Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Jak w „duchu i po linii” należy rozgrywać kampanię w wersji true solo (jeden badacz). Jeżeli badacz zginie lub oszaleje nie dochodząc do jakiegokolwiek zakończenia scenariusza (mitu) to co robimy? Kontynuujemy tym samym badaczem (dodając traumy), czy lepiej powtórzyć dany scenariusz(mit) od początku ? Ja powtarzam dany mit aż dojdę do jednego z zakończeń, ale nie wiem czy to prawidłowe podejście.
Ktoś może podpowie?
Ktoś może podpowie?
-
- Posty: 2781
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1214 times
- Been thanked: 554 times
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Trudno nie zginąć ani razu w toku kampanii, rzekłbym że BARDZO trudno grając solo.
Normalnie, trauma i jedziemy dalej ciesząc się, że jeszcze możemy traumy zbierać
.
Normalnie, trauma i jedziemy dalej ciesząc się, że jeszcze możemy traumy zbierać

planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Wszystko zależy od Ciebie i Twojego nastawienia.Rafal1970 pisze: ↑13 mar 2023, 23:42 Jak w „duchu i po linii” należy rozgrywać kampanię w wersji true solo (jeden badacz). Jeżeli badacz zginie lub oszaleje nie dochodząc do jakiegokolwiek zakończenia scenariusza (mitu) to co robimy? Kontynuujemy tym samym badaczem (dodając traumy), czy lepiej powtórzyć dany scenariusz(mit) od początku ? Ja powtarzam dany mit aż dojdę do jednego z zakończeń, ale nie wiem czy to prawidłowe podejście.
Ktoś może podpowie?
Gra ma sprawiać przyjemność, więc jeżeli dobrze się bawisz powtarzając scenariusze aż do skutku - nie ma powodu by tego nie kontynuować.
Jeśli pytasz natomiast o granie dokładnie z zasadami gry, to jeśli scenariusz nie wspomina, że badacz umiera w wyniku niespełnienia założeń scenariusza - powinieneś grać kolejny z dodaniem odpowiedniego punktu traumy.
-
- Posty: 547
- Rejestracja: 06 mar 2020, 08:43
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 207 times
- Been thanked: 166 times
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Zakładam, że skoro testujesz inteligencje to ujemny wskaźnik siły nie robi Ci różnicy, a dostajesz dodatkowy damage.
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Tekst z Młota jednoznacznie wskazuje minus do walki podczas tego ataku. Gdyby tekst wskazywał -1 do używanej statystyki (jak jest np. z Przepowiadaniem przyszłości), obniżałby też wolę. Tak jednak nie jest.
Ale w tym samym przypadku przy podwójnej aktywacji nie dostałbyś +2, a testował bazową wolę.
Ale w tym samym przypadku przy podwójnej aktywacji nie dostałbyś +2, a testował bazową wolę.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 sty 2022, 11:58
- Has thanked: 7 times
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Witajcie badacze,
chciałbym się zapytać o zestawy mitów do rozszerzeń. Otóż, posiadam m. in. "Dziedzictwo Dunwich" (kampanijne i badaczy). W sieci można kupić 6 zestawów mitów (te mniejsze, w blistrach) . I tu jest to czego nie rozumiem, co dają te nowe zestawy, ponieważ patrząc w Instrukcję do rozszerzenia, te mity się znajdują już w tym rozszerzeniu. Jak to wygląda w przypadku innych rozszerzeń: "Pożeraczy snów", "Szlaku do Carcossy", "Przerwanego kręgu", "Zapomnianej Ery" i "Szkarłatnych kluczy". Co kupić, żeby mieć wszystko ale bez duplikatów?
chciałbym się zapytać o zestawy mitów do rozszerzeń. Otóż, posiadam m. in. "Dziedzictwo Dunwich" (kampanijne i badaczy). W sieci można kupić 6 zestawów mitów (te mniejsze, w blistrach) . I tu jest to czego nie rozumiem, co dają te nowe zestawy, ponieważ patrząc w Instrukcję do rozszerzenia, te mity się znajdują już w tym rozszerzeniu. Jak to wygląda w przypadku innych rozszerzeń: "Pożeraczy snów", "Szlaku do Carcossy", "Przerwanego kręgu", "Zapomnianej Ery" i "Szkarłatnych kluczy". Co kupić, żeby mieć wszystko ale bez duplikatów?
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Blistery to stara forma wydawania kampanii. Najpierw wychodziło pudełko z początkiem (2/3 scenariusze) i częścią kart badaczy, a potem jeden scenariusz i kilka kart badaczy na blister. Drożej, mniej wygodnie i trudniej do skompletowania.
Teraz cały zestaw mieści się w dwóch pudełkach - kampanijnym do fabuły i badaczy do budowania talii.
W nowej formule wyszły do tej pory:
Dziedzictwo Dunwich,
Szlak do Carcosy,
Na krawędzi ziemi (dostępne tylko w nowej formule),
Szkarłatne klucze (dostępne tylko w nowej formule).
Do nich będziesz miał wszystko w rozszerzeniach kampanijnym i badaczy. Pozostałe kampanie niestety są dostępne tylko w starej formule.
Teraz cały zestaw mieści się w dwóch pudełkach - kampanijnym do fabuły i badaczy do budowania talii.
W nowej formule wyszły do tej pory:
Dziedzictwo Dunwich,
Szlak do Carcosy,
Na krawędzi ziemi (dostępne tylko w nowej formule),
Szkarłatne klucze (dostępne tylko w nowej formule).
Do nich będziesz miał wszystko w rozszerzeniach kampanijnym i badaczy. Pozostałe kampanie niestety są dostępne tylko w starej formule.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 sty 2022, 11:58
- Has thanked: 7 times
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Ciekawa komplikacja.
Czyli, reasumując jeśli mam "Szlak do Carcosy: Rozszerzenie" bez podziału na Badaczy i Kampanię - tylko takie mniejsze pudełko, to rozumiem, że jest to starsza wersja i do niej musiałbym dokupić wszystkie dodatki w blistrach? I analogicznie z rozszerzeniami "Pożeracze snów", "Przerwanego kręgu" i "Zapomnianej Ery"?
Czyli, reasumując jeśli mam "Szlak do Carcosy: Rozszerzenie" bez podziału na Badaczy i Kampanię - tylko takie mniejsze pudełko, to rozumiem, że jest to starsza wersja i do niej musiałbym dokupić wszystkie dodatki w blistrach? I analogicznie z rozszerzeniami "Pożeracze snów", "Przerwanego kręgu" i "Zapomnianej Ery"?
-
- Posty: 547
- Rejestracja: 06 mar 2020, 08:43
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 207 times
- Been thanked: 166 times
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Niestety tak. Łatwiej chyba kupić nową Carcosse tylko pytanie co z tym boxem zrobić, bo raczej dużo chętnych nie ma na stare wydania tym bardziej zdekompletowane. Jakby u ciebie zostało to zawsze będziesz miał więcej kopii kilku kart badaczy.fgorczynski pisze: ↑04 maja 2023, 09:45 Ciekawa komplikacja.
Czyli, reasumując jeśli mam "Szlak do Carcosy: Rozszerzenie" bez podziału na Badaczy i Kampanię - tylko takie mniejsze pudełko, to rozumiem, że jest to starsza wersja i do niej musiałbym dokupić wszystkie dodatki w blistrach? I analogicznie z rozszerzeniami "Pożeracze snów", "Przerwanego kręgu" i "Zapomnianej Ery"?
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Mam pytanie o to jak interpretować zapis z kart “podstępu” mówiący o “twojej talii”. Przykładowo karta “Zepchnięty w otchłań” – mówi “wybierz I wtasuj do swojej talii nie fabularny kontrolowany przez ciebie atut, i odrzuć 3 wierzchnie karty z “twojej talii”. Albo karta “Za zasłoną” mówi jeśli w “twojej talii” nie ma żadnych kart....". Albo karta “Wizje innego czasu mówi” – odrzuć wierzchnią kartę z “twojej talii”. Czy “twoja talia” to twoja talia zakrytych kart badacza czy może twoja talia to karty “na ręce”? Czy jak odrzucam w ten sposób karty to mogę odrzucić w ten sposób osłabienia ?
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
"Twoja talia" odnosi się do zakrytej talii kart badacza, z której dobierasz karty. Jeśli odrzucasz karty z wierzchu talii, możesz w ten sposób odrzucić osłabienie (chyba że w grze są inne zasady, które tego zabraniają).
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Podczas rozgrywania pierwszego scenariusza Szlaku do Carcossy pojawiła się wątpliwość odnośnie karty "Mężczyzna w bladej masce". Na karcie wroga jest zapis ">> Badanie: do tego badania twoja lokalizacja dostaje + 2 zasłony ....". Czy mogę tego wroga pokonać jedynie akcją "badanie" wg. zapisu jego kary, czy mogę go pokonać wykonując normalną akcję walki. Dopiero rozpocząłem przygodę AH LCG i z tego powodu być może stawiam tak "głupie" pytania? Moim zdaniem poza akcją badania mogę tego wroga pokonać również standardowo akcją walki.
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Nie do końca chyba rozumiem.Koslaz pisze: ↑12 mar 2023, 13:01 Jedyny wyjątek to gdy jakiś efekt gry obniża trudność testu do zera, a Ty masz ujemną wartość umiejętności. Na przykład - badasz lokację o zasłonie 2 za pomocą karty "Latarka", z podstawową zdolnością wiedzy o wartości 2 i wyciągasz modyfikator -4.
Twój wynik to -2, a trudność testu to 0. Ze względu na to że wartość zdolności gracza nigdy nie może być ujemna, jest podnoszona przez zasady gry do 0 i zdajesz ten test.
Badana lokalizacja ma trudność zasłony 2. Zagrywam latarkę przez co obniżam zasłonę do 0. Więc cokolwiek wypadnie za wyjątkiem żetonu automatycznej przegranej to zawsze zdaje test? No bo jak będzie wynik na minus - a nie może być na minusie to automatycznie wygrałem? No a jeśli powyżej 0 no to wiadomo. Nawet jeśli miałbym umiejętność 4 i wypadnie -4 wychodzi 0, zdałem? Dzięki.
-
- Posty: 2781
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1214 times
- Been thanked: 554 times
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Dokładnie tak jest. Końcowa wartość umiejętności nie może być ujemna, zatem test o trudności 0 przegrywasz tylko przez żeton porażki (lub jakiś inny z symbolem, jeśli dany scenariusz mówi że to też porażka).
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
No to kolejna rzecz którą robiłem źle. Tych rzeczy jest kilka i wygląda na to że sam sobie zrobiłem poziom ultra hard w niektórych zasadach. Dzięki 
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Mam wątpliwości co do sposobu działania karty Prowizorka z dodatku Na krawędzi ziemi.
Czytałem po polsku ,po angielsku i arkhamdb mimo to nadal nie rozumiem .
Mogę ją np założyć na Latarkę i wtedy -2 zasłony przez działanie prowizorki (+2 do wartości ) wyniesie 0? Czy -4
Czy w ogóle nie mogę na Latarkę jej założyć ,bo nie jest to test umiejętności?
Jeśli ktoś mógłby to łopatologicznie na przykładzie jakimś wytłumaczyć byłbym niezmiernie wdzięczny.
Czytałem po polsku ,po angielsku i arkhamdb mimo to nadal nie rozumiem .
Mogę ją np założyć na Latarkę i wtedy -2 zasłony przez działanie prowizorki (+2 do wartości ) wyniesie 0? Czy -4
Czy w ogóle nie mogę na Latarkę jej założyć ,bo nie jest to test umiejętności?
Jeśli ktoś mógłby to łopatologicznie na przykładzie jakimś wytłumaczyć byłbym niezmiernie wdzięczny.
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Podaj treść karty albo angielską nazwę - łatwiej będzie się odnieść.XTrmnTR pisze: ↑24 maja 2023, 10:16 Mam wątpliwości co do sposobu działania karty Prowizorka z dodatku Na krawędzi ziemi.
Czytałem po polsku ,po angielsku i arkhamdb mimo to nadal nie rozumiem .
Mogę ją np założyć na Latarkę i wtedy -2 zasłony przez działanie prowizorki (+2 do wartości ) wyniesie 0? Czy -4
Czy w ogóle nie mogę na Latarkę jej założyć ,bo nie jest to test umiejętności?
Jeśli ktoś mógłby to łopatologicznie na przykładzie jakimś wytłumaczyć byłbym niezmiernie wdzięczny.
Znalazłem, Jury-Rig.
Efekty działają na dwa różne sposoby. Latarka obniża zasłonę o 2, to ulepszenie dodaje +2 do badanej wartości.
Czyli odejmujesz od zasłony 2, dodajesz do swojej umiejętności 2, więc w praktyce ułatwiasz ten test o 4.
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Dlatego napisałem "w praktyce ułatwiasz ten test o 4", a nie "zwiększasz swoją zdolność o 4", ani "zmniejszasz trudność testu o 4".
Ma to związek z innymi zasadami, w szczególności: tej o uznawaniu umiejętności gracza za 0, jeśli jest ujemna oraz tej o zaliczeniu testu o trudności zero o ile nie dobierze się żetonu automatycznej porażki (lub innej równoważnej zasady scenariusza).
Ma to związek z innymi zasadami, w szczególności: tej o uznawaniu umiejętności gracza za 0, jeśli jest ujemna oraz tej o zaliczeniu testu o trudności zero o ile nie dobierze się żetonu automatycznej porażki (lub innej równoważnej zasady scenariusza).
Re: Arkham Horror / Horror w Arkham LCG (zasady, pytania, wątpliwości)
Kolejna wątpliwość z Na krawędzi ziemi.
Karta "Zerowa widoczność"
Mając ja w obszarze zagrożenia poruszam się między lokacjami, które nie mają dołączonych kart zagrożenia bez dodatkowego kosztu opuszczenia jej ?
Dodatkowo, karta Roald Ellsworth ( karta 42 z zestawu Zagubieni pośród nocy ) ma na karcie błąd.
Jest ,,...umieść na nim 1 żeton wskazówki"(co czyni go niezdobywalnym), a wg wersji angielskiej powinno być ,,... 1 żeton zasobów ".
Karta "Zerowa widoczność"
Czyli ta karta nie działa sama z siebie, tylko jeśli jest druga karta podstępu na lokacji?Treachery
Hazard.
Revelation – Put Zero Visibility into play in your threat area.
As an additional cost for you to leave a location with a treachery attached to it, you must spend 1 action.
Forced – At the end of your turn: Test (2). If you succeed, discard Zero Visibility.
Mając ja w obszarze zagrożenia poruszam się między lokacjami, które nie mają dołączonych kart zagrożenia bez dodatkowego kosztu opuszczenia jej ?
Dodatkowo, karta Roald Ellsworth ( karta 42 z zestawu Zagubieni pośród nocy ) ma na karcie błąd.
Jest ,,...umieść na nim 1 żeton wskazówki"(co czyni go niezdobywalnym), a wg wersji angielskiej powinno być ,,... 1 żeton zasobów ".