). I co teraz? Mimo obecności Tyrana, mam używać tylko talii ze Sługą na rewersie? Czy też jednak mam użyć talii z Tyranem? Druga rzecz – po co są dwie różne talie Aktywacji, jeśli są funkcjonalnie identyczne (różnią się tylko karcianymi kolorami)?? Podejrzewam, ALE NIE MA O TYM ANI SŁOWA W INSTRUKCJI, że po to, aby właśnie używać osobnej talii ze Sługą do aktywowania Sług, a tej z Tyranem – do aktywowania Tyrana, jeśli oba te rodzaje wrogów pojawiają się podczas tego samego starcia (a pojawiają się już w II Starciu). Czy tak?
W starciach aktu drugiego nie należy używać drugiej talii lecz aktywować bossa za tej samej talii Sług.
3. Epik Doomonomicon: „Natychmiast po stracie przynajmniej 1 PZ dobierz ekstra kość”. Czy dobieram ją za każdym razem, gdy stracę PZ? Czyli jeśli w jednej rundzie stracę dwukrotnie Przy w wyniku dwóch różnych ataków, to dostanę w sumie 2 kości w tej rundzie?
Za każdym razem.
4. Zdarzenie Dziczy Wesoły Kupiec daje nam alternatywę: odrzuć 1 żeton Heroizmu... LUB odrzuć 1 Grat... Co się dzieje, kiedy nie mogę wybrać żadnej z opcji, bo drużyna nie ma ani tego, ani tego? Ignorujemy kartę? A jeśli tak, to czy pozostałe karty Zdarzeń też możemy sobie ot tak, zignorować?
Efekty zdarzeń działają tak samo jak efekty lokalizacji na str 8.
Czyli dobieramy lub odrzucamy znaczniki ‘jeśli to możliwe’.
Czyli jeśli w EFEKCIE (nie koszcie) lokalizacji lub zdarzenia jest np -1 heroizm a nie mamy tego heroizmu, to rozpatrujemy resztę tego efektu.
W przypadku tego zdarzenia mamy składnię w drugim efekcie ‘Odrzuć 1 Grat, żeby…’ co sugeruje warunek i tego nie możemy zignorować.
Innymi słowy w tym zdarzeniu, jeśli nie mamy żadnego Grata to możemy wybrać tylko pierwszą opcję.
5. Obszar Opuszczona kopalnia: lokacja „Wysadź wejście” głosi, że płacimy Heroizmem, żeby otrzymać Heroizm (dziwne, ale przynajmniej klarowne ), ale stoi tam też: „Nie pobieraj premii za eksplorację” - wg instrukcji nie ma żadnych „premii za eksplorację”, jest natomiast „premia za wyczerpanie” (Obszaru). Rozumiem, że o to tu chodzi?
Tak. Dopiszę ten przypadek w erracie.
6. Obszar Sklep z przedmiotami: rozumiem, że zapis „Obóz (+2 PZ)” poniżej liczby Sekretów to premia właśnie za wyczerpanie tego Obszaru? Jeśli tak, to czy jest to opcja jednorazowa czy też będzie można korzystać z tego Obozu także w przyszłości? Druga rzecz – skoro to Obóz, to zgodnie z regułami można tam też dokonać Awansu?
Jednorazowy obóz, nagroda za wyczerpanie jest przyznawana jednorazowo. Podczas obozów można dokonywać awansów.
7. Obozowanie na niektórych Obszarach (np. Wieża Maga) dodają Osłabienie, zamiast je odejmować. Rozumiem, że to celowy zapis, a nie pomyłka? (a jakie jest fabularne wyjaśnienie takiego utrudnienia życia graczom? )
Akurat wieża maga zawiera błąd, to jest zbyt ciężki obóz jak na obóz w mieście (powinno być minus osłabienie). Nie ma innych błędów w efektach obozów.
8. Zdolność startowa Łotra – Zniknięcie: „Dobierz żeton Ukrycia, następnie wybierz jedno...”. W regułach stoi, że w danym momencie mogę mieć tylko 1 żeton Ukrycia, a zatem po co na tej Zdolności są dwa Ładunki (Runy)? To umiejka z Inicjatywą, więc załóżmy, że pierwszy raz pobieram żeton Ukrycia podczas Fazy Inicjatywy, ale i tak będę mógł go wykorzystać dopiero podczas Fazy Sług/Tyrana (tak głoszą zasady Ukrycia na kartach Starć). Ale wtedy będzie już za późno, żeby skorzystać z tej Zdolności po raz drugi, bo zgodnie z zasadami, ze Zdolności korzystamy wyłącznie w Fazie Inicjatywy (co zrobiliśmy) oraz Fazie Bohaterów, kiedy już żadni wrogowie nie są aktywowani, czyli wykorzystanie Ukrycia nie jest możliwe…
Zdolności z inicjatywą mogą być aktywowane zarówno w fazie inicjatywy jak i w fazie bohaterów. To jest zapisane na str 18.
Jeśli to nie jest dostateczną odpowiedzią, dodam że można po sobie wydać i zyskać kilka razy ukrycie, np na efekt na karcie starcia. Ponadto efekty redukowania pancerza (np karta zniknięcie) się kumulują.
9. Kradzież kości – w instrukcji stoi: „... Bohater musi wybrać jedną ze swoich przypisanych do Zdolności kości...”. Czy to oznacza, że koniecznie muszę wybrać kość z jeszcze nieaktywowanej Zdolności, a nie mogę wybrać którejś z już zdjętych kości ze Zdolności, którą wykorzystałem wcześniej, w fazie Inicjatywy? Byłoby to chyba trochę dziwne, bo tym samym mógłbym się ustrzec przed kradzieżą kości, wykorzystując wszystkie już w fazie Inicjatywy (takie rozwiązanie podwójnie premiowałoby graczy ze Zdolnościami z Inicjatywą...).
Trzeba usuwać kości z kart, czyli z jeszcze nie wykorzystanych kości.
10. Końcowa walka (III Starcie): czy musi się odbyć podczas pobytu w Doomrock, czy też wystarczy odkryć ten Obszar, ale potem wrócić na którąś z wcześniejszych kart i tam wyczerpać żetony czasu, odpalając finałowe starcie?
Wystarczy raz odwiedzić, potem jeszcze można ewentualnie gdzieś się ruszyć.
Proponuję też rozgrywki w formacie szybkim z zapisem. Wariant opisany jest tutaj:
https://docs.google.com/document/d/1Ecb ... sp=sharing
To jest domyślny tryb rozgrywki w wersji Ultimate.
11. Zapis w Instrukcji (s. 19, lewa kolumna) Odepchnięcie: „Jeśli ten efekt jest odkryty na przeciwniku, gracze mogą go zignorować i nie odpychać przeciwnika” stoi w sprzeczności z zapisem w kolumnie prawej na tej samej stronie: „Kiedy Postać zostaje Odepchnięta, musi wykonać przymusowy Ruch do nowej, pustej grupy”. Mogę się domyślać, że nadrzędna jest pierwsza z wymienionych reguł (czy tak?), ale w takim razie – dla jasności – należałoby ją powtórzyć też w zapisie późniejszym, w prawej kolumnie.
Można ignorować odepchnięcia powodowane przez Bohaterów, ale tylko te spowodowane znacznikami osłabienia. Nie Można ignorować odepchnięcia np wywołanych efektem ataku Paladyna.


Link do erraty:
https://docs.google.com/document/d/1LRu ... 9QxXA/edit
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2019
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1493 times
Been thanked: 1142 times

Re: Napad na Doomrock - Pytania i wątpliwości

Post autor: Bruno »

Bardzo dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienia dot. moich licznych wątpliwości!
Pisałem je po pierwszej partii, bez zapoznania się ze wszystkimi materiałami z gry (żeby nie psuć sobie zabawy na przyszłość), ale po Twojej odpowiedzi przejrzałem np. inne planszetki starć i faktycznie kilkukrotne wybieranie stanu Ukrycie ma sens, bo nie zawsze jego efekty odpalają się w fazie aktywacji wrogów.
Na podstawie Twoich odpowiedzi sugeruję jednak, żeby kilka rzeczy zostało wyraźnie doprecyzowanych w instrukcji wersji "ultimate", bo nie wynikają one z dotychczasowych zapisów:
madyoss pisze: 06 gru 2021, 09:59 1. Furia: z jakim poziomem Furii Tyrani zaczynają się starcie??? (brak tej informacji w instrukcji)
Domyślnie zero.
madyoss pisze: 06 gru 2021, 09:59 W starciach aktu drugiego nie należy używać drugiej talii lecz aktywować bossa za tej samej talii Sług.
madyoss pisze: 06 gru 2021, 09:59 3. Epik Doomonomicon: „Natychmiast po stracie przynajmniej 1 PZ dobierz ekstra kość”. Czy dobieram ją za każdym razem, gdy stracę PZ? Czyli jeśli w jednej rundzie stracę dwukrotnie Przy w wyniku dwóch różnych ataków, to dostanę w sumie 2 kości w tej rundzie?
Za każdym razem.
madyoss pisze: 06 gru 2021, 09:59 Efekty zdarzeń działają tak samo jak efekty lokalizacji na str 8.
Czyli dobieramy lub odrzucamy znaczniki ‘jeśli to możliwe’.
madyoss pisze: 06 gru 2021, 09:59 Ponadto efekty redukowania pancerza (np karta zniknięcie) się kumulują.
madyoss pisze: 06 gru 2021, 09:59 Można ignorować odepchnięcia powodowane przez Bohaterów, ale tylko te spowodowane znacznikami osłabienia. Nie Można ignorować odepchnięcia np wywołanych efektem ataku Paladyna.
madyoss pisze: 06 gru 2021, 09:59 10. Końcowa walka (III Starcie): czy musi się odbyć podczas pobytu w Doomrock, czy też wystarczy odkryć ten Obszar, ale potem wrócić na którąś z wcześniejszych kart i tam wyczerpać żetony czasu, odpalając finałowe starcie?
Wystarczy raz odwiedzić, potem jeszcze można ewentualnie gdzieś się ruszyć.
Bardzo cieszy, że gracze mają wsparcie Autora gry w lepszym zrozumieniu nie zawsze intuicyjnych zasad :wink: Mimo czasem gorzkiego tonu moich uwag/pytań, kiibicuję projektowi "Napad na Doomrock" i liczę na wypasioną polską wersję "ostateczną"!
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
dannte
Posty: 725
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 420 times

Re: Napad na Doomrock - Pytania i wątpliwości

Post autor: dannte »

madyoss pisze: 06 gru 2021, 09:59Akurat wieża maga zawiera błąd, to jest zbyt ciężki obóz jak na obóz w mieście (powinno być minus osłabienie). Nie ma innych błędów w efektach obozów.
Wow, zawsze byłem przekonany, że to zamierzone. W końcu to spanie pod wieżą na twardym kamieniu (ilustracja wieży nie zachęca do obozowania). Sądziłem, że to taki inside-joke - niby jest opcja Obozowania w takim miejscu, ale kto o zdrowych zmysłach by się na to zdecydował? :mrgreen:

Jak dla mnie nie wymaga erraty wcale a wcale :)
Podbipięta
Posty: 16
Rejestracja: 27 mar 2020, 16:24
Been thanked: 1 time

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: Podbipięta »

Dzień dobry , czy ktoś może mi wyjaśnić zasady Furii ?
Rzucam kością na początku starcia i jak wypadnie 1 to znaczy ,że mam jedną rundę na pokonanie wszystkich wrogów ?
Żniwiarze nie mają w ogóle w zdolnościach aktywacji napisane Furia +/- i nie rozumiem za bardzo tej cechy na karcie wrogów , a w instrukcji jest to bardzo oszczędnie wyjaśnione .
Dziękuję z góry za pomoc !
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2019
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1493 times
Been thanked: 1142 times

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: Bruno »

Podbipięta pisze: 16 sty 2022, 20:55 Dzień dobry , czy ktoś może mi wyjaśnić zasady Furii ?
Rzucam kością na początku starcia i jak wypadnie 1 to znaczy ,że mam jedną rundę na pokonanie wszystkich wrogów ?
Dosłownie w pierwszym zdaniu pierwszego posta w tym wątku jest odpowiedź na to pytanie - czytałeś ten niedługi wątek? :wink:

Kość Furii służy przede wszystkim do oznaczania jej aktualnej wartości (być może w niektórych skryptach walk jest też polecenie rzucenia kością, by określić nowy poziom Furii? Nie wiem, nie znam wszystkich arkuszy na pamięć).

Wskaźnik Furii nie wyznacza też żadnego limitu liczby rund starcia. To niefortunne zdanie z instrukcji może wprowadzać zamieszanie, ale chodzi w nim tylko o to, że im dłużej trwa starcie, tym większa będzie Furia wrogów, co skutkuje tym, że są oni coraz skuteczniejsi (morderczy) w walce. Tym samym Furia de facto ogranicza czas trwania starcia i zapobiega klinczom, w wyniku których walki ciągnęłyby się w nieskończoność.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Podbipięta
Posty: 16
Rejestracja: 27 mar 2020, 16:24
Been thanked: 1 time

Re: Napad na Doomrock (Tomek Stasiak)

Post autor: Podbipięta »

Bruno pisze: 17 sty 2022, 02:21
Podbipięta pisze: 16 sty 2022, 20:55 Dzień dobry , czy ktoś może mi wyjaśnić zasady Furii ?
Rzucam kością na początku starcia i jak wypadnie 1 to znaczy ,że mam jedną rundę na pokonanie wszystkich wrogów ?
Dosłownie w pierwszym zdaniu pierwszego posta w tym wątku jest odpowiedź na to pytanie - czytałeś ten niedługi wątek? :wink:

Kość Furii służy przede wszystkim do oznaczania jej aktualnej wartości (być może w niektórych skryptach walk jest też polecenie rzucenia kością, by określić nowy poziom Furii? Nie wiem, nie znam wszystkich arkuszy na pamięć).

Wskaźnik Furii nie wyznacza też żadnego limitu liczby rund starcia. To niefortunne zdanie z instrukcji może wprowadzać zamieszanie, ale chodzi w nim tylko o to, że im dłużej trwa starcie, tym większa będzie Furia wrogów, co skutkuje tym, że są oni coraz skuteczniejsi (morderczy) w walce. Tym samym Furia de facto ogranicza czas trwania starcia i zapobiega klinczom, w wyniku których walki ciągnęłyby się w nieskończoność.
Teraz czytałem bo administrator wkleił moje pytanie do tego wątku :) dziękuję za odpowiedź !
Awatar użytkownika
atom90
Posty: 18
Rejestracja: 22 cze 2018, 14:29
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Napad na Doomrock - Pytania i wątpliwości

Post autor: atom90 »

Graliśmy w 3 doszliśmy do ostatniego starcia i wylosowało nam "Maszyna zagłady" Aktywowaliśmy 3 nogi bo według arkusza aktywujemy po jednym sługusie. Potem zabijaliśmy 3 nogi no i przechodziliśmy do nawalania Tyrana. Potem po zakończeniu rundy nogi sie odnawiały i powtarzaliśmy to czyli aktywowaliśmy znów nogi. Tylko w sumie nigdy nie doszło do aktywacji Tyrana. Pojedynek poszedł dość łatwo. Czy robiliśmy coś źle?
Awatar użytkownika
madyoss
Posty: 66
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:58
Has thanked: 13 times
Been thanked: 47 times

Re: Napad na Doomrock - Pytania i wątpliwości

Post autor: madyoss »

Tyran zawsze aktywuje się raz po sługusach bez względu na to ile razy aktywują się sługusi i bez względu na ilość bohaterów.
Aktywacja Tyrana to oddzielna faza w rundzie walki.
Awatar użytkownika
atom90
Posty: 18
Rejestracja: 22 cze 2018, 14:29
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Napad na Doomrock - Pytania i wątpliwości

Post autor: atom90 »

madyoss pisze: 23 lut 2022, 13:40 Tyran zawsze aktywuje się raz po sługusach bez względu na to ile razy aktywują się sługusi i bez względu na ilość bohaterów.
Aktywacja Tyrana to oddzielna faza w rundzie walki.
Dzięki za szybką odpowiedź. No to, źle zagraliśmy... coś nam nie pasowało nie umiałem tego doczytać w instrukcji. a w 2 starciu (2 poziom) tyran też się aktywuje?
Dla przykładu Szamańska Banda. Więc jeśli jest nas 3 to kazdy aktywuje po 2 gobliny czyli 6 goblinów, a potem jeszcze zostaje aktywowany Szaman (Tyran)?

Jeśli zostaje sam tyran to tylko aktywuje się raz Tyrana i przechodzimy do akcji bohaterów?

I jeszcze pytanie. Jeśli kończy się runda, to w nowej "aktywacje" spadają i można znów aktywować potwory z poprzedniej rundy jeśli nie zostały ubite.

ps.
W starciu 3 uzywa się dwie talie. Sługusów dla aktywacji slugi i Tyrana dla aktywacja Tyrana, a w starciu 2 poziomu używa się dla Tyrana i sługusów talii sługusów? Dobrze rozumiem?
Awatar użytkownika
madyoss
Posty: 66
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:58
Has thanked: 13 times
Been thanked: 47 times

Re: Napad na Doomrock - Pytania i wątpliwości

Post autor: madyoss »

2 starciu (2 poziom) tyran też się aktywuje
Tak. Aktywuje się go z tej samej talii z której aktywowane są miniony.
Dla przykładu Szamańska Banda. Więc jeśli jest nas 3 to kazdy aktywuje po 2 gobliny czyli 6 goblinów, a potem jeszcze zostaje aktywowany Szaman (Tyran)?
Tak, Tyran zawsze się aktywuje o ile jeszcze żyje.
Jeśli zostaje sam tyran to tylko aktywuje się raz Tyrana i przechodzimy do akcji bohaterów?
Tak
jeszcze pytanie. Jeśli kończy się runda, to w nowej "aktywacje" spadają i można znów aktywować potwory z poprzedniej rundy jeśli nie zostały ubite.
Tak
W starciu 3 uzywa się dwie talie. Sługusów dla aktywacji slugi i Tyrana dla aktywacja Tyrana, a w starciu 2 poziomu używa się dla Tyrana i sługusów talii sługusów? Dobrze rozumiem?
Tak. Dokładnie to powinno być tak że używa się dodatkowej talii aktywacji wtedy gdy używa się dodatkowego arkusza do walki, czyli w przypadkach gdzie np Smok ma losowe Sługi z poziomu 1.
Awatar użytkownika
atom90
Posty: 18
Rejestracja: 22 cze 2018, 14:29
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Napad na Doomrock - Pytania i wątpliwości

Post autor: atom90 »

Ahh czyli w wypadku starcia Maszyna zagłady używamy tylko jednej talii (Tyrana). A dwie talie tylko w wypadku kiedy są dwa arkusze starc. 3 i 1. OK
Dziękuje za odpowiedzi! Pozdrawiam

To następny pojedynek będzie hardcorowy. :)


Edit

Jeszcze ostatnie pytanie...
Obóz najemników (Karta obszaru miasta) tu powinno być Wieża maga
Efekt Obóz pod wieżą
Powinno być -3 osłabienia zamiast +3 osłabienia..

To jest errata, a jak na innych kartach obozowania jest +... osłabienia to już nie jest błąd tylko tak ma być?
np:
pieczara potwora
przypadkowa pustynia
burzowe pola
to na tych leczymy rany, ale osłabienia dodajemy?
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2019
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1493 times
Been thanked: 1142 times

Re: Napad na Doomrock - Pytania i wątpliwości

Post autor: Bruno »

Inne pytanie - ze zdjęciem:
Spoiler:
- dlaczego, skoro Wirujący barbarzyńca już od pierwszej fazy skryptu stoi przy aktywnym bohaterze, to w ostatniej fazie znów się do niego rusza :?:
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
dannte
Posty: 725
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 420 times

Re: Napad na Doomrock - Pytania i wątpliwości

Post autor: dannte »

Bruno pisze: 27 lut 2022, 00:10 - dlaczego, skoro Wirujący barbarzyńca już od pierwszej fazy skryptu stoi przy aktywnym bohaterze, to w ostatniej fazie znów się do niego rusza :?:
Najprostsza odpowiedź jaka mi przychodzi do głowy to: umiejętność "z toporem" powoduje obrażenia -> jeśli bohater miał jakieś żetony osłabienia i byłyby to odepchnięcia, to ten bohater przestałby być przyległy do aktywowanego Barbarzyńcy.
Możliwe, że mogą na to wpływać też inne efekty aktualnie aktywne w grze.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2019
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1493 times
Been thanked: 1142 times

Re: Napad na Doomrock - Pytania i wątpliwości

Post autor: Bruno »

@dannte: dzięki! Faktycznie, chyba o to chodzi, choć dla jasności można by tam dodać zapis: "... jeśli ta postać odłączyła się lub została odepchnięta od twojej grupy".

Skoro tak dobrze poszło z barbarzyńcami, to drugie pytanie:
- o co tak naprawdę chodzi w lokacji Brama na karcie Przypadkowej pustyni:
Spoiler:
Przecież to nie "Podróż" a "Wyruszenie w drogę" wymagają rozpatrzenia Niebezpieczeństwa oraz Zdarzenia. W przypadku Podróży taki zapis nie ma sensu.

Być może to błąd i tak naprawdę Brama dotyczy "Wyruszenia w drogę"? Jeśli tak, to rozumiem, że chodzi o jeden szczególny przypadek, gdy na wierzchu talii Obszarów leży nieodsłonięta jeszcze karta Miasta?
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
dannte
Posty: 725
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 420 times

Re: Napad na Doomrock - Pytania i wątpliwości

Post autor: dannte »

Bruno pisze: 27 lut 2022, 17:13 - o co tak naprawdę chodzi w lokacji Brama na karcie Przypadkowej pustyni:

Przecież to nie "Podróż" a "Wyruszenie w drogę" wymagają rozpatrzenia Niebezpieczeństwa oraz Zdarzenia. W przypadku Podróży taki zapis nie ma sensu.

Być może to błąd i tak naprawdę Brama dotyczy "Wyruszenia w drogę"? Jeśli tak, to rozumiem, że chodzi o jeden szczególny przypadek, gdy na wierzchu talii Obszarów leży nieodsłonięta jeszcze karta Miasta?
Ograłem ostatnio grę kilka razy i rzeczywiście taka lokalizacja nie ma sensu - w grze jest tylko jedna karta z efektem, który każe rozpatrzyć Niebezpieczeństwo po podróży.
Zajrzałem do modułu TTS dla edycji Ultimate i tam ta karta jest zmieniona tak, że ta podróż nie zużywa czasu, więc myślę, że Tomek to w ten sposób poprawił i to rzeczywiście był błąd w opisie. Pewnie śmiało można zastosować podobną regułę tutaj jako półoficjalną erratę :)

EDIT: lokalizacja zamiast lokacja
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2022, 09:19 przez dannte, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2019
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1493 times
Been thanked: 1142 times

Re: Napad na Doomrock - Pytania i wątpliwości

Post autor: Bruno »

dannte pisze: 23 kwie 2022, 21:54
Bruno pisze: 27 lut 2022, 17:13 - o co tak naprawdę chodzi w lokacji Brama na karcie Przypadkowej pustyni:

Przecież to nie "Podróż" a "Wyruszenie w drogę" wymagają rozpatrzenia Niebezpieczeństwa oraz Zdarzenia. W przypadku Podróży taki zapis nie ma sensu.

Być może to błąd i tak naprawdę Brama dotyczy "Wyruszenia w drogę"? Jeśli tak, to rozumiem, że chodzi o jeden szczególny przypadek, gdy na wierzchu talii Obszarów leży nieodsłonięta jeszcze karta Miasta?
Ograłem ostatnio grę kilka razy i rzeczywiście taka lokacja nie ma sensu - w grze jest tylko jedna karta z efektem, który każe rozpatrzyć Niebezpieczeństwo po podróży.
Zajrzałem do modułu TTS dla edycji Ultimate i tam ta karta jest zmieniona tak, że ta podróż nie zużywa czasu, więc myślę, że Tomek to w ten sposób poprawił i to rzeczywiście był błąd w opisie. Pewnie śmiało można zastosować podobną regułę tutaj jako półoficjalną erratę :)
Dzięki za podzielenie się wynikami śledztwa!

Dla doprecyzowania: czyli Brama umożliwia na TTSie "Podróż" czy "Wyruszenie w drogę" do Miasta bez zużycia żetonu czasu?
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2022, 02:23 przez Bruno, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
dannte
Posty: 725
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 420 times

Re: Napad na Doomrock - Pytania i wątpliwości

Post autor: dannte »

Bruno pisze: 23 kwie 2022, 23:44Dla doprecyzowania: czyli Brama umożliwia na TTSie "Podróż" czy "Wyruszenie w drogę" do Miasta bez zużycia żetonu czasu?
Podróż.
Dokładnie ten tekst brzmi tak:
Unexpected Desert pisze:Waygate: Travel to a revealed Town without spending any <Hourglass>

Jest też podobnie brzmiąca lokalizacja na jednej z kart obszarów:
Tristram pisze:Take a carriage: Travel to a revealed area
Ta już nie mówi o niewydawaniu czasu (a sama z siebie kosztuje żeton sekretu) - ale jak dla mnie ma efekt identyczny (poza tym, że nie musi to być miasto): czyli ta podróż nie kosztuje czasu. Jest to drobna nieścisłość, ale może na pierwszej karcie wymagane było doprecyzowanie, bo testerzy mieli wątpliwości?

PS: Znalazłem jeszcze osobną kartę lokalizacji i tutaj efekt ten sam, ale brakuje konsekwencji w sposobie sformułowania:
Sewers pisze:Traverse: Travel to another face up area card.
Chyba, że zamiarem było tutaj rozróżnienie "revealed" vs "face up" na potrzeby efektów zwiadu ;) Ale nie sądzę.

EDIT: lokalizacja zamiast lokacja
Awatar użytkownika
akahoshi
Posty: 902
Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 27 times
Been thanked: 26 times

Re: Napad na Doomrock - Pytania i wątpliwości

Post autor: akahoshi »

Karta Rozróba:
Odrzuć wszystkie [osłabienia]
Atak: Zadaj 2 + X[obrażeń] przyległej Postaci.
X= +1 za każde 2 stracone [osłabienia]
[heroizm]: Zadaj sobie 2 [osłabienia] po ataku
Jaki jest sens zużywania heroizmu, by zyskać 2 osłabienia?

Czym się różni Postać od Przeciwnika stosowane przy kartach wykonujących atak?
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
dannte
Posty: 725
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 420 times

Re: Napad na Doomrock - Pytania i wątpliwości

Post autor: dannte »

akahoshi pisze: 27 lis 2022, 15:09 Karta Rozróba:
Odrzuć wszystkie [osłabienia]
Atak: Zadaj 2 + X[obrażeń] przyległej Postaci.
X= +1 za każde 2 stracone [osłabienia]
[heroizm]: Zadaj sobie 2 [osłabienia] po ataku
Jaki jest sens zużywania heroizmu, by zyskać 2 osłabienia?
Żeby móc skorzystać z nich (odrzucić za dodatkowe obrażenia) przy następnym odpaleniu tej karty - ryzykowne, bo jeśli zostaniesz przedtem trafiony, to zużyjesz te żetony, ale jeśli nie, to masz +2 obrażenia przy następnym takim ataku.
akahoshi pisze: 27 lis 2022, 15:09 Czym się różni Postać od Przeciwnika stosowane przy kartach wykonujących atak?
Jeśli dobrze rozumiem wątpliwość, to Przeciwnik tyczy się żetonów przeciwnika - Postać oznacza dowolny żeton (także twoj lub innego gracza). Jeśli zadajesz obrażenia wszystkim postaciom w jednej grupie, to musisz zadbać o to, by było w niej jak najwięcej przeciwników, a jak najmniej sojuszników.
ODPOWIEDZ