Temat znany od kilku tygodni, jeszcze zanim zaczęto wysyłki. Gdzie żeś się podziewał, że to przegapiłeś??
Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- polwac
- Posty: 2575
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1170 times
- Been thanked: 461 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Tak, druk 3D
Tak na szybko sobie druknąłem takie można powiedzieć prototypowe oznaczenia i nawet robią robotę.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Coś dużo tych proponowanych home rulesów się pojawia, a przecież jeszcze nie każdy dostał swój egzemplarz. Zasady w teorii wyglądały na sensowne, ale widać że chyba nie do końca dobrze przetestowane. Plus jest taki, że Wiedźmin będzie podatny na zmiany zasad, ale nie wiem czy o to mi chodziło? Nie lubię majstrować przy mechanice.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11015
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3379 times
- Been thanked: 3269 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Kazdy ma jakies preferencje - zalezy od stylu grupyRUNner pisze: ↑05 cze 2023, 09:36 Coś dużo tych proponowanych home rulesów się pojawia, a przecież jeszcze nie każdy dostał swój egzemplarz. Zasady w teorii wyglądały na sensowne, ale widać że chyba nie do końca dobrze przetestowane. Plus jest taki, że Wiedźmin będzie podatny na zmiany zasad, ale nie wiem czy o to mi chodziło? Nie lubię majstrować przy mechanice.
Gra jako ze ma rodowod przygodowy to ejst podatna na to, ze moze sie ciegnac jak gracze beda biegali i nie realizowali celu gry
Mozliwe, ze powinien byc jakis timer dla rozgrywki, no ale jak widac postawiono na swobode w wyscigu po trofea, a nie na spine
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Dużo elementów jest zależnych od stylu gry i pozostawione graczom, czy to dobrze? To nie wiem, ma swoje plusy i minusy, ale nawet instrukcja mówi, że jak coś jest nie jasne, to zrób tak, żeby miało sens fabularny, więc chyba taki był zamysł twórców no albo poszli na łatwiznę. Bardziej się skupili na tym żeby każdy się dobrze bawił, niż na czymś co ma sens... śmiesznie się czyta kartę eksploracji miasta, która mówi że w kaer morhen wiedźmin przepycha się przez tłum gapiów, może w starych czasach tam faktycznie było mnóstwo ludzi, ale jakoś mi się to nie spina, od tego czasu na szkołach zawsze biorę eksplorację terenu.RUNner pisze: ↑05 cze 2023, 09:36 Coś dużo tych proponowanych home rulesów się pojawia, a przecież jeszcze nie każdy dostał swój egzemplarz. Zasady w teorii wyglądały na sensowne, ale widać że chyba nie do końca dobrze przetestowane. Plus jest taki, że Wiedźmin będzie podatny na zmiany zasad, ale nie wiem czy o to mi chodziło? Nie lubię majstrować przy mechanice.
- polwac
- Posty: 2575
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1170 times
- Been thanked: 461 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 216 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Nie mam fejszbuka i nie mam czasu wszystkiego śledzić. A o Wieśku praktycznie nic nie śledziłem.
No trudno. Nie zabłysnąłem
-
- Posty: 863
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 216 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
To jeszcze nic.
Spoiler:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Sytuacja było opisywana też dość szczegółowo w updateach do kampanii przez Go On Board (nie mówiąc o dyskusji wcześniej w tym wątku). Będzie można wymienić wieczko, ale dodruk planują nie wcześniej niż po wakacjach. (https://zagramw.to/wiedzmin-stary-swiat/aktualnosc/777)
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Zagralem kilka tur w sama podstawke a pozniej przejrzalem pudelko ze SG i juz wiem ze nie powinno sie grac w ta gre na samej podstawce, jesli nie jest sie zupelnie poczatkujacycm planszowkowiczem. Rozbudowanie potworow, mutageny, metardy i asymetryczne karty plus zaawansowane musza powodowac ze gra bedzie duzo ciekawsza.
Jak na razie to co mi przeszkadzalo to łazenie po planszy i karty exploracji. Napotykasz xyz, wybierz 2 opcje w 1 nic sie nie stalo w 2 nic sie nie stalo.. Chyba wolalbym jednak bardziej trudniejsze karty bardziej w stylu arkham.
Pytanie do tych co grali przegladali karty exploracji ze SG czy sa w podobnym klimacie jak w podstawce? czy jednak inne i lepiej grac tylko z nimi bez mieszania?
Jak na razie to co mi przeszkadzalo to łazenie po planszy i karty exploracji. Napotykasz xyz, wybierz 2 opcje w 1 nic sie nie stalo w 2 nic sie nie stalo.. Chyba wolalbym jednak bardziej trudniejsze karty bardziej w stylu arkham.
Pytanie do tych co grali przegladali karty exploracji ze SG czy sa w podobnym klimacie jak w podstawce? czy jednak inne i lepiej grac tylko z nimi bez mieszania?
- Bart Henry
- Posty: 974
- Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 683 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Jest jedna historia, która dowodzi, że wiedźmini mieli zdolności podróżowania w czasie. Sytuacja opisana w karcie eksploracji miasta jest potem w karcie zdarzenia przedstawiona nieco inaczej i czuć pewien zgrzyt na łączeniu historii.
Spoiler:
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
To drugie otwarcie drzwi to jest po prostu kolejne spotkanie z tymi samymi oprychami. Za pierwszym razem cię okradli, a za drugim już ich poznajesz po głosie i jesteś gotowy.Bart Henry pisze: ↑05 cze 2023, 12:25 Jest jedna historia, która dowodzi, że wiedźmini mieli zdolności podróżowania w czasie. Sytuacja opisana w karcie eksploracji miasta jest potem w karcie zdarzenia przedstawiona nieco inaczej i czuć pewien zgrzyt na łączeniu historii.
Spoiler:
- Bart Henry
- Posty: 974
- Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 683 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Wygląda, że masz rację. Cofam zatem oskarżenie o błąd i śmieszki. Zmyliło mnie chyba to, że tu tak naprawdę nie ma zadania, tylko kontynuacja historii, więc podróż do konkretnego wylosowanego miasta nie ma sensu fabularnego, bo ponowne spotkanie ma charakter bardziej spontaniczny.konan1808 pisze: ↑05 cze 2023, 12:36To drugie otwarcie drzwi to jest po prostu kolejne spotkanie z tymi samymi oprychami. Za pierwszym razem cię okradli, a za drugim już ich poznajesz po głosie i jesteś gotowy.Bart Henry pisze: ↑05 cze 2023, 12:25 Jest jedna historia, która dowodzi, że wiedźmini mieli zdolności podróżowania w czasie. Sytuacja opisana w karcie eksploracji miasta jest potem w karcie zdarzenia przedstawiona nieco inaczej i czuć pewien zgrzyt na łączeniu historii.
Spoiler:
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Najlepiej dla regrywalności spotkań by było stworzenie kilku wariantów wybranej opcji przez gracza.
Np. 3 karty o takim wydarzeniu i takich samych opcjach do wyboru: "Na polanę wkracza wściekły wilk. Wygląda na głodnego i zdesperowanego:"
Co robisz?
A: Walczę z nim.
B: Wycofuję się.
I teraz każda z kart ma na rewersie inne konsekwencje wyborów:
1.A: Jeśli wartość twojego ataku jest większa niż 2, pokonujesz wilka (jakaś nagroda). jeśli nie, otrzymujesz 2 rany.
1.B: Starasz się wycofać, ale wilk rzuca się na ciebie. Jeśli twoja obrona wynosi mniej niż 2, otrzymujesz 1 ranę.
2.A: Wilk nie podejmuje walki i ucieka.
2.B: Udaje ci się bezpiecznie wycofać.
3.A: Okazuje się że wilk nie jest sam, a ze skraju lasu wyłaniają się jeszcze 3. Jeśli twój poziom ataku lub obrony nie wynosi min. 4 zostajesz rozszarpany na strzępy.
3:B: Uciekasz, a wilk podąża za tobą. Na szczęście wpada we wnyki. Dobijasz go i zyskujesz 1 sztukę złota.
Gracz nigdy by nie miał pewności jaki wariant ma wybrać, chyba że to samo zdarzenie by się pojawiło w grze wcześniej.
Np. 3 karty o takim wydarzeniu i takich samych opcjach do wyboru: "Na polanę wkracza wściekły wilk. Wygląda na głodnego i zdesperowanego:"
Co robisz?
A: Walczę z nim.
B: Wycofuję się.
I teraz każda z kart ma na rewersie inne konsekwencje wyborów:
1.A: Jeśli wartość twojego ataku jest większa niż 2, pokonujesz wilka (jakaś nagroda). jeśli nie, otrzymujesz 2 rany.
1.B: Starasz się wycofać, ale wilk rzuca się na ciebie. Jeśli twoja obrona wynosi mniej niż 2, otrzymujesz 1 ranę.
2.A: Wilk nie podejmuje walki i ucieka.
2.B: Udaje ci się bezpiecznie wycofać.
3.A: Okazuje się że wilk nie jest sam, a ze skraju lasu wyłaniają się jeszcze 3. Jeśli twój poziom ataku lub obrony nie wynosi min. 4 zostajesz rozszarpany na strzępy.
3:B: Uciekasz, a wilk podąża za tobą. Na szczęście wpada we wnyki. Dobijasz go i zyskujesz 1 sztukę złota.
Gracz nigdy by nie miał pewności jaki wariant ma wybrać, chyba że to samo zdarzenie by się pojawiło w grze wcześniej.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11015
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3379 times
- Been thanked: 3269 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Jestem pewien ze to rozwazali, al ciekawsze jest jednak wygenerowanie 200 roznych spotkan niz generowanie alternatyw, bo te maja to do siebie, ze moga sie czesto powtarzac
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Spoiler:
Wtedy nawet jak jest słabszy potwór na stole, to gracz co jest wyżej musi go ubić żeby zapolować na lepszego.
Spoiler:
Stąd wynika większość zmian zasad w tym przypadku, a przynajmniej tak mi się wydaję. Po prostu niektóre mechaniki są zrobione tak, żeby się grało, a nie trzeba było główkować nad zasami, przez to dla niektórych może tracić klimat i dlatego próbują jakiś zmian.
Ale gra na standardowych zasadach śmiga tak samo dobrze.
- yrq
- Posty: 959
- Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 336 times
- Been thanked: 362 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Coś takiego mogłoby być wtedy równie dobrze roziązane np. rzutem kością: "... jeśli twoja obrona wynosi mniej niż [k3] to otrzmujesz ranę". Nie wiem czy takie wydarzenia są, czekam na swój egzemplarz
- ave.crux
- Posty: 1615
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 733 times
- Been thanked: 1100 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Są na kości, są na jeżeli twój atrybut to, są wybory, są dodatkowe zadania, są nawet takie które mówią "jeżeli inny wiedzmin coś zrobi to.."
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Owszem, ale ja np. mając 200 wydarzeń zapamiętam opłacalne opcje po jednym rozpatrzeniu takiej przygody. Dlatego zawsze jak koszulkuję karty to obowiązkowo zakryte Gdybym miał 50 spotkań o 3 wariantach, to mało prawdopodobne żebym w ciągu gry odkrył 2, a nawet jeśli to i tak by to było lepsze niż teraz gdy jest po prostu jeden wariant i zero emocji.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- psia.kostka
- Posty: 3504
- Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
- Has thanked: 445 times
- Been thanked: 1051 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Jesli jest 200 roznych historyjek ponumerowanych, to mozna dopisac kolejne alternatywy fanowskie i po wyciagnieciu karty czytasz historyjke, a potem rzucasz koscia, ktora zdecyduje czy rozwiazanie z karty, czy z Kroniki Wypadkow Wiedzminskich
Szukam: transport kilku gier +mat, Szczecin -> Warszawa
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
Ewentualnie "planszowy couchsurfing" Pomorze Zach ʕ•ᴥ•ʔ
Szukam/Kupię: HoN, ToI, Scenariusze 1ed MoM/PSz, Unlock;
#KolekcjonujeRabaty [DobraKarmaWraca][WarszawskiKolektyw][#WawHub]
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Fanowsko to można sporo zrobić, ale to już home rulespsia.kostka pisze: ↑05 cze 2023, 14:26 Jesli jest 200 roznych historyjek ponumerowanych, to mozna dopisac kolejne alternatywy fanowskie i po wyciagnieciu karty czytasz historyjke, a potem rzucasz koscia, ktora zdecyduje czy rozwiazanie z karty, czy z Kroniki Wypadkow Wiedzminskich
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11015
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3379 times
- Been thanked: 3269 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Gdybys mial 50 spotkan o 3 wariantach to mialbys 150 spotkan, gdzie mialbys duza szanse na wyciagniecie powtorki - zbyt duza
Ile sie tych kart na gre losuje?
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Wiesz, wszystko zależy od tego ile się gra. Zdaję sobie sprawę z faktu, że trochę wydziwiam, ale jestem wielkim miłośnikiem zmienności warunków w grach.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- sqb1978
- Posty: 2622
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Jest potencjał na apkę, najlepiej z lektorem
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- ave.crux
- Posty: 1615
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 733 times
- Been thanked: 1100 times
Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old World (Łukasz Woźniak)
Grę jak potrafisz grać zamykasz w 8-9 rundach, czyli 4-5 kart przygód max na grę na gracza.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.