Akropolis (Jules Messaud)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Ryu
- Użytkownik wspierający
- Posty: 2733
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 130 times
Akropolis (Jules Messaud)
https://boardgamegeek.com/boardgame/357563/akropolis
"The most talented architects in ancient Greece stand ready to achieve this goal. Build housing, temples, markets, gardens and barracks, so you can grow your city and ensure it triumphs over the others. Raise its prestige with harmonious planning that conforms to specific rules, and enhance it by building plazas.
Stone is an essential resource, so make sure you do not neglect it. You’ll need enough quarries so you can build higher up, making your city stretch towards the sky.
Choose a tile from the construction site
Arrange it in your city to unlock each district's full potential
Build on higher levels, increase the value of your districts and win the game
—description from the publisher"
"The most talented architects in ancient Greece stand ready to achieve this goal. Build housing, temples, markets, gardens and barracks, so you can grow your city and ensure it triumphs over the others. Raise its prestige with harmonious planning that conforms to specific rules, and enhance it by building plazas.
Stone is an essential resource, so make sure you do not neglect it. You’ll need enough quarries so you can build higher up, making your city stretch towards the sky.
Choose a tile from the construction site
Arrange it in your city to unlock each district's full potential
Build on higher levels, increase the value of your districts and win the game
—description from the publisher"
- Ryu
- Użytkownik wspierający
- Posty: 2733
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 130 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Jako że zagrałem to i coś napiszę.
Żeby nie było - to jest fillerek. Żadne ciężkie euro. Gra na 20min po ciężkim Splotterze czy jakimś Trickerionie. Albo szybka gra z dzieciakiem. Do wyboru
Co my tu mamy? W w zasadzie nic. Kafelki które dokładamy do siebie lub na siebie tworząc kilkupoziomowe twory. Na kafelkach coś tam narysowane w kilku kolorach i już. No dobra, są jeszcze kosteczki symbolizujące kamień czy gruz. Teraz to już naprawdę wszystko. Robimy w swojej turze niewiele - bierzemy kafelka (bądź dopłacamy za dalszego w rzędzie) i dokładamy. I tak przez ok. 20min aż do wyczerpania kafelków. Koniec zasad. Oczywiście na koniec liczymy punkty za kafelki i patrzymy kto wygrał.
Z opisu wygląda że banał i nie ma nic szczególnego ale... Ale nie wiedzieć czemu sprawiło mi to MEGA frajdę. Już podczas tłumaczenia powiedziałem że będzie fajnie, podczas gry powtórzyłem że fajne. A po zakończeniu gry, gry przeciwnik zlał mnie, potwierdziłem że bardzo fajne i sobie kupię. Na razie nie ma wersji PL ale może będzie - nie wiem.
A mówiłem ile czasu zajmuje rozłożenie gry? No jakieś 40sek.
Po 1 grze nie znajduję minusów. Możliwe że w przyszłym tygodniu zagram znowu i też nie zobaczę minusów
Żeby nie było - to jest fillerek. Żadne ciężkie euro. Gra na 20min po ciężkim Splotterze czy jakimś Trickerionie. Albo szybka gra z dzieciakiem. Do wyboru

Co my tu mamy? W w zasadzie nic. Kafelki które dokładamy do siebie lub na siebie tworząc kilkupoziomowe twory. Na kafelkach coś tam narysowane w kilku kolorach i już. No dobra, są jeszcze kosteczki symbolizujące kamień czy gruz. Teraz to już naprawdę wszystko. Robimy w swojej turze niewiele - bierzemy kafelka (bądź dopłacamy za dalszego w rzędzie) i dokładamy. I tak przez ok. 20min aż do wyczerpania kafelków. Koniec zasad. Oczywiście na koniec liczymy punkty za kafelki i patrzymy kto wygrał.
Z opisu wygląda że banał i nie ma nic szczególnego ale... Ale nie wiedzieć czemu sprawiło mi to MEGA frajdę. Już podczas tłumaczenia powiedziałem że będzie fajnie, podczas gry powtórzyłem że fajne. A po zakończeniu gry, gry przeciwnik zlał mnie, potwierdziłem że bardzo fajne i sobie kupię. Na razie nie ma wersji PL ale może będzie - nie wiem.
A mówiłem ile czasu zajmuje rozłożenie gry? No jakieś 40sek.

Po 1 grze nie znajduję minusów. Możliwe że w przyszłym tygodniu zagram znowu i też nie zobaczę minusów

-
- Posty: 52
- Rejestracja: 10 kwie 2019, 07:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Bardzo sympatyczna gierka w stylu Kingdomino (podobne zasady punktowania). Tutaj jednak kafelki składają się z trzech sześciokątów ułożonych w trójkąt. Kafelki możemy dokładać dowolnie do siebie byle się stykały. Możemy także dokładać je na już leżące tworząc poziomy i wtedy budowle z kafelków są więcej warte. Każdy typ budynku z pierwszego poziomu wart jest 1 pkt, z drugiego 2 pkt i tak dalej. W grze punkty daje nam 5 typów terenów, jeśli spełniają określone warunki: budynki mieszkalne punktują tylko za ich największą połączoną grupę, markety jeśli nie sąsiadują z innymi marketami, baraki jeśli leżą na obrzeżach miasta, a świątynie jeśli są otoczone ze wszystkich stron innymi kafelkami oraz ogrody, które nie mają specjalnych warunków punktowania. Wszystkie te budowle nie będą jednak nic warte jeśli w naszym układzie nie będzie placów w odpowiednich kolorach z gwiazdkami (odpowiednik koron z Kingdomino). To mnożniki punktów zdobytych z poszczególne typy budynków. Jeśli mieliśmy 2 baraki, które w sumie dały 3 punkty (jeden na pierwszym poziomie i jeden na 2) i 2 place w sumie z 4 gwiazdkami to za baraki zdobywamy 3x4=12 pkt. I mamy jeszcze jeden typ budynków: kamieniołomy. Jeśli je przykryjemy to dostajemy kosteczki symbolizujące kamienie, którymi możemy płacić, aby sięgać po dalsze kafelki z wystawki. W pudełku są też ściągawki z liczebnością poszczególnych kafelków i liczbą placów w każdym z kolorów. To pozwala grać bardziej świadomie. Gra prosta w zasadach jak budowa cepa, zwojów nie przegrzeje, ale dająca zaskakująco sporo radochy. W swojej kategorii wagowej świetny, dobrze opracowany tytuł.
- Neoptolemos
- Użytkownik wspierający
- Posty: 1709
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 152 times
- Been thanked: 612 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Podbijam powyższe. Tłumaczenie zasad zwiastowało kolejną generyczną grę kafelkową, a wyszło bardzo przyjemnie i szybko (w 3 osoby 12 minut samej gry!). Z uwagi na kształt kafelków i piętrowe ich układanie miałem silne skojarzenia z Taluvą, ale w wersji ultra light.
-
- Moderator
- Posty: 3361
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 802 times
- Been thanked: 958 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
SU&SD chwalili grę w jednym ze swoich ostatnich filmów:
https://youtu.be/jPjtWdvz5Aw?t=412
https://youtu.be/jPjtWdvz5Aw?t=412
- Ryu
- Użytkownik wspierający
- Posty: 2733
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 130 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
To jeszcze kilka zdań bo grę udało się pożyczyć i... Szał jest
Wytłumaczyłem córce zasady i zagraliśmy od razu 2 razy. Po 1h zapytała czy zagramy znowu. Zagraliśmy 3 razy pod rząd. Chciała jeszcze ale wygoniłem do spania. Dnia następnego zagraliśmy 2 razy i chciała więcej. Czy może być lepsza rekomendacja? A to tylko wariant podstawowy
Kto to wyda u nas się pytam?

Wytłumaczyłem córce zasady i zagraliśmy od razu 2 razy. Po 1h zapytała czy zagramy znowu. Zagraliśmy 3 razy pod rząd. Chciała jeszcze ale wygoniłem do spania. Dnia następnego zagraliśmy 2 razy i chciała więcej. Czy może być lepsza rekomendacja? A to tylko wariant podstawowy

Kto to wyda u nas się pytam?

-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 3073
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 955 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Kupiłem na promce w Amazonie (niestety nie ogarnąłem, że to wersja francuska
) i pograłem sobie w weekend z żonką. 3 partyjki zleciały bardzo szybko i w zasadzie chętnie pogram więcej. Popróbował w więcej niż dwie osoby, bo na dwie jest bardzo duże pole na hate draft.
Gierka jest super prosta do gry a jednocześnie układanie tego miasteczka nie jest takie proste jak się wydaje. Ja nawet jako weteran Taluvy przy trzeciej partii dalej pojedynkowałem się z idiotycznie ustawionymi przeze mnie chwilę wcześniej płytkami
Zabawa dla mnie przy tym jest przednia, dylematy, czy przykryć to czy tamto, czy iść w górę czy wszerz są non stop.
Nie grałem jeszcze z zaawansowanymi zasadami i w sumie to nie wiem czy chcę nawet próbować. Już sama podstawka potrafi mieć dzikie zmiany w wynikach przez jedną płytkę, a jak mamy jeszcze jakieś dodatkowe mnożniki to masakra. To w sumie jest największa wada gry - nawet niewielka różnica w mieście może zmienić wynik o 10-20 punktów i w efekcie na koniec może być spore rozstrzelenie punktacji. A wiadomo, nikt nie lubi przegrywać 80-150, tutaj zdecydowanie calico i kascadia wygrywają - tam są bardziej zbliżone punktacje.
Ciekawy jestem bardzo jak będzie wyglądało pykanie w gronie graczy, muszę wyciągnąć podczas jakiegoś wieczorka planszowego. Myślę, że może być z tego niezły fillerek na 30 minutek w grupie.

Gierka jest super prosta do gry a jednocześnie układanie tego miasteczka nie jest takie proste jak się wydaje. Ja nawet jako weteran Taluvy przy trzeciej partii dalej pojedynkowałem się z idiotycznie ustawionymi przeze mnie chwilę wcześniej płytkami

Nie grałem jeszcze z zaawansowanymi zasadami i w sumie to nie wiem czy chcę nawet próbować. Już sama podstawka potrafi mieć dzikie zmiany w wynikach przez jedną płytkę, a jak mamy jeszcze jakieś dodatkowe mnożniki to masakra. To w sumie jest największa wada gry - nawet niewielka różnica w mieście może zmienić wynik o 10-20 punktów i w efekcie na koniec może być spore rozstrzelenie punktacji. A wiadomo, nikt nie lubi przegrywać 80-150, tutaj zdecydowanie calico i kascadia wygrywają - tam są bardziej zbliżone punktacje.
Ciekawy jestem bardzo jak będzie wyglądało pykanie w gronie graczy, muszę wyciągnąć podczas jakiegoś wieczorka planszowego. Myślę, że może być z tego niezły fillerek na 30 minutek w grupie.
- Michito
- Użytkownik wspierający
- Posty: 537
- Rejestracja: 05 cze 2019, 15:54
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 148 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Dzisiaj rozegrałem z żoną pierwszą partię. Warunki nie były, że tak to ujmę optymalne, bo przygrywał nam nasz niespełna 3-miesięczny szkrab. Ale to uwydatnia jedną z ewidentnych zalet gry - jest prosta, ale niebanalna i bardzo szybka. Skończyliśmy poniżej 20 minut (ale przyznam, że graliśmy pod pewną presją).
Zastanawiam się czy w Waszych partiach nie było paraliżu decyzyjnego, bo ja kilka razy zawiesiłem się nad optymalizacją ruchu. A to przecież "prosta" gra.
Gra bardzo ładnie wykonana. Nie pamiętam kiedy widziałem kafelki zrobione z tak grubego kartonu.
Bardzo przyjemny abstrakt. Gdyby nie okoliczności, pewnie zagralibyśmy dwie partie pod rząd. Dla mnie w kategorii szybkich gier abstrakcyjnych będzie numerem 1. Zakładam, że przy szerszej dystrybucji będzie to kandydat na hit.
Zastanawiam się czy w Waszych partiach nie było paraliżu decyzyjnego, bo ja kilka razy zawiesiłem się nad optymalizacją ruchu. A to przecież "prosta" gra.
Gra bardzo ładnie wykonana. Nie pamiętam kiedy widziałem kafelki zrobione z tak grubego kartonu.
Bardzo przyjemny abstrakt. Gdyby nie okoliczności, pewnie zagralibyśmy dwie partie pod rząd. Dla mnie w kategorii szybkich gier abstrakcyjnych będzie numerem 1. Zakładam, że przy szerszej dystrybucji będzie to kandydat na hit.
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 3073
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 955 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
U mnie raczej paraliżu z braniem płytki nie ma, ale jest czasem rozkminka z ustawieniem w mieście. Uczucie "co ja kurdę tutaj planowałem, idiota ze mnie" towarzyszy w tej grze mnie i żonie tak co trzecią płytkę i wtedy orientujemy się, że coś źle zaczęliśmy ustawiać
Dobrze, że właśnie można płytkę wziąć i puścić już grę dalej, więc nie zacina to totalnie rozgrywki.
Mi się wydaje, że na 2 osoby niestety gra ma trochę ograniczoną grywalność, bo ze względu na to jak działa punktowanie dominuje podbieranie sobie płytek wzajemnie. Nie miałem okazji jeszcze spróbować na 3+, ale czekam na ten moment, żeby w pełni ocenić grę.

Mi się wydaje, że na 2 osoby niestety gra ma trochę ograniczoną grywalność, bo ze względu na to jak działa punktowanie dominuje podbieranie sobie płytek wzajemnie. Nie miałem okazji jeszcze spróbować na 3+, ale czekam na ten moment, żeby w pełni ocenić grę.
- Michito
- Użytkownik wspierający
- Posty: 537
- Rejestracja: 05 cze 2019, 15:54
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 148 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
A to muszę przyznać, że nawet nie pomyślałem o hate drafcie a bardziej o zoptymalizowaniu tego co mogę dołożyć.
Element waluty też nie był jakoś istotny, biorąc pod uwagę, że pierwszy kafel na placu budowy jest przechodni.
Zbudowaliśmy max 2 poziomy, bo w tej szybkiej rozgrywce ważniejsze wydawało się dokładanie kolejnych mnożników niż wznoszenie kolejnych poziomów. Pewnie przy kolejnych partiach będzie okazja na wypróbowanie bardziej przemyślanej strategii.
Element waluty też nie był jakoś istotny, biorąc pod uwagę, że pierwszy kafel na placu budowy jest przechodni.
Zbudowaliśmy max 2 poziomy, bo w tej szybkiej rozgrywce ważniejsze wydawało się dokładanie kolejnych mnożników niż wznoszenie kolejnych poziomów. Pewnie przy kolejnych partiach będzie okazja na wypróbowanie bardziej przemyślanej strategii.
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 3073
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 955 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Podbieranie jest szczególnie wazne przy ogrodach i gwiazdkach. Wzięcie komuś jednej płytki zielonych gwiazdek to może być spokojnie 10-15 punktów.
My zazwyczaj dochodzimy do 3, czasem 4.
- ave.crux
- Użytkownik wspierający
- Posty: 1033
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 408 times
- Been thanked: 486 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Mam podobną zagwozdkę, ale brzmi ona "Jeżeli mam kaskadię to czy akropolis będzie mógł być również na półce"? Kaskadia powiedziała mi, że lubię tego typu gierki no i trochę fakt, że mam 5kart punktowania w każdym z 5 typów powoduje tysiące kombinacji punktowania. Jest to duży plus dla regrywalności. Akropolis w tym wypadku potrzebuję stestować przed zakupem
Nic na siłę, wszystko młotkiem.
- konradstpn
- Użytkownik wspierający
- Posty: 756
- Rejestracja: 22 sie 2017, 12:11
- Has thanked: 174 times
- Been thanked: 243 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Jeżeli chcecie w grach planszowych wejść poziom, a nawet dwa wyżej to bierzcie Akropolisave.crux pisze: ↑07 mar 2023, 09:07Mam podobną zagwozdkę, ale brzmi ona "Jeżeli mam kaskadię to czy akropolis będzie mógł być również na półce"? Kaskadia powiedziała mi, że lubię tego typu gierki no i trochę fakt, że mam 5kart punktowania w każdym z 5 typów powoduje tysiące kombinacji punktowania. Jest to duży plus dla regrywalności. Akropolis w tym wypadku potrzebuję stestować przed zakupem

Gram, więc jestem.
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 3073
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 955 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Ja mam Akropolis od jakiegoś czasu i moim zdaniem to jeden z najlepszych fillerków ostatnich lat. Gra się jakieś 20-30 minut i daje masę fajnych decyzji, zarówno interaktywnych (draft) i na swoim poletku (układanka). Stosunek czasu gry/ciekawych decyzji jest miodny a nawet nie grałem jeszcze z trybem zaawansowanym.
Draft w 2 osoby jest mocno średni, bo trzeba agresywnie sobie podbierać płytki, ale w 3-4 osoby, kiedy już każdy bardziej robi swoje jest super. Do tego fakt, że wydajemy de facto punkty na draft daje czasem naprawdę trudne dylematy.
Układanka na początku wydaje się prosta, a potem szybko okazuje się, że nie jest tak lekko. Z racji innego kształtu kafelka startowego momentami pójście w górę wcale nie jest tak proste jakby się wydawało, bo nie można układać wzorków tym samym kształtem. Bardzo sprytne rozwiązanie. Nawet w piątej partii łapałem się na tym, że w połowie gry zaczyna mi się sypać plan, bo wyobraźnia przestrzenna mnie zawiodła
Bardzo polecam, dla mnie świetna pozycja. Porównując z Calico i Kaskadią - gra jest lżejsza niż obie pozostałe i zdecydowanie szybsza. Na pewno oceniam ją lepiej niż Calico, z Kaskadią bym powiedział, że jakoś tak na równi. Kaskadia niby ma trochę więcej zmienności, ale z drugiej strony draft i układanie praktycznie zawsze jakoś wygląda tak samo. W Akropolis jak idziemy w jakiś konkretny typ budynku, to faktycznie trochę inaczej kombinujemy jak go układać, więc mimo pozornej powtarzalności rozgrywki są trochę inne.
Draft w 2 osoby jest mocno średni, bo trzeba agresywnie sobie podbierać płytki, ale w 3-4 osoby, kiedy już każdy bardziej robi swoje jest super. Do tego fakt, że wydajemy de facto punkty na draft daje czasem naprawdę trudne dylematy.
Układanka na początku wydaje się prosta, a potem szybko okazuje się, że nie jest tak lekko. Z racji innego kształtu kafelka startowego momentami pójście w górę wcale nie jest tak proste jakby się wydawało, bo nie można układać wzorków tym samym kształtem. Bardzo sprytne rozwiązanie. Nawet w piątej partii łapałem się na tym, że w połowie gry zaczyna mi się sypać plan, bo wyobraźnia przestrzenna mnie zawiodła

Bardzo polecam, dla mnie świetna pozycja. Porównując z Calico i Kaskadią - gra jest lżejsza niż obie pozostałe i zdecydowanie szybsza. Na pewno oceniam ją lepiej niż Calico, z Kaskadią bym powiedział, że jakoś tak na równi. Kaskadia niby ma trochę więcej zmienności, ale z drugiej strony draft i układanie praktycznie zawsze jakoś wygląda tak samo. W Akropolis jak idziemy w jakiś konkretny typ budynku, to faktycznie trochę inaczej kombinujemy jak go układać, więc mimo pozornej powtarzalności rozgrywki są trochę inne.
- kurdzio
- Użytkownik wspierający
- Posty: 597
- Rejestracja: 26 paź 2019, 13:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 265 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Ale kusicie. Przy Akropolis obawiałem się właśnie o regrywalność i ogólną "swobodę" w rozgrywce. Jestem #teamCalico i bardzo lubię panującą tam ciasnotę, dlatego chyba najpierw gdzieś sprawdzę przed zakupem. Poza tym zamówiłem już Doniczki, a to też wpisuje się w tę rodzinę gier.
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 3073
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 955 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
U mnie Calico się nie sprawdza po prostu z Casualami totalnie. Za dużo tam miejsca na AP a do tego człowiek zawsze na koniec jest lekko rozczarowany, bo coś się nie ułoży.kurdzio pisze: ↑07 mar 2023, 10:19 Ale kusicie. Przy Akropolis obawiałem się właśnie o regrywalność i ogólną "swobodę" w rozgrywce. Jestem #teamCalico i bardzo lubię panującą tam ciasnotę, dlatego chyba najpierw gdzieś sprawdzę przed zakupem. Poza tym zamówiłem już Doniczki, a to też wpisuje się w tę rodzinę gier.
- XLR8
- Użytkownik wspierający
- Posty: 1286
- Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
- Has thanked: 173 times
- Been thanked: 526 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Bardzo mały.
Grałem z różnymi ekipami i nawet ci co lubią pomyśleć nie zamulali.
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 3073
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 955 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Potwierdzam, downtime jest minimalny. Bardzo często wybór płytki jest między może dwiema płytkami realnie a najtrudniejszą część (układanie) można już robić jak poza kolejką.
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Na razie opinia po jednej grze dwuosobowej
Bardzo przyjemna gra
rodzinnie lepiej ją cenie od Calico/Kaskadia
łatwiejsza do wprowadzenia, a i jest co kombinować dla mnie jest to taki następny krok po Kingdomino
mając Akropolis faktycznie nie czuje chęci grania już w Kingdomino, Akropolis robi dla mnie wszystko lepiej
no i cena, grę o tej jakości można zdobyć poniżej 100 zł 
- Dr. Nikczemniuk
- Użytkownik wspierający
- Posty: 2812
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 444 times
- Been thanked: 315 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Czy ja czegoś nie widzę? Bo w polskiej instrukcji nie znalazłem do czego służy ten okrągły żeton?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- Alucard1982
- Użytkownik wspierający
- Posty: 162
- Rejestracja: 26 lis 2018, 09:46
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 11 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Nie mam gry przy sobie, ale pewnie chodzi o żeton do oznaczania początku rynku kafli.
- Alucard1982
- Użytkownik wspierający
- Posty: 162
- Rejestracja: 26 lis 2018, 09:46
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 11 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Chociaż jak tak teraz szukam, to wychodzi na to, że jest to żeton pierwszego gracza - tak jest w angielskiej instrukcji. Czyli ta figurka kolumny jest tylko w polskiej wersji dodana?
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 3073
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 955 times
Re: Akropolis (Jules Messaud)
Kolumna jest też w wersji francuskiej. Co ciekawe w instrukcji nie ma pokazanego żetonu, jest kolumna. IMO to kolumna jest bardziej fancy pionkiem zaczynającego gracza, dubluje element.Alucard1982 pisze: ↑23 mar 2023, 22:51 Chociaż jak tak teraz szukam, to wychodzi na to, że jest to żeton pierwszego gracza - tak jest w angielskiej instrukcji. Czyli ta figurka kolumny jest tylko w polskiej wersji dodana?
Ja po prostu używam jednego do oznaczenia początku rynku a drugie do oznaczenia gracza zaczynającego.