Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Własnoręczne działania twórcze: upiększanie, inserty, malowanie figurek, tworzenie prototypów, stoły do planszówek itp.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: pavel »

Ogólnie z modelarstwem mam przyjemność od wielu lat, niekoniecznie z typowym pod gry planszowe. Ale mam spore doświadczenia, szczególnie warsztatowe i częste spotkania przy tworzeniu dioram, budynków różnych skali przed czasem izolacji były normą. Kilka osób namawiało mnie już dłuższy czas na zrobienie "czegoś" na pole bitwy i padło akurat nie na konkretny rodzaj budynku, ale na planszę Warcry Catacombs.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
playerator
Posty: 2873
Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
Has thanked: 904 times
Been thanked: 310 times

Re: Dioramy, budynki 3, gry bitewne

Post autor: playerator »

Rewelacja.
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Golfang
Posty: 1980
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 228 times
Been thanked: 311 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: Golfang »

skąd wziąłeś płynną lawę? jak często musisz ją wymieniać żeby była ciągle płynna i gorąca?
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: pavel »

Ogólnie całość jest podświetlona. Jest to lakier epoksydowy. Uważam, że najbliżej mu takiego ”żywego”, sprawiającego wrażenie płynnego. Wada, to długo schnie.
Obrazek
Obrazek
Oczywiście studnia też z lawą.
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 lis 2020, 21:07 przez pavel, łącznie zmieniany 2 razy.
Golfang
Posty: 1980
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 228 times
Been thanked: 311 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: Golfang »

wygląda świetnie... jakby faktycznie było płynne.
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: pavel »

Golfang pisze: 19 lis 2020, 21:02 wygląda świetnie... jakby faktycznie było płynne.
Dzięki. Mam do zrobienia jeszcze jedną taką, a może i więcej. Zastanawiam się, czy uda się powielić efekt. Trudne jest uzyskanie przezroczystości, ponieważ w lakierze są barwniki i łatwo przelać, co spowoduję brak przepuszczenia światła.

Obrazek
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: woytas »

WOW! Brak mi słów. Normalnie cudo.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: pavel »

Biorę się do pracy również przy budynkach związanych z Frostgrave( budynki, sceneria), Age of Sigmar(budynki), Warcry (plansza i mury) Chciałbym również zrobić plansze do KDM, ale czekam na info co do formy, ponieważ cała plansza pokryta jest głowami, a zrobienie ręcznie byłoby mega nieopłacalnym wyzwaniem. Nie wiem czy to dobre miejsce na takie info, ale wszystko będzie do zamówienia/kupienia.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: pavel »

Murki do Warcry catacombs.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
wisniax
Posty: 142
Rejestracja: 02 gru 2019, 18:21
Has thanked: 24 times
Been thanked: 15 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: wisniax »

Konkret. Lawa wymiata. Gratuluję talentu. Ile roboczogodzin zajął Ci ten projekt? Prowadzisz jakiś kanał na yt lub stronę gdzie dzielisz się swoją wiedzą? Jeśli nie to zakładaj natychmiast od razu subskrybuje a i może się czegoś nauczę :)
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: pavel »

Około 14 godzin nie licząc czasu schnięcia farb, klejów. Nie mam kanału na yt, za to sporo jest tam ludzi, którzy podobne rzeczy robią np. https://www.youtube.com/channel/UCsmD57 ... YBkXqu3Jdw
Ja mogę wiedzą podzielić się na forum, ale mało czasu mam na udokumentowanie wszystkiego i opisywanie tego co robię. Trzeba zacząć od dobrych narzędzi i od tych najprostszych, kończąc na takich jak robi Shiftinglands. Materiał to PVC, twarde, miękkie, styrodur. Proponuje oglądać, oglądać to co inni robią i w jaki sposób. Nic nie zastąpi praktyki, albo ucząc się bezpośrednio od kogoś, ale po obejrzeniu jakiś tutorialów i spróbowaniu samemu droga do zrobienia czegoś dla siebie staję się najkrótsza w obecnych czasach.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2021, 16:53 przez pavel, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: pavel »

To teren do ruin z Warcry. Powinien być bardziej zróżnicowany jeśli chodzi o poziomy, ale klient chciał płasko :)

Obrazek
Obrazek
szalap
Posty: 17
Rejestracja: 17 maja 2019, 11:03
Has thanked: 3 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: szalap »

Napisałeś, że "klient chciał płasko". Czyli robisz takie rzeczy również na zamówienie. Z ciekawości - na razie czystej - jakie są koszty przygotowania takiej dioramy. Domyślam się, że każda jest inna i inaczej jest wyceniana, więc może za przykład niech posłuży coś takiego: https://nextlevelboardgaming.com/lords- ... -tutorial/. Nie pytam w tym momencie o realną wycenę, a raczej o rząd wielkości - setki, tysiące czy miliony monet. Zdradzisz coś?
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: pavel »

szalap pisze: 22 sty 2021, 15:39 Napisałeś, że "klient chciał płasko". Czyli robisz takie rzeczy również na zamówienie. Z ciekawości - na razie czystej - jakie są koszty przygotowania takiej dioramy. Domyślam się, że każda jest inna i inaczej jest wyceniana, więc może za przykład niech posłuży coś takiego: https://nextlevelboardgaming.com/lords- ... -tutorial/. Nie pytam w tym momencie o realną wycenę, a raczej o rząd wielkości - setki, tysiące czy miliony monet. Zdradzisz coś?
Ogólnie to ostatnio było tyle do roboty, że czasu na forum nie mam. Dla mnie ta plansza lords of hellas jest taka sobie. Uważam, że bardziej klimatyczną jestem w stanie zrobić. Co do kosztów, to zdecydowanie kilkaset złotych. Ponad tysiąca nie miałem nic, a robiłem ostatnio 1m x1,3 do Frostgrave i była podobnie złożona jeśli chodzi o teren do tej LoH i bez problemu do 1tys. w kosztach się zmieściłem.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: pavel »

Miałem dioram do bitewniaków nie robić, ale znowu mnie tknęło po wizycie w Berlinie. Miesiąc temu zacząłem robić trochę na eksport do MESBG. Mam plan kilka zostawić w PL, może sprzedać, ale nic sporego. Temat gorący pod nowego startera i lokalizacje osgiliath.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
wisniax
Posty: 142
Rejestracja: 02 gru 2019, 18:21
Has thanked: 24 times
Been thanked: 15 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: wisniax »

Klimatyczne. Jakie materiały? Tylko PVC? Używałeś druku 3d?
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: pavel »

wisniax pisze: 09 sty 2023, 18:56 Klimatyczne. Jakie materiały? Tylko PVC? Używałeś druku 3d?
Tylko styrodur, prace ręczne, z wykorzystaniem PROXXON thermocut, który jest najważniejszym narzędziem, jaki jest wykorzystywany przy robieniu elementów krajobrazu do gier bitewnych na świecie, często razem z ShapeShifter :)
https://www.hobbytools.com.au/Shape-Shi ... h-Thermocu
Ręcznie można sobie ciąć cegiełki, łuki, sklepienia, ale do tworzenia bryły, scian, iglic, sklepień, dachów Proxxon i rzeczy od SS, robią robotę kosmos. Są też gotowe wałki do tekstur, ale z nimi jest różnie, szczególnie jeśli chodzi o skalę. Przede wszystkim chodzi o koszt.
Druk 3d to pliki. Nie stworzysz na drukarce tego co człowiek zrobi ręcznie. Ona może pomóc, ale trzeba mieć własne pliki, albo gotowe wzory zrobione przez profesjonalny skaner. Druk 3d to obróbka, również czasochłonna, kąpiele itp.
Ręczna praca, to styrodur, silikon, nożyki i farba :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wycięty ręcznie wzór z pvc do stworzenia małych łuków np. jako element dodatkowy muru. Element jest wczepiany w styrodur i za pomocą Proxxona wycinany. Na zdjęciu również mała forma silikonowa.


PVC wspomniane jest twarde. Ale czasem służy jako szablon do odlewu. PVC używam częściej w modelarstwie kolejowym.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jest twarde, służy lepiej tam gdzie wzór musi byś mocno spójny, równy, zachowany musi być współczesny realizm. Ruiny w LOTR są chaotyczne, nierówne, więc łatwiej się je robi styrodurem.

W sceneriach do gier bitewnych z pvc, ale grubego około 6mm, robię np. łuk okna, drzwi, fragment budynku bardzo dokładnie, z głębokimi nacięciami. Później odlewam formę slikonową i powielam. Do odlewu służy Żywica akrylowa, ale w proszku, najlepszy jest gips bo wygląda jak prawdziwa ściana, ale jest ciężki. NIGDY nie sprzedaję skopiowanej czyjejś własności, nie lubię druku 3d. Mimo, że nie gram w bitewniaki, to wszystkich, których znam negują i banują kopie jakiekolwiek, najbardziej figurek. Niektórzy z nich pracowali w GW, DenOfImagination itp. Wszystkie dioramy, które sprzedałem robiłem w 100% na własnych projektach. To co umieściłem na zdjęciach to resztki budynków, które nie zostały użyte do makiety. Zrobię do nich podłoże, resztę elementów ruin.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: pavel »

Trochę prace się rozciągnęły w czasie, przez dodatkowe obowiązki, ale ku końcowi.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
wisniax
Posty: 142
Rejestracja: 02 gru 2019, 18:21
Has thanked: 24 times
Been thanked: 15 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: wisniax »

Ooo Panie jakie to jest dobre :) I ta sesja na powietrzu. To mam parę pytań. Jakie to ma wymiary? Jak robisz podstawę pod swoje prace? Sklejka? Czy coś stabilniejszego? Jakiej żywicy do zrobienia wody użyłeś?
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: pavel »

wisniax pisze: 17 lut 2023, 20:39 Ooo Panie jakie to jest dobre :) I ta sesja na powietrzu. To mam parę pytań. Jakie to ma wymiary? Jak robisz podstawę pod swoje prace? Sklejka? Czy coś stabilniejszego? Jakiej żywicy do zrobienia wody użyłeś?
58x120cm. Styrodur 5cm jest wystarczająco sztywny i twardy, więc podkładu nie ma. Jeszcze wyższy poziom to kolejny fragment styroduru, więc jest jeszcze sztywniej. Żywicy nie użyłem. Lakier epoksydowy. Żywica jest fajna jak woda ma być przezroczysta. Wybaczcie ale jak widzę dioramy z wodą zrobione na zasadzie, przezroczystej, no to sorry, ale to nie ten świat. Raczej to rzeka przez, która nie widać nić. Tylko odbicie mord orków.
wisniax
Posty: 142
Rejestracja: 02 gru 2019, 18:21
Has thanked: 24 times
Been thanked: 15 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: wisniax »

Fajnie wyszło z tym lakierem (rozumiem, że fale najpierw były wymodelowane w styrodurze?). Jakaś konkretna firmę polecasz? Czy wg Ciebie nie ma to takiego znaczenia.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: pavel »

wisniax pisze: 18 lut 2023, 20:05 Fajnie wyszło z tym lakierem (rozumiem, że fale najpierw były wymodelowane w styrodurze?). Jakaś konkretna firmę polecasz? Czy wg Ciebie nie ma to takiego znaczenia.
Na styrodur położyłem masę szpachlową ze sklepu z Action. Model plaster. Pomalowałem w odpowiedni kolor, i wylałem lakier. Ogólnie to bardzo ważne jest, żeby tą powierzchnie zabezpieczyć przed wypaleniem styroduru. Lakier, który użyłem, to typowy epoksyd. Ogólnie to zalecam używanie żywic, albo neutralnych produktów typowych do tworzenia wody. Ja nie uniknąłem kilku miejsc gdzie lakier wdarł się pod warstwę szpachlu i lekko uszkodził styrodur.
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: pavel »

AT:O na mapie taktycznej, albo mapie w lekkim ładniejszym klimaciku niż plansza. Akurat aura z błękitnym niebem, szykuje tło na przyjście Hekatona. Niebo zakryje pył i strach…
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 793
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Dioramy, budynki 3D, gry bitewne

Post autor: pavel »

Nie wszystko z kafelków terenu jest do zrobienia, ale niektóre wyglądają nawet Ok. Na pewno miasto będzie ciekawe, labirynt tak sobie, a filary wyszły na 3,5x3,5cm nie do końca jakbym chciał…

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ