Rany!! I cała kampania zagrana źle... Aż dziwne, że czasami rebelianci wygrywali misje. Myślałem, że punkt ruchu za zmęczenie można dodać do punktów ruchu bohatera i wydać tylko podczas akcji ruchu... Trochę to zagmatwane w kompletnym podręczniku zasad.feniks_ciapek pisze: ↑16 kwie 2021, 09:09 Albo: wykonać atak, wydać zmęczenie na ruch, dokonać interakcji z otoczeniem. Wyjątkiem jest to, jak się dostaje punkt ruchu z jakiejś akcji specjalnej - wtedy go trzeba wydać natychmiast.
Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
-
- Posty: 2415
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1730 times
- Been thanked: 1057 times
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
No tak, jest to trochę nieintuicyjne, że punkty ruchu można wydawać w dowolnym momencie. Ale akurat ten mechanizm mi się podoba, pasuje doskonale do klimatu hit & run tej gry.
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
A ja mam pare pytan co do sw
1.Ktora apka ma wieksze mozliwosci ta oficjalna, czy ta imperial commander ?
2.Apka pozwala zagrac tylko kampanie ? czy np te misje poboczne tez przygotowuje tak jak bym gral bez apki ?
3.Czy sa jakies karty ktorych nie przygotowuje kiedy gram z apka czy dalej musze wybrac np karty agend dla imperium ?
1.Ktora apka ma wieksze mozliwosci ta oficjalna, czy ta imperial commander ?
2.Apka pozwala zagrac tylko kampanie ? czy np te misje poboczne tez przygotowuje tak jak bym gral bez apki ?
3.Czy sa jakies karty ktorych nie przygotowuje kiedy gram z apka czy dalej musze wybrac np karty agend dla imperium ?
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
1. Ciężko powiedzieć, która ma większe możliwości. Oficjalna apka to całkowicie nowe kampanie, ale tylko do Core box, Hoth i Jabby. Fajne, bo wszystko się samo generuje, więc jeśli grasz pierwszy raz to może Cię zaskoczyć. Z kolei Imperial Commander wykorzystuje wszystkie oficjalnie wydane misje (główne, poboczne i blistry) więc jest tego zdecydowanie więcej.Natrakh pisze: ↑06 sie 2021, 12:22 A ja mam pare pytan co do sw
1.Ktora apka ma wieksze mozliwosci ta oficjalna, czy ta imperial commander ?
2.Apka pozwala zagrac tylko kampanie ? czy np te misje poboczne tez przygotowuje tak jak bym gral bez apki ?
3.Czy sa jakies karty ktorych nie przygotowuje kiedy gram z apka czy dalej musze wybrac np karty agend dla imperium ?
2. Obie pozwalają zagrać w kampanię. Jeśli chodzi o Imperial Commander to przygotowujesz kampanię zgodnie z instrukcją. Na bgg zamieściłem także przetłumaczoną instrukcję do apki, warto tam zerknąć co się pomija podczas przygotowywania kampanii (np. klasy Imperium).
3. j.w.
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
- choczkins
- Posty: 379
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 128 times
- Been thanked: 46 times
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Mam pytanie o Imperial Commander.
Czy przygotowujemy misje poboczne według instrukcji z gry?
W instrukcji do IC napisane jest że mieszamy je z kartami agend jednak dalej że misje poboczne i przymusowe wchodzą normalnie.
Przyznaję że jeszcze nie grałem z apką a mam zamiar ale nie wiem co zrobić z tymi misjami
Edit. Ogarnięte już
Czy przygotowujemy misje poboczne według instrukcji z gry?
W instrukcji do IC napisane jest że mieszamy je z kartami agend jednak dalej że misje poboczne i przymusowe wchodzą normalnie.
Przyznaję że jeszcze nie grałem z apką a mam zamiar ale nie wiem co zrobić z tymi misjami

Edit. Ogarnięte już
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Sorry dopiero teraz przeczytałem. I jak Ci się grało ?
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
- choczkins
- Posty: 379
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 128 times
- Been thanked: 46 times
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Apka super, czasami mam problem jak powinien postąpić wróg ale idzie, robię jak najgorzej dla gracza czyli siebie
Naprawdę kawał świetnej roboty.
Dzisiaj odkryłem że w pewnej misji IG-88 jest "zepsuty". W sensie nie wyskakuje jego okienko aktywacji i nie wiadomo co robi, to jedyny taki błąd jaki się pojawił podczas obsługi IC.
- tencogoniema
- Posty: 222
- Rejestracja: 09 lis 2004, 13:00
- Lokalizacja: Himalaje
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 14 times
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Zabraliśmy pierwsza misję 3 razy. Raz 4 rebeliantami i 2razy po 2óch Rebeliantow.
Czy ta misję Imperium może w ogóle wygrać?
Grając dwoma rozumiem ze żeby zabic wookiego to trzeba mu zadać 48obrazeń?
Kończyliśmy niszczyć terminale raz w 4 raz w 5 rundzie.
Jak grałem 4ma rebelientami to było najtrudniej a i tak na początku 6rundy było po wszytkim.
Ktoś wygrał ta misję imperium i jak się mu to udało?
Duży niesmak, i niestety chyba nie siadziemy więcej do tego tytułu choć to moje ulubione uniwersum.
Czy ta misję Imperium może w ogóle wygrać?
Grając dwoma rozumiem ze żeby zabic wookiego to trzeba mu zadać 48obrazeń?
Kończyliśmy niszczyć terminale raz w 4 raz w 5 rundzie.
Jak grałem 4ma rebelientami to było najtrudniej a i tak na początku 6rundy było po wszytkim.
Ktoś wygrał ta misję imperium i jak się mu to udało?
Duży niesmak, i niestety chyba nie siadziemy więcej do tego tytułu choć to moje ulubione uniwersum.
-
- Posty: 2415
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1730 times
- Been thanked: 1057 times
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Mi się udało ze dwa razy, głównie dlatego, że gracz rebeliancki popełnił błąd i nie szedł do przodu wystarczająco szybko.
Pierwsza misja to taki trening, ja bym się nie skupiał specjalnie na balansie w kampaniach. Gracz Imperium i tak ma głównie służyć za chłopca do bicia.
Jak chcesz balansu, to proponuję tryb skirmish.
Pierwsza misja to taki trening, ja bym się nie skupiał specjalnie na balansie w kampaniach. Gracz Imperium i tak ma głównie służyć za chłopca do bicia.
Jak chcesz balansu, to proponuję tryb skirmish.
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
krótkie podsumowanie po misji wprowadzającej niestety 1 na 1
Syn 10 lat - Rebelia - 2 postaci po 2 aktywacje ( tak zrozumiałem z zasad)
JA - Imperium bez sondy zwiadowczej
Zostałem rozbity w pył w 15 minut i tu kilka pytań:
Czy rebelia ma 2 aktywacje?
Czy ja nie powinienem usunąc jeszcze Eweba ( bo jeśli tak to już zupełnie kibel)
Czy jak mam na kości obrony taki trójkąt to neguję obrażenie i wybieram z której kości ( jeżeli jest jedno obrażenie a kość daje jeszcze np: 2 do dystansu to wypada cała i nie doliczam dystansu z tej kości do drugiej?)
Czy jak mam znak kółka na kości obrony to mogę zanegować dowolną kość i wtedy jeżeli druga mnie nie sięgnie ( za krótki dystans ) to rozumiem że jest pudło
Czy w kampanii jeżeli Rebelia ma podwójne aktywacje i dostaje jeszcze na start jakieś przedmioty to imperium ma jakieś szanse?
Syn 10 lat - Rebelia - 2 postaci po 2 aktywacje ( tak zrozumiałem z zasad)
JA - Imperium bez sondy zwiadowczej
Zostałem rozbity w pył w 15 minut i tu kilka pytań:
Czy rebelia ma 2 aktywacje?
Czy ja nie powinienem usunąc jeszcze Eweba ( bo jeśli tak to już zupełnie kibel)
Czy jak mam na kości obrony taki trójkąt to neguję obrażenie i wybieram z której kości ( jeżeli jest jedno obrażenie a kość daje jeszcze np: 2 do dystansu to wypada cała i nie doliczam dystansu z tej kości do drugiej?)
Czy jak mam znak kółka na kości obrony to mogę zanegować dowolną kość i wtedy jeżeli druga mnie nie sięgnie ( za krótki dystans ) to rozumiem że jest pudło
Czy w kampanii jeżeli Rebelia ma podwójne aktywacje i dostaje jeszcze na start jakieś przedmioty to imperium ma jakieś szanse?
-
- Posty: 2415
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1730 times
- Been thanked: 1057 times
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Chyba jednak coś graliście nie tak.maciej.kr pisze: ↑16 maja 2023, 20:41 krótkie podsumowanie po misji wprowadzającej niestety 1 na 1
Syn 10 lat - Rebelia - 2 postaci po 2 aktywacje ( tak zrozumiałem z zasad)
JA - Imperium bez sondy zwiadowczej
Zostałem rozbity w pył w 15 minut i tu kilka pytań:
Czy rebelia ma 2 aktywacje?
Czy ja nie powinienem usunąc jeszcze Eweba ( bo jeśli tak to już zupełnie kibel)
Czy jak mam na kości obrony taki trójkąt to neguję obrażenie i wybieram z której kości ( jeżeli jest jedno obrażenie a kość daje jeszcze np: 2 do dystansu to wypada cała i nie doliczam dystansu z tej kości do drugiej?)
Czy jak mam znak kółka na kości obrony to mogę zanegować dowolną kość i wtedy jeżeli druga mnie nie sięgnie ( za krótki dystans ) to rozumiem że jest pudło
Czy w kampanii jeżeli Rebelia ma podwójne aktywacje i dostaje jeszcze na start jakieś przedmioty to imperium ma jakieś szanse?
Dlaczego bez sondy? Na 2 postaci zmienia się tylko to, że dwaj bohaterowie dostają więcej PZ i mają po 2 aktywacje. Wszystko inne zostaje to samo. Żadnych jednostek z planszy nie ściągasz.
E-web w pierwszej misji pojawia się po otwarciu drzwi (patrz wydarzenie w opisie) i jeśli przeciwnik nie ma dużo zapasowych punktów akcji, to natychmiast dostanie z niego salwę po tym, jak mu się skończy jedna aktywacja.
Pamiętaj też, że po każdej turze możesz wydawać punkty zagrożenia (które co turę przybywają) na dodawanie nowych jednostek z puli dostępnych, czyli jak ubiją ci szturmowców, to możesz ich potem jeszcze raz wystawić przy odpowiednich punktach.
Trójkąt (blok/pancerz) usuwa jedno dowolne trafienie wymierzone w tym ataku w daną figurkę. Kółko (evade) neguje jeden piorunek, czyli jedną moc specjalną, ale nie obrażenie, czy kość. Cztery trójkąciki w kółku (dodge) to całkowite uniknięcie ataku - i obrażeń, i mocy specjalnych.
Podwójne aktywacje nie są takie znowu mocne. Imperium może spokojnie grać tłumem i blokować przejście do czasu, aż zostaną wybici szturmowcy. Szturmowcy mają też przerzut kości, jak stoją obok siebie i wbrew pozorom w tłumie mogą sporo namieszać.
Polecam doczytać jeszcze instrukcję.
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Hej, mam nadzieję, że znajdzie się ktoś, kto będzie mógł mi pomóc, bo chyba źle interpretuję jakieś zasady.
Moim zadaniem jest rozwalić drzwi, które mają 5 osłon obrony. Nie rzuca się 5 kośćmi obrony, tylko drzwi tyle mają. Misja "Dogodny cel". Przyznam, że nie mam pojęcia jak mam się przebić przez taką obronę. Rzucam kością czerwoną i żółtą. Nawet gdy wyrzucę max na czerwonej kości - 3, i na żółtej - 2 obrażenia, to i tak nie przebiję się przez obronę. Jeśli mam broń z przebiciem i wyrzucę "piorun" to to jedynie zdejmuje jedną osłonę, ale co z tego, skoro pozostaje pozostałe 4?
A może jest tak, że przebicie to będzie wówczas przynajmniej jedno automatyczne trafienie? Tylko że wtedy by "wystarczyło" atakować postacią, która ma przebicie i wyrzucać pioruny, co byłoby dziwne, bo co jeśli bym nie miał "przebicia"? Automatycznie nie mógłbym zniszczyć drzwi?
W zasadach "kompletnych" mamy tylko napisane, że przebicie pozwala zignorować liczbę wyników osłon na zasadzie 2 przybicia to zignorowanie 2 osłon, ale co się dokładnie kryje pod pojęcie "zignorowanie"? Przykładów nie ma, więc pytania pozostają, zwłaszcza, gdy drzwi mają obrony aż 5, a prawie niemożliwe jest wyrzucić 6 trafień, żeby to przełamać.
Moim zadaniem jest rozwalić drzwi, które mają 5 osłon obrony. Nie rzuca się 5 kośćmi obrony, tylko drzwi tyle mają. Misja "Dogodny cel". Przyznam, że nie mam pojęcia jak mam się przebić przez taką obronę. Rzucam kością czerwoną i żółtą. Nawet gdy wyrzucę max na czerwonej kości - 3, i na żółtej - 2 obrażenia, to i tak nie przebiję się przez obronę. Jeśli mam broń z przebiciem i wyrzucę "piorun" to to jedynie zdejmuje jedną osłonę, ale co z tego, skoro pozostaje pozostałe 4?
A może jest tak, że przebicie to będzie wówczas przynajmniej jedno automatyczne trafienie? Tylko że wtedy by "wystarczyło" atakować postacią, która ma przebicie i wyrzucać pioruny, co byłoby dziwne, bo co jeśli bym nie miał "przebicia"? Automatycznie nie mógłbym zniszczyć drzwi?
W zasadach "kompletnych" mamy tylko napisane, że przebicie pozwala zignorować liczbę wyników osłon na zasadzie 2 przybicia to zignorowanie 2 osłon, ale co się dokładnie kryje pod pojęcie "zignorowanie"? Przykładów nie ma, więc pytania pozostają, zwłaszcza, gdy drzwi mają obrony aż 5, a prawie niemożliwe jest wyrzucić 6 trafień, żeby to przełamać.
- choczkins
- Posty: 379
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 128 times
- Been thanked: 46 times
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Każda figurka ma 2 aktywacje, figurki gracza imperium mogą "normalnie" przeznaczyć tylko 1 aktywacje na atak druga musi być inna np. ruch. Czyli, ja przynajmniej tak grałem, e-web może zaatakować 2 razy (przeznaczyć 2 aktywacje na atak).
- choczkins
- Posty: 379
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 128 times
- Been thanked: 46 times
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Faktycznie drzwi ciężko rozwalić, ale możesz skorzystać z terminala. "Zignorowanie" czyli za każdy symbol przebicia nie liczysz 1 pkt. obrony np. 3 ikony przebicia obrona spada do 2.Komimasa pisze: ↑01 wrz 2024, 14:45 Hej, mam nadzieję, że znajdzie się ktoś, kto będzie mógł mi pomóc, bo chyba źle interpretuję jakieś zasady.
Moim zadaniem jest rozwalić drzwi, które mają 5 osłon obrony. Nie rzuca się 5 kośćmi obrony, tylko drzwi tyle mają. Misja "Dogodny cel". Przyznam, że nie mam pojęcia jak mam się przebić przez taką obronę. Rzucam kością czerwoną i żółtą. Nawet gdy wyrzucę max na czerwonej kości - 3, i na żółtej - 2 obrażenia, to i tak nie przebiję się przez obronę. Jeśli mam broń z przebiciem i wyrzucę "piorun" to to jedynie zdejmuje jedną osłonę, ale co z tego, skoro pozostaje pozostałe 4?
A może jest tak, że przebicie to będzie wówczas przynajmniej jedno automatyczne trafienie? Tylko że wtedy by "wystarczyło" atakować postacią, która ma przebicie i wyrzucać pioruny, co byłoby dziwne, bo co jeśli bym nie miał "przebicia"? Automatycznie nie mógłbym zniszczyć drzwi?
W zasadach "kompletnych" mamy tylko napisane, że przebicie pozwala zignorować liczbę wyników osłon na zasadzie 2 przybicia to zignorowanie 2 osłon, ale co się dokładnie kryje pod pojęcie "zignorowanie"? Przykładów nie ma, więc pytania pozostają, zwłaszcza, gdy drzwi mają obrony aż 5, a prawie niemożliwe jest wyrzucić 6 trafień, żeby to przełamać.
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Dzięki za odpowiedź, natomiast obawiam się, że to chyba nie rozwiązuje problemu. Żeby zbić obronę, musiałbym wyrzucić 5 symboli przebicia, co już jest niemożliwe przy ilości kości, które posiadam. No chyba... że to jest tak, że zbijam obronę "na stałe" czyli ona się zmniejsza aż dochodzi do 0, nie musi to być w jednym ataku. No tak, to by miało sens. Dzięki.
- choczkins
- Posty: 379
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 128 times
- Been thanked: 46 times
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Żebyśmy się dobrze zrozumieli, symbolami przebicia obniżysz obronę i trafieniami oczywiście też ją zmniejszasz, czyli to co powyżej już "wchodzi". Tak jak piszesz czerwona kość zadaje najwięcej dmg, żółta ma najwięcej "piorunków" które można używać do przebicia, niestety obrona co turę jest taka sama więc może jakieś dodatkowe zdolności bohaterów by się przydały, albo niektóre bronie chyba miały przebicie 2 lub 3 za jeden "piorunek" lub spore zwiększenie obrażeń.Komimasa pisze: ↑15 wrz 2024, 18:02 Dzięki za odpowiedź, natomiast obawiam się, że to chyba nie rozwiązuje problemu. Żeby zbić obronę, musiałbym wyrzucić 5 symboli przebicia, co już jest niemożliwe przy ilości kości, które posiadam. No chyba... że to jest tak, że zbijam obronę "na stałe" czyli ona się zmniejsza aż dochodzi do 0, nie musi to być w jednym ataku. No tak, to by miało sens. Dzięki.
Re: Star Wars: Imperial Assault / Imperium Atakuje (J. Kemppainen, C. Konieczka, J. Ying)
Cześć,
Mam pytanie dot. trybu konfrontacji.
W zasadach konfrontacji jest napisane, że można wykonać tylko jeden atak w tym trybie. Jak działa w takim razie Szturm postaci Fenn Signis, gdzie jest napisane:
Szturm: W każdej aktywacji możesz wykonać kilka ataków.
Żołnierski szturm: Po tym jak przyjazny żołnierz w promieniu 3 pól rozpatrzył atak, może zyskać zdolność „Szturm”. Raz na rundę. (I kto może zyskać ? Przyjazny żołnierz czy Fenn signis ?)
Drugie pytanie o zagrywanie kart dowodzenia z symbolem Akcji Specjalnej.
Jeśli na karcie dowodzenia jest symbol Akcji Specjalnej to czy jest to dodatkowa akcja, którą mogę zrobić figurką (oczywiście w limicie dwóch na aktywację)? Czy ten tekst działa jako zdolność pasywna czyli po zrobieniu AS figurki rozpatruje efekt karty dowodzenia ? (np zadaje obrażenia z karty Błyskawica Mocy.)
pozdrawiam
Mam pytanie dot. trybu konfrontacji.
W zasadach konfrontacji jest napisane, że można wykonać tylko jeden atak w tym trybie. Jak działa w takim razie Szturm postaci Fenn Signis, gdzie jest napisane:
Szturm: W każdej aktywacji możesz wykonać kilka ataków.
Żołnierski szturm: Po tym jak przyjazny żołnierz w promieniu 3 pól rozpatrzył atak, może zyskać zdolność „Szturm”. Raz na rundę. (I kto może zyskać ? Przyjazny żołnierz czy Fenn signis ?)
Drugie pytanie o zagrywanie kart dowodzenia z symbolem Akcji Specjalnej.
Jeśli na karcie dowodzenia jest symbol Akcji Specjalnej to czy jest to dodatkowa akcja, którą mogę zrobić figurką (oczywiście w limicie dwóch na aktywację)? Czy ten tekst działa jako zdolność pasywna czyli po zrobieniu AS figurki rozpatruje efekt karty dowodzenia ? (np zadaje obrażenia z karty Błyskawica Mocy.)
pozdrawiam
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Jeden atak, chyba że jest napisane inaczej. Np Vader może zrobić atak i duszenie mocą, bo duszenie to nie atak. Fenn z tego co pamiętam jeśli jest dobrze rozstawiony to robi 2 ataki. Jak na małej karcie masz strzałkę, to taka strzałka to akcja, jak masz 2 strzałki, to zużywa de facto całą aktywację.
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Ok. Dzieki. Czyli strzałki na karcie dowodzenia to dodatkowa akcja w limicie dwóch na aktywację.
To kiedy ten szturm się aktywuje ?? Tam nie ma żadnych strzałek:
Szturm: W każdej aktywacji możesz wykonać kilka ataków.
Żołnierski szturm: Po tym jak przyjazny żołnierz w promieniu 3 pól rozpatrzył atak, może zyskać zdolność „Szturm”. Raz na rundę. (I kto może zyskać ? Przyjazny żołnierz czy Fenn signis ?
To kiedy ten szturm się aktywuje ?? Tam nie ma żadnych strzałek:
Szturm: W każdej aktywacji możesz wykonać kilka ataków.
Żołnierski szturm: Po tym jak przyjazny żołnierz w promieniu 3 pól rozpatrzył atak, może zyskać zdolność „Szturm”. Raz na rundę. (I kto może zyskać ? Przyjazny żołnierz czy Fenn signis ?