Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
venomik
Posty: 540
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 235 times
Been thanked: 249 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: venomik »

Ja grywałem tak i tak i ostatecznie preferuję jednak zagrać sobie true solo. Szybciej sobie talię zbuduje niż dwie (jeszcze szukając synergii miedzy nimi) i gra też jest tak prawie trzy razy szybsza. Plus obsługa też nie jest irytująca.
A jestem graczem, który nie przepada za grami solo i przez długi czas potrafiłem solo usiąść tylko do trzech gier w całej historii moich planszówek: Spirit Island, Too many bones i Marvel Champions wlasnie.
Ale gra jest w true solo trochę bardziej losowa i trudniejsza niż na dwie ręce. Plus pewne elementy optymalizowania odpadają. Ale nie widzę powodu dla którego miałbym nie grać w true solo.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: polwac »

Xoltro pisze: 21 mar 2023, 15:24 Widzę sporo promocji na hero packi itd. i aż kusi by spróbować zagrać ponownie. Kiedyś odbiłem się od podstawki, ciężko znaleźć było kogoś do gry, a dużo się naczytałem o tym, że lepiej grać na dwie ręce niż true solo. Mówiąc szczerze mnie granie na dwie ręce jakoś super nie bawi i dlatego odpuściłem dalszą grę. Są tutaj osoby grające tylko true solo? Jak wygląda doświadczenie z gry, dużo się traci względem grania na dwie ręce i budowania fajnych combosów?
Gdzie? Jakiś konkretny sklep?
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4078
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: brazylianwisnia »

polwac pisze: 21 mar 2023, 16:50
Xoltro pisze: 21 mar 2023, 15:24 Widzę sporo promocji na hero packi itd. i aż kusi by spróbować zagrać ponownie. Kiedyś odbiłem się od podstawki, ciężko znaleźć było kogoś do gry, a dużo się naczytałem o tym, że lepiej grać na dwie ręce niż true solo. Mówiąc szczerze mnie granie na dwie ręce jakoś super nie bawi i dlatego odpuściłem dalszą grę. Są tutaj osoby grające tylko true solo? Jak wygląda doświadczenie z gry, dużo się traci względem grania na dwie ręce i budowania fajnych combosów?
Gdzie? Jakiś konkretny sklep?
Wszędzie będą się pojawiać. Narazie widziałem np tantis i tam kupiłem sobie nowe maty.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
freezer50
Posty: 22
Rejestracja: 07 lut 2020, 09:40
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: freezer50 »

https://www.rebel.pl/promocje/6369-bohaterska-promocja na Rebelu parę starych paczek mają w przecenie.

90% partii gram true solo, lepiej można się wczuć w bohatera, chociaż na 2 ręce gry wydają się ciekawsze.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1341
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 549 times
Been thanked: 281 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Atamán »

Ja grywam true solo i wg mnie ten tryb działa spoko. Większość scenariuszy jest wtedy trochę trudniejsza, a i samą talię trzeba wtedy trochę inaczej przygotować, tak żeby być bardziej uniwersalnym, ale to działa spoko.

Na dwie ręce raz tylko odpaliłem grę i mi się to nie spodobało: zarządzanie dwoma rękami kart, dwoma tableau itp. było upierdliwe, a gra zrobiła się długa. Totalnie nie warte zachodu.

Jak gram sobie true solo, to cała 1 gra, razem z setupem, grą i ponownym złożeniem zajmuje od 45min do 1h15min (zależy od scenariusza i od tego, jaki hero, jaki aspekt itp.).

Co więcej grając true solo czuć ogromną różnicę między tym, jakimi hero grasz i na jakim aspekcie. Na więcej hero i kilka aspektów to się jakoś tam rozmywa.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4078
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: brazylianwisnia »

Dla kontrastu powiem, że ja wole grać na 2 ręce. Ciekawsze decki, gra trwa optymalne dla mnie 2h i sporo się dzieje na stole. Lubie jak w rozgrywce pojawia się sporo postaci, a w szczególności duża liczba unikalnych minionow.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 781 times
Been thanked: 1224 times
Kontakt:

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: mat_eyo »

Skoro znowu mamy tę samą dyskusję, to i ja dorzucę swoje 3 grosze. Dla mnie gra na dwie ręce jest dużo lepsza, głównie z dwóch powodów. Po pierwsze, jest mniej losowa, w true solo kiepski układ encounterów może nas pokonać i nic z tym nie zrobimy. Po drugie talie w true solo muszą być takimi scyzorykami - znośna w każdej roli, ale tak naprawdę w niczym się nie wyróżnia. Grając na dwie ręce mogę budować ciekawsze talie, mogę się specjalizować, mogę obudowywać główną zaletę postaci, mogę starać się kartami aspektowymi nadrabiać jej słabości itd. W true solo talia musi się zająć threatem, atakowaniem i radzeniem sobie z atakami villaina.
freezer50
Posty: 22
Rejestracja: 07 lut 2020, 09:40
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: freezer50 »

Kusi mnie "dla jaj' spróbować zagrać solo na 4 ręce np. scenariusz kanga ale też trochę przeraża :)
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1531
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 184 times
Been thanked: 561 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

Dla mnie tylko True solo z uwagi na czas. Z rozłożeniem/złożeniem do 30 minut. Jedyna dobra gra solo jaką znam na którą mogę sobie pozwolić w środku tygodnia.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4078
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: brazylianwisnia »

Ayaram pisze: 22 mar 2023, 14:40 Dla mnie tylko True solo z uwagi na czas. Z rozłożeniem/złożeniem do 30 minut. Jedyna dobra gra solo jaką znam na którą mogę sobie pozwolić w środku tygodnia.
30min z setupem i zwijaniem na hardzie? To chyba jak mnie villain poskłada w 3ciej rundzie xD 10min zajmuje mi wyjęcie kart ze skrzynki, rozłożenie mat, potasowanie i 5 sprzątanie. Rozgrywka musiałaby mi się miescic w 15min. Parę razy grałem na true solo ale wcale nie było tak szybko przez konieczność zbijania threat do zera bo a nóż zły dociag przy przejściu na AE będzie. No ale zazdraszczam.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1531
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 184 times
Been thanked: 561 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

Generalnie w weekend przygotowuje wsio, deck złożony, złole z wybranymi modularami czekają grzecznie w deck boxach. Cały setup zajmuje wtedy dosłownie 3 minuty - wyjecie maty, organizera z znacznikami, decków z deckboxa - szybkie tasowanie i lecimy. Standardowym deckiem na zwykły scenariusz na expercie spokojnie 15-25 minut wystarcza i myślę, że w przypadku 90% gier zamykam się w tym czasie. Jedynie grając na rzeczy typu Loki, czy grając strasznie defensywna protekcją się czasami przeciągnie.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1028 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: RUNner »

Korzystając z promocyjnych cen, postanowiłem sobie nabyć 4 bohaterów i nowego antagonistę - Green Goblina. Samym coresetem można nawet sporo pograć, ale budowa talii jednak jest zbyt ograniczona. Wreszcie też włożyłem karty gracza do klasera. Nie wiem czemu tak długo z tym zwlekałem skoro WP LCG tak mam zorganizowanego i nie wyobrażam sobie innej opcji. Będę mógł sobie przeglądać karty i układać w głowie różne pomysły. W dyskusji true solo kontra 2 ręce, jestem zwolennikiem pierwszego rozwiązania, ale jednocześnie mam świadomość, że to drugie daje więcej możliwości. Zresztą idealnie by było grać po prostu z żywym współgraczem, ale to mi na razie nie grozi.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1531
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 184 times
Been thanked: 561 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

Tak z ciekawości zagrałem dzisiaj z zegarkiem ;)

Grając Cpt. Marvel na agresji z kartami tylko z 1 fali vs. Expert Vulture (z Custom Content) od momentu wyciągnięcia maty do momentu schowania maty wyszły mi dokładnie 24 minuty
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: c08mk »

Ayaram pisze: 22 mar 2023, 21:00 Tak z ciekawości zagrałem dzisiaj z zegarkiem ;)

Grając Cpt. Marvel na agresji z kartami tylko z 1 fali vs. Expert Vulture (z Custom Content) od momentu wyciągnięcia maty do momentu schowania maty wyszły mi dokładnie 24 minuty
Przypuszczam, że dość dokładnie znasz karty. Mi zawsze dłużej schodzi na rozgrywkę ale wszystko muszę czytać i tylko kilka kart zagrywam z pamięci. Po za składaniem talii na którą potrzeba trochę czasu to pewnie też masz dobrze zorganizowane pudełko, bo normalnie na setup i składanie gry też parę minut może zejść. Czas rozgrywki też zależy od villaina i modulara (villain z Bomb Scare zawsze będzie bił rekordy czasu).
U mnie tak na oko złożenie talii przygotowanej wcześniej na marvelcdb to około 4 min, wyciągnięcie mat, pudełek z żeotnami i akcesoriów ze 2, złożenie talii villaina z 4 (dużo roboty tu nie ma przy dobrej organizacji kart ale już muszę czytać czego villain potrzebuje) i rozgrywka do 30 minut (tylko true solo i nie gram agresywnymi taliami). Składnie podobnie jak setup, bo trzeba porozdzielać karty i powłączać je w odpowiednie miejsce w pudełkach. W sumie pojedyncza gra to około 40-50 min. Jeżeli kiedyś zagram z zegarkiem to napiszę ile dokładnie schodzi.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1531
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 184 times
Been thanked: 561 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

c08mk pisze:Przypuszczam, że dość dokładnie znasz karty. Mi zawsze dłużej schodzi na rozgrywkę ale wszystko muszę czytać i tylko kilka kart zagrywam z pamięci.
Ano. Sam składam decki, więc nawet jak gram 1wszy raz to znam założenia decku, w głowie plan co robić itp. No i jak już złoże deck to gram nim te 10-15 gier z rzędu i już nigdy do niego nie wracam. Na 100% gram przez to szybciej niż osoba składająca decki z marvelcdb poznająca co autor miał w głowie dopiero przy samej rozgrywce.
Po za składaniem talii na którą potrzeba trochę czasu to pewnie też masz dobrze zorganizowane pudełko, bo normalnie na setup i składanie gry też parę minut może zejść.
całe mój zestaw (co prawda tu na przykładzie LOTRa, ale dla Marvela wygląda to identycznie)

Obrazek
:arrow: 2 małe maty
:arrow: Deck box z deckiem
:arrow: Cały cykl do ogrania przełożony do małego pudła
:arrow: organizer z kostkami/żetonami uniwersalny dla wszystkich LCGów

Wszystko leżące na wierzchu szafki z planszówkami ;)
Czas rozgrywki też zależy od villaina i modulara (villain z Bomb Scare zawsze będzie bił rekordy czasu).
Modular Sety wydaje mi się, że nie mają aż tak dużego znaczenia na czas. Największy wpływ ma IMO liczba HP złola. Nie tylko musimy po prostu zagrać więcej kart, by to wklepać, ale im mniej HP ma przeciwnik tym z reguły wcześniej (pod kątem liczby tur/setupu na stole itp itd) możemy zacząć proces rushowania złola.

Druga rzecz to czy złol ma jakąś mechanikę przedłużającą grę jak Ultron, Loki, Thanos.

No i ostatnie i chyba najważniejsze - styl gry i ogranie z poszczególnymi złolami. Na początku kariery z Marvel champions gra mi dodsłownie zajmowała godzinę. Najczęściej z grami kończonymi z minimum raz przejechanym encounter Setem. Potem czas gry znacznie zredukowałem i tłumaczyłem to sobie, kwestią kart z podstawki, że nie były takie mocne to się przedłużało, ale nie. Teraz przy okazji tego nadrabiania opisów decków trochę sobie poprzypominałem decki z tamtych czasów w praktyce i dalej gra się szybciutko. Kwestia sposobu grania. Wcześniej wszystko skrupulatnie czyściłem ze stołu, z czystym stołem w 5tej turze to sobie grałem Avengers Mansion, bo jestem bezpieczny to mogę itp, i dopiero jak nie było co lepszego do roboty to dopiero lałem złola. Teraz znacznie szybciej przechodzę do ofensywy. No i tu dochodzi kwestia ogrania złola. Im mniej znamy przeciwnika, tym bezpieczniej musimy grać, im bezpieczniej musimy grać, tym więcej tur schodzi.
Awatar użytkownika
ScorpZero
Posty: 432
Rejestracja: 05 paź 2020, 10:41
Has thanked: 177 times
Been thanked: 114 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: ScorpZero »

Spoiler:
Zainspirowałeś mnie tym organizerem. Piękna sprawa, muszę sobie taki zmontować. :D
Awatar użytkownika
preshiq
Posty: 268
Rejestracja: 16 gru 2012, 13:36
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Has thanked: 271 times
Been thanked: 112 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: preshiq »

ScorpZero pisze: 24 mar 2023, 08:31
Spoiler:
Do czego używasz kości k6 w pięciu kolorach ?
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1531
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 184 times
Been thanked: 561 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

preshiq pisze: 24 mar 2023, 12:31
Do czego używasz kości k6 w pięciu kolorach ?
Jak wspominałem to moje uniwersalne pudło dla całej 3ki LCGów.

:arrow: żółte, czerwone, zielone zastępują znaczniki z Marvel Champions
:arrow: białe, czerwone, zielone zastępują znaczniki w LOTR
:arrow: białe, niebieskie, czerwone, żółte (jako żetony zagłady by się odróżniały od czerwonych - obrażeń) w Arkham.

Więc razem wychodzi 5 kolorów ;)

Te malutkie czerwone/białe/czarne z lewej strony wykorzystuje czasami w LOTRze (w Marvelu się czasami przydają przy Voltron deckach) do zaznaczania zmian w statystykach, jako że są akurat tak duże jak staty na kartach ;)
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4665
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1419 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Mr_Fisq »

Wiadomo skąd wyprzedaże Marvel Champions w polskich sklepach?

Może szykuje się polska wersja?
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
khuba
Posty: 979
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 308 times
Been thanked: 277 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: khuba »

Mr_Fisq pisze: 28 mar 2023, 10:42 Wiadomo skąd wyprzedaże Marvel Champions w polskich sklepach?

Może szykuje się polska wersja?
Bardziej bym obstawiał brak większego zainteresowania starszymi paczkami i zbyt wysokie stany magazynowe. Nowsze paczki (mutanci) trzymają cenę.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 781 times
Been thanked: 1224 times
Kontakt:

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: mat_eyo »

Rebel jako dystrybutor zrobił promocję u siebie, jednocześnie detaliczną i hurtową. Pytanie, co ona oznacza? Zwykłe czyszczenie stanów magazynowych? Informacja od FFG o końcu gry (choć dlaczego mieliby wtedy obniżać ceny)? W polską wersję nie wierzę, za późno, za duży nakład pracy, za mało chętnych.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2023, 11:07 przez mat_eyo, łącznie zmieniany 1 raz.
memlak
Posty: 12
Rejestracja: 03 lis 2020, 11:13
Has thanked: 111 times
Been thanked: 7 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: memlak »

A to nie jest po prostu wyprzedanie pojedyńczych packów przed przejściem na to: https://www.rebel.pl/karcianki/marvel-c ... 12725.html?
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4665
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1212 times
Been thanked: 1419 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Mr_Fisq »

memlak to będzie zwykły bundle?
Sprzedam: Obniżki, nowości: Root, Lanzerath Ridge, Dawn of the Zeds, Etherfields
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
khuba
Posty: 979
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 308 times
Been thanked: 277 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: khuba »

memlak pisze: 28 mar 2023, 11:06 A to nie jest po prostu wyprzedanie pojedyńczych packów przed przejściem na to: https://www.rebel.pl/karcianki/marvel-c ... 12725.html?
Obniżyli też ceny dodatków kampanijnych - a one nie miały takich wydań zbiorczych.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1028 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: RUNner »

Mnie ta wyprzedaż bardzo ucieszyła, bo dzięki niej w ogóle wszedłem w system poza corem. Szkoda że nigdy nie pojawił się pomysł wydania tego po polsku, bo temat marvelowski wydaje się być nośniejszy niż Lotr czy HwA. Ale widać Rebel skalkulował i w excelu mu wyszło za mało zysków lub wręcz straty. Ja bym kupił wszystko po polsku w standardowych cenach, ale nie jestem wyznacznikiem. Angielski tutaj jest dość prosty, ale skoro zamierzam grać z 9-letnią córką, to może to być jakaś zapora.
A tak przy okazji... pisałem, że kupiłem 4 bohaterów. Ta liczba wzrosła do 10. No cóż... wiedziałem że to się tak łatwo nie skończy ;)
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
ODPOWIEDZ