Steam Works / Wiek pary - zasady, pytania

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Wilu88
Posty: 9
Rejestracja: 29 gru 2019, 13:39
Has thanked: 4 times

Steam Works / Wiek pary - zasady, pytania

Post autor: Wilu88 »

To ja może odkopię temat bo właśnie zakupiłem grę i po pierwszej rozgrywce mam już pewne wątpliwości, których opisu nie znalazłem w instrukcji.

Po. 1 Czy w momencie rozpoczęcia nowej ERY możemy korzystać z taśmy poprzedniej ERY i czy ona podlega przesuwaniu po skończonej rundzie?
Po 2. Czy w trakcie trwania rundy gdy jedne z graczy zbierze skrajny prawy kafelek z taśmy to jak rozumiem nie przesuwamy taśmy aż do końca rundy tak? Jeśli tak to następny gracz w tej samej rundzie gdy wybierz również pobranie skrajnego kafelka to który pobiera? przedostatni?
Po 3. Najważniejsze. Jak poprawnie konstruować złożone maszyny np z kilku silników bo w instrukcji zero na ten temat. Czy możemy rozbudowywać maszynę "wzdłuż" w ramach jednego źródła? Np dając silnik parowy dostawiam kolejne kafelki po jego prawej stronie i czy staniecie robotnikiem na takim silniku pozwoli uruchomić wszystkie pola czy tylko te 4 okalające silnik? Przydałby się jakieś zdjęcia prawidłowo i źle skontrowanych maszyn (oczywiście pomijając ewidentnie źle skonstruowane np podłączając silnik elektryczny do urządzenia parowego)
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2019
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1494 times
Been thanked: 1142 times

Re: Wiek pary (Steam Works)

Post autor: Bruno »

Wilu88 pisze: 29 gru 2019, 13:46 Po. 1 Czy w momencie rozpoczęcia nowej ERY możemy korzystać z taśmy poprzedniej ERY i czy ona podlega przesuwaniu po skończonej rundzie?
Po 2. Czy w trakcie trwania rundy gdy jedne z graczy zbierze skrajny prawy kafelek z taśmy to jak rozumiem nie przesuwamy taśmy aż do końca rundy tak? Jeśli tak to następny gracz w tej samej rundzie gdy wybierz również pobranie skrajnego kafelka to który pobiera? przedostatni?
Po 3. Najważniejsze. Jak poprawnie konstruować złożone maszyny np z kilku silników bo w instrukcji zero na ten temat. Czy możemy rozbudowywać maszynę "wzdłuż" w ramach jednego źródła? Np dając silnik parowy dostawiam kolejne kafelki po jego prawej stronie i czy staniecie robotnikiem na takim silniku pozwoli uruchomić wszystkie pola czy tylko te 4 okalające silnik? Przydałby się jakieś zdjęcia prawidłowo i źle skontrowanych maszyn (oczywiście pomijając ewidentnie źle skonstruowane np podłączając silnik elektryczny do urządzenia parowego)
Ad. 1: tak, w kolejnych erach aktywują się następne taśmociągi, ale stare wciąż pracują.

Ad. 2: tak, następny gracz bierze aktualnie skrajny kafelek z prawej.

Ad. 3: w instrukcji wyraźnie napisano, że każdy komponent (nie będący silnikiem) musi być podłączony do przynajmniej jednego silnika; wyjątkiem jest itiretator (jeśli dobrze pamiętam nazwę).
rattkin pisze: 29 gru 2019, 17:41 Nie odkopuj! Sprzedaj i dajmy tej grze spokojnie umrzeć :)
Niedawno kupiłem, bo gra jest na strasznych wyprzedażach. To kawał fajnej gry. Pytanie, czy po kilku partiach nie okaże się, że znamy już optymalne kombinacje maszyn - wtedy ubyłoby mnóstwo przyjemności z rozgrywki. Niemniej po dwóch grach Steam Works wciąż bardzo nam się podoba i mamy ochotę na więcej!
Aha, nie jestem fanatykiem insertów, ale w tym przypadku bardzo polecam insert od Warboxa.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
AbramsPl
Posty: 49
Rejestracja: 17 sie 2015, 17:59
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Wiek pary (Steam Works)

Post autor: AbramsPl »

Wilu88 pisze: 29 gru 2019, 13:46 To ja może odkopię temat bo właśnie zakupiłem grę i po pierwszej rozgrywce mam już pewne wątpliwości, których opisu nie znalazłem w instrukcji.

Po. 1 Czy w momencie rozpoczęcia nowej ERY możemy korzystać z taśmy poprzedniej ERY i czy ona podlega przesuwaniu po skończonej rundzie?
Po 2. Czy w trakcie trwania rundy gdy jedne z graczy zbierze skrajny prawy kafelek z taśmy to jak rozumiem nie przesuwamy taśmy aż do końca rundy tak? Jeśli tak to następny gracz w tej samej rundzie gdy wybierz również pobranie skrajnego kafelka to który pobiera? przedostatni?
Po 3. Najważniejsze. Jak poprawnie konstruować złożone maszyny np z kilku silników bo w instrukcji zero na ten temat. Czy możemy rozbudowywać maszynę "wzdłuż" w ramach jednego źródła? Np dając silnik parowy dostawiam kolejne kafelki po jego prawej stronie i czy staniecie robotnikiem na takim silniku pozwoli uruchomić wszystkie pola czy tylko te 4 okalające silnik? Przydałby się jakieś zdjęcia prawidłowo i źle skontrowanych maszyn (oczywiście pomijając ewidentnie źle skonstruowane np podłączając silnik elektryczny do urządzenia parowego)
Ja rozumie instrukcję tak:

1. Tak. Można korzystać i przesuwa się na taśmie kafelki. Leżące skrajne po prawej odpadają i trafiają pod spód tali kafelków danej ery.

2. Tak. Dokładnie tak jak to zostało opisane w twoim pytaniu. Każdy pierwszy kafelek od prawej jest tym skrajnym. Może się zdążyć że będzie to np 2 od lewej bo wszystkie kolejne zostały już zabrane. Każdy rząd jest oddzielnie rozpatrywany który kafelek jest tym skrajnym prawym.

3. Chyba najgorzej wyjaśniony temat w instrukcji. Wnikliwie wczytałem się w słowa i ja to tak rozumiem.

Cytat z instrukcji. Zwróćcie uwagę na dwa różne słowa. Połączony i podłączony.
- każdy silnik musi być "połączony" z co najmniej jednym komponentem
- każdy komponent musi być "podłączony" do co najmniej jednego silnika

I ja rozumiem to tak:

(Przykład) - Łączenie 2 kafelków w poziomie:
Silnik parowy + komponent z łączem parowym

Trzeba zwrócić uwagę że każdy komponent musi być "podłączony" z silnikiem ale nie pisze że musi być podłączony "bezpośrednio". To jest duża różnica.

Czyli może być taka sytuacja:

(Przykład) - Łączenie 3 kafelków w poziomie:
Silnik elektryczny + komponent z trzema łączami + komponent z łączem elektrycznym

Wszystkie elementy są "podłączone"

Ale nie może być tak że ten trzeci kafelek będzie innym rodzajem (np parowy lub mechaniczny) bo w instrukcji jest napisane, że każdy komponent musi być "podłączony" z przynajmniej jednym silnikiem (czyli tego samego rodzaju co komponent)

Uwaga!!!
Instrukcja mówi o tym że silnik aktywuje wszystkie "bezpośrednio" podłączone komponenty. Czyli zbudowanie maszyny z jednym silnikiem i 3 komponentami w poziomie nie da bonusów. Można skorzystać tylko z kafelka który "bezpośrednio" leży przy silniku.

(Przykład) - połączone kafelki w poziomie:
Silnik + komponent 1 + komponent 2 + komponent 3
Po uruchomieniu silnika można skorzystać tylko z komponentu 1.

Ja tak rozumie te zagadnienia i tak gram.
bourbon
Posty: 108
Rejestracja: 17 maja 2019, 10:26
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 32 times
Been thanked: 23 times

Re: Steam Works / Wiek pary - zasady, pytania

Post autor: bourbon »

hej, dwa pytania po pierwszej partii, prosba o pomoc

1) mam wybudowana maszyne ktora sklada sie z silnika elektrycznego (silnik A) i komponentu zasilanego elektryka (komponent A)

w swojej turze wybieram akcje budowy maszyny z jednym komponent (rowniez silnik elektryczny (silnik B) i komponent zasilany elektryka (komponent B), pytanie: czy nowo budowana maszyna moze sie stykac z juz istniejaca maszyna, np w poziomie: silnik A - komponent A - silnik B - komponent B ?

2) czy jest inny sposob aby dostawic do maszyny szosty komponent (np. Interator - ten dzieki ktoremu inny komponent zasilany jest 2 razy) niz skorzystanie z komponentu Ekspander (Ekspander = dodaj komponent/silnik do istenijacej maszyny) ?
Awatar użytkownika
hrachubi
Posty: 397
Rejestracja: 17 sty 2013, 20:07
Lokalizacja: Pruszków
Has thanked: 54 times
Been thanked: 10 times

Re: Steam Works / Wiek pary - zasady, pytania

Post autor: hrachubi »

ad 1) W standardowej akcji budowy, będą to dwie różne maszyny które nie mają połączenia. Są takie komponenty które po odpaleniu pozwalają na dokładanie kafli do istniejących maszyn:
  • Adaptator zasilany mechanicznie, umożliwia dołożenie do maszyny A komponentu B, dokładniej do silnika A z Twojego przykładu. Z innymi silnikami pozwala na inne kombinacje i pozwala też dołożyć silnik.
  • Odpalenie komponentu Motor pozwala dołożyć kolejny silnik do maszyny.
ad 2) Profesor Lucius Fitzgerald ma taką akcje. Poza tym nie ma możliwości, a maszyna musi mieć Konwerter Energii aby zasilić 6 komponentów.
sindelar
Posty: 10
Rejestracja: 11 paź 2018, 15:35
Has thanked: 3 times

Re: Steam Works / Wiek pary - zasady, pytania

Post autor: sindelar »

Jedno pytanie. Po co są żetony multiplikatorow silników?
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2019
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1494 times
Been thanked: 1142 times

Re: Steam Works / Wiek pary - zasady, pytania

Post autor: Bruno »

sindelar pisze: 01 gru 2022, 22:13 Jedno pytanie. Po co są żetony multiplikatorow silników?
Na wypadek, gdyby w grze zabrakło kafelków silników. Dzięki temu gracz, który ma ich dużo, może część oddać do zasobów ogólnych.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
ODPOWIEDZ