WH40K: Kill Team (N.N.)

Dyskusje o konkretnych grach bitewnych
Xawras
Posty: 103
Rejestracja: 01 lut 2015, 11:14
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 5 times
Been thanked: 8 times

Re: WH40K: Kill Team [GW]

Post autor: Xawras »

Cześć.
Z mojej perspektywy nie ma znaczenia jaki Box kupisz. Octarius i Into the Dark prócz drużyn, zasad do nich, planszy i terenów zawierają jeszcze:
podręcznik z zasadami, barykady, miarki, kości, znaczniki i karty - taki nowy zestaw można spokojnie złapać za olx/allegro za około 100 zł (najnowszy Box nie będzie tego zawierał).
Istotniejsze jest to jakie tereny bardziej Ci się podobają i jakie drużyny. Ja kupiłem akurat Octariusa, bo taki był dostępny i podobały mi się drużyny. Nie podobały mi się natomiast orkowe tereny więc je sprzedałem. Kupiłem sobie w zamian tereny z Battlezone Manofactorum.
Książki z zestawów mam wszystkie. Przy odrobinie cierpliwości jedną można kupić za 40-50 zł. Drużyny kupuję osobno, takie które mi się podobają z wyglądu i zasad.
Prywatnie bardziej podobają mi się bitwy na otwartej przestrzeni więc wybrał bym Octarius. W Into the Dark jest z kolei jedna z najmocniejszych (jak nie najmocniejsza) drużyna - Breachers.

Gdybyś chciał pogadać pisz lub dzwoń (603 391 248).

Pozdrawiam
Moja kolekcja, wishlist, na sprzedaż:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Xawras
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 386 times
Been thanked: 452 times

Re: WH40K: Kill Team [GW]

Post autor: KamradziejTomal »

Pierwsze pytanie jest - czy potrzebne Ci tereny? Jeżeli zamierzasz grać w klubie/sklepie to pewnie tam już terany jakieś będą. Jeżeli będziesz grać z kolegą/kolegami to może warto zrzucić się razem na zestaw i terenem się dzielić?

Ja kupiłem sobie:
  • Core Rulebook
  • Essentials pack - czyli miarki i żetony
  • Octarius podręcznik
I tak naprawdę do grania na upartego potrzebny jest tylko Essentials pack i figurki (których wcale nie kupowałem bo - patrz poniżej). I to też essentials głównie dlatego że nie zawsze żetony leżą gdzieś pod ręką w sklepie/klubie. Do grania w domu bez essentials się nie obędzie. Tereny i plansze można zrobić z tego co pod ręką :D

Tak moja pierwsza rozgrywka wyglądała:
Spoiler:
Rulebook się przydaje ale jeśli ktoś chce tylko zacząć to w internecie jest wersja skrócona zasad:

https://www.warhammer-community.com/wp- ... lYba0G.pdf

Do tego mnóstwo jest filmików na YT w stylu How-to-play. Zasady dla poszczególnych Kill teamów tak jak ktoś wspominał można też wyskubać w internecie. Trudno mi powiedzieć na ile to jest legalne. Nigdzie jeszcze nie widziałem żeby ludzie się obrażali za korzystanie ze skróconych zasad dostępnych na Battlescribe czy ze strony Wahapedia (nawet w oficjalnym sklepie GW).

No a co do figurek... Mój KT Veteranów Gwardii wygląda tak:
Spoiler:
I poskładałem go z kilku zestawów które już miałem zakupione wcześniej ;)

Tak na serio to myślę że najfajniesza opcja to kupić dowolne "duże" pudło. Jak cena jest ważna do kierować się ceną, w innym przypadku kierowałbym się "Rule of Cool" bo na każdym terenie da się fajnie grać. Tereny zawsze można sobie też własnym nakładem pracy wyrzeźbić ;)
Spoiler:
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
kolosm
Posty: 304
Rejestracja: 28 lip 2017, 20:27
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 456 times
Been thanked: 53 times

Re: WH40K: Kill Team [GW]

Post autor: kolosm »

Czyli na upartego można nabyć właśnie:
Core Rulebook
Essentials pack - czyli miarki i żetony
Octarius podręcznik

oraz 1-2 frakcje, które by mnie interesowały, do tego samemu zrobić tereny. Do nich musiałbym doczytać jakie są zasady, aby mieścić się w ustalonych normach zapewne.
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 386 times
Been thanked: 452 times

Re: WH40K: Kill Team [GW]

Post autor: KamradziejTomal »

kolosm pisze: 28 sty 2023, 21:27 Czyli na upartego można nabyć właśnie:
Core Rulebook
Essentials pack - czyli miarki i żetony
Octarius podręcznik

oraz 1-2 frakcje, które by mnie interesowały, do tego samemu zrobić tereny. Do nich musiałbym doczytać jakie są zasady, aby mieścić się w ustalonych normach zapewne.
Tak, wytyczne jak identyfikować tereny jest opisane w podręczniku głównym. Zwracam tylko uwagę że w podręczniku Octarius masz zasady do KONKRETNIE Veteran Guardsmen i Kommando. Jak interesują Cię inne bandy to będziesz potrzebował podręcznika z zestawu którego pochodzą - Nachmund, Chalnath, itp.
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Cyel
Posty: 2571
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1219 times
Been thanked: 1424 times

Re: WH40K: Kill Team [GW]

Post autor: Cyel »

Ponieważ nie planuję kupować dużego zestawu a jedynie ten KT, który będzie mi odpowiadał (o ile gra w mojej grupie zaiskrzy, na środę jesteśmy umówieni z Emilem na demo :)), będę musiał w część akcesoriów zaopatrzyć się sam.

Mam w związku z tym pytanie - czy karty Tac Ops od wyjścia nowej edycji zmieniały się jakoś? Znalazłem takie do wydruku
https://adalil.itch.io/tactical-operation-cards
i są opisane jako 2021 i na pierwszy rzut oka pokrywają się z tym co jest w (ponoć aktualnej) Wahapedii, ale może były jakieś erraty od czasu wyjścia Octariusa, które wpływały na Tac Opsy i gdzieś mogą być ukryte drobne zmiany?
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1376
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: WH40K: Kill Team [GW]

Post autor: Emil_1 »

Cyel pisze: 19 lut 2023, 11:46 Ponieważ nie planuję kupować dużego zestawu a jedynie ten KT, który będzie mi odpowiadał (o ile gra w mojej grupie zaiskrzy, na środę jesteśmy umówieni z Emilem na demo :)), będę musiał w część akcesoriów zaopatrzyć się sam.

Mam w związku z tym pytanie - czy karty Tac Ops od wyjścia nowej edycji zmieniały się jakoś? Znalazłem takie do wydruku
https://adalil.itch.io/tactical-operation-cards
i są opisane jako 2021 i na pierwszy rzut oka pokrywają się z tym co jest w (ponoć aktualnej) Wahapedii, ale może były jakieś erraty od czasu wyjścia Octariusa, które wpływały na Tac Opsy i gdzieś mogą być ukryte drobne zmiany?
Panie, nic nie bierz i nie drukuj i nie kupuj. Zagramy raz, zobaczysz czy się spodoba i wtedy zdecydujesz:)
Miłego dnia! :)
Cyel
Posty: 2571
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1219 times
Been thanked: 1424 times

Re: WH40K: Kill Team [GW]

Post autor: Cyel »

Tak tylko z myślą o przyszłości pytam. Od początku zapowiedziałem, że tym razem ani grosza nie wsadzę w nową grę figurkową póki nie będę miał pewności że
-jest spoko, nie durna i nie nudna jak inne gry GW
-mam w miarę stale spotykająca się grupę do niej
;)
Modelarsko różne teamy bardzo pociągają, ale nie planuję nic pakować w KT dopóki powyższe wymagania nie zostaną spełnione;)
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 386 times
Been thanked: 452 times

Re: WH40K: Kill Team [GW]

Post autor: KamradziejTomal »

Cyel pisze: 19 lut 2023, 11:46 Ponieważ nie planuję kupować dużego zestawu a jedynie ten KT, który będzie mi odpowiadał (o ile gra w mojej grupie zaiskrzy, na środę jesteśmy umówieni z Emilem na demo :)), będę musiał w część akcesoriów zaopatrzyć się sam.

Mam w związku z tym pytanie - czy karty Tac Ops od wyjścia nowej edycji zmieniały się jakoś? Znalazłem takie do wydruku
https://adalil.itch.io/tactical-operation-cards
i są opisane jako 2021 i na pierwszy rzut oka pokrywają się z tym co jest w (ponoć aktualnej) Wahapedii, ale może były jakieś erraty od czasu wyjścia Octariusa, które wpływały na Tac Opsy i gdzieś mogą być ukryte drobne zmiany?
Te opisy są ok. To są tac-ops jakie zostały wydane razem z Octariuesem z poprawnym opisem. Fizycznie w druku był błąd - jedna z kart z Seek and Destroy (Rob and Ransack) miała opis z innej karty z tego samego archetypu (Marksman).

Na końcu 2022 był wydany "Mission Critical Pack" który m.in zmieniał treść niektórych Tac-opów, opis tych zmian znajdziesz tutaj:
https://www.goonhammer.com/the-goonhamm ... ons-cards/

Istotne jest jednak, że ta paczka kart miała i dalej ma duże problemy z dostępnością - pierwsza partia zniknęła ze sklepów w ciągu 1 dnia i jeszcze miesiąc temu nie było informacji o ponownym druku i wiem że dużo osób nie położyło jeszcze na nich łapki. W związku z tym dużo graczy gra cały czas na tych wersjach, które Ty podlinkowałeś.

Do pierwszej rozgrywki nie ma to żadnego znaczenia. Jeśli będziesz grał w przyszłości to trzeba po prostu się zorientować jakie jest podejście tam gdzie będziesz szukał graczy.
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Cyel
Posty: 2571
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1219 times
Been thanked: 1424 times

Re: WH40K: Kill Team [GW]

Post autor: Cyel »

KamradziejTomal pisze: 20 lut 2023, 11:10


Te opisy są ok. To są tac-ops jakie zostały wydane razem z Octariuesem z poprawnym opisem.
...

Na końcu 2022 był wydany "Mission Critical Pack" który m.in zmieniał treść niektórych Tac-opów
Hm, przyznam, że te dwa fragmenty są dla mnie sprzeczne. Albo opisy jak Octariusie są ok albo nie są bo zostały zmienione pod koniec 2022. To jak to w końcu jest? Karty aktualne czy nie?
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 386 times
Been thanked: 452 times

Re: WH40K: Kill Team [GW]

Post autor: KamradziejTomal »

Cyel pisze: 20 lut 2023, 12:21
KamradziejTomal pisze: 20 lut 2023, 11:10


Te opisy są ok. To są tac-ops jakie zostały wydane razem z Octariuesem z poprawnym opisem.
...

Na końcu 2022 był wydany "Mission Critical Pack" który m.in zmieniał treść niektórych Tac-opów
Hm, przyznam, że te dwa fragmenty są dla mnie sprzeczne. Albo opisy jak Octariusie są ok albo nie są bo zostały zmienione pod koniec 2022. To jak to w końcu jest? Karty aktualne czy nie?
Ale aktualne dla kogo? Dla producenta? Dla Twojego sklepu? Dla mnie? Dla Ciebie?

GW nie udostępnia nigdzie kart on-line więc skoro większość użytkowników nie dała rady ich kupić (w oficjalnym sklepie GW NIKT z kim grałem ich nie miał) to jak możemy traktować Mission Pack z końca 2022 jako aktualny? Jak ludzie mają przychodzić i grać na te odświeżone Tac-Ops jak ich nigdy na oczy nie widzieli?

Tak samo możesz pójść na turniej gdzie Ci powiedzą że grają na stare Tac opsy (bo tak) i co Ci wtedy po tym że producent wydał zaktualizowane jak nikt na nie gra?

Anyway - przesadzasz z kombinowaniem. Zagraj sobie czy Ci wogóle pasuje a potem będziesz się martwił o takie detale.
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Cyel
Posty: 2571
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1219 times
Been thanked: 1424 times

Re: WH40K: Kill Team [GW]

Post autor: Cyel »

To dziwne podejście. Zawsze jak była errata to obowiązywała - np wychodziły armyboki czy codexy i nikogo nie obchodziło, że było w nich wydrukowane tak, skoro errata mówiła, że jednak jest inaczej. Jak ktoś potrzebował mieć fizyczną wersję zasad to sobie mógł w armybooku wkleić albo wpisać długopisem tę obowiązującą albo wydrukować FAQ i włożyć do książki. Wiadomo, że ktoś sobie może i grać na zasady WH40K 2 edycji sprzed 30 lat jak mu się podoba, ale ja pytałem o aktualne, obowiązujące zasady.
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Void
Posty: 220
Rejestracja: 09 sie 2019, 13:18
Has thanked: 11 times
Been thanked: 85 times

Re: WH40K: Kill Team [GW]

Post autor: Void »

Cyel pisze: 20 lut 2023, 14:51 To dziwne podejście. Zawsze jak była errata to obowiązywała - np wychodziły armyboki czy codexy i nikogo nie obchodziło, że było w nich wydrukowane tak, skoro errata mówiła, że jednak jest inaczej. Jak ktoś potrzebował mieć fizyczną wersję zasad to sobie mógł w armybooku wkleić albo wpisać długopisem tę obowiązującą albo wydrukować FAQ i włożyć do książki. Wiadomo, że ktoś sobie może i grać na zasady WH40K 2 edycji sprzed 30 lat jak mu się podoba, ale ja pytałem o aktualne, obowiązujące zasady.
Aktualne zasady to rulebook + zasady do teamu + FAQ/Erraty. Critical ops powstały głównie do grania na poważnie w turniejach itp. Nikt nie broni aby w domu albo na casual friendly partiach grać na standardowych zasadach / tacopsach. A w ligach / turniejach to już decyzja organizatora :D A zamiast kupować można skorzystać z https://kt-tacops.info/ :wink:
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1376
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: WH40K: Kill Team [GW]

Post autor: Emil_1 »

Cuel - dla potomnych, jak wrażenia?:) Maszyna spada z #1?;) Dzięki za rozgrywkę :)
Miłego dnia! :)
Cyel
Posty: 2571
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1219 times
Been thanked: 1424 times

Re: WH40K: Kill Team [GW]

Post autor: Cyel »

Emil_1 pisze: 22 lut 2023, 22:25 Cuel - dla potomnych, jak wrażenia?:) Maszyna spada z #1?;) Dzięki za rozgrywkę :)
Również bardzo dziękuję za prezentację systemu :) Fajnie było znów zagrać.

Nie przesadzajmy z tą detronizacją WMki ;) To jednak gra z zupełnie innej ligi. Ale dla Kill Teama zdecydowanie widzę miejsce, bo niejeden z moich figurkowych znajomych jednak odbił się od Warmachine z powodu licznych barier wejścia jak złożoność i mnogość opcji i mózgożerność (i cena figurek ;P). KT w sam raz nadaje się jako luźna gierka bez przesadnego móżdżenia, ale też na pierwszy rzut oka nie tak bezmyślna jak współczesna 40k czy (tfu,tfu) AoS.

Na plus interaktywność rozgrywki, naprzemienna aktywacja, cele misji, łatwość rozstrzygania ataków.
Do dopracowania trochę trudny do precyzyjnego mierzenia ruch i LOS- ale to zawsze będzie cena za możliwość gry w 3 wymiarach na różnych terenach. Trzeba opracować sobie dobre konwencje, zwłaszcza w wypadku używania własnych terenów.
Losowość trochę "swingy" ale do zaakceptowania. Nie jest to może zarządzanie prawdopodobieństwem jak w WMce, ale też nie ma tragicznych głupot jak losowe zasięgi szarży czy bronie zadające totalnie losowe obrażenia.

Ogólnie to pierwszy z warunków (gra jest ok) spełniony. Przekonam się jeszcze czy drugi (moja grupa chce grać w miarę często) też będzie spełniony i zbuduję sobie jakieś własne Kill Teamy, bo już w głowie mam parę modelarskich pomysłów ;)

Na koniec parę fotek:
Spoiler:
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Cyel
Posty: 2571
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1219 times
Been thanked: 1424 times

Re: WH40K: Kill Team (N.N.)

Post autor: Cyel »

Wczoraj udało się zakończyć ferie jeszcze jedną partyjką KT 🙂 nadal w trybie nauki, bo wprawdzie rozegraliśmy całość ale całe spotkanie trwało 6 godzin wskutek ciągłego sprawdzania i upewnienia się co do zasad ;P (z ciekawości - ile czasu jest przeznaczone na jedną grę na turnieju? Czy korzysta się z zegarów szachowych jak w WM? ) Gra się bardzo fajnie, a orkami było o niebo ciekawiej niż Nekronami, bo każdy z nich miał inne umiejętności, wspierali się nawzajem i mieli dużo większy wybór stratagemów. I nie byli tak koszmarnie powolni.

Scenariusz był nieco dziwny, ale to dlatego, że zagraliśmy pierwszy z kampanii Octarius. Chyba jednak lepiej na początek rozgrywać te, które są do Matched Play bo powinny być bardziej uniwersalne i łatwiejsze do ogarnięcia. A tak głównie skupialiśmy się na mordowaniu, bo scenariusz ciężko było zapunktować tak, by zaraz nie zginąć i nie stracić zdobytego punktu.

Wcześniej podzieliliśmy się malowaniem zestawu - ja wziąłem na warsztat orków, kumpel gwardię. Malowanie terenów też podzieliliśmy między siebie. Wyszło bardzo spójnie mimo wszystko i świetnie się prezentowało na stole.
Spoiler:
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Cyel
Posty: 2571
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1219 times
Been thanked: 1424 times

Re: WH40K: Kill Team (N.N.)

Post autor: Cyel »

Parę fotek z kolejnej rozgrywki.
Spoiler:

Tym razem graliśmy w 3 osoby. To była nasza druga/trzecia gra, ale generalnie sprawdzanie co gdzie może dojść i kto kogo widzi w dżungli terenów 3D to mordęga. Spotkanie trwało 8 godzin w zasadzie bez przerw na "niegranie"...
Jest OKROPNIE niełatwe do określenia kto kiedy ma cover, obscuring, LoS. Tzn bardzo czasochłonne jest to, sprawdza się na 10 sposobów, mierzy dokładnie, konsultuje z przeciwnikami i się na koniec okazuje że się nie da i trzeba wymyślić do zrobienia coś innego.
Sami byliśmy sobie winni ustawiając bardzo dużo (za dużo) terenów i na pewno było to częścią problemu. Same zasady terenów nie są nieprecyzyjne - to precyzyjne zmierzenie w ich fizycznym środowisku nastręcza trudności i prawdopodobnie wymaga jakichś niełatwych do skodyfikowania gentlemańskich umów i negocjacji (typu "wbrew zasadom w podręczniku nóżki podpierające rurę nie są Traversable tylko [cośtam]").

Mnie po prostu Warmachine odzwyczaiła od takich rzeczy. Ja byłem naprawdę w głębokim szoku jak przeszedłem z wh40k do WM i zobaczyłem, że w figurkowcu nie trzeba negocjować niczego tylko po prostu się gra tak jak napisano. Coś jest legalne w zasadach to tak się gra a nie zastanawia co artysta miał na myśli. W KT trzeba jednak powrócić do tego "gra się z grubsza, na oko, stosując 80% zasad bo inaczej gra trwa cały dzień".

Sama rozgrywka fajna, klimatyczna. Jakieś tam decyzje ciekawe są co jakiś czas, nie ma tragedii. Jak na GW, bomba ;)
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Xawras
Posty: 103
Rejestracja: 01 lut 2015, 11:14
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 5 times
Been thanked: 8 times

Re: WH40K: Kill Team (N.N.)

Post autor: Xawras »

Zgadzam się z Tobą w 100%. Dla mnie true line of sight oraz mierzenie odległości, gdzie milimetry mają znaczenie to mordęga, która wydłuża grę. W dodatku "prezyzja" true line of sight to tak naprawdę próba interpretacji tego co się niby widzi. Jak to połączyć z tym, że model Ci się przesunął o 1 mm, albo zwyczajnie za mało precyzyjnie go postawiłeś i teraz nie masz zasięgu do przeciwnika, bo właśnie milimetra zabrakło, to dostaję mieszankę anty bitewniakową.
Dlatego wiele lat temu przestawiłem się na planszówki, albo na bitewniaki z planszą. Kill Teama też sobie przerobiłem na takiego z planszą i jest nieźle.
Moja kolekcja, wishlist, na sprzedaż:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Xawras
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 386 times
Been thanked: 452 times

Re: WH40K: Kill Team (N.N.)

Post autor: KamradziejTomal »

Cyel pisze: 16 mar 2023, 15:14
Tym razem graliśmy w 3 osoby. To była nasza druga/trzecia gra, ale generalnie sprawdzanie co gdzie może dojść i kto kogo widzi w dżungli terenów 3D to mordęga. Spotkanie trwało 8 godzin w zasadzie bez przerw na "niegranie"...
Jest OKROPNIE niełatwe do określenia kto kiedy ma cover, obscuring, LoS. Tzn bardzo czasochłonne jest to, sprawdza się na 10 sposobów, mierzy dokładnie, konsultuje z przeciwnikami i się na koniec okazuje że się nie da i trzeba wymyślić do zrobienia coś innego.
Sami byliśmy sobie winni ustawiając bardzo dużo (za dużo) terenów i na pewno było to częścią problemu. Same zasady terenów nie są nieprecyzyjne - to precyzyjne zmierzenie w ich fizycznym środowisku nastręcza trudności i prawdopodobnie wymaga jakichś niełatwych do skodyfikowania gentlemańskich umów i negocjacji (typu "wbrew zasadom w podręczniku nóżki podpierające rurę nie są Traversable tylko [cośtam]").
Że problem jest w czym? Ustaleniu czy model jest za terenem czy nie? Czy przy "rysowaniu" LoS? Pierwsze 1-3 rozgrywek jest trochę nieintuicyjne rozumienie kiedy model jest OBscured a kiedy nie ale w pozostałych przypadkach mi zawsze wystarczy omówić z przeciwnikiem przed grą:

- Które tereny mają jakie właściwości i keywordy
- Czy gramy na luzie czy z pełną napinką, gdzie mierzymy z dokłądności do mikrona a raz puszczonej figurki nie wolno tknąć
- Czy liczymy wystające antenki, szubki mieczy, inne pierdoloty jako "cel" do trafienia
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Cyel
Posty: 2571
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1219 times
Been thanked: 1424 times

Re: WH40K: Kill Team (N.N.)

Post autor: Cyel »

KamradziejTomal pisze: 16 mar 2023, 22:07

Że problem jest w czym? Ustaleniu czy model jest za terenem czy nie? Czy przy "rysowaniu" LoS? Pierwsze 1-3 rozgrywek jest trochę nieintuicyjne rozumienie kiedy model jest OBscured a kiedy nie ale w pozostałych przypadkach mi zawsze wystarczy omówić z przeciwnikiem przed grą:

- Które tereny mają jakie właściwości i keywordy
Zupełnie nie ma problemu z opisem terenów i stanów ukrycia - to są jasne i jednoznaczne zasady*. Problemem jest, jak napisałem, precyzyjne ich zastosowanie w warunkach terenów 3D. Generalnie zanim wykona się akcję dobrze jest ustalić z przeciwnikiem czy jest wykonywalna mierząc wszystko zawczasu. A to zajmowało nam najwięcej czasu. Bo przy próbie mierzenia okazywało się, że jednak się nie da jakiejś akcji wykonać (co było niemożliwe do stwierdzenia na oko) i trzeba było próbować innej opcji i kolejnej i jeszcze innej itd.
Spoiler:
*-Jesteś chyba 4 osobą, która, pomimo tego, że pisałem explicite, że problemem jest precyzyjne mierzenie, pyta czy problemem są zasady terenów :D Czy naprawdę tyle osób ma problem z zasadami widoczności w terenach? Mi się wydają jednoznaczne. Tzn są oczywiście jakieś pojedyncze GWowe niejasności w samych terenach ale to jeszcze można sobie jakoś ustalić z przeciwnikiem (np czy rzeczywiście wszystkie elementy rury są Traversable jak mówi zasada czy jednak to bez sensu itp)
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Awatar użytkownika
psborsuk
Posty: 281
Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
Lokalizacja: Łódź, Koluszki
Has thanked: 299 times
Been thanked: 73 times

Re: WH40K: Kill Team (N.N.)

Post autor: psborsuk »

Cyel, to przypomina zachwalanie lazanii komuś, kto je tylko schabowe :wink:
Jest masa ludzi, dla których GW jest jedynym, w co grali i grają (spoko, też tak długo miałem, do czasów pojawienia się WM I), i trudno im zrozumieć, że są gry z dużo lepszymi zasadami. Zgadzam się, że figurki GW robi świetne, a świat czterdziestki jest jednym z najlepszych, jakie znam. Ale zasady zatrzymały się pod koniec ubiegłego wieku, a konkurencja poszła do przodu.
Nie zmienia to faktu, że chcąc mieć dużo współgraczy, i podbijać sobie ego na turniejach, to produkty GW są chyba jedynym wyborem.
Świt Rebelii... ]:->
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 386 times
Been thanked: 452 times

Re: WH40K: Kill Team (N.N.)

Post autor: KamradziejTomal »

Cyel pisze: 16 mar 2023, 22:24 *-Jesteś chyba 4 osobą, która, pomimo tego, że pisałem explicite, że problemem jest precyzyjne mierzenie, pyta czy problemem są zasady terenów :D Czy naprawdę tyle osób ma problem z zasadami widoczności w terenach? Mi się wydają jednoznaczne. Tzn są oczywiście jakieś pojedyncze GWowe niejasności w samych terenach ale to jeszcze można sobie jakoś ustalić z przeciwnikiem (np czy rzeczywiście wszystkie elementy rury są Traversable jak mówi zasada czy jednak to bez sensu itp)
To chyba jedyna rzecz na którą słyszę narzekania poza standardowym "hurrr, durrr, GW złe...". I sporo nowych graczy ma wątpliwości kiedy jest jako obscured a kiedy nie.

Co do rozkiminiania ustawień figurek, itp. to albo dużo bardziej "na serio" do tego podchodzicie od wszystkich moich współgraczy (a spokojnie grałem w to już z 10+ różnymi osobami) albo te tereny których używaliście jakośwyjątkowo są na do podatne. My w większości gramy takimi terenami że typ Heavy mają lite prostopoadłościenne ściany, kontenery, itp. Bardzo rzadko zdaża się żeby była bardzo duża wątpliwość. Jeśli już to może taka dłuższa rozkminka zdaża mi się raz na rozgrywkę.
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
Cyel
Posty: 2571
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1219 times
Been thanked: 1424 times

Re: WH40K: Kill Team (N.N.)

Post autor: Cyel »

Zagraliśmy tym razem dwie równoległe gry 1vs1 i zmniejszenie ilości terenu było właśnie tym czego było potrzeba, żeby poważnie obniżyć ilość czasu potrzebnego na mierzenie ruchów i ataków. Z pełną gra zmieściliśmy się w 3h i raczej będzie się z tego czasu dalej schodzić w miarę lepszego pamiętania zasad i statystyk.

Generalnie gra jest fajna i rzeczywiście wybija się na plus w światku gier GW - polecam.

Przy następnej okazji nasze kolejne gry będą już kampanijne. Czy macie jakieś wrażenia do podzielenia się w kwestii rozgrywania kampanii? Czy zmiany z bitwy na bitwę (bonusy i rany/straty) są kosmetyczne czy potrafią wywrócić balans do góry nogami i/lub mają efekt kuli śniegowej?
Spoiler:
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
Cyel
Posty: 2571
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1219 times
Been thanked: 1424 times

Re: WH40K: Kill Team (N.N.)

Post autor: Cyel »

No i jak tam, nikt nie ma swoich wrażeń z rozgrywania kampanii Spec Ops i porad dla zaczynających? Może przynajmniej jakieś ostrzeżenie przed czymś co nie działa najlepiej i od początku warto się umówić, że tego się unika?



Póki co jeszcze niekampanijnie: moi świeżo pomalowani White Scars (tak, dorobiłem się już swojego teamu i nie muszę pożyczać Orków: Task Force Soroka) zmierzyli się z gwardzistami z Krieg. Krwawa rozgrywka na koniec której pozostał żywy jeden gwardzista i dwóch Astartes. W drugiej turze gwardziści bardzo wybili się na prowadzenie w punktach (marines nie zascorowali ani razu 😥 ) ale stracili tylu ludzi, że 3 i 4 tura pozwoliła White Scars się odbić i przejąć przewagę. Chainswordy robiły "brrrrr" cały czas, nie ma to jak wpaść w 3 gwardzistów jednym marine i wszystkich przepiłować a samemu zostać ledwo draśniętym...

Spoiler:
Spoiler:
Z ciekawszych rzeczy - korzystaliśmy ze zmienionych zasad Critical Ops (tych z kart, których nie można nigdzie dostać) i wdg nich wystawiało się na początku modele w 3 równych grupach na przemian z przeciwnikiem (czyli ja np miałem trzy grupy 2-marinowe a mój oponent dwie 5-gwardzistowe i jedną 4-gwardzistową)
Dzięki temu jeden gracz nie mógł się wystawić jak tylko chciał z takim rozkazami jakie chciał bo widział wszystko na temat wystawienia drugiej strony, tylko trzeba było się zastanowić czy można sobie pozwolić na Engage w pierwszej turze czy nie. Moim zdaniem super zmiana.
Lubię grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w grę. (a nie "tą grę")
McNab
Posty: 221
Rejestracja: 19 paź 2015, 20:32
Has thanked: 43 times
Been thanked: 139 times

Re: WH40K: Kill Team (N.N.)

Post autor: McNab »

Przypadkowo (to można dziewkę w czworakach zbałamucić) zacząłem interesować się (to już 3 dzień!) WH40K i odkryłem (wow), że Kill Team to takie mini starcia w tej bajce. Takie pytania:
1) Co lepsze nikt mi nie odpowie, ale co taniej chyba KT wychodzi, np: przy założeniu, że tu i tu (tz. WH40k i KT) miałbym po 4 grywalne drużyny (nie wiem jak jest z wystawianiem drużyn w KT, ale doczytałem, że w WH40k najczęściej są poziomy 750 i 2000 pkt)
2) A czemu to nie ma zestawów startowych do KT, takich jak do WH40K, z dwoma nienawidzącymi się teamami, miarkami, książeczkami, budynkami, kosteczkami, matami i wszystkimi innymi ami? No wiem bo ktoś wykupił, ale wykupił i już nie będzie, wykupił i nowe się dodrukują, czy może kolejna edycja?
3) Skoro nie ma to co wykupić zanim ten co wykupił startery wykupi mnie całą resztę?
4) Są gdzieś pdf z tłumaczeniem na polski? WH40k ma podstawowe przetłumaczone? Widziałem wprawdzie how to play, ale wolbym w rodzimym i papierowe?
5) Co jeszcze potrzebuję: jakieś indexy, zbanowane zasady itp?
Nie dyskutuj z trolem, bo najpierw sprowadzi Cie do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem.
Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Posty: 1162
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
Has thanked: 386 times
Been thanked: 452 times

Re: WH40K: Kill Team (N.N.)

Post autor: KamradziejTomal »

McNab pisze: 11 sie 2023, 00:18 Przypadkowo (to można dziewkę w czworakach zbałamucić) zacząłem interesować się (to już 3 dzień!) WH40K i odkryłem (wow), że Kill Team to takie mini starcia w tej bajce. Takie pytania:
1) Co lepsze nikt mi nie odpowie, ale co taniej chyba KT wychodzi, np: przy założeniu, że tu i tu (tz. WH40k i KT) miałbym po 4 grywalne drużyny (nie wiem jak jest z wystawianiem drużyn w KT, ale doczytałem, że w WH40k najczęściej są poziomy 750 i 2000 pkt)
2) A czemu to nie ma zestawów startowych do KT, takich jak do WH40K, z dwoma nienawidzącymi się teamami, miarkami, książeczkami, budynkami, kosteczkami, matami i wszystkimi innymi ami? No wiem bo ktoś wykupił, ale wykupił i już nie będzie, wykupił i nowe się dodrukują, czy może kolejna edycja?
3) Skoro nie ma to co wykupić zanim ten co wykupił startery wykupi mnie całą resztę?
4) Są gdzieś pdf z tłumaczeniem na polski? WH40k ma podstawowe przetłumaczone? Widziałem wprawdzie how to play, ale wolbym w rodzimym i papierowe?
5) Co jeszcze potrzebuję: jakieś indexy, zbanowane zasady itp?
Ad 1 - Co najtaniej ma wychodzić? Banda do Kill Team, armia do WH40k czy i jedno i drugie? w WH40k najbardziej typowe jest w nowej edycji granie na 2000 pkt. (w poprzedniej 2500). Najtaniech wychodzi zawsze odkupienie połówki starter boxa (w obecnej edycji Leviathan) co zawsze dawało ok ~ 1000 pkt. Są też duże boxy figurek Combat Patrol i Boarding Patrol. Do KT najprostrze będzie chyba kupienie Intercessor Squad - można z tego złożyć 6 osobową drużynę do KT i 10 osobowy oddział do WH40k. Natomiast za niewiele więcej można z drugiej ręki kupić Kill Team dedykowany do gry.

Ad 2 - Są do obecnej edycji były to pudełka Octarius is Into The Dark. Potem wychodziły jeszcze duże pudełka z 2 drużynami ale już bez podręczników, żetonów, itp. Ostatnie były bardzo słąbo dostępne z powodu niskich serii produkcyjnych. Myślę że jeśli to Cię interesuje to największe szanse będziesz miał z odkupieniem od kogoś pudełka OCtarius.

Ad 3 - Kupuj to co Ci się podoba i masz ochotę to mieć. Nie ma sensu gonić za "najlepsiejszymi" zestawami.

Ad 4 - Nie kojażę, gracze GW raczej są przyzwyczajeni do języka ENG

Ad 5 - Do Kill Team jeśli chcesz mieć wszystko "papierowe" to potrzebujesz - Kill Team, Core Rules, Essentials, książeczkę z zasadami Twojego Kill Teamu, karty misji i tereny. Box Octarius miał to wszystko i 2 teamy. Większość boxów nie ma Core Rulebooka, kart i Essentials (miarek, żetonów, itp.). Są jeszcze PDF-y z aktualizacjami zasad na stronie GW. Ja polecam korzystanie z appki Wahapedia. Tam jest wszystko jeśli chodzi o zasady, Kill Teamy i aktualizacje najnowszych zmian. https://wahapedia.ru/kill-team2/the-rules/core-rules/
Słyszysz o jakichś glaze'ach, drybrushach i innych dziwadłach i nie wiesz o czym mowa? Zerknij sobie TUTAJ
Sundrop tutorial: TUTAJ
Wykańczanie podstawek domowymi sposobami: TUTAJ
ODPOWIEDZ