Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1568
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 698 times
Been thanked: 1038 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: ave.crux »

brucewayne0 pisze: 20 mar 2023, 21:20 Jesteś w stanie wypowiedzieć się na temat regrywalnosci tytułu?
Nie jestem, bo nie potrafię obiektywnie określić terminu regrywalności w grze planszowej. Jest to dla mnie pusty slogan napędzający sprzedaż, który dla każdej jednostki znaczy coś innego.
PytonZCatanu pisze: 21 mar 2023, 09:08
Nie chciałbym być w skórze dziewczyny, która zapyta Cię czy ją kochasz 🙂
Z tym nie mialem problemu i moja już dawno to wie :D

Tak jak nidhog pisał, jest temat i jakoś nie specjalnie chce pisać że jest bądź nie jest regrywalna bo możemy to oceniać pod innymi kryteriami, a potem ktos się tu wróci i zacznie na mnie psy wieszać jak ludzie pod aktualizacja wiedzmina
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4163
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 570 times
Been thanked: 1028 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: RUNner »

Cieszę się, że Wiedźmin zbiera dobre opinie. Wsparłem na bogato i choć ani przez chwilę nie miałem pomysłu żeby się wycofać, to jednak jakaś obawa z tyłu głowy była. Owszem, jak sam sprawdzę to będę wiedział czy to był dobry zakup, ale już teraz jestem dobrej myśli. Wiedźmin powinien się wpisać w moje najnowsze preferencje czyli gry średnio skomplikowanej z rozsądnym czasem rozgrywki i płynnym jej przebiegiem.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 563
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 172 times
Been thanked: 43 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Bartoszeg02 »

ave.crux pisze: 21 mar 2023, 00:16
brucewayne0 pisze: 20 mar 2023, 21:20 Jesteś w stanie wypowiedzieć się na temat regrywalnosci tytułu?
Nie jestem, bo nie potrafię obiektywnie określić terminu regrywalności w grze planszowej. Jest to dla mnie pusty slogan napędzający sprzedaż, który dla każdej jednostki znaczy coś innego.
PytonZCatanu pisze: 21 mar 2023, 09:08
Nie chciałbym być w skórze dziewczyny, która zapyta Cię czy ją kochasz 🙂
Z tym nie mialem problemu i moja już dawno to wie :D

Tak jak nidhog pisał, jest temat i jakoś nie specjalnie chce pisać że jest bądź nie jest regrywalna bo możemy to oceniać pod innymi kryteriami, a potem ktos się tu wróci i zacznie na mnie psy wieszać jak ludzie pod aktualizacja wiedzmina
Wydaje mi się ze jeżeli napiszesz iż np. gra jest regrywalnosc bo ma dużo kart wydarzeń albo ze gra ma niska regrywalnosc bo wydaje się ze w każdej robimy dokładnie to samo a zdarzenia robią w zasadzie to samo tylko ze zmienionym opisem, to ze za takie coś nikt psów na Tobie wieszać nie będzie :)
Oczywiście ze każdy ocenia aspekt regrywalnosci inaczej ale dlatego warto po prostu napisać w komentarzu co bierzesz pod uwagę przy ocenie regrywalnosci :p

Ja generalnie tez byłem ciekaw opinii na ten temat osób które już zagrały ale jeżeli nie chcesz być ciągnięty za język to nie będę drążył :p
Ale To jest tylko gra - nikt nie będzie kręcił afery przez jeden komentarz :p
Awatar użytkownika
Mrukar
Posty: 150
Rejestracja: 06 cze 2021, 13:48
Has thanked: 125 times
Been thanked: 66 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Mrukar »

Widzę, że w przedsprzedaży dostępne są jakieś dodatki, ale nie ma chyba wszystkich dostępnych wcześniej na wspieraczce (Monster trail, Eredin itd.). Wiadomo czy będą w przyszłości w sprzedaży sklepowej?
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 465
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 152 times
Been thanked: 154 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: sopel82 »

Mrukar pisze: 21 mar 2023, 16:16 Widzę, że w przedsprzedaży dostępne są jakieś dodatki, ale nie ma chyba wszystkich dostępnych wcześniej na wspieraczce (Monster trail, Eredin itd.). Wiadomo czy będą w przyszłości w sprzedaży sklepowej?
Eredin na koniu to tylko figurka dla tych co wsparli pierwszego dnia (normalnie jest zwykły stojący Eredin).
Ciri i Lost Mount to dodatki eksluzywne, więc teoretycznie nie. Teoretycznie, bo zdarza się, że po czasie wydawnictwa i tak to wydają tak czy inaczej (przykład: Nemesis Pokłosie).
Reszta czyli Wild Hunt, Monster Trail i Adv Pack ma się ukazać, ale nie wiadomo kiedy.
Legendarne Łowy, Magowie, Skellige już jest normalnie w pre-orderze.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 301
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 97 times
Been thanked: 39 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Sarna »

Są jeszcze trzy dodatkowe potwory (Kejran, Kościej i Syrena) dodawane do All in i Gameplay all in. Ich chyba też nie będzie w sprzedaży.
Awatar użytkownika
goldsun
Posty: 556
Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 16 times
Been thanked: 196 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: goldsun »

sopel82 pisze: 21 mar 2023, 16:22 Reszta czyli Wild Hunt, Monster Trail i Adv Pack ma się ukazać, ale nie wiadomo kiedy.
Wookie mówił na którymś live, że powyższe dodatki w retailu najwcześniej w przyszłym roku, a może i później.
Ewidentnie w ogóle w tej chwili o tym w ogóle nie myślą.
sopel82 pisze: 21 mar 2023, 16:22 Eredin na koniu to tylko figurka dla tych co wsparli pierwszego dnia (normalnie jest zwykły stojący Eredin).
Nie tylko. Eredin na koniu ma swoją kartę potwora i ZTCP może być wykorzystany w normalnej grze, nie tylko w Dzikim Gonie.
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
brucewayne0
Posty: 49
Rejestracja: 01 mar 2021, 19:04
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: brucewayne0 »

Z tego co widzę jest jeszcze otwarty pledge na Gamefoundzie, ale wyłącznie dla już wspierających Wieśka. Jest może Ktoś taki na forum i pozwoliłby się dołączyć pod zamówienie ? :-)
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4406
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1332 times
Been thanked: 836 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Hardkor »

brucewayne0 pisze: 22 mar 2023, 15:03 Z tego co widzę jest jeszcze otwarty pledge na Gamefoundzie, ale wyłącznie dla już wspierających Wieśka. Jest może Ktoś taki na forum i pozwoliłby się dołączyć pod zamówienie ? :-)
Nie. Jest tylko otwarty dla osób, które mają jakieś wolne kredyty w PL i takowe mogą się skontaktować z Gob celem wsparcia czegoś (aczkolwiek liczba ograniczona). To mocno zawęża liczbę takich osób ;)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Seraphic_Seal
Posty: 769
Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
Has thanked: 280 times
Been thanked: 184 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Seraphic_Seal »

Gdyby ktoś taki się znalazł to też bym się z chęcią dołączył. Już raz mi taka opcja przed nosem niestety śmignęła lol
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
brucewayne0
Posty: 49
Rejestracja: 01 mar 2021, 19:04
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: brucewayne0 »

Hardkor pisze: 22 mar 2023, 15:15
brucewayne0 pisze: 22 mar 2023, 15:03 Z tego co widzę jest jeszcze otwarty pledge na Gamefoundzie, ale wyłącznie dla już wspierających Wieśka. Jest może Ktoś taki na forum i pozwoliłby się dołączyć pod zamówienie ? :-)
Nie. Jest tylko otwarty dla osób, które mają jakieś wolne kredyty w PL i takowe mogą się skontaktować z Gob celem wsparcia czegoś (aczkolwiek liczba ograniczona). To mocno zawęża liczbę takich osób ;)
Dzięki za wyjaśnienie. Faktycznie raczej bez szans.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1568
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 698 times
Been thanked: 1038 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: ave.crux »

Samo narzekanie
Gra mi się mega podoba, narzekam pewnie przez to przesadnie analizuję. Moja dziewczyna uważa, że na siłę chcę z tej gry robić grę mocno zaawansowaną i uważa, że jest dobra taka jaka jest, a ja jestem zbyt krytyczny wobec gier planszowych.
No, ale do rzeczy. Mam kilka obiekcji po 5 rozgrywkach, Mogą też wynikać z tego że grałem głównie z graczami którzy grali 1wszy raz.
5 razy grałem i grałem wszystkimi szkołami, każdym grało mi się tak samo dobrze. żmija to mój ulubieniec.
  • Potwory są za łatwe i 2gi poziom nie oznacza że są trudniejsze. Ubiłem ekkime i wskoczył bies który miał 1 życie więcej.
Różnią się umiejętnościami, ale w podstawowej wersji gry są to głównie różnice w pierwszej rundzie. Bies ma umiejkę działającą całą walkę, ale składałem tak talię, że mi nie robiła różnicy.
  • Talia potworów jest bardzo nieprzewidywalna, możesz wygrać walkę z 3 poziomowym bez wysiłku, a ktoś się trudzi z 1 lvl, bo po prostu grający potworem wylosuje więcej obrażeń.
Szarża czy ugryzienie, oto jest pytanie. Niekiedy dostaniesz 3 obrażeń za szarżę, a za ugryzienie są zależne od poziomu jakiegoś twojego atrybutu i jest to w miarę zbalansowane, są karty, gdzie potwór zadaje 5 obrażeń lub 3. Wynikają z tego sytuacje, gdzie dwójka się świetnie bawi i zdobywa trofea, a 3ci gracz 2 walki pod rząd otrzymuje 10 dmg w dwóch turach potwora. Nadal się da wygrać przy takich początkowych trudnościach, bo byłem świadkiem takiej rozgrywki. Jest to kwestia, która możliwe, że zniknie przy ogranym stole.
  • Punkt zwycięstwa za medytacje wchodzi z automatu praktycznie. Granie do 4 pkt to nie dużo, a są tury gdzie zabijesz potwora, dostajesz kasę, idziesz na pole darmowej umiejki, później się szkolisz, w kolejnej rundzie medytujesz i w 3ciej już wygrywasz po zaatakowaniu potwora.
Medytacja to jest nobrainer w momencie kiedy wiesz jak się poruszać po planszy i umiejętnie zdobywać kolejne poziomy atrybutów, w późniejszej fazie gry już 3 tury przed końcem wiesz, że zwycięstwo masz w kieszeni i tylko pechowe dla ciebie karty potwora mogą to przeciągnąć o kolejną turę. To również może wypaść jeżeli gracze będą ograni i nie będzie wówczas na planszy potworów 2 poziomu.
  • Trofea za potwora 3ciego poziomu są bezużyteczne, bo w każdej rozgrywce ten który walczył z 3cio poziomowym walczył o zwycięstwo.
  • Gra nie zachęca do zdobywania tropu przez to że często trzeba przejść pół mapy w celu jego zdobycia, a umiejętne budowanie talii powoduje że nie jest Ci on specjalnie potrzebny bo i tak dasz radę, a jak nie dasz to spróbujesz w kolejnej turze bo po przegranej walce dostaniesz trop.
  • Gra zachęca do bycia agresywnym wobec innych wiedzminów i dodałbym to że jak wygra obrońca to albo też dostaje trofeum albo ty musisz usunąć kartę z decku, bo praktycznie nie ma kar za atakowanie
można byłoby tutaj stworzyć jakiś mechanizm spowalniający wiedźmina, który atakuje wszystko bez przygotowania. Ewentualnie coś, że po przegranej walce z wiedźminem/potworem musisz odpocząć jedną turę zanim będziesz mógł znów walczyć lub jakiś żeton, który powoduje, że za każdy żeton w kolejnej turze walki zadajesz o X obrażeń mniej, odrzuć jeden na koniec tury walki.
Na szkołach wiedźmińskich nie można walczyć, nie wiem czy ograna ekipa nie będzie celowo kończyła ruchu na tych polach aby pozostać w bezpiecznej strefie.
  • Pole pokera z wieśniakami jest super na 2-3 graczy. Na 5 staje się trochę niewykorzystanym polem, bo pola pokera masz na każdym miejscu gdzie jest inny wiedzmiń, a lepiej ogołocić współgracza.
Jest to oczywiście los i można tak samo przegrać w pokera z wieśnakami, ale same emocje związane z pokerem w walce z wiedźminem są większe i przyjemniej się wówczas rzuca kośćmi.
  • Talia kart przygód jest za mała w retailu
Po 5 rozgrywkach już trzykrotnie natrafiłem na tę samą przygodę, jasne, dalej pojawiały się nowe, ale nie są one tak bardzo generyczne, żeby można było zapomnieć co się wydarzy. W runebound są 3 talie po 30 kart i jakoś nie powodują uczucia robienia tego samego tak bardzo jak talia wiedźmińska. 200 dodatkowych kart bezapelacyjnie załatwi sprawę.

Nadal jest to topka gier przygodowych.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
goldsun
Posty: 556
Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 16 times
Been thanked: 196 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: goldsun »

ave.crux pisze: 23 mar 2023, 07:58
  • Gra zachęca do bycia agresywnym wobec innych wiedzminów i dodałbym to że jak wygra obrońca to albo też dostaje trofeum albo ty musisz usunąć kartę z decku, bo praktycznie nie ma kar za atakowanie
można byłoby tutaj stworzyć jakiś mechanizm spowalniający wiedźmina, który atakuje wszystko bez przygotowania. Ewentualnie coś, że po przegranej walce z wiedźminem/potworem musisz odpocząć jedną turę zanim będziesz mógł znów walczyć lub jakiś żeton, który powoduje, że za każdy żeton w kolejnej turze walki zadajesz o X obrażeń mniej, odrzuć jeden na koniec tury walki.
Ja to czułem już po naszej rozgrywce w spodku i chyba nawet o tym pisałem.
Tylko wtedy za bardzo poszedłem w kierunku "zaatakowany jak się obroni ma dostać bonus", zamiast "atakujący po przegraniu powinien dostać większy minus", a to wydaje się bardziej naturalne/logiczne.
ave.crux pisze: 23 mar 2023, 07:58 Trofea za potwora 3ciego poziomu są bezużyteczne, bo w każdej rozgrywce ten który walczył z 3cio poziomowym walczył o zwycięstwo.
O, o tym też już chyba gdzieś dyskutowałem, żeby jednak bardziej wyrównać granie, bo teraz to w większości gracze idą na najsłabszego potwora na planszy, skoro na torze wyścigu dostajesz dokładnie to samo, obojętnie czy zatłuczesz mocniejszego czy słabszego potwora. Więc tylko jakaś bardzo pasująca do grania umiejka od potwora może spowodować, że ktoś zaatakuje potwora wyższego poziomu, skoro ma na planszy słabsze.

To co mi bardzo chodzi po głowie, to po prostu wydłużenie toru wyścigu. Tylko nie wiem jak wtedy się będzie gra balansować (pomijam wydłużenie czasu trwania rozgrywki, bo to oczywiste).
Ale dlatego Legendarne łowy z podejściem "wygrywa ten kto zatłucze legendarnego, a nie ten kto zdobędzie 5 trofeów" mnie bardziej przekonują.
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
Awatar użytkownika
Poochacz
Posty: 243
Rejestracja: 16 maja 2014, 17:27
Has thanked: 12 times
Been thanked: 60 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Poochacz »

Nie brałem udziału we "wspieraczce" ale tak główkuję nad zakupem w sklepie. Pytanie mam odnośnie dodatków: czy Magowie będą mieć elementy tylko dla swojej klasy czy są również jakieś dodatki dla wiedźminów? Nie chcę kupować wszystkiego co wyjdzie, raczej wycisnąć max z gry wiedźminami na kontynencie zatem na oku mam tylko Legendarne łowy, nie wiem jeszcze co z Magami...
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 301
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 97 times
Been thanked: 39 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Sarna »

W magach jest zawartość tylko dla magów. Dodatkowe karty dla wiedźminów będą w Monster trail, ale nie wiadomo kiedy będzie w sprzedaży.
Banan91PL
Posty: 21
Rejestracja: 16 gru 2022, 00:22
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Banan91PL »

Wiadomo kiedy będzie wysyłka ? Mam zamówione od września miałoby wysyłane od kwietnia wiec chyba na czasie powinna być premiera sklepowa ?
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4406
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1332 times
Been thanked: 836 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Hardkor »

Banan91PL pisze: 30 mar 2023, 18:52 Wiadomo kiedy będzie wysyłka ? Mam zamówione od września miałoby wysyłane od kwietnia wiec chyba na czasie powinna być premiera sklepowa ?
KS w wakacje. SKlepy nie wiadomo ile później. Informacja dokładna jest aktualizacjach kampanii.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
aduko
Posty: 419
Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 177 times
Been thanked: 144 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: aduko »

Banan91PL pisze: 30 mar 2023, 18:52 Wiadomo kiedy będzie wysyłka ? Mam zamówione od września miałoby wysyłane od kwietnia wiec chyba na czasie powinna być premiera sklepowa ?
Kolega tu nowy? 😉
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Ardel12 »

Zagrałem dziś partyjkę w gronie 3os w podstawkę i gra na pewno nie jest dla mnie, ALE jak ktoś lubi luźniejsze klimaty i grę do przysłowiowego piwka to powinien być zadowolony.

Na plus:
- wykonanie(grafiki, plansza, karty, oznaczenia, w sumie wszystko mi pasowało)
- proste zasaady(parę minut tłumaczenia i można grać)
- budowanie talii i rozwój postaci(czuć, że stajemy się silniejsi)
- wydarzenia(fajnie opisane, zawsze jest jakiś wybór, który może przeistoczyć się w misję, do tego szybkie i proste)

Na minus:
- kości(dla mnie oznaczenia jak i kolegów były nieczytelne, gdy muszę skupiać wzrok by stwierdzić jaka jest wartość to coś poszło nie tak)
- downtime(już przy 3 osobach, gdy każdy z graczy odpalał walkę to można było usnąć. Wybieranie ataku u potwora to żadne zajęcie)
- prosta(mam odczucie, że za każdym razem grałbym podobnie lub tak samo, gdyż ścieżek co zrobić jest niewiele)
- brak tropienia i rozponania potworów(pokłosie uproszczeń mechanicznych, szkoda, że dorwanie stwora to tylko wejście na jego pole i walka, bez opcji odkrycia jego słabych stron, zmiękczenia go wcześniej(np. pułapkami))
- długość(w 3os 2.5h i kolega grający 6 raz powiedział, ze to była jego najkrótsza partia :O gdyby gra mieściła się w 2h byłaby dla mnie znacznie bardziej przystępniejsza)

Dla kogoś może to być wypełnione klimatem pudełko, które na te 2-3h zapełni czas przyjemną partią. Dla mnie czas gry vs możliwości/głębia są za niskie bym chciał zasiąść do tego ponownie. Według mnie raczej gra skrojona pod niedzielnych graczy(uproszczony AH 2ED lub EH) lub do wyciągnięcia, gdy do nas takowi wpadają i chcemy umilić jakoś czas. A downtime idealnie wpasuje się w pogaduszki :)
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 3210
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 417 times
Been thanked: 1007 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: psia.kostka »

Ardel12 pisze: 07 kwie 2023, 22:47 Zagrałem dziś partyjkę w gronie 3os w podstawkę [...]
Według mnie raczej gra skrojona pod niedzielnych graczy(uproszczony AH 2ED lub EH)
Jak to dobrze, ze ta prosta podstawka pasujaca kazdemu, przybedzie do ambitniejszych wspierajacych tez z szescioma sporymi dodatkami :mrgreen:
Szukam/Kupię: Heroes of Normandie, Tide of Iron (chętnie duże zestawy HoN i ToI), Scenariusze 1ed MoM/Posiadłość Szaleństwa (blistry ENG i PL), Unlock: Mystery, Secret, Mythic, Legendary (tylko ENG, mam kilka na wymianę);
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
staniach21
Posty: 547
Rejestracja: 06 mar 2020, 08:43
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 209 times
Been thanked: 165 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: staniach21 »

Spoiler:
Niestety tak właśnie czułem. Pomimo twojej błędnej opinii o Lisboa (hehe) to jednak gusta mamy podobne i wszędzie szukamy głębszych decyzji niekoniecznie tylko w euro (patrz Arkham LCG). Chciałem kupić te grę, żeby pokazywać znajomym, ale jak mam przy niej ziewać 3h+ to mimo genialnej tematyki + wyglądu chyba po prostu pokaże Hanse Teutonice, a oni stwierdzą, że planszówki są brzydkie, abstrakcyjne i, żebym więcej nie miał głupich pomysłów ;)
jediwolf
Posty: 400
Rejestracja: 11 sty 2015, 20:14
Has thanked: 82 times
Been thanked: 79 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: jediwolf »

Ardel12 pisze: 07 kwie 2023, 22:47
Według mnie raczej gra skrojona pod niedzielnych graczy(uproszczony AH 2ED lub EH) lub do wyciągnięcia, gdy do nas takowi wpadają i chcemy umilić jakoś czas. A downtime idealnie wpasuje się w pogaduszki :)
Takie właśnie odniosłem wrażenie podczas zbiórki i ostatecznie odpuściłem. Bałem się, że to będzie bardziej gra rodzinna z prostymi mechanikami. Szkoda bo gra wizualnie wygląda wspaniale, ale jednak już jako doświadczony gracz wymagam sporo od planszówek.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1568
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 698 times
Been thanked: 1038 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: ave.crux »

U mnie 3os zamykały się w 2h.najkrótsza 1h40min, a downtime praktycznie w 3os partiach nie istniał.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4163
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 570 times
Been thanked: 1028 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: RUNner »

Gdyby ktoś mi powiedział, że wyląduję na bezludnej wyspie i mogę zabrać ze sobą tylko jedną grę, to na pewno nie wziąłbym Wiedźmina. Ale po to człowiek ma tych gier sporo w kolekcji, żeby korzystać w zależności od potrzeb i nastroju. Wiedźmin nie miał ambicji być mózgożerem i dobrze, bo inaczej nie zostałby ufundowany. Dla mnie lekkość rozgrywki to atut, a jeśli w partiach 2-osobowych zamkniemy się w 2 godzinach to będzie rewelacja.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Ardel12 »

psia.kostka pisze: 07 kwie 2023, 23:09
Ardel12 pisze: 07 kwie 2023, 22:47 Zagrałem dziś partyjkę w gronie 3os w podstawkę [...]
Według mnie raczej gra skrojona pod niedzielnych graczy(uproszczony AH 2ED lub EH)
Jak to dobrze, ze ta prosta podstawka pasujaca kazdemu, przybedzie do ambitniejszych wspierajacych tez z szescioma sporymi dodatkami :mrgreen:
No na pewno wspomniane wcześniej liczba dodatkowych wydarzeń podratuje regrywalność. Nie miałem okazji ograć niestety z żadnym dodatkiem a nawet nie czytałem ich opisu na KS/GF, więc nie podejmę się stwierdzenia czy z dodatkami robi się "gamerska". Jak tak, no to spoko, choć dla mnie nie temu służą dodatki(nie podoba mi się to też w Viticulture, gdzie podstawka to bieda).
staniach21 pisze: 07 kwie 2023, 23:39 Niestety tak właśnie czułem. Pomimo twojej błędnej opinii o Lisboa (hehe) to jednak gusta mamy podobne i wszędzie szukamy głębszych decyzji niekoniecznie tylko w euro (patrz Arkham LCG). Chciałem kupić te grę, żeby pokazywać znajomym, ale jak mam przy niej ziewać 3h+ to mimo genialnej tematyki + wyglądu chyba po prostu pokaże Hanse Teutonice, a oni stwierdzą, że planszówki są brzydkie, abstrakcyjne i, żebym więcej nie miał głupich pomysłów
Hehe, nie odpuścisz mi tego :D Moim zdaniem gra może się sprawdzić z odpowiednim nastawieniem i w odpowiedniej grupie(o czym wspominam). Ja jak gram to gram i poświęcam się temu w 100%, nie lubię rozmów i przerywników w trakcie partii, bo wtedy wolę skupić się na rozmowie niż graniu. Jakoś takie pośrednie mi nie wychodzą :D Wyjątkiem są gry strikte imprezowe(Jungle Speed, Jednym Słowem, odmiany kalambur itd.).
jediwolf pisze: 07 kwie 2023, 23:42 Takie właśnie odniosłem wrażenie podczas zbiórki i ostatecznie odpuściłem. Bałem się, że to będzie bardziej gra rodzinna z prostymi mechanikami. Szkoda bo gra wizualnie wygląda wspaniale, ale jednak już jako doświadczony gracz wymagam sporo od planszówek.
Pomijając kości to świetne, ale z tego co wiem to figurki potworów są opcjonalne, a żetony z ich grafikami są słabe(mieliśmy problem z dopasowaniem cóż to za potwór, wiadomo problem pierwszej partii, ale jednak), ponieważ na planszy potrafią zlać się z tłem. A figurki robią świetną robotę.
ave.crux pisze: 08 kwie 2023, 00:17 U mnie 3os zamykały się w 2h.najkrótsza 1h40min, a downtime praktycznie w 3os partiach nie istniał.
No to może mój kolega grał z zamulaczami :D W rundach gdzie każdy gracz walczy z potworem albo innym graczem to jednak się ciągnie. Opcji wiele się nie ma, więc też za bardzo nie ma o czym myśleć, ale samo mielenie swoje trwa i tak(a ja np. mam te 3 karty i przejdę się szybko przez 3 lokacje wykonując to w parę sekund). Graliśmy też tak, że jak poprzedni gracz dochodzi bodaj do 3 fazy(dociąg kart i kupno z wystawki) to kolejny już grał, więc ścinaliśmy chyba co się dało.
RUNner pisze: 08 kwie 2023, 07:15 Gdyby ktoś mi powiedział, że wyląduję na bezludnej wyspie i mogę zabrać ze sobą tylko jedną grę, to na pewno nie wziąłbym Wiedźmina. Ale po to człowiek ma tych gier sporo w kolekcji, żeby korzystać w zależności od potrzeb i nastroju. Wiedźmin nie miał ambicji być mózgożerem i dobrze, bo inaczej nie zostałby ufundowany. Dla mnie lekkość rozgrywki to atut, a jeśli w partiach 2-osobowych zamkniemy się w 2 godzinach to będzie rewelacja.
Na 2os w moim odczuciu na spokojnie. W 3os też bym obstawiał zejście do tych 2h(bo jednak pierwsza partia 2.5h, bo czasem coś tam niejasne było). W pełni się zgadzam. Gra jest tak skrojona i zrobiona, więc albo tego szukamy albo nie, czy tam w kolekcji potrzebujemy/mamy miejsce.

Z kim nie rozmawiam to każdy spodziewa się właśnie lżejszego tytułu do pogrania z nie grającymi lub do piwka. Nie spotkałem się z osobą, która miała inne spojrzenie na ten tytuł(mowa o podstawce), więc zakładam, że w trakcie kampanii zrobili dobrą robotę i jasno pokazali czym będzie a czym nie będzie Wiesiek.
ODPOWIEDZ