
Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie - pytania, zasady
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
rozpatrujesz je w tym samym momencie czyli pozyskujesz i rozpatrujesz oznaczenie z kafelka tereny bo mam rozumieć że o to chodzi ?? 

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Scenariusz "Przeprowadzka".
W zasadach specjalnych znajduje się zdanie:
"Nie można używać części z kart Obiektów jako części zapasowych."
Czyli przepinać można ?
Przykład:
W sekcji mieszkalnej znajduje się już połączony obiekt(1) z kontenera. Z akcji "testowanie obiektów" otrzymał czerwone kosteczki. W następnej turze przepinam niedziałające elementy z obiektu(1) na obiekt(2) jeszcze z początku gry. Po połączeniu kolejnego obiektu(2) czerwone kosteczki przepadają a wchodzą te z akcji "testowanie obiektów".
W zasadach specjalnych znajduje się zdanie:
"Nie można używać części z kart Obiektów jako części zapasowych."
Czyli przepinać można ?

Przykład:
W sekcji mieszkalnej znajduje się już połączony obiekt(1) z kontenera. Z akcji "testowanie obiektów" otrzymał czerwone kosteczki. W następnej turze przepinam niedziałające elementy z obiektu(1) na obiekt(2) jeszcze z początku gry. Po połączeniu kolejnego obiektu(2) czerwone kosteczki przepadają a wchodzą te z akcji "testowanie obiektów".
- orzeh
- Posty: 1308
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 208 times
- Kontakt:
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Robię crossposta z FB ale zaczyna mnie to troszkę irytować, przecież aplikację jaest łatwiej zaktualizować/naprawić błędy niż fizyczne elementy (karty):
1. (możliwe spojlery bo dotyczy kampanii#1) - jak do licha mam zapisać stan misji jak nie ma zaznaczonych kafli w wyborze (jest to minidodatek z http://portalgames.pl/sklep/pl/pierwsi- ... 422.p.html )
2. W bazie NIE MA pola >> (jest w Hali, chyba że nie widzę)
3. Chcę usunąć kafel przestoju (np O2) z obiektu, na kaflu jest napisane że aby usunąć należy użyć O2 z rezerw - nie mam rezerw (inne efekty mi zabrały zapasy), czy wogóle jest możliwe w tym przypadku usunąć taki kafel?
1. (możliwe spojlery bo dotyczy kampanii#1) - jak do licha mam zapisać stan misji jak nie ma zaznaczonych kafli w wyborze (jest to minidodatek z http://portalgames.pl/sklep/pl/pierwsi- ... 422.p.html )
Spoiler:
Spoiler:
- orzeh
- Posty: 1308
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 208 times
- Kontakt:
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Po cichutku, w nowej wersji appki:orzeh pisze: ↑13 maja 2018, 00:35 Robię crossposta z FB ale zaczyna mnie to troszkę irytować, przecież aplikację jaest łatwiej zaktualizować/naprawić błędy niż fizyczne elementy (karty):
1. (możliwe spojlery bo dotyczy kampanii#1) - jak do licha mam zapisać stan misji jak nie ma zaznaczonych kafli w wyborze (jest to minidodatek z http://portalgames.pl/sklep/pl/pierwsi- ... 422.p.html )2. W bazie NIE MA pola >> (jest w Hali, chyba że nie widzę)Spoiler:3. Chcę usunąć kafel przestoju (np O2) z obiektu, na kaflu jest napisane że aby usunąć należy użyć O2 z rezerw - nie mam rezerw (inne efekty mi zabrały zapasy), czy wogóle jest możliwe w tym przypadku usunąć taki kafel?Spoiler:

- Breżniew
- Posty: 825
- Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 122 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Mam pytanie odnośnie działania żetonu/efektu obszaru "Froggy". Czy jeśli w trakcie wykonywania tej akcji Łazik się zepsuje, to (zakładając, że użyłem do wykonania akcji pionów w ilości gwarantującej sukces):
1) akcja jest udana, ale Łazik jest zepsuty, i żeby go móc używać w przyszłości, będę musiał go naprawić;
2) akcja jest nieudana i Łazik jest zepsuty itd. itp.?
Cały czas miałem przeświadczenie, że prawidłowa jest opcja 1, ale wczoraj podczas rozgrywania scenariusza nagle dopadły mnie wątpliwości
Być może odpowiedź na to pytanie jest gdzieś w instrukcji/almanachu/faq, ale nie udało mi się jej znaleźć
1) akcja jest udana, ale Łazik jest zepsuty, i żeby go móc używać w przyszłości, będę musiał go naprawić;
2) akcja jest nieudana i Łazik jest zepsuty itd. itp.?
Cały czas miałem przeświadczenie, że prawidłowa jest opcja 1, ale wczoraj podczas rozgrywania scenariusza nagle dopadły mnie wątpliwości

Być może odpowiedź na to pytanie jest gdzieś w instrukcji/almanachu/faq, ale nie udało mi się jej znaleźć

Ostatnio zmieniony 06 cze 2018, 15:03 przez Breżniew, łącznie zmieniany 1 raz.
- orzeh
- Posty: 1308
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 208 times
- Kontakt:
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
OMG też myślałem że opcja 1.Breżniew pisze: ↑06 cze 2018, 08:06 Mam pytanie odnośnie działania żetonu/efektu obszaru "Froggy". Czy jeśli w trakcie wykonywania tej akcji Łazik się zepsuje, to (zakładając, że użyłem do wykonania akcji pionów w ilości gwarantującej sukces):
1) akcja jest udana, ale Łazik jest zepsuty, i żeby go móc używać w przyszłości, będę musiał go naprawić;
2) akcja jest nieudana i Łazik jest zesputy itd. itp.?
Cały czas miałem przeświadczenie, że prawidłowa jest opcja 1, ale wczoraj podczas rozgrywania scenariusza nagle dopadły mnie wątpliwości
Być może odpowiedź na to pytanie jest gdzieś w instrukcji/almanachu/faq, ale nie udało mi się jej znaleźć![]()
Boję się że odpowiedzi nigdy nie uzyskamy, mam wrazenie że w tą grę grają 3 osoby w Polsce

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Panowie,
Chciałem was pocieszyć i napisać ze jednak grają w ta grę przynajmniej 4 osoby w Polsce
.
Ale do rzeczy.
Almanach na stronie 50 daje piękny przykład „W tym przykładzie chcesz odkryć Obszar w 2 pierścieniu. Droga wiedzie przez Obszar nakazujący graczowi rzucić zieloną kością rany ( )! Gracz rzuca i niestety wyrzuca ranę. Łazik został uszkodzony. Jednak efekt ten zachodzi dopiero na koniec jego akcji, uda mu się dotrzeć do zamierzonego Obszaru. Rozpatrz wszystkie efekty – obniż poziom Morale oraz zaznacz uszkodzenie łazika.”
Dodatkowo na stronie 12 w części „ ZACHODZĄCE NA KONIEC DANEJ FAZY:„ tez jest o tym mowa. Wiec jak najbardziej opcja 1 wg mnie jest prawidłowa.
Chciałem was pocieszyć i napisać ze jednak grają w ta grę przynajmniej 4 osoby w Polsce

Ale do rzeczy.
Almanach na stronie 50 daje piękny przykład „W tym przykładzie chcesz odkryć Obszar w 2 pierścieniu. Droga wiedzie przez Obszar nakazujący graczowi rzucić zieloną kością rany ( )! Gracz rzuca i niestety wyrzuca ranę. Łazik został uszkodzony. Jednak efekt ten zachodzi dopiero na koniec jego akcji, uda mu się dotrzeć do zamierzonego Obszaru. Rozpatrz wszystkie efekty – obniż poziom Morale oraz zaznacz uszkodzenie łazika.”
Dodatkowo na stronie 12 w części „ ZACHODZĄCE NA KONIEC DANEJ FAZY:„ tez jest o tym mowa. Wiec jak najbardziej opcja 1 wg mnie jest prawidłowa.
- Breżniew
- Posty: 825
- Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 122 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Dzięki za odpowiedź. Gdzie jeden nie znajdzie, da radę drugilemon129 pisze: ↑06 cze 2018, 18:27 Panowie,
Chciałem was pocieszyć i napisać ze jednak grają w ta grę przynajmniej 4 osoby w Polsce.
Ale do rzeczy.
Almanach na stronie 50 daje piękny przykład „W tym przykładzie chcesz odkryć Obszar w 2 pierścieniu. Droga wiedzie przez Obszar nakazujący graczowi rzucić zieloną kością rany ( )! Gracz rzuca i niestety wyrzuca ranę. Łazik został uszkodzony. Jednak efekt ten zachodzi dopiero na koniec jego akcji, uda mu się dotrzeć do zamierzonego Obszaru. Rozpatrz wszystkie efekty – obniż poziom Morale oraz zaznacz uszkodzenie łazika.”
Dodatkowo na stronie 12 w części „ ZACHODZĄCE NA KONIEC DANEJ FAZY:„ tez jest o tym mowa. Wiec jak najbardziej opcja 1 wg mnie jest prawidłowa.

- Breżniew
- Posty: 825
- Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 122 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Mają. Jeśli uszkodzona część w zapasowych obszarach nakazuje w fazie uszkodzeń podnieść poziom uszkodzeń w danej sekcji, to robisz to analogicznie jak w standardowych obszarach.
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Wydawało się, że niby znalezienie sondy, która wyrwała się na wolność to nic takiego, tymczasem cała misja marsjańska o mało włos nie zakończyła się fiaskiem. W trakcie realizacji zadania morale załogi sięgnęło dna, napięcie stało się tak bardzo nie do zniesienia, że zakończyło się bójką. Astronautów dosięgły rany i schorzenia; w najgorszej sytuacji była doktor, której palpitacja serca nie pozwoliła wykonywać pełni obowiązków. Niestety nie można było nikogo uleczyć, bo wskutek awarii jednego z generatorów prądu trzeba było odłączyć moduł medyczny. W trakcie misji załoga również musiała sięgnąć po zapasy pożywienia składowane na czarną godzinę, na szczęście sytuację z farmą udało się w porę opanować. Mimo wszystko udało się zlokalizować położenie sondy kosmicznej, zebrać porzucone przez nią próbki, a następnie sprowadzić sondę do bazy, chociaż do ostatniej akcji to nie było pewne...
Wybaczcie przydługi wstęp, ale chciałem przekazać swoje odczucia co do gry „Pierwsi marsjanie”. Wiem, że to kwestia indywidualna, ale według mnie – gra ma świetny klimat i dostarcza mnóstwa satysfakcji, chociaż to nie jest takie oczywiste od pierwszego zetknięcia z tytułem. Pierwsze rozgrywki w scenariuszach (najpierw we wprowadzającym, potem w „Sondzie na wolności”) to głównie wertowanie instrukcji i przerywanie rozgrywki, kiedy okazywało się, że zapominałem o jakiejś zasadzie, która znacznie ułatwiała mi grę. Kiedy jednak rozgrywka staje się płynniejsza, nagle stwierdzam, że ten klaustrofobiczny klimat rozgrywki, w której cała planeta i warunki na niej panujące próbuje Cię zabić, bardzo mi odpowiada
Ciągle mam jednak problemy ze zrozumieniem co niektórych reguł specjalnych dotyczących scenariuszy. Zastanawiam się np., czy poprawnie wykonałem łańcuch 7 sygnałów w misji "Sonda na wolności" - jak na zdjęciu:

Sygnały mam na K1 - N, K1 - NW, K2 - NW (dwa), K2 - N, K3 - N, K3 - NW, skąd zabrałem sondę. Moje wątpliwości budzą dwie rzeczy:
1. Łańcuch mogłem tak naprawdę pociągnąć od kafelka K1 - NW - co i zmieniłoby ostatecznie kafelek końcowy, i sprawiłoby, że musiałbym przechodzić przez kafelek, który groził awarią łazika. Czy taka dowolność jest poprawna?
2. Zostały mi trzy sygnały nie wchodzące w skład ciągu: K1 - NE, K1 - S, K2 - S. Niby w zasadach nie ma nic na temat tego, czy sygnały nie tworzące w skład ciągu powinny zniknąć z planszy (np. poprzez wykorzystanie zadań specjalnych), ale ponieważ czasem lubię utrudnić sobie życie, to zastanawiam się, czy ich pozostawienie nie było błędem:)
Wybaczcie przydługi wstęp, ale chciałem przekazać swoje odczucia co do gry „Pierwsi marsjanie”. Wiem, że to kwestia indywidualna, ale według mnie – gra ma świetny klimat i dostarcza mnóstwa satysfakcji, chociaż to nie jest takie oczywiste od pierwszego zetknięcia z tytułem. Pierwsze rozgrywki w scenariuszach (najpierw we wprowadzającym, potem w „Sondzie na wolności”) to głównie wertowanie instrukcji i przerywanie rozgrywki, kiedy okazywało się, że zapominałem o jakiejś zasadzie, która znacznie ułatwiała mi grę. Kiedy jednak rozgrywka staje się płynniejsza, nagle stwierdzam, że ten klaustrofobiczny klimat rozgrywki, w której cała planeta i warunki na niej panujące próbuje Cię zabić, bardzo mi odpowiada

Ciągle mam jednak problemy ze zrozumieniem co niektórych reguł specjalnych dotyczących scenariuszy. Zastanawiam się np., czy poprawnie wykonałem łańcuch 7 sygnałów w misji "Sonda na wolności" - jak na zdjęciu:

Sygnały mam na K1 - N, K1 - NW, K2 - NW (dwa), K2 - N, K3 - N, K3 - NW, skąd zabrałem sondę. Moje wątpliwości budzą dwie rzeczy:
1. Łańcuch mogłem tak naprawdę pociągnąć od kafelka K1 - NW - co i zmieniłoby ostatecznie kafelek końcowy, i sprawiłoby, że musiałbym przechodzić przez kafelek, który groził awarią łazika. Czy taka dowolność jest poprawna?
2. Zostały mi trzy sygnały nie wchodzące w skład ciągu: K1 - NE, K1 - S, K2 - S. Niby w zasadach nie ma nic na temat tego, czy sygnały nie tworzące w skład ciągu powinny zniknąć z planszy (np. poprzez wykorzystanie zadań specjalnych), ale ponieważ czasem lubię utrudnić sobie życie, to zastanawiam się, czy ich pozostawienie nie było błędem:)
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Witam. Nie wiem czy jest jakieś życie w tym temacie ale będę pytał!
1.Jeśli mam uszkodzone części w obiekcie na którym leży kafel przestoju, czy liczą się one do Progu Eksploatacji na końcu gry?
2. Czy w misji "Z Pyłu Powstałeś" można wykorzystać zdolność EUREKA! do zdobycia pyłu lub żwiru?
3. Czy jeśli w wyniku przygody lub poleceń karty uszkodzeń, astronauta ma odrzucić żeton morale a go nie posiada to dostaje ranę tak jak w fazie MORALE?
4. Jaki jest sens karty uszkodzeń WYCIEK PAMIĘCI "Połóż 1 czarny znacznik na najwyższym dostępnym polu Odkrycia. Do końca tej misji to pole jest niedostępne." Skoro ilość torów badań jest nieograniczona i mogę badać próbkę na wszystkich torach poniżej, to w czym realnie przeszkadza mi ta blokada?
5. Misja PRZEPROWADZKA. Jednym z trzech warunków wygranej jest "Wyładować trzy kontenery" w których są Obiekty do zamontowania w HUBie. Po zabraniu każdego z obiektów pojawia się informacja o trzech różnych przedmiotach które MOGĘ zabrać później. Aplikacja nie zalicza mi zwycięstwa na koniec gry, jeśli nie zbiorę wszystkich trzech dodatkowych przedmiotów. Czy tak powinno być? Te dodatkowe przedmioty są takim samym celem głównym jak obiekty do przyłaczenia, czy też jest to błąd aplikacji?

1.Jeśli mam uszkodzone części w obiekcie na którym leży kafel przestoju, czy liczą się one do Progu Eksploatacji na końcu gry?
2. Czy w misji "Z Pyłu Powstałeś" można wykorzystać zdolność EUREKA! do zdobycia pyłu lub żwiru?
3. Czy jeśli w wyniku przygody lub poleceń karty uszkodzeń, astronauta ma odrzucić żeton morale a go nie posiada to dostaje ranę tak jak w fazie MORALE?
4. Jaki jest sens karty uszkodzeń WYCIEK PAMIĘCI "Połóż 1 czarny znacznik na najwyższym dostępnym polu Odkrycia. Do końca tej misji to pole jest niedostępne." Skoro ilość torów badań jest nieograniczona i mogę badać próbkę na wszystkich torach poniżej, to w czym realnie przeszkadza mi ta blokada?
5. Misja PRZEPROWADZKA. Jednym z trzech warunków wygranej jest "Wyładować trzy kontenery" w których są Obiekty do zamontowania w HUBie. Po zabraniu każdego z obiektów pojawia się informacja o trzech różnych przedmiotach które MOGĘ zabrać później. Aplikacja nie zalicza mi zwycięstwa na koniec gry, jeśli nie zbiorę wszystkich trzech dodatkowych przedmiotów. Czy tak powinno być? Te dodatkowe przedmioty są takim samym celem głównym jak obiekty do przyłaczenia, czy też jest to błąd aplikacji?
"Wszystko przemija nawet najdłuższa żmija"
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
siedmiu. policz wszystkie ikony - jest ich piec. nastepnie +1 rzut kostkami +2 sukces. to chyba najprostrzy sposob na obliczanie.
- JimmyPL
- Posty: 280
- Rejestracja: 30 sty 2013, 19:11
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 57 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Mam pytanie, bo nie potrafię się doczytać.
Czy jak dostaję ranę, to spada morale, tak jak to było w Robinsonie (jeżeli dobrze pamiętam)?
Czy jak dostaję ranę, to spada morale, tak jak to było w Robinsonie (jeżeli dobrze pamiętam)?
- aduko
- Posty: 453
- Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 208 times
- Been thanked: 163 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Nie, w odróżnieniu od Robinsona po przekroczeniu pewnego progu, otrzymujemy tylko żeton stanu.
Pytanie do kampanii 1, misja 4:
Zrealizowałem cel główny, karta misji mówi, żeby przejść do następnej misji, jeśli cel główny zostanie zrealizowany. Oznaczyłem w dzienniku realizację celu ale i tak musiałem dokończyć wszytkie sole, co mocno wpłynęło na status HUBa. Czy to błąd aplikacji czy w dzienniku kampanii?
- Edwardo
- Posty: 575
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 20 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Czy akcje specjalne "wykonaj badania" z arkuszy misji zawsze wiąże się z użyciem pozyskanej wcześniej próbki czy próbka nie jest potrzebna?
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
zależy od scenariusza, powinno być to wszystko opisane
- Erni
- Posty: 354
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 78 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie - pytania, zasady
Na szarej kości Przygody są trzy ścianki ze znakiem zapytania (przygodą) i trzy ścianki puste.