Diuna: Imperium / Dune: Imperium (Paul Dennen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2817
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 839 times
Been thanked: 363 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Gromb »

sewerjan pisze: 31 mar 2023, 21:38 Ktoś się orientuje, czy w tym roku wychodził dodruk podstawki? Czekam na poprawione karty (miały się pojawić razem z dodrukiem, który w grudniu był "na horyzoncie") i nie wiem, czy się przypominać.
Lepiej się przypomnij, ja już dostałem poprawione karty, ale też musiałem kilka razy korespondować z service deskiem. Na szczęście, Kaczki nie robią problemów i kontakt jest bardzo szybki nie problematyczny.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
scraber
Posty: 308
Rejestracja: 06 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 224 times
Been thanked: 92 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: scraber »

Które karty wymagały poprawy ?
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 343 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: itsthisguyagain »

scraber pisze: 31 mar 2023, 22:12 Które karty wymagały poprawy ?
Hagale
MichalCh132
Posty: 214
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 132 times
Been thanked: 77 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: MichalCh132 »

Jools pisze: 31 mar 2023, 20:58
MichalCh132 pisze: 31 mar 2023, 17:12 ...
No ale to przecież ludzie płakali że rynek się zatyka bla bla, że dajcie jakiś reset bla bla. Argumenty z dupy, ale były płacze.
A tutaj mówisz że ten reset jest bezsensu (w co wierzę) :)
Problem zacinającego sie rynku jest akurat realny i potrafi troche zepsuć niektóre rozgrywki. My gralismy z wariantem z BGG, ze gdy kupujesz karte zsuwasz wszystkie karty w lewo a z prawej wychodzi nowa. Na koniec rundy usuwasz najstarsza (z lewej) karte wiec rynek sie odpycha a jednoczesnie nie mamy takiego chaosu jak przy atomowkach, gdzie do twojej tury rynek moze sie zmienic 3x .
itsthisguyagain pisze: 31 mar 2023, 21:14 Te krytycyzmy już słyszałem ale nikt nie był taki radykalny w opinii jak @MichalCh132. Raczej to było na zasadzie "ale ja lubiłem planować fajną turę odkrywania pod konkretną kartę" a nie "zepsuli grę bo się nie da planować na turę odkrywania".
No wybacz, ale gdy zostaje wprowadzona mechanika ktora potencjalnie niszczy caly sens planowania tury odkrycia to nie bede udawac ze to jest ok. W IX czesto widac bylo ze ktos planuje cala swoja ture, dobiera karty, wysyla agentna na to pole z +1 do zakupu zeby ustawic sie pod np. zakup CHOAM. Teraz mozesz cala runde ustawic sobie wszystko idealnie a ktos stwierdzi "eeee, wysadam atomowka nie dostaniesz tego". Bez zadnej mozliwosci counterplayu...
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 343 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: itsthisguyagain »

MichalCh132 pisze: 01 kwie 2023, 10:52
Jools pisze: 31 mar 2023, 20:58
MichalCh132 pisze: 31 mar 2023, 17:12 ...
No ale to przecież ludzie płakali że rynek się zatyka bla bla, że dajcie jakiś reset bla bla. Argumenty z dupy, ale były płacze.
A tutaj mówisz że ten reset jest bezsensu (w co wierzę) :)
Problem zacinającego sie rynku jest akurat realny i potrafi troche zepsuć niektóre rozgrywki. My gralismy z wariantem z BGG, ze gdy kupujesz karte zsuwasz wszystkie karty w lewo a z prawej wychodzi nowa. Na koniec rundy usuwasz najstarsza (z lewej) karte wiec rynek sie odpycha a jednoczesnie nie mamy takiego chaosu jak przy atomowkach, gdzie do twojej tury rynek moze sie zmienic 3x .
Może akurat zacięty rynek nie przeszkadzał. Z zaciętym runkiem gra się inaczej tzn bardziej w konflikty i intrygi.
itsthisguyagain pisze: 31 mar 2023, 21:14 Te krytycyzmy już słyszałem ale nikt nie był taki radykalny w opinii jak @MichalCh132. Raczej to było na zasadzie "ale ja lubiłem planować fajną turę odkrywania pod konkretną kartę" a nie "zepsuli grę bo się nie da planować na turę odkrywania".
No wybacz, ale gdy zostaje wprowadzona mechanika ktora potencjalnie niszczy caly sens planowania tury odkrycia to nie bede udawac ze to jest ok. W IX czesto widac bylo ze ktos planuje cala swoja ture, dobiera karty, wysyla agentna na to pole z +1 do zakupu zeby ustawic sie pod np. zakup CHOAM. Teraz mozesz cala runde ustawic sobie wszystko idealnie a ktos stwierdzi "eeee, wysadam atomowka nie dostaniesz tego". Bez zadnej mozliwosci counterplayu...
No nie wiem. Dotychczas planowanie na turę odkrywania to też była dosyć nerwówka. Poza tym nie wydaje Ci się że możesz trochę przesadzać i z jednorazowej wtopy robisz aferę. Atomówki są jedna na gracza i wydaje mi się że raczej będą używane w pierwszych kilku rundach żeby wyłowić fajniejsze karty króre dobrze się kombią z liderem niż żeby blokować innych graczy.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10875
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3205 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: japanczyk »

MichalCh132 pisze: 01 kwie 2023, 10:52 No wybacz, ale gdy zostaje wprowadzona mechanika ktora potencjalnie niszczy caly sens planowania tury odkrycia to nie bede udawac ze to jest ok. W IX czesto widac bylo ze ktos planuje cala swoja ture, dobiera karty, wysyla agentna na to pole z +1 do zakupu zeby ustawic sie pod np. zakup CHOAM. Teraz mozesz cala runde ustawic sobie wszystko idealnie a ktos stwierdzi "eeee, wysadam atomowka nie dostaniesz tego". Bez zadnej mozliwosci counterplayu...
Rownie dobrze ktos ci mogl wykupic karte ktora chciales
Troche absurdem mi zajezdza ta argumentacja, ale moze cos przeoczylem
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 112 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Pynio »

Zawsze można tę regułę z gry wywalić z tego co rozumiem, bo jeszcze nie czytałem instrukcji (nie zakładam, że ta opcja jest na karcie). Zresztą... i tak były opisane inne warianty na modyfikację rynku, zatem ten "problem" jest chyba rozwiązywalny w sposób dla każdego odpowiedni. Myśmy nigdy nie grali z żadnymi modyfikacjami do tej pory i były ze dwie, trzy gry, gdzie rynek był od początku gry absolutnie mocarny i nikt nie miał żadnej możliwości kupić kart, które leżały na stole. Dopiero po kilku rundach kogoś stać było na jedną kartę (zdrowo się nakombinował), ale co najlepsze, wpadła jeszcze droższa i ponownie nikt nie mógł nic kupić. Znowu w innej rozgrywce na dalszym etapie wpadły nam jakieś podłe "jedynki" i nikt nie chciał zapychać sobie ręki jakimiś kartami, które kompletnie nic do talii nie wnoszą. Żadna z sytuacji IMO nie jest idealna. Można stosować home rule, można oficjalne zasady.
Fojtu
Posty: 3372
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 555 times
Been thanked: 1259 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

japanczyk pisze: 01 kwie 2023, 12:28
MichalCh132 pisze: 01 kwie 2023, 10:52 No wybacz, ale gdy zostaje wprowadzona mechanika ktora potencjalnie niszczy caly sens planowania tury odkrycia to nie bede udawac ze to jest ok. W IX czesto widac bylo ze ktos planuje cala swoja ture, dobiera karty, wysyla agentna na to pole z +1 do zakupu zeby ustawic sie pod np. zakup CHOAM. Teraz mozesz cala runde ustawic sobie wszystko idealnie a ktos stwierdzi "eeee, wysadam atomowka nie dostaniesz tego". Bez zadnej mozliwosci counterplayu...
Rownie dobrze ktos ci mogl wykupic karte ktora chciales
Troche absurdem mi zajezdza ta argumentacja, ale moze cos przeoczylem
Nie zawsze jest ktoś przy stole, kto może to zrobić. Szczególnie w Immortality, gdzie część graczy bardzo szybko nie kupuje już droższych kart ze względu na grafty. W IX miałeś niemal pewność, że weźmiesz tego kwisatz haderach co wyszedł, bo widziałeś mniej więcej kto ma ile kart, radę itd., a tutaj po prostu ktoś Ci go może z czapy zdjąć z rynku. Też mi się to rozwiązanie niezbyt podoba.
Ja przez większość gier z IX grałem z house rulem, że rotujemy rynek, najstarsza spada. To daje zmienność, ale przewidywalną, nie ma sytuacji, że ktoś random resetuje rynek.

IMO błędami nowego rynku (a w zasadzie ryneczku) są:
a) tylko 2 karty na rynku - za często się zacina
b) brak możliwości resetowania tego rynku atomicsami

Ogólnie wiele problemów DI jest rozwiązywalne, my np. gramy bez kart punktujących na koniec, bo one potrafią całkowicie wypaczyć rozgrywkę. Może po prostu zagramy w immortality z rynkiem na 3 karty i rotacją zamiast atomics. Zobaczymy. Ogólnie na te kilka gier co zagrałem z drugim dodatkiem ani razu mnie nie zachwycił. Research track wiele nie wnosi, na torze żuczkowym idzie się po prostu po punkt - jeszcze ani razu nie doszedł nikt na koniec, po prostu karty z żuczkami nie wchodziły nam do gry.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1670
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 279 times
Been thanked: 873 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: XLR8 »

Fojtu pisze: 01 kwie 2023, 13:33
japanczyk pisze: 01 kwie 2023, 12:28
MichalCh132 pisze: 01 kwie 2023, 10:52 No wybacz, ale gdy zostaje wprowadzona mechanika ktora potencjalnie niszczy caly sens planowania tury odkrycia to nie bede udawac ze to jest ok. W IX czesto widac bylo ze ktos planuje cala swoja ture, dobiera karty, wysyla agentna na to pole z +1 do zakupu zeby ustawic sie pod np. zakup CHOAM. Teraz mozesz cala runde ustawic sobie wszystko idealnie a ktos stwierdzi "eeee, wysadam atomowka nie dostaniesz tego". Bez zadnej mozliwosci counterplayu...
Rownie dobrze ktos ci mogl wykupic karte ktora chciales
Troche absurdem mi zajezdza ta argumentacja, ale moze cos przeoczylem
Nie zawsze jest ktoś przy stole, kto może to zrobić. Szczególnie w Immortality, gdzie część graczy bardzo szybko nie kupuje już droższych kart ze względu na grafty. W IX miałeś niemal pewność, że weźmiesz tego kwisatz haderach co wyszedł, bo widziałeś mniej więcej kto ma ile kart, radę itd., a tutaj po prostu ktoś Ci go może z czapy zdjąć z rynku. Też mi się to rozwiązanie niezbyt podoba.
Ja przez większość gier z IX grałem z house rulem, że rotujemy rynek, najstarsza spada. To daje zmienność, ale przewidywalną, nie ma sytuacji, że ktoś random resetuje rynek.

IMO błędami nowego rynku (a w zasadzie ryneczku) są:
a) tylko 2 karty na rynku - za często się zacina
b) brak możliwości resetowania tego rynku atomicsami

Ogólnie wiele problemów DI jest rozwiązywalne, my np. gramy bez kart punktujących na koniec, bo one potrafią całkowicie wypaczyć rozgrywkę. Może po prostu zagramy w immortality z rynkiem na 3 karty i rotacją zamiast atomics. Zobaczymy. Ogólnie na te kilka gier co zagrałem z drugim dodatkiem ani razu mnie nie zachwycił. Research track wiele nie wnosi, na torze żuczkowym idzie się po prostu po punkt - jeszcze ani razu nie doszedł nikt na koniec, po prostu karty z żuczkami nie wchodziły nam do gry.
Czy mógłbyś wrzucić tutaj jakie macie homerules z dwoma dodatkami i jakieś notatki np dlaczego lub czego nie jesteście pewni?
Mieliśmy swój własny zestaw ale niestety co wychodzi dodatek to trzeba wszystkie pisać od nowa.
Fojtu
Posty: 3372
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 555 times
Been thanked: 1259 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

XLR8 pisze: 01 kwie 2023, 15:44 Czy mógłbyś wrzucić tutaj jakie macie homerules z dwoma dodatkami i jakieś notatki np dlaczego lub czego nie jesteście pewni?
Mieliśmy swój własny zestaw ale niestety co wychodzi dodatek to trzeba wszystkie pisać od nowa.
Nie graliśmy na tyle dużo w immortality, żeby robić home rulesy.
W IX gramy z:
- Brak kart punktujących na koniec (pozostałe np. za 7 solari grają)
- Rotujący rynek, karty się zsuwają i ostatnia na koniec tury spada
- ostatnio zaczęliśmy wywalać też "Ryneczek lidla" czyli technologię dającą +1 do buya. Strasznie wypacza grę jak wyjdzie w pierwszej turze i beast ją weźmie
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3353
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1113 times
Been thanked: 1270 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: seki »

Dla mnie najlepsze z Nieśmiertelności są dodatkowe karty do talii. To zwiększa różnorodność wystawki w różnych partiach. W mojej dzisiejszej partii 3-osobowej tylko 1 osoba użyła atomówki. Uważam, że narzekanie na tę możliwość to lekka przesada. Wszyscy możecie korzystać z tego narzędzia tak samo i psuć szyki przeciwnikom. Poza tym samo wysłanie atomówki nie zawsze jest takim dobrym rozwiązaniem bo możecie przeciwnikom wystawić coś jeszcze lepszego niż było.
Ogólnie cały dodatek oceniam póki co tak sobie. Ani ziębi, ani parzy. Tor badań ma dość nudne bonusy, nie jest to element na którym można by oprzeć strategię. Karty wszczepów z jednej strony zwiększają możliwości wysłania agenta i bonusy za zagranie dwóch kart, ale z drugiej strony niewiele to zmienia. Zamiast zagrać ją w odkrywaniu palimy ją w fazie agenta. Te dwie karty ze specjalnej talii, kupowane za geny z kadzi? Przez całą grę kupiliśmy chyba tylko 2-3 takie karty.
Reasumując dodatek tylko dla dużych fanów, może być w ramach urozmaicenia ale imho równie dobrze mogło by go nie być.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 343 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: itsthisguyagain »

Znalazłem fuckup w instrukcji nieśmiertelności na stronie 14 przy klaryfikacji karty "Uzurpacja"

jest "Zniszczenie karty "Uzurpacja" (...)" a powinno być "Zniszczenie kartą "Uzurpacja"(...)"
Wozik
Posty: 91
Rejestracja: 14 sty 2020, 13:10
Has thanked: 30 times
Been thanked: 24 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Wozik »

Jest już zmodyfikowany insert od reDrewno mieszczący oba dodatki:

https://redrewno.pl/pl,produkty,pokaz,i ... a-imperium
Awatar użytkownika
nahar
Posty: 1340
Rejestracja: 24 sty 2005, 21:11
Lokalizacja: Warszawa....teraz
Has thanked: 123 times
Been thanked: 84 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: nahar »

Eeee.... ja właśnie odfoliowałem dodatek. Maskaradnicy? WTF? To nie można było zachować tłumaczenia Marszała Tancerze Oblicza, które jest dosłownym tłumaczeniem oryginału.
Awatar użytkownika
spongePepp
Posty: 108
Rejestracja: 16 lut 2021, 22:14
Has thanked: 80 times
Been thanked: 64 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: spongePepp »

W ostatnim audiobooku którego słuchałem, tez używali wersji Maskaradnicy, dla mnie już brzmi jak najbardziej naturalnie 😅
Awatar użytkownika
Mrukar
Posty: 154
Rejestracja: 06 cze 2021, 13:48
Has thanked: 129 times
Been thanked: 70 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Mrukar »

Mam oatatnie wydanie Mesjasza Diuny z tłumaczeniem Marszała i występuje tam maskaradnik. Moim zdaniem lepiej oddaje "śliski" charakter postaci.
Awatar użytkownika
nahar
Posty: 1340
Rejestracja: 24 sty 2005, 21:11
Lokalizacja: Warszawa....teraz
Has thanked: 123 times
Been thanked: 84 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: nahar »

Mrukar pisze: 08 kwie 2023, 00:25 Mam oatatnie wydanie Mesjasza Diuny z tłumaczeniem Marszała i występuje tam maskaradnik. Moim zdaniem lepiej oddaje "śliski" charakter postaci.
Nie wiem, ja mam Phantom Press. W oryginale sa Face Dancers i akurat tlumaczenie Tancerze Oblicza tu wg mnie idealnie pasuje.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2071
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 427 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: tomp »

wydaje mi się, że problem jest nie do pogodzenia. Jedni wolą tłumaczenia bezpośrednie, kalki językowe. Inni tłumaczenie, które ma oddać charakter/behawioryzm danego słowa.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 343 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: itsthisguyagain »

Zagrałem wczoraj pierwszy raz z Nieśmiertelnością (i oczywiście obligatoryjnym IX bez którego nie gram). Rzeczywiście dodatek czuć wyraźnie zapach pieniędzy wyssanych z fanów. Sam dodatek spoko ale w zasadzie wprowadza tylko większą różnorodność kart. Sam tor badań i tleilaxu mam wrażenie wprowadzony tylko po to, żeby wraz z dodatkiem na kartach pojawiły się nowe symbole i "mechaniki". Karty wszczepów - fajny pomysł i implementacja ale tak samo jak z badaniami i tleilaxu zrobione mam wrażenie dla różnorodności w kartach.

Szkoda, że nie ma więcej kart z rozładunkiem.

Głębia decyzji jest nieznacznie zwiększona przez nowe karty ale imo w nieznaczym stopniu mają one wpływ na fun.

Skoro już mam ten dodatek to będę z nim grać. Jakbym nie był takim psychofanem diuny i wiedział co w dodatku jest to bym się nie napalał.
jarosh
Posty: 16
Rejestracja: 15 paź 2011, 22:53
Been thanked: 4 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: jarosh »

Wg mojej opinii brak wymiany na rynku kart to jeden z fundamentów tej gry. Dlaczego ? Ponieważ pozwala zachować równowagę pomiędzy strategiami opartymi o silny deck i nie opartymi o deck i karty (np. derdnoty). Mi wychodzi granie kartami lubię, ale brak rotacji daje możliwość strategicznego zarządzania rynkiem, przez osoby które koncentrują się na innych celach. Odczuwam osobiście, że opcje atomówki dodano, żeby skończyło jojczenie na "zesputy rynek". Jeszcze nie grałem, nie wiem czy coś się zmieni, ale na pewno osłabi strategie oparte o granie na polach planszy, czy konfliktach.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1557
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 60 times
Been thanked: 104 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Muad'Dib »

tomp pisze: 08 kwie 2023, 08:47 wydaje mi się, że problem jest nie do pogodzenia. Jedni wolą tłumaczenia bezpośrednie, kalki językowe. Inni tłumaczenie, które ma oddać charakter/behawioryzm danego słowa.
Totalnie się zgadzam, ja jestem wychowany na wydaniu Phantom Press więc też poczułem rozczarowanie widząc Maskaradników. Swoją drogą chyba tłumaczenie było też reklamowane faktem, że mieli przy nim współpracować z kimś z Rebisu, który jest odpowiedzialny za aktualne wydaniu książek na naszym rynku (notabene też za całość miał odpowiadać Marszał ale potem 2-3 tomach przekazał dalej pałeczkę i tylko starano się zachować jest nazewnictwo).

Odnośnie dodatku to czeka na lepszy moment, chwilowo w ogóle wypadłem z grania ale instrukcję już czytałem. Bez rewolucji jak Ix ale z pogłębieniem różnych aspektów gry. Odnośnie atomówki to nie mam żadnych przemyśleń na razie ale podoba mi się home rule (chyba tutaj o nim czytałem), że te same karty z marketu są stackowane na sobie a odkrywa się nowe w ich miejsce.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 343 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: itsthisguyagain »

W tłumaczenia nie wnikam co kto lubi. Żadne z tłumaczeń nie jest na poziomie Łozińskiego więc o co kaman?
jarosh pisze: 08 kwie 2023, 09:54 Wg mojej opinii brak wymiany na rynku kart to jeden z fundamentów tej gry. Dlaczego ? Ponieważ pozwala zachować równowagę pomiędzy strategiami opartymi o silny deck i nie opartymi o deck i karty (np. derdnoty). Mi wychodzi granie kartami lubię, ale brak rotacji daje możliwość strategicznego zarządzania rynkiem, przez osoby które koncentrują się na innych celach. Odczuwam osobiście, że opcje atomówki dodano, żeby skończyło jojczenie na "zesputy rynek". Jeszcze nie grałem, nie wiem czy coś się zmieni, ale na pewno osłabi strategie oparte o granie na polach planszy, czy konfliktach.
No to teraz masz zawsze na rynku karty przynajmniej przyzwoite. Jak nie kasujesz ty to ktoś inny. Planowanie na turę odkrywania to jeszcze większy hazard (na szczęście jak ktoś wykasuje atomówkami to prawdopodobnie wejdzie coś innego dobrego)

Atomówki tak jak mówisz miały uciszyć mordeczki jojczące na zatkany rynek. A przecież wysoka rada + negocjacje technologiczne i 3-4 karty z perswazją (średnio 4-6 perswazji) da łącznie 7-9 perswazji czyli zakupy zawsze udane.

Prawdopodobieństwo, że na rynku jest sam szrot jest tak niskie, że opowieści o rynku zatkanym szrotem uważam za pochodzące z anegdot niewiele bardziej prawdopodobnych niż z wnioskowania Janusza Korwina Mikke.

Generalnie jeszcze po wczorajszej grze mam parę obserwacji:

- ta gra bardzo potrzebuje pola do systematycznego trashowania kart. Przez obecność kart Tleilaxu i fakt, że nie kupuje się ich za perswazję tylko zasób który zbiera się właściwie sam - w decku jest średnio 1-2 karty więcej (mówię o kluczowej rundzie 5-6 kiedy zbieramy zasoby na konflikty 3).

Policzmy więc: Z decku startowego mamy 9 kart + 3-4 karty z rynku imperium + 1-2 karty z tleilaxu razem 13-15 kart w 5-6 rundzie.

Z atomówkami dającymi teoretycznie większy wybór kart z rynku imperium lepiej uważać jakie karty kupujemy do decku. Słabe karty jeszcze bardziej będą martwymi slotami. Jojczenie o kasowaniu rynku przez psy ogrodników uważam tym bardziej za mało prawdopodobne.

- Wybór między "selektywny dobór" a "stacja badawcza" teraz jest realnym wyborem. Przede wszystkim trash jest z tą ilościa kart w decku niemal obligatoryjny po drugie badania są... co one właściwie dają? Trash>Badania. Oczywiście odwiedzanie pól frakcji zawsze daje jakieś ułamki punktów ale z drugiej strony "Selektywny dobór" nie jest polem walki.

Nawet fajnie że "Selektywny dobór" awansował tyle ile "Stacja Badawcza" spadła bo w moich grach bene gesserit to była praktycznie martwa frakcja (najmniej łącznie punktów wpływu ze wszystkich frakcji). Karty z dostępem do bene gesserit uważałem za o tyle słabsze, że ignorowałem w ogóle te symbole pola w ocenie karty. Teraz całkiem całkiem.

Oczywiście to pierwsze wnioski mogą ulec przymyśleniom
Awatar użytkownika
Barto
Posty: 142
Rejestracja: 22 lut 2011, 19:24
Lokalizacja: Pszczyna
Been thanked: 10 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Barto »

Ja się w pełni zgadzam z Fojtu że ta atomówka z czapy to zło :). U nas w rozgrywkach często się zdarza sytuacja że ktoś ustawia się całą turę pod kupno jakiejś droższej karty i ma to raczej pewne bo wie że będzie pierwszym kupującym czy że wcześniejszej osoby nie będzie stać. I tu co ? ktoś mówi reset i cała tura takiego gracza do zmarnowania... pomysł totalnie z d. U mnie wśród znajomych Diuna jest dość popularna w sumie 5 egzemplarzy 4 z pierwszym dodatkiem. dużo osób ze sporą ilością rozgrywek i jakoś nikt się nie bawi w modyfikację ryneczku, ot taka specyfika trzeba sobie radzić i kombinować z tego co jest. Atomówka to malkontent service ;) nie, nie i jeszcze raz nie :P rotujący ryneczek ze spadającą najstarszą kartą jeszcze pomysł do zaakceptowania ale nic więcej :).
ceville
Posty: 187
Rejestracja: 22 sty 2013, 19:00
Lokalizacja: Zielona Góra
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: ceville »

A ja mam pytanie techniczne. Ktoś ma oba dodatki i insert deluxe a karty trzyma w koszulkach grubszych? Bo ja mam wsadzone w koszulki sygnowane do gry Keyforge i z drugim dodatkiem karty rynku mi się już nie mieszczą w odpowiednim slocie. Ba, wgl już mi się wszystkie karty nie mieszczą w tym insecie i te do gry solo musiały opuścić pudełko.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3644
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 118 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: gafik »

Gra z Tleilaxem jest super! Te wszczepy robią robotę. Teraz budowa talii to niezła zabawa :D
Fanie by było mieć jednolitą planszę z wszystkimi dodatkami.
ODPOWIEDZ