Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
aduko
Użytkownik wspierający
Posty: 305
Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 124 times
Been thanked: 102 times

Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Post autor: aduko »

Beatrice pisze: 24 sty 2023, 22:55 Chyba trafiliśmy na mega biga, pomóżcie proszę. W rozdziale 7 zaszliśmy do Kruczego Gniazda (160) i przyjęliśmy misję od Mordreda, co przerzuciło nas do rozdziału 3B, następnie 4B po którego zakończeniu instrukcja prowadzi do rozdziału 5 i nakazuje szukać Prawdziwego Grala, którego już mamy bo ukończyliśmy już rozdział 5 i 6. Co robić? Dobrać ponownie ten 7 i grać dalej?
A czy przypadkiem nie było tam wymogu rozgrywania rozdziału 2 lub 3,przy przyjmowaniu misji M.?
Beatrice
Posty: 70
Rejestracja: 14 lut 2017, 15:10
Has thanked: 10 times
Been thanked: 7 times

Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Post autor: Beatrice »

aduko pisze: 24 sty 2023, 23:33
Beatrice pisze: 24 sty 2023, 22:55 Chyba trafiliśmy na mega biga, pomóżcie proszę. W rozdziale 7 zaszliśmy do Kruczego Gniazda (160) i przyjęliśmy misję od Mordreda, co przerzuciło nas do rozdziału 3B, następnie 4B po którego zakończeniu instrukcja prowadzi do rozdziału 5 i nakazuje szukać Prawdziwego Grala, którego już mamy bo ukończyliśmy już rozdział 5 i 6. Co robić? Dobrać ponownie ten 7 i grać dalej?
A czy przypadkiem nie było tam wymogu rozgrywania rozdziału 2 lub 3,przy przyjmowaniu misji M.?
Już znalazłam na bbg że powinno być a nie ma... https://boardgamegeek.com/thread/234133 ... 1#34021221 masakra to teraz mamy zepsutą całą grę bo podostawaliśmy w trakcie różne statusy? Btw w aplikacji jest ograniczenie a w księdze papierowej nie, mimo że mam druk z wave 2 :/
Miszon
Użytkownik wspierający
Posty: 1802
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 615 times
Been thanked: 278 times

Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Post autor: Miszon »

Ja mam pierwsza falę i paragraf 8 Kruczego Gniazda (odwiedzenie Mordreda) mówi: "jeśli rozgrywasz rozdział 2 lub 3..." i potem ta ścieżka ostatecznie prowadzi do oferty Mordreda. Chyba że da się tam dostać w jakiś inny sposób, ta lokacja ma wiele paragrafów.

Mam z kolei pytanie o skilla mnożacego czerwone znaczniki z zagranej pierwszej karty w rundzie: to mnożenie jest już po wszelkich modyfikatorach, czyli hulaj dusza, można śmiało za kilkanaście obrażeń walnąć gościa, czy jednak dodatkowe modyfikatory są już po tym pomnożeniu czerwonych kostek z karty? (Czyli: dodajemy, a potem mnożymy. Czy może: mnożymy, a potem dodajemy).
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
lendir
Posty: 21
Rejestracja: 02 cze 2021, 17:34
Has thanked: 4 times
Been thanked: 12 times

Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Post autor: lendir »

Miszon pisze: 25 sty 2023, 01:57 Mam z kolei pytanie o skilla mnożacego czerwone znaczniki z zagranej pierwszej karty w rundzie: to mnożenie jest już po wszelkich modyfikatorach, czyli hulaj dusza, można śmiało za kilkanaście obrażeń walnąć gościa, czy jednak dodatkowe modyfikatory są już po tym pomnożeniu czerwonych kostek z karty? (Czyli: dodajemy, a potem mnożymy. Czy może: mnożymy, a potem dodajemy).
Jeśli chodzi o Atak Ukradkowy, to gwoli ścisłości zdolność podwaja znaczniki pierwszej karty w sekwencji (a nie w rundzie). Czyli tylko raz na spotkanie i tylko jeśli je zaczynasz. Mnożysz kostki z kluczy i ze zdolności kart aktywowanych po położeniu (i tylko takich), a następnie dodajesz ewentualne modyfikatory.
Miszon
Użytkownik wspierający
Posty: 1802
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 615 times
Been thanked: 278 times

Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Post autor: Miszon »

Aaa ok, czyli dlatego ta umiejętność wydała mi się tak przegięta! ;) (mnożenie robiłem dobrze, ale co rundę aktywowałem)
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
lendir
Posty: 21
Rejestracja: 02 cze 2021, 17:34
Has thanked: 4 times
Been thanked: 12 times

Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Post autor: lendir »

Miszon pisze: 25 sty 2023, 09:04 Aaa ok, czyli dlatego ta umiejętność wydała mi się tak przegięta! ;) (mnożenie robiłem dobrze, ale co rundę aktywowałem)
Spox, i tak jest przegięta :D
Miszon
Użytkownik wspierający
Posty: 1802
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 615 times
Been thanked: 278 times

Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Post autor: Miszon »

To prawda, ale nie aż tak, że trzaskam gościa wielokrotnie, tylko raz na spotkanie.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Miszon
Użytkownik wspierający
Posty: 1802
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 615 times
Been thanked: 278 times

Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Post autor: Miszon »

lendir pisze: 25 sty 2023, 09:01
Miszon pisze: 25 sty 2023, 01:57 Mam z kolei pytanie o skilla mnożacego czerwone znaczniki z zagranej pierwszej karty w rundzie: to mnożenie jest już po wszelkich modyfikatorach, czyli hulaj dusza, można śmiało za kilkanaście obrażeń walnąć gościa, czy jednak dodatkowe modyfikatory są już po tym pomnożeniu czerwonych kostek z karty? (Czyli: dodajemy, a potem mnożymy. Czy może: mnożymy, a potem dodajemy).
Jeśli chodzi o Atak Ukradkowy, to gwoli ścisłości zdolność podwaja znaczniki pierwszej karty w sekwencji (a nie w rundzie). Czyli tylko raz na spotkanie i tylko jeśli je zaczynasz. Mnożysz kostki z kluczy i ze zdolności kart aktywowanych po położeniu (i tylko takich), a następnie dodajesz ewentualne modyfikatory.
żeby jeszcze doprecyzować: załóżmy, że zagrywam kartę, która oprócz kostek na kluczach, posiada też jakieś bonusy wydrukowane w swej środkowej części (żeby dać konkretny przykład: karta Rzut - odrzucasz z walki aktywną broń/tarczę, dodając dzięki temu 2 kostki do ataku). Czy te kostki nie "z klucza" też się dodają do liczby, którą mnożymy razy 2, czy dopiero po pomnożeniu dodajemy do wyniku 2?
Do tego mam np. Miecz Runiczny, który dodaje 1 kostkę za połączony klucz "żółwia" (nie pamiętam nazw tych statsów ;) ), a karta którą zagrałem łączy ten klucz (nie pamiętam, czy Rzut łączy, to tylko przykład był) - czy dodajemy ten 1 do liczby mnozonej przez 2, czy już na samym końcu dodajemy 1? (Załóżmy, że nie rzuciłem Mieczem, tylko Tarczą. Ale jeśli bym rzucił Mieczem: no właśnie, działa on jeszcze teraz, czy już nie? :-) ).
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
lendir
Posty: 21
Rejestracja: 02 cze 2021, 17:34
Has thanked: 4 times
Been thanked: 12 times

Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Post autor: lendir »

Miszon pisze: 25 sty 2023, 23:16 żeby jeszcze doprecyzować: załóżmy, że zagrywam kartę, która oprócz kostek na kluczach, posiada też jakieś bonusy wydrukowane w swej środkowej części (żeby dać konkretny przykład: karta Rzut - odrzucasz z walki aktywną broń/tarczę, dodając dzięki temu 2 kostki do ataku). Czy te kostki nie "z klucza" też się dodają do liczby, którą mnożymy razy 2, czy dopiero po pomnożeniu dodajemy do wyniku 2?
Do tego mam np. Miecz Runiczny, który dodaje 1 kostkę za połączony klucz "żółwia" (nie pamiętam nazw tych statsów ;) ), a karta którą zagrałem łączy ten klucz (nie pamiętam, czy Rzut łączy, to tylko przykład był) - czy dodajemy ten 1 do liczby mnozonej przez 2, czy już na samym końcu dodajemy 1? (Załóżmy, że nie rzuciłem Mieczem, tylko Tarczą. Ale jeśli bym rzucił Mieczem: no właśnie, działa on jeszcze teraz, czy już nie? :-) ).
Atak Ukradkowy rzeczywiście jest skillem, który jest interpretowany na wiele różnych sposobów, do tego stopnia, że sam autor gry wypowiedział się w temacie :) Prawidłowa interpretacja jest taka, że umiejętność podwaja te obrażenia, które są wygenerowane w momencie położenia karty. Czyli np. mając Zamach Młotem Beora i zdolność Zwinny, która pozwala de facto natychmiast odpalić zdolność opóźnioną nie zadamy masakrycznych 20 obrażeń, bo musimy wykonać jakąś czynność (użycie innej zdolności) mimo, że mechanicznie żaden czas nam nie upływa.

Ponieważ obrażenia z Rzutu następują dokładnie w momencie położenia karty, to kostki "nie z klucza" jak najbardziej mnożymy.

Z bronią jest większy dylemat. Czy rozpatrzenie broni jest dodatkową czynnością, czy nie :) ? Jeśli patrzeć na interpretację autora, to w sumie zależy. Bronie nakazujące odrzucić karty z talii albo z ręki wymagają wykonania dodatkowej czynności. Ale miecz runiczny? Nie wiem... Osobiście my tego nie mnożymy bo zdolność sama w sobie i tak jest potężna.
Miszon
Użytkownik wspierający
Posty: 1802
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 615 times
Been thanked: 278 times

Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Post autor: Miszon »

Dzięki za info. A mógłbyś podać link do tej wypowiedzi autora?

Przy okazji kolejne pytanie - zdolność, która pozwala zamienić wartość na znacznikach pomiędzy dwoma menhirami: czy można zamienić także między menhirem z licznikiem na zerze? Menhir stoi, ale już nie ma licznika. Wg mnie tak, bo zero to też liczba, no i menhir nadal stoi ;) .
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
lendir
Posty: 21
Rejestracja: 02 cze 2021, 17:34
Has thanked: 4 times
Been thanked: 12 times

Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Post autor: lendir »

Miszon pisze: 26 sty 2023, 09:27 Dzięki za info. A mógłbyś podać link do tej wypowiedzi autora?


Wypowiedź jest w komentarzach. Nie wiem jak wkleić dokładnie ten komentarz.
Miszon pisze: 26 sty 2023, 09:27 Przy okazji kolejne pytanie - zdolność, która pozwala zamienić wartość na znacznikach pomiędzy dwoma menhirami: czy można zamienić także między menhirem z licznikiem na zerze? Menhir stoi, ale już nie ma licznika. Wg mnie tak, bo zero to też liczba, no i menhir nadal stoi ;) .
Widzę, że kupujemy te same skille i mamy te same rozkminy :D Moim zdaniem nie, bo w instrukcji jest napisane: "Zmniejsz wskazanie Licznika pod każdym Aktywnym Menhirem o 1. Jeśli jakiś Licznik wskazywał już 1, usuń go spod Menhiru." A w umiejętności jest napisane, że zamieniasz liczniki. Menhir może mieć licznik z wartością od 1 do 8, albo może być bez licznika, ale nie ma czegoś takiego jak licznik z wartością zero.
Miszon
Użytkownik wspierający
Posty: 1802
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 615 times
Been thanked: 278 times

Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Post autor: Miszon »

Kupujemy te same, bo to najlepsze skille są :mrgreen: .
W grze stanowczo brakuje jakiegoś FAQ dotyczącego kart lub umiejętności, właśnie w szczególności sytuacji, kiedy ich umiejętności zazębiają się. Sama instrukcja nie jest zła, ale ma też tę przypadłość, że jak już chcemy w niej coś znaleźć, to w zasadzie trzeba by całą czytać, bo wszystko jest porozrzucane w różnych miejscach, a często ważne informacje nie są wyróżnione, tylko gdzieś "schowane". Czyli: czyta się dobrze (zwłaszcza po rozegraniu tutoriala), ale jeśli chce się potem do niej zajrzeć, to nie wiadomo gdzie. Stanowczo robiona wg filozofii: to jest koop, po prostu bawcie się grą, a nie szperajcie po zasadach. macie tu ramowe zasady, to nie kodeks prawa (czyli przeciwieństwo instrukcji FFG, gdzie są nawet definicje słów "potem", "gracz", "oraz", gdzie człowiek czuje się, itp. jakby czytał umowę kredytową :-p ).
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Miszon
Użytkownik wspierający
Posty: 1802
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 615 times
Been thanked: 278 times

Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Post autor: Miszon »

Innego rodzaju pytanie:
Do jakiej kampanii używamy tego zestawu kart? (to jest jakiś zestaw spotkań)

Obrazek
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
tomekmani3k
Użytkownik wspierający
Posty: 524
Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
Has thanked: 53 times
Been thanked: 119 times

Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Post autor: tomekmani3k »

Miszon pisze: 01 lut 2023, 19:33 Innego rodzaju pytanie:
Do jakiej kampanii używamy tego zestawu kart? (to jest jakiś zestaw spotkań)

Obrazek
Kampanie z SG. Podmieniasz zwykłe karty na te z tego zestawu i masz więcej strażników. Zestaw żeby można było używać figurek z dodatkowego pudełka.
Miszon
Użytkownik wspierający
Posty: 1802
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 615 times
Been thanked: 278 times

Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Post autor: Miszon »

oK, czyli to jest ten Past and Future Encounters Deck?
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Guzjel
Posty: 10
Rejestracja: 17 sty 2020, 08:53

Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Post autor: Guzjel »

Pytanko dotyczące kart umiejętności.
Wg. instrukcji 3 i każdy kolejny punkt atrybutu równoznaczny jest z pobraniem karty z danym poziomem i wybraniem którejś z zawartch na niej umiejętności.

1) Skoro karta ma np. 5/6 to pobieram ją przy osiągnięciu 5 czy 6 punktu atrybutu
2)Jak sprawa ma się z kartami o numerze atrybutu 1/2? Jeśli przykładowo rozpoczynam grę z atr. "Agresja" na poziomie 1 lub 2, to oznacza że mam wziąć sobie do tych atrybutów karte umiejętności?
Miszon
Użytkownik wspierający
Posty: 1802
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 615 times
Been thanked: 278 times

Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Post autor: Miszon »

To są po prostu numery kart :-) .
Z każdej pary można wybrać jedną stronę karty i nie można jej już potem zmienić.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Guzjel
Posty: 10
Rejestracja: 17 sty 2020, 08:53

Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Post autor: Guzjel »

No tak, głupi ja... :roll:
Rozumiem czyli, że do każdego kolejnego punktu atrybutu biorę po kolei kartę z najniższa dostępna parą numerów (z odpowiednim rzecz jasna atrybutem), a nie wybieram dowolną z danego atrybutu?
Awatar użytkownika
grzeslaw90
Użytkownik wspierający
Posty: 1640
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 164 times
Been thanked: 400 times
Kontakt:

Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości

Post autor: grzeslaw90 »

Guzjel pisze: 02 lut 2023, 08:14 No tak, głupi ja... :roll:
Rozumiem czyli, że do każdego kolejnego punktu atrybutu biorę po kolei kartę z najniższa dostępna parą numerów (z odpowiednim rzecz jasna atrybutem), a nie wybieram dowolną z danego atrybutu?
Możesz wybrać z całej puli atrybutu ;)
ODPOWIEDZ