Memoir '44 (Richard Borg)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
shagy
Posty: 238
Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Krotoszyn, Wrocław
Has thanked: 2 times

Re: Memoir'44

Post autor: shagy »

TAK ,ale jak jest w bunkrze to jak wykulniesz flagę to też zostaje zniszczona jedna.
Bo jak sie jest w bunkrze to się ignoruje jedną kostkę ale jka jest w bunkrze na wzgórzu to muszisz wykulnąć dwie flagi aby zniszczyć jedną.W takim wypadku altyreria nie moze sie cofnąć wiec sie niszczy
Awatar użytkownika
Larry
Posty: 167
Rejestracja: 28 kwie 2006, 13:42
Lokalizacja: Poznań Wilda

Re: Memoir'44

Post autor: Larry »

Czy ktoś może dysponuje tym http://www.rebel.pl/product.php/1,1295/ ... ume-1.html i powiedzieć trochę jak to wygląda i czy opłaca się kupować?
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Memoir'44

Post autor: janekbossko »

widzialem jak wyglada :)
jesli podoba Ci sie Memułar to jasne ze sie opłaca...jest naprawde duzo scenariuszy ktore skladaja sie na kompletna kampanie. Podobno z tego co pamieta jest fajny mechanizm niby prosty ale niweluje w pewnym stopniu ta bzdure ze oplacalo sie gonic ostatniego zołnierza byle tylko zdobyć medal i skonczyc gre.
Naprawde świetnie wydane i mnóstwo dobrej zabawy
Theo
Posty: 8
Rejestracja: 22 lip 2009, 19:12

Re: Memoir'44

Post autor: Theo »

Witajcie!

Na początek - Memoir '44 jest świetny :) Już nie mogę się doczekać, kiedy dokupie wszystkie dodatki ;)

Mam 3 pytania :

-Czy mogę zrobić Counter-Attack, jeżeli przeciwnik zagrał Medics&Mechanics (chyba tak, bo to w sumie tactic card)?
-Czy po zagraniu Dig-In mogę się ruszyć, zaatakować a i tak dostanę sandbagi? Mogę się ruszyć 2 pola i też je dostanę?
-Mogę nic nie zrobić i wziąść kartę?

Z góry dzięki!

PS
Na moim Behind Enemy Lines jest zapis, że teren still apply, więc chyba według nie można przebiegać przez las itp.
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Memoir'44

Post autor: B »

- możesz skontrować m&m
- po zagraniu dig in dostajesz 4 sandbagi i koniec tury
- musisz zagrać kartę, nawet jeśli ona nic nie zrobi i skończyć turę (dobierając kartę)
Theo
Posty: 8
Rejestracja: 22 lip 2009, 19:12

Re: Memoir'44

Post autor: Theo »

Może zabrzmi to dziwnie, ale który z dodatków radzilibyście zakupić jako 1.? Ciężko mi jakiś wybrać tylko ze względu na to, czy mi się dany teatr działań podoba, czy nie (bo lubię wszystkie). Stąd pytanie do was, którzy już je posiadacie o wysunięcie jakiejś propozycji (w grę oczywiście wchodzą wszystkie dodatki, z Terrain, mapami włącznie) :)
Awatar użytkownika
uyco
Posty: 1056
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 148 times
Been thanked: 25 times

Re: Memoir'44

Post autor: uyco »

Ja jako pierwszy dokupiłem Terrain Pack i wydrukowałem kilka ciekawych scenariuszy dla podstawki + TP ze strony DoW. Na początek powinno spokojnie wystarczyć. W dalszej kolejności polecam Air Pack.
'STAY OUT OF MY TERRITORY.'

kupię sprzedam
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Memoir'44

Post autor: B »

Terrain Pack jest najbardziej bezużytecznym dodatkiem (nie licząc tych z torbami czy śmiesznymi mapami), Air Pack to największy kop do przodu ze względu na tony poprawionych scenariuszy no i samolociki. Potem front wschodni i pacyfik - oba wprowadzają unikatowe zasady dowodzenia i jest dobry klimat.
Theo
Posty: 8
Rejestracja: 22 lip 2009, 19:12

Re: Memoir'44

Post autor: Theo »

Air Pack jest tak jakby podsumowaniem wszystkich innych dodatków (jeżeli chodzi o zasady)? Jeżeli tak, to lepiej zacząć od kupowania Army Packów, a dopiero na koniec Aira? No i jak ostatecznie prezentuje się Terrain Pack (ponoć tam też są jakieś zasady, ale te same są chyba także w Air Packu)?
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Memoir'44

Post autor: B »

Air Pack jest podsumowaniem SCENARIUSZY a nie zasad. Plus zawiera samoloty które fajnie komplikują banalną rozgrywkę.
Terrain Pack = kupa żetoników terenu z którymi nie ma co zrobić, ponieważ nie są wykorzystywane przez scenariusze (z nielicznymi wyjątkami).
Theo
Posty: 8
Rejestracja: 22 lip 2009, 19:12

Re: Memoir'44

Post autor: Theo »

Gdzieś wyczytałem, że artyleria nie może wycofać się z bunkra po wyrzuceniu 2 flag. Dlaczego? Bo jest dla niej impassable (chociaż ona w sumie już w nim siedzi, więc nie wiem o co chodzi)?

Jeżeli w Pointe-Du-Hoc alianci weszli na klif i chcą z niego przemieścić się na pobliski klif, to tracą 1 czy 2 hexy?

Z góry dzięki za odpowiedź ;)
seno
Posty: 1
Rejestracja: 18 lut 2009, 12:12

Re: Memoir'44

Post autor: seno »

No z bunkra nie wycofa się bo jest to artyleria forteczna, stacjonarna.
W ogniu walki nie da się jej szybko zdemontować i wynieść :)
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Memoir'44

Post autor: B »

Wspinanie na klif (2 ruchy) zachodzi wtedy gdy od strony plaży przemieszczasz się na żeton wzgórza ("klifu"). Z górki na górkę nie ma żadnych kar za ruch.
Theo
Posty: 8
Rejestracja: 22 lip 2009, 19:12

Re: Memoir'44

Post autor: Theo »

Pytanie odnośnie Air Power (po przeczytaniu tłumaczenia trochę zwątpiłem). Otóż jest tam napisane, że "Rzucamy 1 (Oś) kością za każde wyznaczone pole." Mam to interpretować tak, że kulam 1 kostką na każdą jednostkę, czy np. jeżeli wybrałem 4 pola to rzucam 4 kośćmi i ściągam wybrane jednostki?

W "Their Finest Hour" discardujemy pile, czyli nie mogę zrobić Counter-Attack po zagraniu tej karty przez przeciwnika?
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Memoir'44

Post autor: B »

Wybierasz 4 pola tworzące ciąg, i za każde z wybranych pól na których stoi jednostka wroga rzucasz kostkę i rozpatrujesz atak normalnie + gwiazdka trafia.
Theo
Posty: 8
Rejestracja: 22 lip 2009, 19:12

Re: Memoir'44

Post autor: Theo »

Kolejne pytania (niestety w FAQ nie znalazłem na nie odpowiedzi) :

-Po użyciu Artillery Bombard na czołgu atakuje, wykonuje Armor Overrun - mogę zaatakować jeszcze raz (co dawało by już w sumie liczbę 3 ataków!)?

-Przykład : czołg stoi na wzgórzu, wrogi czołg też :

czołg (wzgórze)->wolny hex->jakaś jednostka->wrogi czołg(wzgórze)

Czy jednostka stojąca przed wzgórzem z wrogim czołgiem zasłania mojemu czołgowi Line of Sight?

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Memoir'44

Post autor: B »

Chcesz zagrywać artillery bombard do aktywacji czołgów i mieć z tego 3 ataki? Hmm....
Theo
Posty: 8
Rejestracja: 22 lip 2009, 19:12

Re: Memoir'44

Post autor: Theo »

B pisze:Chcesz zagrywać artillery bombard do aktywacji czołgów i mieć z tego 3 ataki? Hmm....
"Move up to 3 hexes or battle twice." Wybieram opcję nr 2. Atakuje, jednostka się cofa / jest zniszczona, wykonuję Armor Overrun, łupię jeszcze raz jeżeli jest do czego. No i pytanie czy liczyc to jako 1 battle, a wtedy mógłbym zaatakować jeszcze raz, czy wykonanie overrunu liczy się już jako 2 battle.

Co odnośnie pytania na temat widoczności? Ta jednostka zasłania?
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Memoir'44

Post autor: B »

Ok, ale mam nadzieję że doczytałeś że to działa tylko na artylerię a nie na czołgi? :)
Co do widoczności - zasłaniają.
Theo
Posty: 8
Rejestracja: 22 lip 2009, 19:12

Re: Memoir'44

Post autor: Theo »

"If you do not command any artillery units, issue an order to 1 unit of your choice."

To oznacza, że mogę tę zdolność specjalną dać 1 wybranej jednostce, czy mogę po prostu zrobić "zwykły" order na 1 jednostkę? (bo wcześniej mi się zdawało, że to pierwsze :? )
Awatar użytkownika
bazik
Posty: 2407
Rejestracja: 16 mar 2006, 22:03
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Memoir'44

Post autor: bazik »

Theo pisze:"If you do not command any artillery units, issue an order to 1 unit of your choice."

To oznacza, że mogę tę zdolność specjalną dać 1 wybranej jednostce, czy mogę po prostu zrobić "zwykły" order na 1 jednostkę? (bo wcześniej mi się zdawało, że to pierwsze :? )
to drugie.
Staś
Posty: 16
Rejestracja: 28 lip 2009, 00:35

Re: Memoir'44

Post autor: Staś »

Witajcie!

Chciałbym was zapytac o opinię na temat dodatku "Tigers in the snow". Warto go kupić? Jak sprawdzają się scenariusze? Szczerze mówiąc ze względu na same Tygrysy jestem gotów go nabyc, ale mimo to chętnie przeczytam wasze zdania na ów temat.

PS
Wiadomo może, czy DoW szykuje jakiś nowy dodatek? Szczególnie wypatruję nowych jednostek, bo sam mam w głowie mnóstwo pomysłów (Heavy Machine Gun Team, StuGi - niszczyciele czołgów, Działa Samobieżne, Transportery opancerzone itp.) - oby się popisali, ta gra ma potencjał ^^
Awatar użytkownika
B
Posty: 795
Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Memoir'44

Post autor: B »

Tom Vasel dokonał wideorecenzji tygrysów. Nie grałem ale po zobaczeniu ceny mogę to najwyżej zbyć salwą śmiechu, za kogo oni się mają?
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1051
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 175 times
Been thanked: 193 times

Re: Memoir'44

Post autor: elayeth »

Gram w tę grę już jakiś czas i przyznam, że wśród mojej kolekcji jest na razie number one (gram głównie z dziećmi - chłopaki po prawie 9 lat). Cisną bym teraz kupił kampanię. Chyba ulegnę.... :wink:

Mam kilka pytań (przejrzałem wątek):
1. Przy armor overrun, gdy jednostka ucieknie o więcej niż jedno pole (np: 2 lub 3 flagi) i czołgi znajda się przy innej nowej jednostce to czy moga ją zaatakować?
2. Czy przy armor overrun, gdy czołg zajmie hex, na z ktorego nie można atakowac po ruchu (np: las) to czy może zaatakować?
3. Gwoli ścisłości: ujemne modyfikatory dla armor (symbol czołgu na kartach terenów) stosuje się również dla artyleri?
4. Czy jeśli obie jednostki stoją na wzgórzu, ale między nim jest wzgórze to czy się widzą?

Pozdrawiam,
M.
Staś
Posty: 16
Rejestracja: 28 lip 2009, 00:35

Re: Memoir'44

Post autor: Staś »

elayeth pisze:Gram w tę grę już jakiś czas i przyznam, że wśród mojej kolekcji jest na razie number one (gram głównie z dziećmi - chłopaki po prawie 9 lat). Cisną bym teraz kupił kampanię. Chyba ulegnę.... :wink:

Mam kilka pytań (przejrzałem wątek):
1. Przy armor overrun, gdy jednostka ucieknie o więcej niż jedno pole (np: 2 lub 3 flagi) i czołgi znajda się przy innej nowej jednostce to czy moga ją zaatakować?
2. Czy przy armor overrun, gdy czołg zajmie hex, na z ktorego nie można atakowac po ruchu (np: las) to czy może zaatakować?
3. Gwoli ścisłości: ujemne modyfikatory dla armor (symbol czołgu na kartach terenów) stosuje się również dla artyleri?
4. Czy jeśli obie jednostki stoją na wzgórzu, ale między nim jest wzgórze to czy się widzą?

Pozdrawiam,
M.
Ad.1
Tak, co więcej może nawet zaatakować tą jednostkę, która o tyle pól uciekła (jeżeli wciąż znajduje się w zasięgu i LoS tego czołgu). Jeżeli natomiast po Overrunie czołg jest adjacent do innej enemy unit, to wtedy, jeżeli chce w ogóle atakować, to musi zaatakować właśnie ją (zasady główne - zawsze atakujemy, jeżeli oczywiście w ogóle chcemy w pierwszeństwie jednostki do których mamy close assault).

Ad.2
Nie. Cytat z FAQ na stronie DoW "BUT the battle and movement restrictions for a Terrain hex when entered will still apply! "

Ad.3
Nie.

Ad. 4 W Memoir nie spotkałem się jeszcze ze wzgórzami o różnej wysokości, wszystkie są równie wysokie. Cytat z instrukcji : "Line of sight is not blocked when units are at the same height and on the Hill." Stąd wniosek, że jeżeli wzgórze środkowe jest wyższe (bo może takowa treść znajdować się w scenariuszu), to się nie widzą. Prawie zawsze jednak wzgórza są takie same, więc przytoczone przez Ciebie jednostki widzą się.


PS
Jeżeli w czymś się pomyliłem, to bardzo przepraszam.
ODPOWIEDZ