Too Many Bones - pytania, zasady

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
venomik
Posty: 523
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 225 times
Been thanked: 244 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

voo pisze: 06 sty 2023, 14:32 Czy Stanza może zagrać (intro) Breaking of Daelore (1 true dmg to your target) jeżeli obok niej nie ma 1pt złola?
Stanza może zagrać tę piosenkę, ale nie będzie miała ona żadnego efektu. Co więcej - jak się ruszysz i znajdziesz się obok wroga - już za późno.
Jest jeszcze jedna kwestia związana z jej piosenkami, które jako cel mają 'Target'. Ten jest wybierany przed ruchem, więc jeśli grasz piosenkę Breaking of Daelore i masz obok siebie wroga, wybierasz go jako Target i ten wróg musi pozostać już wyborem dla wszystkich innych akcji później. Przykładowo nie możesz przejsć do innego wroga i stwierdzić, że zaatakujesz go korzystając z bazowego ataku.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8720
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

Pytanie o nową postać, czyli Riffle.

Na jego karcie jest napisane:
At the start of Riffle`s turn during battle, Riffle may play one Card Combo from their hand.
Ale jednocześnie mamy Backup Plan 1:
Out of Turn - Play a Card Combo
Teoretycznie "Out of Turn" tłumaczy wszystko, ale mimo wszystko zapytam: Kombo "at the start of turn" nie wymaga posiadania gnatów na macie, gnaty są potrzebne po to, żeby odpalić kombo po raz drugi?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Ardel12 »

Curiosity pisze: 30 sty 2023, 15:45 Pytanie o nową postać, czyli Riffle.

Na jego karcie jest napisane:
At the start of Riffle`s turn during battle, Riffle may play one Card Combo from their hand.
Ale jednocześnie mamy Backup Plan 1:
Out of Turn - Play a Card Combo
Teoretycznie "Out of Turn" tłumaczy wszystko, ale mimo wszystko zapytam: Kombo "at the start of turn" nie wymaga posiadania gnatów na macie, gnaty są potrzebne po to, żeby odpalić kombo po raz drugi?
Dokładnie tak. Masz jedno do odpalania za darmo, drugie z backup planu, więc z tego możesz mieć w sumie dwa odpalenia.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

Dla potomnych. Po nastu partiach skapnąłem się, że coś grałem źle i mocno sobie utrudniałem. Zacząłem mieć wątpliwości odnośnie Armor Defense czyli złote tarcze u złolców. Wchodzą na pole bitwy od razu z kośćmi obrony zgodnie ze statystyką ale czy w swojej turze normalnie turlają koscmi obrony? Zawsze grałem, że tak ale zauważyłem w instrukcji dopisek przy Armor (Def Dice are not rolled for this Baddie) i okazuje się, że nie. Złolce posiadające Armor zdobywają obronę na rozpoczęcie bitwy i ewentualnie z umiejętności Self Repair a te, które tej umiejętności nie posiadają nie mają jak odtworzyć obrony.
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 417
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

seki pisze: 15 lut 2023, 18:50 Dla potomnych. Po nastu partiach skapnąłem się, że coś grałem źle i mocno sobie utrudniałem. Zacząłem mieć wątpliwości odnośnie Armor Defense czyli złote tarcze u złolców. Wchodzą na pole bitwy od razu z kośćmi obrony zgodnie ze statystyką ale czy w swojej turze normalnie turlają koscmi obrony? Zawsze grałem, że tak ale zauważyłem w instrukcji dopisek przy Armor (Def Dice are not rolled for this Baddie) i okazuje się, że nie. Złolce posiadające Armor zdobywają obronę na rozpoczęcie bitwy i ewentualnie z umiejętności Self Repair a te, które tej umiejętności nie posiadają nie mają jak odtworzyć obrony.
Aż wyciągnąłem grę i zerknąłem do instrukcji oraz na żetony. Instrukcja, str 15, punkt 5. "Defense. This is the # of Def Dice this Baddie rolls on its turn (minus any already active Def Dice)...".
Złolce nie wchodzą z żadnymi kośćmi, dopiero trzeba rzucić przy ich aktywacji. Dodatkowo, nie potrzebują celu, aby rzucać kośćmi obrony.
khuba
Posty: 968
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 307 times
Been thanked: 276 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: khuba »

qreqorek pisze: 16 lut 2023, 10:03
Złolce nie wchodzą z żadnymi kośćmi, dopiero trzeba rzucić przy ich aktywacji. Dodatkowo, nie potrzebują celu, aby rzucać kośćmi obrony.
Złole z żółtymi tarczami(o których tu była mowa) turlają na dzień dobry - zdaje się że dodano je w Undertow.
Według mnie działa to dokładnie tak jak seki opisał w ostatnim poście.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 417
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: qreqorek »

khuba pisze: 16 lut 2023, 10:07
qreqorek pisze: 16 lut 2023, 10:03
Złolce nie wchodzą z żadnymi kośćmi, dopiero trzeba rzucić przy ich aktywacji. Dodatkowo, nie potrzebują celu, aby rzucać kośćmi obrony.
Złole z żółtymi tarczami(o których tu była mowa) turlają na dzień dobry - zdaje się że dodano je w Undertow.
Według mnie działa to dokładnie tak jak seki opisał w ostatnim poście.
O kurde, ale numer. Zwracam honor zatem. Kompletnie tego też nie wyczaiłem, a że Seki nie podał kontekstu (Undertow), to sprawdziłem w instrukcji do podstawki. Człowiek całe życie się u... ;)
venomik
Posty: 523
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 225 times
Been thanked: 244 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

Podsumowując: są dwa symbole defa: czarna tarcza na złotym tle - tymi kośćmi rzucamy podczas fazy złola. Oraz złote tarcze - ten def wchodzi na początku walki, ale nie jest później przerzucany. Ale z tego co kojarzę to on w większości jest sparowany z umiejętnością self-repair, która trochę wynagradza brak defa.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

qreqorek pisze: 16 lut 2023, 10:17
khuba pisze: 16 lut 2023, 10:07
qreqorek pisze: 16 lut 2023, 10:03
Złolce nie wchodzą z żadnymi kośćmi, dopiero trzeba rzucić przy ich aktywacji. Dodatkowo, nie potrzebują celu, aby rzucać kośćmi obrony.
Złole z żółtymi tarczami(o których tu była mowa) turlają na dzień dobry - zdaje się że dodano je w Undertow.
Według mnie działa to dokładnie tak jak seki opisał w ostatnim poście.
O kurde, ale numer. Zwracam honor zatem. Kompletnie tego też nie wyczaiłem, a że Seki nie podał kontekstu (Undertow), to sprawdziłem w instrukcji do podstawki. Człowiek całe życie się u... ;)
Sorry, myślałem że Armor będzie wystarczający ale rzeczywiście mogłem dopisać, że to pojęcie pojawia się tylko przy złolcach z Undertow, głównie przy Mechach (3 PTS) i chyba tylko jeden z nich nie ma Self Repair a więc po wejściu na pole bitwy więcej obrony zyskiwać nie będzie przez całą bitwę. I chyba ten zlolec sprawił, że błędnie dotychczas interpretowałem ten rodzaj Defense rzucając za obronę tak jak u wszystkich innych złolców. Z tego co znalazłem w sieci to nie tylko ja ich tak wspomagałem, znacząco sobie utrudniając bo przy złolcach z Self Repair 2 nie dość, że dodawałem im co turę 2 obrony (do wysokości statystyki Defense) to jeszcze kulałem kośćmi dodając im dodatkową obronę.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8720
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

Ludzie, weźcie nie straszcie, bo zacząłem się stresować, że "przez całe życie" źle grałem, bo ja nigdy nie turlałem żadnych tarcz na start. Co więcej, nie kojarzę absolutnie żadnego złola z umiejką "self-repair". I to mi się wydało na maksa dziwne, bo mam za sobą kilkadziesiąt partii...

A potem @khuba podkapował @sekiego, że ten grał w Undertow. I tu opadła kurtyna, nastała chwila ulgi, a ja poszedłem zaparzyć sobie herbatę (miała być melisa, ale @venomik mnie uspokoił i już nie trzeba).

Tak jest, nigdy nie zagrałem w Undertow. Tak, mieszam złoli, ale wyłącznie tych, który mają pasujące typy (poison-type, beast-type itd). "Trójkowych" złoli chyba nawet nigdy dobrze nie obejrzałem, nie mówiąc o czytaniu ich zdolności. 8)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 758
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 660 times
Been thanked: 771 times
Kontakt:

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: anitroche »

Hej, mam takie głupie pytanie i pewnie gdzieś jest wyjaśnione w instrukcji, ale już któryś raz wertuję i angielską i polską wersję i nie mogę znaleźć :(. Jak chcę użyć zdolności Patchesa z gnatów, tej co pozwala wziąć kość consumables (czy też jak to jest w wersji polskiej, z zasobów), to jaką kość mogę wziąć i skąd? Bo już sie pogubiłam, które kości to które :/
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

anitroche pisze: 02 mar 2023, 11:22 Hej, mam takie głupie pytanie i pewnie gdzieś jest wyjaśnione w instrukcji, ale już któryś raz wertuję i angielską i polską wersję i nie mogę znaleźć :(. Jak chcę użyć zdolności Patchesa z gnatów, tej co pozwala wziąć kość consumables (czy też jak to jest w wersji polskiej, z zasobów), to jaką kość mogę wziąć i skąd? Bo już sie pogubiłam, które kości to które :/
Bierzesz jedną wybrana przez Ciebie z żółtych kości. To te kości co masz rozpisane na planszy Patcheta ze skillami.
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 758
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 660 times
Been thanked: 771 times
Kontakt:

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: anitroche »

seki pisze: 02 mar 2023, 11:26
anitroche pisze: 02 mar 2023, 11:22 Hej, mam takie głupie pytanie i pewnie gdzieś jest wyjaśnione w instrukcji, ale już któryś raz wertuję i angielską i polską wersję i nie mogę znaleźć :(. Jak chcę użyć zdolności Patchesa z gnatów, tej co pozwala wziąć kość consumables (czy też jak to jest w wersji polskiej, z zasobów), to jaką kość mogę wziąć i skąd? Bo już sie pogubiłam, które kości to które :/
Bierzesz jedną wybrana przez Ciebie z żółtych kości. To te kości co masz rozpisane na planszy Patcheta ze skillami.
Rzeczywiście :D a ja szukałam tego jak głupia po instrukcjach zamiast na karcie postaci. Dzięki wielkie! :) To jeszcze się podpytam, czy żeby taką kość wziąć z akcji gnatów, to musiałam ją mieć wcześniej i np. mogę ja sobie przywrócić z kości wyczerpanych, czy po prostu to jest forma otrzymania nowego skilla - tak jak mogę na to wydać punkty w fazie regeneracji - tylko że w trakcie walki mogę to zrobić i nie muszę na to wydawać punktów zdobywanych po odbyciu przygody?
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
venomik
Posty: 523
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 225 times
Been thanked: 244 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

anitroche pisze: 02 mar 2023, 11:22 Jak chcę użyć zdolności Patchesa z gnatów, tej co pozwala wziąć kość consumables (czy też jak to jest w wersji polskiej, z zasobów), to jaką kość mogę wziąć i skąd? Bo już sie pogubiłam, które kości to które :/
Każdy (większość?) Gearlocków ma coś takiego, jak kości konsumowalne. One są oznaczone kolorem żółtym i ich nie można zdobyć w normalny sposób. Je się dostaje poprzez zużycie przedmiotu 'Fortune Discovery' (Loot). Niektóre postacie mają jeszcze opcje aby taką kość zdobyć ze swojego backup planu.
Niezaleznie od tego w jaki sposób kość została nabyta - bierzesz ją z kości Gearlocka i kładziesz na odpowiednie miejsce na jego macie. To jest teraz jedna z dostępnych kości do rzucenia gdy będzie tura tej postaci. Z tą różnicą, że konsumowalne kości gdy zostaną wyczerpane to po walce nie trafiają na matę postaci, ale zostają odłożone z powrotem na bok i dopiero kolejne Fortune Discovery/backup plan pozwala je na nowo zdobyć.

Na arkuszu Gearlocka takie kości opisywane są na samym dole.
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 758
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 660 times
Been thanked: 771 times
Kontakt:

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: anitroche »

venomik pisze: 02 mar 2023, 11:42
anitroche pisze: 02 mar 2023, 11:22 Jak chcę użyć zdolności Patchesa z gnatów, tej co pozwala wziąć kość consumables (czy też jak to jest w wersji polskiej, z zasobów), to jaką kość mogę wziąć i skąd? Bo już sie pogubiłam, które kości to które :/
Każdy (większość?) Gearlocków ma coś takiego, jak kości konsumowalne. One są oznaczone kolorem żółtym i ich nie można zdobyć w normalny sposób. Je się dostaje poprzez zużycie przedmiotu 'Fortune Discovery' (Loot). Niektóre postacie mają jeszcze opcje aby taką kość zdobyć ze swojego backup planu.
Niezaleznie od tego w jaki sposób kość została nabyta - bierzesz ją z kości Gearlocka i kładziesz na odpowiednie miejsce na jego macie. To jest teraz jedna z dostępnych kości do rzucenia gdy będzie tura tej postaci. Z tą różnicą, że konsumowalne kości gdy zostaną wyczerpane to po walce nie trafiają na matę postaci, ale zostają odłożone z powrotem na bok i dopiero kolejne Fortune Discovery/backup plan pozwala je na nowo zdobyć.

Na arkuszu Gearlocka takie kości opisywane są na samym dole.

Dziękuję bardzo, to już wszystko jasne, a przynajmniej na razie ;)
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
venomik
Posty: 523
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 225 times
Been thanked: 244 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

anitroche pisze: 02 mar 2023, 11:44 Dziękuję bardzo, to już wszystko jasne, a przynajmniej na razie
To ja może jeszcze rozwieje potencjalne wątpliwości.
Kości konsumowalne nie wyczerpują się normalnie. Za każdym razem kiedy zwykła kość zostałaby wyczerpana (użycie symbolu, zdjęcie jej z active slotu, zdjęcie jej z lock stotu, wyczerpanie przez zdolność złej postaci czy gdy po prostu chcesz się jej pozbyć z active/lock slotu bez wykorzystania efektu, bo zajmuje Ci potrzebne miejsce) to trafia OD RAZU z powrotem na tackę z kośćmi gearlocka. Wobec czego każda postać, której backup plan pozwala na zdobycie konsumowalnej kości, może taką kość zdobyc ponownie w tej samej walce, gdy z niej skorzystała.

To wszystko co piszę wyżej nie dotyczy wszelkich konsumowalnych kości, które są counterami. Te zostają przez całą przygodę i wartość na nich rośnie/maleje w określonych okolicznosciach.
I tutaj należy zwracać uwagę czy przedmiot Fortune Discovery ma wpływ na takie countery.
Tantrum jest dobrym przykładem. On posiada dwa countery w żółtych kościach:
Body Count, Axe collector.
Fortune Discovery pozwala na ustawienie Axe collector na maxa. Ale już na Body Count nie ma żadnego wpływu.
Wszystko jest już opisane na arkuszu postaci.

Uff... to chyba wszystko, co mi przyszło do głowy. Generalnie jak nie grasz solo to mogą być częste dyskusje nad stołem kto powinien otrzymac Fortune Discovery.
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 758
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 660 times
Been thanked: 771 times
Kontakt:

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: anitroche »

venomik pisze: 02 mar 2023, 11:59
anitroche pisze: 02 mar 2023, 11:44 Dziękuję bardzo, to już wszystko jasne, a przynajmniej na razie
To ja może jeszcze rozwieje potencjalne wątpliwości.
Kości konsumowalne nie wyczerpują się normalnie. Za każdym razem kiedy zwykła kość zostałaby wyczerpana (użycie symbolu, zdjęcie jej z active slotu, zdjęcie jej z lock stotu, wyczerpanie przez zdolność złej postaci czy gdy po prostu chcesz się jej pozbyć z active/lock slotu bez wykorzystania efektu, bo zajmuje Ci potrzebne miejsce) to trafia OD RAZU z powrotem na tackę z kośćmi gearlocka. Wobec czego każda postać, której backup plan pozwala na zdobycie konsumowalnej kości, może taką kość zdobyc ponownie w tej samej walce, gdy z niej skorzystała.

To wszystko co piszę wyżej nie dotyczy wszelkich konsumowalnych kości, które są counterami. Te zostają przez całą przygodę i wartość na nich rośnie/maleje w określonych okolicznosciach.
I tutaj należy zwracać uwagę czy przedmiot Fortune Discovery ma wpływ na takie countery.
Tantrum jest dobrym przykładem. On posiada dwa countery w żółtych kościach:
Body Count, Axe collector.
Fortune Discovery pozwala na ustawienie Axe collector na maxa. Ale już na Body Count nie ma żadnego wpływu.
Wszystko jest już opisane na arkuszu postaci.

Uff... to chyba wszystko, co mi przyszło do głowy. Generalnie jak nie grasz solo to mogą być częste dyskusje nad stołem kto powinien otrzymac Fortune Discovery.
Dzięki, ale jeszcze w takim razie podpytam o konkretny przypadek. Patches ma Poison Dart (zdobyty z Frotunate Discovery), który zatruwa przeciwnika - do oznaczenia zatrucia używamy takiej osobnej czarnej kości z tego co rozumiem. I ja to rozumiem, że ta kość Pioson Dart wtedy wraca na tackę i mogę jej jeszcze raz użyć przy kolejnym użyciu Fortunate Discovery z gnatów? I jeszcze pytanie w sumie chyba oczywiste, ale jak już pytam, to o wszystko :D - jak w jednej walce zdobędę kość consumable, ale jej nie użyję, to zostaje ona ze mną aż do momentu użycia?
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
venomik
Posty: 523
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 225 times
Been thanked: 244 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

anitroche pisze: 02 mar 2023, 13:36 Dzięki, ale jeszcze w takim razie podpytam o konkretny przypadek.
IMO wszystko się zgadza.
venomik
Posty: 523
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 225 times
Been thanked: 244 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: venomik »

Teraz ja mam pytanie po wczorajszej rozgrywce solo. Chodzi o spotkanie Stick to the Script z 40 Days in Daelore.

Treść: BQ: Baddie pts.

Lane 4 is not used for this battle. Backup plans cannot be used during this battle. Instead you must follow the script (in order) putting a bone (use available atk/Def die) into your backup plan slot once you complete a step.
Script:
1 - Move 3 positions
2 - Deal 3 dmg in 1 round
3 - Move to a Baddie Ranged pos.
4 - Lose HP (any amount)
5 - Move, then attack
6 - Defeat a Baddie

Multiple steps can be completed in a turn as long as they are in order.

1. Czy to oznacza, że jak wyrzucę jakiś symbol kości to mogę go wlozyc w pierwsze wolne miejsce w moim backup planie i wykonać daną czynność? Kość tam normalnie zostaje?
2. W pierwszej rundzie wrzuciłem jedną kość w pierwszy slot, w drugiej rundzie wrzucam symbol kości do drugiego slotu - i wykonuje wyłącznie czynność 'Deal 3 dmg in 1 round'?
3. Co wlasciwie oznacza 'Deal 3 dmg in 1 round'? Mogę tak po prostu zdjął łącznie 3 dmg z dowolnych postaci aktualnie na macie? Żadnych ograniczeń co do sąsiadowania, targetowania, nic? Mogę fruwającej postaci zadać obrażenia na przykład? Niby to oczywiste, ale jakoś mi się nie podoba.
4. Skoro Lane 4 jest nieużywana podczas tej bitwy - czy to oznacza, że na planszy mogę mieć maksymalnie 3 zle pstacie, a nie 4?
5. 'Move, then attack' ja to rozumiem tak: rozpoczynam standardowo turę, wybieram target, rzucam kośćmi. Aplikuję obrażenia i efekty, symbol kości dokładam na 5 miejsce w moim backup planie, wobec czego przesuwam gearlocka, wybieram nowy target i atakuję. Czy ten drugi atak to tylko białe kości czy dowolne? Czy jeśli w pierwszym rzucie wyrzuciłem jakiś symbol, który mówi coś w stylu 'Instant: deal 2 damage to a target' to muszę to zastosować od razu, czyli do targetu mojego pierwszego ataku, nie mogę go zastosowac to targetu drugiego ataku? Niby instant to instant, ale z drugiej strony normalnie instant oznacza, że mogę sobie kości wyrzucone w mojej turze rozpatrywać w dowolnej kolejności, bez możliwości przechowania na późniejsze rundy - a tutaj normalnie bym to wykrzystał w aktualnej rundzie. Wiem, naciągane, ale jestem ciekaw jak Wy to interpretujecie.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8720
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

A jednak, mam jeszcze jedno pytanie o Riffle`a.

Mianowicie: jego zdolność "Innate +1" powoduje, że karty z "okiem" można traktować jak by miały dowolną "cyfrę".
A co, jeśli chciałbym jej użyć jako kartę, którą już mam w układzie?

Przykładowo, mam "trójkę" skłądającą się z kart: 7 Zębatka, 7 Gnaty i 7 Oko. Mam też na ręce inną kartę z symbolem "oka". Czy mogę ją zagrać jako czwartą "7"? Mam wątpliwości, bo wtedy układ zawierałby dwie takie same karty (7 Oko), co przecież normalnie nie jest możliwe.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

Curiosity pisze: 05 mar 2023, 15:18 A jednak, mam jeszcze jedno pytanie o Riffle`a.

Mianowicie: jego zdolność "Innate +1" powoduje, że karty z "okiem" można traktować jak by miały dowolną "cyfrę".
A co, jeśli chciałbym jej użyć jako kartę, którą już mam w układzie?

Przykładowo, mam "trójkę" skłądającą się z kart: 7 Zębatka, 7 Gnaty i 7 Oko. Mam też na ręce inną kartę z symbolem "oka". Czy mogę ją zagrać jako czwartą "7"? Mam wątpliwości, bo wtedy układ zawierałby dwie takie same karty (7 Oko), co przecież normalnie nie jest możliwe.
Kolor nie ma znaczenia bo Innate pozwala traktować oko jak dowolną liczbę tylko przy Run czyli kolejne liczby lub matching czyli te same liczby. W innych Card Combo nie pomaga a więc na ich kolory nie ma sensu patrzeć.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8720
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

seki pisze: 05 mar 2023, 16:33 Kolor nie ma znaczenia bo Innate pozwala traktować oko jak dowolną liczbę tylko przy Run czyli kolejne liczby lub matching czyli te same liczby.
No właśnie mi chodzi o "Matching", zresztą taki dokładnie przykład dałem w pytaniu. Czyli pytanie nadal jest aktualne, pozwolę sobie je przypomnieć:
Przykładowo, mam "trójkę" skłądającą się z kart: 7 Zębatka, 7 Gnaty i 7 Oko. Mam też na ręce inną kartę z symbolem "oka". Czy mogę ją zagrać jako czwartą "7"? Mam wątpliwości, bo wtedy układ zawierałby dwie takie same karty (7 Oko), co przecież normalnie nie jest możliwe.
I z góry odpowiadając na zarzut, że pytam o "karetę" - przecież można zagrać "matching" składający się z 4 kart, gdzie tą czwartą jest właśnie zastępująca karta z "okiem".
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

Spoiler:
Ale w takim razie w czym problem? W matching patrzysz tylko na cyfry więc nie ma sensu zastanawiać się czy to oko, gnat czy cokolwiek. Mając odblokowane Innate każde oko jest dowolną cyfrą w matching. Kolory nie mają znaczenia. Odpowiadając wprost, tak, może to być kolejna 7. Teoretycznie możesz zagrać nawet i pięć 7 jeśli miałbyś więcej kart z okiem.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8720
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2627 times
Been thanked: 2319 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: Curiosity »

seki pisze: 06 mar 2023, 18:53 Ale w takim razie w czym problem? W matching patrzysz tylko na cyfry więc nie ma sensu zastanawiać się czy to oko, gnat czy cokolwiek. Mając odblokowane Innate każde oko jest dowolną cyfrą w matching. Kolory nie mają znaczenia. Odpowiadając wprost, tak, może to być kolejna 7. Teoretycznie możesz zagrać nawet i pięć 7 jeśli miałbyś więcej kart z okiem.
Zastanawiam się nad tym tylko dlatego, że w talii każda karta występuje tylko w jednym egzemplarzu, a korzystając z "Innate +1", robiłoby się nawet kilka identycznych kart, czyli - z mojego przykładu - kilka takich samych "siódemek z okiem". Stąd pytanie, czy to "legalne". Bo ja bym to widział tak, że zastępujesz wyłącznie taką kartę, której nie masz jeszcze w układzie.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Too Many Bones - pytania, zasady

Post autor: seki »

Curiosity pisze: 06 mar 2023, 19:12 Bo ja bym to widział tak, że zastępujesz wyłącznie taką kartę, której nie masz jeszcze w układzie.
Ale to już Twoja nadinterpretacja. Nigdzie nie jest napisane, że każdy karta w układzie musi być unikalna. Jest zasada, że oko zastępuje dowolną cyfrę w układzie i tego bym się trzymał. Nie bez powodu Innate działa tylko na matching i run bo w tych Card Combo kolory kart są pomijalne
ODPOWIEDZ