Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 22 paź 2022, 07:29
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 14 times
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Jestem zalamany, tyle pieniedzy wydalem i polowa tego gowna do skladania mi sie poniszczyla przy skladaniu, bo nie pasowalo. Jakas masakra...
- kuleczka91
- Posty: 510
- Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
- Has thanked: 862 times
- Been thanked: 578 times
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Bierz, bo stracisz sporą zawartość gry, to jeden z takich dodatków gdzie gra została wycięta na poczet dodatku


Zobacz jakie ładne mi wyszły te stateczki

Spoiler:
-
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 lip 2014, 17:11
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 103 times
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Niestety, sporo osób ma te same problemy.radekmajeski pisze: ↑29 lis 2022, 23:35 Jestem zalamany, tyle pieniedzy wydalem i polowa tego gowna do skladania mi sie poniszczyla przy skladaniu, bo nie pasowalo. Jakas masakra...

Przekonałaś mnie, dam im jeszcze jedną szansę.kuleczka91 pisze: ↑30 lis 2022, 03:18 Bierz, bo stracisz sporą zawartość gry, to jeden z takich dodatków gdzie gra została wycięta na poczet dodatkuNo i jak dobrze pooglądasz pudełko z dodatku to coś tam jeszcze znajdziesz
Zobacz jakie ładne mi wyszły te stateczki
Spoiler:


Rabaty: Rebel 8%, Planszostrefa 10%, Mepel 4%.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12705
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3707 times
- Been thanked: 3889 times
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Nnie powiedzialbym - secret stash to dodatkowe moduly, a podstawka ma wystarczajaco zawartosci zeby sobie pograc kilkanascie razykuleczka91 pisze: ↑30 lis 2022, 03:18 Bierz, bo stracisz sporą zawartość gry, to jeden z takich dodatków gdzie gra została wycięta na poczet dodatku![]()
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- Ardel12
- Posty: 3996
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1360 times
- Been thanked: 2857 times
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Skontaktowałem się dziś z działem reklamacji Galakty w celu zgłoszenia problemów z grą i jej elementami. Odpisali po 2h, takim o to tekstem:
Uprzejmie, z jasnym wskazaniem, że problem powinien być dla wszystkich, gdyż gra wyszła na świat z jednej drukarni. Do tego możliwość otrzymania zamienników. Ja zgłosiłem tylko 4 elementy(stolik alchemiczki, dwa łóżka i jedną łódź), które oberwały najmocniej przy składaniu. Szanse, że to rozwiąże problem są jednak dość niskie, chyba, że znajdę jakieś cudowne rozwiązanie jak coś większego wpasować w mniejsze
- myślę nad pilnikiem albo młotkiem xD
Dobrze, że feler zgłosili do producenta, teraz pewnie wszystko zależy od liczby zgłoszeń i jak bardzo problem się rozleje w innych krajach. Jak wydadzą fix packi albo w inny sposób producent zdecyduje się to rozwiązać to informacja ma zostać udzielona.
No nie mogę narzekać na sam dział reklamacji Galakty, bo szybko odpowiadają i zawsze starają się pomóc, choć zdania układają tak, że najpierw wynika jakby nic nie mogli zrobić a potem uff jednak pomogą
Pisałem do nich też z Machina Arcana i tam na drugi dzień miałem odpowiedź. Może z ceną idzie też odpowiednie wsparcie klienta.
Czyli nie wina Galakty a producenta, choć nie wiem kto odpowiada za spasowanie elementów(tylko producent czy każdy z wydawców z osobna - trochę bezsensu, bo komponenty są takie same dla wszystkich, to po co to miałaby Galakta też sprawdzać).
Spoiler:

Dobrze, że feler zgłosili do producenta, teraz pewnie wszystko zależy od liczby zgłoszeń i jak bardzo problem się rozleje w innych krajach. Jak wydadzą fix packi albo w inny sposób producent zdecyduje się to rozwiązać to informacja ma zostać udzielona.
No nie mogę narzekać na sam dział reklamacji Galakty, bo szybko odpowiadają i zawsze starają się pomóc, choć zdania układają tak, że najpierw wynika jakby nic nie mogli zrobić a potem uff jednak pomogą

Czyli nie wina Galakty a producenta, choć nie wiem kto odpowiada za spasowanie elementów(tylko producent czy każdy z wydawców z osobna - trochę bezsensu, bo komponenty są takie same dla wszystkich, to po co to miałaby Galakta też sprawdzać).
-
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 lip 2014, 17:11
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 103 times
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Ja też dostałem odpowiedź odnośnie reklamacji. Jutro dostanę Sekretną Skrytkę i wtedy zdecyduję, o które elementy poproszę.
Rabaty: Rebel 8%, Planszostrefa 10%, Mepel 4%.
- kuleczka91
- Posty: 510
- Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
- Has thanked: 862 times
- Been thanked: 578 times
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Do nas już dzisiaj dotarła przesyłka od Galakty z nowymi tekturkami tych elementów, które były u nas najbardziej uszkodzone
Przysłali to w grubym kartonie, żeby się nie uszkodziło i kurierem. Ogólnie bardziej obstawiałam, że przesyłka będzie około wtorku-środy, a oni to tak szybko zlecili 


- Ardel12
- Posty: 3996
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1360 times
- Been thanked: 2857 times
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Tak samo u mnie, co ciekawe nowe elementy spasowały się znacząco lepiej i taka wystawka alchemiczki to już jakieś na prawdę minimalne zadrapania przy składaniu otrzymała. Łóżka lepiej. A i łódkę co rozwaliłem dosłali. Co ciekawe nie cieli wyprasek, tylko sami elementy powyciągali i podesłali. No teraz tylko grać.kuleczka91 pisze: ↑05 gru 2022, 18:06 Do nas już dzisiaj dotarła przesyłka od Galakty z nowymi tekturkami tych elementów, które były u nas najbardziej uszkodzonePrzysłali to w grubym kartonie, żeby się nie uszkodziło i kurierem. Ogólnie bardziej obstawiałam, że przesyłka będzie około wtorku-środy, a oni to tak szybko zlecili
![]()
Zagrałem Kapitanem i normalnie bym jęczył, że losowy, że w sumie nie wielki rozwój jest możliwy, ale grało mi się nim na prawdę spoko. Najpierw rozpoznanie co mam na wyspach, a potem walka o to, by odpowiednii kupujący trafili gdzie trzeba. Do tego przeklęte monety i niby najgorsza postać w grze, a po partii nie miałem odrzucenia. Tury są szybkie, więc jak przeciwnicy nie zmulają to jest przyjemnie. Mogę do niej w przyszłości wrócić.
- seki
- Moderator
- Posty: 3606
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1236 times
- Been thanked: 1455 times
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Ja mam problem w jednoznacznej ocenie tej gry. Zagrałem dzisiaj Kowalem w trzyosobowej partii. Grało się naprawdę przyjemnie ale gra ma niewiele punktu styku między graczami. Patrzymy jedynie na workeroów na łodziach aby bardziej przypasować sobie a nie innym graczom. I właściwie to tyle interakcji. Każdy sobie coś skrobie, jest dość trudno wytłumaczyć bo każdy ma kompletnie inne akcje. Ta asymetria wpływa fajnie na regrywalnosc ale pewnie po 2 partiach każdym będziemy wiedzieli już wszystko. Gra na planszy jest niewielka. Większość gry kazdy realizuje u siebie na planszetce trochę jak w grze solo. Patrząc na kolegę obok nawet nie bardzo wiedziałem co on robi i czy nie oszukuje (przy stole był jeszcze Kapitan i Alchemik). Więc każdy ma te swoje mini gierki na swojej planszetce. Muszę przyznać, że nie zagrałem w pełni optymalnie i da się w grze coś poprawić. Ale faktem jest też, że autor gry wszystkiego na początku gruntowanie nie wytłumaczył i pewne elementy olałem (karty). Stąd potrzeba tej drugiej partii. Ale mini gierka u Kowala nie była zbytnio angażująca. Kwestia dopasowania wartości na kostkach do pieców tak by otrzymać jak najmniej kart kary i zrealizować towary, które sprzedadzą się potencjalnie lepiej w etapie handlu. Trochę mało jak na całą grę. Ale z drugiej strony to było całkiem przyjemnym doświadczeniem i widzę w tej grze kilka symptycznych partii zanim się znudzi.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 22 paź 2022, 07:29
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 14 times
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
ja ogolnie mam wrazenie, ze to jest malutka gra ubrana w szaty wielkiej gry komponentamiseki pisze: ↑05 gru 2022, 22:20 Ja mam problem w jednoznacznej ocenie tej gry. Zagrałem dzisiaj Kowalem w trzyosobowej partii. Grało się naprawdę przyjemnie ale gra ma niewiele punktu styku między graczami. Patrzymy jedynie na workeroów na łodziach aby bardziej przypasować sobie a nie innym graczom. I właściwie to tyle interakcji. Każdy sobie coś skrobie, jest dość trudno wytłumaczyć bo każdy ma kompletnie inne akcje. Ta asymetria wpływa fajnie na regrywalnosc ale pewnie po 2 partiach każdym będziemy wiedzieli już wszystko. Gra na planszy jest niewielka. Większość gry kazdy realizuje u siebie na planszetce trochę jak w grze solo. Patrząc na kolegę obok nawet nie bardzo wiedziałem co on robi i czy nie oszukuje (przy stole był jeszcze Kapitan i Alchemik). Więc każdy ma te swoje mini gierki na swojej planszetce. Muszę przyznać, że nie zagrałem w pełni optymalnie i da się w grze coś poprawić. Ale faktem jest też, że autor gry wszystkiego na początku gruntowanie nie wytłumaczył i pewne elementy olałem (karty). Stąd potrzeba tej drugiej partii. Ale mini gierka u Kowala nie była zbytnio angażująca. Kwestia dopasowania wartości na kostkach do pieców tak by otrzymać jak najmniej kart kary i zrealizować towary, które sprzedadzą się potencjalnie lepiej w etapie handlu. Trochę mało jak na całą grę. Ale z drugiej strony to było całkiem przyjemnym doświadczeniem i widzę w tej grze kilka symptycznych partii zanim się znudzi.
- Ardel12
- Posty: 3996
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1360 times
- Been thanked: 2857 times
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Każda z tych postaci to raczej pod filer by podpadała mechanicznie niż pełnoprawny tytuł. Mi się podoba, ponieważ szukałem lekkiej i szybkiej gry(pierwsza partia jakoś w 1h bez tłumaczenia). Na koniec ciężkiego dnia, gdzie chcę zasiąść do ładnej gry i miło spędzić czas. Na pewno jakbym miał porównywać ją do nawet innych euro z poziomu średni/niski to by wypadała gorzej. Taki Gugong np dostarcza znacząco więcej i interakcji i rzeczy do przemyślenia, a liczba zasad raczej wiele się nie różni
IMHO ja się skusiłem, bo chciałem by te partie były unikalne, a zanim zagram 8 razy(każdą z postaci raz) to spokojnie wrócę do pierwszej. Dodatkowo jest kilka elementów zmieniających grę z sekretnej skrzynki, więc na nudę nie powinno się narzekać 
Minusy jakie są, to na pewno grając 3 raz tą samą postacią w krótkim czasie to się znudzimy. Minigierki są spoko, ale tyłka nie urywają a i raczej dużo do odkrywania nie mają. Interakcja jest niska, ale jednak można namieszać przeciwnikowi i zblokować port, do którego przygotowywał rzeczy(dodatkowo wysyłając do gildii danych kupców, możemy przeciwnikowi znacząco utrudnić sprzedaż w kolejnych rundach).
Moim zdaniem zawiodą się głównie Ci, którzy nie wiedzą co kupili. Gra nie ukrywa czym jest i albo pasuje nam ta prostota i mnogość minigier albo wolimy mięsko, wtedy mamy furę innych euro do sprawdzenia


Minusy jakie są, to na pewno grając 3 raz tą samą postacią w krótkim czasie to się znudzimy. Minigierki są spoko, ale tyłka nie urywają a i raczej dużo do odkrywania nie mają. Interakcja jest niska, ale jednak można namieszać przeciwnikowi i zblokować port, do którego przygotowywał rzeczy(dodatkowo wysyłając do gildii danych kupców, możemy przeciwnikowi znacząco utrudnić sprzedaż w kolejnych rundach).
Moim zdaniem zawiodą się głównie Ci, którzy nie wiedzą co kupili. Gra nie ukrywa czym jest i albo pasuje nam ta prostota i mnogość minigier albo wolimy mięsko, wtedy mamy furę innych euro do sprawdzenia

-
- Posty: 907
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 316 times
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że tak naprawdę istotne jest zaopatrzenie się w dodatkowe postaci - tak by móc faktycznie rotować, zmieniać, odkrywać. Tak więc minimum: all in obecnie wydany w Polsce, bo grając w 3-4 osoby bardzo szybko przejemy się podstawką - dobrze myślę?
Pytanie czy 700 zł za polski all in czy może już lepiej 1100 za bundle KS w zbiórce nidhoga? No.. właśnie.. i z szybkiej, prawie fillerskiej gry, robi się 700-1100? Lepsi są niż CMON
Pytanie czy 700 zł za polski all in czy może już lepiej 1100 za bundle KS w zbiórce nidhoga? No.. właśnie.. i z szybkiej, prawie fillerskiej gry, robi się 700-1100? Lepsi są niż CMON

- japanczyk
- Moderator
- Posty: 12705
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3707 times
- Been thanked: 3889 times
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Ale ta gra nie jest szybka i fillerska xDMowMiStefan pisze: ↑06 gru 2022, 12:06 i z szybkiej, prawie fillerskiej gry, robi się 700-1100? Lepsi są niż CMON![]()
To jest pelnoprawna gra, ktora moze i jest lekka, ale na pewno nie jest fillerem
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
- nidhog
- Posty: 1952
- Rejestracja: 08 gru 2018, 22:49
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 427 times
- Kontakt:
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
ja też się nie zgodzę, że to gra fillerMowMiStefan pisze: ↑06 gru 2022, 12:06 Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że tak naprawdę istotne jest zaopatrzenie się w dodatkowe postaci - tak by móc faktycznie rotować, zmieniać, odkrywać. Tak więc minimum: all in obecnie wydany w Polsce, bo grając w 3-4 osoby bardzo szybko przejemy się podstawką - dobrze myślę?
Pytanie czy 700 zł za polski all in czy może już lepiej 1100 za bundle KS w zbiórce nidhoga? No.. właśnie.. i z szybkiej, prawie fillerskiej gry, robi się 700-1100? Lepsi są niż CMON![]()
Ardel32 wpisał info, ze każda z postaci się wpisuję pod filler. To prawda, bo są mało skomplikowane
Każdy gra swoja gierkę i współzawodniczy o to co ugrał na głównej planszy.
a czy się szybko postacie znudzą? Jak będziesz grał codziennie - na pewno

ja tez te gre traktuje jako lekka gre
-
- Posty: 907
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 316 times
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Hej hej, spokojnie - nie chcę urazić nikogo
Sam patrzę na tą grę łakomym okiem... ale 700 za set jakoś mnie odstraszyło. No jednak co innego MC+4 postaci a co innego taki Dwellings (prawda Kuba?) 
Gra mi się bardzo podoba - tym "fillem" to upraszczam, oczywiście... bo lekka, bo niedługa, bo nie aż tak skomplikowana.... Pewnie sprawi to, że ją wyjmę zamiast Quest for Eldorado albo może Brzdęka. No ale Eldorado za 700.... To mnie boli i to było "centralną osią" mojego posta


Gra mi się bardzo podoba - tym "fillem" to upraszczam, oczywiście... bo lekka, bo niedługa, bo nie aż tak skomplikowana.... Pewnie sprawi to, że ją wyjmę zamiast Quest for Eldorado albo może Brzdęka. No ale Eldorado za 700.... To mnie boli i to było "centralną osią" mojego posta

- Ardel12
- Posty: 3996
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1360 times
- Been thanked: 2857 times
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
To czy będziesz grał w 2 czy 4 osoby to moim zdaniem wpływu na ogranie/regrywalność mieć nie będzie. Każda postać jest unikalna, więc to czy grałeś przeciw niej czy nie raczej ma niski do zerowego wpływ na odczucia z ogrywania. Liczysz per gracz, więc podstawka daje nam 4 postacie, więc spokojnie 8 partii. Już pomijam granie różnymi kombinacjami, bo jednak postacie są zamknięte u siebie i każda wpływa na innych prawie w ten sam sposób. Kojarzę tylko oberżystę, który zabiera na zawsze kupców do swej knajpy(chyba tak to działało).MowMiStefan pisze: ↑06 gru 2022, 12:06 Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że tak naprawdę istotne jest zaopatrzenie się w dodatkowe postaci - tak by móc faktycznie rotować, zmieniać, odkrywać. Tak więc minimum: all in obecnie wydany w Polsce, bo grając w 3-4 osoby bardzo szybko przejemy się podstawką - dobrze myślę?
Pytanie czy 700 zł za polski all in czy może już lepiej 1100 za bundle KS w zbiórce nidhoga? No.. właśnie.. i z szybkiej, prawie fillerskiej gry, robi się 700-1100? Lepsi są niż CMON![]()
Jak zagrasz w krótkim okresie czasu w dany tytuł to zwykle się przeje. Na prawdę musi być perełką by mieć inne odczucia(a to już kwestia gustu). Ja pewnie zagram 2x na miesiąc max, więc ogranie obecnego All-in to nawet pół roku może być. W takim czasie zapomnę z czym się jadło pierwsze postacie.
Dobierając dodatki mamy x2 contentu i tutaj 16 partii to już moim zdaniem odpowiednia regrywalność. Cena nie zachwyca, ale gra jest wydana na wypasie(przynajmniej takie wrażenie na stole prezentuje). Jak przeliczałem to przy kursie 4.5 to już lepszą cenę zyskujesz w zbiórce(ja się załapałem na promkę w 3t, która dała najniższą cenę na rynku i wyrównała się jakby z kursem 4.5 gdybym zamawiał na KS). Obecnie jeśli ceny nie spadły, to polecam zbiórkę jak Ci się nie spieszy, ale rzuć okiem w wątek zbiórki, bo robiłem tam wyliczenia.
Ja będę wspierał resztę dodatków wraz z big boxem bym nie miał tego w 10 pudełkach, bo to mnie zawsze wkurza. Dodatkowo elementy, które rozbudowują mapę i/lub dodają więcej opcji są zawsze na plusie. Wyspa smoka z podstawki czy karty złoczyńców już potrafią zmienić jak gra się toczy, więc wygląda na bardzo plastyczną i mogącą mieć wiele zmian/ulepszeń(niestety jestem na bakier z tym co tam jest w sekretnej skrzyni a co dokładniej KS wrzuca, więc nie wypowiem się o tych elementach jeszcze).
- ave.crux
- Posty: 1883
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 899 times
- Been thanked: 1453 times
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Zagrałem w zatokę i muszę przyznać, że gra jest całkiem przyjemna, ale oczekiwałem, że będzie ciut bardziej złożona. Całkiem spoko kombinowało się co i jak zrobić aby sprzedać swoje produkty z jak największym zyskiem, ale nie było to "móżdżenie". Każdy gracz raczej sprzeda to co chce, jeżeli rozumie swoją postać. No i przy tych postaciach się zatrzymam. Chronomancer jest po prostu policzalny, najłatwiej się nim gra i można wykręcić najbardziej optymalne comba jak tylko się jest trochę ogranym w eurasy. Najtrudniej ma pirat z tym kręciołkiem, którego nie można jakkolwiek zmodyfikować, a mogliby się o to postarać i np.: płacisz monetkę za zmianę kierunku po wylosowaniu czy dobierasz kartę "czarnego rynku" (nie pamiętam jak się to nazywało). Kowal i alchemik mają losowość do okiełznania, ale pirat może boleć.
Ten, kto kończy rundę ostatni ma największą przewagę i tak oto chronomanta płacący żetonami czasu z reguły dyktował kiedy runda się zakończy. Wszystkie statki dobiły do portu, sytuacja kupujących jak na dłoni, a ja sobie jeszcze opłaciłem czasem 2 akcje, ostatnią wykonałem za pełną sumę i tak oto śrubowałem akcję sprzedaży. No słabe to było względem reszty postaci.
No i ci kupujący. Kurde, brakuje mi tu bardzo, baaaardzo jakichś większych możliwości modyfikowania tymi ludkami. Przesunięcie 1 ludka z jednego statku na drugi w ogóle nie powoduje, że ma się nad tym jakąś kontrolę. Wszystko jest tutaj dla mnie losowym dociągiem z wora i może zdarzyć się, że swojego koloru w ogóle nie wyciągniesz, a przeciwnik będzie miał wielkie profity z tego co ty mu zaserwowałeś. Jest tego w moim mniemaniu za mało i zbyt płytko ugryziono ten temat, a poza tym nie ma tu kompletnie nic co wpływa na drugiego gracza.
Wykonanie jest całkiem całkiem, gra prezentuje się na stole bardzo ładnie, standeesy z kolorami graczy to fajny pomysł, ale... Patrzę na swoją niebieską planszetkę przez większość czasu, a mój kolor jest piaskowy. Tak jak nie było z tym problemu przy płaceniu za akcje na zegarze, tak przy sprzedaży kilka razy kolory pomyliły się i odruchowo brałem niebieski mepel.
No i kryształki jak zdobędzie się 100+ pkt. Przecież to są dosłownie kryształki z aukcji "kryształki do wazonu". Wiem to, bo akurat znajomy zamówił takie coś na kilogramy żeby mieć jako znaczniki many do Mage Knight. No kurde serio? Nie dało się wyprodukować czegokolwiek innego? Za tę cenę gry wrzucacie taki tani komponent?

Ten, kto kończy rundę ostatni ma największą przewagę i tak oto chronomanta płacący żetonami czasu z reguły dyktował kiedy runda się zakończy. Wszystkie statki dobiły do portu, sytuacja kupujących jak na dłoni, a ja sobie jeszcze opłaciłem czasem 2 akcje, ostatnią wykonałem za pełną sumę i tak oto śrubowałem akcję sprzedaży. No słabe to było względem reszty postaci.
No i ci kupujący. Kurde, brakuje mi tu bardzo, baaaardzo jakichś większych możliwości modyfikowania tymi ludkami. Przesunięcie 1 ludka z jednego statku na drugi w ogóle nie powoduje, że ma się nad tym jakąś kontrolę. Wszystko jest tutaj dla mnie losowym dociągiem z wora i może zdarzyć się, że swojego koloru w ogóle nie wyciągniesz, a przeciwnik będzie miał wielkie profity z tego co ty mu zaserwowałeś. Jest tego w moim mniemaniu za mało i zbyt płytko ugryziono ten temat, a poza tym nie ma tu kompletnie nic co wpływa na drugiego gracza.
Wykonanie jest całkiem całkiem, gra prezentuje się na stole bardzo ładnie, standeesy z kolorami graczy to fajny pomysł, ale... Patrzę na swoją niebieską planszetkę przez większość czasu, a mój kolor jest piaskowy. Tak jak nie było z tym problemu przy płaceniu za akcje na zegarze, tak przy sprzedaży kilka razy kolory pomyliły się i odruchowo brałem niebieski mepel.
No i kryształki jak zdobędzie się 100+ pkt. Przecież to są dosłownie kryształki z aukcji "kryształki do wazonu". Wiem to, bo akurat znajomy zamówił takie coś na kilogramy żeby mieć jako znaczniki many do Mage Knight. No kurde serio? Nie dało się wyprodukować czegokolwiek innego? Za tę cenę gry wrzucacie taki tani komponent?

Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Czy jest gdzies dostepna instrukcje w języku polskim do podstawki?bylem na stronie wydawcy ale nie mogę znalezc chyba ze jetem slepy.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2022, 13:59 przez osa1908, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 lip 2014, 17:11
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 103 times
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Rabaty: Rebel 8%, Planszostrefa 10%, Mepel 4%.
- kuleczka91
- Posty: 510
- Rejestracja: 10 lut 2020, 18:27
- Has thanked: 862 times
- Been thanked: 578 times
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Jest na samej górze w plikach do pobrania :p http://galakta.pl/download/Zatoka_Kupcow_Instrukcja.pdf
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Takie pytanie mam, jeśli mielibyście na początek dokupić tylko jedną dodatkową postać to która by to była? Która z nich jest najciekawsza? A która najłatwiejsza do ogarnięcia dla osoby początkującej?
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 22 paź 2022, 07:29
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 14 times
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
wszystkie sa banalne
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
To rozwiązuje problem

- Ardel12
- Posty: 3996
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1360 times
- Been thanked: 2857 times
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Moim zdaniem przeczytaj jakie mechaniki postacie wnoszą i wybierz tą, która Ci najbardziej się podoba. Dla mnie Wyrocznia wydaje się najciekawsza, bo masz nietypowe rozwiązanie roll(rzucasz elementami jak gnaty, czaski, monety, które w zależności, do której przegrody trafią dają inne opcje), a write już bardziej typowy, ale jest jedna akcja działająca na modłę push your luck, która daje fajną opcję.
Oberżysta z zapewnianiem łóżek oraz zmniejszaniem puli kupców wydaje się ciekawy, ale nie grałem nim, tylko przeciw niemu.
Co do skomplikowania, to wszystkie postacie są równie proste i może są minimalne różnice, ale nikt nie powinien mieć z żadną problemu w zrozumieniu jak działa. Dokładnie jak napisał radekmajeski.
Re: Zatoka kupców / Merchant's Cove (Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal)
Mam pytania 
Przymierzam się do kupienia Zatoki. Będzie to moja pierwsza gra Galakty
. Nie ogarniam tego wydawnictwa, nie ogarniam też KS, dlatego proszę powiedzcie czy(jak bardzo) jakość/ilość komponentów różni się między All in KS, a polskim wydaniem.

Przymierzam się do kupienia Zatoki. Będzie to moja pierwsza gra Galakty
