Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Jest full gameplay na kanale Gaming Rules. Na 4 os. z tlumczeniem 5h. Goście zachwyceni. Dostałem już info, że 9 marca wpłynęło do Gdańska. Rozpakowują i wysyłka do klientów, także na dniach powinno już być w domu.
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Ja tylko dorzucę swoje 5 groszy, po zobaczeniu rozgrywki.
Gra jest bardzo złożona i przez to pierwsze recenzje i wrażenia będą bardzo dobre, bo przy tak małej próbce ciężko wychwycić wady.
Ja natomiast mam zastrzeżenia co do asymetrii. Nie wszystkie frakcji wyglądają na tak samo proste, ale co ważniejsze przyjemne w prowadzeniu. Drugi problem jaki potencjalnie będzie miała ta gra to niezbyt dobry balans i nacisk na graczy, aby do niego dążyć przez zmawianie się na uwalenie mocniejszych frakcji. Do tego prawdopodobnie trzeba będzie się kontrować nawzajem i grać tak jak wymusza tego frakcja, a nie według naszej własnej strategii.
Gra jest bardzo złożona i przez to pierwsze recenzje i wrażenia będą bardzo dobre, bo przy tak małej próbce ciężko wychwycić wady.
Ja natomiast mam zastrzeżenia co do asymetrii. Nie wszystkie frakcji wyglądają na tak samo proste, ale co ważniejsze przyjemne w prowadzeniu. Drugi problem jaki potencjalnie będzie miała ta gra to niezbyt dobry balans i nacisk na graczy, aby do niego dążyć przez zmawianie się na uwalenie mocniejszych frakcji. Do tego prawdopodobnie trzeba będzie się kontrować nawzajem i grać tak jak wymusza tego frakcja, a nie według naszej własnej strategii.
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Co do asymetryczności - było to wiadomo od początku, że każda frakcja punktuje za co innego i pod to trzeba grać. Jak ktoś przyjdzie "z pola" to może się zdziwić, ale chyba raczej nie ma wiele osób, które kompulsywne wspierają lub kupują gry.
Co do balansu - jest tak w każdej grze z dużą interakcją, gracze grają nad stołem... Nie widziałem gry gdzie to w ogóle nie występuje. Chociaż jak faktycznie któraś frakcja będzie za mocna to słabo, ale póki co nic na to nie wskazuje.
Co do balansu - jest tak w każdej grze z dużą interakcją, gracze grają nad stołem... Nie widziałem gry gdzie to w ogóle nie występuje. Chociaż jak faktycznie któraś frakcja będzie za mocna to słabo, ale póki co nic na to nie wskazuje.
- SetkiofRaptors
- Posty: 460
- Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 377 times
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Hehe... sarkazm?
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
-
- Posty: 1838
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 935 times
- Been thanked: 588 times
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Piękne. Goście kilka lat tworzą grę, starają się wszystko zbalansować, a tu przychodzi gość, obejrzy jeden filmik i już "brak balansu!". Dziwię się, czemu tacy ludzie nie pracują w branży gier. Przecież większość firm zapłaciła by krocie za takie zdolności. Rzut oka i już wszystko wie. Po co zatrudniać grupę testerów jak jeden człowiek sam to rozkmini i to dużo szybciej. Cudo.
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Nie. Natomiast jeśli tak robią to sami są sobie winni, bo gra jasno komunikuje asymetryczność.
- orzeh
- Posty: 1282
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Tym bardziej że nie wygląda na to że twórcy są żółtodziobami, oczywiście też nie wiem czy frakcje są czy nie są przegięte i nie mam zamiaru oceniać ale w pełni się zgadzam, tyle zaoszczędzonego czasu i kasy by pewnie mieli.sasquach pisze: ↑11 mar 2023, 18:21 Piękne. Goście kilka lat tworzą grę, starają się wszystko zbalansować, a tu przychodzi gość, obejrzy jeden filmik i już "brak balansu!". Dziwię się, czemu tacy ludzie nie pracują w branży gier. Przecież większość firm zapłaciła by krocie za takie zdolności. Rzut oka i już wszystko wie. Po co zatrudniać grupę testerów jak jeden człowiek sam to rozkmini i to dużo szybciej. Cudo.
- detrytusek
- Posty: 7334
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1108 times
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Bo my fachowcy już nie oceniamy gier po 1 rozgrywce albo setupie. Tak robią pikniki...prawdziwy geek wie wszystko po filmiku.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- misiencjusz
- Posty: 203
- Rejestracja: 12 sie 2020, 17:42
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 164 times
- Been thanked: 113 times
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Pomimo fascynującej i niesamowicie merytorycznej dyskusji zepsuję trochę zabawę i zadam pytanie na temat gry:
Jak wygląda jej zależność językowa? Czy dla kogoś z podstawowym angielskim jest w ogóle grywalna? Zakładając że pozostali gracze posługują się nim sprawnie i ogólnodostępne teksty nie będą problemem.
Jak wygląda jej zależność językowa? Czy dla kogoś z podstawowym angielskim jest w ogóle grywalna? Zakładając że pozostali gracze posługują się nim sprawnie i ogólnodostępne teksty nie będą problemem.
-
- Posty: 1838
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 935 times
- Been thanked: 588 times
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Na kartach poszczególnych frakcji jest trochę tekstu. Zresztą sam oceń:
Do tego masz karty pomocy, bo każda frakcja ma trochę inne akcje. Oraz trochę tekstu na wspólnych kartach.
Dla płynnej gry przydała by się jednak lepsza znajomość gry niż podstawowa
Na tabletopii masz pełną wersję więc możesz samemu sprawdzić.
Spoiler:
Dla płynnej gry przydała by się jednak lepsza znajomość gry niż podstawowa
Na tabletopii masz pełną wersję więc możesz samemu sprawdzić.
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Ja nie grałem jeszcze, dopiero dostałem swój egzemplarz, ale po zapoznaniu się z nim, a wcześniej z materiałami w sieci mogę jednoznacznie stwierdzić, że do gry znajomość jęz. angielskiego potrzebna jest raczej minimum dobra.
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Grałem w wakacje w 3 osoby.
Gra wcale nie jest taka złożona. Waga na BGG jest raczej OK.
Nie jest to poziom Cywilizacji Poprzez Wieki czy cięższych gier Lacerdy.
Zagrywamy karty, których losowośc dociągu może czasem zaboleć. Rywalizujemy na kilku torach, które nam narzucają ograniczenia w grze. Wystawiamy budynki, w których zatrudniamy pracownikow. Produkujemy, sprzedajemy, inwestujemy i prowadzimy stosunkowo nieskomplikowaną ekonomię kosztów i przychodów.
Największy problem, to jak wykorzystać współzależności pomiędzy frakcjami na swoją korzyść.
I niestety gra jest podatna na syndrom nieoptymalnej gry, czyli gracze mogą grać egoistycznie ale nieefektywnie, ignrując intratne okazje stworzone przez pozostałe frakcje, co może prowadzić do "głodzenia" innej frakcji, a jednocześnie wcale nie prowadzić do ich wygranej.
Z perspektywy 1 partii wydaje mi się, że zagranie 2-3 partii powinna dać poczucie fukcjonowania tych wzajemnych zależności na tyle, żeby takich sytuacji było mniej. Trzeba by też rozpoznać, czy są jakieś skuteczne strategie na kontrowanie sytuacji gry 2 na 1, bo oportunistyczna klasa średnia i socjalizm na pełnym wypasie dał się trochę kapitalistom we znaki.
Mimo sporej frustracji kapitalistów, fun był całkiem spory
Gra wcale nie jest taka złożona. Waga na BGG jest raczej OK.
Nie jest to poziom Cywilizacji Poprzez Wieki czy cięższych gier Lacerdy.
Zagrywamy karty, których losowośc dociągu może czasem zaboleć. Rywalizujemy na kilku torach, które nam narzucają ograniczenia w grze. Wystawiamy budynki, w których zatrudniamy pracownikow. Produkujemy, sprzedajemy, inwestujemy i prowadzimy stosunkowo nieskomplikowaną ekonomię kosztów i przychodów.
Największy problem, to jak wykorzystać współzależności pomiędzy frakcjami na swoją korzyść.
I niestety gra jest podatna na syndrom nieoptymalnej gry, czyli gracze mogą grać egoistycznie ale nieefektywnie, ignrując intratne okazje stworzone przez pozostałe frakcje, co może prowadzić do "głodzenia" innej frakcji, a jednocześnie wcale nie prowadzić do ich wygranej.
Z perspektywy 1 partii wydaje mi się, że zagranie 2-3 partii powinna dać poczucie fukcjonowania tych wzajemnych zależności na tyle, żeby takich sytuacji było mniej. Trzeba by też rozpoznać, czy są jakieś skuteczne strategie na kontrowanie sytuacji gry 2 na 1, bo oportunistyczna klasa średnia i socjalizm na pełnym wypasie dał się trochę kapitalistom we znaki.
Mimo sporej frustracji kapitalistów, fun był całkiem spory
- Hardkor
- Posty: 4505
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1363 times
- Been thanked: 863 times
- Kontakt:
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
I jak dotarło do kogoś? Jak wrażenia? Pomijając pana powyżej, którego opinie już czytałem
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
-
- Posty: 1838
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 935 times
- Been thanked: 588 times
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Ale praktycznie każda gra z interakcją jest podatna na coś takiego.AnaMan pisze: ↑30 mar 2023, 17:36 I niestety gra jest podatna na syndrom nieoptymalnej gry, czyli gracze mogą grać egoistycznie ale nieefektywnie, ignrując intratne okazje stworzone przez pozostałe frakcje, co może prowadzić do "głodzenia" innej frakcji, a jednocześnie wcale nie prowadzić do ich wygranej.
-
- Posty: 242
- Rejestracja: 30 mar 2015, 12:50
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 22 times
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Czy jest gdzieś w obiegu instrukcja z możliwością skopiowania zawartości (chciałbym przetłumaczyć na swoje potrzeby)? Zarówno na Bgg jak i na stronie KS są pliki z ograniczonym dostępem
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Do mnie, ale grane będzie w przyszłym tygodniu najwcześniej. Jeszcze nawet na komponenty dobrze nie spojrzałem.
Na pewno karty są ładne i porządnie zrobione (powlekane). Jak obejrzę resztę to napiszę coś więcej.
-
- Posty: 2296
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1603 times
- Been thanked: 936 times
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Mi się akurat karty bardzo nie podobają - sklejają się ze sobą i trudno mi się je tasuje.
Grać jeszcze nie grałem.
Grać jeszcze nie grałem.
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Zestaw 300 koszulek do dużych kart już zakupiony + koszulki na małe także. Problem klejenia będzie rozwiązany. Tytuł odebrany 2 dni temu. Jeszcze nie ograny. Insert prawie idealny, ponieważ po założeniu koszulek minimalnie jeden rogów się odgina.
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Generalnie ja nie zauważyłem problemu z kartami (nie kleją się) i bardzo mi się podobają. Meeple są bardzo spoko z malowaniem. Jakość na bardzo wysokim poziomie. No i wcięcia w planszetkach graczy, żeby rzeczy nie wypadały to powinien być standard, co powtarzam od dawna.
Natomiast mam jednak dwa problemy. Jeden z planszą i jej klejeniem (nie wiem czy tylko u mnie wygląda to tak źle i nie wiem czy reklamować - co myślicie? Generalnie to częsty problem przy dużych planszach i widywałem gorsze rzeczy, więc może się czepiam...)
Drugi problem to jedna z planszetek graczy, coś poszło ewidentnie nie tak przy wykrajaniu i to na bank zareklamuję:
Natomiast mam jednak dwa problemy. Jeden z planszą i jej klejeniem (nie wiem czy tylko u mnie wygląda to tak źle i nie wiem czy reklamować - co myślicie? Generalnie to częsty problem przy dużych planszach i widywałem gorsze rzeczy, więc może się czepiam...)
Spoiler:
Spoiler:
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Nie mam takich problemów jak pokazałeś.
Update: Duże karty w koszulkach premium wchodzą świetnie, nie wiem jeszcze czy wszystkie się zmieszczą, bo coś dziwnie to policzyłem i kupiłem za mało. Małe karty są w poziomie i na razie wychodzą poza insert z powodu nowości (też premium). Wykonanie - mistrzostwo, karty świetne, wszystko pierwsza klasa. Świetna jest ta książka, która "uczy ekonomii", trochę poczytałem i jestem pod wrażeniem. Baaaaardzo unikalny tytuł w swojej tematyce. Z pewnością perełka na mojej półce (High Frontier 4all spada z pierwszego miejsca).
Update: Duże karty w koszulkach premium wchodzą świetnie, nie wiem jeszcze czy wszystkie się zmieszczą, bo coś dziwnie to policzyłem i kupiłem za mało. Małe karty są w poziomie i na razie wychodzą poza insert z powodu nowości (też premium). Wykonanie - mistrzostwo, karty świetne, wszystko pierwsza klasa. Świetna jest ta książka, która "uczy ekonomii", trochę poczytałem i jestem pod wrażeniem. Baaaaardzo unikalny tytuł w swojej tematyce. Z pewnością perełka na mojej półce (High Frontier 4all spada z pierwszego miejsca).
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1300 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Ale jak to po koszulkach dokonałeś takiego przeorganizowania w topce?
- 612
- Posty: 435
- Rejestracja: 16 mar 2015, 15:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 564 times
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
To jest w ogóle hit XD. Okazuje się, że wadą gry jest już to, że...grają w nią inni gracze. Przeszkadzają, zamiast nie wtrącać się do optymalizacji ruchów, budowy silniczka i "kręcenia wyników". Co ta eurorewolucja zrobiła z biednymi graczami.sasquach pisze: ↑30 mar 2023, 23:54Ale praktycznie każda gra z interakcją jest podatna na coś takiego.AnaMan pisze: ↑30 mar 2023, 17:36 I niestety gra jest podatna na syndrom nieoptymalnej gry, czyli gracze mogą grać egoistycznie ale nieefektywnie, ignrując intratne okazje stworzone przez pozostałe frakcje, co może prowadzić do "głodzenia" innej frakcji, a jednocześnie wcale nie prowadzić do ich wygranej.
Re: Hegemony (V. Bagiartakis, V. Timotheou)
Nie chcę komuś wchodzić w słowo, ale ja to zrozumiałem tak jakby chodziło o zrzucenie High Frontier z piedestału gier najbardziej unikalnych, a nie najbardziej ulubionych