Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1291
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Nidhogg »

Hardkor pisze: 02 cze 2023, 08:30
Bart Henry pisze: 02 cze 2023, 08:11 Chyba na BGG znalazłem odpowiedź/interpretację, że nie patrzy się na dodatkowy koszt wynikający z toru.
Na koszt wynikający z toru na pewno się nie płaci. Kwestia czy trzeba odrzucić karty za nową kartę. Ja grałem, że nie.
Też gram że usunięcie karty to całkowity koszt nowej karty. W Angielskiej instrukcji jest:
In that Location, the Player may trash one, chosen card from their hand, and gain one card from the 6 cards available on the Game Board.
Użyli słowa gain, a nie buy. W instrukcji PL jest użyte słowo kupić, ale nie jest sprecyzowane co jest kosztem bo pewnie osobie tworzącej opis wydało się to oczywiste :).
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4440
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1344 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Hardkor »

Nidhogg pisze: 02 cze 2023, 12:35 Użyli słowa gain, a nie buy. W instrukcji PL jest użyte słowo kupić, ale nie jest sprecyzowane co jest kosztem bo pewnie osobie tworzącej opis wydało się to oczywiste :).
Moim zdaniem to zamyka temat :)
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
goldsun
Posty: 560
Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 16 times
Been thanked: 196 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: goldsun »

Pytanie o obniżanie poziomów. Wrzucę pewnie też na discorda, ale mnie dzisiaj/jutro nie będzie, a pewnie odpowiedź by gdzieś została zakopana w spamie, więc może w poniedziałek. Chyba, że ktoś wrzuci tu odpowiedź, jeśli tam się pojawi.

W instrukcji jest zapis, że po osiągnięciu poziomu 5 danego atrybutu, nie można go obniżyć w żadnym wypadku.
Są karty eksploracji, które mają np. "Obniż poziom obrony o 1, dobierz cośtam".
Jak to traktować? Generalnie zazwyczaj jest, że jeśli nie mogę "zapłacić" (czyli w tym przypadku obniżyć poziomu), to również nie mogę otrzymać czegoś.
Czy dotyczy to również takiej sytuacji?
Rozumiem, że poziomu nie mogę obniżyć, bo to wpływałoby na zdobyte trofeum, w skrajnym przypadku można by/trzeba by drugi raz to trofeum wymedytować, a może i obniżać swoje miejsce na torze trofeów.
Ale to trochę zaburza samo rozgrywanie przygód z eksploracji i blokuje zdobywanie różnych rzeczy.
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1291
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Nidhogg »

goldsun pisze: 03 cze 2023, 06:21 Pytanie o obniżanie poziomów. Wrzucę pewnie też na discorda, ale mnie dzisiaj/jutro nie będzie, a pewnie odpowiedź by gdzieś została zakopana w spamie, więc może w poniedziałek. Chyba, że ktoś wrzuci tu odpowiedź, jeśli tam się pojawi.

W instrukcji jest zapis, że po osiągnięciu poziomu 5 danego atrybutu, nie można go obniżyć w żadnym wypadku.
Są karty eksploracji, które mają np. "Obniż poziom obrony o 1, dobierz cośtam".
Jak to traktować? Generalnie zazwyczaj jest, że jeśli nie mogę "zapłacić" (czyli w tym przypadku obniżyć poziomu), to również nie mogę otrzymać czegoś.
Czy dotyczy to również takiej sytuacji?
Rozumiem, że poziomu nie mogę obniżyć, bo to wpływałoby na zdobyte trofeum, w skrajnym przypadku można by/trzeba by drugi raz to trofeum wymedytować, a może i obniżać swoje miejsce na torze trofeów.
Ale to trochę zaburza samo rozgrywanie przygód z eksploracji i blokuje zdobywanie różnych rzeczy.
Karty eksploatacji mają zasadę że wynujesz tyle ile możesz. To tak jakby ktoś cię okradał z 5 monet a masz tylko 2, a potem masz dostać kartę. To że nie masz 5 monet a tylko 2 nie powoduje że nie otrzymasz karty. Tu bym zakładał tak samo, podobnie jak masz poziom atrybuty 1 też nie możesz go obniżyć więc robisz co możesz i potem przechodzisz do dalszej części karty czy otrzymania czegoś.
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1586
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 717 times
Been thanked: 1061 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: ave.crux »

Nidhogg pisze: 03 cze 2023, 10:15

Karty eksploatacji mają zasadę że wynujesz tyle ile możesz. To tak jakby ktoś cię okradał z 5 monet a masz tylko 2, a potem masz dostać kartę. To że nie masz 5 monet a tylko 2 nie powoduje że nie otrzymasz karty. Tu bym zakładał tak samo, podobnie jak masz poziom atrybuty 1 też nie możesz go obniżyć więc robisz co możesz i potem przechodzisz do dalszej części karty czy otrzymania czegoś.
Sprostuję. Górna część jest wymagana, dolna część - wynik wyboru powoduje że tracisz tyle ile możesz.
Obniżenie atrybutu z 5 nie jest możliwe i przy karcie która tego wymaga w 1wszej części uznałbym, że nie obniżasz, ale możesz to wybrać.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: polwac »

Hardkor pisze: 02 cze 2023, 12:58
Nidhogg pisze: 02 cze 2023, 12:35 Użyli słowa gain, a nie buy. W instrukcji PL jest użyte słowo kupić, ale nie jest sprecyzowane co jest kosztem bo pewnie osobie tworzącej opis wydało się to oczywiste :).
Moim zdaniem to zamyka temat :)
Ehh, a ja za to wczoraj płaciłem. Już mialem chwalić instrukcje, a jednak są niedopowiedzenia.

klip
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: polwac »

leszczorek pisze: 01 cze 2023, 09:48
Nidhogg pisze: 01 cze 2023, 09:13 To po co miałbyś mieć więcej tropów na jednego potwora ? Trop na dany teren pozwala zaatakować pierwszym w walce. Wszystkie tropy i zadania na tropy na dany teren są odrzucane jak ktoś pokona potwora z tego terenu. Czy miałbyś 1 czy 10 tropów działały by tak samo
Żeby w końcu dobrać trop, który jest bliżej nas i potwora zamiast latać po całej planszy :)
Czy to sie gdzieś już wyjaśniło? Mogę dobrać drugie zadanie licząc na to, że trop pojawi się bliżej mnie? Albo zrobić więcej niż jedno zadanie, żeby dostać 1 trop ale wszystkie monety z wszystkich wykonanych zadań?
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 304
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 97 times
Been thanked: 39 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Sarna »

Na discordzie dostałem odpowiedź, że z akcji pozyskania tropu możesz wziać monetę, ale kolejnego zadania tropienia już nie.

Edit
Chociaż Ty pytasz o przypadek kiedy jeszcze nie masz tropu, a zadanie na tropienie, ja piszę o przypadku kiedy masz już trop...
podejrzany
Posty: 261
Rejestracja: 29 gru 2020, 21:51
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: podejrzany »

Sarna pisze: 05 cze 2023, 08:18 Na discordzie dostałem odpowiedź, że z akcji pozyskania tropu możesz wziać monetę, ale kolejnego zadania tropienia już nie.

Edit
Chociaż Ty pytasz o przypadek kiedy jeszcze nie masz tropu, a zadanie na tropienie, ja piszę o przypadku kiedy masz już trop...
W sensie jeden trop danego terenu czy ogólnie można mieć tylko jeden trop przy sobie bo to by robiło kolosalną różnice, bo ja sobie zbieram na wszystkie 3 tereny tropy jak mam okazje
Wymiene Descent ed.2 węrdrówki w mroku za Cthulu death may die 2 kampania +przedwieczny (dopłace jeśli dorzucone będą obaj przedwieczni) lub za Posiadłość Szaleństwa sama podstawka
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 304
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 97 times
Been thanked: 39 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Sarna »

3 tropy różnych terenów możesz posiadać jak najbardziej, pytanie, jest co jeśli masz już te 3 tropy, lub zlecenia na tropy :)
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1291
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Nidhogg »

Ja właśnie otrzymałem odpowiedź na discrodzie ( nie od twórców ) że można mieć wiele misji na tropy na dany typ, oraz możesz mieć wiele tropów danego typu.
Chyba jednak trzeba by poczekać na oficjalne stanowisko.

Sarna czy to jest odp od twórców ?
Sarna pisze: 05 cze 2023, 08:18 Na discordzie dostałem odpowiedź, że z akcji pozyskania tropu możesz wziać monetę, ale kolejnego zadania tropienia już nie.

Edit
Chociaż Ty pytasz o przypadek kiedy jeszcze nie masz tropu, a zadanie na tropienie, ja piszę o przypadku kiedy masz już trop...
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
Sarna
Posty: 304
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 97 times
Been thanked: 39 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Sarna »

Nie, również od użytkowników.
kayna
Posty: 3
Rejestracja: 05 cze 2023, 09:00

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: kayna »

Hej!

To ja mam pytanie odnośnie poziomu tarczy - wersja podstawowa :) Bardzo często w fazie I/II trafiamy na karty, które powodują obniżenie tarczy. W instrukcji znalazłam informacje, że tarcza regeneruje się tylko na koniec walki - czy to oznacza, że jeśli stracę tarczę w fazie I/II to muszę podjąć walkę, żeby jakkolwiek ją zregenerować?
Chwilowo używamy naszego home rule - na koniec fazy III regenerujemy tarczę do poziomu obrony.
Awatar użytkownika
polwac
Posty: 2575
Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 1167 times
Been thanked: 461 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: polwac »

kayna pisze: 05 cze 2023, 09:23 Hej!

To ja mam pytanie odnośnie poziomu tarczy - wersja podstawowa :) Bardzo często w fazie I/II trafiamy na karty, które powodują obniżenie tarczy. W instrukcji znalazłam informacje, że tarcza regeneruje się tylko na koniec walki - czy to oznacza, że jeśli stracę tarczę w fazie I/II to muszę podjąć walkę, żeby jakkolwiek ją zregenerować?
Chwilowo używamy naszego home rule - na koniec fazy III regenerujemy tarczę do poziomu obrony.
Przed walką nie podnosisz tarczy.
Po to obniżasz tarcze w skutek różnych efektów kart w trakcie przygody, żeby później zacząć walkę z niższą obroną.
Inaczej po co byłyby te wydarzenia?
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
kayna
Posty: 3
Rejestracja: 05 cze 2023, 09:00

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: kayna »

polwac pisze: 05 cze 2023, 09:31
kayna pisze: 05 cze 2023, 09:23 Hej!

To ja mam pytanie odnośnie poziomu tarczy - wersja podstawowa :) Bardzo często w fazie I/II trafiamy na karty, które powodują obniżenie tarczy. W instrukcji znalazłam informacje, że tarcza regeneruje się tylko na koniec walki - czy to oznacza, że jeśli stracę tarczę w fazie I/II to muszę podjąć walkę, żeby jakkolwiek ją zregenerować?
Chwilowo używamy naszego home rule - na koniec fazy III regenerujemy tarczę do poziomu obrony.
Przed walką nie podnosisz tarczy.
Po to obniżasz tarcze w skutek różnych efektów kart w trakcie przygody, żeby później zacząć walkę z niższą obroną.
Inaczej po co byłyby te wydarzenia?
To się chyba w takim razie kłóci z wyjaśnieniem instrukcji, która pisze że po walce odpoczywamy i regenerujemy się, z tego też powodu odnawiamy poziom tarczy? Jeśli odpoczywamy przez powiedzmy 2-3 tury (mam na myśli 1 tura = III fazy gracza), w których nie walczymy, to tymbardziej powinniśmy się zregenerować?
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2620
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: sqb1978 »

To co piszesz to już home rule. Tarcza regeneruje się na full tylko po walce, ewentualnie podnosi po zwiększeniu obrony.

Jeśli chodzi o pozyskiwanie wielu żetonów tropu tego samego typu, to w zasadach nie znalazłem informacji że jest ograniczenie do jednego. Ale zbieranie ich jest mało opłacalne względem nakładu środków i nic za bardzo nie daje poza potencjalnym zablokowaniem innym graczom dostępu do takiego żetonu gdyby się wyczerpały. Stosunek ryzyka do korzyści czyni takie działanie mało przydatnym. Wystarczy, że ktoś pokona takiego potwora i trzeba odrzucić wszystkie żetony tropów związanych z tym potworem.
Awatar użytkownika
Nidhogg
Posty: 1291
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 84 times
Been thanked: 49 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Nidhogg »

polwac pisze: 05 cze 2023, 08:13
leszczorek pisze: 01 cze 2023, 09:48
Nidhogg pisze: 01 cze 2023, 09:13 To po co miałbyś mieć więcej tropów na jednego potwora ? Trop na dany teren pozwala zaatakować pierwszym w walce. Wszystkie tropy i zadania na tropy na dany teren są odrzucane jak ktoś pokona potwora z tego terenu. Czy miałbyś 1 czy 10 tropów działały by tak samo
Żeby w końcu dobrać trop, który jest bliżej nas i potwora zamiast latać po całej planszy :)
Czy to sie gdzieś już wyjaśniło? Mogę dobrać drugie zadanie licząc na to, że trop pojawi się bliżej mnie? Albo zrobić więcej niż jedno zadanie, żeby dostać 1 trop ale wszystkie monety z wszystkich wykonanych zadań?
Discord pisze:Barni [Go On Board]

30.05.2023 07:43
Z karty dostajesz trop "działający" od razu, nie musisz robić na niego misji.
Jeden trop na typ terenu
Posiadany trop blokuje też możliwość wzięcia misji na trop tego samego typu
Wyjaśnione
7% rabatu - 3Trolle
10% rabatu - Planszostrefa
Zbiórki gdzie jestem organizatorem: tu
Awatar użytkownika
ravenone
Posty: 239
Rejestracja: 13 lip 2016, 21:29
Has thanked: 64 times
Been thanked: 35 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: ravenone »

1. Pytanie o żetony słabości:
W miastach (Hengfors i to drugie), gdzie zbieramy zadanie na trop, rozumiem, że gdy gramy z żetonami słabości to je zbieramy, a nie te bazowe?
2. Gra czasem każe usunąć kartę np. w wyniku obrażeń. Rozumiem, że usuwam ją z gry, a nie na talię odrzuconych?
3. Czasem w przygodach jest też treść - usuń kartę. I skąd mam ją wtedy usunąć? Z ręki, talii?
Freshus
Posty: 294
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 50 times
Been thanked: 109 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Freshus »

ravenone pisze: 05 cze 2023, 22:49 1. Pytanie o żetony słabości:
W miastach (Hengfors i to drugie), gdzie zbieramy zadanie na trop, rozumiem, że gdy gramy z żetonami słabości to je zbieramy, a nie te bazowe?
2. Gra czasem każe usunąć kartę np. w wyniku obrażeń. Rozumiem, że usuwam ją z gry, a nie na talię odrzuconych?
3. Czasem w przygodach jest też treść - usuń kartę. I skąd mam ją wtedy usunąć? Z ręki, talii?
Ad 1. Nie. Oba miasta działają tak samo jak w podstawce. Dzięki nim możesz zdobyć trop na potwora. Posiadając trop w walce z potworem atakujesz 1.
Słabości jest to "inny mechanizm" wytłumaczony w instrukcji do dodatku "na tropie potworów". Ale w skrócie: przed rozpoczęciem gry losujesz żeton terenu dla każdego typu, i na numerach które wylosowałeś (oczywiście nie może to być tam gdzie gracz) kładziesz losowy żeton słabości. Gracz po wejściu do lokacji z żetonem słabości podnosi go, żeton zapewnia mu bonus opisany na dużej karcie z tyłu (czasem od razu, czasem dopiero w trakcie walki), i ten gracz losuje kolejny żeton terenu żeby zobaczyć gdzie położyć kolejny żeton słabości. Żeton słabości =/= trop, gdy mamy tylko żeton słabości, a nie mamy tropu to nie atakujemy pierwsi w walce z potworem.

Ad 2. Jeżeli jest to ikonka "przetarganej, płonącej karty" to tak. Ogólnie usuwanie znaczy pozbycie się karty z gry.

Ad 3. Tutaj nie jestem pewny, bo jedyną jaką spotkałem, to chyba precyzowała skąd usunąć.
Awatar użytkownika
ravenone
Posty: 239
Rejestracja: 13 lip 2016, 21:29
Has thanked: 64 times
Been thanked: 35 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: ravenone »

Freshus pisze: 05 cze 2023, 23:11
ravenone pisze: 05 cze 2023, 22:49 1. Pytanie o żetony słabości:
W miastach (Hengfors i to drugie), gdzie zbieramy zadanie na trop, rozumiem, że gdy gramy z żetonami słabości to je zbieramy, a nie
Ad 1. Nie. Oba miasta działają tak samo jak w podstawce. Dzięki nim możesz zdobyć trop na potwora. Posiadając trop w walce z potworem atakujesz 1.
Słabości jest to "inny mechanizm" wytłumaczony w instrukcji do dodatku "na tropie potworów". Ale w skrócie: przed rozpoczęciem gry losujesz żeton terenu dla każdego typu, i na numerach które wylosowałeś (oczywiście nie może to być tam gdzie gracz) kładziesz losowy żeton słabości. Gracz po wejściu do lokacji z żetonem słabości podnosi go, żeton zapewnia mu bonus opisany na dużej karcie z tyłu (czasem od razu, czasem dopiero w trakcie walki), i ten gracz losuje kolejny żeton terenu żeby zobaczyć gdzie położyć kolejny żeton słabości. Żeton słabości =/= trop, gdy mamy tylko żeton słabości, a nie mamy tropu to nie atakujemy pierwsi w walce z potworem.
No to bez sensu się robi, bo kilka potworów ma w słabości opcję - gracz atakuje jako pierwszy. Gdzie tu jest sens dublowania tej cechy?
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4440
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1344 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Hardkor »

ravenone pisze: 05 cze 2023, 22:49 3. Czasem w przygodach jest też treść - usuń kartę. I skąd mam ją wtedy usunąć? Z ręki, talii?
Bierzesz całą talie, discard i reke i wybierasz skad usuwasz. Potem tasujesz i z tego robisz nowy deck. Tak się robi jeśli nie napisano, że z ręki.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
kamilstany
Posty: 136
Rejestracja: 10 maja 2018, 14:47
Has thanked: 39 times
Been thanked: 64 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: kamilstany »

ravenone pisze: 05 cze 2023, 23:35
Freshus pisze: 05 cze 2023, 23:11
ravenone pisze: 05 cze 2023, 22:49
Spoiler:
Ad 1. Nie. Oba miasta działają tak samo jak w podstawce. Dzięki nim możesz zdobyć trop na potwora. Posiadając trop w walce z potworem atakujesz 1.
Słabości jest to "inny mechanizm" wytłumaczony w instrukcji do dodatku "na tropie potworów". Ale w skrócie: przed rozpoczęciem gry losujesz żeton terenu dla każdego typu, i na numerach które wylosowałeś (oczywiście nie może to być tam gdzie gracz) kładziesz losowy żeton słabości. Gracz po wejściu do lokacji z żetonem słabości podnosi go, żeton zapewnia mu bonus opisany na dużej karcie z tyłu (czasem od razu, czasem dopiero w trakcie walki), i ten gracz losuje kolejny żeton terenu żeby zobaczyć gdzie położyć kolejny żeton słabości. Żeton słabości =/= trop, gdy mamy tylko żeton słabości, a nie mamy tropu to nie atakujemy pierwsi w walce z potworem.
[/spoiler]

No to bez sensu się robi, bo kilka potworów ma w słabości opcję - gracz atakuje jako pierwszy. Gdzie tu jest sens dublowania tej cechy?
Potwierdzam!
Też mi się to dziwne wydawało ;/
Zarówno słabość jak i trop powoduje to samo...

Kolejna opcja do wprowadzenia Home Rule'a :D
Awatar użytkownika
spongePepp
Posty: 108
Rejestracja: 16 lut 2021, 22:14
Has thanked: 80 times
Been thanked: 64 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: spongePepp »

Który potwór ma taka słabość? Mógłby ktoś wrzucić zdjęcie albo cytat słabości? Nie mam aktualnie dostępu do swojego egzemplarza, bo jestem na wyjeździe. Pierwsze co mi przychodzi do głowy, to atakować dwa razy przed atakiem potwora, jeśli się ma taką słabość potwora odkrytą + trop na niego 🙂
kamilstany
Posty: 136
Rejestracja: 10 maja 2018, 14:47
Has thanked: 39 times
Been thanked: 64 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: kamilstany »

jeśli dobrze pamiętam to Mglak lub gniazdo utopców ma taką jedną ze słabości...

ale pewny nie jestem i mogę się mylić :P
Freshus
Posty: 294
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 50 times
Been thanked: 109 times

Re: Wiedźmin: Stary Świat / The Witcher: Old world - pytania o zasady

Post autor: Freshus »

Nie kojarzę, ale może tak być. No ale w takim razie nie musisz uganiać się za tropem jeżeli zdobędziesz taką słabość, więc nie ma tego złego :)
ODPOWIEDZ