D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
wuher44
Posty: 348
Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:47
Has thanked: 132 times
Been thanked: 60 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: wuher44 »

Jestem właśnie po pierwszej rozgrywce w DEI - gra na 3 osoby.
Rozgrywka wzbudziła wiele emocji ... głównie przez niejasność i nieintuicyjność zasad. :)
Ogólnie grało się ciekawie, gra ma coś w sobie.
Ocenę obniża niestety duża ilość niedomówień i błędów w instrukcji/pomagające.

Zobaczymy co będzie dalej.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4104
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2631 times
Been thanked: 2546 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: Gizmoo »

wuher44 pisze: 30 mar 2023, 23:45 głównie przez niejasność i nieintuicyjność zasad. :)
:shock:

Co? Zasady są bardzo proste, jak na grę tego typu, a instrukcja jest bardzo dobrze napisana i w zasadzie nie ma niedopowiedzeń. Serio, to jeden z najlepiej napisanych manuali z jakim miałem do czynienia, a już na tle innych gier area control, wypada super dobrze. Może tłumaczący zasady nie ogarnął ich wystarczająco dobrze? Trzeba dobrze poznać trzon gry, a dopiero później zaglądać do sekcji "wariantów". Bo jeżeli zaczyna się czytać wszystko na raz, to rzeczywiście komuś coś może się pomieszać. W grze jest też dostępna rewelacyjna ściąga, która tak na prawdę już od pierwszej gry pozwala na draft featsów. Tak w zasadzie, to już sama pomoc dla graczy jest tak dobrze napisana, że można grać posiłkując się tylko na niej. Owszem, może informacje w instrukcji nie są najlepiej uporządkowane, ale są bardzo klarowne. :wink:
wuher44
Posty: 348
Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:47
Has thanked: 132 times
Been thanked: 60 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: wuher44 »

No widzisz a my mieliśmy inne wrażenie.

Przykładem jest np to czy można budować windę do wyższego poziomu dachu. Przykłady w instrukcji pokazują tylko budowę do niższego poziomu a opis działania windy mówi, że łączy ziemię z dachem. Jeśli tak, to po co jest wyższy poziom dachu i dlaczego są kafelki niższego poziomu oddzielone od siebie?

Jest taki feat, który daje +2 do majority jeśli ma się refugee. Ale nie jest powiedziane czy trzeba mieć tam jakieś jednostki aby to +2 działało czy nie.

Inny feat, który łączy windy gracza i neutralne. Nie jest sprecyzowane czy moje z moimi a neutralne z neutralnymi. Przykład jest tylko, że moja z moją. Nie wiadomo czy łączy też moją z neutralną.

Inna kwestia instrukcja nie zgadza się z pomagajką.

Symbologia też ssie, za dużo podobnych do siebie ikon.

Jest powiedziane, że lider jest sreaperem. Okazuje się, że to nieprawda.

Itd...
feniks_ciapek
Posty: 2289
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 929 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: feniks_ciapek »

wuher44 pisze: 31 mar 2023, 00:28 Przykładem jest np to czy można budować windę do wyższego poziomu dachu. Przykłady w instrukcji pokazują tylko budowę do niższego poziomu a opis działania windy mówi, że łączy ziemię z dachem. Jeśli tak, to po co jest wyższy poziom dachu i dlaczego są kafelki niższego poziomu oddzielone od siebie?
Są tylko 2 poziomy - ziemia i dach. Zróżnicowanie na dachach jest tylko po to, żeby oddzielić pola. To jest gdzieś opisane, ale nie przypominam sobie, gdzie dokładnie.

Ja chyba jestem gdzieś pomiędzy - też musiałem szukać różnych rzeczy w instrukcji i w końcu je znajdowałem, ale nie jest ona dla mnie tak sensownie poukładana, jak twierdzi Gizmoo.
wuher44
Posty: 348
Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:47
Has thanked: 132 times
Been thanked: 60 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: wuher44 »

Tak jest, ale nie jest to intuicyjne i nie jest napisane wprost.. Przykład nie obejmuje tego przypadku a już w przypadku mostów przykład pokazuje połączenie dwóch róznych wysokości.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4104
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2631 times
Been thanked: 2546 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: Gizmoo »

wuher44 pisze: 31 mar 2023, 00:28 Jeśli tak, to po co jest wyższy poziom dachu i dlaczego są kafelki niższego poziomu oddzielone od siebie?
Są tylko dwa poziomy. Nie ma różnych poziomów "dachów". Jest to bardzo jasno określone w instrukcji.
wuher44 pisze: 31 mar 2023, 00:28 Ale nie jest powiedziane czy trzeba mieć tam jakieś jednostki aby to +2 działało czy nie.
Jest zaznaczone w instrukcji, że żeby mieć kontrolę nad obszarem, musisz mieć w nim przynajmniej jedną jednostkę. Refugee camp daje jedynie bonus +1 do kontroli, ale bez obecności scrappera/lub lidera, nie kontrolujesz terenu.
wuher44 pisze: 31 mar 2023, 00:28 Inny feat, który łączy windy gracza i neutralne. Nie jest sprecyzowane czy moje z moimi a neutralne z neutralnymi. Przykład jest tylko, że moja z moją. Nie wiadomo czy łączy też moją z neutralną.
What? Feat, o którym piszesz nie "łączy" wind. Underground Shortcut powoduje jedynie to, że tereny, które posiadają windy neutralne, oraz tereny które posiadają twoje windy, uważa się jako połączone. Jednym słowem - używając swojej windy (czyli za akcję ruchu), możesz się "przeteleportować" do terenu z windą neutralną i na odwrót. Na pomocy gracza jest to dokładnie opisane, razem z przykładem. Tutaj się kłania jedynie znajomość języka i czytanie ze zrozumieniem, bo jest tam wszystko dokładnie opisane.
wuher44 pisze: 31 mar 2023, 00:28 Inna kwestia instrukcja nie zgadza się z pomagajką.
Ale gdzie? W którym miejscu?
wuher44 pisze: 31 mar 2023, 00:28 Symbologia też ssie, za dużo podobnych do siebie ikon.
Mogłaby być lepsza, ale nie zgadzam się, że "ssie". Zamiarem była unifikacja ikon, żeby było wiadomo do jakiego elementu gry się odnoszą. Ale tak, zgadza się, ze różnice wydają się niewielkie. Natomiast już podczas drugiej rozgrywki nie powinno być pomyłek. ;)
wuher44 pisze: 31 mar 2023, 00:28 Jest powiedziane, że lider jest sreaperem. Okazuje się, że to nieprawda.
Nie jest scraperem i nie można go np. usunąć z planszy, tak jak scrappera. Ale dla liczenia kontroli nad obszarem jest uważany jako "unit". Również jest to dokładnie opisane w instrukcji. Unit to nie to samo co scrapper. Każdy scrapper jest jednostką, natomiast nie każda jednostka jest scrapperem. ;)
feniks_ciapek pisze: 31 mar 2023, 00:44 nie jest ona dla mnie tak sensownie poukładana, jak twierdzi Gizmoo.
Przecież napisałem, że informacje są rozłożone słabo. Ale jest w nich wszystko, co potrzeba i są jasno napisane. Układ mógłby być lepszy, bo rzeczywiście, czytanie instrukcji nie jest wygodne.
wuher44 pisze: 31 mar 2023, 01:00 już w przypadku mostów przykład pokazuje połączenie dwóch róznych wysokości.
Zasady budowania mosty są dość jasno opisane. W przykładzie jest tylko to, że most nie może przebiegać przez dwa obszary. Tam nie ma nic o wysokościach, bo most budujesz wyłącznie na poziomie drugim. A są tylko DWA poziomy. "Trzeci" poziom, to tylko wizualny gimmick, żeby gracz miał świadomość gdzie przebiega granica pomiędzy obszarami na kafelku terenu. ;)
wuher44
Posty: 348
Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:47
Has thanked: 132 times
Been thanked: 60 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: wuher44 »

Gizmo po tym co piszesz mam wrażenie, że to jednak Ty nie do końca zaznajomiłeś się z instrukcją, ewentualnie rozmawiamy o dwóch różnych wersjach gry.
Są tylko dwa poziomy. Nie ma różnych poziomów "dachów". Jest to bardzo jasno określone w instrukcji.
W swoim pierwszym poście pisałem o nieintuicyjnych zasadach i to jest właśnie pierwszy z przykładów. Widzisz 3 poziomy a z instrukcji dowiadujesz się, że są dwa. Moim zdaniem instrukcja powinna być napisana tak, żeby nie pozostawiała wątpliwości, zwłaszcza, że wg Ciebie tak właśnie jest.
Oto przykłady odnoście umieszczania wind i mostów:
Obrazek
Nigdzie nie ma przykładu umieszczania windy do "trzeciego" poziomu. Natomiast umieszczenie mostu na "trzeci" poziom już jest - przkład C. Przykład A pokazuje połączenie mostem poziomu drugiego. Tak samo mogli pokazać z windą, wtedy nie byłoby wątpliwości.
Jest zaznaczone w instrukcji, że żeby mieć kontrolę nad obszarem, musisz mieć w nim przynajmniej jedną jednostkę. Refugee camp daje jedynie bonus +1 do kontroli, ale bez obecności scrappera/lub lidera, nie kontrolujesz terenu.
No i znowu się mylisz:
Obrazek
Inna kwestia instrukcja nie zgadza się z pomagajką.
Ale gdzie? W którym miejscu?
Proszę bardzo (są inne symbole):

Obrazek

Obrazek
Nie jest scraperem i nie można go np. usunąć z planszy, tak jak scrappera. Ale dla liczenia kontroli nad obszarem jest uważany jako "unit". Również jest to dokładnie opisane w instrukcji. Unit to nie to samo co scrapper. Każdy scrapper jest jednostką, natomiast nie każda jednostka jest scrapperem.
Znowu jesteś w błędzie. Instrukcja mówi, że od scrappera różni się tylko 2 rzeczami :

Obrazek

Przez ten opis pojawia się problem z Feat'em Outnumber, którego symbol nie zgadza się z jego opisem.
Także misja Scrappers in Play jest przez to niejasna, bo według tego opisu Leader też się wlicza (a chyba tak nie jest).

Także Gizmo, radzę jeszcze raz dobrze przeczytać instrukcję, to może wtedy też zauważysz te nieścisłosci, których jest oczywiście więcej.

Jeszcze jedna uwaga, skoro instrukcja jest tak wspaniale napisana to skąd się wzięło FAQ oraz apele o uwzględnienie poprawek w nowej edycji gry?
Jeśli byłyby to drobnostki nikt by o nie nie zabiegał.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4104
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2631 times
Been thanked: 2546 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: Gizmoo »

Obrazek

Jednostka stanowi podstawę liczenia majority, reszta to są bonusy do liczenia. Bez tej podstawy nic się nie liczy. Jeżeli masz jakieś inne źródło, które to majority ci stwarza, to możesz mieć kontrolę nad obszarem, ale wyłącznie jak odblokowałeś danego featsa/skilla. Żadna twoja konstrukcja nie daje samoistnie kontroli nad obszarem.

O trzech poziomach nie będę dyskutował, bo wszędzie zaznaczone jest, że są dwa "Ground i Roof". I nie wiem po co ta cała dyskusja o "trzecim" poziomie. :D

Lider jest jednostką, scrapper też jest jednostką. Moja pomyłka wynikała z tego, że odpisując Ci nie miałem pod ręką instrukcji. Pamiętałem jedynie, że lidera nie można usunąć z planszy tak, jak innych scrapperów.
wuher44
Posty: 348
Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:47
Has thanked: 132 times
Been thanked: 60 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: wuher44 »

Nasz dyskusja zaczęła się od tego, że ja uznałem, że instrukcja jest niejasna i nieintuicyjna co doprowadziło do niepotrzebnych emocji nad planszą. Ty odpisaleś
instrukcja jest bardzo dobrze napisana i w zasadzie nie ma niedopowiedzeń
i zasugerowałeś, że może tłumaczący nie ogarnął zasad.
Jak widać na podanych przykładach, to z instrukcją jest problem.
Jednostka stanowi podstawę liczenia majority, reszta to są bonusy do liczenia. Bez tej podstawy nic się nie liczy. Jeżeli masz jakieś inne źródło, które to majority ci stwarza, to możesz mieć kontrolę nad obszarem, ale wyłącznie jak odblokowałeś danego featsa/skilla. Żadna twoja konstrukcja nie daje samoistnie kontroli nad obszarem.
Dokładnie, o tym wcześniej pisałem a Ty to zanegowałes, teraz widzę, że zmieniłeś zdanie ;).

Ogólnie widać, że dużo zasad/szczegółów Ci umknęło, aby w takim tonie pisać o tym jak świetnie napisana jest ta instrukcja.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4104
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2631 times
Been thanked: 2546 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: Gizmoo »

wuher44 pisze: 02 kwie 2023, 15:30 Ogólnie widać, że dużo zasad/szczegółów Ci umknęło, aby w takim tonie pisać o tym jak świetnie napisana jest ta instrukcja.
Nie grałem dobre półtora miesiąca, a odpisując Tobie nie miałem instrukcji pod ręką. Natomiast grając kilkukrotnie w DEI nigdy nie miałem problemów z interpretacją zasad. Dziś sięgnąłem po instrukcję po Twoim poście i nadal uważam, że zasady są spisane bardzo klarownie. Błędu na pomocy dla graczy wcześniej nie zauważyłem.
wuher44
Posty: 348
Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:47
Has thanked: 132 times
Been thanked: 60 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: wuher44 »

Pierwszy raz czytając instrukcję też nie miałem wątpliwości. Wątpliwości zaczęły się pojawiać podczas rozgrywki, gdy współgracze zaczęli dopytywać o szczegóły, na które nie było jednoznacznej odpowiedzi.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4104
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2631 times
Been thanked: 2546 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: Gizmoo »

Trochę się pochwalę, bo nasz wspaniały forumowy artysta lunatykuku, ukończył moje drony do DEI. No i są przepiękne! :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1381
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: Emil_1 »

Jakiej skali są te modele?
Miłego dnia! :)
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4104
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2631 times
Been thanked: 2546 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: Gizmoo »

Emil_1 pisze: 03 kwie 2023, 15:24 Jakiej skali są te modele?
Skali nie podam, bo nie znam. Rozmiar tradycyjnych jednostek i liderów to 20mm. Drony są większe, ale nie przesadnie duże. W tym "mechu" a'la powerloader z Aliens, siedzi typek wykonany w rozmiarze tradycyjnych jednostek, czyli 20 mm, więc masz mniej więcej porównanie rozmiarów. ;)
Mendaks
Posty: 243
Rejestracja: 04 mar 2020, 20:57
Been thanked: 53 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: Mendaks »

Zapraszam na materiał o grze D.E.I.

https://youtu.be/lQLD4hW_8OI
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4104
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2631 times
Been thanked: 2546 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: Gizmoo »

Emil_1 pisze: 03 kwie 2023, 15:24 Jakiej skali są te modele?
Znalazłem na stronie kampanii KS:

Obrazek
kiniol1
Posty: 134
Rejestracja: 23 mar 2020, 10:15
Has thanked: 220 times
Been thanked: 28 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: kiniol1 »

Czacha poszła wreszcie po rozum do głowy i udostępniła "słodkie wzmocnienie" za 29 zeta.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1673
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 875 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: XLR8 »

Gizmoo pisze: 27 mar 2023, 13:36 Tym lepiej. Będzie więcej dla innych. :lol: Weź pod uwagę fakt, że jestem Twoim "planszówkowym przeciwieństwem", więc bankowo gra Ci nie podejdzie. :P

Kończąc żarty - ja tam zawsze się cieszę, jak jakaś gra jest poza moim spektrum zainteresowań, bo przynajmniej nie muszę kombinować jak znaleźć dla niej miejsce. No i w kieszeni zostaje więcej. Obecnie jedyną zagadką dla mnie jest cena dodatków do D.E.I., których jeszcze nie posiadam. Bo choć bardzo chciałbym mieć je wszystkie, to jednak cena odgrywa tu kluczową rolę. 300 stówy za Cash & Rad, gdzie w zasadzie są tylko dwie nowe frakcje i jeden nowy market kart, to trochę za dużo. Liczę, że w kampanii Czachy ceny będą jednak trochę niższe. ;)
Wsparłem podstawkę z tokenami u Czachy po lekturze Twoich postów.
Co do bycia planszówkowym przeciwieństwem to wychodzę z założenia, że jest dużo większa szansa znaleźć wartościowe informacje z źródeł, które są z poza naszej bańki informacyjnej. Zdecydowanie lepiej i zdrowiej jest próbować podważać swoje przekonania :)
Legends of Void na papierze nie miało prawa mi się podobać, ale na razie jest liderem w wyścigu o tytuł gry roku.
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4104
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2631 times
Been thanked: 2546 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: Gizmoo »

XLR8 pisze: 05 kwie 2023, 23:07 Wsparłem podstawkę z tokenami u Czachy po lekturze Twoich postów.
Na pewno nie będziesz żałował! :) To bardzo oryginalna, dostarczająca ciekawych decyzji, gra.

Chętnie zagrałbym nawet w tej chwili, kiedy piszę te słowa, ale aktualnie nie mam takiej możliwości, bo czekam aż Konrad mi pięknie pomaluje figurki. A kolejka zamówień u niego jest dłuuuuga. :lol: (więc następna partia pewnie dopiero w maju)

Przy okazji - nie wiem, czy wiecie, ale Ludus Magnus udostępnił pliki do wydruku 3D, tak aby niemal wszystkie kartonowe elementy wymienić sobie na plastik! :shock:

Są więc piękne obozy, windy, oraz mosty. Chętnie bym to sobie wydrukował, bo wygląda to super, ale nie wiem, czy finansowo to udźwignę, nie wspominając, że to wszystko zajmie od groma miejsca w pudełku! (a trzymam całość DEI w dwóch pudłach). Trochę szkoda, że w obecnej kampanii nie zaoferowali jakiegoś sprytnego Big Boxa.

Jak pobrać pliki STL? Trzeba wejść w apkę Ludus Magnus Studio (na telefonie niczego nie trzeba instalować, odpala się automatycznie), wybrać grę (D.E.I.), a na samym dole listy, poniżej instrukcji do pobrania znajduje się przycisk do plików. Są grafiki jak to finalnie będzie wyglądało po wydrukowaniu i obrobieniu, więc można samemu zdecydować, czy to chcemy czy nie. Moim zdaniem wygląda to super, ale pewnie karton jest bardziej funkcjonalny. ;)
XLR8 pisze: 05 kwie 2023, 23:07 Legends of Void na papierze nie miało prawa mi się podobać
U mnie było na odwrót. Kocham Terraformację i jak tylko zobaczyłem prezentację gry na KS i przeczytałem pierwszą wersję instrukcji, to od razu zacząłem namówiać Przemka na grupowe zamówienie.

Mogę sobie tutaj pogratulować, bo to dzięki mojej presji na Przemka, długiemu "męczeniu buły" i jego słabej silnej woli, sporo egzemplarzy trafiło do Polski. :lol: No oczywiście gdyby nie on, to te kilkanaście sztuk nie znalazło by się u nas i nie mielibyśmy na czym grać. :lol:
Atk
Posty: 1393
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 493 times
Been thanked: 284 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: Atk »

Może ktoś mi przybliżyć kampanię czachy?

Jest wersja podstawowa z
1 dodatkiem za 380 slodkie wzmocnie
2 dodatkami za 590 biała śmierć+ słodkie wzmocnienie

Jak rozumiem z opisu kampanii słodkie wzmocnienie to gratis za przedsprzedaż, ale w opisie jest że każdy produkt podstawowy jest z dodatkiem biała śmierć

Zrobili mimo opisu tańsza opcje?

I jeszcze pytanie, po co są pakiety z figurkami do dokupienia osobno, jeśli w kampanii gra podstawowa jest z figurkami, a nie meeplami?
Ukłon dla tych co wzięli kiedyś na KS wersję z meeplami?

Gizmoo przybliżysz co jest must have, a co można olać jak np surowce plastikowe?
Awatar użytkownika
Gizmoo
Posty: 4104
Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
Has thanked: 2631 times
Been thanked: 2546 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: Gizmoo »

Atk pisze: 16 kwie 2023, 14:51 Zrobili mimo opisu tańsza opcje?
To chyba jakiś błąd w opisie, ale nie jestem pewny.
Atk pisze: 16 kwie 2023, 14:51 I jeszcze pytanie, po co są pakiety z figurkami do dokupienia osobno, jeśli w kampanii gra podstawowa jest z figurkami, a nie meeplami?
Bo jak ktoś kupił wersję z meeplami i chce wymienić meeple na figurki, to ma teraz taką możliwość.
Atk pisze: 16 kwie 2023, 14:51 Gizmoo przybliżysz co jest must have, a co można olać jak np surowce plastikowe?
Nie wiem, czy jestem dobrym źródłem informacji, bo po pierwsze - chciałbym mieć do DEI wszystko, a po drugie - ja nadal ogrywam jeszcze podstawkę (to znaczy obecnie czekam, aż wrócą do mnie z malowania figurki).

W każdej grze uwielbiam asymetryczne frakcje. Nie wszedłem w Roota właśnie z tego powodu, że chciałbym pewnie posiadać wszystko, a tam dojonko jest w tej materii spore. :lol: I właśnie w DEI pewnie w pierwszej kolejności postawiłbym na jak największą ilość ciekawych frakcji do grania. Różnice we frakcjach z podstawki są minimalnie, za to w dodatkach trochę poszaleli z działaniem i trzeba się ich nauczyć (sporo zasad do ogarnięcia). Więc w największym skrócie:

White Death - Strecze z KS dodające mnóstwo kontentu. Jeżeli nie chcesz mieć wszystkiego, to moim zdaniem ten pakiet wystarczy do szczęścia. Sporo ciekawych, prawdziwie asymetrycznych frakcji i modułów.

Old London - Lubisz grać w kampanie? No to bierz Stary Londyn. Są tutaj rozbudowane scenariusze połączone w ciąg fabularny. Do tego super ciekawa frakcja "Czystej krwi" (nazwę tłumaczę po swojemu, bo nie mam pojęcia, jak to będzie nazywało się w polskiej edycji :lol: )

Cytadela - Krótka kampania i scenariusze skupione dookoła nowego modułu, czyli tytułowej cytadeli. Nie zagłębiałem się w ten dodatek, bo nie ma w nim dodatkowych frakcji, za to są nowi liderzy do frakcji z podstawki. Jak będzie kiedyś w dobrej cenie, to na pewno kupię.

Cash&Rad, Faith&Anarchy - dodatkowe, asymetryczne frakcje. W tym pierwszym dodatku są nowe ryneczki kart, w tym jeden połączony z dronem. Faith&Anarchy już wsparłem w przedsprzedaży Czachy. Cash&Rad kupię jak będzie dużo niższa cena, bo obecna to dla mnie osobiście lekka przesada.

Penny Boom, Mad&Max - Nowi najemnicy. Nie grałem jeszcze z modułem najemników, ale wydaje się być bardzo ciekawy (za zrealizowanie ich misji dostajemy jednostkę turbo wymiatacza). Dwóch najemników masz od razu w dodatku With Death. Raczej dla różnorodności, ale na pewno to jest coś, co można sobie odpuścić.
feniks_ciapek
Posty: 2289
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 929 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: feniks_ciapek »

Ja tylko dodam, że dodatki są tak skonstruowane, że szkielet podstawki musi zostać zachowany - jeśli chcemy dołączyć np. żółty market, to wymieniamy jeden z pozostałych kolorów na żółty. Czyni to setup trochę bardziej uciążliwym, chociaż może przez to bardziej różnorodnym.
Gamer Kris
Posty: 2
Rejestracja: 05 cze 2020, 08:52
Has thanked: 1 time

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: Gamer Kris »

Które dodatki wprowadzają więcej walki jednostek pomiędzy graczami??
feniks_ciapek
Posty: 2289
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 929 times

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: feniks_ciapek »

Walki? Żadne. To nie jest grą polegająca na walce, tylko na kontroli. A jeśli pytasz o czaszeczki, to są w małych dodatkach z najemnikami. Nie licz jednak na to, że ich jakoś często użyjesz.
Gamer Kris
Posty: 2
Rejestracja: 05 cze 2020, 08:52
Has thanked: 1 time

Re: D.E.I.: Divide et Impera (Tommaso Battista)

Post autor: Gamer Kris »

Które dodatki są waszym zdaniem must have? albo warte najbardziej polecenia i dają najwięcej grze (albo ją jeszcze polepszają)??
ODPOWIEDZ