A czy przypadkiem nie było tam wymogu rozgrywania rozdziału 2 lub 3,przy przyjmowaniu misji M.?Beatrice pisze: ↑24 sty 2023, 22:55 Chyba trafiliśmy na mega biga, pomóżcie proszę. W rozdziale 7 zaszliśmy do Kruczego Gniazda (160) i przyjęliśmy misję od Mordreda, co przerzuciło nas do rozdziału 3B, następnie 4B po którego zakończeniu instrukcja prowadzi do rozdziału 5 i nakazuje szukać Prawdziwego Grala, którego już mamy bo ukończyliśmy już rozdział 5 i 6. Co robić? Dobrać ponownie ten 7 i grać dalej?
Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości
- aduko
- Użytkownik wspierający
- Posty: 305
- Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 102 times
Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości
Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości
Już znalazłam na bbg że powinno być a nie ma... https://boardgamegeek.com/thread/234133 ... 1#34021221 masakra to teraz mamy zepsutą całą grę bo podostawaliśmy w trakcie różne statusy? Btw w aplikacji jest ograniczenie a w księdze papierowej nie, mimo że mam druk z wave 2 :/aduko pisze: ↑24 sty 2023, 23:33A czy przypadkiem nie było tam wymogu rozgrywania rozdziału 2 lub 3,przy przyjmowaniu misji M.?Beatrice pisze: ↑24 sty 2023, 22:55 Chyba trafiliśmy na mega biga, pomóżcie proszę. W rozdziale 7 zaszliśmy do Kruczego Gniazda (160) i przyjęliśmy misję od Mordreda, co przerzuciło nas do rozdziału 3B, następnie 4B po którego zakończeniu instrukcja prowadzi do rozdziału 5 i nakazuje szukać Prawdziwego Grala, którego już mamy bo ukończyliśmy już rozdział 5 i 6. Co robić? Dobrać ponownie ten 7 i grać dalej?
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 1802
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 278 times
Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości
Ja mam pierwsza falę i paragraf 8 Kruczego Gniazda (odwiedzenie Mordreda) mówi: "jeśli rozgrywasz rozdział 2 lub 3..." i potem ta ścieżka ostatecznie prowadzi do oferty Mordreda. Chyba że da się tam dostać w jakiś inny sposób, ta lokacja ma wiele paragrafów.
Mam z kolei pytanie o skilla mnożacego czerwone znaczniki z zagranej pierwszej karty w rundzie: to mnożenie jest już po wszelkich modyfikatorach, czyli hulaj dusza, można śmiało za kilkanaście obrażeń walnąć gościa, czy jednak dodatkowe modyfikatory są już po tym pomnożeniu czerwonych kostek z karty? (Czyli: dodajemy, a potem mnożymy. Czy może: mnożymy, a potem dodajemy).
Mam z kolei pytanie o skilla mnożacego czerwone znaczniki z zagranej pierwszej karty w rundzie: to mnożenie jest już po wszelkich modyfikatorach, czyli hulaj dusza, można śmiało za kilkanaście obrażeń walnąć gościa, czy jednak dodatkowe modyfikatory są już po tym pomnożeniu czerwonych kostek z karty? (Czyli: dodajemy, a potem mnożymy. Czy może: mnożymy, a potem dodajemy).
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości
Jeśli chodzi o Atak Ukradkowy, to gwoli ścisłości zdolność podwaja znaczniki pierwszej karty w sekwencji (a nie w rundzie). Czyli tylko raz na spotkanie i tylko jeśli je zaczynasz. Mnożysz kostki z kluczy i ze zdolności kart aktywowanych po położeniu (i tylko takich), a następnie dodajesz ewentualne modyfikatory.Miszon pisze: ↑25 sty 2023, 01:57 Mam z kolei pytanie o skilla mnożacego czerwone znaczniki z zagranej pierwszej karty w rundzie: to mnożenie jest już po wszelkich modyfikatorach, czyli hulaj dusza, można śmiało za kilkanaście obrażeń walnąć gościa, czy jednak dodatkowe modyfikatory są już po tym pomnożeniu czerwonych kostek z karty? (Czyli: dodajemy, a potem mnożymy. Czy może: mnożymy, a potem dodajemy).
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 1802
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 278 times
Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości
Aaa ok, czyli dlatego ta umiejętność wydała mi się tak przegięta!
(mnożenie robiłem dobrze, ale co rundę aktywowałem)

planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 1802
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 278 times
Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości
To prawda, ale nie aż tak, że trzaskam gościa wielokrotnie, tylko raz na spotkanie.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 1802
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 278 times
Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości
żeby jeszcze doprecyzować: załóżmy, że zagrywam kartę, która oprócz kostek na kluczach, posiada też jakieś bonusy wydrukowane w swej środkowej części (żeby dać konkretny przykład: karta Rzut - odrzucasz z walki aktywną broń/tarczę, dodając dzięki temu 2 kostki do ataku). Czy te kostki nie "z klucza" też się dodają do liczby, którą mnożymy razy 2, czy dopiero po pomnożeniu dodajemy do wyniku 2?lendir pisze: ↑25 sty 2023, 09:01Jeśli chodzi o Atak Ukradkowy, to gwoli ścisłości zdolność podwaja znaczniki pierwszej karty w sekwencji (a nie w rundzie). Czyli tylko raz na spotkanie i tylko jeśli je zaczynasz. Mnożysz kostki z kluczy i ze zdolności kart aktywowanych po położeniu (i tylko takich), a następnie dodajesz ewentualne modyfikatory.Miszon pisze: ↑25 sty 2023, 01:57 Mam z kolei pytanie o skilla mnożacego czerwone znaczniki z zagranej pierwszej karty w rundzie: to mnożenie jest już po wszelkich modyfikatorach, czyli hulaj dusza, można śmiało za kilkanaście obrażeń walnąć gościa, czy jednak dodatkowe modyfikatory są już po tym pomnożeniu czerwonych kostek z karty? (Czyli: dodajemy, a potem mnożymy. Czy może: mnożymy, a potem dodajemy).
Do tego mam np. Miecz Runiczny, który dodaje 1 kostkę za połączony klucz "żółwia" (nie pamiętam nazw tych statsów


planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości
Atak Ukradkowy rzeczywiście jest skillem, który jest interpretowany na wiele różnych sposobów, do tego stopnia, że sam autor gry wypowiedział się w temacieMiszon pisze: ↑25 sty 2023, 23:16 żeby jeszcze doprecyzować: załóżmy, że zagrywam kartę, która oprócz kostek na kluczach, posiada też jakieś bonusy wydrukowane w swej środkowej części (żeby dać konkretny przykład: karta Rzut - odrzucasz z walki aktywną broń/tarczę, dodając dzięki temu 2 kostki do ataku). Czy te kostki nie "z klucza" też się dodają do liczby, którą mnożymy razy 2, czy dopiero po pomnożeniu dodajemy do wyniku 2?
Do tego mam np. Miecz Runiczny, który dodaje 1 kostkę za połączony klucz "żółwia" (nie pamiętam nazw tych statsów), a karta którą zagrałem łączy ten klucz (nie pamiętam, czy Rzut łączy, to tylko przykład był) - czy dodajemy ten 1 do liczby mnozonej przez 2, czy już na samym końcu dodajemy 1? (Załóżmy, że nie rzuciłem Mieczem, tylko Tarczą. Ale jeśli bym rzucił Mieczem: no właśnie, działa on jeszcze teraz, czy już nie?
).

Ponieważ obrażenia z Rzutu następują dokładnie w momencie położenia karty, to kostki "nie z klucza" jak najbardziej mnożymy.
Z bronią jest większy dylemat. Czy rozpatrzenie broni jest dodatkową czynnością, czy nie

-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 1802
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 278 times
Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości
Dzięki za info. A mógłbyś podać link do tej wypowiedzi autora?
Przy okazji kolejne pytanie - zdolność, która pozwala zamienić wartość na znacznikach pomiędzy dwoma menhirami: czy można zamienić także między menhirem z licznikiem na zerze? Menhir stoi, ale już nie ma licznika. Wg mnie tak, bo zero to też liczba, no i menhir nadal stoi
.
Przy okazji kolejne pytanie - zdolność, która pozwala zamienić wartość na znacznikach pomiędzy dwoma menhirami: czy można zamienić także między menhirem z licznikiem na zerze? Menhir stoi, ale już nie ma licznika. Wg mnie tak, bo zero to też liczba, no i menhir nadal stoi

planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości
Wypowiedź jest w komentarzach. Nie wiem jak wkleić dokładnie ten komentarz.
Widzę, że kupujemy te same skille i mamy te same rozkminyMiszon pisze: ↑26 sty 2023, 09:27 Przy okazji kolejne pytanie - zdolność, która pozwala zamienić wartość na znacznikach pomiędzy dwoma menhirami: czy można zamienić także między menhirem z licznikiem na zerze? Menhir stoi, ale już nie ma licznika. Wg mnie tak, bo zero to też liczba, no i menhir nadal stoi.

-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 1802
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 278 times
Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości
Kupujemy te same, bo to najlepsze skille są
.
W grze stanowczo brakuje jakiegoś FAQ dotyczącego kart lub umiejętności, właśnie w szczególności sytuacji, kiedy ich umiejętności zazębiają się. Sama instrukcja nie jest zła, ale ma też tę przypadłość, że jak już chcemy w niej coś znaleźć, to w zasadzie trzeba by całą czytać, bo wszystko jest porozrzucane w różnych miejscach, a często ważne informacje nie są wyróżnione, tylko gdzieś "schowane". Czyli: czyta się dobrze (zwłaszcza po rozegraniu tutoriala), ale jeśli chce się potem do niej zajrzeć, to nie wiadomo gdzie. Stanowczo robiona wg filozofii: to jest koop, po prostu bawcie się grą, a nie szperajcie po zasadach. macie tu ramowe zasady, to nie kodeks prawa (czyli przeciwieństwo instrukcji FFG, gdzie są nawet definicje słów "potem", "gracz", "oraz", gdzie człowiek czuje się, itp. jakby czytał umowę kredytową :-p ).

W grze stanowczo brakuje jakiegoś FAQ dotyczącego kart lub umiejętności, właśnie w szczególności sytuacji, kiedy ich umiejętności zazębiają się. Sama instrukcja nie jest zła, ale ma też tę przypadłość, że jak już chcemy w niej coś znaleźć, to w zasadzie trzeba by całą czytać, bo wszystko jest porozrzucane w różnych miejscach, a często ważne informacje nie są wyróżnione, tylko gdzieś "schowane". Czyli: czyta się dobrze (zwłaszcza po rozegraniu tutoriala), ale jeśli chce się potem do niej zajrzeć, to nie wiadomo gdzie. Stanowczo robiona wg filozofii: to jest koop, po prostu bawcie się grą, a nie szperajcie po zasadach. macie tu ramowe zasady, to nie kodeks prawa (czyli przeciwieństwo instrukcji FFG, gdzie są nawet definicje słów "potem", "gracz", "oraz", gdzie człowiek czuje się, itp. jakby czytał umowę kredytową :-p ).
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 1802
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 278 times
Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości
Innego rodzaju pytanie:
Do jakiej kampanii używamy tego zestawu kart? (to jest jakiś zestaw spotkań)

Do jakiej kampanii używamy tego zestawu kart? (to jest jakiś zestaw spotkań)

planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 524
- Rejestracja: 29 lip 2015, 19:26
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 119 times
Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości
Kampanie z SG. Podmieniasz zwykłe karty na te z tego zestawu i masz więcej strażników. Zestaw żeby można było używać figurek z dodatkowego pudełka.
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 1802
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 278 times
Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości
oK, czyli to jest ten Past and Future Encounters Deck?
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości
Pytanko dotyczące kart umiejętności.
Wg. instrukcji 3 i każdy kolejny punkt atrybutu równoznaczny jest z pobraniem karty z danym poziomem i wybraniem którejś z zawartch na niej umiejętności.
1) Skoro karta ma np. 5/6 to pobieram ją przy osiągnięciu 5 czy 6 punktu atrybutu
2)Jak sprawa ma się z kartami o numerze atrybutu 1/2? Jeśli przykładowo rozpoczynam grę z atr. "Agresja" na poziomie 1 lub 2, to oznacza że mam wziąć sobie do tych atrybutów karte umiejętności?
Wg. instrukcji 3 i każdy kolejny punkt atrybutu równoznaczny jest z pobraniem karty z danym poziomem i wybraniem którejś z zawartch na niej umiejętności.
1) Skoro karta ma np. 5/6 to pobieram ją przy osiągnięciu 5 czy 6 punktu atrybutu
2)Jak sprawa ma się z kartami o numerze atrybutu 1/2? Jeśli przykładowo rozpoczynam grę z atr. "Agresja" na poziomie 1 lub 2, to oznacza że mam wziąć sobie do tych atrybutów karte umiejętności?
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 1802
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 278 times
Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości
To są po prostu numery kart
.
Z każdej pary można wybrać jedną stronę karty i nie można jej już potem zmienić.

Z każdej pary można wybrać jedną stronę karty i nie można jej już potem zmienić.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Re: Tainted Grail - zasady, pytania i wątpliwości
No tak, głupi ja...
Rozumiem czyli, że do każdego kolejnego punktu atrybutu biorę po kolei kartę z najniższa dostępna parą numerów (z odpowiednim rzecz jasna atrybutem), a nie wybieram dowolną z danego atrybutu?

Rozumiem czyli, że do każdego kolejnego punktu atrybutu biorę po kolei kartę z najniższa dostępna parą numerów (z odpowiednim rzecz jasna atrybutem), a nie wybieram dowolną z danego atrybutu?
- grzeslaw90
- Użytkownik wspierający
- Posty: 1640
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 164 times
- Been thanked: 400 times
- Kontakt: