Train Rush (Sebastian Szponar)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Train Rush (Sebastian Szponar)
Train Rush od wydawnictwa MTE GAMES to gra euro wagi ciężkiej, przeznaczona dla fanów gier z pociągami w tle, ale nie tylko.
Fabuła gry opiera się na wyścigu pomiędzy kilkoma graczami, którzy rywalizując, walczą o to, kto zrealizuje najbardziej intratne kontrakty kolejowe. Minimalna losowość gry, planowanie z wyprzedzeniem swoich ruchów i ubieganie rywali trafnymi decyzjami prowadzącymi do zdominowania rynku - to główny cel Graczy.
Jeżeli lubicie interakcję w postaci wyścigu o pierwsze miejsce w wielu obszarach gry, zarządzanie zasobami, handel i wymianę surowców, rozbudowywanie infrastruktury kolejowej, prawdopodobnie Train Rush jest dobrą grą dla Was.
Opis autorstwa Planszowe Newsy
https://boardgamegeek.com/image/7292757/train-rush
Ostatnio zmieniony 06 lut 2023, 20:51 przez XLR8, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2227
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 402 times
- Kontakt:
Re: Train Rush (Sebastian Szponar)
Wreszcie pojawił się wątek tej gry ...
Zdecydowanie jest na co czekać , autorowi udało się "zmieścić" w jednym tytule zarówno licytację , jak i worker placement oraz area control.
Mechanika jest niezwykle elegancka , najnormalniej w świecie jest to tytuł do którego siada się z przyjemnością.
Graczom radzę wrzucić tytuł na radar , ja kibicuję mocno , żeby gra wyszĺa i trafiła do zwolenników bardziej wymagających euro (i nie tylko )
Zdecydowanie jest na co czekać , autorowi udało się "zmieścić" w jednym tytule zarówno licytację , jak i worker placement oraz area control.
Mechanika jest niezwykle elegancka , najnormalniej w świecie jest to tytuł do którego siada się z przyjemnością.
Graczom radzę wrzucić tytuł na radar , ja kibicuję mocno , żeby gra wyszĺa i trafiła do zwolenników bardziej wymagających euro (i nie tylko )
Always look on the bright side of life
Re: Train Rush (Sebastian Szponar)
Czy to jedna z gier, która przewijała się w wątku grania gliwickiego?wajwa pisze: ↑06 lut 2023, 22:09 Wreszcie pojawił się wątek tej gry ...
Zdecydowanie jest na co czekać , autorowi udało się "zmieścić" w jednym tytule zarówno licytację , jak i worker placement oraz area control.
Mechanika jest niezwykle elegancka , najnormalniej w świecie jest to tytuł do którego siada się z przyjemnością.
Graczom radzę wrzucić tytuł na radar , ja kibicuję mocno , żeby gra wyszĺa i trafiła do zwolenników bardziej wymagających euro (i nie tylko )
-
- Posty: 2227
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 402 times
- Kontakt:
Re: Train Rush (Sebastian Szponar)
viewtopic.php?f=4&t=70445&p=1368509#p1368509
Powyżej link do mojego opisu wrażeń z rozgrywki , w międzyczasie ofc zaszły zmiany , ale oddane są ogólne odczucia z rozgrywki i opis mechaniki.
Z tego co wiem gra jest na finiszu , trwa dopieszczanie szczególików
Powyżej link do mojego opisu wrażeń z rozgrywki , w międzyczasie ofc zaszły zmiany , ale oddane są ogólne odczucia z rozgrywki i opis mechaniki.
Z tego co wiem gra jest na finiszu , trwa dopieszczanie szczególików
Always look on the bright side of life
Re: Train Rush (Sebastian Szponar)
Ano oczywiście. Na początku w ogóle nie połączyłem faktów, bo autokorekta poprawiła nazwisko Salou na Szpon.wajwa pisze: ↑06 lut 2023, 22:43 viewtopic.php?f=4&t=70445&p=1368509#p1368509
Powyżej link do mojego opisu wrażeń z rozgrywki , w międzyczasie ofc zaszły zmiany , ale oddane są ogólne odczucia z rozgrywki i opis mechaniki.
Z tego co wiem gra jest na finiszu , trwa dopieszczanie szczególików
Gra trafia oczywiście na radar, bo od początku śledzę jej wątek i Twoje relacje.
-
- Posty: 2227
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 402 times
- Kontakt:
Re: Train Rush (Sebastian Szponar)
https://gamefound.com/projects/mte-games/train-rush
Wrzucam jeszcze linka do Gamefounda , bo dzieje się
Wrzucam jeszcze linka do Gamefounda , bo dzieje się
Always look on the bright side of life
- Hardkor
- Posty: 4505
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1363 times
- Been thanked: 863 times
- Kontakt:
Re: Train Rush (Sebastian Szponar)
No właśnie nie dzieje, tam nic nie ma xDwajwa pisze: ↑07 lut 2023, 11:27 https://gamefound.com/projects/mte-games/train-rush
Wrzucam jeszcze linka do Gamefounda , bo dzieje się
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- Silent
- Posty: 512
- Rejestracja: 18 wrz 2007, 20:26
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 9 times
Re: Train Rush (Sebastian Szponar)
Z kolegą Sebastianem (salou) znamy się już chyba z 14 lat i od wielu lat grywamy w ciężkie gry.
Rok temu poprosił mnie, abym pomógł mu w napisaniu instrukcji do jego gry. Skończyło się na tym, że od kilku miesięcy razem z salou rozwijamy tą grę. Jesteśmy coraz bliżej spełnić ten cel, aby stworzyć cięższą euro grę, w której czuć wyścig na każdym kroku.
Instrukcję do gry dopiero tworzę, więc poniżej wrzucam skrótowy opis zasad, który pozwoli Wam ocenić, z jaką grą macie do czynienia. Więcej będziemy stopniowo wrzucać na stronę kampanii wraz ze szczegółowymi opisami i grafikami poszczególnych faz gry.
Train Rush to gra planszowa przeznaczona dla 2 do 4 graczy w wieku od 14 lat, trwająca około 60 minut na gracza.
W grze Train Rush gracze przyjmują rolę przywódców frakcji, rozpoczynających walkę o wpływy w 3 prosperujących Regionach obejmujących 3 Państwa (Ravenshire, New Avalon i Celestia), w celu wzbogacenia się na transporcie kolejowym towarów. Ze względu na trudny piaszczysty teren, Władze Regionów postanowiły połączyć siły i wspólnie zbudowały infrastrukturę kolejową (tory kolejowe, tunele, bocznice kolejowe) pomiędzy 9 Miastami. Ponadto wyznaczyły 12 stref ekonomicznych, w których będzie można zbudować stacje przeładunkowe i magazyny.
Frakcja, która przyczyni się najlepiej do wzrostu gospodarczego całego Pustkowia Nardiru zwycięży.
Train Rush to ciężka euro gra (w mojej opini ok.3.8-4.0 w skali bgg) o ograniczonej losowości, która łączy w sobie mechaniki wyboru akcji, kontroli obszarów, wykonywania akcji ruchu pociągu za pomocą kart i zarządzania zasobami.
Gracze muszą planować z wyprzedzeniem swoje ruchy, aby rywalizować o najbardziej intratne kontrakty kolejowe i jak najlepszą lokalizację dla swojej infrastruktury.
Plansza gry podzielona jest na dwie części:
Gra trwa 8 rund (9 rund w grze dla 2 graczy) lub do momentu, gdy któryś z graczy odwiedzi wszystkie 9 Miast. Każda Runda podzielona jest na 7 faz.
Faza 1. Faza Licytacji
Każdy gracz posiada ponumerowane znaczniki Wpływu po jednym na każdą rundę. Gry wszyscy gracze zagrają jednego piona, ustalają kolejność rozgrywania bieżącej rundy od największego numeru do najmniejszego.
Faza 2. Faza Lobbowania
Wysyłamy zagrane w 1 fazie znaczniki wpływów (Influence Markers) do sektorów Wpływów jednego z 3 Regionów. Każdy Region ma 5 sektorów i pozwala na podniesienie się na odpowiednim torze postępu. Ponadto na koniec gry każdy z 15 sektorów przyniesie punkty graczom, którzy mają w nim przewagę.
W fazie przychodu, w zależności od poziomów naszych znaczników na odpowiednich polach postępu, otrzymujemy:
Gracze wykonują akcje naprzemiennie zgodnie z kolejnością graczy, aż wszyscy gracze powiedzą pas. Akcje z * wykonujemy w tym regionie, w którym znajduje się nasza lokomotywa.
Do wyboru mamy poniższe akcje, za które należy zapłacić znacznikami inwestycji.
W fazie ruchu, zagrywamy jedną z kart Akcji, na której znajdują się 4 akcje ruchu lokomotywy. Każdą akcja określa o ile pól należy przesunąć lokomotywę (na jednym polu może znajdować się tylko lokomotywa) oraz ile kostek ruchu należy zapłacić. Należy przeprowadzić całą akcję ruchu zanim przejdzie się do następnej. 4 akcja z karty akcji jest nagrodą od Władz Regionu za wykonanie wszystkich zaplanowanych akcji. (Nagrodą może być akcja nr 4 z innej karty, która posiadamy na ręce). Po zagraniu, należy odrzucić wykorzystane karty i dobrać nową z 3 dostępnych.
Ruch Lokomotywy zawsze można zakończyć w Mieście oraz na Czarnym Rynku (dodatkowe punkty ruchu przepadają).
Każdy gracz na początku gry otrzyma kilka kart Bohaterów (draft). W tej fazie w zależności od Regionu w którym aktualnie znajduje się jego Lokomotywa, może zagrać kartę Bohatera oraz wstawić znacznik misji do miasta wskazanego na karcie (jeżeli pasuje do Regionu w którym aktualnie jest). Otrzymuje bonus z karty i rozpoczyna misję (należy zdobyć jak największą ilość danego surowca), która będzie punktowana na koniec gry. Misji można wykonać tylko po 1 w każdym mieście. Znaczniki misji pozostają w Miastach do końca gry.
Faza 7. Faza końca rundy
Przygotowanie do następnej rundy.
Koniec gry
Oprócz punktów zdobytych podczas gry, punkty otrzymujemy dodatkowo za:
Rok temu poprosił mnie, abym pomógł mu w napisaniu instrukcji do jego gry. Skończyło się na tym, że od kilku miesięcy razem z salou rozwijamy tą grę. Jesteśmy coraz bliżej spełnić ten cel, aby stworzyć cięższą euro grę, w której czuć wyścig na każdym kroku.
Instrukcję do gry dopiero tworzę, więc poniżej wrzucam skrótowy opis zasad, który pozwoli Wam ocenić, z jaką grą macie do czynienia. Więcej będziemy stopniowo wrzucać na stronę kampanii wraz ze szczegółowymi opisami i grafikami poszczególnych faz gry.
Train Rush to gra planszowa przeznaczona dla 2 do 4 graczy w wieku od 14 lat, trwająca około 60 minut na gracza.
W grze Train Rush gracze przyjmują rolę przywódców frakcji, rozpoczynających walkę o wpływy w 3 prosperujących Regionach obejmujących 3 Państwa (Ravenshire, New Avalon i Celestia), w celu wzbogacenia się na transporcie kolejowym towarów. Ze względu na trudny piaszczysty teren, Władze Regionów postanowiły połączyć siły i wspólnie zbudowały infrastrukturę kolejową (tory kolejowe, tunele, bocznice kolejowe) pomiędzy 9 Miastami. Ponadto wyznaczyły 12 stref ekonomicznych, w których będzie można zbudować stacje przeładunkowe i magazyny.
Frakcja, która przyczyni się najlepiej do wzrostu gospodarczego całego Pustkowia Nardiru zwycięży.
Train Rush to ciężka euro gra (w mojej opini ok.3.8-4.0 w skali bgg) o ograniczonej losowości, która łączy w sobie mechaniki wyboru akcji, kontroli obszarów, wykonywania akcji ruchu pociągu za pomocą kart i zarządzania zasobami.
Gracze muszą planować z wyprzedzeniem swoje ruchy, aby rywalizować o najbardziej intratne kontrakty kolejowe i jak najlepszą lokalizację dla swojej infrastruktury.
Plansza gry podzielona jest na dwie części:
- Mapa Nardiru, po której będziemy poruszać się naszą Lokomotywą (tylko zgodnie ze wskazówkami zegara), przy pomocy kart akcji, dzięki którym, będziemy odwiedzać miasta i strefy ekonomiczne w 3 różnych Regionach. W strefach ekonomicznych gracze będą budować magazyny i stacje przeładunkowe, a w miastach będą realizować kontrakty i wynajmować Kontrahentom swoje magazyny.
- Plansza Zarządzania, na której będziemy wykonywać główne akcje w grze i zdobywać przewagi w odpowiednich obszarach dla każdego z 3 Regionów (Obszar wpływów, Obszar kontraktów, Tor Infrastruktury, Tor Kontrahentów).
Gra trwa 8 rund (9 rund w grze dla 2 graczy) lub do momentu, gdy któryś z graczy odwiedzi wszystkie 9 Miast. Każda Runda podzielona jest na 7 faz.
Faza 1. Faza Licytacji
Każdy gracz posiada ponumerowane znaczniki Wpływu po jednym na każdą rundę. Gry wszyscy gracze zagrają jednego piona, ustalają kolejność rozgrywania bieżącej rundy od największego numeru do najmniejszego.
Faza 2. Faza Lobbowania
Wysyłamy zagrane w 1 fazie znaczniki wpływów (Influence Markers) do sektorów Wpływów jednego z 3 Regionów. Każdy Region ma 5 sektorów i pozwala na podniesienie się na odpowiednim torze postępu. Ponadto na koniec gry każdy z 15 sektorów przyniesie punkty graczom, którzy mają w nim przewagę.
- Sektor Finansowy (Ilość znaczników inwestycji) - Władze regionu przekazują nam fundusze (znaczniki Inwestycji) na rozwój firmy (o takie dofinansowanie można poprosić tylko raz na grę w każdym z regionów).
- Sektor Surowców (Ilość Wegla) - Władze regionu pomagają nam zabezpieczyć potrzebny węgiel z kopalń, który będziemy otrzymywać co rundę. Węgiel potrzebny jest do ruchu Lokomotywą po planszy.
- Sektor Logistyki (Załadunek)- Władze regionu przekazują nam technologię jak zbudować maszyny pozwalające szybciej załadować wagony. Gracze zaczynają z dwoma pustymi Wagonami, za pomocą Załadunku będą mogli ładować ich odpowiednią ilość.
- Sektor handlowy (Wyładunek) - Władze regionu przekazują nam dostęp do coraz bardziej intratnych kontraktów (W zależności od poziomu rozładunku, możemy w jednej akcji rozładować więcej towarów, w celu realizacji kontraktów podczas pobytu w Mieście).
- Sektor Infrastruktury (Ilość wagonów) - Władze regionu przekazują nam technologie nowej lepszej lokomotywy pozwalającej transportować więcej wagonów. Na początku gry możemy mieć tylko 3 wagony.
W fazie przychodu, w zależności od poziomów naszych znaczników na odpowiednich polach postępu, otrzymujemy:
- Znaczniki inwestycji - potrzebne do wykonywania akcji na planszy zarządzania.
- Kostki ruchu, potrzebne do wykonywania ruchu Lokomotywy
- Załadunek - możemy załadować towarami odpowiednią ilość wagonów
Gracze wykonują akcje naprzemiennie zgodnie z kolejnością graczy, aż wszyscy gracze powiedzą pas. Akcje z * wykonujemy w tym regionie, w którym znajduje się nasza lokomotywa.
Do wyboru mamy poniższe akcje, za które należy zapłacić znacznikami inwestycji.
- Zakup Węgla
- Budowa magazynów i stacji przeładunkowych*
Każda strefa ekonomiczna zawiera bocznicę kolejową oraz miejsce na 1 stację przeładunkową i 3 magazyny. Każdy z magazynów możemy wynająć będąc w Mieście, jeżeli w strefie jest zbudowana stacja przeładunkowa (Dodatkowo wtedy awansujemy na torze Kontrahentów). Magazyny w danej strefie ekonomicznej mogą wynajmować tylko różni Kontrahenci. (3 różne kolory). Budując magazyn przesuwamy się na Torze Infrastruktury.
- Dodatkowy załadunek wagonów
- Dodatkowy ruch Lokomotywy
- Wymiana - zamiana wagonów (są wagony z 1,2 i 3 Surowcami)
- Rozkład jazdy - Dodatkowa karta Akcji. Standardowo otrzymujemy jedną kartę akcji na koniec rundy.
- Łapówka* - możemy postawić znacznik wpływu na pole z melonikiem (pola 5-8 na obszarze Wpływów). Nie dostajemy żadnego bonusu, ale znaczniki mają wpływ na przewagę w tym sektorze.
W fazie ruchu, zagrywamy jedną z kart Akcji, na której znajdują się 4 akcje ruchu lokomotywy. Każdą akcja określa o ile pól należy przesunąć lokomotywę (na jednym polu może znajdować się tylko lokomotywa) oraz ile kostek ruchu należy zapłacić. Należy przeprowadzić całą akcję ruchu zanim przejdzie się do następnej. 4 akcja z karty akcji jest nagrodą od Władz Regionu za wykonanie wszystkich zaplanowanych akcji. (Nagrodą może być akcja nr 4 z innej karty, która posiadamy na ręce). Po zagraniu, należy odrzucić wykorzystane karty i dobrać nową z 3 dostępnych.
Ruch Lokomotywy zawsze można zakończyć w Mieście oraz na Czarnym Rynku (dodatkowe punkty ruchu przepadają).
- W mieście możemy zrealizować dostępny kontrakt oraz wynająć swój magazyn.
- Na Czarnym Rynku możemy sprzedać nasze Surowce, w zamian otrzymamy różne dodatkowe akcje.
- Jeżeli jakikolwiek gracz zatrzyma się na bocznicy kolejowej, to oprócz zabrania odpowiedniego bonusu bocznicy, każdy właściciel wynajętego magazynu awansuje na torze Kontrahentów. Ponadto właściciel stacji przeładunkowej awansuje na torze infrastruktury za każdy wynajęty magazyn w tej strefie.
Każdy gracz na początku gry otrzyma kilka kart Bohaterów (draft). W tej fazie w zależności od Regionu w którym aktualnie znajduje się jego Lokomotywa, może zagrać kartę Bohatera oraz wstawić znacznik misji do miasta wskazanego na karcie (jeżeli pasuje do Regionu w którym aktualnie jest). Otrzymuje bonus z karty i rozpoczyna misję (należy zdobyć jak największą ilość danego surowca), która będzie punktowana na koniec gry. Misji można wykonać tylko po 1 w każdym mieście. Znaczniki misji pozostają w Miastach do końca gry.
Faza 7. Faza końca rundy
Przygotowanie do następnej rundy.
Koniec gry
Oprócz punktów zdobytych podczas gry, punkty otrzymujemy dodatkowo za:
- Obszar wpływów - 6pkt za 1 miejsce i 2 pkt za 2 miejsce w każdym z 15 sektorów wpływów. Wygrywa gracz, który umieścił więcej znaczników wpływów (remisy rozstrzygane na korzyść gracza, który umieścił swój znacznik wcześniej).
- Tor Infrastruktury dla każdego z 3 Regionów - 12pkt za 1 miejsce i 6 pkt za drugie.
- Tory Kontrahentów dla każdego z 3 Regionów - 12 pkt za 1 miejsce i 6 pkt za drugie.
- Obszar kontraktów w 3 Regionach - 12 pkt za 1 miejsce i 6 pkt za drugie miejsce na każdym z obszarów. W każdym regionie wygrywa ta osoba, która dostarczyła sumarycznie więcej kostek surowców do wszystkich jego miast.
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Train Rush (Sebastian Szponar)
W związku z tym, iż gra jest już (mam nadzieję - prawie) gotowa to podzielę się kilkoma zdaniami. Może kogoś to zachęci
Train Rush testowałem jak jeszcze nie miało tytułu więc trochę tego było. Były różne wersje - z rondlem, bez rondla, z przesuwaniem pasażerów i bez i jeszcze kilkanaście różnych wariantów/wariancików aż do wersji ostatecznej w którą grałem kilka dni temu. Poniżej odczucia i kilka zdań w paru kwestiach:
1. Mechanika - zdecydowanie na plus. Czy to nowa prawda objawiona w postaci nowej mechaniki? Zdecydowanie nie. Czy to zlepek kilku mechanik? Zdecydowanie tak. Czy działają? Oczywiście tak. Nie chcę się za bardzo rozpisywać bo powyżej Silent opisał co i jak ale dla mnie mega pozytywne odczucia. Nic nie kuło w oczy. Wszystko dość pozazębiane. Jest dobrze.
2. Czas gry - na 3 graczy bez tłumaczenia 3h i spokojnie mogło trwać trochę dłużej jak i trochę krócej. Gra jest podatna na downtime. W fazie 5 (zgodnie z postem Silenta) wykonujemy ruchy. Pierwszy gracz wykonuje WSZYSTKIE swoje ruchy, potem drugi itd. Przy analizie gdzie jechać, co sprzedać, jaki bonus mi się przyda i czemu tego nie chcę a jadąc inną trasą będę miał fajniejszy... No da się zamulać
3. Grafika - ech... Na zdjęcia które miałem na What's upie wszystko 5/5. W realu... No może tragedii nie ma ale lipa jest. Mam nadzieję że to poprawią bo:
a) plansza za ciemna - tu nic nie widać. Szaro, buro i wszystko się zlewa. I żeby nie było - ja uwielbiam takie klimaty kiedy tło jest szare/bure a ważne elementy są wywalone na 1 plan i się ostro wyróżniają ale tu tego po prostu nie ma. Oby się dało poprawić.
b) plansze graczy - Jezu... Będzie lupa w zestawie? Bo jak nie to ja nawet nie siadam
c) kiepskie oznaczenia miasta/zajezdni (czy jak to się zwie) - prawdopodobnie po dwóch i więcej grach będę widział że TEN punkt to wjazd do miasta a bonusy z zajezdnią to ten inny ale jak w kolumnie mam miasto/bonusy/miasto każdy nad sobą to nic nie widzę. Przy pierwszej grze się pogubiłem kilka razy. (nie wiem czy każdy będzie wiedział o co mi biega ale cóż...)
d) ikonografia - dość klarowna ale czasem ta lupa z pkt b będzie kluczowa
4. Ocena ogólna - ja w trochę nowości gram. Nie dość że lubię to jeszcze mam taką możliwość, na szczęście nie wydając swoich ciężko zarobionych pieniędzy i na tle tych nowości TR wygląda bardzo ale to bardzo dobrze (nie oceniam z grafiką - nie wiem czy poprawią czy nie ale mam nadzieję że nie tylko ja narzekałem na ten aspekt i będzie presja na grafiku ). Ja staram się nowości nie kupować bo półki pełne a czy kupiłbym TR? Ech, niestety tak. Niestety bo to znowu wydana kasa ale naprawdę gracze którzy lubią pomyśleć i posiedzieć nad plansza będą się czuli jak ryba w wodzie. Mega sympatycznie mi się grało i wiem ze wielu powie że "kolega Salou to co ma powiedzieć" ale jeśli lubicie cięższe gry to sami sprawdźcie - nawet u kolegi. Może się okazać że mam rację bo (czego nie powiedziałem) gra ma 1 bardzo ważną zaletę - po jednej grze chciałbyś sprawdzić kolejną strategię. Ja po ostatniej, jadąc do domu, miałem już 2 kolejne w głowie do sprawdzenia. I mega chętnie sprawdzę jak tylko mi się uda. Ja zdecydowanie polecam.
Train Rush testowałem jak jeszcze nie miało tytułu więc trochę tego było. Były różne wersje - z rondlem, bez rondla, z przesuwaniem pasażerów i bez i jeszcze kilkanaście różnych wariantów/wariancików aż do wersji ostatecznej w którą grałem kilka dni temu. Poniżej odczucia i kilka zdań w paru kwestiach:
1. Mechanika - zdecydowanie na plus. Czy to nowa prawda objawiona w postaci nowej mechaniki? Zdecydowanie nie. Czy to zlepek kilku mechanik? Zdecydowanie tak. Czy działają? Oczywiście tak. Nie chcę się za bardzo rozpisywać bo powyżej Silent opisał co i jak ale dla mnie mega pozytywne odczucia. Nic nie kuło w oczy. Wszystko dość pozazębiane. Jest dobrze.
2. Czas gry - na 3 graczy bez tłumaczenia 3h i spokojnie mogło trwać trochę dłużej jak i trochę krócej. Gra jest podatna na downtime. W fazie 5 (zgodnie z postem Silenta) wykonujemy ruchy. Pierwszy gracz wykonuje WSZYSTKIE swoje ruchy, potem drugi itd. Przy analizie gdzie jechać, co sprzedać, jaki bonus mi się przyda i czemu tego nie chcę a jadąc inną trasą będę miał fajniejszy... No da się zamulać
3. Grafika - ech... Na zdjęcia które miałem na What's upie wszystko 5/5. W realu... No może tragedii nie ma ale lipa jest. Mam nadzieję że to poprawią bo:
a) plansza za ciemna - tu nic nie widać. Szaro, buro i wszystko się zlewa. I żeby nie było - ja uwielbiam takie klimaty kiedy tło jest szare/bure a ważne elementy są wywalone na 1 plan i się ostro wyróżniają ale tu tego po prostu nie ma. Oby się dało poprawić.
b) plansze graczy - Jezu... Będzie lupa w zestawie? Bo jak nie to ja nawet nie siadam
c) kiepskie oznaczenia miasta/zajezdni (czy jak to się zwie) - prawdopodobnie po dwóch i więcej grach będę widział że TEN punkt to wjazd do miasta a bonusy z zajezdnią to ten inny ale jak w kolumnie mam miasto/bonusy/miasto każdy nad sobą to nic nie widzę. Przy pierwszej grze się pogubiłem kilka razy. (nie wiem czy każdy będzie wiedział o co mi biega ale cóż...)
d) ikonografia - dość klarowna ale czasem ta lupa z pkt b będzie kluczowa
4. Ocena ogólna - ja w trochę nowości gram. Nie dość że lubię to jeszcze mam taką możliwość, na szczęście nie wydając swoich ciężko zarobionych pieniędzy i na tle tych nowości TR wygląda bardzo ale to bardzo dobrze (nie oceniam z grafiką - nie wiem czy poprawią czy nie ale mam nadzieję że nie tylko ja narzekałem na ten aspekt i będzie presja na grafiku ). Ja staram się nowości nie kupować bo półki pełne a czy kupiłbym TR? Ech, niestety tak. Niestety bo to znowu wydana kasa ale naprawdę gracze którzy lubią pomyśleć i posiedzieć nad plansza będą się czuli jak ryba w wodzie. Mega sympatycznie mi się grało i wiem ze wielu powie że "kolega Salou to co ma powiedzieć" ale jeśli lubicie cięższe gry to sami sprawdźcie - nawet u kolegi. Może się okazać że mam rację bo (czego nie powiedziałem) gra ma 1 bardzo ważną zaletę - po jednej grze chciałbyś sprawdzić kolejną strategię. Ja po ostatniej, jadąc do domu, miałem już 2 kolejne w głowie do sprawdzenia. I mega chętnie sprawdzę jak tylko mi się uda. Ja zdecydowanie polecam.
-
- Posty: 2227
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 402 times
- Kontakt:
Re: Train Rush (Sebastian Szponar)
Ło , jak już największa gliwicka maruda chwali , to musi być coś na rzeczy
Mam bardzo podobne odczucia i spostrzeżeniaRyu pisze: ↑12 lut 2023, 22:29 4. Ocena ogólna - ja w trochę nowości gram. Nie dość że lubię to jeszcze mam taką możliwość, na szczęście nie wydając swoich ciężko zarobionych pieniędzy i na tle tych nowości TR wygląda bardzo ale to bardzo dobrze (nie oceniam z grafiką - nie wiem czy poprawią czy nie ale mam nadzieję że nie tylko ja narzekałem na ten aspekt i będzie presja na grafiku ). Ja staram się nowości nie kupować bo półki pełne a czy kupiłbym TR? Ech, niestety tak. Niestety bo to znowu wydana kasa ale naprawdę gracze którzy lubią pomyśleć i posiedzieć nad plansza będą się czuli jak ryba w wodzie. Mega sympatycznie mi się grało i wiem ze wielu powie że "kolega Salou to co ma powiedzieć" ale jeśli lubicie cięższe gry to sami sprawdźcie - nawet u kolegi. Może się okazać że mam rację bo (czego nie powiedziałem) gra ma 1 bardzo ważną zaletę - po jednej grze chciałbyś sprawdzić kolejną strategię. Ja po ostatniej, jadąc do domu, miałem już 2 kolejne w głowie do sprawdzenia. I mega chętnie sprawdzę jak tylko mi się uda. Ja zdecydowanie polecam.
Always look on the bright side of life
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Train Rush (Sebastian Szponar)
Nie maruda ale wymagający gracz bym powiedział
Dodałbym jeszcze pkt. 5 i może 6
5. Setup - macie 30min przed gra? Bo jeśli nie... No po prostu miejcie i już
6. Miejsce na grę - macie duży stół? Jak nie to polecam kupić. Gra zajmuje każdy obszar i wiem że to ostatnio się robi standardem ale może warto wiedzieć.
-
- Posty: 2227
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 402 times
- Kontakt:
Re: Train Rush (Sebastian Szponar)
Ha ha , setup mi się nie dał nigdy we znaki , ale to może dlatego , że zawsze jak siadałem do gry to było naszykowaneRyu pisze: ↑17 lut 2023, 11:04Nie maruda ale wymagający gracz bym powiedział
Dodałbym jeszcze pkt. 5 i może 6
5. Setup - macie 30min przed gra? Bo jeśli nie... No po prostu miejcie i już
6. Miejsce na grę - macie duży stół? Jak nie to polecam kupić. Gra zajmuje każdy obszar i wiem że to ostatnio się robi standardem ale może warto wiedzieć.
Co do miejsca na grę , to zwróciłem na to uwagę chyba z rok temu , usłyszałem że jestem hejterem , a tylko spytałem czy będą sprzedawać od razu stoły dedykowane do Train Rusha
Always look on the bright side of life
-
- Posty: 2227
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 402 times
- Kontakt:
Re: Train Rush (Sebastian Szponar)
Już za chwileczkę , już za momencik , Essen za pasem , zacznie się kręcić
MTE Games wybiera się na targi z prezentacją Train Rush , będzie można przyjrzeć się grze , pogadać z autorem , z wydawcą...
Wypada życzyć powodzenia , gra zdecydowanie zasługuje na to by zaistnieć na rynku , no a że nie ma lepszego miejsca by się pokazać , to chyba zgoda
MTE Games wybiera się na targi z prezentacją Train Rush , będzie można przyjrzeć się grze , pogadać z autorem , z wydawcą...
Wypada życzyć powodzenia , gra zdecydowanie zasługuje na to by zaistnieć na rynku , no a że nie ma lepszego miejsca by się pokazać , to chyba zgoda
Always look on the bright side of life
-
- Posty: 2227
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 402 times
- Kontakt:
Re: Train Rush (Sebastian Szponar)
Pisz do salou , nie wiem czy Ludiversum , ale pewnie dałoby się umówić na jakąś partyjkę "przedpremierowo"
Always look on the bright side of life
-
- Posty: 2227
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 402 times
- Kontakt:
Re: Train Rush (Sebastian Szponar)
Zgodnie z zapowiedzią Train Rush pojawił się na tegorocznym Essen Spiel 23
Poniżej link:
viewtopic.php?p=1598336#p1598336
do krótkiego podsumowania tej niezwykle owocnej wizyty
Poniżej link:
viewtopic.php?p=1598336#p1598336
do krótkiego podsumowania tej niezwykle owocnej wizyty
Always look on the bright side of life
-
- Posty: 2227
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 402 times
- Kontakt:
Re: Train Rush (Sebastian Szponar)
Nad tytułem pochyliła się moja ulubiona para youtuberów Barolek i Gandalf z kanału Planszówki Online , no i jak zwykle jest to świetny materiał dla osób zainteresowanych danym tytułem , chcących zobaczyć o co cho
Always look on the bright side of life
-
- Posty: 2227
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 402 times
- Kontakt:
Re: Train Rush (Sebastian Szponar)
Tymczasem pojawiła się kolejna recenzja/prezentacja Train Rush.
Tym razem nad grą pochylił się kanał OnTable
W krótkiej skondensowanej formie o tym czego się spodziewać po tym ciężkim tytule ...
Tym razem nad grą pochylił się kanał OnTable
W krótkiej skondensowanej formie o tym czego się spodziewać po tym ciężkim tytule ...
Always look on the bright side of life
- salou
- Posty: 1074
- Rejestracja: 20 gru 2006, 19:19
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 47 times
Re: Train Rush (Sebastian Szponar)
MTE Games Debiutujemy i zapraszamy do komentowania. :-)
https://gamefound.com/projects/mte-games/train-rush
https://boardgamegeek.com/boardgame/378370/train-rush
https://www.facebook.com/morethanexploregames
https://gamefound.com/projects/mte-games/train-rush
https://boardgamegeek.com/boardgame/378370/train-rush
https://www.facebook.com/morethanexploregames
-
- Posty: 2227
- Rejestracja: 18 sty 2008, 10:24
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 402 times
- Kontakt:
Re: Train Rush (Sebastian Szponar)
Od jakiegoś czasu coś tam skrobnę w temacie Train Rush, bo wychodzę z założenia, że o dobrych grach warto i trzeba mówić.
Jako, że sam nie raz i nie dwa korzystałem tu z czyichś poleceń i czerpałem z doświadczeń innych graczy, to zwyczajnie po "koleżeńsku" chcę to oddać innym.
Dodatkowym bodźcem dla mnie jest, że za grą w głównej mierze stoi stary druh od planszy ( i nie tylko ), tak więc duma tym większa
Ani przez moment nie miałem wątpliwości czy w tym swoim "polecaniu" jestem obiektywny i czy potrafię właściwie ocenić wartość wspomnianej gry.
Na szczęście kolejne recenzje osób, które połamały zęby na planszówach tylko mnie w tym utwierdzają.
Tym razem nad Train Rush pochylił się Game Troll TV i jest to krótki acz treściwy materiał, który niniejszym serdecznie polecam
Tymczasem już za chwileczkę już za momencik rusza wspieraczka : https://gamefound.com/pl/projects/mte-games/train-rush
i pociągi po torach zaczną się kręcić
Jako, że sam nie raz i nie dwa korzystałem tu z czyichś poleceń i czerpałem z doświadczeń innych graczy, to zwyczajnie po "koleżeńsku" chcę to oddać innym.
Dodatkowym bodźcem dla mnie jest, że za grą w głównej mierze stoi stary druh od planszy ( i nie tylko ), tak więc duma tym większa
Ani przez moment nie miałem wątpliwości czy w tym swoim "polecaniu" jestem obiektywny i czy potrafię właściwie ocenić wartość wspomnianej gry.
Na szczęście kolejne recenzje osób, które połamały zęby na planszówach tylko mnie w tym utwierdzają.
Tym razem nad Train Rush pochylił się Game Troll TV i jest to krótki acz treściwy materiał, który niniejszym serdecznie polecam
Tymczasem już za chwileczkę już za momencik rusza wspieraczka : https://gamefound.com/pl/projects/mte-games/train-rush
i pociągi po torach zaczną się kręcić
Always look on the bright side of life
- salou
- Posty: 1074
- Rejestracja: 20 gru 2006, 19:19
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 47 times
Re: Train Rush (Sebastian Szponar)
Stoi na stacji lokomotywa .... znamy to za chwilę ruszamy i chcą nieco przybliżyć naszą grę wszystkim tym którzy nie widzieli i nie słyszeli co dzieje się na planszy, polecam recenzje. Dla wszystkich którzy chcieliby zagrać a tym samym zobaczyć Train Rush będziemy mieli serię gier na TTS , niebawem zaprosimy was do gry, śledźcie nasz wątek.
MTE Games Debiutujemy i zapraszamy do komentowania. :-)
https://gamefound.com/projects/mte-games/train-rush
https://boardgamegeek.com/boardgame/378370/train-rush
https://www.facebook.com/morethanexploregames
https://gamefound.com/projects/mte-games/train-rush
https://boardgamegeek.com/boardgame/378370/train-rush
https://www.facebook.com/morethanexploregames
- salou
- Posty: 1074
- Rejestracja: 20 gru 2006, 19:19
- Lokalizacja: Zabrze
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 47 times
Re: Train Rush (Sebastian Szponar)
Zaraz ruszamy , wsiadać drzwi zamykać
MTE Games Debiutujemy i zapraszamy do komentowania. :-)
https://gamefound.com/projects/mte-games/train-rush
https://boardgamegeek.com/boardgame/378370/train-rush
https://www.facebook.com/morethanexploregames
https://gamefound.com/projects/mte-games/train-rush
https://boardgamegeek.com/boardgame/378370/train-rush
https://www.facebook.com/morethanexploregames