Android: Netrunner LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
staniach21
Posty: 547
Rejestracja: 06 mar 2020, 08:43
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 209 times
Been thanked: 165 times

Re: Android: Netrunner LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: staniach21 »

Pewnie jest mały rozjazd ze względu na tłumaczenia Galakty / nowe od NSG. Tak jak zostało wspomniane jak uzyskasz dostęp do agendy, która nie wymaga dodatkowego kosztu to nie możesz zrezygnować z jej zapunktowania / wykradnięcia etc. jak tylko rozumiesz zdobycie kartę przez runnera :D. Natomiast takie karty jak Bellona czy SDS gdzie dodatkowym kosztem są kredyty / usunięcie programów pozwalają Ci na zrezgynowanie z opłacenia dodatkowe kosztu tym samym wykradnięcia / zapunktowania etc. agendy :D
Awatar użytkownika
BigBadSheep
Posty: 122
Rejestracja: 05 cze 2019, 13:46
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 20 times
Been thanked: 10 times

Re: Android: Netrunner LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: BigBadSheep »

dobry mam pytania do kart z system gatway :
  1. https://netrunnerdb.com/en/card/30004 jak działają rzetony wirusa na tej karcie, czy "użycie" tej katy "kasuje" żeron wirsa będący na karcie? Czy jak bym posiadł kilka rzetownów wirusa na tej karcie, mogę użyć kilka naraz?
  2. https://netrunnerdb.com/en/card/30008 - podobne pytania co w pierszej karcie. Jak dobrze rozumiem działanie tej karty to "odejmuje" siłe wszystkich lodów w danym momęcie w zależności od ilości wirusów?
  3. https://netrunnerdb.com/en/card/30017 - czy jak na tej karcie pojawia się 3 rzeton wirusów, one znikają? Dopuki corpo nie ununię wirusów co turę będzie się jej lód dezaktywował jak na karcie są 3 lub więce wirosów?
  4. https://netrunnerdb.com/en/card/30022 - posidanie 2 takich kart na sotole daje +2 pamieci i daje -2 do ceny pierwszego programu, daje -1 dwa razy do ceny pierwszych programów?
  5. https://netrunnerdb.com/en/card/30028 - rozrużnienie polaga na tym, że po przejściu lodów mogę nie podchodzic do serwera, wtedy dobieram tylko kartę a jak wybiorę wejście na serwer wtedy pobieram z serwera dodatkową kartę (cetneralnego nie archiwum)
  6. https://netrunnerdb.com/en/card/30034 - jak dla mnie mega OP karta, dziwnie że legalna :) - jak miałbym takie dwie wystawione wtedy przy pierwszym dorbraniu karty dobieram 3 katy czy przy dwuch pierwszych dobraniach dobieram po 2 karty zamist 1?
  7. https://netrunnerdb.com/en/card/30038 - czy runner może użyć po prostu lodołamacza odpowiedniego typu i mocą zamiast używać klików?
  8. https://netrunnerdb.com/en/card/30039 - You may install 1 piece of ice from HQ or Archives directly inward from this ice, ignoring all costs. - gdy runner tego programu nie zmałe wtedy korpo może pomożyć lód z ręki bądź archiwów za darmo bezpośrodnio za tym lodem?
  9. https://netrunnerdb.com/en/card/30043 - Dowalona karta w archiwach może byż zakryta? czy pierwa z góry musi być taka?
  10. https://netrunnerdb.com/en/card/30051 - czy tura corpo i runnera to różne tury? Bo są karty które dają rzetron tagu podczas tury runnera
  11. https://netrunnerdb.com/en/card/30053 - jest to Asset, czyli instaluje się go na serwerze zdalnym. Rozumiem jak korpo go odkryje twedy dobiera dwie karty. Usunać tą kartę może gdy zainstaluje innny asset czy agadę na tym serwerze zdalnym? wtedy zadziała "Shuffle up to 2 cards from Archives into R&D."
    Gdy runner uzuska dostęp tej karty, może ją zśmietnikować za 2 aby korpo dobrało sobie 2 karty z archuwum? - niezbyt chyba opłacalne
  12. https://netrunnerdb.com/en/card/30054 - dobrze rozumiem, runner albo bierze tag albo kończy się włam, potem może przechodzic do łamania " Give the Runner 1 tag unless they pay 4credit."
  13. https://netrunnerdb.com/en/card/30058 - np. tą kartę mogę ujawinić dopiero po tym jak runner złamie wszystkie lody, a albo wtedy gdy ukranie już drugą kartę a tą zostawił zakrytą?
  14. https://netrunnerdb.com/en/card/30067 - nie wżne kto skoruje katrtę runner czy korpo, ten co skoruje dostaje 7 hasju? Czy musi być zapis "When this agenda is scored or stolen" jak na np. https://netrunnerdb.com/en/card/30069

Obrazek
Jak jest z zasadami nisei, czy jak korporoacaj nie dokona muligana to runner może go wykonać?
Ostatnio zmieniony 03 gru 2023, 18:29 przez BigBadSheep, łącznie zmieniany 1 raz.
Torquemada666
Posty: 770
Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
Has thanked: 247 times
Been thanked: 126 times

Re: Android: Netrunner LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: Torquemada666 »

Tak, każdy sam (niezależnie od przeciwnika) decyduje o mulliganie.

1. Botulus - w momencie łamania subrutyn lodu na którym go hostujesz, korzystasz z tylu żetonów wirusów ilu chcesz/potrzebujesz do łamania lodu. Każdy użyty żeton wirusa usuwasz.

2. Leech - działa podobnie jak Botulus, czyli w momencie interakcji z lodem decydujesz ilu żetonów wirusów używasz (usuwasz z karty), żeby obniżyć siłę tego jednego konkretnego lodu. Przy interakcji z kolejnym lodem (nawet podczas tego samego runu) musisz ponownie używać żetonów wirusów żeby obniżyć siłę kolejnego lodu (jeśli oczywiście tego potrzebujesz).

4. DZMZ - tak, plus 2 pamięci i pierwszy program w turze 2 taniej.

5. Jailbreak - jeśli run jest successful najpierw dobierasz kartę, następnie masz dostęp do serwera, czyli kart.

6.Verbal - to karta unikatowa, może być tylko jedna na stole (jedna zrezowana jeśli dotyczy to unikatowej korpo).

7. Ansel - tak, możesz użyć lodołamacza lub klików, lub mieszać te metody, część z lodołamacza, a część z klików jak brakuje Ci kasy :)

8. Bran - tak, przy czym nadal musi ponieść koszt ewentualnego zrezowania jeśli do niego runner podejdzie, zawsze może zrobić jack out bo to nie będzie pierwszy lód na serwerze.

9. Restoring Humanity - wystarczy jedna dowolna karta.

10. Reality Plus - tak, dwie różne tury, w obu pierwszy tag dla runnera to wybór korzyści dla korpo.

11. Spin - rezujesz dociagasz dwie karty. Kiedy Ty usuniesz Spin Doctora z gry, możesz dwie karty z archiwum wtasować do talii. Jeśli trash zrobi runner karta ląduje w archiwum, możesz go innym Spin Doctorem wtasować do talii. Zanim runner uzyska dostęp do serwera w którym masz Doctora możesz go zrezować i usunąć żeby wtasować dwie karty i uratować przed trashem przez runnera. Możesz go np. zrezować przy runie na rękę (masz dużo agend) więc rez Doctora zanim runner uzyska dostęp do ręki i masz więcej kart na ręce, jeśli nie dobrałeś agend :) zmniejszasz szanse runnera na kradzież agend, które miałeś na ręce.

12 Funhouse - dokładnie tak jak piszesz.

13. AMAZE - ostatni moment w którym decydujesz czy kartę rezujesz na serwerze zanim runner uzyska dostęp do kart, to okienko po decyzji, że runner wchodzi na serwer. W przypadku tej karty jej zdolność powoduje, że zadziała nawet jak runner ją strashuje, oczywiście jeśli będzie zrezowana. Pamiętaj, że runner jak już wejdzie na serwer musi zakcesować wszystkie karty na tym serwerze, ale to on decyduje w jakie robi to kolejności.

14. Offworld - scoruje agendy tylko korpo, runner robi steal agendy.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2023, 08:40 przez Torquemada666, łącznie zmieniany 25 razy.
Awatar użytkownika
BigBadSheep
Posty: 122
Rejestracja: 05 cze 2019, 13:46
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 20 times
Been thanked: 10 times

Re: Android: Netrunner LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: BigBadSheep »

"Tak, każdy sam (niezależnie od przeciwnika) decyduje o mulliganie." to zmiana od nisei, czy polska instrukcja jest błędna. Bo według mnie zasasdy galakty do netrunnera mówią o tym że tylko jak korpo dokona muligana to runer może go wykonać
Torquemada666
Posty: 770
Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
Has thanked: 247 times
Been thanked: 126 times

Re: Android: Netrunner LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: Torquemada666 »

Źle interpretujesz zapis instrukcji. Jest napisane, że po decyzji korpo podobną decyzję podejmuje runner. Czyli decyzja korpo, niezależnie od decyzji korpo, wybór ma runner.
Awatar użytkownika
BigBadSheep
Posty: 122
Rejestracja: 05 cze 2019, 13:46
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 20 times
Been thanked: 10 times

Re: Android: Netrunner LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: BigBadSheep »

Torquemada666 pisze: 03 gru 2023, 18:10 Tak, każdy sam (niezależnie od przeciwnika) decyduje o mulliganie.

1. Botulus - w momencie łamania subrutyn lodu na którym go hostujesz, korzystasz z tylu żetonów wirusów ilu chcesz/potrzebujesz do łamania lodu. Każdy użyty żeton wirusa usuwasz.

2. Leech - działa podobnie jak Botulus, czyli w momencie interakcji z lodem decydujesz ilu żetonów wirusów używasz (usuwasz z karty), żeby obniżyć siłę tego jednego konkretnego lodu. Przy interakcji z kolejnym lodem (nawet podczas tego samego runu) musisz ponownie używać żetonów wirusów żeby obniżyć siłę kolejnego lodu (jeśli oczywiście tego potrzebujesz).

4. DZMZ - tak, plus 2 pamięci i pierwszy program w turze 2 taniej.

5. Jailbreak - jeśli run jest successful najpierw dobierasz kartę, następnie masz dostęp do serwera, czyli kart.

6.Verbal - to karta unikatowa, może być tylko jedna na stole (jedna zrezowana jeśli dotyczy to unikatowej korpo).

7. Ansel - tak, możesz użyć lodołamacza lub klików, lub mieszać te metody, część z lodołamacza, a część z klików jak brakuje Ci kasy :)

8. Bran - tak, przy czym musi go zrezować jeśli do niego runner podejdzie, zawsze może zrobić jack out bo to nie będzie pierwszy lód na serwerze.

9. Restoring Humanity - wystarczy jedna dowolna karta.

10. Reality Plus - tak, dwie różne tury, w obu pierwszy tag dla runnera to wybór korzyści dla korpo.

11. Spin - rezujesz dociagasz dwie karty. Kiedy Ty usuniesz Spin Doctora z gry, możesz dwie karty z archiwum wtasować do talii. Jeśli trash zrobi runner karta ląduje w archiwum, możesz go innym Spin Doctorem wtasować do talii. Zanim runner uzyska dostęp do serwera w którym masz Doctora możesz go zrezować i usunąć żeby wtasować dwie karty i uratować przed trashem przez runnera. Możesz go np. zrezować przy runie na rękę (masz dużo agend) więc rez Doctora zanim runner uzyska dostęp do ręki i masz więcej kart na ręce, jeśli nie dobrałeś agend :) zmniejszasz szanse runnera na kradzież agend, które miałeś na ręce.

12 Funhouse - dokładnie tak jak piszesz.

13. AMAZE - ostatni moment w którym decydujesz czy kartę rezujesz na serwerze zanim runner uzyska dostęp do kart, to okienko po decyzji, że runner wchodzi na serwer. W przypadku tej karty jej zdolność powoduje, że zadziała nawet jak runner ją strashuje, oczywiście jeśli będzie zrezowana. Pamiętaj, że runner jak już wejdzie na serwer musi zakcesować wszystkie karty na tym serwerze, ale to on decyduje w jakie robi to kolejności.

14. Offworld - scoruje agendy tylko korpo, runner robi steal agendy.
3. Wiesz może jak tu wygląda sytułacja?
5. Run jest successful gdy przejdzie się wsystkie lody?
8. Bo ogólnie w tym podpogramie chdzi o to, że dokładam inny lód cetnralnie za nim?
Dlaczego musi go zrezować? Przypomnijsz jak działa jack out?
Czy runner może używać clików do łamania tego lodu niezależnie od tego czy ma odpoweni lodołamacz z odpowiednią mocą?
11. Jak korporacja może usuać karty? Na zasadzie podmiany gdy chce inną wystawić w jej miejsce? nie rozumiem tego "Zanim runner uzyska dostęp do serwera w którym masz Doctora możesz go zrezować i usunąć"


ps. wyślij na priv numer telefonu to wyśle blika na piwko za pomoc :)
Torquemada666
Posty: 770
Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
Has thanked: 247 times
Been thanked: 126 times

Re: Android: Netrunner LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: Torquemada666 »

Zerknij poniżej, krok po kroku jak wygląda wszystko, kiedy masz możliwość rezowania, używania płatnych umiejętności itd. W instrukcji Galakty też to jest fajnie pokazane (mniej szczegółowo) strona 32 i 33.

Obrazek


3. Po dołożenie trzeciego wirusa na początku tury runnera jest derezowanie lodu i tak co rundę jeśli w trakcie tury runnera korpo zrezował lód ponownie podczas runu. Korporacji zostaje odpalenia Magneta, purge albo trash lodu.

5. Mogę się mylić, ale run jest successful jak runner podchodzi do serwera, po przejściu lodów ma jeszcze możliwość odłączyć się (jack out) albo wejść na serwer, po decyzji że wchodzi jest jeszcze okienko gdzie korpo może zrezować karty na serwerze np. Anoetict Void albo Manegarm co spowoduje, że skok jednak nie będzie successful mimo, że przeszedł wszystkie lody.
To jest to okienko w którym możesz zrezować Doctora i usunąć zanim runner uzyska dostęp do niego. W przypadku jeśli to zrobiłeś, a serwera nie bronił żaden lód to serwer "znika" i nie działa warunek successful dla runnera.

8. Tak, dokładnie za nim. Będzie to kolejny lód dla runnera więc może się odłączyć, jeśli będzie kontynuował run i podejdzie do tego lodu korpo może go zrezować. Nie płaci za to ewentualnego kosztu instalacji.

Poza tym co jest w punkcie 5, możesz też zrobić jack out przed każdym lodem poza pierwszym. Przechodzisz pierwszy i zmieniasz zdanie, rezygnujesz z dalszego atakowania tego serwera, możesz przed drugim i każdym kolejnym lodem odłączyć się.

Nie potrzebujesz lodołamacza, po prostu płacisz klikami za łamanie.

11. Ze zdolności kart, taką ma np. Spin Doctor i nie jest to klik. Możesz zrobić trash lodu i zainstalować nowy, podobnie z assetem, możesz zainstalować inny na serwerze gdzie jest już Asset, co spowoduje usunięcie do archiwum (trash) assetu który był tam zainstalowany.
Wakabayashi
Posty: 123
Rejestracja: 03 lut 2021, 17:57
Has thanked: 135 times
Been thanked: 18 times

Re: Android: Netrunner LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: Wakabayashi »

Cześć, mam pytanie odnośnie do awansowania projektów przez korpo.
Czy korpo może wrzucić więcej niż 1 żeton awansu za 1 klik płacąc odpowiednio więcej kredytów?
Czy 1 klik i 1 kredyt to tylko jeden żeton awansu?
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5593
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 772 times
Been thanked: 1205 times
Kontakt:

Re: Android: Netrunner LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Post autor: mat_eyo »

Wakabayashi pisze: 12 sty 2024, 10:43 Czy 1 klik i 1 kredyt to tylko jeden żeton awansu?
Tylko ta opcja, dlatego w cenie są karty pozwalające dodać więcej żetonów jednocześnie albo dające dodatkowe kliki. Standardowa agenda 3/2 potrzebuje dwóch tur, żeby ją zagrać i zapunktować w sposób zwyczajny, na tym opiera się flow gry i jej ekonomia akcji.
ODPOWIEDZ