Conflict of Heroes (Uwe Eickert)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
Noooo czekamy. Sprzęt jest ciekawy, broń z Lend Lease, zaawansowane wersje Pz III i IV, wiele dział szturmowych, różne odmiany SdKfz, a nawet sprzęt zdobyczny. Wszystko co powinno być. Do tego grafika miniaturek jest jeszcze lepsza, bardziej wyraźna.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Re: Conflict of Heroes
I całe szczęście. Moim zdaniem fotografie miniaturek na żetonach to słaby pomysł. Niby żetony duże a mimo to grafika mało czytelna.ozy pisze:Do tego grafika miniaturek jest jeszcze lepsza, bardziej wyraźna.
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
Tak, ostrość mogła by być lepsza, mam nadzieję, że w SoS druk będzie wyraźny.
Mi się pomysł z małymi figurkami podoba, słodkie są te małe czołgi, kolorowe, pseudo-trójwymiarowe. Wielu osobom w życiu pokazywałem gry wojenne i to CoH działa najlepiej na nowych graczy. Myślę, że zasługa grafiki jest tu znaczna.
Mi się pomysł z małymi figurkami podoba, słodkie są te małe czołgi, kolorowe, pseudo-trójwymiarowe. Wielu osobom w życiu pokazywałem gry wojenne i to CoH działa najlepiej na nowych graczy. Myślę, że zasługa grafiki jest tu znaczna.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
Wrzuciłem na BGG mapkę z listą scenariuszy polskiego dodatku. Będzie to już raczej na pewno 14 firefightów, od szybkich 1 mapowych (Krojanty), po 4 mapowe potwory (Tomaszów Lubelski).
http://boardgamegeek.com/image/542482
http://boardgamegeek.com/image/542482
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Odi
- Administrator
- Posty: 6490
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 614 times
- Been thanked: 971 times
Re: Conflict of Heroes
Ozy, a mógłbys podzielić te firefighty na możliwe do rozegrania z AtB i z SoS?
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
Scenariusze dzielą się na 3 rodzaje: do rozegrania w oparciu o dodatek i dowolną grę oraz do rozegrania z AoB albo SoS.
Do rozegrania w oparciu o dodatek:
1, 2, 6, 7, 8, 14.
Do rozegrania w oparciu o dodatek i AoB:
4, 9, 11, 13.
Do rozegrania w oparciu o dodatek i SoS:
3, 5, 10, 12.
Osoba posiadająca tylko jedną grę będzie mogła rozegrać aż 10 scenariuszy.
Do rozegrania w oparciu o dodatek:
1, 2, 6, 7, 8, 14.
Do rozegrania w oparciu o dodatek i AoB:
4, 9, 11, 13.
Do rozegrania w oparciu o dodatek i SoS:
3, 5, 10, 12.
Osoba posiadająca tylko jedną grę będzie mogła rozegrać aż 10 scenariuszy.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Odi
- Administrator
- Posty: 6490
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 614 times
- Been thanked: 971 times
Re: Conflict of Heroes
Ozy, ale to nie będzie tak, że nie będzie można sobie w ogóle pograć czołgami w oparciu o AtB?
Bo już widzę, że Mokra z SoS, Tomaszów z SoS...
Bo już widzę, że Mokra z SoS, Tomaszów z SoS...
- clown
- Posty: 1226
- Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Re: Conflict of Heroes
No właśnie - i to jest główny problem dodatków i battlepack'ów. Powielany jest błąd z Combat Commandera - większość jego battlepacków wymaga zarówno CC:E jak i CC:M. Radość z tego, że mamy polskiego battlepack'a przyćmiewa fakt, że będzie trzeba wydać kasę nie tylko na dodatek, ale także na dwie (lub jedną) podstawki. Chociaż oczywiście dużym plusem pozostaje fakt, że z samym dodatkiem możemy również stoczyć kilka bitew, czego np. o battle pack'ach z CC powiedzieć nie można.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
Nie. Do gry są potrzebne komponenty z co najmniej jednej podstawki. Instrukcja, karty akcji, tory, znaczniki itd. W battlepacku się to po prostu nie zmieści, byłby za drogi... Dodatek musi wspierać sprzedaż innych gier serii, to jest oczywiste. Ale Uwe stara się zagrać maksymalnie fair i stąd tak duża ilość scenariuszy dla dowolnej podstawki - 10 sztuk, czyli tyle ile w samej podstawce.
Odi - czołgi będą w wielu scenariuszach - Jordanów będzie chodził pod AoB (TKS, Vickers E), Sieraków pod wszystkim (TKS), może Lwów (były tam zakłady zapasowe dla tankietek i samochodów pancernych, więc może coś hipotetycznego wystawię tam dla kolorytu).
Jednak to SoS będzie bardziej pancerny, ze względu na lepsze plansze do walk pancernych - Mokra, Tomaszów, Piotrków są pod SoS.
Odi - czołgi będą w wielu scenariuszach - Jordanów będzie chodził pod AoB (TKS, Vickers E), Sieraków pod wszystkim (TKS), może Lwów (były tam zakłady zapasowe dla tankietek i samochodów pancernych, więc może coś hipotetycznego wystawię tam dla kolorytu).
Jednak to SoS będzie bardziej pancerny, ze względu na lepsze plansze do walk pancernych - Mokra, Tomaszów, Piotrków są pod SoS.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
Wrzuciłem na BGG szkice map do polskiego dodatku: http://boardgamegeek.com/images/thing/45132
Celem było posiadanie mapy klimatycznie wielkopolskiej jak i klimatycznie poleskiej. Używając połówek map mam albo wieś, albo las. Zestawiając mapy otrzymuję linię lasu i wieś oddzieloną od niego jeziorami i polami, albo dwie wsie oddzielone lasem. Niedługo Uwe powinien wrzucić docelowe mapy, będzie widać ewolucję projektu.
Celem było posiadanie mapy klimatycznie wielkopolskiej jak i klimatycznie poleskiej. Używając połówek map mam albo wieś, albo las. Zestawiając mapy otrzymuję linię lasu i wieś oddzieloną od niego jeziorami i polami, albo dwie wsie oddzielone lasem. Niedługo Uwe powinien wrzucić docelowe mapy, będzie widać ewolucję projektu.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Odi
- Administrator
- Posty: 6490
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 614 times
- Been thanked: 971 times
Re: Conflict of Heroes
Na ile prawdopodobne jest dołączenie do polskiego battlepacka zaktualizowanych żetonów do AtB? A może nawet będzie dołączona nowa instrukcja, albo tablice pomocy gracza?
Re: Conflict of Heroes
Dobre pytanie!Odi pisze:Na ile prawdopodobne jest dołączenie do polskiego battlepacka zaktualizowanych żetonów do AtB? A może nawet będzie dołączona nowa instrukcja, albo tablice pomocy gracza?
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
Wczoraj Uwe powiedział mi, że jest to raczej pewne. Nie kalkuluje się sprzedawać tych żetonów samych, trzeba je wepchnąć do jakiegoś pudełka i będzie to właśnie Price of Honour, jako dodatek do AoB.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
Wrzuciłem na BGG (prawie końcową) grafikę mapek z polskiego dodatku.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Conflict of Heroes
Zaorane pola wyglądają niepokojąco źle.
Poza tym bardzo ładne.
Poza tym bardzo ładne.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Conflict of Heroes
Storms of Steel już w Rebelu.
Cena b. wysoka (240zł) a i to jeszcze za zniżką za uszkodzoną pierwszą partię pudełek.
Rady jednak nie ma - trzeba kupować. Jeśli mieć cokolwiek z taktyki - to CoHa właśnie.
Cena b. wysoka (240zł) a i to jeszcze za zniżką za uszkodzoną pierwszą partię pudełek.
Rady jednak nie ma - trzeba kupować. Jeśli mieć cokolwiek z taktyki - to CoHa właśnie.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Conflict of Heroes
Po dzisiejszej rozgrywce (3. scenariusz - General Petrov) mieliśmy wątpliwości, co do LOS przy wzgórzach.
Zasadnicze pytanie: mam w linii hex na poziomie 1 (L1) - nazwijmy go A, potem kilka heksów L0, potem znów L1 (niech będzie B) i znów kilka L0. Czy te heksy ostatnie heksy (dalej za B) są widoczne z A, czy nie? Pierwszy na pewno nie, bo taki jest przykład w zasadach. A następne też nie?
Drugie pytanie: moździerze mają swój minimalny i maksymalny zasięg. Jednocześnie jest napisane, że mogą atakować w CC? Należy to rozumieć jako walkę z bliska dostępnym uzbrojeniem załogi moździerza, która ma taką samą FP i koszt akcji, jak użycie moździerza? Rozumiem, że moździerze na pewno nie walczą w Short Range?
Proszę weteranów o oświecenie i z góry dziękuję
Zasadnicze pytanie: mam w linii hex na poziomie 1 (L1) - nazwijmy go A, potem kilka heksów L0, potem znów L1 (niech będzie B) i znów kilka L0. Czy te heksy ostatnie heksy (dalej za B) są widoczne z A, czy nie? Pierwszy na pewno nie, bo taki jest przykład w zasadach. A następne też nie?
Drugie pytanie: moździerze mają swój minimalny i maksymalny zasięg. Jednocześnie jest napisane, że mogą atakować w CC? Należy to rozumieć jako walkę z bliska dostępnym uzbrojeniem załogi moździerza, która ma taką samą FP i koszt akcji, jak użycie moździerza? Rozumiem, że moździerze na pewno nie walczą w Short Range?
Proszę weteranów o oświecenie i z góry dziękuję
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Conflict of Heroes
Wg mnie następne też nie - musisz być na krawędzi żeby widzieć i być widocznym.Geko pisze:Po dzisiejszej rozgrywce (3. scenariusz - General Petrov) mieliśmy wątpliwości, co do LOS przy wzgórzach.
Zasadnicze pytanie: mam w linii hex na poziomie 1 (L1) - nazwijmy go A, potem kilka heksów L0, potem znów L1 (niech będzie B) i znów kilka L0. Czy te heksy ostatnie heksy (dalej za B) są widoczne z A, czy nie? Pierwszy na pewno nie, bo taki jest przykład w zasadach. A następne też nie?
Owszem realistycznie rzecz biorąc pewnie z jakiejś odległości na niższym poziomie jest i LOS nie tylko do krawędzi wyższego poziomu, ale uwzględnianie takich rzeczy straszliwie skomplikowałoby przepisy.
Tego nie pamiętam, sprawdzę w instrukcji w wolnej chwili, jeśli ktoś mnie wcześniej nie wyręczy.Geko pisze: Drugie pytanie: moździerze mają swój minimalny i maksymalny zasięg. Jednocześnie jest napisane, że mogą atakować w CC? Należy to rozumieć jako walkę z bliska dostępnym uzbrojeniem załogi moździerza, która ma taką samą FP i koszt akcji, jak użycie moździerza? Rozumiem, że moździerze na pewno nie walczą w Short Range?
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Conflict of Heroes
A to mi rozjaśniłeś. A co do moździerzy, to w instrukcji jest napisane jedno zdanie, że mogą atakować w CCjax pisze:Wg mnie następne też nie - musisz być na krawędzi żeby widzieć i być widocznym.Geko pisze:Po dzisiejszej rozgrywce (3. scenariusz - General Petrov) mieliśmy wątpliwości, co do LOS przy wzgórzach.
Zasadnicze pytanie: mam w linii hex na poziomie 1 (L1) - nazwijmy go A, potem kilka heksów L0, potem znów L1 (niech będzie B) i znów kilka L0. Czy te heksy ostatnie heksy (dalej za B) są widoczne z A, czy nie? Pierwszy na pewno nie, bo taki jest przykład w zasadach. A następne też nie?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Conflict of Heroes
Z tego co pamiętam to mogą iść na bagnety, ale zachowują się jak KMy - mają -2 albo -4 FP.
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
1. Widoczności brak, cele znajdują się poniżej przeszkody.
2. Walczą w ręcz normalnie mogą atakować itp. Otrzymują modyfikator -2 do SO w walce wręcz.
2. Walczą w ręcz normalnie mogą atakować itp. Otrzymują modyfikator -2 do SO w walce wręcz.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Conflict of Heroes
Dzięki za pomoc
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Re: Conflict of Heroes
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare