Zwolay pisze: ↑04 maja 2023, 18:00
Gargi pisze: ↑04 maja 2023, 13:30
Z planszetki Twojego bohatera kostka (wojsko) może iść tylko w dwa miejsca i nie mam innego miejsca docelowego
ok-a skąd się bierze wojsko na samej planszetce? No bo jak na planszy jest mieczyk- to dajemy do konfliktu-jak brak mieczyka- to garnizon. A planszetka?
I analogicznie-na jakiej zasadzie trafia z planszetki do garnizonu? Bo jeśli są kostki na planszy a brak mieczyka na polu -to rozumiem że jest garnizon i kropka.
W grze jest policzona ilość elementów w kształcie sześcianu i kolorze gracza wykonana z drewna. Jest ich sztuk 16. 4 z nich używane są jako znaczniki wpływu w poszczególnych frakcjach, pozostałe 12 znaczników w grze podstawowej służyć będzie jako żołnierze (w dodatkach również jako negocjatorzy i materiał genetyczny). 3 znaczników wykonanych z drewna w kształcie sześcianu pomalowanych na kolor gracza na początku gry umieszcza się na planszy w miejscu symbolizującym garnizon - są to koła obok strefy konfliktu. Pozostałe 9 znaczników wykonanych z drewna w kształcie sześcianu pomalowanych na kolor gracza znajduje się w zasobach gracza razem z 3 kartonowymi flagami służącymi do zaznaczania kontroli obszaru i jednym znacznikiem w kształcie walca wykonanym z drewna i pomalowanym na kolor gracza, który w grze może posłużyć do zaznaczenia na planszy że gracz opłacił miejsce w wysokiej radzie.
Znaczniki żołnierzy tj znaczniki wykonane z drewna w kształcie sześcianu pomalowane na kolor gracza mogą znajdować się w jedym z 3 stanów: być wysłane na obszar konfliktu, być w garnizonie oraz znajdować się w zasobach gracza.
Do zmiany stanu żołnierzy tj znaczników wykonanych z drewna w kształcie sześcianu pomalowanych na kolor gracza służą pola planszy oraz efekty na których jest nadrukowany symbolicznie szary sześcian. Jeśli wysyłasz agenta na pole planszy z nadrukowanym symbolicznie sześcianem możesz pobrać z zasobów jednego żołnierza za każdy szary symbol sześcianu i umieścić go na planszy w garnizonie. Jeśli pole na które wysyłałeś agenta jest oznaczone mieczykami możesz pobranych z zasobów żołnierzy umieścić od razu w konflikcie, dodatkowo możesz pobrać do dwu żołnierzy z garnizonu i również umieścić ich w konflikcie. Możesz nawet w ten sposób przemieścić żołnierzy z garnizonu do konfliktu nawet jeśli nie rekrutujesz w tej turze żadnych żołnierzy ale pole, na które wysłałeś agenta jest polem konfliktu.
Żołnierze, którzy uczestniczyli w konflikcie na koniec rundy tj po rozpatrzeniu nagród za konflikty wracają do zasobów gracza.
Jeśli pola planszy i efekty w grze pozwalają ci zrekrutować żołnierzy a w twoich zasobach nie ma już naczników wykonanych z drewna w kształcie sześcianu pomalowanych na kolor gracza to nic nie rekrutujesz. Nie możesz nawet ponownie zrekrutować żołnierzy z garnizonu.
PS polecam czytać instrukcję