Rany!! I cała kampania zagrana źle... Aż dziwne, że czasami rebelianci wygrywali misje. Myślałem, że punkt ruchu za zmęczenie można dodać do punktów ruchu bohatera i wydać tylko podczas akcji ruchu... Trochę to zagmatwane w kompletnym podręczniku zasad.feniks_ciapek pisze: ↑16 kwie 2021, 09:09 Albo: wykonać atak, wydać zmęczenie na ruch, dokonać interakcji z otoczeniem. Wyjątkiem jest to, jak się dostaje punkt ruchu z jakiejś akcji specjalnej - wtedy go trzeba wydać natychmiast.
Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
-
- Posty: 2289
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1593 times
- Been thanked: 931 times
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
No tak, jest to trochę nieintuicyjne, że punkty ruchu można wydawać w dowolnym momencie. Ale akurat ten mechanizm mi się podoba, pasuje doskonale do klimatu hit & run tej gry.
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
A ja mam pare pytan co do sw
1.Ktora apka ma wieksze mozliwosci ta oficjalna, czy ta imperial commander ?
2.Apka pozwala zagrac tylko kampanie ? czy np te misje poboczne tez przygotowuje tak jak bym gral bez apki ?
3.Czy sa jakies karty ktorych nie przygotowuje kiedy gram z apka czy dalej musze wybrac np karty agend dla imperium ?
1.Ktora apka ma wieksze mozliwosci ta oficjalna, czy ta imperial commander ?
2.Apka pozwala zagrac tylko kampanie ? czy np te misje poboczne tez przygotowuje tak jak bym gral bez apki ?
3.Czy sa jakies karty ktorych nie przygotowuje kiedy gram z apka czy dalej musze wybrac np karty agend dla imperium ?
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
1. Ciężko powiedzieć, która ma większe możliwości. Oficjalna apka to całkowicie nowe kampanie, ale tylko do Core box, Hoth i Jabby. Fajne, bo wszystko się samo generuje, więc jeśli grasz pierwszy raz to może Cię zaskoczyć. Z kolei Imperial Commander wykorzystuje wszystkie oficjalnie wydane misje (główne, poboczne i blistry) więc jest tego zdecydowanie więcej.Natrakh pisze: ↑06 sie 2021, 12:22 A ja mam pare pytan co do sw
1.Ktora apka ma wieksze mozliwosci ta oficjalna, czy ta imperial commander ?
2.Apka pozwala zagrac tylko kampanie ? czy np te misje poboczne tez przygotowuje tak jak bym gral bez apki ?
3.Czy sa jakies karty ktorych nie przygotowuje kiedy gram z apka czy dalej musze wybrac np karty agend dla imperium ?
2. Obie pozwalają zagrać w kampanię. Jeśli chodzi o Imperial Commander to przygotowujesz kampanię zgodnie z instrukcją. Na bgg zamieściłem także przetłumaczoną instrukcję do apki, warto tam zerknąć co się pomija podczas przygotowywania kampanii (np. klasy Imperium).
3. j.w.
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
- choczkins
- Posty: 337
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 39 times
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Mam pytanie o Imperial Commander.
Czy przygotowujemy misje poboczne według instrukcji z gry?
W instrukcji do IC napisane jest że mieszamy je z kartami agend jednak dalej że misje poboczne i przymusowe wchodzą normalnie.
Przyznaję że jeszcze nie grałem z apką a mam zamiar ale nie wiem co zrobić z tymi misjami
Edit. Ogarnięte już
Czy przygotowujemy misje poboczne według instrukcji z gry?
W instrukcji do IC napisane jest że mieszamy je z kartami agend jednak dalej że misje poboczne i przymusowe wchodzą normalnie.
Przyznaję że jeszcze nie grałem z apką a mam zamiar ale nie wiem co zrobić z tymi misjami
Edit. Ogarnięte już
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Sorry dopiero teraz przeczytałem. I jak Ci się grało ?
Chcesz podziękować za wykonaną pracę? Postaw kawkę :) https://buycoffee.to/13thson
- choczkins
- Posty: 337
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 39 times
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Apka super, czasami mam problem jak powinien postąpić wróg ale idzie, robię jak najgorzej dla gracza czyli siebie
Naprawdę kawał świetnej roboty.
Dzisiaj odkryłem że w pewnej misji IG-88 jest "zepsuty". W sensie nie wyskakuje jego okienko aktywacji i nie wiadomo co robi, to jedyny taki błąd jaki się pojawił podczas obsługi IC.
- tencogoniema
- Posty: 216
- Rejestracja: 09 lis 2004, 13:00
- Lokalizacja: Himalaje
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 14 times
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Zabraliśmy pierwsza misję 3 razy. Raz 4 rebeliantami i 2razy po 2óch Rebeliantow.
Czy ta misję Imperium może w ogóle wygrać?
Grając dwoma rozumiem ze żeby zabic wookiego to trzeba mu zadać 48obrazeń?
Kończyliśmy niszczyć terminale raz w 4 raz w 5 rundzie.
Jak grałem 4ma rebelientami to było najtrudniej a i tak na początku 6rundy było po wszytkim.
Ktoś wygrał ta misję imperium i jak się mu to udało?
Duży niesmak, i niestety chyba nie siadziemy więcej do tego tytułu choć to moje ulubione uniwersum.
Czy ta misję Imperium może w ogóle wygrać?
Grając dwoma rozumiem ze żeby zabic wookiego to trzeba mu zadać 48obrazeń?
Kończyliśmy niszczyć terminale raz w 4 raz w 5 rundzie.
Jak grałem 4ma rebelientami to było najtrudniej a i tak na początku 6rundy było po wszytkim.
Ktoś wygrał ta misję imperium i jak się mu to udało?
Duży niesmak, i niestety chyba nie siadziemy więcej do tego tytułu choć to moje ulubione uniwersum.
-
- Posty: 2289
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1593 times
- Been thanked: 931 times
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Mi się udało ze dwa razy, głównie dlatego, że gracz rebeliancki popełnił błąd i nie szedł do przodu wystarczająco szybko.
Pierwsza misja to taki trening, ja bym się nie skupiał specjalnie na balansie w kampaniach. Gracz Imperium i tak ma głównie służyć za chłopca do bicia.
Jak chcesz balansu, to proponuję tryb skirmish.
Pierwsza misja to taki trening, ja bym się nie skupiał specjalnie na balansie w kampaniach. Gracz Imperium i tak ma głównie służyć za chłopca do bicia.
Jak chcesz balansu, to proponuję tryb skirmish.
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
krótkie podsumowanie po misji wprowadzającej niestety 1 na 1
Syn 10 lat - Rebelia - 2 postaci po 2 aktywacje ( tak zrozumiałem z zasad)
JA - Imperium bez sondy zwiadowczej
Zostałem rozbity w pył w 15 minut i tu kilka pytań:
Czy rebelia ma 2 aktywacje?
Czy ja nie powinienem usunąc jeszcze Eweba ( bo jeśli tak to już zupełnie kibel)
Czy jak mam na kości obrony taki trójkąt to neguję obrażenie i wybieram z której kości ( jeżeli jest jedno obrażenie a kość daje jeszcze np: 2 do dystansu to wypada cała i nie doliczam dystansu z tej kości do drugiej?)
Czy jak mam znak kółka na kości obrony to mogę zanegować dowolną kość i wtedy jeżeli druga mnie nie sięgnie ( za krótki dystans ) to rozumiem że jest pudło
Czy w kampanii jeżeli Rebelia ma podwójne aktywacje i dostaje jeszcze na start jakieś przedmioty to imperium ma jakieś szanse?
Syn 10 lat - Rebelia - 2 postaci po 2 aktywacje ( tak zrozumiałem z zasad)
JA - Imperium bez sondy zwiadowczej
Zostałem rozbity w pył w 15 minut i tu kilka pytań:
Czy rebelia ma 2 aktywacje?
Czy ja nie powinienem usunąc jeszcze Eweba ( bo jeśli tak to już zupełnie kibel)
Czy jak mam na kości obrony taki trójkąt to neguję obrażenie i wybieram z której kości ( jeżeli jest jedno obrażenie a kość daje jeszcze np: 2 do dystansu to wypada cała i nie doliczam dystansu z tej kości do drugiej?)
Czy jak mam znak kółka na kości obrony to mogę zanegować dowolną kość i wtedy jeżeli druga mnie nie sięgnie ( za krótki dystans ) to rozumiem że jest pudło
Czy w kampanii jeżeli Rebelia ma podwójne aktywacje i dostaje jeszcze na start jakieś przedmioty to imperium ma jakieś szanse?
-
- Posty: 2289
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1593 times
- Been thanked: 931 times
Re: Star Wars Imperial Assault - pytania i wątpliwości
Chyba jednak coś graliście nie tak.maciej.kr pisze: ↑16 maja 2023, 20:41 krótkie podsumowanie po misji wprowadzającej niestety 1 na 1
Syn 10 lat - Rebelia - 2 postaci po 2 aktywacje ( tak zrozumiałem z zasad)
JA - Imperium bez sondy zwiadowczej
Zostałem rozbity w pył w 15 minut i tu kilka pytań:
Czy rebelia ma 2 aktywacje?
Czy ja nie powinienem usunąc jeszcze Eweba ( bo jeśli tak to już zupełnie kibel)
Czy jak mam na kości obrony taki trójkąt to neguję obrażenie i wybieram z której kości ( jeżeli jest jedno obrażenie a kość daje jeszcze np: 2 do dystansu to wypada cała i nie doliczam dystansu z tej kości do drugiej?)
Czy jak mam znak kółka na kości obrony to mogę zanegować dowolną kość i wtedy jeżeli druga mnie nie sięgnie ( za krótki dystans ) to rozumiem że jest pudło
Czy w kampanii jeżeli Rebelia ma podwójne aktywacje i dostaje jeszcze na start jakieś przedmioty to imperium ma jakieś szanse?
Dlaczego bez sondy? Na 2 postaci zmienia się tylko to, że dwaj bohaterowie dostają więcej PZ i mają po 2 aktywacje. Wszystko inne zostaje to samo. Żadnych jednostek z planszy nie ściągasz.
E-web w pierwszej misji pojawia się po otwarciu drzwi (patrz wydarzenie w opisie) i jeśli przeciwnik nie ma dużo zapasowych punktów akcji, to natychmiast dostanie z niego salwę po tym, jak mu się skończy jedna aktywacja.
Pamiętaj też, że po każdej turze możesz wydawać punkty zagrożenia (które co turę przybywają) na dodawanie nowych jednostek z puli dostępnych, czyli jak ubiją ci szturmowców, to możesz ich potem jeszcze raz wystawić przy odpowiednich punktach.
Trójkąt (blok/pancerz) usuwa jedno dowolne trafienie wymierzone w tym ataku w daną figurkę. Kółko (evade) neguje jeden piorunek, czyli jedną moc specjalną, ale nie obrażenie, czy kość. Cztery trójkąciki w kółku (dodge) to całkowite uniknięcie ataku - i obrażeń, i mocy specjalnych.
Podwójne aktywacje nie są takie znowu mocne. Imperium może spokojnie grać tłumem i blokować przejście do czasu, aż zostaną wybici szturmowcy. Szturmowcy mają też przerzut kości, jak stoją obok siebie i wbrew pozorom w tłumie mogą sporo namieszać.
Polecam doczytać jeszcze instrukcję.