Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4434
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1343 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Hardkor »

psia.kostka pisze: 01 cze 2023, 10:13 Skoro jest miejsce w BB na dwa razy grubsze i ciezsze broszury, to czemu dostalismy na "ulotkowym" papierze?
Które niby instrukcje są na ulotkowym papierze? Bo albo coś źle pamiętam albo nigdy niemiałeś ulotki w ręku. Bo zakładam, że mówisz o instrukcjach.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
goldsun
Posty: 560
Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 16 times
Been thanked: 196 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: goldsun »

Tyrek pisze: 01 cze 2023, 10:38 Ciekawe kiedy w tym temacie doczekamy się opisów wrażeń z rozgrywek :roll:
2 strony wcześniej, na samej górze masz moje z pierwszej - rozgrzewkowej partyjki.
Aktualnie mam rozłożone ze Skellige, Ciri, Mantykorą i Felippą plus płotka na dachu, petardy i mutageny - też do wyłapania niejasności, zanim zaczniemy grać "na serio".

Na pewno magami gra się trochę inaczej, trzeba trochę inaczej podejść do budowania talii.
Na pewno płotka może dać fajny bonusik, chociaż stoi coś dużego na planszy i jak mam kumulację na górze planszy, ze stoją mi 2 stateczki, płotka i potwór (bies), to trochę wygląda ciasno.
Nie czuję jakiegoś OP u Ciri.
Wyspy na Skellige dają fajne bonusy - zdecydowanie warto sobie popłynąć.

Zastanowiło mnie, jak dostałem numerowaną przygodę ze skellige, do odebrania na jakimś terenie - odczytywałem ją już na kontynencie. I mam wrażenie, że to fabularnie trochę nie gra, bo w treści było odwołanie do wysp. Nie wiem jeszcze czy to ja źle zrobiłem i numerowane odczytuje się tylko po kolejnym dopłynięciu do wysp z odpowiednim terenem, czy faktycznie tak to ma działać.

kamilstany pisze: 01 cze 2023, 10:52 Podstawka sama w sobie ma bardzo mało contentu.
Dopiero z strech goalami robi się gra kompletna (mutageny, petardy i wiecej kart przygód)
W ogóle nie mam takiego wrażenia, że w podstawce jest mało zawartości.
Oczywiście dodatki dużo dodają, ale podstawka spokojnie daje radę sama, na pewno nie da się zauważyć "mało zawartości" po zaledwie kilku grach.
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2816
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 839 times
Been thanked: 363 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Gromb »

A czy SG pojawią się później w sprzedaży, skoro jest to dopełnienie podstawki i robi wrażenie kompletnej pozycji dopiero, gdy wszystko się połączy?
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
kamilstany
Posty: 136
Rejestracja: 10 maja 2018, 14:47
Has thanked: 39 times
Been thanked: 63 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: kamilstany »

W ogóle nie mam takiego wrażenia, że w podstawce jest mało zawartości.
Oczywiście dodatki dużo dodają, ale podstawka spokojnie daje radę sama, na pewno nie da się zauważyć "mało zawartości" po zaledwie kilku grach.

Nie masz takiego wrażenia?

ja to widze tak:

* awans postaci nie daje nic oprócz dobrania karty BIEDA -> w dodatku dostaje się mutageny
* Trop Potwora to jedynie taka przewaga ze pierwszy zaczynasz walke BIEDA -> w dodatku tropienie potwora odkrywa słabości
* Sama walka z potworem w podstawce jedna talia BIEDA -> w dodatku wprowadza specjalną kartę zasad walki

to tak na szybko przykłady :D
Awatar użytkownika
Tyrek
Posty: 662
Rejestracja: 10 gru 2011, 13:47
Lokalizacja: Lubin
Has thanked: 70 times
Been thanked: 151 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Tyrek »

Cieszę się, że mój komentarz sprowokował do podzielenia się wrażeniami :mrgreen:

Na ostatnim spotkaniu planszówkowym graliśmy w egzemplarz kolegi - pierwsze podejście - 5 osób.

I tak:

- wykonanie bardzo fajne - graficznie mi się bardzo podoba
- mechanicznie - jestem pozytywnie zaskoczony, podoba mi się pomysł na system walki, łańcuszki, eksploracja
- przygody na kartach - całkiem spoko, fajny pomysł, chociaż mieliśmy poczucie złudnego wyboru, jaki efekt nas tak naprawdę czeka
- zasady - dość proste. Po tłumaczeniu nikt nie miał większych wątpliwości, krótkie wyjaśnienia w trakcie gry. Klarowne, fajne, nie przeładowane, można skupić się na graniu... no właśnie....

- oczekiwanie na swoją kolej - przy 5 osobach... ja wiem, że to była pierwsza gra, ale to jest największy problem tej produkcji jak dla mnie. Rekord to było prawie 40 min (4 osoby w swoich kolejkach walczyło, albo między sobą, albo z potworami). Ostatecznie partii nie rozegraliśmy do końca bo zrobiło się późno. To po prostu chyba taki design. Myślę, że jak się dobrze ogra temat, to ten czas oczekiwania troszkę się zredukuje, ale nie jakoś kosmicznie - zrobienie wszystkiego co chcemy w swojej turze, nawet jak nie walczymy, troszkę jednak zajmuje (kilka minut). W dwie/trzy osoby nie będzie to aż takim kolcem w oku, ale od 4 w górę - trzeba się nastawić.

Było przyjemnie. Dla mnie to wyszło troszkę jak taka większa gra do piwa i rozmów przy stole... pytanie czy tym miała/chciała być... trudno mi powiedzieć.
Awatar użytkownika
Dako
Posty: 856
Rejestracja: 13 paź 2021, 18:37
Has thanked: 270 times
Been thanked: 253 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Dako »

Gromb pisze: 01 cze 2023, 11:00 A czy SG pojawią się później w sprzedaży, skoro jest to dopełnienie podstawki i robi wrażenie kompletnej pozycji dopiero, gdy wszystko się połączy?
Podobno za rok ;) ale jeśli tzw. HYPE na wyjątkowość i nadmiar rynkowej podaży się skończy to może nastąpi to wcześniej?
W końcu to tylko gra planszowa (kupiona przez wiele osób w kampanii które w planszówki nigdy nie grały/a tzw. spekulantów pomijam) aka to kolejny produkt o Wieźminie ten kontrowersyjny dzięki Netflix :D
Ostatnio zmieniony 01 cze 2023, 11:10 przez Dako, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzychu26PL
Posty: 84
Rejestracja: 26 kwie 2020, 17:41
Has thanked: 49 times
Been thanked: 8 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Krzychu26PL »

Tyrek pisze: 01 cze 2023, 11:02 - oczekiwanie na swoją kolej - przy 5 osobach... ja wiem, że to była pierwsza gra, ale to jest największy problem tej produkcji jak dla mnie..
5 nowych osób to jest absolutne harakiri :)

3 nowe osoby albo 4 ograne to max :)
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 3291
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 427 times
Been thanked: 1038 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: psia.kostka »

Hardkor pisze: 01 cze 2023, 10:55 Które niby instrukcje są na ulotkowym papierze? Bo albo coś źle pamiętam albo nigdy niemiałeś ulotki w ręku. Bo zakładam, że mówisz o instrukcjach.
Zeby byla jasnosc, nie szukam dziury w calym lub "winnego". Chce ustalic stan faktyczny i wybrac na tej podstawie optymalny zestaw produktow Wiedzmin :) Jedni mowia, ze karty sa cienkie, inni ze grube. Generalnie ciezko cos ustalic wiarygodnego z drugiej reki.

O cienkim papierze instrukcji na poprzedniej stronie wspomnialo dwoch forumowiczow oraz Argo unboxingowiec.

Dla mnie to nawet nie problem, szczegolnie ze nie da sie tego ominac juz, bo kazda edycja ma to samo. Zwyczajnie sobie dopowiedzialem, ze moze chodzic tez o ciezar papieru, aby nie obciazac tej ukladanki BB. Bo tez pojawilo sie tutaj (od jednej osoby), ze pudelko dosc wrazliwe na wgnioty.
Szukam: transport kilku gier +mat, Szczecin -> Warszawa
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
Awatar użytkownika
goldsun
Posty: 560
Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 16 times
Been thanked: 196 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: goldsun »

kamilstany pisze: 01 cze 2023, 11:00
W ogóle nie mam takiego wrażenia, że w podstawce jest mało zawartości.
Oczywiście dodatki dużo dodają, ale podstawka spokojnie daje radę sama, na pewno nie da się zauważyć "mało zawartości" po zaledwie kilku grach.

Nie masz takiego wrażenia?

ja to widze tak:

* awans postaci nie daje nic oprócz dobrania karty BIEDA -> w dodatku dostaje się mutageny
* Trop Potwora to jedynie taka przewaga ze pierwszy zaczynasz walke BIEDA -> w dodatku tropienie potwora odkrywa słabości
* Sama walka z potworem w podstawce jedna talia BIEDA -> w dodatku wprowadza specjalną kartę zasad walki

to tak na szybko przykłady :D
No ale porównujesz bez sensu.
Widzisz tort i mówisz, że to ciastko obok, to bez sensu jest bo tort jest większy i ma więcej owoców.

Awans postaci nie daje ci dużo, bo podnoszenie pojedynczych statystyk daje ci coś przy każdej z nich. Ale jedna dodatkowa karta jednak daje ci możliwość jednego ruchu więcej - sam pisałeś - to jest wyścig, jeden ruch więcej to jednak jakiś bonus jest.
Trop potwora, poza pierwszym atakiem, dla niektórych potworów daje więcej - poczytaj umiejki potworów. Przykładowo, jak nie masz tropu na Ekkimę, to odrzucasz od razu 1 kartę przed walką.
Co do walki, to już w ogóle słaby argument - chciałbyś od razu mieć karty które zadają pincet obrażeń? Przecież ta gra polega na budowaniu talii - buduj z tego co masz dostępne a nie licz od razu na milion bonusów.

Jak sama nazwa wskazuje - podstawka to wersja podstawowa. I ma dokładnie podstawową zawartość, co nie oznacza, że "za małą". Spokojnie pograsz i będziesz się przy tym dobrze bawić. Jeśli nie będziesz grać 10/tydzień to wystarczy na długo.
A dodatki, dają ci więcej możliwości, bonusów, zabawy, przygód. Ale jak nazwa wskazuje - są dodatkami, więc mają to robić.
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
Darkstorm
Posty: 848
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
Has thanked: 129 times
Been thanked: 197 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Darkstorm »

Jak dla mnie, realnym problemem jeśli chodzi o instrukcję to nie jest to, że ma niby za cienki papier ale to, że nie ma w niej żadnego indeksu ani nawet spisu treści. To jest niedopatrzenie panowie recenzenci i unboxerzy a nie jakiś tam papier.
kamilstany
Posty: 136
Rejestracja: 10 maja 2018, 14:47
Has thanked: 39 times
Been thanked: 63 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: kamilstany »

Spoiler:
1. Punkt podtrzymuje - awans postaci, poziom postaci jak dla mnie to dośc ważna mechanika a w podstawce jest mocno spłaszczona
2. Jestem świadom umiejek potworów, tak widziałem ten przykład z Ekimmą
3. Źle mnie zrozumiałeś, chodziło mi w drugą stronę (o ataki potworów a nie wiedzmina :P).
w Podstawce jest talia ataku potwora gdzie jest tylko Szarża/Ugryzienie - w dodatku fajnie jest to urozmaicone poprzez dużą kartę potwora
Ostatnio zmieniony 01 cze 2023, 12:09 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytowanie
Awatar użytkownika
Kondzio167
Posty: 241
Rejestracja: 13 mar 2012, 23:28
Has thanked: 70 times
Been thanked: 42 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Kondzio167 »

Postanowiłem napisać swoje 3 grosze z perspektywy gracza, który:

- jest fanem Wiedźmina jako marki ale nie ukończył nigdy Wiedźmina 3 (1 i 2 cześć przeszedłem), nie przeczytał każdej książki z serii, wysłuchał większą część audiobooków i podoba mu się serial z Cavilem.
- Nie lubi gier przygodowych (Grałem w World of Warcraft Gra przygodowa, Talizman Magia i Miecz, Wiedźmina Trzewiczkowego, Runebound 3 edycja, Star Wars Zewnętrzne Rubieże - To są dla mnie gry typowo przygodowe (Nie zaliczam do takich gier typu Nemesis, Etherfields, Gloomhaven, Descent itp.)). Wszystkie te tytuły były dla mnie nudne w zależności od przypadku przez 70-100% czasu rozgrywki i trwały często zdecydowanie za długo.

Wspierając Stary Świat byłem nastawiony, że dokładnie takie samo odczucie mogę mieć w tej grze i tak też byłem nastawiony.

Grę odebrałem w Piątek - wersja Big Box all in. W sobotę korzystając ze słońca w ogrodzie przeleciałem całą instrukcje i wieczorem usiedliśmy do partii UWAGA 4 osobowej wbrew temu co sugerowała instrukcja (Instrukcja zaleca pierwszą rozgrywkę w gronie do 3 graczy).

Graliśmy w czystą podstawkę z dodatkiem Adventure Pack, który stety niestety uważam za must have :)
Tłumaczenie zasad poszło dość gładko, po około 20 minutach pierwszy gracz rozpoczął swoją przygode.

Gra ma 3 fazy i napisze moje wrzenia o każdej z nich.

FAZA I - Część eksploracyjna gdzie korzystając z kart na ręce poruszamy się po lokacjach używamy opcjonalnie ich zdolności, możemy zdecydować się w tej fazie na grę w kości z innymi graczami i nie mam z tym etapem żadnego problemu. Gra się go bardzo szybko. Większość ruchów tego etapu można ulożyć w swojej głowie podczas tury innych graczy i przechodzi on sprawnie nawet jeśli trzeba mieć na uwadze nasze misje i położenie innych graczy czy wspomnianą już gre w kości albo opcje usunięcia kart z rynku :)

FAZA II - W zależności co wydarzyło się w fazie I i gdzie zakończyliśmy ruch oraz jak bardzo rozwiniętego mamy wiedźmina w tej fazie są 4 opcje:
1) Pojedynkuje sie z wiedźminem jeżeli nie grałem z nim w kości i stoimy na tym samym polu które pozwala na taką walkę. - Faktycznie ta opcja w fazie 2 wydłuża rozgrywkę i powoduje downtime. Ale taki pojedynek jest mega emocjonujący. Nikt do końca nie wie kto wygra. Na prawdę trudno jest przewidzieć jak ktoś jest silny. Można mieć jakieś domysły ale jak zdążyło się w naszej rozgrywce można się przeliczyć. Gracze nie biorący udziału mogą obstawić pieniądze i to jest bardzo dobry sposób na zarobek. Za wiedźminów z dużą reputacją można zgarnąć potężną sumkę. Innych graczy obchodzi też jak walka się toczy bo mają czas żeby ocenić siłę innych graczy jak i wynik takiego pojedynku. Kto wyszedł z nadszarpniętą kondycją, zużył zapasy mikstur i jest łatwym kąskiem.

2) Walka z Potworem - Bardzo podobnie jak w opcji 1wszej jednak mniej emocjonująco dla postronnych. Śledzą walkę bo w dalszym ciągu mogą ocenić siłe walczącego. Każdy raczej kibicuje stworowi :D Może ktoś też się czaił akurat n tego samego osobnika. Tutaj może byc to najsłabszy element gry patrząc na przyszłe rozgrywki. Jak sama walka dla mnie jest majstersztykiem w swojej prostocie. Tak potrafię sobie wyobrazić sytuacje gdzie grając w 4 osoby czekam na swoją turę za długo ponieważ każdy z grających w swojej 2 fazie próbował ubić bestie. I to może być kiedyś argument żeby nie siadać w gronie 4/5 osobowym. W pierwszej rozgrywce byłem jednak zauroczony pojedynkami każdego z grających.

3) Medytacja - Jeżeli nasz wiedźmin ma jakiś skill rozwinięty na maksa to może skorzystać z opcji medytacji. Super klimatyczne. Kolejny aspekt rozwoju (Jest to tez element wyścigu - ulepszenia są limitowane) i faza z tym wyborem przechodzi w kilka sekund :D

4) Przygoda :) Wybieramy co eksplorujemy i stajemy przed fantastycznymi wyborami, czasami prowadzącymi nas do kolejnych rozgałęzień. Rozwiązanie, w którym gracz po prawej czyta nam przygody i jest narratorem naszych poczynań to złoto <3 Wydarzenia napisane są kozacko, masa na wiązań do gier i książek. I musze przyznać, że nie wyobrażam sobie tego elementu bez Adventure Packa i czekam na wypuszczenie przygód napisanych przez graczy :D Drukowanie Custom contentu dla mnie jest prawie pewniakiem :)

FAZA III:
Budowa Talii - czyli ciągły trening naszego Wiedźmina :D Bardzo klimatyczne - nasz wojownik nigdy nie poprzestaje na laurach i rozwój jest jego kluczem do sukcesu. Wybieranie kart z planowaniem kolejnych tur to super sprawa. Chce wydać więcej na jakąś super kartę kosztem tego ze niewiele zdziałam na mapie w Fazie I kolejnej rundy czy może cos darmowego co w sumie dobrze mi się kombi z aktualnymi kartami ale sprawi ze będę w stanie przeprawić się prze cały kontynent. Jest to szybkie i ma znaczenie <3 Najczęściej podczas tej fazy kolejny gracz wykonywał już ruchy w Fazie I.


Na PLUS:
- Szybkość i znaczenie rozgrywania fazy I
- Rozwój Wiedźmina (Mamy aspekt talii, skilli, trofeów wiedźminów, trofeów potworów, kart z przygód, eliksirów + dojdą petardy, mutageny, karty zaawansowane) - Każdy aspekt ma znaczenie
- PRZYGODY w fazie II (Brak Adventure Packa zbbija ten punkt z Plusów na PLUS/MINUS)
- Walka dla walczącego/czących
- Asymetria Wiedźminów - czuć różnice i po pierwszej grze mam poczucie, że został zachowany balans :)
- Ciężko określić swoją siłe względem potworów i innych graczy (Super sprawa) Czy jeszcze wykorzystać ture na rozwój wyzykując porażką w wyścigu czy ryzykować walką.

PLUS/MINUS:
- Zróżnicowanie Potworów (Oczywiście tryby z dodatków prawdopodobnie zmienią ten aspekt na duży plus ale w samej podstawce nie czuć jakiejś ogromnej różnicy miedzy potworami) - mimo to wybierałem swój cel na podstawie ilości wytrzymalości i cechy potwora :)
- Big Box, jak dorwe pięterko na karty u spodu żeby leżały ładnie w koszulkach posegregowane to bedzie super. Reszta Big Boxa mi leży :D

MINUSY:
- Walka dla postronnych (Nie miałem tego w 1wszej grze) ale to jest aspekt który po czasie na pewno bedzie przeszkadzał w grze wieloosobowej
- Czas gry (to jest raczej dłuuuga gra)

Ocena w skali BGG na ten moment to jakieś 8,5/10 czyli dla mnie Zaskoczenie
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4434
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1343 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Hardkor »

Kondzio167 pisze: 01 cze 2023, 13:49
- Czas gry (to jest raczej dłuuuga gra)
To jest wydaje mi się raczej wada całego gatunku :)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
jozef.k
Posty: 67
Rejestracja: 06 kwie 2020, 16:46
Has thanked: 29 times
Been thanked: 15 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: jozef.k »

psia.kostka pisze: 01 cze 2023, 11:10
Hardkor pisze: 01 cze 2023, 10:55 Które niby instrukcje są na ulotkowym papierze? Bo albo coś źle pamiętam albo nigdy niemiałeś ulotki w ręku. Bo zakładam, że mówisz o instrukcjach.
Zeby byla jasnosc, nie szukam dziury w calym lub "winnego". Chce ustalic stan faktyczny i wybrac na tej podstawie optymalny zestaw produktow Wiedzmin :) Jedni mowia, ze karty sa cienkie, inni ze grube. Generalnie ciezko cos ustalic wiarygodnego z drugiej reki.

O cienkim papierze instrukcji na poprzedniej stronie wspomnialo dwoch forumowiczow oraz Argo unboxingowiec.

Dla mnie to nawet nie problem, szczegolnie ze nie da sie tego ominac juz, bo kazda edycja ma to samo. Zwyczajnie sobie dopowiedzialem, ze moze chodzic tez o ciezar papieru, aby nie obciazac tej ukladanki BB. Bo tez pojawilo sie tutaj (od jednej osoby), ze pudelko dosc wrazliwe na wgnioty.
Mam wersję deluxe ze SG. Karty zarówno w podstawce, jak i w dodatkach, powiedziałbym, że są standardowe. Na fali nadal jest Ark Nova więc w porównaniu z nią uważam, że są takie same albo może ciut grubsze. Co do instrukcji to w podstawce znów powiem, że standard - i tu znów porównam do Ark Novy - tak samo. Co do instrukcji ze SG to jest trochę gorzej. Mam wrażenie, że każda z instrukcji tj. ta z Ciri na okładce (czyli dodatki "Zestaw przygód", "Ciri", "Zagubiony wierzchowiec"), Na tropie potworów i Dziki Gon - jest na papierze o innej gramaturze - Ciri to chyba rzeczywiście papier ulotkowy, "Na tropie potworów" - nieco grubiej i "Dziki Gon" - standard. Mnie to specjalnie nie przeszkadza, choć instrukcja Ciri rzeczywiści odstaje od całości wykonania, które oceniam bardzo wysoko. Co do wrażeń z rozgrywki niestety nic jeszcze nie powiem, bo nie mam czasu zagrać. Bedę grał tylko solo więc jeśli są tu jacyś "soliści" i zastanawiają się czy warto to jak tylko coś pogram do napiszę dwa słowa.
Antragonus
Posty: 1
Rejestracja: 01 cze 2023, 18:59

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Antragonus »

Cześć,

Specjalnie założyłem konto aby skomentować :D

Będę bardzo wdzięczny za opinię z rozgrywki solo. Jeśli kupię tą grę to na 95% będę grał tylko samodzielnie.
Każda rozgrywka będzie identyczna? Ograłeś dziki gon? Podobno znacząco rozszerza tryb solo.

Jak wywnioskowalem z komentarzy - warto kupić tylko wersję z SG czyli pakiety z drugiej ręki.
Wersja deluxe jest konieczna? Z jednej strony uwielbiam figurki z drugiej dopłacać aktualnie 500 zł. Mogę poczekać na premierę ale wtedy nie dostanę już SG 8)
Awatar użytkownika
goldsun
Posty: 560
Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 16 times
Been thanked: 196 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: goldsun »

Druga testowa rozgrywka zaliczona.
No więc - da się mieć negatywny efekt kuli śnieżnej. Dwie minimalnie ale przegrane walki, jedna z potworem, druga z magiem i dalej stoimy na 0 trofeów, a pozostali mają już po 2-3 w tym czasie. To już zaczyna być coraz trudniej nadrobić, tym bardziej, że trofea jednak coś tam dają, nawet jak gracze mają mniej kart, czyli lifepointów. Co więcej - na planszy stoją już tylko potwory 2 lub 3 poziomu.
Dodatkowo taka sytuacja - karty na ręce w pierwszej turze: 3 zielone z tarczami (a na początku mam tarczę na maksa) plus 1 karta żółta z przedłużką do żółtej i tylko na przedłużeniu obrażenia. Kompletnie nie ma co z takimi kartami zrobić. Co z tego, że zaczynam, skoro nie mam czym zacząć. To powoduje, że pierwszy ruch jest tylko odrzuceniem karty z ręki.
W talii startowej każdy ma po 2 karty każdego koloru. Jak się ma pecha, to się trafia tak jak wyżej (trzecia zielona wzięta w międzyczasie ze stołu) i rozkłada ręce. Do zbudowania sobie talii trzeba trochę czasu, więc na początku kiedy mamy głównie talię startową - taka ręka może się zdarzyć.

Nie czułem OP u Ciri.
Jakoś bardziej przydatne wydają mi się umiejki z trofeów, przedłużki potrafiłem sobie robić bez korzystania z umiejki od Ciri.
Dobranie eiiksiru przed rozpoczęciem walki, albo możliwość wymiany 1 karty z ręki przed zrobieniem talii wytrzymałości mogą dać całkiem sporo.

Grałem bez kart zaawansowanych, z petardami i mutagenami.
Z mutagenów najłatwiej skorzystać z takiego, który pozwala wrócić kartę na rękę, jeśli miałbyś przekroczyć maksymalną wartość tarczy. Reszta która wymaga "zacznij od zielonej a skończ na czerwonej" wprawdzie daje obrażenia + tarczę, ale trzeba by pewnie specjalnie pod to budować sobie talię. Może z kartami zaawansowanymi będzie łatwiej, ale w normalnym wyścigu trochę trudniej i jeszcze trzeba takie karty trafić razem na rękę. Tu akurat umiejka od Ciri, albo inne (chyba mikstury) które pozwalają dołączyć kartę bez patrzenia na kolor, się bardziej przydają. Chyba u magów też jest więcej kart, które pozwalają na przedłużenie na dowolny kolor.
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 533
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 119 times
Been thanked: 384 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Gribbler »

Antragonus pisze: 01 cze 2023, 19:02 Cześć,

Specjalnie założyłem konto aby skomentować :D

Będę bardzo wdzięczny za opinię z rozgrywki solo. Jeśli kupię tą grę to na 95% będę grał tylko samodzielnie.
Każda rozgrywka będzie identyczna? Ograłeś dziki gon? Podobno znacząco rozszerza tryb solo.

Jak wywnioskowalem z komentarzy - warto kupić tylko wersję z SG czyli pakiety z drugiej ręki.
Wersja deluxe jest konieczna? Z jednej strony uwielbiam figurki z drugiej dopłacać aktualnie 500 zł. Mogę poczekać na premierę ale wtedy nie dostanę już SG 8)
Zagrałem raz solo w podstawkę i do samego solo to ta gra średnio się nadaje, bo zawsze w końcu wygrywasz: bijesz sobie tylko rekordy ilości tur na to. Może Dziki Gon coś zmienia, bo tam przynajmniej można przegrać. Jedyne co jest konieczne to adventure pack, który dodaje chyba z 200 kart eksploracji. A deluxe to konieczność, jeśli masz alergię na żetony :D Na planszy po prostu stoi plastikowa figurka.
Awatar użytkownika
jozef.k
Posty: 67
Rejestracja: 06 kwie 2020, 16:46
Has thanked: 29 times
Been thanked: 15 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: jozef.k »

Antragonus pisze: 01 cze 2023, 19:02 Cześć,

Specjalnie założyłem konto aby skomentować :D

Będę bardzo wdzięczny za opinię z rozgrywki solo. Jeśli kupię tą grę to na 95% będę grał tylko samodzielnie.
Każda rozgrywka będzie identyczna? Ograłeś dziki gon? Podobno znacząco rozszerza tryb solo.

Jak wywnioskowalem z komentarzy - warto kupić tylko wersję z SG czyli pakiety z drugiej ręki.
Wersja deluxe jest konieczna? Z jednej strony uwielbiam figurki z drugiej dopłacać aktualnie 500 zł. Mogę poczekać na premierę ale wtedy nie dostanę już SG 8)
Oczywiście jak tylko zagram to napiszę. Co do wersji to z tego co pamiętam to od samego początki kampanii chodziły takie słuchy, że solo w podstawce jest trochę na siłę bo musi teraz być we wszystkich grach, więc dołożono dodatek - Dziki Gon, który jest faktycznie solo - co-op więc sam sobie odpowiedz co raczej musisz mieć (więc na razie pozostaje ci opcja kupienia egzemplarza od kogoś ze SG - jeśli cię nie ciśnie to ja bym poczekał, aż rynek trochę się nasyci i ceny spadną). Figurki, hmm... Ja kupiłem z figurkami bo jestem fanem Wiedźmina i chciałem mieć wypas - w żadnej innej grze nie mam figurek bo jak gra mi mechanicznie nie podchodzi to figurki nic nie zmienią, ergo - zależy co lubisz :)
Ppeper
Posty: 26
Rejestracja: 23 sie 2020, 10:22
Has thanked: 16 times
Been thanked: 14 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Ppeper »

Antragonus pisze: 01 cze 2023, 19:02 Cześć,

Specjalnie założyłem konto aby skomentować :D

Będę bardzo wdzięczny za opinię z rozgrywki solo. Jeśli kupię tą grę to na 95% będę grał tylko samodzielnie.
Każda rozgrywka będzie identyczna? Ograłeś dziki gon? Podobno znacząco rozszerza tryb solo.

Jak wywnioskowalem z komentarzy - warto kupić tylko wersję z SG czyli pakiety z drugiej ręki.
Wersja deluxe jest konieczna? Z jednej strony uwielbiam figurki z drugiej dopłacać aktualnie 500 zł. Mogę poczekać na premierę ale wtedy nie dostanę już SG 8)
Grałem solo już kilka partii, to coś napiszę.

Podstawka- bez dodatków
Gra dla fanu, zawsze wygrasz, jest tabelka, która mówi jak jesteś dobry w zależności od przebytych rund, im mniej rund tym lepiej, Ale ja chciałem sobie połazić poczytać karty eksploracji, więc wyszło długo. W sumie równie dobrze można po prostu poczytać karty eksploracji XD a tak to łazisz po planszy i jak już jesteś super masterem zabijasz wszystkie potwory.
ogólnie nie polecam, na dłuższą metę jest nudno.

Dziki gon.
Tu zaczyna się gra, z łażenia po planszy mamy wyścig z czasem, bo jest określona liczba rund, w trybie solo jest ich 8, gra się na innych zasadach w stosunku do podstawki i można wybrać stopień trudności( chyba jest ich 5 nie pamiętam dokładnie) - te trudne są już na prawdę trudne. Każda runda składa się z kilku faz, w 1 masz eksplorację czyli tak jak w podstawce można łazić po planszy, z tą różnicą, że pola zajęte przez dziki gon są niedostępne. Można też niszczyć ogary - nie jest to traktowane jako walka więc jest trochę inaczej. W 2 fazie można walczyć z potworem/medytować/czytać karty eksploracji - dziki gon ma swoje karty i zdradzę, że w przeciwieństwie do podstawki mogą dużo zmienić w rozgrywce. Wszystko to robimy aby jak najbardziej osłabić dziki gon. Następne fazy to zakup kart, dołożenie potwora/ogarów i ruch jeźdźcem, który ma specjalne umiejętności i chce nas dopaść. Ostatnia runda to walka z jeźdźcem i ona potrafi być trudna. Szczególnie jak zaniedbamy walki z ogarami i potworami. Jeźdźców jest paru, więc jest sporo różnorodności. W Tym dodatku super ważne jest umiejętne zarządzanie ręką. z jednej strony im więcej kart na ręku w 1 fazie tym więcej zrobimy, z drugiej strony posiadanie słabych kart zaśmieca rękę w pojedynku. Do tego masz jeszcze eliksiry (nie grałem jeszcze z petardami i mutagenami), które też dobrze wykorzystane mogą sporo pomóc.

Podsumowując dodatek Dziki Gon jest genialny dla mnie pod solo, dawno się tak dobrze nie bawiłem grając samemu w planszówkę, chyba najbardziej dlatego, że oprócz takiego czystego fanu jest tu sporo strategii związanej z zarządzaniem kartami, opartej oczywiście na jakiejś tam losowości, ale można ją trochę ogarnąć choćby przez palenie kart i ich podmianę. Dodatkowo masz ograniczony czas.
Nie wiem czy dobrze, ale wykorzystywałem tu zasadę z podstawowej wersji gry, gdzie w trybie solo usuwa się skrajną kartę
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 387
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 142 times
Been thanked: 82 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Backero »

Próbował już ktoś grać w 6 lub 7 osób? Jaki homerules byłby najlepszy? Najbardziej nas blokuje decyzja po pozycji startowej dla 7 gracza i liczba początkowych kart na ręce dla poszczególnych graczy. I nie piszcie mi o downtime, bo nie o to pytam.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4434
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1343 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Hardkor »

Backero pisze: 02 cze 2023, 08:36 Próbował już ktoś grać w 6 lub 7 osób? Jaki homerules byłby najlepszy? Najbardziej nas blokuje decyzja po pozycji startowej dla 7 gracza i liczba początkowych kart na ręce dla poszczególnych graczy. I nie piszcie mi o downtime, bo nie o to pytam.
Osobiście bym go wrzucił do jakiejś innej szkoły (losowo) i dał zasadę, że pierwsze 3 rundy nie atakuje się z wiedźmien z tej samej szkoły na planszy (tj jak startuje z Wilkiem to się obaj nie biją na początku nawet gdzieś obok). Co do rzeczy na start to karty bym zostawił jak 5 gracz a złoto +1 od 5 gracza idąc dalej.

Ale to tak sobie gdybam czy się uda. Nie grałem na tak wiele osób.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
prib4
Posty: 216
Rejestracja: 20 mar 2021, 21:12
Has thanked: 21 times
Been thanked: 101 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: prib4 »

Backero pisze: 02 cze 2023, 08:36 Próbował już ktoś grać w 6 lub 7 osób? Jaki homerules byłby najlepszy? Najbardziej nas blokuje decyzja po pozycji startowej dla 7 gracza i liczba początkowych kart na ręce dla poszczególnych graczy. I nie piszcie mi o downtime, bo nie o to pytam.
Czyżby masochista? Ta gra się nie nadaje do grania w taką ilość osób, ba - mało która gra się do tego nadaje jeśli nie jest docelowo tworzona do takiego grania.
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 387
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 142 times
Been thanked: 82 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: Backero »

prib4 pisze: 02 cze 2023, 08:52
Backero pisze: 02 cze 2023, 08:36 Próbował już ktoś grać w 6 lub 7 osób? Jaki homerules byłby najlepszy? Najbardziej nas blokuje decyzja po pozycji startowej dla 7 gracza i liczba początkowych kart na ręce dla poszczególnych graczy. I nie piszcie mi o downtime, bo nie o to pytam.
Czyżby masochista? Ta gra się nie nadaje do grania w taką ilość osób, ba - mało która gra się do tego nadaje jeśli nie jest docelowo tworzona do takiego grania.
Ekipą graliśmy już w wiele gier, które rzekomo nie są do tego przeznaczone. Wiemy na co się piszemy. Nie wszystkie jednak bywają balansowe pod tym kątem lub brakuje im komponentów. Dlatego nie pytam o downtime.
Hardkor pisze: 02 cze 2023, 08:38
Osobiście bym go wrzucił do jakiejś innej szkoły (losowo) i dał zasadę, że pierwsze 3 rundy nie atakuje się z wiedźmien z tej samej szkoły na planszy (tj jak startuje z Wilkiem to się obaj nie biją na początku nawet gdzieś obok). Co do rzeczy na start to karty bym zostawił jak 5 gracz a złoto +1 od 5 gracza idąc dalej.

Ale to tak sobie gdybam czy się uda. Nie grałem na tak wiele osób.
Wydaje się, spoko, dzięki spróbujemy :) Partia planowana na przyszły tydzień, dam znać jak poszło
Awatar użytkownika
goldsun
Posty: 560
Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 16 times
Been thanked: 196 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: goldsun »

Backero pisze: 02 cze 2023, 08:59
prib4 pisze: 02 cze 2023, 08:52
Backero pisze: 02 cze 2023, 08:36 Próbował już ktoś grać w 6 lub 7 osób? Jaki homerules byłby najlepszy? Najbardziej nas blokuje decyzja po pozycji startowej dla 7 gracza i liczba początkowych kart na ręce dla poszczególnych graczy. I nie piszcie mi o downtime, bo nie o to pytam.
Czyżby masochista? Ta gra się nie nadaje do grania w taką ilość osób, ba - mało która gra się do tego nadaje jeśli nie jest docelowo tworzona do takiego grania.
Ekipą graliśmy już w wiele gier, które rzekomo nie są do tego przeznaczone. Wiemy na co się piszemy. Nie wszystkie jednak bywają balansowe pod tym kątem lub brakuje im komponentów. Dlatego nie pytam o downtime.
Hardkor pisze: 02 cze 2023, 08:38
Osobiście bym go wrzucił do jakiejś innej szkoły (losowo) i dał zasadę, że pierwsze 3 rundy nie atakuje się z wiedźmien z tej samej szkoły na planszy (tj jak startuje z Wilkiem to się obaj nie biją na początku nawet gdzieś obok). Co do rzeczy na start to karty bym zostawił jak 5 gracz a złoto +1 od 5 gracza idąc dalej.

Ale to tak sobie gdybam czy się uda. Nie grałem na tak wiele osób.
Wydaje się, spoko, dzięki spróbujemy :) Partia planowana na przyszły tydzień, dam znać jak poszło
Zwróciłbym uwagę na:
- są tylko po 4 karty z trofeum za walkę z wiedźminem danej szkoły i za podniesienie atrybutu do maksimum - co chcecie z tym zrobić?
- jak się gra w 4-5 osób to zalecane jest dodawać na początku jeszcze 1-2 potwory 1 poziomu. Czy nie powinniście dodać 3-4 takich potworów, zanim zaczniecie dodawać potwory 2 poziomu?
I czy nie powinniście wtedy dodać homerule, żeby jeden gracz nie zgarnął 3 potworów 1 poziomu, tylko wprowadzić, że musisz walczyć z potworem innego poziomu niż już masz trofeum?
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
GoOnBoard
Posty: 6
Rejestracja: 23 mar 2023, 14:56
Has thanked: 2 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)

Post autor: GoOnBoard »

Hej!

Pudełka otwarte a kontynent Starego Swiata nie skrywa już przed wami żadnych tjamenic. Super! My, twórcy gry, jesteśmy podekscytowani i nie możemy się doczekać, by usłyszeć, co myślicie. Czytamy wasze posty i dziękujemy za zaangażowanie.

Wiemy, że wszyscy jesteśmy zajęci, ale jeśli masz chwilę, wystaw nam proszę oceną na BoardGameGeek. Twoja ocena naprawdę robi różnicę - pomaga nam w dalszym rozwoju i budowaniu społeczności wokół naszych gier.

Z góry wielkie dzięki! Cieszę się, że jesteś z nami!

Pozdrawiamy,
Khaki z Go On Board
ODPOWIEDZ