Memoir '44 (Richard Borg)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 238
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:42
- Lokalizacja: Krotoszyn, Wrocław
- Has thanked: 2 times
Re: Memoir'44
TAK ,ale jak jest w bunkrze to jak wykulniesz flagę to też zostaje zniszczona jedna.
Bo jak sie jest w bunkrze to się ignoruje jedną kostkę ale jka jest w bunkrze na wzgórzu to muszisz wykulnąć dwie flagi aby zniszczyć jedną.W takim wypadku altyreria nie moze sie cofnąć wiec sie niszczy
Bo jak sie jest w bunkrze to się ignoruje jedną kostkę ale jka jest w bunkrze na wzgórzu to muszisz wykulnąć dwie flagi aby zniszczyć jedną.W takim wypadku altyreria nie moze sie cofnąć wiec sie niszczy
Re: Memoir'44
Czy ktoś może dysponuje tym http://www.rebel.pl/product.php/1,1295/ ... ume-1.html i powiedzieć trochę jak to wygląda i czy opłaca się kupować?
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Memoir'44
widzialem jak wyglada
jesli podoba Ci sie Memułar to jasne ze sie opłaca...jest naprawde duzo scenariuszy ktore skladaja sie na kompletna kampanie. Podobno z tego co pamieta jest fajny mechanizm niby prosty ale niweluje w pewnym stopniu ta bzdure ze oplacalo sie gonic ostatniego zołnierza byle tylko zdobyć medal i skonczyc gre.
Naprawde świetnie wydane i mnóstwo dobrej zabawy
jesli podoba Ci sie Memułar to jasne ze sie opłaca...jest naprawde duzo scenariuszy ktore skladaja sie na kompletna kampanie. Podobno z tego co pamieta jest fajny mechanizm niby prosty ale niweluje w pewnym stopniu ta bzdure ze oplacalo sie gonic ostatniego zołnierza byle tylko zdobyć medal i skonczyc gre.
Naprawde świetnie wydane i mnóstwo dobrej zabawy
Re: Memoir'44
Witajcie!
Na początek - Memoir '44 jest świetny Już nie mogę się doczekać, kiedy dokupie wszystkie dodatki
Mam 3 pytania :
-Czy mogę zrobić Counter-Attack, jeżeli przeciwnik zagrał Medics&Mechanics (chyba tak, bo to w sumie tactic card)?
-Czy po zagraniu Dig-In mogę się ruszyć, zaatakować a i tak dostanę sandbagi? Mogę się ruszyć 2 pola i też je dostanę?
-Mogę nic nie zrobić i wziąść kartę?
Z góry dzięki!
PS
Na moim Behind Enemy Lines jest zapis, że teren still apply, więc chyba według nie można przebiegać przez las itp.
Na początek - Memoir '44 jest świetny Już nie mogę się doczekać, kiedy dokupie wszystkie dodatki
Mam 3 pytania :
-Czy mogę zrobić Counter-Attack, jeżeli przeciwnik zagrał Medics&Mechanics (chyba tak, bo to w sumie tactic card)?
-Czy po zagraniu Dig-In mogę się ruszyć, zaatakować a i tak dostanę sandbagi? Mogę się ruszyć 2 pola i też je dostanę?
-Mogę nic nie zrobić i wziąść kartę?
Z góry dzięki!
PS
Na moim Behind Enemy Lines jest zapis, że teren still apply, więc chyba według nie można przebiegać przez las itp.
- B
- Posty: 795
- Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Memoir'44
- możesz skontrować m&m
- po zagraniu dig in dostajesz 4 sandbagi i koniec tury
- musisz zagrać kartę, nawet jeśli ona nic nie zrobi i skończyć turę (dobierając kartę)
- po zagraniu dig in dostajesz 4 sandbagi i koniec tury
- musisz zagrać kartę, nawet jeśli ona nic nie zrobi i skończyć turę (dobierając kartę)
Re: Memoir'44
Może zabrzmi to dziwnie, ale który z dodatków radzilibyście zakupić jako 1.? Ciężko mi jakiś wybrać tylko ze względu na to, czy mi się dany teatr działań podoba, czy nie (bo lubię wszystkie). Stąd pytanie do was, którzy już je posiadacie o wysunięcie jakiejś propozycji (w grę oczywiście wchodzą wszystkie dodatki, z Terrain, mapami włącznie)
- uyco
- Posty: 1056
- Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 25 times
Re: Memoir'44
Ja jako pierwszy dokupiłem Terrain Pack i wydrukowałem kilka ciekawych scenariuszy dla podstawki + TP ze strony DoW. Na początek powinno spokojnie wystarczyć. W dalszej kolejności polecam Air Pack.
- B
- Posty: 795
- Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Memoir'44
Terrain Pack jest najbardziej bezużytecznym dodatkiem (nie licząc tych z torbami czy śmiesznymi mapami), Air Pack to największy kop do przodu ze względu na tony poprawionych scenariuszy no i samolociki. Potem front wschodni i pacyfik - oba wprowadzają unikatowe zasady dowodzenia i jest dobry klimat.
Re: Memoir'44
Air Pack jest tak jakby podsumowaniem wszystkich innych dodatków (jeżeli chodzi o zasady)? Jeżeli tak, to lepiej zacząć od kupowania Army Packów, a dopiero na koniec Aira? No i jak ostatecznie prezentuje się Terrain Pack (ponoć tam też są jakieś zasady, ale te same są chyba także w Air Packu)?
- B
- Posty: 795
- Rejestracja: 01 cze 2007, 21:08
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Memoir'44
Air Pack jest podsumowaniem SCENARIUSZY a nie zasad. Plus zawiera samoloty które fajnie komplikują banalną rozgrywkę.
Terrain Pack = kupa żetoników terenu z którymi nie ma co zrobić, ponieważ nie są wykorzystywane przez scenariusze (z nielicznymi wyjątkami).
Terrain Pack = kupa żetoników terenu z którymi nie ma co zrobić, ponieważ nie są wykorzystywane przez scenariusze (z nielicznymi wyjątkami).
Re: Memoir'44
Gdzieś wyczytałem, że artyleria nie może wycofać się z bunkra po wyrzuceniu 2 flag. Dlaczego? Bo jest dla niej impassable (chociaż ona w sumie już w nim siedzi, więc nie wiem o co chodzi)?
Jeżeli w Pointe-Du-Hoc alianci weszli na klif i chcą z niego przemieścić się na pobliski klif, to tracą 1 czy 2 hexy?
Z góry dzięki za odpowiedź
Jeżeli w Pointe-Du-Hoc alianci weszli na klif i chcą z niego przemieścić się na pobliski klif, to tracą 1 czy 2 hexy?
Z góry dzięki za odpowiedź
Re: Memoir'44
No z bunkra nie wycofa się bo jest to artyleria forteczna, stacjonarna.
W ogniu walki nie da się jej szybko zdemontować i wynieść
W ogniu walki nie da się jej szybko zdemontować i wynieść
Re: Memoir'44
Pytanie odnośnie Air Power (po przeczytaniu tłumaczenia trochę zwątpiłem). Otóż jest tam napisane, że "Rzucamy 1 (Oś) kością za każde wyznaczone pole." Mam to interpretować tak, że kulam 1 kostką na każdą jednostkę, czy np. jeżeli wybrałem 4 pola to rzucam 4 kośćmi i ściągam wybrane jednostki?
W "Their Finest Hour" discardujemy pile, czyli nie mogę zrobić Counter-Attack po zagraniu tej karty przez przeciwnika?
W "Their Finest Hour" discardujemy pile, czyli nie mogę zrobić Counter-Attack po zagraniu tej karty przez przeciwnika?
Re: Memoir'44
Kolejne pytania (niestety w FAQ nie znalazłem na nie odpowiedzi) :
-Po użyciu Artillery Bombard na czołgu atakuje, wykonuje Armor Overrun - mogę zaatakować jeszcze raz (co dawało by już w sumie liczbę 3 ataków!)?
-Przykład : czołg stoi na wzgórzu, wrogi czołg też :
czołg (wzgórze)->wolny hex->jakaś jednostka->wrogi czołg(wzgórze)
Czy jednostka stojąca przed wzgórzem z wrogim czołgiem zasłania mojemu czołgowi Line of Sight?
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.
-Po użyciu Artillery Bombard na czołgu atakuje, wykonuje Armor Overrun - mogę zaatakować jeszcze raz (co dawało by już w sumie liczbę 3 ataków!)?
-Przykład : czołg stoi na wzgórzu, wrogi czołg też :
czołg (wzgórze)->wolny hex->jakaś jednostka->wrogi czołg(wzgórze)
Czy jednostka stojąca przed wzgórzem z wrogim czołgiem zasłania mojemu czołgowi Line of Sight?
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.
Re: Memoir'44
"Move up to 3 hexes or battle twice." Wybieram opcję nr 2. Atakuje, jednostka się cofa / jest zniszczona, wykonuję Armor Overrun, łupię jeszcze raz jeżeli jest do czego. No i pytanie czy liczyc to jako 1 battle, a wtedy mógłbym zaatakować jeszcze raz, czy wykonanie overrunu liczy się już jako 2 battle.B pisze:Chcesz zagrywać artillery bombard do aktywacji czołgów i mieć z tego 3 ataki? Hmm....
Co odnośnie pytania na temat widoczności? Ta jednostka zasłania?
Re: Memoir'44
"If you do not command any artillery units, issue an order to 1 unit of your choice."
To oznacza, że mogę tę zdolność specjalną dać 1 wybranej jednostce, czy mogę po prostu zrobić "zwykły" order na 1 jednostkę? (bo wcześniej mi się zdawało, że to pierwsze )
To oznacza, że mogę tę zdolność specjalną dać 1 wybranej jednostce, czy mogę po prostu zrobić "zwykły" order na 1 jednostkę? (bo wcześniej mi się zdawało, że to pierwsze )
Re: Memoir'44
to drugie.Theo pisze:"If you do not command any artillery units, issue an order to 1 unit of your choice."
To oznacza, że mogę tę zdolność specjalną dać 1 wybranej jednostce, czy mogę po prostu zrobić "zwykły" order na 1 jednostkę? (bo wcześniej mi się zdawało, że to pierwsze )
Re: Memoir'44
Witajcie!
Chciałbym was zapytac o opinię na temat dodatku "Tigers in the snow". Warto go kupić? Jak sprawdzają się scenariusze? Szczerze mówiąc ze względu na same Tygrysy jestem gotów go nabyc, ale mimo to chętnie przeczytam wasze zdania na ów temat.
PS
Wiadomo może, czy DoW szykuje jakiś nowy dodatek? Szczególnie wypatruję nowych jednostek, bo sam mam w głowie mnóstwo pomysłów (Heavy Machine Gun Team, StuGi - niszczyciele czołgów, Działa Samobieżne, Transportery opancerzone itp.) - oby się popisali, ta gra ma potencjał ^^
Chciałbym was zapytac o opinię na temat dodatku "Tigers in the snow". Warto go kupić? Jak sprawdzają się scenariusze? Szczerze mówiąc ze względu na same Tygrysy jestem gotów go nabyc, ale mimo to chętnie przeczytam wasze zdania na ów temat.
PS
Wiadomo może, czy DoW szykuje jakiś nowy dodatek? Szczególnie wypatruję nowych jednostek, bo sam mam w głowie mnóstwo pomysłów (Heavy Machine Gun Team, StuGi - niszczyciele czołgów, Działa Samobieżne, Transportery opancerzone itp.) - oby się popisali, ta gra ma potencjał ^^
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 193 times
Re: Memoir'44
Gram w tę grę już jakiś czas i przyznam, że wśród mojej kolekcji jest na razie number one (gram głównie z dziećmi - chłopaki po prawie 9 lat). Cisną bym teraz kupił kampanię. Chyba ulegnę....
Mam kilka pytań (przejrzałem wątek):
1. Przy armor overrun, gdy jednostka ucieknie o więcej niż jedno pole (np: 2 lub 3 flagi) i czołgi znajda się przy innej nowej jednostce to czy moga ją zaatakować?
2. Czy przy armor overrun, gdy czołg zajmie hex, na z ktorego nie można atakowac po ruchu (np: las) to czy może zaatakować?
3. Gwoli ścisłości: ujemne modyfikatory dla armor (symbol czołgu na kartach terenów) stosuje się również dla artyleri?
4. Czy jeśli obie jednostki stoją na wzgórzu, ale między nim jest wzgórze to czy się widzą?
Pozdrawiam,
M.
Mam kilka pytań (przejrzałem wątek):
1. Przy armor overrun, gdy jednostka ucieknie o więcej niż jedno pole (np: 2 lub 3 flagi) i czołgi znajda się przy innej nowej jednostce to czy moga ją zaatakować?
2. Czy przy armor overrun, gdy czołg zajmie hex, na z ktorego nie można atakowac po ruchu (np: las) to czy może zaatakować?
3. Gwoli ścisłości: ujemne modyfikatory dla armor (symbol czołgu na kartach terenów) stosuje się również dla artyleri?
4. Czy jeśli obie jednostki stoją na wzgórzu, ale między nim jest wzgórze to czy się widzą?
Pozdrawiam,
M.
Re: Memoir'44
Ad.1elayeth pisze:Gram w tę grę już jakiś czas i przyznam, że wśród mojej kolekcji jest na razie number one (gram głównie z dziećmi - chłopaki po prawie 9 lat). Cisną bym teraz kupił kampanię. Chyba ulegnę....
Mam kilka pytań (przejrzałem wątek):
1. Przy armor overrun, gdy jednostka ucieknie o więcej niż jedno pole (np: 2 lub 3 flagi) i czołgi znajda się przy innej nowej jednostce to czy moga ją zaatakować?
2. Czy przy armor overrun, gdy czołg zajmie hex, na z ktorego nie można atakowac po ruchu (np: las) to czy może zaatakować?
3. Gwoli ścisłości: ujemne modyfikatory dla armor (symbol czołgu na kartach terenów) stosuje się również dla artyleri?
4. Czy jeśli obie jednostki stoją na wzgórzu, ale między nim jest wzgórze to czy się widzą?
Pozdrawiam,
M.
Tak, co więcej może nawet zaatakować tą jednostkę, która o tyle pól uciekła (jeżeli wciąż znajduje się w zasięgu i LoS tego czołgu). Jeżeli natomiast po Overrunie czołg jest adjacent do innej enemy unit, to wtedy, jeżeli chce w ogóle atakować, to musi zaatakować właśnie ją (zasady główne - zawsze atakujemy, jeżeli oczywiście w ogóle chcemy w pierwszeństwie jednostki do których mamy close assault).
Ad.2
Nie. Cytat z FAQ na stronie DoW "BUT the battle and movement restrictions for a Terrain hex when entered will still apply! "
Ad.3
Nie.
Ad. 4 W Memoir nie spotkałem się jeszcze ze wzgórzami o różnej wysokości, wszystkie są równie wysokie. Cytat z instrukcji : "Line of sight is not blocked when units are at the same height and on the Hill." Stąd wniosek, że jeżeli wzgórze środkowe jest wyższe (bo może takowa treść znajdować się w scenariuszu), to się nie widzą. Prawie zawsze jednak wzgórza są takie same, więc przytoczone przez Ciebie jednostki widzą się.
PS
Jeżeli w czymś się pomyliłem, to bardzo przepraszam.