Conflict of Heroes (Uwe Eickert)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Noooo czekamy. Sprzęt jest ciekawy, broń z Lend Lease, zaawansowane wersje Pz III i IV, wiele dział szturmowych, różne odmiany SdKfz, a nawet sprzęt zdobyczny. Wszystko co powinno być. Do tego grafika miniaturek jest jeszcze lepsza, bardziej wyraźna.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Hudson
Posty: 481
Rejestracja: 20 gru 2004, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Hudson »

ozy pisze:Do tego grafika miniaturek jest jeszcze lepsza, bardziej wyraźna.
I całe szczęście. Moim zdaniem fotografie miniaturek na żetonach to słaby pomysł. Niby żetony duże a mimo to grafika mało czytelna.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Tak, ostrość mogła by być lepsza, mam nadzieję, że w SoS druk będzie wyraźny.
Mi się pomysł z małymi figurkami podoba, słodkie są te małe czołgi, kolorowe, pseudo-trójwymiarowe. Wielu osobom w życiu pokazywałem gry wojenne i to CoH działa najlepiej na nowych graczy. Myślę, że zasługa grafiki jest tu znaczna.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Wrzuciłem na BGG mapkę z listą scenariuszy polskiego dodatku. Będzie to już raczej na pewno 14 firefightów, od szybkich 1 mapowych (Krojanty), po 4 mapowe potwory (Tomaszów Lubelski).

http://boardgamegeek.com/image/542482
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6490
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 614 times
Been thanked: 971 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Odi »

Ozy, a mógłbys podzielić te firefighty na możliwe do rozegrania z AtB i z SoS?
Awatar użytkownika
Wilk
Posty: 683
Rejestracja: 19 cze 2007, 15:21
Lokalizacja: Wawa

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Wilk »

Wygląda, że tych scenariuszy jest naprawdę sporo - tym bardziej czekam. ;)
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Scenariusze dzielą się na 3 rodzaje: do rozegrania w oparciu o dodatek i dowolną grę oraz do rozegrania z AoB albo SoS.

Do rozegrania w oparciu o dodatek:
1, 2, 6, 7, 8, 14.

Do rozegrania w oparciu o dodatek i AoB:
4, 9, 11, 13.

Do rozegrania w oparciu o dodatek i SoS:
3, 5, 10, 12.

Osoba posiadająca tylko jedną grę będzie mogła rozegrać aż 10 scenariuszy.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6490
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 614 times
Been thanked: 971 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Odi »

Ozy, ale to nie będzie tak, że nie będzie można sobie w ogóle pograć czołgami w oparciu o AtB?
Bo już widzę, że Mokra z SoS, Tomaszów z SoS...
Awatar użytkownika
clown
Posty: 1226
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:40
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: clown »

No właśnie - i to jest główny problem dodatków i battlepack'ów. Powielany jest błąd z Combat Commandera - większość jego battlepacków wymaga zarówno CC:E jak i CC:M. Radość z tego, że mamy polskiego battlepack'a przyćmiewa fakt, że będzie trzeba wydać kasę nie tylko na dodatek, ale także na dwie (lub jedną) podstawki. Chociaż oczywiście dużym plusem pozostaje fakt, że z samym dodatkiem możemy również stoczyć kilka bitew, czego np. o battle pack'ach z CC powiedzieć nie można.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Nie. Do gry są potrzebne komponenty z co najmniej jednej podstawki. Instrukcja, karty akcji, tory, znaczniki itd. W battlepacku się to po prostu nie zmieści, byłby za drogi... Dodatek musi wspierać sprzedaż innych gier serii, to jest oczywiste. Ale Uwe stara się zagrać maksymalnie fair i stąd tak duża ilość scenariuszy dla dowolnej podstawki - 10 sztuk, czyli tyle ile w samej podstawce.

Odi - czołgi będą w wielu scenariuszach - Jordanów będzie chodził pod AoB (TKS, Vickers E), Sieraków pod wszystkim (TKS), może Lwów (były tam zakłady zapasowe dla tankietek i samochodów pancernych, więc może coś hipotetycznego wystawię tam dla kolorytu).

Jednak to SoS będzie bardziej pancerny, ze względu na lepsze plansze do walk pancernych - Mokra, Tomaszów, Piotrków są pod SoS.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Pojawiają się już fotki SoS na BGG:

http://boardgamegeek.com/image/545997

Słiiit :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Wrzuciłem na BGG szkice map do polskiego dodatku: http://boardgamegeek.com/images/thing/45132

Celem było posiadanie mapy klimatycznie wielkopolskiej jak i klimatycznie poleskiej. Używając połówek map mam albo wieś, albo las. Zestawiając mapy otrzymuję linię lasu i wieś oddzieloną od niego jeziorami i polami, albo dwie wsie oddzielone lasem. Niedługo Uwe powinien wrzucić docelowe mapy, będzie widać ewolucję projektu.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6490
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 614 times
Been thanked: 971 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Odi »

Na ile prawdopodobne jest dołączenie do polskiego battlepacka zaktualizowanych żetonów do AtB? A może nawet będzie dołączona nowa instrukcja, albo tablice pomocy gracza?
Awatar użytkownika
dasilwa
Posty: 1128
Rejestracja: 18 maja 2005, 18:33
Lokalizacja: Stolica
Been thanked: 1 time

Re: Conflict of Heroes

Post autor: dasilwa »

Odi pisze:Na ile prawdopodobne jest dołączenie do polskiego battlepacka zaktualizowanych żetonów do AtB? A może nawet będzie dołączona nowa instrukcja, albo tablice pomocy gracza?
Dobre pytanie!
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Wczoraj Uwe powiedział mi, że jest to raczej pewne. Nie kalkuluje się sprzedawać tych żetonów samych, trzeba je wepchnąć do jakiegoś pudełka i będzie to właśnie Price of Honour, jako dodatek do AoB. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Wrzuciłem na BGG (prawie końcową) grafikę mapek z polskiego dodatku.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: jax »

Zaorane pola wyglądają niepokojąco źle.
Poza tym bardzo ładne.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: jax »

Storms of Steel już w Rebelu.
Cena b. wysoka (240zł) a i to jeszcze za zniżką za uszkodzoną pierwszą partię pudełek.
Rady jednak nie ma - trzeba kupować. Jeśli mieć cokolwiek z taktyki - to CoHa właśnie.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Geko »

Po dzisiejszej rozgrywce (3. scenariusz - General Petrov) mieliśmy wątpliwości, co do LOS przy wzgórzach.
Zasadnicze pytanie: mam w linii hex na poziomie 1 (L1) - nazwijmy go A, potem kilka heksów L0, potem znów L1 (niech będzie B) i znów kilka L0. Czy te heksy ostatnie heksy (dalej za B) są widoczne z A, czy nie? Pierwszy na pewno nie, bo taki jest przykład w zasadach. A następne też nie?

Drugie pytanie: moździerze mają swój minimalny i maksymalny zasięg. Jednocześnie jest napisane, że mogą atakować w CC? Należy to rozumieć jako walkę z bliska dostępnym uzbrojeniem załogi moździerza, która ma taką samą FP i koszt akcji, jak użycie moździerza? Rozumiem, że moździerze na pewno nie walczą w Short Range?

Proszę weteranów o oświecenie i z góry dziękuję :P
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: jax »

Geko pisze:Po dzisiejszej rozgrywce (3. scenariusz - General Petrov) mieliśmy wątpliwości, co do LOS przy wzgórzach.
Zasadnicze pytanie: mam w linii hex na poziomie 1 (L1) - nazwijmy go A, potem kilka heksów L0, potem znów L1 (niech będzie B) i znów kilka L0. Czy te heksy ostatnie heksy (dalej za B) są widoczne z A, czy nie? Pierwszy na pewno nie, bo taki jest przykład w zasadach. A następne też nie?
Wg mnie następne też nie - musisz być na krawędzi żeby widzieć i być widocznym.
Owszem realistycznie rzecz biorąc pewnie z jakiejś odległości na niższym poziomie jest i LOS nie tylko do krawędzi wyższego poziomu, ale uwzględnianie takich rzeczy straszliwie skomplikowałoby przepisy.
Geko pisze: Drugie pytanie: moździerze mają swój minimalny i maksymalny zasięg. Jednocześnie jest napisane, że mogą atakować w CC? Należy to rozumieć jako walkę z bliska dostępnym uzbrojeniem załogi moździerza, która ma taką samą FP i koszt akcji, jak użycie moździerza? Rozumiem, że moździerze na pewno nie walczą w Short Range?
Tego nie pamiętam, sprawdzę w instrukcji w wolnej chwili, jeśli ktoś mnie wcześniej nie wyręczy.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Geko »

jax pisze:
Geko pisze:Po dzisiejszej rozgrywce (3. scenariusz - General Petrov) mieliśmy wątpliwości, co do LOS przy wzgórzach.
Zasadnicze pytanie: mam w linii hex na poziomie 1 (L1) - nazwijmy go A, potem kilka heksów L0, potem znów L1 (niech będzie B) i znów kilka L0. Czy te heksy ostatnie heksy (dalej za B) są widoczne z A, czy nie? Pierwszy na pewno nie, bo taki jest przykład w zasadach. A następne też nie?
Wg mnie następne też nie - musisz być na krawędzi żeby widzieć i być widocznym.
A to mi rozjaśniłeś. A co do moździerzy, to w instrukcji jest napisane jedno zdanie, że mogą atakować w CC :?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: waffel »

Z tego co pamiętam to mogą iść na bagnety, ale zachowują się jak KMy - mają -2 albo -4 FP.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

1. Widoczności brak, cele znajdują się poniżej przeszkody.

2. Walczą w ręcz normalnie mogą atakować itp. Otrzymują modyfikator -2 do SO w walce wręcz.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: Geko »

Dzięki za pomoc 8)
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
ozy
Posty: 3283
Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 7 times
Been thanked: 74 times

Re: Conflict of Heroes

Post autor: ozy »

Uwe wrzucił na BGG obraz okładki do polskiego dodatku :)

http://boardgamegeek.com/image/605088
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
ODPOWIEDZ