Zapominasz, że polecenie brzmi 'Rozjuszony Tłum porusza się o 2 pola w kierunku KONKRETNA NAZWA KAFELKA', a to bardzo dużo zmienia.sirafin pisze: ↑23 sty 2023, 08:03Moim zdaniem polecenie "w kierunku obszaru" jest analogiczne do "w kierunku badacza".grzeslaw90 pisze: ↑23 sty 2023, 07:23Tylko zauważ, że tłum nie porusza się z tych samych poleceń co inne potwory. Nie ma komendy 'do najbliższego badacza' i podobnych, a tylko wtedy mogą brać pod uwagę tajne przejścia do liczenia zasięgu. Tłum porusza się na swoich zasadach w kółko planszy.
Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja - pytania i wątpliwości
- grzeslaw90
- Użytkownik wspierający
- Posty: 1727
- Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 429 times
- Kontakt:
Re: Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja - pytania i wątpliwości
- sirafin
- Użytkownik wspierający
- Posty: 2709
- Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Been thanked: 147 times
Re: Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja - pytania i wątpliwości
Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli. Jeśli podasz konkretną nazwę kafelka\postaci, to określenie "w kierunku" zaczyna znaczyć coś innego?
Re: Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja - pytania i wątpliwości
Hej wszystkim,
Jestem świeżo po nabyciu Posiadłości z w zasadzie wszystkimi pięcioma dodatkami. Dzisiaj przysiadłem do odpakowania, posegregowania wszystkiego (nie mam żadnego konkretnego insertu, ale używam takich plastikowych skrzynek-walizek z kubeczkami do segregacji - w Zombicide, Massive Darkness, Bloodborne czy Deep Madness sprawdzają się wyśmienicie, a do tego są tanie).
Tu pojawia się moje pytanie: Jak przygotowujecie stół, generalnie miejsce przed rozpoczęciem gry? Po zebraniu kafli mapy jest ich łącznie tak potężny stos, że dokładanie kolejnych w trakcie gry (a więc szukanie w tym stosie) musi sporo zajmować. Podobnie z wykładaniem potworów, poszukiwaniem kart konkretnych przedmiotów, zaklęć, stanów. Jest tego tak dużo, że, wydaje mi się, każde dołożenie kafla pomieszczenia, potwora, przedmiotu, itp pauzuje grę na jakieś kilka minut.
Czy jakiś konkretny, segregujący te elementy insert by znacząco usprawnił rozgrywkę?
Mam posegregowane elementy w ten sposób, że przykładowo powszechne przedmioty z wszystkich dodatków złączyłem w jedną talię. Z tego co wiem (może się mylę) posiadanie dodatków sprawia, że elementy w nich zawarte mogą pojawić się w każdym scenariuszu, a więc mogą pojawić się także w rozgrywkach z tych dodatków, które nie są wymagane do danej misji, toteż nie ma możliwości przygotowania zestawu, np. kafli pomieszczeń tylko z wymaganego dodatku i podstawy. O co mi chodzi: Przykładowo rozgrywam scenariusz z "Ulic Arkham". Ale mając wszystkie dodatki, mogą w nim się pojawić także przedmioty, kafle, potwory, itp nie tylko z "Ulic" i podstawki, ale także, chociażby, z "Przerażających Podróży". Dobrze rozumuję, czy się mylę?
Jak sobie radzicie z taką ilością elementów i zachowaniem płynności gry?
Jestem świeżo po nabyciu Posiadłości z w zasadzie wszystkimi pięcioma dodatkami. Dzisiaj przysiadłem do odpakowania, posegregowania wszystkiego (nie mam żadnego konkretnego insertu, ale używam takich plastikowych skrzynek-walizek z kubeczkami do segregacji - w Zombicide, Massive Darkness, Bloodborne czy Deep Madness sprawdzają się wyśmienicie, a do tego są tanie).
Tu pojawia się moje pytanie: Jak przygotowujecie stół, generalnie miejsce przed rozpoczęciem gry? Po zebraniu kafli mapy jest ich łącznie tak potężny stos, że dokładanie kolejnych w trakcie gry (a więc szukanie w tym stosie) musi sporo zajmować. Podobnie z wykładaniem potworów, poszukiwaniem kart konkretnych przedmiotów, zaklęć, stanów. Jest tego tak dużo, że, wydaje mi się, każde dołożenie kafla pomieszczenia, potwora, przedmiotu, itp pauzuje grę na jakieś kilka minut.
Czy jakiś konkretny, segregujący te elementy insert by znacząco usprawnił rozgrywkę?
Mam posegregowane elementy w ten sposób, że przykładowo powszechne przedmioty z wszystkich dodatków złączyłem w jedną talię. Z tego co wiem (może się mylę) posiadanie dodatków sprawia, że elementy w nich zawarte mogą pojawić się w każdym scenariuszu, a więc mogą pojawić się także w rozgrywkach z tych dodatków, które nie są wymagane do danej misji, toteż nie ma możliwości przygotowania zestawu, np. kafli pomieszczeń tylko z wymaganego dodatku i podstawy. O co mi chodzi: Przykładowo rozgrywam scenariusz z "Ulic Arkham". Ale mając wszystkie dodatki, mogą w nim się pojawić także przedmioty, kafle, potwory, itp nie tylko z "Ulic" i podstawki, ale także, chociażby, z "Przerażających Podróży". Dobrze rozumuję, czy się mylę?
Jak sobie radzicie z taką ilością elementów i zachowaniem płynności gry?
Re: Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja - pytania i wątpliwości
Jak w aplikacji zaznaczysz, ze masz wszystkie dodatki to wszystkie będą brać udział
Można tez podzielić role miedzy graczami na znaczniki/kafle/potwory/lektor
- wszelkie żetony i znaczniki to uważam, że warto trzymać w tych organizerach o których wspominasz i posegregować je zmyślnie. Ja w pierwszym mam te po które najczęściej się sięga: wszelkie interakcje/drzwi/ściany/wskazówki. W drugim znaczniki z dodatków jak gruz/woda/ulepszenia a w 3 osoby
- Kafle terenu to najczęściej właśnie podstawką + ewentualnie dodatek z którego jest scenariusz odłożyć gdzieś na bok wg kształtu
- Przedmioty zwykłe, unikatowe i stany to mogą wszystkie sie pojawić w scenariuszu.
* Stany najlepiej rozłożyć na jakimś wizytowniku/podstawce/wzdłuż stołu jak masz a
* Przedmioty najlepiej alfabetycznie trzymać
- Potwory to ja trzymam w woreczkach strunowych i rozkładam przed gra na mniejszym stoliku i szukam po typach, bo tez się mogą różne pojawić w każdym scenariuszy
No albo zapłacić kilka stówek na dedykowana skrzynkę na cała grę z przejrzystym insertem, które sie przewijała wątku

- wszelkie żetony i znaczniki to uważam, że warto trzymać w tych organizerach o których wspominasz i posegregować je zmyślnie. Ja w pierwszym mam te po które najczęściej się sięga: wszelkie interakcje/drzwi/ściany/wskazówki. W drugim znaczniki z dodatków jak gruz/woda/ulepszenia a w 3 osoby
- Kafle terenu to najczęściej właśnie podstawką + ewentualnie dodatek z którego jest scenariusz odłożyć gdzieś na bok wg kształtu
- Przedmioty zwykłe, unikatowe i stany to mogą wszystkie sie pojawić w scenariuszu.
* Stany najlepiej rozłożyć na jakimś wizytowniku/podstawce/wzdłuż stołu jak masz a
* Przedmioty najlepiej alfabetycznie trzymać
- Potwory to ja trzymam w woreczkach strunowych i rozkładam przed gra na mniejszym stoliku i szukam po typach, bo tez się mogą różne pojawić w każdym scenariuszy
No albo zapłacić kilka stówek na dedykowana skrzynkę na cała grę z przejrzystym insertem, które sie przewijała wątku

-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 356
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 57 times
Re: Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja - pytania i wątpliwości
Na zetony postaci mam ten klaser: https://allegro.pl/oferta/album-klaser- ... 9228627886
nie kleja sie, uprzedzajac pytanie
nie kleja sie, uprzedzajac pytanie
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 lut 2023, 18:56
Re: Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja - pytania i wątpliwości
Dzień dobry.
Mam problem z gra
1. Podczas przeszukania żeton znika i nie ma żadnego komunikatu w dzienniku pojawia się puste okno. po wyjściu z gry i ponownym kontynuowaniu rozgrywki w dzienniku zapisuję się informacja co się stało jednak nie wiadomo jaki przedmiot lub zaklęcie gra powinna przydzielić. Zostaje puste okienko jak na zdjeciu

2. Podczas lamiglowki z pierścieniami nie mogę zaznaczyć pierścień a co za tym idzie nie mogę rozwiązać lamiglowki. Próbowałem na 2 telefonach i dzieje się to samo.

Mam problem z gra
1. Podczas przeszukania żeton znika i nie ma żadnego komunikatu w dzienniku pojawia się puste okno. po wyjściu z gry i ponownym kontynuowaniu rozgrywki w dzienniku zapisuję się informacja co się stało jednak nie wiadomo jaki przedmiot lub zaklęcie gra powinna przydzielić. Zostaje puste okienko jak na zdjeciu

2. Podczas lamiglowki z pierścieniami nie mogę zaznaczyć pierścień a co za tym idzie nie mogę rozwiązać lamiglowki. Próbowałem na 2 telefonach i dzieje się to samo.

-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 130
- Rejestracja: 13 sie 2021, 08:03
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 14 times
Re: Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja - pytania i wątpliwości
Dziś po sporej przerwie zagrałem drugi raz solo, tym razem drugi scenariusz.
Mam 2 wątpliwości co do rozgrywki:
1. Na początku jak siłą przebijałem się przez drzwi czy coś aplikacja kazała mi zadać obrażenia równe wynikowi mojego testu - ale tu nie ma żadnej zdolności. Chodzi o siłę z jaką pokonałem drzwi?

Na moje nieszczęście praktycznie losowo otoczył mnie tłum zamieszek. Za pierwszym razem jak chciałem się wydostać i wykonywałem test uniku, aplikacja odpowiedziała tylko - tłum Cię otoczył, otrzymujesz 2 karty obrazenia*. I tyle. Uznałem, że ucieczka się nie udała i to doprowadziło mnie do rychłego końca gry. Czy dobrze zrobiłem? 2 czy 3 próby uniku później było coś podobnego, że test zdolności wyszedł jakoś tam i też dostałem kartę czy dwie obrażeń, ale zrozumiałem, że tłum mnie już nie blokuje...
* Jak gra każe przyjąć karty obrażeń, ale nie mówi, że zakryte, to muszę je też odczytać i rozpatrzyć, co nie? Nie pamiętam teraz czy na pewno apka nie podała, że mają być zakryte, ale wydaje mi się, że za którymś razem nie doprecyzowała a ja i tak dobrałem zakryte. Z przyzwyczajenia.
Mam 2 wątpliwości co do rozgrywki:
1. Na początku jak siłą przebijałem się przez drzwi czy coś aplikacja kazała mi zadać obrażenia równe wynikowi mojego testu - ale tu nie ma żadnej zdolności. Chodzi o siłę z jaką pokonałem drzwi?

Na moje nieszczęście praktycznie losowo otoczył mnie tłum zamieszek. Za pierwszym razem jak chciałem się wydostać i wykonywałem test uniku, aplikacja odpowiedziała tylko - tłum Cię otoczył, otrzymujesz 2 karty obrazenia*. I tyle. Uznałem, że ucieczka się nie udała i to doprowadziło mnie do rychłego końca gry. Czy dobrze zrobiłem? 2 czy 3 próby uniku później było coś podobnego, że test zdolności wyszedł jakoś tam i też dostałem kartę czy dwie obrażeń, ale zrozumiałem, że tłum mnie już nie blokuje...
* Jak gra każe przyjąć karty obrażeń, ale nie mówi, że zakryte, to muszę je też odczytać i rozpatrzyć, co nie? Nie pamiętam teraz czy na pewno apka nie podała, że mają być zakryte, ale wydaje mi się, że za którymś razem nie doprecyzowała a ja i tak dobrałem zakryte. Z przyzwyczajenia.
Re: Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja - pytania i wątpliwości
Hhmmm.. piszesz trochę chaotycznie, wiec zapewne dlatego tak długo czekasz na odpowiedz.. ale spróbuję:
Ad 1. Nie spotkałem się z tym aby aplikacja nie podała jaki rodzaj testu powinieneś wykonać .. zapewne był to test siły i powinieneś wtedy rzucić taka ilością kości jaka sile ma Twoja postać ..i sukcesy podać w aplikacji.. nie wiem co ma obrazek który załączyłem do Twoich pytań ??
Ad2. Czasami zamiast testu przy próbie ucieczki trafi się (szczególnie w późnej fazie rozgrywki) przymus dobrania jakiś negatywnych kart. Ja to rozumiem w ten sposób, ze jeśli po ich dobraniu jeszcze „dycham” to ucieczka sie udała a te karty to kara..
Ostatnio zmieniony 26 lut 2023, 11:22 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytowanie
Powód: Cytowanie
- aduko
- Użytkownik wspierający
- Posty: 357
- Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 135 times
- Been thanked: 118 times
Re: Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja - pytania i wątpliwości
Możesz przejść przez ten przesmyk.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2023, 11:23 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytowanie
Powód: Cytowanie
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 130
- Rejestracja: 13 sie 2021, 08:03
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 14 times
Re: Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja - pytania i wątpliwości
Faktycznie coś chaotycznie napisałem. W pierwszej sytuacji ogarnąłem już że mam rzucić tyloma kostkami, jaką mam wartość przy danej cesze... Jednak nie było to opisane chyba w apce, a w instrukcji się nie doczytałem od razu.
Co do ucieczek z macek potwora (tłumu) to właśnie chyba przez to, że apka nie podała, że się udało, tylko coś w stylu "tłum Cię otoczył", nawet testu chyba nie było, w dodatku nie dostałem żadnych kart to uznałem, to przegrałem całą grę.
Ostatnio zmieniony 26 lut 2023, 11:23 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytowanie
Powód: Cytowanie
Re: Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja - pytania i wątpliwości
Tak.. miałem tak 2 razy w tym scenariuszu ( graliśmy wczoraj), ze po nakazie przyjęcia 2 zakrytych kart obrażenia nie było informacji co dalej… potraktowaliśmy to jako koszt naszej ucieczki czytaj sukcesu ( skoro przeżyliśmy)..Co do ucieczek z macek potwora (tłumu) to właśnie chyba przez to, że apka nie podała, że się udało, tylko coś w stylu "tłum Cię otoczył", nawet testu chyba nie było, w dodatku nie dostałem żadnych kart to uznałem, to przegrałem całą grę.
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 12 wrz 2021, 20:36
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 18 times
Re: Posiadłość Szaleństwa - Druga Edycja - pytania i wątpliwości
Jak w aplikacji jest napisane że każdy badacz w holu.... to czy tyczy się wszystkich obszarów z holem w nazwie? Czyli hol narożny wewnętrzny itp? Czy tylko hol?