Nie no przecież Plemiona i Przepowiednie są PL.KamradziejTomal pisze: ↑02 gru 2021, 13:54O ile wiem, nigdy nie był przetłumaczony - jest trochę tekstu na kartonikach od plemion ale to objaśnienie symboliki zdolności. Cała reszta (no poza instrukcją) to pismo obrazkowe.
Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- warlock
- Posty: 4666
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1040 times
- Been thanked: 1975 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
No właśnie, ostatnio kupiłem sobie ten dodatek, jeszcze leży nierozfoliowany, ale jest naklejka - że zawartość jest w j. polskim. Pudełko angielskie, to fakt.warlock pisze: ↑02 gru 2021, 14:01Nie no przecież Plemiona i Przepowiednie są PL.KamradziejTomal pisze: ↑02 gru 2021, 13:54O ile wiem, nigdy nie był przetłumaczony - jest trochę tekstu na kartonikach od plemion ale to objaśnienie symboliki zdolności. Cała reszta (no poza instrukcją) to pismo obrazkowe.
- hipcio_stg
- Posty: 1803
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 334 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Gra jest genialna! Mimo upływu lat w ogóle się nie zestarzała. Dodatek dla bardzo ogranych ludzi. Długo można grać bez dodatku i nadal świetnie się bawić. Szczególnie grając w podobnym gronie, gdzie każdy sukcesywnie się uczy. Koła są przepiękne. Gra za taką kasiorkę to wnet jak za darmo.
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
seki pisze: ↑02 gru 2021, 13:57 Jeśli nasz na myśli tę samą strategie, którą ja mam to szczerze lepiej jej nie szerzyć bo psuje tę świetną grę. To moje zdanie więc nie będę jej tu przedstawiał i niech każdy bawi się poznając grę aż dojdzie pewnie sam do wniosku, która akcja z którego koła jest kluczowa.
W tym kontekście - czyżby Tzo był gorzej zbalansowany od Teo?KamradziejTomal pisze: ↑02 gru 2021, 10:33 W Teo też trzeba sobie sporo wykminić - jak tu porozstawiać towarzystwo na rondlu żeby zgarnąć to co się chce, jak grupować ludzików, kiedy ich blokować na polach, itp. ALE prawie zawsze możesz plan zmodyfikować i dobrze na tym wyjść.
W sensie są tam tzw. strategie zwycięstwa, których poznanie zabija radość z gry?
- KamradziejTomal
- Posty: 1162
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40
- Has thanked: 386 times
- Been thanked: 452 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Ja tam super wytrawnym graczem nie jestem więc jej nie odkryłem Wiem że istnieją jakieś turbo ekstra zagrania ale nigdy się nie wczytywałem. Poza tym gram już tylko z dodatkiem który dorzuca klątwy skutecznie moim zdaniem łamiące sporo taktyk bo wymuszające granie bardziej pod nie (a są losowe). Obstawiam jednak, że w Teo też znajdziemy takie zagraniaBeskid pisze: ↑02 gru 2021, 14:49seki pisze: ↑02 gru 2021, 13:57 Jeśli nasz na myśli tę samą strategie, którą ja mam to szczerze lepiej jej nie szerzyć bo psuje tę świetną grę. To moje zdanie więc nie będę jej tu przedstawiał i niech każdy bawi się poznając grę aż dojdzie pewnie sam do wniosku, która akcja z którego koła jest kluczowa.W tym kontekście - czyżby Tzo był gorzej zbalansowany od Teo?KamradziejTomal pisze: ↑02 gru 2021, 10:33 W Teo też trzeba sobie sporo wykminić - jak tu porozstawiać towarzystwo na rondlu żeby zgarnąć to co się chce, jak grupować ludzików, kiedy ich blokować na polach, itp. ALE prawie zawsze możesz plan zmodyfikować i dobrze na tym wyjść.
W sensie są tam tzw. strategie zwycięstwa, których poznanie zabija radość z gry?
-
- Posty: 255
- Rejestracja: 11 sty 2014, 22:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 101 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Beskid pisze: ↑02 gru 2021, 14:49seki pisze: ↑02 gru 2021, 13:57 Jeśli nasz na myśli tę samą strategie, którą ja mam to szczerze lepiej jej nie szerzyć bo psuje tę świetną grę. To moje zdanie więc nie będę jej tu przedstawiał i niech każdy bawi się poznając grę aż dojdzie pewnie sam do wniosku, która akcja z którego koła jest kluczowa.W tym kontekście - czyżby Tzo był gorzej zbalansowany od Teo?KamradziejTomal pisze: ↑02 gru 2021, 10:33 W Teo też trzeba sobie sporo wykminić - jak tu porozstawiać towarzystwo na rondlu żeby zgarnąć to co się chce, jak grupować ludzików, kiedy ich blokować na polach, itp. ALE prawie zawsze możesz plan zmodyfikować i dobrze na tym wyjść.
W sensie są tam tzw. strategie zwycięstwa, których poznanie zabija radość z gry?
Jest dokładnie odwrotnie. Teo jest totalnie niezbalansowane i cierpi na brak porządnego developmentu (sorry Kuba i B&D), przez co sporej części akcji w ogóle nie opłaca się używać. Przyznał to zreszta sam Tascini. W jego nowych projektach widać, ze wciąż ma fajne pomysły, ale sam produkt finalny niestety konczy się zazwyczaj gra sprawiająca wrazenie nie skończonej/nie doszlifowanj/nie dotestowanej.
Tzolkin bije Teo, Tekhenu, Trismegistus itp. na głowę. Jest to po prostu o wiele lepsza gra i jeśli nie mówimy o hardkorowym minmaksowaniu wyników na BGA, jest tez dużo lepiej zbalansowana.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Z tego co pamiętam to widziałem ze trzy opcje na dobre strategie. I faktycznie mi one trochę zepsuły i naprawiły grę, bo z jednej strony zatrybiłem jak stukać więcej PZ, ale z drugiej ta mnogość akcji stała się iluzoryczna.seki pisze: ↑02 gru 2021, 13:57 Jeśli nasz na myśli tę samą strategie, którą ja mam to szczerze lepiej jej nie szerzyć bo psuje tę świetną grę. To moje zdanie więc nie będę jej tu przedstawiał i niech każdy bawi się poznając grę aż dojdzie pewnie sam do wniosku, która akcja z którego koła jest kluczowa.
No chyba, że dodatek to zmienia, ale tego już nie zdążyłem sprawdzić.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
W Tzolkinie jest tak samo. Tylko gra jest dla mnie i tak bardziej ciekawsza i w zasadach bardziej elegancka niż chociażby Theo.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
-
- Posty: 255
- Rejestracja: 11 sty 2014, 22:31
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 101 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Tylko, ze w Teo to jest oczywiste i to widać już w pierwszych partiach, a potem się w tym tylko utwierdzasz. W Tzolkinie aby dojść do tego endgamu, gdzie rozumiesz jak kręcić kosmiczne wyniki i co jest dobre a co nie zajmuje mnóstwo czasu i przyjemnego odkrywania niuansów gry i strategii. Na takim casualowym domowym poziomie prawdopodobnie nawet nie dojdziesz do momentu żeby stwierdzić, które akcje są naprawdę dobre a które do całkowitego omijania. W Teo to jest informacja in your face od pierwszej partii.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑02 gru 2021, 15:56W Tzolkinie jest tak samo. Tylko gra jest dla mnie i tak bardziej ciekawsza i w zasadach bardziej elegancka niż chociażby Theo.
Choć Teo tez lubię jako całokształt. Po prostu akceptuje jego niedoskonałości.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Zgadzam się z tobą ale pod jednym warunkiem, musiałbym nie wiedzieć o istnieniu tego forum i generalnie jakie kto wykręca wyniki.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Pewnie, kosztują kilka złotych, więc możesz dorzucić do jakiegoś zamówienia. Zawsze to fajne urozmaicenie. Najlepszym kaflem promo jest Ek Chuah wg mnie.
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
A on przypadkiem nie był dorzucany przez Rebel razem z dużym dodatkiem Tribes?
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Tego nie wiem. Ja swojego kupowałem osobno, bodajże od aleplanszówki.pl
- hipcio_stg
- Posty: 1803
- Rejestracja: 07 gru 2016, 16:30
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 334 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Te dodatki były chyba w kalendarzach adwentowych.
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Czy z dodatkiem strategia wygrywająca to nadal konwersja złota na kukurydzę i następnie na surowce i zakup monumentów?
Graliśmy z dodatkiem dwa razy i nadal wygrałem obie partie w ten sposób nie karmiąc ludzi. Kolega zagrał raz na bga i ktoś z nim wygrał robiąc to samo.
Być może to był problem małego doświadczenia współgraczy i faktycznie dodatek balansuje grę.
Graliśmy z dodatkiem dwa razy i nadal wygrałem obie partie w ten sposób nie karmiąc ludzi. Kolega zagrał raz na bga i ktoś z nim wygrał robiąc to samo.
Być może to był problem małego doświadczenia współgraczy i faktycznie dodatek balansuje grę.
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Ta taktyka zawsze będzie wygrywającą na 2 osoby. Tzolkin błyszczy kiedy gra się w pełnym składzie i jest najciaśniej na planszy. Wtedy trzeba się napocic żeby zrealizować swoją strategie a fajne budynki szybko znikają więc pakowanie się all in w surowce to taki trochę overkill.
- Abizaas
- Posty: 1046
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 757 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Też to zauważyłem - w Tzolkinie co grę wszyscy ogarnięci robią dokładnie to samo, czyli idą na 3 poziom technologii zbierania i spamują akcję od zbierania złota, potem wymieniają wszystkie zasoby na 80 kukurydzy i mogą wybrać dowolne zasoby pasujące pod monumenty. Otrzymanie -15pkt na karmieniu nie boli bo wrócimy w późnej fazie gry. Mi to całkowicie zabija radość z grania w Tzolkina, gra oferuje tyle możliwości, a my całą grę konwertujemy złoto na kukurydzę.XLR8 pisze: ↑23 wrz 2022, 20:22 Czy z dodatkiem strategia wygrywająca to nadal konwersja złota na kukurydzę i następnie na surowce i zakup monumentów?
Graliśmy z dodatkiem dwa razy i nadal wygrałem obie partie w ten sposób nie karmiąc ludzi. Kolega zagrał raz na bga i ktoś z nim wygrał robiąc to samo.
Być może to był problem małego doświadczenia współgraczy i faktycznie dodatek balansuje grę.
- nahar
- Posty: 1348
- Rejestracja: 24 sty 2005, 21:11
- Lokalizacja: Warszawa....teraz
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 86 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Dawno nie gralem, a w lidze Tzolkin kiedys grywalem w 1 dywizji i mozna bylo wygrac nie grajac "na kukurydze".
Primo gramy w 4 osoby.
Secundo gramy z dodatkiem.
Tertio gramy z osobami na swoim poziomie.
Minus 15 na karmieniu moglo sie odbic czkawka bo na pudle bywalo ciasno.
Ale to obserwacje sprzed wielu lat 2014--2016 glownie gralem, moze teraz sa jakies meta ruchy, ktorych wtedy nie bylo.
Primo gramy w 4 osoby.
Secundo gramy z dodatkiem.
Tertio gramy z osobami na swoim poziomie.
Minus 15 na karmieniu moglo sie odbic czkawka bo na pudle bywalo ciasno.
Ale to obserwacje sprzed wielu lat 2014--2016 glownie gralem, moze teraz sa jakies meta ruchy, ktorych wtedy nie bylo.
- michalldz90
- Posty: 572
- Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 60 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
zawsze można grać z wariantem limitu wymiany 20 kukurydzy na akcje (co liczone jest w dwie strony nie tylko surowce na kukurydzę, jeżeli w jednej akcji robimy jedno i drugie) jeśli ktoś ma w grupie kogoś kto już wymasterował tę strategię ale tak jak mówi poprzednik, w grupie gdzie jest wyrównany poziom ujemne punkty często decydują o zwycięstwie.
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
Zdecydowałem się wykupić Tzolkina jeszcze raz z dodatkiem, ale tym razem zagramy z wariantem zaproponowanym przez autora tzw market variant. Być może to będzie pierwsza gra z serii T, która u nas wytrzyma konkurencję
- Abizaas
- Posty: 1046
- Rejestracja: 13 wrz 2020, 14:03
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 757 times
Re: Tzolk'in: Kalendarz Majów (S. Luciani, D. Tascini)
U nas niestety wszystkie partie Tzolkina wyglądają tak samo, wymaksuj technologię zbierania zasobów (ew. kukurydzy) i wykonuj Y5 + T4 do końca gry. Niżej zrzut z ostatniej partii 3 osobowej na bga.
Psuje to całą rozgrywkę, bo nie mamy żadnej zmienności - buduj byle co, bo masz dużo zasobów. Jeżeli zasoby nie odpowiadają budynkom (bo masz za dużo złota/kamienia) to wykonaj U2.
Macie na to jakieś rozwiązanie? Wariant 20 kukurydzy niestety nie pomaga.
Psuje to całą rozgrywkę, bo nie mamy żadnej zmienności - buduj byle co, bo masz dużo zasobów. Jeżeli zasoby nie odpowiadają budynkom (bo masz za dużo złota/kamienia) to wykonaj U2.
Macie na to jakieś rozwiązanie? Wariant 20 kukurydzy niestety nie pomaga.