Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Zwolay
Posty: 91
Rejestracja: 25 mar 2023, 10:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Zwolay »

Gargi pisze: 04 maja 2023, 11:43

Ogólnie na polu mobilizacja nie ma mieczyków więc kładziesz 4 kostki w garnizonie (pobierasz ich z zasobów.
Z jakich zasobów? Rozumiem że z ogólnego "banku" gry (gdzie oprócz żołnierzy są przyprawy, woda itd-krótko mówiąc te rzeczy które mogę zdobyć w czasie gry.
I druga sprawa-czy dobrze kombinuję:
Generalnie: agent trafia na pole z mieczykami--> wysyłam żołnierzy prosto na pole konfilktu. Bez mieczyków--> wysyłam do garnizonu. Z garnizonu mogę wysłać max 2 na pole konfliktu. Pytanie jest takie czy dobrze rozumiem i napisałem ?
A pytanie kolejne : oprócz garnizonu i pola konfliktu NIE MA innego ""adresu docelowego" dla zołnierzy? Bo ja się tak zakręciłem że przy mobilizacji kładłem zołnieży na planszetkę agenta i za Chiny ludowe nie mogłem wykombinować jak oni trafiają z planszetki do garnizonu lub na pole bitwy....
Gargi
Posty: 77
Rejestracja: 29 gru 2021, 23:53
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Gargi »

Zwolay pisze: 04 maja 2023, 12:30
Gargi pisze: 04 maja 2023, 11:43

Ogólnie na polu mobilizacja nie ma mieczyków więc kładziesz 4 kostki w garnizonie (pobierasz ich z zasobów.
Z jakich zasobów? Rozumiem że z ogólnego "banku" gry (gdzie oprócz żołnierzy są przyprawy, woda itd-krótko mówiąc te rzeczy które mogę zdobyć w czasie gry.
I druga sprawa-czy dobrze kombinuję:
Generalnie: agent trafia na pole z mieczykami--> wysyłam żołnierzy prosto na pole konfilktu. Bez mieczyków--> wysyłam do garnizonu. Z garnizonu mogę wysłać max 2 na pole konfliktu. Pytanie jest takie czy dobrze rozumiem i napisałem ?
A pytanie kolejne : oprócz garnizonu i pola konfliktu NIE MA innego ""adresu docelowego" dla zołnierzy? Bo ja się tak zakręciłem że przy mobilizacji kładłem zołnieży na planszetkę agenta i za Chiny ludowe nie mogłem wykombinować jak oni trafiają z planszetki do garnizonu lub na pole bitwy....
Ogólnie kostki Twojego koloru kładzie się na Twojej planszetce bohatera i jto jest Twoje przyszłe wojsko i jednocześnie stąd zaczynasz ich wysyłać na pole bitwy lub do garnizonu. Ogólny bank jest wspólny dla wszystkich graczy (przyprawy, monety i woda)

Jeśli nie ma mieczyka to tylko garnizon
Jeśli jest mieczyk to ewentualny bonus plus 2 max kostki z garnizonu (chyba że garnizon jest pusty to wtedy nie masz kogo wysyłać)
Z garnizonu nie możesz wysłać na pole walki jeśli w tej akcji agent nie poszedł na pole z mieczem. Pytaj dalej jak nie rozumiesz :)

Z planszetki Twojego bohatera kostka (wojsko) może iść tylko w dwa miejsca i nie mam innego miejsca docelowego
Zwolay
Posty: 91
Rejestracja: 25 mar 2023, 10:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Zwolay »

Gargi pisze: 04 maja 2023, 13:30
Z planszetki Twojego bohatera kostka (wojsko) może iść tylko w dwa miejsca i nie mam innego miejsca docelowego
ok-a skąd się bierze wojsko na samej planszetce? No bo jak na planszy jest mieczyk- to dajemy do konfliktu-jak brak mieczyka- to garnizon. A planszetka?
I analogicznie-na jakiej zasadzie trafia z planszetki do garnizonu? Bo jeśli są kostki na planszy a brak mieczyka na polu -to rozumiem że jest garnizon i kropka.
Gargi
Posty: 77
Rejestracja: 29 gru 2021, 23:53
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Gargi »

Zwolay pisze: 04 maja 2023, 18:00
Gargi pisze: 04 maja 2023, 13:30
Z planszetki Twojego bohatera kostka (wojsko) może iść tylko w dwa miejsca i nie mam innego miejsca docelowego
ok-a skąd się bierze wojsko na samej planszetce? No bo jak na planszy jest mieczyk- to dajemy do konfliktu-jak brak mieczyka- to garnizon. A planszetka?
I analogicznie-na jakiej zasadzie trafia z planszetki do garnizonu? Bo jeśli są kostki na planszy a brak mieczyka na polu -to rozumiem że jest garnizon i kropka.
Podczas przygotowania gry dajesz 3 kostki do garnizonu - tak po prostu na start i 9 pozostałych kostek dajesz na początku gry na swoją planszetke. Są jeszcze 4 kostki które dajesz na początku toru zawarcia sojuszu w dana frakcją.

Z planszetki bohatera do garnizonu trafia tylko wtedy gdy masz znaczek kostki lub kostek ale nie ma miecza np mobilizacja
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

Zwolay pisze: 04 maja 2023, 18:00
Gargi pisze: 04 maja 2023, 13:30
Z planszetki Twojego bohatera kostka (wojsko) może iść tylko w dwa miejsca i nie mam innego miejsca docelowego
ok-a skąd się bierze wojsko na samej planszetce? No bo jak na planszy jest mieczyk- to dajemy do konfliktu-jak brak mieczyka- to garnizon. A planszetka?
I analogicznie-na jakiej zasadzie trafia z planszetki do garnizonu? Bo jeśli są kostki na planszy a brak mieczyka na polu -to rozumiem że jest garnizon i kropka.
W grze jest policzona ilość elementów w kształcie sześcianu i kolorze gracza wykonana z drewna. Jest ich sztuk 16. 4 z nich używane są jako znaczniki wpływu w poszczególnych frakcjach, pozostałe 12 znaczników w grze podstawowej służyć będzie jako żołnierze (w dodatkach również jako negocjatorzy i materiał genetyczny). 3 znaczników wykonanych z drewna w kształcie sześcianu pomalowanych na kolor gracza na początku gry umieszcza się na planszy w miejscu symbolizującym garnizon - są to koła obok strefy konfliktu. Pozostałe 9 znaczników wykonanych z drewna w kształcie sześcianu pomalowanych na kolor gracza znajduje się w zasobach gracza razem z 3 kartonowymi flagami służącymi do zaznaczania kontroli obszaru i jednym znacznikiem w kształcie walca wykonanym z drewna i pomalowanym na kolor gracza, który w grze może posłużyć do zaznaczenia na planszy że gracz opłacił miejsce w wysokiej radzie.

Znaczniki żołnierzy tj znaczniki wykonane z drewna w kształcie sześcianu pomalowane na kolor gracza mogą znajdować się w jedym z 3 stanów: być wysłane na obszar konfliktu, być w garnizonie oraz znajdować się w zasobach gracza.

Do zmiany stanu żołnierzy tj znaczników wykonanych z drewna w kształcie sześcianu pomalowanych na kolor gracza służą pola planszy oraz efekty na których jest nadrukowany symbolicznie szary sześcian. Jeśli wysyłasz agenta na pole planszy z nadrukowanym symbolicznie sześcianem możesz pobrać z zasobów jednego żołnierza za każdy szary symbol sześcianu i umieścić go na planszy w garnizonie. Jeśli pole na które wysyłałeś agenta jest oznaczone mieczykami możesz pobranych z zasobów żołnierzy umieścić od razu w konflikcie, dodatkowo możesz pobrać do dwu żołnierzy z garnizonu i również umieścić ich w konflikcie. Możesz nawet w ten sposób przemieścić żołnierzy z garnizonu do konfliktu nawet jeśli nie rekrutujesz w tej turze żadnych żołnierzy ale pole, na które wysłałeś agenta jest polem konfliktu.

Żołnierze, którzy uczestniczyli w konflikcie na koniec rundy tj po rozpatrzeniu nagród za konflikty wracają do zasobów gracza.

Jeśli pola planszy i efekty w grze pozwalają ci zrekrutować żołnierzy a w twoich zasobach nie ma już naczników wykonanych z drewna w kształcie sześcianu pomalowanych na kolor gracza to nic nie rekrutujesz. Nie możesz nawet ponownie zrekrutować żołnierzy z garnizonu.

PS polecam czytać instrukcję
Zwolay
Posty: 91
Rejestracja: 25 mar 2023, 10:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Zwolay »

itsthisguyagain pisze: 04 maja 2023, 20:58 Znaczniki żołnierzy tj znaczniki wykonane z drewna w kształcie sześcianu pomalowane na kolor gracza
Czy ta powtórzona formułka razy 5 ma sprawić bym czuł się jak debil?
Instrukcję przeczytałem a to że źle zrozumiałem było spowodowane tym ,że -jak to napisałeś-"znaczniki żołnierzy tj znaczniki wykonane z drewna w kształcie sześcianu pomalowane na kolor gracza"- położyłem sobie na osobną podstawkę i przez to myślałem że one stanowią jakiś osobny zasób od tego na planszetce. Czeski błąd i tyle ale całkowicie wypaczający rozgrywkę bo usiłowałem znaleźć zależność między znacznikami na planszetce a na tej felernej podstawce-a tej zależności brak.
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

Zwolay pisze: 04 maja 2023, 21:23
itsthisguyagain pisze: 04 maja 2023, 20:58 Znaczniki żołnierzy tj znaczniki wykonane z drewna w kształcie sześcianu pomalowane na kolor gracza
Czy ta powtórzona formułka razy 5 ma sprawić bym czuł się jak debil?

Przyznaję, że tak. Jeśli przesadziłem to przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać.
Głupie pytania zadawałeś w stylu "skąd się biorą elementy w grze". Mogłem napisać, że z Chin ale to by nic nie wyjaśniało odnośnie samej gry.

Czasami zapominam, że teraz ludzie mają skórę cienką jak papier toaletowy dzielony na pół i jakiś losowy ziutek z internetu powoduje u nich załamanie nerwowe. Mam nadzieję, że nie należysz do tych suchoklatesów. Jeśli poczułeś się urażony to kłaniam się uniżenie.
Zwolay
Posty: 91
Rejestracja: 25 mar 2023, 10:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Zwolay »

Wszystko jest ok- mam na karku prawie pól wieku- "czas nas uczy pogody" to mądre słowa (i sympatyczna piosenka zarazem).
Uważam natomiast że moje pytanie "skąd się bierze wojsko na samej planszetce" nie było całkiem głupie (oczywiście biorąc pod uwagę moje kombinacje z grą - bo korzystając z opisanej podstawki miałem de facto 2 osobne planszetki i nie mogłem załapać jak jest z przesuwaniem wojsk pomiędzy nimi). Sztuczny problem który sam sobie wygenerowałem przez nieuwagę i tyle- dziekuję wszystkim za rozjaśnienie i pomoc.
Gargi
Posty: 77
Rejestracja: 29 gru 2021, 23:53
Has thanked: 11 times
Been thanked: 3 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Gargi »

Ja myślę że nic nie szkodzi pytać. Czasami nawet proste rzeczy muszą wskoczyć. Ja większość gier gram solo i bardzo pożyteczne są gameplay na YouTube. Są tam pełne rozgrywki solo i naprawdę fajnie się można tego nauczyć i przede wszystkim zobaczyć. Życzę dobrej nocy Panowie
Zwolay
Posty: 91
Rejestracja: 25 mar 2023, 10:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Zwolay »

Gargi pisze: 04 maja 2023, 22:51 Ja myślę że nic nie szkodzi pytać.
Dokładnie-przecież po to jest forum.
dannte
Posty: 727
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 423 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: dannte »

Gargi pisze: 03 maja 2023, 11:41 Rywal przesuwa swoją kostkę do góry na wskazanym torze
wpływu. Nie otrzymuje on żadnych bonusów z toru wpływu,
ale zawiera sojusz z frakcją, jeśli ma taką możliwość.

Taki opis jest w zasadach do gry solo. Odkrywam kartę automy która pokazuje mi że przeciwnik musi pójść o jedno pole do góry i np wchodzi na 2 tor który oznacza zdobycie jednego punktu zwycięstwa. Ale zdobywa go czy nie? Według instrukcji raczej nie. Co myślicie?
Przeciwnik nie zdobywa bonusu, czyli tego co nadrukowane jest na 4. polu każdego toru (zaraz po przekroczeniu linii żetonu sojuszu). W grze solo, Punkt Zwycięstwa z 2. pola oraz z żetonu bonusu przeciwnik zdobywa (lub traci) normalnie, tak jak gracz.

W instrukcji na stronie 7 jest opisane czym jest bonus:
Instrukcja pisze:Kiedy osiągniesz 4 punkty wpływu w jakiejś frakcji, zdobywasz bonus pokazany na tym polu toru
Zwolay
Posty: 91
Rejestracja: 25 mar 2023, 10:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Zwolay »

Mam jeszcze jedno podstawowe pytanie- nie znalezłem póki co odpowiedzi w instrukcji. Na dzień dobry odstaję talię 10 kart-potem mam z tego wybrać 5 do gry. Czy wybieram je "świadomie" widząc że chcę mieć tę i tę a tamtej już nie,czy tasuję i wybieram te 5 kart w ciemno? Wszędzie jest napisane "dobierz' -ale jak? Ja póki co za każdym razem (również w kolejnych rundach) dobieram w ciemno-ale jak powinienem?
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

Zwolay pisze: 07 maja 2023, 15:45 Mam jeszcze jedno podstawowe pytanie- nie znalezłem póki co odpowiedzi w instrukcji. Na dzień dobry odstaję talię 10 kart-potem mam z tego wybrać 5 do gry. Czy wybieram je "świadomie" widząc że chcę mieć tę i tę a tamtej już nie,czy tasuję i wybieram te 5 kart w ciemno? Wszędzie jest napisane "dobierz' -ale jak? Ja póki co za każdym razem (również w kolejnych rundach) dobieram w ciemno-ale jak powinienem?
Tasujesz wszystkie 10 tworząc w ten sposób talię dobierania, dobierasz z niej normalnie - tj na początku rundy 5 w trakcie gry tyle kart ile potrzebujesz dobrać (np za pole mentata 1 kartę itp) jesli kiedykolwiek w talii skończą się karty tasujesz stos kart odrzuconych i tworzysz nową talię dobierania.

Uwaga. Karty w grze tj te których użyłeś w turze agenta i te które odsłoniłeś w turze odkrywania trafiają na stos kart odrzuconych na koniec tury odkrywania. Ma to takie znaczenie, że kiedy tworzysz nową talię dobierania nie będziesz ich tasować.

np. została ci w talii dobierania 1 karta. W turze agenta idziesz po mentata, dobierasz tę ostatnią kartę, następnie idziesz na stację badawczą - talia dobierania jest pusta więc tasujesz stos kart odrzuconych i dobierasz odpowiednią ilość kart. Karty których użyłeś do wysłania agentów nie będą tasowane i nie trafią do talii dobierania - trafią do stosu kart odrzuconych dopiero na koniec tury odkrywania.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2023, 15:55 przez itsthisguyagain, łącznie zmieniany 1 raz.
Zwolay
Posty: 91
Rejestracja: 25 mar 2023, 10:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Zwolay »

No ok ale JAK je dobieram? Nie wiedząc(i nie widząc-na ślepo) co biorę czy wybierając świadomie ww sensie mając przed oczami całą moją talię i decydując też świadomie na zasadzie tego chcę a tego nie?
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

Zwolay pisze: 07 maja 2023, 15:54 No ok ale JAK je dobieram? Nie wiedząc(i nie widząc-na ślepo) co biorę czy wybierając świadomie ww sensie mając przed oczami całą moją talię i decydując też świadomie na zasadzie tego chcę a tego nie?
Na ślepo. Właśnie to jest kwestia strategii jakie karty będziesz kupować z rynku z jakimi dostępami. Nakupujesz pełno zielonych dostepów a nic a nic frakcji to przegrasz przez zepsutą talię
Ostatnio zmieniony 07 maja 2023, 15:58 przez itsthisguyagain, łącznie zmieniany 1 raz.
carvingmania
Posty: 8
Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:27

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: carvingmania »

Czy gra na dwóch graczy działa bez automy?...ktoś próbował jej nie używać?
Zwolay
Posty: 91
Rejestracja: 25 mar 2023, 10:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Zwolay »

W dodatku Potęga IX w instrukcji jest napisane :
"Jednostka- nowy termin odnosi sie zarówno do zołnierzy, jak i drednotów. Nowe karty moga odnosic sie ogólnie do „jednostek” lub szczegółowo do „zołnierzy” albo „drednotów”. (Wszystkie karty z gry podstawowej, które odnosza sie do „zołnierzy”, nie odnosza sie do „jednostek”, w zwiazku z tym nie działaja na drednoty). Zasady wysyłania zołnierzy na obszar konfl iktu (ze strony 10 instrukcji do gry podstawowej) zostały teraz zmodyfi kowane, tak aby zawierały termin „jednostka”: Kiedy wysyłasz agenta na pole walki, mozesz wysłac jednostki na obszar konfl iktu — rejon planszy miedzy garnizonami. Mozesz wysłac dowolna liczbe swoich jednostek zrekrutowanych w biezacej turze (zarówno z pola planszy, jak i zagranej karty) oraz do dwóch jednostek ze swojego garnizonu. Jednostki, które zrekrutujesz, ale których nie zdecydujesz sie wysłac na obszar konfl iktu, umieszczasz w swoim garnizonie"

Czy to jest na tej zasadzie że "kosteczka" na starej karcie to tylko żołnierz (a nie drednot) a "mieczyk" to zarówno żołnierz jak i drednot?
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2087
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: tomp »

chodzi ci o symbol rekrutacji (kostka)?
jeśli tak to kostka oznacza żołnierza.
drednota "rekrutuje" (kupuje) się na specjalnym polu.

mieczyk dotyczy zwiększania siły. jesli bierzesz udział w bitwie dodajesz go.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

Ponadto często karty intryg mają napisane np. "wyślij do 2 żołnierzy na obszar konfliktu" albo"wyślij dowolną liczbę jednostek na obszar konfliktu" "strać żołnierza -> efekt" itp
Zwolay
Posty: 91
Rejestracja: 25 mar 2023, 10:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Zwolay »

tomp pisze: 30 maja 2023, 10:19 chodzi ci o symbol rekrutacji (kostka)?
jeśli tak to kostka oznacza żołnierza.
drednota "rekrutuje" (kupuje) się na specjalnym polu.

mieczyk dotyczy zwiększania siły. jesli bierzesz udział w bitwie dodajesz go.
Mieczyk to też wysłanie bezpośrednio na obszar konfliktu (nie do garnizoonu). Instrukcja wg mnie jest niejasna bo jeśli "Jednostka" odnosi się i do drednota i żołnierza to jeśli mam w garnizonie i drednota i żołnierza to czy mogę wysłać na obszar konfliktu kogo chcę czy tylko żołnierza?
Zwolay
Posty: 91
Rejestracja: 25 mar 2023, 10:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Zwolay »

itsthisguyagain pisze: 30 maja 2023, 10:27 Ponadto często karty intryg mają napisane np. "wyślij do 2 żołnierzy na obszar konfliktu" albo"wyślij dowolną liczbę jednostek na obszar konfliktu" "strać żołnierza -> efekt" itp
tak-tutaj wszystko jasne bo jest konkretnie napisane że chodzi o żołnierza.
Zwolay
Posty: 91
Rejestracja: 25 mar 2023, 10:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Zwolay »

Abstrahując od instrukcji wymysliłem że musi być tak:
A) Mam kostkę na karcie/planszy- rekrutuję wyłącznie żołnierza do garnizonu
B) Mam zarazem kostkę i miecz- rekrutuję tyle żołnierzy ile jest kostek,od razu mogę ich wysłać na konflikt + jeszcze dodatkowych max. 2 żołnierzy z garnizonu-ALE ! Jeśli w garnizonie jest już dredniot to mogę go wysłać na konfilkt zamiast zołnierza czy nie?Czy mogę wysłać w takim wypadku 1 żołnierza i 1 drednota? A czy mogę wysłać 2 drednoty (jeśli mam je w garnizonie)?
C) Mam ikonę drednota- biorę go do garnizonu
A czy drednot może wskoczyć od razu z zasobów na konflikt czy ma obowiązkowy przystanek w garnizonie?
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2087
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 432 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: tomp »

Zwolay pisze: 30 maja 2023, 10:38
tomp pisze: 30 maja 2023, 10:19 chodzi ci o symbol rekrutacji (kostka)?
jeśli tak to kostka oznacza żołnierza.
drednota "rekrutuje" (kupuje) się na specjalnym polu.

mieczyk dotyczy zwiększania siły. jesli bierzesz udział w bitwie dodajesz go.
Mieczyk to też wysłanie bezpośrednio na obszar konfliktu (nie do garnizoonu). Instrukcja wg mnie jest niejasna bo jeśli "Jednostka" odnosi się i do drednota i żołnierza to jeśli mam w garnizonie i drednota i żołnierza to czy mogę wysłać na obszar konfliktu kogo chcę czy tylko żołnierza?
Mieczyk odnosi się do siły.

Podejrzewam po opisie, że chodzi ci o skrzyżowane miecze z planszy, a nie z karty - może gdzieś jest taka karta i nie zwróciłem na to uwagi.
Dobrze rozumiem, że chodzi o 2 skrzyżowane miecze, a nie mieczyk? Jeśli tak, to możesz wrzucić do konfliktu zrekrutowanych żołnierzy oraz do 2 jednostek z garnizonu. Odnośnie wysyłania z garnizonu (o ile masz drednoty) to możesz wysyłać w dowolnej kombinacji 1 albo 2 żołnierzy, 1 albo 2 drednoty albo żołnierz+drednot.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Zwolay
Posty: 91
Rejestracja: 25 mar 2023, 10:55
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: Zwolay »

Tak tak-chodzi o dwa skrzyżowane mieczyki na planszy- mój błąd bo podałem nieprecyzyjny opis-dziękuję za wyjaśnienie :)
Awatar użytkownika
itsthisguyagain
Posty: 491
Rejestracja: 04 lut 2020, 22:27
Has thanked: 218 times
Been thanked: 345 times

Re: Diuna/Dune: Imperium - pytania o zasady

Post autor: itsthisguyagain »

Zwolay pisze: 30 maja 2023, 11:52 Abstrahując od instrukcji wymysliłem że musi być tak:
A) Mam kostkę na karcie/planszy- rekrutuję wyłącznie żołnierza do garnizonu
B) Mam zarazem kostkę i miecz- rekrutuję tyle żołnierzy ile jest kostek,od razu mogę ich wysłać na konflikt + jeszcze dodatkowych max. 2 żołnierzy z garnizonu-ALE ! Jeśli w garnizonie jest już dredniot to mogę go wysłać na konfilkt zamiast zołnierza czy nie?Czy mogę wysłać w takim wypadku 1 żołnierza i 1 drednota? A czy mogę wysłać 2 drednoty (jeśli mam je w garnizonie)?
C) Mam ikonę drednota- biorę go do garnizonu
A czy drednot może wskoczyć od razu z zasobów na konflikt czy ma obowiązkowy przystanek w garnizonie?
Najważniejsze na co musisz patrzeć to czy pole agenta jest polem konfliktu - dwa skrzyżowane miecze. Jeśli wysłałeś agenta na pole konfliktu to patrz B, jeśli nie jest pole konfliktu to A. W turze gdzie wysyłasz agenta na pole konfliktu możesz wysłać dowolną ilość zrekrutowanych w tej turze >jednostek< do konfliktu + 2 jednostki z garnizonu - ta uniwersalna zasada dotyczy to też drednotów.

Pole "drednot" nie jest polem konfliktu dlatego przyjęło się intuicyjnie patrzeć na rekrutację drednota, że musi trafić do garnizonu ale nie musi tak być! Jest karta intrygi, która pozwala zrekrutować drednota -> jeśli wysłałeś w turze agenta na pole konfliktu i zagrasz tę kartę intryg możesz normalnie wysłać drednota od razu do konfliktu.

Idealnym przykładem jest tu karta "Ix-Guild Compact" (chyba po polsku Konglomerat Ix i Gildii) - karta za 3 perswazji. W ramce agenta ma odrzuć 2 karty -> zrekrutuj drednota (w ramce odkrywania ma rozładunek, dodaj 2 negocjatorów technologicznych). Ta karta ma dostęp tylko do pola gildii. Jeśli wyślesz agenta na pole "zakrzywienie czasoprzestrzeni" i skorzystasz z tej karty, czyli odrzucisz 2 karty to zrekrutowany drednot trafia z automatu do garnizonu, natomiast jeśli wyślesz agenta na pole "liniowiec" i zrekrutujesz tą kartą drednota to ten drednot może trafić od razu do konfliktu - ponieważ zrekrutowałeś go w turze kiedy wysłałeś agenta na pole konfliktu.

Sytuacja z turą odkrywania jest podobna - możliwa i nawet częsta jest sytuacja, że rekrutacja występuje w turze odkrywania. W takim przypadku z zasady jednostki zrekrutowane w turze odkrywania trafiają z automatu do garnizonu. W turze odkrywania nie wysłałeś agenta na pole konfliktu.

Prawda, że proste?
Ostatnio zmieniony 30 maja 2023, 20:15 przez itsthisguyagain, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ