Kolonizacja - Kosmiczna gra karciana

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
Agnaton
Posty: 31
Rejestracja: 17 sie 2022, 14:58
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 4 times
Been thanked: 43 times
Kontakt:

Kolonizacja - Kosmiczna gra karciana

Post autor: Agnaton »

Obrazek
Grafika poglądowa, ostateczne rozmiary, kształt i typ pudełka mogą się różnić.


Kolonizacja – Kosmiczna gra karciana to gra, w której gracze wcielają się w rolę właścicieli prywatnej firmy z sektora kosmicznego, której celem jest skolonizowanie jak największej liczby cennych skalistych światów naszego rodzimego układu gwiezdnego zanim zrobi to ich konkurencja. Mechanika gry łączy w sobie elementy take that oraz press your luck. Pojedyncza rozgrywka trwa od 20 do około 60 minut (przy 2-3 graczach jest to około 20-30 minut). Bawić można się w gronie od 2 do 5 osób, w wieku od około 7 lat.

KOLONIZACJA przeznaczona jest dla graczy szukających gry:
· wesołej/imprezowej,
· mocno regrywalnej, która aż prosi się by zagrać w nią po raz kolejny,
· stawiającej na przyjazną rywalizację,
· łączącej elementy taktyczne z nieprzewidywalnością wydarzeń losowych,
· odpowiedniej zarówno dla graczy młodszych jak i starszych,
· poręcznej,
· trwającej 20-60 minut,
· dla 2-5 osób.



Obrazek


Rozgrywka polega na doprowadzaniu statków kolonizacyjnych do skalistych światów Układu Słonecznego. W grze do skolonizowania dostępnych jest piętnaście największych planet, planet karłowatych i księżyców z najbliższego sąsiedztwa Ziemi. Gracz z największą liczbą zdobytych punktów na koniec rozgrywki wygrywa i zostaje kosmicznym potentatem. Oczywiście zadanie to nie jest proste, gracze do dyspozycji mają bowiem szereg możliwości negatywnego wpływu na misje przeciwników oraz przyspieszenia własnych misji. Sabotaże czy wywieranie presji politycznej w kongresie USA to tylko czubek góry lodowej! W rozgrywce nikt nie pozostanie jednak bezbronny, najnowsze technologie czy też wpływy charyzmatycznego lidera grają kluczową rolę. Gdyby ziemskich zagrożeń było mało, to w kosmosie na graczy czyhają oczywiście kolejne niebezpieczeństwa. Nieprzewidywalne i śmiercionośne kosmiczne wydarzenia i obiekty kryją się na każdym kroku. Nigdy nie wiadomo co zdarzy się następne. Rozbłysk słoneczny zniszczy elektronikę statku i wydłuży misję? A może wręcz przeciwnie, tunel czasoprzestrzenny pomoże w szybszym dotarciu do celu? Wszystko jest możliwe.


Obrazek


Podczas rozgrywki gracze zbierają punktowane karty światów (wartość punktowa danej karty świata wskazana jest na zielonym kole, w jej prawym górnym rogu) w celu uzyskania jak największej liczby punktów. W każdej rundzie dany gracz posiada jeden ruch, który składa się z maksymalnie 6 kroków:
1) ciągnięcie 3 losowych kart ze stosiku kart akcji/energii – krok ten jest obowiązkowy,
2) dołożenie 0-2 punktów energii do jednego lub obu swoich statków,
3) ciągnięcie 0-2 losowych kart ze stosiku kart kosmicznych,
4) zebranie 0-2 kart świata,
5) użycie 0-2 karty akcji z ręki,
6) zebranie 0-2 kart świata.

Gra kończy się gdy jeden z graczy zbierze minimum 18 punktów. Rozgrywka może zakończyć się także po określonej wcześniej liczbie rund lub po określonym wcześniej czasie, w takim wypadku wygrywa gracz z największą liczbą punktów na koniec gry.



Obrazek


Gra składa się łącznie z 200 kart (46 unikatowych), podzielonych na następujące pięć kategorii:
· 15 kart światów (15 unikatowych) (4 planety i 11 księżyców),
· 10 kart statków (1 unikatowa),
· 60 kart energii (2 unikatowe) (20 +2 energii i 40 +1 energii),
· 47 kart akcji (14 unikatowych) (25 pozytywnych i 22 negatywne),
· 68 kart kosmicznych (14 unikatowych) (12 pozytywnych, 22 negatywne i 34 puste).

Wszelkie informacje o grze, aktualizowane na bieżąco, takie jak szczegółowy opis, pełną instrukcję, materiały promocyjne, zdjęcia prototypu podczas testów, opinie testerów, informacje o mnie oraz dodatkowe informacje dotyczące ewentualnego wydania gry znaleźć można na stronie:



---> kolonizacja.wordpress.com <---


Obecnie jestem na etapie testów (najintensywniejsze testy już za mną, teraz w sumie gram już dla frajdy i ewentualnego szlifowania jakichś drobnostek) oraz rozmów z wydawnictwami, mam wielką nadzieję, że w przyszłym roku uda mi się grę wydać.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ