Away Team the Voyages of the Pandora (John Butterfield)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Away Team the Voyages of the Pandora (John Butterfield)
To jest bardzo wczesna informacja bo z tego co widze dopiero startuje program GMT P500, ale myśle że gra może znaleźć w Polsce fanów.
Gra jest duchowym następcą "Odkrywców Nowych Swiatów"
https://www.gmtgames.com/p-1013-away-te ... ndora.aspx
Away Team: The Voyages of the Pandora
Game Designer and Writer: John Butterfield
Writers: David Spangler and Douglas Sun
Game Developers: Jason Carr, Kai Jensen, and Julie Butterfield
Graphic Designer: Mark Simonitch
Illustrators: Javier Bahamonde, Kurt Miller, and John Butterfield
Gra polega na wysyłaniu ekip poszukiwawczych w celu poznawaniu nowych typów stworzeń, nawiązywaniu kontaktu z obcymi poszukiwaniu miejsc możliwych do zamieszkania dla ludzi.
- Do eksploracji 7 plansz z systemami planetarnymi.
- Oparta o książkę paragrafową historia łącznie na 80h.
- Możliwość gry jednoosobowo (natywnie) lub dwuosobowo (drużyny rywalizują ze sobą).
- Możliwa regulacja trudności polegająca na odpowiednim doborze drużyny i trudności obcych.
Gra jest duchowym następcą "Odkrywców Nowych Swiatów"
https://www.gmtgames.com/p-1013-away-te ... ndora.aspx
Away Team: The Voyages of the Pandora
Game Designer and Writer: John Butterfield
Writers: David Spangler and Douglas Sun
Game Developers: Jason Carr, Kai Jensen, and Julie Butterfield
Graphic Designer: Mark Simonitch
Illustrators: Javier Bahamonde, Kurt Miller, and John Butterfield
Gra polega na wysyłaniu ekip poszukiwawczych w celu poznawaniu nowych typów stworzeń, nawiązywaniu kontaktu z obcymi poszukiwaniu miejsc możliwych do zamieszkania dla ludzi.
- Do eksploracji 7 plansz z systemami planetarnymi.
- Oparta o książkę paragrafową historia łącznie na 80h.
- Możliwość gry jednoosobowo (natywnie) lub dwuosobowo (drużyny rywalizują ze sobą).
- Możliwa regulacja trudności polegająca na odpowiednim doborze drużyny i trudności obcych.
-
- Posty: 1896
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 962 times
- Been thanked: 607 times
Re: Away Team the Voyages of the Pandora (John Butterfield)
To normalne, że jak próbuję zamówić to mam wszystko w podsumowaniu za 0$? Zarówno grę jak jak każdą opcję z shippingu? To się jakoś później dostaje? Pierwszy raz zamawiam P500.
- karawanken
- Posty: 2380
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 99 times
Re: Away Team the Voyages of the Pandora (John Butterfield)
Tak. Normalne. Z karty ściągają i liczą wysyłkę dopiero przed wysłaniem gry. Jak już jest wydrukowana u nich w magazynie. Sądzę, że najwcześniej za dwa lata.
Re: Away Team the Voyages of the Pandora (John Butterfield)
Brakuje jeszcze kluczowej dla mnie informacji - ile czasu trwa pojedyncza sesja/rozgrywka.
To czynnik dyskwalifikujący dla mnie wiele gier np przygodowych - wiem, że gra solo dłuższa niż 60 minut raczej nie trafi na stół. A taka powyżej 90 minut to już na 100% będzie gnić na półce.
To czynnik dyskwalifikujący dla mnie wiele gier np przygodowych - wiem, że gra solo dłuższa niż 60 minut raczej nie trafi na stół. A taka powyżej 90 minut to już na 100% będzie gnić na półce.
Re: Away Team the Voyages of the Pandora (John Butterfield)
Ciężko mi odpowiedzieć. Jest 7 systemów gwiezdnych i 80h na całość. Wychodzi trochę więcej niż 10h na system gwiezdny. Podejrzewam, że nie ma sensu grać 2h na systemie gwiezdnym i sobie składać grę grę do czasu następnej rozgrywki.
To są naprawdę pierwsze informacje o tej grze, ja bym poczekał na więcej szczegółów.
Re: Away Team the Voyages of the Pandora (John Butterfield)
Jasne, to był raczej ogólny komentarz do wydawcy, nie do Ciebie Myślę że dla wielu osób czas rozgrywki jest istotnym kryterium - fajnie, kiedy z góry wiadomo, jaki jest 'próg wejścia'.michaldz1 pisze: ↑23 lis 2022, 10:37Ciężko mi odpowiedzieć. Jest 7 systemów gwiezdnych i 80h na całość. Wychodzi trochę więcej niż 10h na system gwiezdny. Podejrzewam, że nie ma sensu grać 2h na systemie gwiezdnym i sobie składać grę grę do czasu następnej rozgrywki.
To są naprawdę pierwsze informacje o tej grze, ja bym poczekał na więcej szczegółów.
- stary gracz
- Posty: 358
- Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 70 times
Away Team: The Voyages of the Pandora (John Butterfield) [GMT]
Zobaczcie jaką perełkę nam GMT szykuje.
Game Designer and Writer: John Butterfield
Writers: David Spangler and Douglas Sun
Game Developers: Jason Carr, Kai Jensen, and Julie Butterfield
Graphic Designer: Mark Simonitch
Illustrators: Javier Bahamonde, Kurt Miller, and John Butterfield
Forty years ago, John Butterfield designed The Voyage of the BSM Pandora (u nas wydało to Encore pod nazwą Odkrywcy Nowych Światów), the ground-breaking solitaire paragraph-driven game for SPI. Now John takes his branching narrative game concept into a new dimension with Away Team: The Voyages of the Pandora.
AWAY TEAM: The Voyages of the Pandora is a game of exploring alien worlds in distant star systems. You command the Pandora, an interstellar survey ship on its voyages of discovery. Each voyage sends Pandora to a different star system where you assemble away teams from the ship’s crew and equipment to explore planets, moons, and other sites of interest, with the following directives:
- Locate exo-life forms and document their physiology and behavior
- Collect exo-DNA, vital to genetic science and human adaptation to life in the stars
- Identify and survey environments suitable for human settlement and development
- Search for intelligent life and alien cultures; and if found, establish contact with goodwill
- Don’t get killed.
AWAY TEAM has three modes of play:
The solitaire campaign game provides an epic, interconnected, narrative experience for one player across seven star systems, providing over 80 hours of play time, exploration, and plot-twists.
The solitaire star system game provides one player with a repeatable play experience commanding one Pandora voyage to a single star system. You set the experience level of your crew and the danger level of each voyage.
The 2-player game puts players in command of competing away teams from Pandora in a voyage to a single star system—also a repeatable play experience.
The core of the game is a new book of 1,000 interactive passages, enhanced by:
- Seven star system boards, each with several exploration sites
- Surface maps depicting different alien landscapes for the away team to explore
- Illustrated crew cards with attributes and skills of the people and bots aboard Pandora at various levels of experience
- Illustrated encounter cards, each a mini-story with multiple possible outcomes
- Voyage cards that trigger events in space and the surface, as well as surprise checks, encounter analysis, and attempts to heal and repair crew and equipment
- Discovery Tiles that provide findings and challenges to supplement primary encounters
In a typical Away Team “planet drop” you will:
- Survey the site for a location with potential life and favorable exploration conditions
- Choose people, bots, and tools for the team, based on their attributes and gravity limits. Will the surface rover vehicle be helpful in the terrain?
- Launch the Cricket lander from Pandora to the surface. Let’s hope this landing is smoother than the last debacle.
- Debark the away team on foot or in the rover and commence movement and exploration
- Draw discovery tiles, based on the abilities of your team and the alien features of the site. That fungus looks interesting—oh wait, it’s moving.
- Draw encounter cards, each an interaction with a life form or phenomena requiring several strategy decisions with multiple outcomes. The creature appears to be signaling us; should we engage with it, take readings from a distance, or run for our lives?
- Expend supply as you go. Can we risk examining these crystals, or should we get back to the Cricket while we can still breathe? Too bad that detour around the sword grass cost us precious time.
- Collect data, incur damage, become terrified, get eaten
Join Pandora’s away team and explore the galaxy, one fraught decision at a time.
GMT:
https://www.gmtgames.com/p-1013-away-te ... ndora.aspx
BGG:
https://boardgamegeek.com/boardgame/374 ... es-pandora
Game Designer and Writer: John Butterfield
Writers: David Spangler and Douglas Sun
Game Developers: Jason Carr, Kai Jensen, and Julie Butterfield
Graphic Designer: Mark Simonitch
Illustrators: Javier Bahamonde, Kurt Miller, and John Butterfield
Forty years ago, John Butterfield designed The Voyage of the BSM Pandora (u nas wydało to Encore pod nazwą Odkrywcy Nowych Światów), the ground-breaking solitaire paragraph-driven game for SPI. Now John takes his branching narrative game concept into a new dimension with Away Team: The Voyages of the Pandora.
AWAY TEAM: The Voyages of the Pandora is a game of exploring alien worlds in distant star systems. You command the Pandora, an interstellar survey ship on its voyages of discovery. Each voyage sends Pandora to a different star system where you assemble away teams from the ship’s crew and equipment to explore planets, moons, and other sites of interest, with the following directives:
- Locate exo-life forms and document their physiology and behavior
- Collect exo-DNA, vital to genetic science and human adaptation to life in the stars
- Identify and survey environments suitable for human settlement and development
- Search for intelligent life and alien cultures; and if found, establish contact with goodwill
- Don’t get killed.
AWAY TEAM has three modes of play:
The solitaire campaign game provides an epic, interconnected, narrative experience for one player across seven star systems, providing over 80 hours of play time, exploration, and plot-twists.
The solitaire star system game provides one player with a repeatable play experience commanding one Pandora voyage to a single star system. You set the experience level of your crew and the danger level of each voyage.
The 2-player game puts players in command of competing away teams from Pandora in a voyage to a single star system—also a repeatable play experience.
The core of the game is a new book of 1,000 interactive passages, enhanced by:
- Seven star system boards, each with several exploration sites
- Surface maps depicting different alien landscapes for the away team to explore
- Illustrated crew cards with attributes and skills of the people and bots aboard Pandora at various levels of experience
- Illustrated encounter cards, each a mini-story with multiple possible outcomes
- Voyage cards that trigger events in space and the surface, as well as surprise checks, encounter analysis, and attempts to heal and repair crew and equipment
- Discovery Tiles that provide findings and challenges to supplement primary encounters
In a typical Away Team “planet drop” you will:
- Survey the site for a location with potential life and favorable exploration conditions
- Choose people, bots, and tools for the team, based on their attributes and gravity limits. Will the surface rover vehicle be helpful in the terrain?
- Launch the Cricket lander from Pandora to the surface. Let’s hope this landing is smoother than the last debacle.
- Debark the away team on foot or in the rover and commence movement and exploration
- Draw discovery tiles, based on the abilities of your team and the alien features of the site. That fungus looks interesting—oh wait, it’s moving.
- Draw encounter cards, each an interaction with a life form or phenomena requiring several strategy decisions with multiple outcomes. The creature appears to be signaling us; should we engage with it, take readings from a distance, or run for our lives?
- Expend supply as you go. Can we risk examining these crystals, or should we get back to the Cricket while we can still breathe? Too bad that detour around the sword grass cost us precious time.
- Collect data, incur damage, become terrified, get eaten
Join Pandora’s away team and explore the galaxy, one fraught decision at a time.
GMT:
https://www.gmtgames.com/p-1013-away-te ... ndora.aspx
BGG:
https://boardgamegeek.com/boardgame/374 ... es-pandora
- garg
- Posty: 4548
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1529 times
- Been thanked: 1120 times
Re: Away Team the Voyages of the Pandora (John Butterfield)
Ciekawe, czy nazwa "Pandora" nie odbije im się czkawką ze względu na premierę drugiego Avatara.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- raj
- Administrator
- Posty: 5330
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 301 times
- Been thanked: 931 times
- Kontakt:
Re: Away Team the Voyages of the Pandora (John Butterfield)
Czemu miałaby? To niewielka modyfikacja oryginalnego tytułu gry sprzed 40 lat, której ta jest rozwinięciem.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
- garg
- Posty: 4548
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1529 times
- Been thanked: 1120 times
Re: Away Team the Voyages of the Pandora (John Butterfield)
Amerykański system prawny jest niezbadany. Ze zdroworozsądkowego punktu widzenia masz rację. Mam nadzieję, że ten zdrowy rozsądek wygra
Ostatnio zmieniony 02 gru 2022, 12:22 przez garg, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- stary gracz
- Posty: 358
- Rejestracja: 21 sie 2016, 17:20
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 70 times
Re: Away Team the Voyages of the Pandora (John Butterfield)
Mnie marzy się jeszcze polska wersja językowa
- DarkSide
- Posty: 3063
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 593 times
- Been thanked: 247 times
Re: Away Team the Voyages of the Pandora (John Butterfield)
Czy nowe wydanie będzie kompatybilne ze starym i będzie można grać na starej planszy?
Wśród Game Developers jest Kai Jensen. Ciekawe czy to rodzina ze ś.p. Chadem Jensenem?
Wśród Game Developers jest Kai Jensen. Ciekawe czy to rodzina ze ś.p. Chadem Jensenem?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -11%, ALEplanszówki -3%