Theme Park Tycoon (prototyp)

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Awatar użytkownika
Prototypowo
Posty: 98
Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
Has thanked: 25 times
Been thanked: 65 times

Theme Park Tycoon (prototyp)

Post autor: Prototypowo »

Obrazek

Ekonomiczny deck-builder o zarządzaniu wesołym miasteczkiem, przeznaczony dla 1-4 graczy, z czasem rozgrywki około 45 minut. Prowadząc własny park rozrywki będziemy mogli m.in. nabywać do niego atrakcje, które generują szczęście, co z kolei przyciągnie do naszego królestwa zabawy więcej gości. A ci są niezastąpionym źródłem dochodu. Zarobione pieniądze będziemy mogli wydawać np. na zakup ozdób do naszego parku, które dadzą nam punkty zwycięstwa. Ale żeby nie było tak różowo, odwiedzający wesołe miasteczko ludzie lubią śmiecić i wybrzydzać; atrakcje co i rusz się psują a zatrudnieni pracownicy domagają się zapłaty! Do tego musimy z rozmysłem gospodarować przestrzenią parku, która nie jest nieograniczona. Celem gry jest zdobycie łącznie jak największej liczby punktów uznania parku.

PIERWSZA RECENZJA: https://okoodyna.pl/kuzna-thora/theme-p ... -prototyp/
WIĘCEJ INFORMACJI: https://www.subscribepage.com/themeparktycoon
JESZCZE WIĘCEJ INFORMACJI: https://prototypowo.blogspot.com/2022/06/test.html
ŚLEDŹ NA FANPEJDŻU: https://www.facebook.com/profile.php?id=100082443393992

Latają dwa prototypy po Polsce, jakbyś czuł, że masz chęć zagrać, napisz PW.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2022, 14:31 przez Prototypowo, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Leinadus
Posty: 947
Rejestracja: 01 wrz 2018, 19:57
Has thanked: 5 times
Been thanked: 83 times

Re: Theme Park Tycoon (prototyp)

Post autor: Leinadus »

Tak z ciekawości - nie potrzeba licencji na tą nazwę?
Awatar użytkownika
Prototypowo
Posty: 98
Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
Has thanked: 25 times
Been thanked: 65 times

Re: Theme Park Tycoon (prototyp)

Post autor: Prototypowo »

Leinadus pisze: 28 paź 2022, 12:10 Tak z ciekawości - nie potrzeba licencji na tą nazwę?
Sprawdziłem w bazach - nie trzeba.
Awatar użytkownika
Prototypowo
Posty: 98
Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
Has thanked: 25 times
Been thanked: 65 times

Re: Theme Park Tycoon (prototyp)

Post autor: Prototypowo »

POJAWIŁ SIĘ SZKIC (NIE FINALNA WERSJA!) OKŁADKI:

Obrazek

Prace ciągle trwają, trzy prototypy latają po Polsce.
Awatar użytkownika
Prototypowo
Posty: 98
Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
Has thanked: 25 times
Been thanked: 65 times

Re: Theme Park Tycoon (prototyp)

Post autor: Prototypowo »

Posiadam cztery prototypy. Jeden dla siebie, jeden dla osoby, która przygotowuje automę ("sztuczna inteligencja"), a dwa pozostałe latają po testerach / recenzentach. Nie będę kłamał, jeśli powiem, że jestem tytułem już bardzo zmęczony, bo grałem w niego w różnych konfiguracjach około 500 razy (mówię o całym etapie prac). Trwają głównie prace nad balansem (mam od tego osobę trzecią) i doszlifowywaniem dodatków (które są już prawie gotowe). Mam już gotowy layout kart, część grafik i szkic okładki, ale prace cały czas trwają.

Gdzie podac maila, aby nie umknął mi start kampanii? Tutaj: https://www.subscribepage.com/themeparktycoon
Awatar użytkownika
Prototypowo
Posty: 98
Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
Has thanked: 25 times
Been thanked: 65 times

Re: Theme Park Tycoon (prototyp)

Post autor: Prototypowo »

Prace nad okładką trwają (ciagle ulega zmianom), a dziś grafik opracował styl dla ludzi (gości i pracowników parku): Obrazek
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 490
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 217 times
Been thanked: 343 times

Re: Theme Park Tycoon (prototyp)

Post autor: itsthisguyagain »

Prototypowo pisze: 22 gru 2022, 10:17 Obrazek[/url]
O kurcze może dopracować trochę formatowanie tekstu?

Np tekst na karcie lepiej gdyby wyglądał tak: Odrzuć (3 monety) aby dobrać (3 karty) następnie odrzuć (2 karty) z ręki

A jeszcze lepiej gdyby działania kart opierały się na symbolice i miejsce na tekst był w ogóle zminimalizowany

No i BTW mam nadzieję, że to jest tylko prezentacja stylu graficznego bo co ma wata cukrowa do zarządzania?
Awatar użytkownika
Prototypowo
Posty: 98
Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
Has thanked: 25 times
Been thanked: 65 times

Re: Theme Park Tycoon (prototyp)

Post autor: Prototypowo »

itsthisguyagain pisze: 29 gru 2022, 16:46
Prototypowo pisze: 22 gru 2022, 10:17 Obrazek[/url]
O kurcze może dopracować trochę formatowanie tekstu?

Np tekst na karcie lepiej gdyby wyglądał tak: Odrzuć (3 monety) aby dobrać (3 karty) następnie odrzuć (2 karty) z ręki

A jeszcze lepiej gdyby działania kart opierały się na symbolice i miejsce na tekst był w ogóle zminimalizowany

No i BTW mam nadzieję, że to jest tylko prezentacja stylu graficznego bo co ma wata cukrowa do zarządzania?
Kartą jest tylko pokazowa, tekst i zdolność jest zmyślona ;) W kwestii tekstu i zwiększenia liczby symboli będę myślał.
Awatar użytkownika
Prototypowo
Posty: 98
Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
Has thanked: 25 times
Been thanked: 65 times

Re: Theme Park Tycoon (prototyp)

Post autor: Prototypowo »

itsthisguyagain pisze: 29 gru 2022, 16:46
Prototypowo pisze: 22 gru 2022, 10:17 Obrazek[/url]
O kurcze może dopracować trochę formatowanie tekstu?

Np tekst na karcie lepiej gdyby wyglądał tak: Odrzuć (3 monety) aby dobrać (3 karty) następnie odrzuć (2 karty) z ręki

A jeszcze lepiej gdyby działania kart opierały się na symbolice i miejsce na tekst był w ogóle zminimalizowany

No i BTW mam nadzieję, że to jest tylko prezentacja stylu graficznego bo co ma wata cukrowa do zarządzania?
Tutaj przykładowa fotka, tez ten sam schemat :> Obrazek
Awatar użytkownika
Prototypowo
Posty: 98
Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
Has thanked: 25 times
Been thanked: 65 times

Re: Theme Park Tycoon (prototyp)

Post autor: Prototypowo »

Pojawiła się recenzja prototypu Grasowania: https://grasowanie.eu/theme-park-tycoon ... prototypu/
Awatar użytkownika
Prototypowo
Posty: 98
Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
Has thanked: 25 times
Been thanked: 65 times

Re: Theme Park Tycoon (prototyp)

Post autor: Prototypowo »

Awatar użytkownika
Prototypowo
Posty: 98
Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
Has thanked: 25 times
Been thanked: 65 times

Re: Theme Park Tycoon (prototyp)

Post autor: Prototypowo »

Aktualizacja odnośnie tego co się dzieje w projekcie. Czekam na spływ grafik. Liczę na to, że zdołam uruchomić zbiórkę na wspieram.to jeszcze w tym roku. Jest całkiem prawdopodobne, że wcześniej pojawi się spin-off w wersji print & play.
Awatar użytkownika
Valdi
Posty: 39
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:29
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 24 times

Re: Theme Park Tycoon (prototyp)

Post autor: Valdi »

Wygląda Ciekawie mam nadzieje że projekt nie upadnie.
Administrator portali:
magiaimiecz.eu
autorskie.eu
Awatar użytkownika
dawciu
Posty: 241
Rejestracja: 24 kwie 2012, 22:07
Has thanked: 16 times
Been thanked: 37 times

Re: Theme Park Tycoon (prototyp)

Post autor: dawciu »

Cześć - zapowiada sie fajnie. Przywieź to do Katowic do spodka we wrześniu, chętnie ogram
Awatar użytkownika
Prototypowo
Posty: 98
Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
Has thanked: 25 times
Been thanked: 65 times

Re: Theme Park Tycoon (prototyp)

Post autor: Prototypowo »

Valdi pisze: 16 sie 2023, 16:32 Wygląda Ciekawie mam nadzieje że projekt nie upadnie.
Za dużo pracy w to włożyłem. Przesunąłem go na 2024. Swoją drogą zaraz spłynie kolejna recenzja, bo z rozpędu porozsyłałem prototyp w dużo miejsc.
Awatar użytkownika
Prototypowo
Posty: 98
Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
Has thanked: 25 times
Been thanked: 65 times

Re: Theme Park Tycoon (prototyp)

Post autor: Prototypowo »

dawciu pisze: 17 sie 2023, 12:10 Cześć - zapowiada sie fajnie. Przywieź to do Katowic do spodka we wrześniu, chętnie ogram
Daleko mam do Katowic (mieszkam w Olsztynie). Już jestem na etapie, że nie potrzebuję pojedynczych testów i raczej potrzebuje ogrania przez recenzentów. Poprzednie zdanie brzmi jakbym cię olał, ale to nie olanie, ale muszę już efektywnie zarządzać czasem. Przepraszam jeśli czujesz się olany, ale absolutnie nie jest to moja intencja :wink:
Awatar użytkownika
dawciu
Posty: 241
Rejestracja: 24 kwie 2012, 22:07
Has thanked: 16 times
Been thanked: 37 times

Re: Theme Park Tycoon (prototyp)

Post autor: dawciu »

Prototypowo pisze: 18 sie 2023, 10:14
dawciu pisze: 17 sie 2023, 12:10 Cześć - zapowiada sie fajnie. Przywieź to do Katowic do spodka we wrześniu, chętnie ogram
Daleko mam do Katowic (mieszkam w Olsztynie). Już jestem na etapie, że nie potrzebuję pojedynczych testów i raczej potrzebuje ogrania przez recenzentów. Poprzednie zdanie brzmi jakbym cię olał, ale to nie olanie, ale muszę już efektywnie zarządzać czasem. Przepraszam jeśli czujesz się olany, ale absolutnie nie jest to moja intencja :wink:
Luzik. Przy takich imprezach jak masz już finalną wersje prototypu to i tak sie warto pokazywać nie ze względu na playtesty tylko czysto marketingowo i żeby wizytówki powymieniać.
Awatar użytkownika
Prototypowo
Posty: 98
Rejestracja: 13 cze 2022, 08:16
Has thanked: 25 times
Been thanked: 65 times

Re: Theme Park Tycoon (prototyp)

Post autor: Prototypowo »

🤹‍♀️ Spóźniona recenzja (jedna z czterech w sieci) "Theme Park Tycoon", którego zbiórka ruszy jakoś w pierwszej połowie 2024

👑 https://blognawolnyczas.blogspot.com/20 ... pu-gry.html 👑

Dla zachęcenia podsumowanie (po resztę zapraszam do bloga), a zaraz po tym kilka ciekawostek z procesu tworzenia 😀
"Czas podsumować nasze przemyślenia. Gra nam się naprawdę spodobała. Prezentuje dość ciekawe podejście do deck buildingu wprowadzając ten element przestrzenny. Fajnie się to wszystko ze sobą zgrywa dając możliwości kombinowania. Do tego naprawdę proste zasady, szybki czas rozgrywki i ogromna wręcz regrywalność."
-
👨‍🔧 Prace trwają od 2020 z długimi (wielomiesięcznymi) przerwami pomiędzy. Zbiórka miała ruszyć na początku 2023, ale z powodu ekstremalnej nieterminowości grafika musiałem przesunąć zbiórkę na nieokreślony jeszcze termin w 2024.
👨‍🔧 Wszystkie moje gry tworzę z jedną myślą - MUSZĄ BYĆ PRZYJEMNE oraz MAJĄ MIEĆ WŁASNĄ TOŻSAMOŚĆ. Już rozbijam na czynniki pierwsze. Moje tytuły mają łatwe do wyjaśnienia, z miarę szybkim setupem i czasem gry, który nigdy nie zbliża się do tzw. "dłużyzny". Do tego już na etapie koncepcji usuwam z głowy gry, które można w łatwy sposób przyrównywać do innych. Skoro już poświęcam czas to nie chcę robić kopii już istniejących gier, ale na swój sposób. Jednocześnie nie silę się przy tym na wymuszoną nowatorskość, bo to zwykle nie kończy się dobrze (wiesz, że istnieje real time worker placement i nazywa się "Pendulum"?)
👨‍🔧 Na rynku brakowało mi gry imitującej "Rollercoaster Tycoon". Gdyby takowa istniała już bym ją miał na półce, a tak zwykle są to gry nie oddające w pełni jej sensu. Co zabawne moja też nie jest czystą adaptacją 1 do 1, bo dla zachowania prostoty rozgrywki poszedłem na wiele kompromisów. Czyli duch jest obecny, ale w toku prac wciąż nie stworzyłem adaptacji.
👨‍🔧 W toku testów udało się znaleźć i wyeliminować dwie zwycięskie strategie, które po prostu zabijały zabawę (od jakiegoś czasu moje wewnętrzne testy polegają już tylko na szukaniu dziur). Co zabawne idealnie do "exploitowania" gier nadaje się moja mama (zapalony planszówkożerca)
👨‍🔧 Aktualnie jest to deck builder silnie powiązany z planszą, a na bardzo wczesnym etapie ... planszy nie było. W trakcie pierwotna koncepcja potrafi bardzo się zmieniać.
👨‍🔧 Bezustannie pojawiają się nowe pomysły na mechaniki, ale gra w podstawowej wersji od zawsze miała być prosta. Dlatego zdecydowałem, że część elementów trafi do gry jako dodatki (nie po to, aby sprzedawać wyciętą zawartość, ale by nie komplikować podstawki). Czyli zjawisko wycinania zawartości może mieć miejsce, ale w moim przypadku z dobrych pobudek.
👨‍🔧 W pudełku znajdą się dwa tryby solo - jeden stworzony przeze mnie (nabij jak najwięcej punktów), a drugi przez kolegę, który zaprojektował bota. W głowie pojawia mi się pytanie, czy to nie jest aby pierwsza planszówka z dwoma niezależnymi trybami solo 🙂
👨‍🔧 Jeden z dodatków wprowadza wydarzenia oraz wariant kooperacyjny. To drugie było zaskakująco trudne do stworzenia, bo z upływem czasu nasza talia staje się coraz lepsza i bardziej odporna na złe wydarzenia. Sprawienie, by cały czas towarzyszyło nam wyzwanie, zajęło mi nieco czasu.
👨‍🔧 W toku prac wyszło mi zaskakująco wiele nietypowych rozwiązań (w sensie występujących gdzieś, ale nie w tego rodzaju grze). Walutę gromadzimy na żetonach (niwelując efekt kiepskiego dobrania kart), połowa gry jest symultaniczna, zaczynamy z niszczarką na ręku, rynek kart do kupienia podzielony jest na pięć odrębnych kategorii, zaś nasza talia nie staje się tylko coraz lepsza, ale też trudniejsza do okiełznania. Niektórzy goście stawiają nam wymagania, maszyny się psują, park się brudzi i tak dalej.
👨‍🔧 Postać jednego gościa parku jest inspirowana mną. Podobnie jak on boję się większości atrakcji w parkach rozrywki 😉
ODPOWIEDZ