Nie, nie oznacza to możliwości rozdzielenia obrażeń. Rozumiem, że można to odczytać jako niekonsekwencję, ale chyba ciężko byłoby sformułować te efekty bez użycia takich sformułowań. Jeśli jakieś instancje obrażeń można rozdzielać, to będzie to wyraźnie napisane w tekście zaklęcia.miraclemerlin pisze: ↑29 mar 2023, 10:55 Cześć, przeglądałem wątek ale nie rozwiałem wątpliwości. Pytanie dotyczy podstawowej wersji Aeons End. Mamy karty z zapisem 'dodatkowe' obrażenia, np. Arka chaosu oraz te z napisem 'po' x obrażeń jak Mroczny Płomień czy zmysł wymiarów. Czy zapis po oznacza możliwość rozdzielenia obrażeń? Jeśli nie to jest to jedynie niekonsekwencja w zapisie? Dzięki za pomoc
Aeon's End - pytania i wątpliwości
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 1906
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 978 times
- Been thanked: 620 times
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
Nie, jedynie oznacza, że będzie przeprowadzał Natarcie przez kilka swoich kolejnych tur
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
Jeżeli mam 15 żetonów furii na Gniewnorodnym i dochodzi karta Wyzwolenie to co wtedy się dzieje? Skoro nie mam już żetonów furii?
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
Miałeś w rozgrywce taką sytuację? Jeśli na jego planszetce nie jest określony limit żetonów furii (a chyba nie jest) to możesz zastąpić je dowolnymi zamiennikami. Trudno jednak jest mi wyobrazić sytuację, w której jest 15 żetonów furii w grze, która jeszcze nie skończyła się porażką.
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
Spoiler:
Jesteśmy właśnie po pierwszej potyczce w ekspedycji i mamy wątpliwości co do dalszych kroków. Otóż, przegraliśmy dosyć sromotnie i zgodnie z instrukcją na karcie, powinniśmy walczyć jeszcze raz. Czy to znaczy że wszystko resetujemy - zakupione karty, talię nemezis itp? Czy jest to forma kontynuacji i w jakiś sposób walczymy dalej, resetując np tylko nemezis? Albo tylko życie Gravehold? Strasznie niejasne jest określenie "Walcz z nią jeszcze raz".
Czuję że w przypadku resetu wszystkiego do stanu początkowego, niewiele to zmienia właściwie. Mamy jakiś plan i koncept na zmianę strategii, ale pewnie i tak przegramy znowu. Równie dobrze można w ten sposób zacząć grę czy rundę od początku aż się wygra i wychodzi na to samo?
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
Resetujesz stan całej walki - zaczynacie ze startowymi kartami na rękach i w stosie dobierania, 10 pkt życia, 0 ładunków itp. To samo z punktami życia Gravehold (30) i Nemesis (zgodnie z planszetką). Generalnie nie macie z tego tytułu żadnego ułatwienia. Ten pierwszy nemesis jest bardzo prosty więc jeśli macie z nim problem to na spokojnie zastanówcie się nad strategią.Sheik pisze: ↑07 kwie 2023, 22:27Cześć. Mam pytanie odnośnie Nowego Początku.Spoiler:
Jesteśmy właśnie po pierwszej potyczce w ekspedycji i mamy wątpliwości co do dalszych kroków. Otóż, przegraliśmy dosyć sromotnie i zgodnie z instrukcją na karcie, powinniśmy walczyć jeszcze raz. Czy to znaczy że wszystko resetujemy - zakupione karty, talię nemezis itp? Czy jest to forma kontynuacji i w jakiś sposób walczymy dalej, resetując np tylko nemezis? Albo tylko życie Gravehold? Strasznie niejasne jest określenie "Walcz z nią jeszcze raz".
Czuję że w przypadku resetu wszystkiego do stanu początkowego, niewiele to zmienia właściwie. Mamy jakiś plan i koncept na zmianę strategii, ale pewnie i tak przegramy znowu. Równie dobrze można w ten sposób zacząć grę czy rundę od początku aż się wygra i wychodzi na to samo?
-
- Posty: 1906
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 978 times
- Been thanked: 620 times
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
Jesteś pewien, że grasz dobrze? Usuwasz trzy (lub jeden na wyższym poziomie trudności) żetony furii po każdym Natarciu? Do tego jak Geniworodny ma co najmniej cztery żetony, to na koniec swojej tury wykonuje Natarcie, a więc także traci żetony.
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
Grałem na niskim poziomie i tak właśnie dochodziły kary że miałem 15 żetonów. Pierwsze natarcie było na samym początku więc odrzuciłem jeden żeton. Później długo nie było natarcia tylko wyzwolenie i doszło do takiej sytuacji. Rozgrywka była na 3 graczy.
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
ale Gnieworodny naciera na koniec każdej swojej tury, jeśli ma przynajmniej 4 żetony Furii i traci wtedy 3 z tych żetonów
-
- Posty: 1906
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 978 times
- Been thanked: 620 times
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
Przecież Ci napisałem "Do tego jak Geniworodny ma co najmniej cztery żetony, to na koniec swojej tury wykonuje Natarcie, a więc także traci żetony." Jeśli ma 4 żetony to zawsze Naciera na koniec swojej tury, niezależnie od tego czy było Natarcie na karcie czy nie. Może się zdarzyć, że nawet jak zrobi natarcie z karty to zostaną 4 żetony, więc na koniec tury zrobi kolejne natarcie. Przeczytaj sobie ostatnie zdanie na jego planszetce.
-
- Posty: 2685
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
- Has thanked: 1304 times
- Been thanked: 1539 times
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
Może popełniacie podobną pomyłkę co ja? Zwróćcie uwagę, że "umieść w grze Gza" i "Giez się wylęga" to dwa różne efekty. Początkowo omyłkowo przy wylęganiu dodawałem Gzy, zamiast podmieniać Larwy i faktycznie wypełnianie rzędów przy efektach typu "dwukrotne Wyzwolenie" powodowało trudną do zatrzymania lawinę (Grałem na trudnym wariancie i przez tę przeoczoną różnicę podchodziłem 5 razy do Wylęgarza zanim go w końcu pokonałem...dopiero jak się udało ponownie przeczytałem jego zasady i... Ech...)Sheik pisze: ↑07 kwie 2023, 22:27Cześć. Mam pytanie odnośnie Nowego Początku.Spoiler:
Jesteśmy właśnie po pierwszej potyczce w ekspedycji i mamy wątpliwości co do dalszych kroków. Otóż, przegraliśmy dosyć sromotnie i zgodnie z instrukcją na karcie, powinniśmy walczyć jeszcze raz. Czy to znaczy że wszystko resetujemy - zakupione karty, talię nemezis itp? Czy jest to forma kontynuacji i w jakiś sposób walczymy dalej, resetując np tylko nemezis? Albo tylko życie Gravehold? Strasznie niejasne jest określenie "Walcz z nią jeszcze raz".
Czuję że w przypadku resetu wszystkiego do stanu początkowego, niewiele to zmienia właściwie. Mamy jakiś plan i koncept na zmianę strategii, ale pewnie i tak przegramy znowu. Równie dobrze można w ten sposób zacząć grę czy rundę od początku aż się wygra i wychodzi na to samo?
Lubię TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Kupiłem TĘ grę. (a nie "tą grę")
Wygrałem w TĘ grę. (a nie "tą grę")
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
OMG, ja właśnie grałem z tym błędem, czyli wylęgałem zamiast umieszczać Co prawda wygrałem (na standardowym poziomie), ale dobrze wiedzieć na przyszłośćCyel pisze: ↑10 kwie 2023, 10:38Może popełniacie podobną pomyłkę co ja? Zwróćcie uwagę, że "umieść w grze Gza" i "Giez się wylęga" to dwa różne efekty. Początkowo omyłkowo przy wylęganiu dodawałem Gzy, zamiast podmieniać Larwy i faktycznie wypełnianie rzędów przy efektach typu "dwukrotne Wyzwolenie" powodowało trudną do zatrzymania lawinę (Grałem na trudnym wariancie i przez tę przeoczoną różnicę podchodziłem 5 razy do Wylęgarza zanim go w końcu pokonałem...dopiero jak się udało ponownie przeczytałem jego zasady i... Ech...)
To może przy okazji dopytam odnośnie Larw i Gzów: dobrze rozumiem że mogę rozdzielać obrażenia z jednego zaklęcia na cały ich rząd (najwyższy)? I np. jeśli wyczyszczę wszystkie z jednego rzędu, to drugi mogę czyścić kolejnym zaklęciem? Pytam, bo w pamięci mam Królową Roju, gdzie rozdzielanie obrażeń z zaklęcia było możliwe tylko z utratą hp.
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
Tak, możesz rozdzielać obrażenia na dany rząd Larw/Gzów. Możesz czyścić kolejne rzędy następnymi zaklęciami, a nawet pojedynczym zaklęciem, jeśli zapewnia więcej niż jedną instancję obrażeń (czary z Echem czy czary typu "Zadaj 1 obrażenie. Zadaj 1 obrażenie").
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
Hej.
Mam wątpliwość dotyczące Starożytnej Bramy Gygara z Nowego Początku: ja mogę rzucać z niej zaklęcia nie tylko za pomocą jego umiejętności, prawda? Bo to by było "troszkę" nieopłacalne: wydać najpierw 10 eteru żeby otrzymać +1 do obrażeń, a później kolejne 10e żeby rzucić zaklęcie z tej bramy i dostać jeszcze 2 ładunki? I po co w takim wypadku byłaby informacja z tyłu planszetki Gygara, że można na tej bramie umieścić do 10 żetonów Wezbrania (czyli +10 do obrażeń z zaklęcia z tej bramy). Kiedy, się pytam?
Ale z drugiej strony: moim sojusznikiem był Soskel, wrzucił mi swój żeton Energii na Starożytną Bramę, rzucałem z niej zaklęciem z echem (Dudniące Bum) i miałem jeszcze artefakt odpalający zaklęcie dowolnego gracza (Paciorki Mocy). A na Starożytnej Bramie +4 do obrażeń, więc z echem 12 obrażeń, czyli w jednej swojej turze 24 obrażenia z jednej bramy (+ 4 ładunki z żetonu Energii). Trochę OP, nie?
Mam wątpliwość dotyczące Starożytnej Bramy Gygara z Nowego Początku: ja mogę rzucać z niej zaklęcia nie tylko za pomocą jego umiejętności, prawda? Bo to by było "troszkę" nieopłacalne: wydać najpierw 10 eteru żeby otrzymać +1 do obrażeń, a później kolejne 10e żeby rzucić zaklęcie z tej bramy i dostać jeszcze 2 ładunki? I po co w takim wypadku byłaby informacja z tyłu planszetki Gygara, że można na tej bramie umieścić do 10 żetonów Wezbrania (czyli +10 do obrażeń z zaklęcia z tej bramy). Kiedy, się pytam?
Ale z drugiej strony: moim sojusznikiem był Soskel, wrzucił mi swój żeton Energii na Starożytną Bramę, rzucałem z niej zaklęciem z echem (Dudniące Bum) i miałem jeszcze artefakt odpalający zaklęcie dowolnego gracza (Paciorki Mocy). A na Starożytnej Bramie +4 do obrażeń, więc z echem 12 obrażeń, czyli w jednej swojej turze 24 obrażenia z jednej bramy (+ 4 ładunki z żetonu Energii). Trochę OP, nie?
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
Ze odpowiednim rynkiem i takim sojusznikiem jak Soskel mało który mag nie błyszczy. Gygar szczególnie lubi zaklęcia z echem, łatwe generowanie ładunków, rzucanie zaklęć w trakcie swojej tury i możliwość przygotowania dwóch zaklęć na swojej specjalnej bramie. U Ciebie spełnione były prawie wszystkie te warunki. Bez sprzyjających kart na rynku i/lub wspomagania ze strony sojuszników Gygar nie rozkręca się tak intensywnie
- JollyRoger90
- Posty: 561
- Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1046 times
- Been thanked: 256 times
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
tak profilaktycznie się dopytam o zdolność Gygara. Po aktywacji zaklęć za pomoca zdolności, to rozumiem, że zaklęcie się odrzuca normalnie?
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
TakJollyRoger90 pisze: ↑22 kwie 2023, 04:08 tak profilaktycznie się dopytam o zdolność Gygara. Po aktywacji zaklęć za pomoca zdolności, to rozumiem, że zaklęcie się odrzuca normalnie?
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
Gdy już opadły pobitewne emocje, to refleksje miałem takie same: skombiło się kilka czynników o których pisałeś, bez nich umiejętność Grygara nie jest takim samograjem.aeiou871 pisze: ↑21 kwie 2023, 23:28Ze odpowiednim rynkiem i takim sojusznikiem jak Soskel mało który mag nie błyszczy. Gygar szczególnie lubi zaklęcia z echem, łatwe generowanie ładunków, rzucanie zaklęć w trakcie swojej tury i możliwość przygotowania dwóch zaklęć na swojej specjalnej bramie. U Ciebie spełnione były prawie wszystkie te warunki. Bez sprzyjających kart na rynku i/lub wspomagania ze strony sojuszników Gygar nie rozkręca się tak intensywnie
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
Witam. Mam pewne wątpliwości dot. nemesis - Wiedźma Hordy. W jaki sposób w trakcie gry rozpatrujemy dodatkowych popleczników - Troggów? Czy ich efekt rozpatrujemy tylko w momencie wprowadzenia do gry, czy także później w trakcie każdej tury nemesis (np. jeśli mamy wyłożonych 3 orp-ów to za każdym razem jak turę ma nemesis to Gravehold otrzymuje 3 obrażenia)?
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
Efekty z kart Troggów rozpatruje się tylko w momencie, kiedy wchodzą one do gry, a pierwszy Trogg danego typu nie ma żadnego efektu. W kolejnych turach Nemezis Troggi nie robią nic (poza czekaniem na swoich pobratymców).bulczan pisze: ↑26 kwie 2023, 14:16 Witam. Mam pewne wątpliwości dot. nemesis - Wiedźma Hordy. W jaki sposób w trakcie gry rozpatrujemy dodatkowych popleczników - Troggów? Czy ich efekt rozpatrujemy tylko w momencie wprowadzenia do gry, czy także później w trakcie każdej tury nemesis (np. jeśli mamy wyłożonych 3 orp-ów to za każdym razem jak turę ma nemesis to Gravehold otrzymuje 3 obrażenia)?
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
Pytanie dotyczące tworzenia talii Nemesis do trybu Ekspedycji: zastępuję podstawowe karty Nemesis ulepszonymi jeszcze przed wylosowaniem konkretnych do bitwy (np. 3/5/7 dla dwóch magów), czy po?
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
Wskazana liczba ulepszonych kart Nemezis musi się znaleźć wśród tych 3/5/7 kart dla dwóch magów, dopełniasz kartami podstawowymi odpowiednich poziomów.
Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości
Siemano.
1.Zaklęcie "przypiekanie " Zadaje 4 obrażenia i jeżeli te obrażenia spowodują odrzucenie unikalnego poplecznika z talii Nemesis, dowolny sojusznik otrzymuje 2 ładunki. Przy zabiciu akolity te dwa ładunki się nie aktywują, mam rację?
2. A co z kartą zweglenie? 6 obrażeń i jeżeli przez nie odrzucimy poplecznika to dowolny gracz otrzymuje 2 HP. Ale czy działa to przy karaczanach lub innych poplecznikach tego pokroju?? Nie ma na karcie napisane, że poplecznik musi być z talii.
Pozdrawiam
1.Zaklęcie "przypiekanie " Zadaje 4 obrażenia i jeżeli te obrażenia spowodują odrzucenie unikalnego poplecznika z talii Nemesis, dowolny sojusznik otrzymuje 2 ładunki. Przy zabiciu akolity te dwa ładunki się nie aktywują, mam rację?
2. A co z kartą zweglenie? 6 obrażeń i jeżeli przez nie odrzucimy poplecznika to dowolny gracz otrzymuje 2 HP. Ale czy działa to przy karaczanach lub innych poplecznikach tego pokroju?? Nie ma na karcie napisane, że poplecznik musi być z talii.
Pozdrawiam