Song of Ice & Fire: Tabletop Miniatures Game - zasady i pytania
Re: Song of Ice & Fire: Tabletop Miniatures Game - zasady i pytania
Dobra cofam pytanie, tak to jest kiedy żona zawraca głowę kiedy facet zajmuje się sprawami najwyższej wagi Przynajmniej wątek z zasadami został założony.
Re: Song of Ice & Fire: Tabletop Miniatures Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)
Mam pytanie odnośnie dodatku Greyjoy-ów: Kapitan Łupieżców.Pozwala on na rozstawienie jednostki na brzegu mapy w trakcie gry kiedy zajmujemy ostatnią strefę(ikona konia). Czy fizycznie nasz NCU musi stanąć na tej strefie czy mogę użyć NCU, który zajmując strefę, może rozpatrzyć efekt innej strefy?
Przykład:
Petyr Baelish staję na strefie z ikoną korony, ostatnia strefa jest niezajęta więc wybieram, że chcę rozpatrzyć efekt ostatniej strefy. Zamieniam ten efekt na rozstawienie jednostki z dodatkiem Kapitan Łupieżców.
Przykład:
Petyr Baelish staję na strefie z ikoną korony, ostatnia strefa jest niezajęta więc wybieram, że chcę rozpatrzyć efekt ostatniej strefy. Zamieniam ten efekt na rozstawienie jednostki z dodatkiem Kapitan Łupieżców.
Re: Song of Ice & Fire: Tabletop Miniatures Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)
Musisz zająć strefę z symbolem konia.
Petyr pozwala rozpatrzyć efekt innej strefy, a kapitan wymaga postawienia ncu na odpowiedniej strefie.
Tak samo jest gdy masz np. Bronna czy Stormcrow mercenaries, kiedy zajmujesz sakiewkę to możesz wykonać atak. Nie możesz stanąć Petyremna dowolnej strefie i wybrać efektu strefy sakiewki, aby jednostka wykonała atak. Musi ncu zająć dokładnie sakiewkę.
Petyr pozwala rozpatrzyć efekt innej strefy, a kapitan wymaga postawienia ncu na odpowiedniej strefie.
Tak samo jest gdy masz np. Bronna czy Stormcrow mercenaries, kiedy zajmujesz sakiewkę to możesz wykonać atak. Nie możesz stanąć Petyremna dowolnej strefie i wybrać efektu strefy sakiewki, aby jednostka wykonała atak. Musi ncu zająć dokładnie sakiewkę.
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
Re: Song of Ice & Fire: Tabletop Miniatures Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)
Tak też myślałem, ale chciałem być pewien.Szewa pisze: ↑06 lut 2022, 12:42 Musisz zająć strefę z symbolem konia.
Petyr pozwala rozpatrzyć efekt innej strefy, a kapitan wymaga postawienia ncu na odpowiedniej strefie.
Tak samo jest gdy masz np. Bronna czy Stormcrow mercenaries, kiedy zajmujesz sakiewkę to możesz wykonać atak. Nie możesz stanąć Petyremna dowolnej strefie i wybrać efektu strefy sakiewki, aby jednostka wykonała atak. Musi ncu zająć dokładnie sakiewkę.
Re: Song of Ice & Fire: Tabletop Miniatures Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)
Jeszcze jedno pytanie, ale tym razem odnośnie punktacji w trybie gry Ogień i Krew. W instrukcji na stronie 26 jest ramka:
Następnie w opisie trybu mamy coś takiego:
Czy 'Specjalne Punktowanie' opisuje dodatkowe punkty, które się kumulują?
Załóżmy moja Naznaczona jednostka niszczy Naznaczoną jednostkę wroga. Dodatkowo na zniszczonej jednostce wroga znajdowały się 3 punkty zwycięstwa. Wtedy otrzymuje:
Następnie w opisie trybu mamy coś takiego:
Czy 'Specjalne Punktowanie' opisuje dodatkowe punkty, które się kumulują?
Załóżmy moja Naznaczona jednostka niszczy Naznaczoną jednostkę wroga. Dodatkowo na zniszczonej jednostce wroga znajdowały się 3 punkty zwycięstwa. Wtedy otrzymuje:
- 1pkt za zasady z ramki 'Zwycięstwo Poprzez Walkę'
- 1pkt za to, że moja jednostka jest Naznaczona
- 2pkt za to, że zniszczyłem Naznaczoną jednostkę wroga
- 3pkt za znaczniki punktów zwycięstwa na zniszczonej jednostce
Re: Song of Ice & Fire: Tabletop Miniatures Game (Eric M. Lang, Michael Shinall)
Dobrze rozumiesz
Top10:
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
1. A Song of Ice & Fire 2. Wojna o pierścień 3. Dominant Species 4. Brass: Birmingham 5. A Game of Thrones 2ed 6.Pax Renaissance 2ed 7. Tyrants of the Underdark 8. Zombicide:2nd 9. Empires: Age of Discovery
Honorowa: Lotr LCG
-
- Posty: 2452
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 153 times
- Been thanked: 648 times
Re: Song of Ice & Fire: Tabletop Miniatures Game - zasady i pytania
Mam pytanie odnośnie ataku dystansowego i shifta przed nim. W zasadach jest taki zapis:
A unit must have a Ranged Attack, and a viable target within
their maximum range (including after their shift, see below).
Dla mnie z pogrubionych sformułowań wynikało, że już przed shiftem trzeba mieć zasięg. Spotkałem się z opinią, że liczy się dopiero moment po shifcie. W takim przypadku tego including w ogóle nie powinno być. Tak samo swoją drogą jak stillWhen a unit performs a Ranged Attack, it may first shift up
to 2”, so long as, at the end of that shift, a viable target is still
within their maximum range and Line of Sight.
- raj
- Administrator
- Posty: 5164
- Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 265 times
- Been thanked: 866 times
- Kontakt:
Re: Song of Ice & Fire: Tabletop Miniatures Game - zasady i pytania
Liczy się zasięg po szifcie. including i still są pewnie dodane dla podkreślenia, bo były wątpliwości w interpretacjach.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
-
- Posty: 2452
- Rejestracja: 24 sie 2018, 10:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 153 times
- Been thanked: 648 times
Re: Song of Ice & Fire: Tabletop Miniatures Game - zasady i pytania
No na to wychodzi, ale imo tych wątpliwości by było mniej właśnie bez tych słów