Sekigahara: Unification of Japan - pytania i wątpliwości
Sekigahara: Unification of Japan - pytania i wątpliwości
Gra dotarła do mnie dzisiaj i już mam pierwsze pytanie Czy oddziały dostają Leadership bonus do ruchu jeśli przechodzą przez zamek/stolicę, czy tylko jeśli zaczynają ruch z tej lokacji? Przykład: ruszam wojskami Ishidy z Arato do zamku Ueda. Czy w momencie dojścia do zamku Ueda dostaję leadership bonus i mogę poruszyć się dalej do Saku?
Ostatnio zmieniony 18 lis 2022, 09:27 przez Mr_Fisq, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Dodanie postfixu tematu sugerującego odpowiednie podforum
Powód: Dodanie postfixu tematu sugerującego odpowiednie podforum
Re: Sekigahara: Unification of Japan
Moim zdaniem begin znaczy begin, nie ma efektu asysty grawitacyjnej, co najwyżej cesarski kop w d#pę na rozpęd ;)7.3.3
Leadership: Blocks that begin the move in the presence of leadership (7.3.4) may move +1 location.
Re: Sekigahara: Unification of Japan
Mhm, faktycznie. Przy lekturze zasad wyparłem to słówko begin z moje świadomości
- Leviathan
- Posty: 2272
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 398 times
- Been thanked: 1053 times
- Kontakt:
Re: Sekigahara: Unification of Japan
Zdecydowanie tak. Liczy się moment rozpoczęcia ruchu.waffel pisze:Moim zdaniem begin znaczy begin, nie ma efektu asysty grawitacyjnej, co najwyżej cesarski kop w d#pę na rozpęd7.3.3
Leadership: Blocks that begin the move in the presence of leadership (7.3.4) may move +1 location.
Re: Sekigahara: Unification of Japan
Dobra, to jeszcze to:
2. Dosłowna interpretacja zapisu oznacza, że jeśli zamek jest oblężony to nie jest kontrolowany przez żadną ze stron, zgadza się?
Kurczę, niby takie proste te zasady a jednak trochę się jeszcze czasami gubię z ich interpretacją
1. Czy to znaczy że Ishida zawsze kontroluje zamek Kyoto, bo jest w nim Toyotomi Hideyori (podobnie z zamkiem Ueda dopóki jest w nim Sanada Masayuki)?Castles are controlled by a player if he has blocks at that location and his opponent doesn't.
2. Dosłowna interpretacja zapisu oznacza, że jeśli zamek jest oblężony to nie jest kontrolowany przez żadną ze stron, zgadza się?
Kurczę, niby takie proste te zasady a jednak trochę się jeszcze czasami gubię z ich interpretacją
- Leviathan
- Posty: 2272
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 398 times
- Been thanked: 1053 times
- Kontakt:
Re: Sekigahara: Unification of Japan
1. Każdy z zamków ma swoją "naturalną" przynależność na początku gry wyznaczaną:killy9999 pisze:Dobra, to jeszcze to:
1. Czy to znaczy że Ishida zawsze kontroluje zamek Kyoto, bo jest w nim Toyotomi Hideyori (podobnie z zamkiem Ueda dopóki jest w nim Sanada Masayuki)?Castles are controlled by a player if he has blocks at that location and his opponent doesn't.
2. Dosłowna interpretacja zapisu oznacza, że jeśli zamek jest oblężony to nie jest kontrolowany przez żadną ze stron, zgadza się?
Kurczę, niby takie proste te zasady a jednak trochę się jeszcze czasami gubię z ich interpretacją
- obecnością przyjaznych bloczków
- kolorem zamku.
Aby kontrolować zamek przeciwnika należy mieć na jego obszarze co najmniej jeden bloczek, a przeciwnik nie może mieć żadnego (dotyczy to także okrągłych żetonów). Jeżeli zejdziemy z takiego zamku, to automatycznie kontrola przypda z powrotem prawowitemu, pierwotnemu właścicielowi - a więc pusty zamek zawsze należy do tego, kto kontrolował go z początkiem gry (decyduje o tym kolor zamku)
2. Oblężony zamek nadal należy do tego kto się w nim broni. Oblegająca armia nie jest w zamku, ale poza jego murami
Re: Sekigahara: Unification of Japan
No właśnie ja rozumiem zapisy instrukcji inaczej, przy czym interpretuję je dosłownie tak jak są napisane i nie wiem czy nie robię tego zbyt dosłownie.
Czy na pewno? Instrukcja mówi o "natural alignment with Ishida or Tokugawa" ale nie jest dla mnie jednoznaczne czy "natural alignment" jest równoważne kontroli zamku, bo zdanie dalej w tym samym punkcie (4.3) jest napisane to co zacytowałem post wcześniej:Leviathan pisze:1. Każdy z zamków ma swoją "naturalną" przynależność na początku gry wyznaczaną:
- obecnością przyjaznych bloczków
- kolorem zamku.
Aby kontrolować zamek przeciwnika należy mieć na jego obszarze co najmniej jeden bloczek, a przeciwnik nie może mieć żadnego (dotyczy to także okrągłych żetonów). Jeżeli zejdziemy z takiego zamku, to automatycznie kontrola przypda z powrotem prawowitemu, pierwotnemu właścicielowi - a więc pusty zamek zawsze należy do tego, kto kontrolował go z początkiem gry (decyduje o tym kolor zamku)
Co sugeruje, że bez względu na "natural alignment" należy mieć w lokacji bloczek żeby kontrolować zamek.Castles are controlled by a player if he has blocks at that location and his opponent doesn't.
Ok, spójrzmy co mówi instrukcja. Najpierw definicja "location" (4.1):Leviathan pisze:2. Oblężony zamek nadal należy do tego kto się w nim broni. Oblegająca armia nie jest w zamku, ale poza jego murami
Czyli zamek sam w sobie nie jest "location", stanowi jedynie jej część. No i teraz ponownie to co zacytowałem we wcześniejszym poście:[Location] is represented by a circle, and may include a castle.
Wynika z tego, że jeśli dochodzi do oblężenia albo bitwy w lokacji z zamkiem, to zamek nie jest kontrolowany np. na potrzeby zliczania kto kontroluje więcej zamków. To nawet ma sens, bo co z tego że siedzisz zamknięty w oblężonym zamku jak nie możesz z niego wyjśćCastles are controlled by a player if he has blocks at that location and his opponent doesn't.
Re: Sekigahara: Unification of Japan
Zamki są dołączone do swoich lokacji. Zamek podczas oblężenia jest kontrolowany przez jednego gracza, a lokacja przez drugiego. Strasznie dużo tekstu wypierasz ze świadomości czytając ;)4.3 CastlEs
Castles are attached to locations on the board. Each castle has a
natural alignment with Ishida or Tokugawa, indicated by its color.
Castles are controlled by a player if he has blocks at that location
and his opponent doesn't. If neither player has blocks present, the
castle reverts to its natural alignment. During a siege, the castle is
controlled by one player and the location attached to it is controlled
by the other. Whoever controls the most castles during the Reinforcement Step receives one additional card (6.)
- Leviathan
- Posty: 2272
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 13:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 398 times
- Been thanked: 1053 times
- Kontakt:
Re: Sekigahara: Unification of Japan
Przytoczony fragment należy czytać jako całość – wydaje mi się, że zamieszanie wynika z drugiego zdania:
Przynależność = kontrola.
ale to należy czytać w powiązaniu z kolejnymi. Brak klocków = przynależność do pierwotnego posiadacza.Castles are controlled by a player if he has blocks at that location and his opponent doesn't.
Przynależność = kontrola.
Re: Sekigahara: Unification of Japan
Mhm, faktycznie skupiłem się na tym jednym zdaniu zamiast na całym paragrafie. Jestem już po pierwszej rozgrywce - wszelkie wątpliwości póki co rozwiane.
- vaski
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Sekigahara: Unification of Japan
Cześć
Znalazłem moim zdaniem poważny błąd w tłumaczeniu instrukcji dostępnej na sieci. Błąd ten sprawił mi duży problem w zrozumieniu zasady, co się dzieje gdy sprzymierzone/ moje jednostki znajdują się w obleganym zamku w mojej turze.
Najpierw oryginał
"8.9.4.Siege combat procedure:
Znalazłem moim zdaniem poważny błąd w tłumaczeniu instrukcji dostępnej na sieci. Błąd ten sprawił mi duży problem w zrozumieniu zasady, co się dzieje gdy sprzymierzone/ moje jednostki znajdują się w obleganym zamku w mojej turze.
Najpierw oryginał
"8.9.4.Siege combat procedure:
Tłumaczenie dostępne na sieci:...E. If all the defender's blocks and disk are not removed, then both
sides' blocks co-exist in the location. When this happens, the
side that owns the castle is considered besieged (8.9.6). The side
that does not own the castle must declare combat at that location during every Combat Phase the co-existence continues
"E. Jeżeli nie usunięto wszystkich bloczków/dysku obrońcy, bloczki obu stron pozostają razem
w danej lokalizacji. Kiedy do tego dochodzi, strona, która posiada zamek, uważana jest za
oblężonego (8.9.6). Strona, do której należy zamku, musi deklarować walkę w każdej Fazie
Walki, dopóki siły obu graczy znajduj ą się razem w jednej lokalizacji."
Re: Sekigahara: Unification of Japan
Tak, to moja oczywista omyłka. Powinno być, "do której zamek nie należy..." Rebel wkrótce sprostuje.
Przepraszam za nieuwagę. Jeżeli jeszcze coś zauważycie, to dajcie znać.
Przepraszam za nieuwagę. Jeżeli jeszcze coś zauważycie, to dajcie znać.
Re: Sekigahara: Unification of Japan
Dzięki Odi za pomoc
Takie rozterki i wątpliwości:
1. Przeciwnik zagrywa kartę z atakiem specjalnym i wprowadza jednostkę z atakiem specj. Zagrywam kartę Loyalty i przejmuję jednostkę. Czy do siły przejętej jednostki doliczam również pkt za atak specjalny? Jeżeli tak, to czy pozostałym moim/przeciwnika jednostkom również doliczam pkt za atak specjlny?
Nie
2. Kartą z atakiem specjalnym wprowadzam do bitwy zwykłą jednostkę. Czy liczę pkt za atak specjalny jednostkom biorącym już udział w bitwie?
Nie
3. Aktywuję „czerwone diabły” (dowolna karta) za pomocą karty z atakiem specjalnym. Czy liczę pkt za atak specjalny jednostkom biorącym już udział w bitwie?
Nie
4. Czy armie mogą przechodzić przez inne armie? Np. takie, które w fazie ruchu nie zostały/nie zostaną poruszone (w lokacji nie ma zamku).
Tak
5. Zajmując wrogie pole rekrutacji, uniemożliwiam rekrutowanie jednostek danego klanu? (Rekrutacja będzie możliwa tylko w 2 przypadkach: Jako wsparcie do bitwy lub 1 dowolny bloczek do dowolnego pola rekrutacji)
Tak
Takie rozterki i wątpliwości:
1. Przeciwnik zagrywa kartę z atakiem specjalnym i wprowadza jednostkę z atakiem specj. Zagrywam kartę Loyalty i przejmuję jednostkę. Czy do siły przejętej jednostki doliczam również pkt za atak specjalny? Jeżeli tak, to czy pozostałym moim/przeciwnika jednostkom również doliczam pkt za atak specjlny?
Nie
2. Kartą z atakiem specjalnym wprowadzam do bitwy zwykłą jednostkę. Czy liczę pkt za atak specjalny jednostkom biorącym już udział w bitwie?
Nie
3. Aktywuję „czerwone diabły” (dowolna karta) za pomocą karty z atakiem specjalnym. Czy liczę pkt za atak specjalny jednostkom biorącym już udział w bitwie?
Nie
4. Czy armie mogą przechodzić przez inne armie? Np. takie, które w fazie ruchu nie zostały/nie zostaną poruszone (w lokacji nie ma zamku).
Tak
5. Zajmując wrogie pole rekrutacji, uniemożliwiam rekrutowanie jednostek danego klanu? (Rekrutacja będzie możliwa tylko w 2 przypadkach: Jako wsparcie do bitwy lub 1 dowolny bloczek do dowolnego pola rekrutacji)
Tak
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Sekigahara: Unification of Japan
waffel pisze:Moim zdaniem begin znaczy begin, nie ma efektu asysty grawitacyjnej, co najwyżej cesarski kop w d#pę na rozpęd7.3.3
Leadership: Blocks that begin the move in the presence of leadership (7.3.4) may move +1 location.
odkopię kwestię:
czyli dowódca nie musi wyruszać z armią?
może zostać w lokacji początkowej, a +1 do ruchy to jakby siłą rozkazu wymarszu się przydziela?
Re: Sekigahara: Unification of Japan
Mam dwie wątpliwości odnośnie ruchu:
1.
a) mogę zapłacić za ruch jednej grupy i część z bloczków wysłać w lewo, a część w prawo, a inne jeszcze zostawić gdzie stały
czy
b) po zapłaceniu za ruch jednej grupy mogę zabrać część bloczków z lokacji, a pozostałe stają się natychmiast nową grupą i nie mogą pójść gdzie indziej?
2.
1.
Czy to oznacza, że:Instrukcja punkt 7.1 In General - A stack is all
of the blocks in a single location. The number of stacks that can be
moved is determined by the number of cards spent for movement.
a) mogę zapłacić za ruch jednej grupy i część z bloczków wysłać w lewo, a część w prawo, a inne jeszcze zostawić gdzie stały
czy
b) po zapłaceniu za ruch jednej grupy mogę zabrać część bloczków z lokacji, a pozostałe stają się natychmiast nową grupą i nie mogą pójść gdzie indziej?
2.
Czy to oznacza, że jeśli czarny gracz kontroluje zamek żółty, to i tak nigdy nie może wyjść z niego z dowództwem, ponieważ zamek nie jest czarny? Nawet jeśli zostaną tam siły, które ten zamek będą kontrolować?Instrukcja 7.3.4 Leadership - If a castle is used, it must be aligned (matching color) and controlled by the active player
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Sekigahara: Unification of Japan
wydaje mi się, że:
a) za ruch każdą grupą trzeba "zapłacić" oddzielnie
b) zdobyte zamki tak długo jak są pod Twoją kontrolą dają ci bonus ( ale jak zostawisz zamek wroga bez załogi to automatycznie wracają pod kontrolę pierwotnego właściciela)
a) za ruch każdą grupą trzeba "zapłacić" oddzielnie
b) zdobyte zamki tak długo jak są pod Twoją kontrolą dają ci bonus ( ale jak zostawisz zamek wroga bez załogi to automatycznie wracają pod kontrolę pierwotnego właściciela)
Sekigahara: Unification of Japan
@rastula: czyli jeśli mam 10 bloczków w tej samej lokacji A, to żeby 4 poszły z A do X, a 3 z A do Y powinienem opłacić kartami ruch obydwu osobno jakbym poruszał dwie grupy? W instrukcji jest, że grupa to bloczki w jednej lokacji, że nie odrzucając karty mogę poruszyć jedną grupę oraz bloczki nie muszą iść w to samo miejsce.
A co do zamków to tam też podkreślają, że zamek musi być koloru gracza i oczywiście pod jego kontrolą żeby dawać bonus. Więc czarny zamek nigdy nie da bonusu zoltemu graczowi nawet jeśli ostatni czarny bloczek widziany był w taki zamku 5 rund wczesniej.
A co do zamków to tam też podkreślają, że zamek musi być koloru gracza i oczywiście pod jego kontrolą żeby dawać bonus. Więc czarny zamek nigdy nie da bonusu zoltemu graczowi nawet jeśli ostatni czarny bloczek widziany był w taki zamku 5 rund wczesniej.
- Koshiash
- Posty: 958
- Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 134 times
Re: Sekigahara: Unification of Japan
Moim zdaniem rozpoczynasz ruch jedną grupą i za jedną grupę płacisz, bez względu na to, czy ją rozdzielisz, czy nie.a) mogę zapłacić za ruch jednej grupy i część z bloczków wysłać w lewo, a część w prawo, a inne jeszcze zostawić gdzie stały
czy
b) po zapłaceniu za ruch jednej grupy mogę zabrać część bloczków z lokacji, a pozostałe stają się natychmiast nową grupą i nie mogą pójść gdzie indziej?
The source of a move is a single location.... Blocks which begin the phase together need not travel on the same roads, nor finish their move together.
Re: Sekigahara: Unification of Japan
Po ostatniej partii pojawiło się kilka wątpliwości:
1. Oblegam zamek, w którym przeciwnik ma 1 bloczek. W swojej turze przeciwnik porusza się do tej lokacji jednym bloczkiem i musi zadeklarować bitwę. Kolega uparł się że oczywiście musi zadeklarować bitwę ale wybiera ze schroni się w zamku. Według tego to ja musiałbym być atakującym a on obrońcą.
Według mnie powinna się odbyć bitwa poza zamkiem a bloczek z zamku musi dołączyć do tej bitwy.
2. Oblegam zamek w lokacji do której przeciwnik może rekrutować. Tutaj również się upiera że może zakrekeutowac i wstawić bloczek do zamku oczywiście nie przekraczając limitu 2 bloczków. Według mnie rekrutuje się do lokacji i nie może tego zrobić.
3. Wystawiam do bitwy bloczek ostatnia kartą. Czy przeciwnik może zagrać kartę lojalność i przejąć mi ten bloczek (nie mam więcej kart na ręce). Według mnie tak to się rozstrzyga.
Mam nadzieję, że ktoś rozwieje moje wątpliwości.
1. Oblegam zamek, w którym przeciwnik ma 1 bloczek. W swojej turze przeciwnik porusza się do tej lokacji jednym bloczkiem i musi zadeklarować bitwę. Kolega uparł się że oczywiście musi zadeklarować bitwę ale wybiera ze schroni się w zamku. Według tego to ja musiałbym być atakującym a on obrońcą.
Według mnie powinna się odbyć bitwa poza zamkiem a bloczek z zamku musi dołączyć do tej bitwy.
2. Oblegam zamek w lokacji do której przeciwnik może rekrutować. Tutaj również się upiera że może zakrekeutowac i wstawić bloczek do zamku oczywiście nie przekraczając limitu 2 bloczków. Według mnie rekrutuje się do lokacji i nie może tego zrobić.
3. Wystawiam do bitwy bloczek ostatnia kartą. Czy przeciwnik może zagrać kartę lojalność i przejąć mi ten bloczek (nie mam więcej kart na ręce). Według mnie tak to się rozstrzyga.
Mam nadzieję, że ktoś rozwieje moje wątpliwości.
Re: Sekigahara: Unification of Japan
Wg mnie:
Ad.1 Ty Masz rację. Odbywa się bitwa przy udziale wszystkich bloczków, a kolega jest atakującym.
Ad.2 Nie może rekrutować do zamku, może rekrutować do Twojej lokacji w której robisz oblężenie, ale tym samym wywołuje atak bloczkami z zamku. Wtedy masz walkę Twoje jednostki przeciw jego jednostkom z zamku + nowo zrekrutowanym jednostkom. I to on jest atakującym.
Ad.3 Chyba nie ma w instrukcji nic, co by mówiło ograniczeniu użycia Loyalty Challange, gdy przeciwnik nie ma kart. Zatem można.
Ad.1 Ty Masz rację. Odbywa się bitwa przy udziale wszystkich bloczków, a kolega jest atakującym.
Ad.2 Nie może rekrutować do zamku, może rekrutować do Twojej lokacji w której robisz oblężenie, ale tym samym wywołuje atak bloczkami z zamku. Wtedy masz walkę Twoje jednostki przeciw jego jednostkom z zamku + nowo zrekrutowanym jednostkom. I to on jest atakującym.
Ad.3 Chyba nie ma w instrukcji nic, co by mówiło ograniczeniu użycia Loyalty Challange, gdy przeciwnik nie ma kart. Zatem można.
- Coval
- Posty: 72
- Rejestracja: 20 maja 2009, 19:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 21 times
Re: Sekigahara: Unification of Japan - pytania i wątpliwości
Witam
Mam kilka wątpliwości co do zasad.
1. Jeżeli mam w lokacji A 8 bloczków. To żeby pójść w 4 w jedną stronę a 4 w drugą stronę, to muszę wydać DWIE akcje ruchu? Mój brat upiera się że w instrukcji jest zapisane że "źródłem ruchu jest jedna lokacja" i wystarczy do opisanego ruchu wydać JEDNĄ akcję ruchu.
- czytaliśmy w trakcie gry zapisy z tego wątku i ON i tak upiera się przy swoim ponieważ mimo podanych odpowiedzi że moja wersja jest poprawna (trzeba wydać DWIE akcje ruchu), nikt przy tych odpowiedziach nie wskazał zapisu z instrukcji który to dobitnie wyjaśnia.
2. Żeby przywołać bloczki MORI TERUMOTO do OSAKI nie muszę wydawać punktów ruchu czy rekrurtacji, wystarcza 1 karata za jeden bloczek?
Mam kilka wątpliwości co do zasad.
1. Jeżeli mam w lokacji A 8 bloczków. To żeby pójść w 4 w jedną stronę a 4 w drugą stronę, to muszę wydać DWIE akcje ruchu? Mój brat upiera się że w instrukcji jest zapisane że "źródłem ruchu jest jedna lokacja" i wystarczy do opisanego ruchu wydać JEDNĄ akcję ruchu.
- czytaliśmy w trakcie gry zapisy z tego wątku i ON i tak upiera się przy swoim ponieważ mimo podanych odpowiedzi że moja wersja jest poprawna (trzeba wydać DWIE akcje ruchu), nikt przy tych odpowiedziach nie wskazał zapisu z instrukcji który to dobitnie wyjaśnia.
2. Żeby przywołać bloczki MORI TERUMOTO do OSAKI nie muszę wydawać punktów ruchu czy rekrurtacji, wystarcza 1 karata za jeden bloczek?
I've had worst!
- psborsuk
- Posty: 288
- Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
- Lokalizacja: Łódź, Koluszki
- Has thanked: 307 times
- Been thanked: 74 times
Re: Sekigahara: Unification of Japan - pytania i wątpliwości
Ad. 1 Przejrzałem instrukcję (i tylko na niej opieram swoją odpowiedź). Owszem, źródłem ruchu jest jedna lokacja. Ale ruch grupy bloczków nie musi odbywać się po jednej drodze, i nie musi skończyć się w jednej lokacji. Stąd, jeśli nie było jakiś faqów, czy wyjaśnień ze strony twórcy, byłbym skłonny przychylić się do interpretacji Twojego brata, choć logika (i doświadczenia z innych gier) podpowiada, że racja jest po Twojej stronie.
Świt Rebelii... ]:->
- vinnichi
- Posty: 2391
- Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 790 times
- Kontakt:
Re: Sekigahara: Unification of Japan - pytania i wątpliwości
Ok skasowałem posta bo głupoty napisałem
Najlepiej to zobacz na heavy Cardboard 31:17
Możesz rozdzielać stosy ale bonusy/ minusy mają takie jak na początku ruchu. Oczywiście jeśli wydałes dwie karty to możesz przesunąć dowolną ilość stosow i wtedy sobie dzielić przed ruchem jednak kiedy masz ograniczoną ilość aktywacji wtedy takie poruszenie jak opisałeś to dwie aktywacje https://www.youtube.com/live/oMr3ID3t4tQ?feature=share
Najlepiej to zobacz na heavy Cardboard 31:17
Możesz rozdzielać stosy ale bonusy/ minusy mają takie jak na początku ruchu. Oczywiście jeśli wydałes dwie karty to możesz przesunąć dowolną ilość stosow i wtedy sobie dzielić przed ruchem jednak kiedy masz ograniczoną ilość aktywacji wtedy takie poruszenie jak opisałeś to dwie aktywacje https://www.youtube.com/live/oMr3ID3t4tQ?feature=share