Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)

Dyskusje o konkretnych grach bitewnych
Awatar użytkownika
psborsuk
Posty: 280
Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
Lokalizacja: Łódź, Koluszki
Has thanked: 297 times
Been thanked: 73 times

Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)

Post autor: psborsuk »

Obrazek

Nie znalazłem tematu, więc zakładam.
Strona bgg - https://boardgamegeek.com/boardgame/360 ... ttleground

Skirmiszowy bitewniak (4 figurki na stronę) na planszy w świecie znanym z kreskówek lat osiemdziesiątych.
Gra ma polską wersję językową.

Wydawca, znany choćby z niedawnej kampanii Heroes of Might and Magic 3, aktywnie wypuszcza dodatki do gry. Na chwilę obecną wyszły 3 fale. Dwie z nich dodały łącznie 8 nowych bohaterów, jeden ( Legendy Preternii) wprowadził dodatkowe opcje rozgrywki. Na 1 kwartał zapowiedziana jest 4 fala - dodatek zawierający 8 modeli nowej, trzeciej frakcji - Hordy.
Świt Rebelii... ]:->
PEST
Posty: 69
Rejestracja: 26 mar 2009, 22:51
Has thanked: 23 times
Been thanked: 8 times

Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)

Post autor: PEST »

No właśnie, od jakiegoś czasu dostępny a opinii jak na lekarstwo.
Ktoś coś?
Czy gra umknęła zarówno graczom planszowym jak i bitewniakowym? :roll:
Sloth
Posty: 383
Rejestracja: 03 mar 2020, 14:08
Has thanked: 80 times
Been thanked: 76 times

Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)

Post autor: Sloth »

:arrow: Figurki gotowe czy znowu w małego modelarza trzeba się bawić? Mam full szacun za podejście do klienta dla Archon ale minął mi już czas kiedy chciałem sklejać.
Awatar użytkownika
psborsuk
Posty: 280
Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
Lokalizacja: Łódź, Koluszki
Has thanked: 297 times
Been thanked: 73 times

Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)

Post autor: psborsuk »

Zasady - na pierwszy rzut oka (czytanie instrukcji plus filmiki) proste, łatwe i przyjemne, a jednocześnie dające sporo możliwości kombinowania. Mam nadzieję, że niedługo będę mógł napisać coś więcej od strony praktycznej.

Figurki - na szczęście (dla mnie) do sklejenia i pomalowania. Jakość niezła, piszę to z punktu widzenia modelarza i bitewniakowca. AS nie ma raczej problemu z modelami, bardziej obawiałbym się zasad.
Świt Rebelii... ]:->
Awatar użytkownika
psborsuk
Posty: 280
Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
Lokalizacja: Łódź, Koluszki
Has thanked: 297 times
Been thanked: 73 times

Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)

Post autor: psborsuk »

26 lutego będzie miał premierę dodatek 4 fali, zawierający modele trzeciej frakcji - Hordy. Jednocześnie w sklepie on-line wydawcy będzie można nabyć trzecią (po He-manie z kotem i Szkieletorze z panterą) limitowaną figurkę - Hordaka na modliszce.
Świt Rebelii... ]:->
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4163
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 570 times
Been thanked: 1028 times

Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)

Post autor: RUNner »

Kupiłem i zabrałem się za figurki. Ogromny plus za modele terenu. Są wykonane z bardzo masywnego plastiku, ale też ich wyjmowanie z wytłoczek jest bardzo wymagającym zajęciem. Na szczęście mam dedykowane ucinaczki, bo bez tego bym chyba nie ogarnął. No i pilnik obowiązkowy! Dziś zacznę malować. Modele figurek też już gotowe i posklejane. O dziwo były całkiem dobrze spasowane i nie sprawiły mi problemów przy montażu.
Generalnie nie mam dużego doświadczenia z bitewniakami, ale oceniam figurki na duży plus. Są ładnie odlane i szczegółowe.
Mechanika wydaje się być bardzo przystępna. Trochę nie podoba mi się zasada związana z akcją warty, bo wydaje się kłopotliwa w użyciu, ale z drugiej strony daje możliwości taktyczne, więc ograni gracze na pewno docenią. Wydaje się, że gra jest krótka i trzeba optymalizować swoje ruchy. Nie sądzę żeby był czas na gonitwy po planszy. To są tylko 4 rundy, czyli 4 aktywacje na postać.
Więcej będę mógł napisać po rozgrywce, ale na razie trzeba wszystko pomalować.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
psborsuk
Posty: 280
Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
Lokalizacja: Łódź, Koluszki
Has thanked: 297 times
Been thanked: 73 times

Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)

Post autor: psborsuk »

Warta jest super, gdyż daje Ci możliwość reakcji na ruch przeciwnika, co było bolączką starych bitewniaków.
Wczytaj się w zasady. W tej grze chodzi o zdobywanie punktów, a nie wymordowanie przeciwnika (co nie oznacza, że to drugie nie jest przyjemne :lol: ).
Świt Rebelii... ]:->
Awatar użytkownika
psborsuk
Posty: 280
Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
Lokalizacja: Łódź, Koluszki
Has thanked: 297 times
Been thanked: 73 times

Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)

Post autor: psborsuk »

Na początku maja przewidziana jest premiera piątej fali dodatków. W zestawie dla MotU będzie Fisto i dwóch żołnierzy straży pałacowej, a w zestawie EW Webstor i roboty.

https://archon-studio.com/blog/endless- ... u-b-wave-5
Świt Rebelii... ]:->
Awatar użytkownika
psborsuk
Posty: 280
Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
Lokalizacja: Łódź, Koluszki
Has thanked: 297 times
Been thanked: 73 times

Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)

Post autor: psborsuk »

Moje przemyślenia i spostrzeżenia praktyczne. Od razu zastrzegam, że jestem wielkim fanem uniwersum, i gdyby była do gra Marvel/DC, to bym na nią nawet nie spojrzał. Nie omawiam też podręcznika od a do z, bardziej wrzucam tu niuanse, które pokazują, że to nie jest prostacka gra bazująca tylko na figsach i franczyzie.

Gramy tylko 4 rundy. U mnie czas rozgrywki to było 1,5-2 godz (po zapamiętaniu zasad czas maleje).

Bazowo dysponujemy 2 specjalnymi kartami (karty chwały) i 5 kartami losu (niektóre zdolności pozwalają na dobranie kolejnych) które po zagraniu jednocześnie określają naszą inicjatywę, ilość punktów akcji i many, oraz dają dodatkowe bonusy. Co istotne, najpierw rozstrzygamy kolejność w inicjatywie, a dopiero później decydujemy, którego bohatera chcemy aktywować.
W grach testowych dysponujemy 3 bohaterami, więc teoretycznie mamy nadwyżkę kart? Otóż nie! :D Zwłaszcza w późniejszych rundach kołderka jest bardzo krótka, a opcji sporo.
Jak wspomniałem, zagrywamy powyższe karty, by określić inicjatywę, oraz ilość punktów akcji i many. Jednak po rozpoczęciu aktywacji postaci możemy dograć kolejną kartę losu/chwały, by zdobyć dodatkowy bonus (np. kolejne punkty akcji). To już dwie. Gdy damy naszej postaci Wartę, otrzymuje ona darmowy punkt akcji, i przerywa aktywację przeciwnika, gdy ten wejdzie w pole widzenia naszego wartownika. Ale... po jego aktywowaniu możemy zagrać na niego kolejną kartę, by z bonusów otrzymać np. kolejne punkty akcji! A to już są 3 karty z 5, a aktywowaliśmy dopiero jedną postać z trzech!

Nie mamy limitów ilości wykonania tej samej akcji. Chcemy zaatakować 3 razy? Proszę bardzo! O ile Cię rzecz jasna stać, bo każda kolejna taka sama akcja kosztuje o 1 punkt akcji więcej. Ergo - 3 ataki mieczem kosztują 6 punktów (1+2+3). Ale... jeśli postać ma dwie różne bronie, to ataki nimi traktujemy jako różne akcje.

Plansza jest na tyle mała, a rozmieszczenie makiet na tyle ciekawe, że w ciągu 2 tur jesteś w stanie przebiec ją wzdłuż krótszej krawędzi. Gra nie lubi statyki. Ruch, flankowanie, to jest clue. Dodatkowo istotny jest kierunek, w którym zwrócona jest postać - zajście od tyłu boli (jak w życiu... :roll: ).

Regrywalność - tu na razie teoretyzuję, ale imo duża. Każda postać ma swoje zdolności, różne kombinacje bohaterów stwarzają nowe możliwości. Do tego co dodatek ta liczba wzrasta, podobnie jak ekwipunku, a także (!) kart losu i chwały z których przed bitwą tworzymy sobie deck.

Na chwilę obecną jesteśmy grą zauroczeni. Chcemy grać dalej, co motywuje do malowania (i regularnego kupowania dodatków :lol: ).
Na razie ode mnie tyle, jeśli macie pytania, walcie. Postaram się rozwiać wątpliwości.
Świt Rebelii... ]:->
Awatar użytkownika
psborsuk
Posty: 280
Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
Lokalizacja: Łódź, Koluszki
Has thanked: 297 times
Been thanked: 73 times

Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)

Post autor: psborsuk »

Wieści z Pyrkonu.
W polowie lipca ma się pojawić 6 fala dodatków - Scorpia i Leech do EH oraz pierwszy pojazd do nowej frakcji Fighting Foe Men (jest już o tym info na blogu Archona).
Pod koniec roku mają się pojawić Snake Men, i kolejne rzeczy do Fighting Foe Men.
Świt Rebelii... ]:->
Awatar użytkownika
psborsuk
Posty: 280
Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
Lokalizacja: Łódź, Koluszki
Has thanked: 297 times
Been thanked: 73 times

Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)

Post autor: psborsuk »

Niedawno na stronie AS dostępny był specjalny model She-ra z pegazem (to już czwarty taki), i mamy zapowiedź kolejnej frakcji - Wielkiej Rebelii (czyli waleczne dziewczyny w pancernych bikini). Planowany czas wydania - 1 kwartał 2024.
Świt Rebelii... ]:->
Mayh
Posty: 25
Rejestracja: 14 lip 2021, 14:03
Has thanked: 19 times

Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)

Post autor: Mayh »

czy warto się tą grą zainteresować jeśli chce się wejść w bitewniaki ale bez budżetu przekraczającego 1000zł? Myślałem że to taki typowy średniak na licencji ale recenzje ma dobre no i tematyka tez chyba mi pasuje ponieważ zamierzam grać z 9-letnim synem :)
Awatar użytkownika
psborsuk
Posty: 280
Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
Lokalizacja: Łódź, Koluszki
Has thanked: 297 times
Been thanked: 73 times

Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)

Post autor: psborsuk »

Uważam, że tak. Już sama podstawka jest dobra, i daje sporo opcji. Jeśli się Wam spodoba, możecie dokupywać kolejne dodatki, czy to rozszerzające posiadane frakcje, czy dodające nowe. A równie dobrze możecie pozostać przy samej podstawce, ale po co się ograniczać :wink:
Gra nie jest zbyt popularna (przynajmniej w porównaniu z produktami GW), ale jej plusem jest to, że masz gotowca dla dwóch osób w jednym pudle.
Świt Rebelii... ]:->
Awatar użytkownika
Desaix1800
Posty: 284
Rejestracja: 01 mar 2011, 18:07
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)

Post autor: Desaix1800 »

Ja skorzystałem z promocji Black Friday na zakup podstawki i pierwszej fali. Po obejrzeniu filmików i przeczytaniu zasad stwierdziłem ze to całkiem zgrabny skirmisph i będzie u mnie rywalizował SW:Shatterpoint i Blood Bowl. Jak dla mnie to takie polskie Warhammer Underworlds. Jakie są wsze odczucia z rozgrywek ?
Awatar użytkownika
psborsuk
Posty: 280
Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
Lokalizacja: Łódź, Koluszki
Has thanked: 297 times
Been thanked: 73 times

Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)

Post autor: psborsuk »

W W:U zagrałem raz. Pomimo gry moją ulubioną rasą, nie było efektu wow. Ot, po prostu przesuwanie figurek, turlanie kostkami, i jakieś karty po drodze (nie pamiętam, dawno to było).
Świt Rebelii... ]:->
kolosm
Posty: 301
Rejestracja: 28 lip 2017, 20:27
Lokalizacja: Rybnik
Has thanked: 452 times
Been thanked: 53 times

Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)

Post autor: kolosm »

No właśnie ktoś w to jeszcze grywa ? Jakieś wrażenia ?
Awatar użytkownika
psborsuk
Posty: 280
Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
Lokalizacja: Łódź, Koluszki
Has thanked: 297 times
Been thanked: 73 times

Re: Masters of the Universe: Battleground (Jacek Karpowicz, Archon Studio)

Post autor: psborsuk »

Ja cały czas. W marcu ma się pojawić w sprzedarzy 7 wypust, a w nim większy starter do Great Rebelion. Ale ja i tak czekam na Snakemen :wink:
Świt Rebelii... ]:->
ODPOWIEDZ